Ce poci vzmet vzames KYB, bilstein, sachs, pa se ti bo prej avto razpadel, kot pa vzmet. Najslabs je to da imas neko jajc znamko od avta in potem ko gre nekaj po gobe gres na uradni servis in placas skoraj seenkrat vec za ta del, kot pa ce bi ga kupil v trgovini z avtodeli, saj bi tam dobil za to ceno oz. se ceneje 3x boljso znamko oz. kvaliteto. Imas recimo renoja in ga peljes na uradni servis na servis in ti zaracunajo za 1l olja ELF cca. 12? a po vsej vrjetnosti je tist iz lidla W5 boljse kvalitete. Za 12? dobis ze mobile, shell, castrol itd
?e vzame? KYB, bilstein, sachs,... je vzmet dra?ja kot je avto vreden... Saj gre za Forda iz leta 2009. Originalna? Kaj pa vem, jo je serviser nabavil. In je najbr? ?el po vzmet v prvo trgovino z avtodeli...
Uradni servis? Potegnili so ga k Pelkotu, tako kot to po?nejo ?e tri, ?tiri leta.
In nih?e tu ne jamra o ceni, pa? pa, da avto iz leta 2009 z 112.500 prevo?enimi kilometri mora ?tirikrat letno na servis. od tega vsaj trikrat z avtovleko...
Danes na Mazdo 5 montiral tri letne gume. Ena je pa ?e vedno zimska...
Enostavno je nisem dobil dol. Karkoli sem poskusil, ni se "odlepila". Na koncu sem matice do polovice odvil in se en kilometer dale? odpeljal po makadamu, pa ?e iskal sem, kje bom dobil ve?je luknje, da bo bolj nabijalo. V nekem kri?i??u potem z ro?no obrnil, da ja gumo dol sname. In se nato en kilometer vrnil nazaj domov, zopet po najve?jih luknjah. Doma sem ugotovil samo, da sem skoraj zgubil matice, di?k se pa ni "odlepil" od avta...
Ker mi je zmanjkalo ?asa, zategnem matice in pripravim BTjko. Ko pa se lotim pripenjat prikolico, pa na prikolici prazna guma...
Predlagal bi malo druga?e. Na "spoju" zidu in strehe, se pravi pod napu??em, montiraj plo?evino, ki jo prej skrivi? v L profil. Tako ti ta plo?evina pokrije 25 cm zidu in 25 cm napu??a.
Zakaj plo?evina?
Kot prvo je gladka in s tem pravzaprav nepremagljiva ovira pri plezanju. Ker taka ?ivalca lahko po lesenih dilcah pripleza do ?leba ter tam najde pot med rimlne pod kritino, ali pa po kritini do kak?ne ?pranje na kak?nem spoju...
Kot drugo pa plo?evine ne more preglodati. Niti v prihodnje, ko zra?na vlaga pri OSB plo??ah naredi svoje. Pa ne zdaj re?i, da bo? pozorno poslu?al in preganjal, ker ta ?ivalca ima pravzaprav 24 ur na dan ?asa, da ?aka, kdaj tebe ni doma. In ?e si notri ustvarja gnezdo za mladi?ke, se ne bo tako hitro odpovedala odli?nemu brlogu pod najbolj?o streho v vasi in dobremu sosedu z odli?nim avtom...
In, kolikor vem, kune kotijo aprila. Tako da, ni? mencat, hitro orodje zbrat...
Past ne dela sama. In lov je svojevrstna umetnost, ki terja veliko potrpe?ljivosti.
Za za?etek past blokiraj, da se ne spro?i. Nato na vhod postavi ?etrtino jabolka (bolj u?inkovita je kurja drobovina, ampak glede na urbano okolje najbr? nima najprimernej?ega vonja...). Naslednji dan postavi ?etrtino jabolka za 10 cm bolj v past. Naslednji dan spet 10 cm bolj v past. Kune so previdne in ti jo mora? prepri?ati, da past in hrana v njej nista ?kodljiva, ?eprav imata vonj po ?loveku... Nazadnje, ko ugotovi?, da je kuna v pasti ?e ?isto doma?a, jabolko pritrdi? na spro?ilec in sprosti? vzvod, da se past lahko tudi zapre. ?e se ti zgodi, da se past spro?i, kuna pa ni dovolj v pasti, lahko zaustavi vrata, da se ne zaprejo do konca, kar pomeni, da kuna lahko (in gotovo tudi bo) pobegne. In potem lahko to past vr?e? v kontejner in tudi druga past na tem mestu ne bo ve? smiselna...
Na posnetku se ne vidi dobro, kako se ?leb nadaljuje vi?je. ?e je dovolj prostora, lahko okoli ?leba namontira? plo?evinasti disk, preko katerega ne bo mogla splezati. Ampak to je uporabno samo, ?e ima? fasado "gladko kot ogledalo", druga?e bo ?la mimo po fasadi...
Pa veliko sre?e, ker to je pa nadle?na zadeva. pa ?e za??itena je, tako da skrbno pazi, da se ji kaj ne zgodi!
Ob 4.35 klic iz slu?be, da je nujni primer in naj takoj pridem dol. Ob 5ih pridem v slu?bo, kjer me pri?aka sodelavec: pu??a para. Najprej sem mislil, da je prebilo tesnilo.
Zapremo ventile in odvijemo prirobnice ter snamemo regulacijski ventil.
Pregled poka?e, da je luknja v ohi?ju iz litine.
Kaj pa zdaj?
Za?nemo iskat nov ventil. Dobavni rok je tri tedne. Naro?imo novega ampak tale bo zdaj moral dr?at tri tedne. Kako?
Nekdo mi predlaga, da bi piknil z elektrodo iz zalil luknjo. Stojim, gledam, premi?ljujem. ?e je para naredila luknjico skozi litino, je gotovo zlizala material in je ?isto tanko. ?e piknem z elektrodo, bo takoj ogromna luknja. Pridem na idejo, da bi zvrtal primerno luknjo, urezal navoj in dal vijak noter. Za?nem vrtat, pa sveder kar skozi pade... Stena ni imela kaj ve? kot milimeter... Tu nimam kam navoja urezat. Kaj zdaj?
Sodelavec pride na idejo, da bi vseeno urezal navoj in dal vijak, potem pa vijak zavaril, ker pride ?e na debelej?i del. Ampak s katero elektrodo variti vijak na litino?
Luknjo smo pribli?no zaprli. Zraven so nas ves ?as klicali in spra?evali, kdaj bo kon?ano, ker pribli?no 300 ljudi ?aka na ?aj. So potem re?ili s cedevito. Nato so klicali, kdaj bo kon?ano, ker pribli?no 700 ljudi ?aka na malico... Potem smo nekaj sestavili, pa odprli, pa ni bilo dobro, pa smo po?akali, da so nekaj skuhali, pa spet zaprli, pa se pekli na tistih vro?ih ceveh, pa spet nekaj posku?ali, pa ...
Vsa in?talacija v bajti je stara 40 let. Ko pa omenimo kak?no sanacijo, pa vsi samo: ja, bo. Ko krepne, naj pa jaz in sodelavci delamo ?ude?e.
Sanacija pa bo, ko zberejo denar. Kar mi nekako ne gre v ra?un. Ko firma zalaufa, ve?, da bