Moje mnenje je pa tako,da sovražim pluženje....še bolj pa soljenje.
Vsak zase ve,kako mora voziti v zimakih razmerah,in da se takrat vozilo drugače odziva.
Za kaj pa pol moramo imeti zimske,če vsak prec joka če ni spluženo in kopno.
Zame ni lepsega kot vožnja po snegu...ga zvoziš in to je to.
Sicer pa v krajih kjer sem prezivel otroštvo (Gor.Radgona) so v socializmu imrli pr komunali en bogi traktorček,pa je rabil teden-dva,da je malo kaj spluzil tisto najnujnejše...in se je tisti folk,k je sploh imel kak avto z tistim fičkotom,stoenko,Lado ipd peljal počasi in sigurno brez posebnih zimskih pnevmatik.
Danes pa pade 5cm snega,in vse stoji,ker je 3/4 folka za volanom čisto posranih.
Pač moje mnenje-pol soferjem bi itak bilo treba vzeti izpit...za take,k pr dveh centi snega po Zaloški v Ljubljani cincajo 20-30km/h...za take so avtobusi.
In seveda vsi cvilijo,kako ni spucano,ker ne vedo,da se zimska guma lepše obnaša v snegu,kot pa ledu...in je treba ponucati tone in tone soli,da pol pr takih temperaturah,kot so sedaj itak vse spet zmrzne,in imamo drsalnico.
CTC 11KW zrak-voda,ogrevam sedaj že cca.45 let staro bajto,4x100m2,tri gospodinjstva+celo leto toplo san. vodo itd...
Če boš prebrskal to temo in temo o vlagi v stanovanju,sem vse živo napisal o adaptaciji,hidro,termo,granit itd...nima smisla,da vse spet napišem,k bom par ur pisal...moraš malo prebrskati...v glavnem pa te dve temi...vse piše za kaj in kako sem se odločal.
Je pa res zanimivo te krivulje,temperature,za koga,k tega še ne pozna.
Aja...smo skoraj vsi skoz v kratkih rokavih.....jaz in pulover ne greva skupaj😁
Da ne bo kdo rekel,da lažem-glej sliko.
"Temp. out" je pri podnajemniku,"temp.in" pa kuhinja pri nas v prvem nadstropju.
Kaj on v oranžni markirki je kot npr. pilot, on z rumeno markirko pa kot kopilot ali kako imate to? Bi bilo pa zanimivo enkrat se peljati tkole v kabini 👍
Tole gre čist počasi,tako da ni lih "za nekam pridet"...je pa seveda zanimivo,k iskri k hudič.😃
Sem peljal tri KISSe v delavnico...vse pocrkalo🤨...jajca...
Pol pa komedija pri vstopu v delavnico na vstopni kretnici niso mogli prestaviti raztirnika,k je vse primrznilo...in prometniku rečem:..."pa se polulajte na raztirnik🤣..."
Mogoče kdo ne pogrunta,kaj sem mislil...če gledaš krivuljo zunanje temperature in temperature v sistem spuščene vode (modra in rdeča krivulja) po 19i uri,opaziš,da krivulji nista čisto obratno simetrične,oz. da je temperatura zunaj bolj padla,kot pa je sistem reagiral z zvišanjem temperature "forlaufa".
To je posledica tega,da je bajta suha,in de je "shranjevalnik poln" (hiša zares ogreta).
Za po vrhu pa ni povečanega odvzema v radiatorjih oz. razlika med temperaturama v radiatorjih ne naraste tako močno goede na padec zunanje temperature.
Toyota RAV4 z max opremo in hibridnim samopolnilnim pogonom košta 50 tisoč eur. Torej motor + elektromotor + baterija.
Porežeš ven ICE motor, kompleksnost se zmanjša za najmanj 5krat, dodaš samo večjo baterijo in elektro motor, malo spremeniš styling in dobiš Toyota bZ4X... Cena za max opremo? 59 tisoč eur.
Ne me basat no
Največji strošek je baterija...in če je cisti EV,toliko močnejsi elektromotorji,veliko močnejša elektronika,hlajenje itd...ja-čist realno.
Škoda, da Ferrarijev ne delajo v Romuniji ali na Kitajskem, bi si ga mogoče še jaz lahko privoščil...
Če nekaj plačam (dobro, tole je prinesel Božiček, ma vemo, od kod je vzel denar...) kot Japonsko, potem bi rad, da je Japonsko in ne Kitajsko. Če ti vzameš flašo Jägermeisterja, pričakuješ, da je notri Jägermeister ne pa nek zvarek, ki ga sosedova tašča vari v kleti...
Ne drži!
Ker Makita ni Ferrari med orodjem...to sta,če gledamo "bormašine" prej Metabo in Fein. Makita tukaj še vedno dela določene modele,ki jih zahteva obrt in industrija,a za DIY in ostale pa pri njih ne boš našel Made in Japan.
Sem pa napisal-če se spoznaš,in znaš poiskati,zna Makita vseeno biti "zakladnica" izredno kvalitetnega orodja.
Če bi se božiček pred nakupom malo pozanimal,bi kupil nekaj takega,kot sem objavil zgoraj (Metabo)...ali pa,če bi strogo le "japonca",bi mogoče našel to "staro legendo"👍
Konstrukcijsko še iz pred 80-ih let,ko je Makita res delala skoraj neuničljive stroje...a stane več kot je božiček dal za bormašino in žago skupaj-325€ z našim ddv in free Shippingom-za moje pojme izredno lepa cena,ker ima tisto,kar božičkovi stroji nimajo...3x lahko ugibaš kaj.
V primerjavi z Metabojevimi-je "švoh",a po svoje vseeno-izjemen nakup.
Še opozorilo za tiste,ki kupujejo zunaj-pri Metabo nima veze,kje si kupil-zmeraj lahko registriraš za 3-letno garancijo,pri Makiti to ni možno-le za stroje kupljene pri nas,lahko registriraš...skratka vprašanje tega,ali ti je razlika v ceni vredna tistih dve leti dodatne garancije ali ne.
T.i. "vario-tacho-constamatic" je konstant-elektronika z tahogeneratorjem.
Ta bormašina mora imeti močnejši motor,kot pa je navedena njegova nazivna moč,zato imajo to elektroniko le najmočnejši stroji.
Ta elektronika ti zagotavlja konstantne nastavljene obrate ne glede na obremenitev.
Običajno je moč motorja take 1000W bormašine pri cca. 1400W,kar pomeni,da bi moral z njo res živalsko ravnati,da bi jo spravil v zadrego....pa ne bom omenjal,da obstajajo še močnejše😉
Fajn pa je ta elektronika pri vrtanjih,kjer z padanjem obratov rado začne "trgati" material,oz same dimenzije svedra zahtevajo nižje obrate (npr. večji forstnerji in svedri za kovino večjih premerov). Tak stroj v stojalu zmore zelo zahtevna vrtanja v kovino,kjer se marsikateri drugi stroj samo "polula v hlače".
...glava Röhm,preklop levo/desno-najboljše kar je možno-direkt na komutatorju,varnostna sklopka,nastavek za bit direkt v gredi...za ta cvenk je to "raketa".
Tukaj ima Metabo tradicijo zapisano v ime Metabo-Metallbohrdreher (vrtalnik za kovino)
V prvi je original Makita vrtalni stroj iz Kitajske:
V drugi je original vbodna žaga iz Romunije:
Sicer z tem (kitajska ali romunija) ni čisto nič narobe,ker če je kvalitetna firma,kar Makita vsekakor je,je v tem primeru možno celo boljše razmerje med doblejenim za denar.
Pač niso vsi tako "počeni" kot jaz.
Oba sta odlična stroja,zelo solidno narejena-pohvale za nakup😃👍
Vrtalnik je z izjemo absolutnih profi strojev (posebne izvedenke mislim) v špici pri Makiti...vbodna je srednja klasa,a vseeno boljša izvedenka,ker slabše imajo plehnato drsno nogo,ta tvoja pa ima ALU-gus nogo+privijačeno plehnato ploščo. To je veliko bolje,ker cenene plehnate plošče se z časom upognejo (tisti sprednji del,kjer žaga), in sama žaga ne nalega plosko na površino...in ko jo rineš naprej se zamaje naprej in začne skakati kot podivjani osel...dobro si kupil👍
Če boš pa kdaj iskal prav Made in Germany ali Made in Japan...
Npr. podobne bormašine ima Metabo modele SBE780-2 in višje,ki so res vrhunski profi modeli Made in Germany...pri Makiti so to le res "posebni" in deloma že res "legendarni" stroji,katere pa še danes delajo na japonskem...npr. Makita 9924DB res legendarni tračni brusilni stroj,kateri je še vedno tako priljubljen,da ga še kar delajo-lih zase gledam,samo je "suša v denarnici"🥺...totalno simpl konstruiran in res skoraj neuničljiv....če kaj takega iščeš,zna Makita biti prava zakladnica.
Moram pa Makito tudi drugače pohvaliti-sem tudi že o tem pisal-vse živo od rezervnih deliv se dobi,tako da si lahko dolga leta miren,pol pa ne glede al Made in China al kaj.
Svetujem pa,da si iz neta potegnes listo z rezervnimi deli in eksplozijsko risbo...dobiš komot...sprintaš za kasneje,če rabiš ščetke,kak ležaj ipd...lažje najdeš po kataloških stevilkah,in glede na to,da je pri nas v Lj. Makitin centralno skladišče za vzhodnjo evropo-vse boš dobil👍
Še nekaj v zvezi z klasičnimi "vibracijskimi" udarnimi vrtalniki.
Res je,da pnevmatska kladiva zmorejo večjo udarno moč,in da hitreje izvrta luknjo,a kljub temu sem tudi jaz še zmeraj pristaš klasičnih dvohitrostnih vrtalnikov na vibracijo.
Gre mi pa predvsem za natančnost izvrtane luknje,ker tak vrtalnik ne "opleta" tako kot to počnejo vrtalna kladiva...seveda pa vse pod pogojem kvalitetnih svedrov...z Alpen-om imam tukaj dobre izkušnje.
Tudi,kar se vrtanja v keramiko tiče,so taki vrtalniki mnogo boljši...počasi in previdno z gasom in ne boš ploščico uničil....je pa res,da pri kakem granitu lahko samo pozabiš,ker boš z samo eno luknjo unicil sveder...za to pa je fajn imeti vse😁
To je industrijski tir za Ljubljansko toplarno...po tem dovažajo premog...ta tir na sliki je še naprej od mesta izsutja...v bistvu "izvlečni tir",da se da premikati....tudi tukaj sem nekdaj vozil še z đurico...so me nategnili in sem potegnil 1786Ton z to "škrpeto"😲...komaj,komaj mi je ratalo...skoraj dvojna preteža za to bogo mašino...že leeeeta nazaj...a težo sem si zapomnil,in je ne bom pozabil do smrti🙄.
Aja...za tiste k tega ne vedo,in se sprašujejo,za kaj so krivulje "zobčaste"?...
To so cikli odtaljevanja uparjalnika...jih komot prešteješ.
Temperatura v sistem dane vode se za minuto-dve zniža,ker je odjem enak,črpalka pa vzema z shranjevalnika/prenosnika.
Je pa treba povedati,da pri CTCju "on the fly" kompresor obrne ventil ,brez,da bi se ustavil (prav "poči"),tako da tistih 30-40 stopinj takoj na uparjalniku še dodatno nabije na 80-90 stopinj,in čez slabe dve minute je odtajan in suh uparjalnik....spet "poči", in grejemo naprej.
Na spodnji krivulji pa so zobci,ker se preneha dodatni tok mrzlega zraka okoli senzorja temperature,in ker pari od uparjalnika.
Pri zunanji temperaturi -2° se mi zdi 37° nizka temperatura v radiatorjih, razen če je to talno gretje?
Ne...čist normalno...zelo zna biti zanimiva primerjava krivulj temp. vode v in iz radiatorjev....to je pa "suha bajta"😃👍...in to v večini samo 5cm stiroporja še iz socializma!🧐
EDIT:...seveda radiatorji...ni razlike med talnim in radiatorji...v porabi mislim....tako da-talno kot investicija je brez veze,razen za novogradnjo,in če pač nočeš te optike...za stare bajte-radiatorji so cist OK.
Sem zadnjič slikal...bo mogoče koga zanimalo,kako to izgleda na CTC črpalki...se lepo vidi obratno-simetričen potek zunanje temperature in temperature v sistem spuščene vode.
Ok-je tu še spremenljivka variabilne črpalke za obtočno vodo radiatorjev in položaj mešalnega ventila...a se "na grobo" lepo vidi "večje so izgube,več mora delati" za konstantno temperaturo.
Meni je že od nekdaj hila najbolj všeč streha iz skrilavca...mislim,da po estetiki in dolgoživosti ni boljšega...in tudi že kar orng točo prenese...in tudi če-komot je za popraviti.
Zna po življenski dobi preseči življensko dobo objekta...in tudi sedaj na določenih gradovih po 300-400 letih menjavajo streho zgolj za to,ker so sami (takrat še ročno kovani) žeblji erodirali.
Kako pa dela ta gril? Kaj lahko pečeš z njim in koliko traja?
V bistvu je to običajni kvarčni grelec montiran na stropu v mikrovalovki...je običajno za kovinsko mrežico.
Uporablja se za zapečt mal skorje če pripravljaš kako meso ipd...a mi bolj redko "kuhamo/pečemo" v mikrovalovki,tako da se ta "grill" uporablja bolj za tople sendviče...ne kot pri kontaktnih žarih,ko dva toust-kruha stisneš in zapečeš,ampak navaden obložen kruh z salamo,sirom itd...zapečeš,da se sir stopi,in je "malce drugače" kot navaden obložen sendvič...
Če imaš že navadno pečico,imaš tak žar običajno že vgrajen...a za 1-2,mogoče 3 sendviče,tako na hitro,je bolje v manjši mikrovalovki,k gre manj štroma...
Se pa spomnim 2-3 leta nazaj,ko je nam crknila mikrovalovka,in sem gledal od Bosch-a...take z komplet ravno črno stekleno fronto...ne glede na ceno-ni bilo šanse dobiti mikrovalovko z tem žarom in brez vrtljivega krožnika...ne glede na ceno!...in sem vzel z krožnikom in brez žara,k so prec bile "prbite cene"...in pač samo že tajamo,pogrevamo ipd...
Fora pri "brez vrtljivega krožnika" pa je v tem,da je vgrajen magnetron,kateri se vrti...ne vem,ali na dnu (po vsej verjetnosti) ali z strani,kot je to običajno...skratka z vrtenjem magnetrona dosežejo enakomerno energijsko porazdelitev mikrovalov v pečici,tako da vrtljiv krožnik ni potreben.
Velika prednost tega sistema pa je ta,da lahko uporabljaš tudi večje steklene ali plastične (le odporne na mikrovalove) pravokotne posode,katere se v pravokotnem prostoru nebi vrtele,ker so prevelike.
Pri tej Sharp-ovi pečici pa izgleda,da je dno v pečici iz steklokeramike...ne vem zagotovo,ker sem jo šele naročil,a tako mi izgleda🧐
In za takšno ceno...kot rečeno takšno kombinacijo-brez krožnika,z žarom in z pravokotno mrežico-ne vem,drugo kot Sharp nisem sploh gledal....a ko sem gledal Bosch-a in sedaj Sharp-a...ej-ni šanse dobiti.
Mogoče ima to tudi kak Samsung ipd...pač poglej.
Kar se modela tiče-ni za SLO,in me boli pimpek,k če bo kaj narobe-vsak servis bo prec hotel 40-50€ samo za to,da se pripelje...bo delala,kolikor bo delala,po tem pa novo....za manj kot 120€ domov pripeljana👍😃
Bo mogoče koga zanimalo...tašči crknila Bosch mikrovalovka...in je rekla,če ji eno "najdem"...ne preveliko,za na pult...simpl,z avtomatiko za odtajanje,po možnosti z žarom,k rada kdaj kaj zaprče,kak sendvič ipd...
In ne bo več bosch...vem pa,da je nekdaj,in šecdanes Sharp en najboljsih proizvajalcev mikrovalovk...
Malo za hec in malo zares😄...res zanimiv,poučen video poln humorja👍😃
In najprej izmerimo,kaki gabariti itd...in se na koncu odločim za tega.
Vsaka kritina ima svoje prednosti in slabosti...najvažneje je pravilna montaža.
Jaz sem ga hotel,a zaradi premalega naklona strehe je odpadel.
Za moje pojme "masivnost" Bramaca ne odtehta ostale slabosti...in tu ne mislim na težo!!!
Največja slabost Bramaca mi je njegova hidroskopičnost...ker to se moraš zavedati-to je beton. Beton je sicer super stvar,a zahteva pravilno uporabo itd...za to se ga v konstrukcijah armira itd...
Beton je namreč neverjetno odporen na tlačne sile...a je neodporen na torzijo-točkovno-neenakomerno obremenitev...in v kombinaciji z njegovo trdoto,je to killer kriterij v primeru toče....če ne zima,ga pa toča...če ne razbije pa napoka...kaj pa zima z razpokami naredi,pa vsi vemo....tukaj tudi "cegel" ni nič kaj boljši.
Pač vsakemu svoje...a sem hotel le omeniti za moje pojme največjo slabost,k take stvari se rade zamolčijo...od tistih ki kritine prodajajo pa še posebaj.
Mora biti štajerc...in "fazan"...k z napačno roko upravlja kontroler🧐
Saj mentor ga je ziher prav naučil,samo mulariji se ne da,in je leva roka "bolj komot",k je bližje...a ga bo že izučilo,ko bo zagustilo,in ne bo vedel z katero roko kaj zagrabiti😂
Je pa v redu,da folk malo vidi,kako upravljanje takih "starin" izgleda.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Moje mnenje je pa tako,da sovražim pluženje....še bolj pa soljenje.
Vsak zase ve,kako mora voziti v zimakih razmerah,in da se takrat vozilo drugače odziva.
Za kaj pa pol moramo imeti zimske,če vsak prec joka če ni spluženo in kopno.
Zame ni lepsega kot vožnja po snegu...ga zvoziš in to je to.
Sicer pa v krajih kjer sem prezivel otroštvo (Gor.Radgona) so v socializmu imrli pr komunali en bogi traktorček,pa je rabil teden-dva,da je malo kaj spluzil tisto najnujnejše...in se je tisti folk,k je sploh imel kak avto z tistim fičkotom,stoenko,Lado ipd peljal počasi in sigurno brez posebnih zimskih pnevmatik.
Danes pa pade 5cm snega,in vse stoji,ker je 3/4 folka za volanom čisto posranih.
Pač moje mnenje-pol soferjem bi itak bilo treba vzeti izpit...za take,k pr dveh centi snega po Zaloški v Ljubljani cincajo 20-30km/h...za take so avtobusi.
In seveda vsi cvilijo,kako ni spucano,ker ne vedo,da se zimska guma lepše obnaša v snegu,kot pa ledu...in je treba ponucati tone in tone soli,da pol pr takih temperaturah,kot so sedaj itak vse spet zmrzne,in imamo drsalnico.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani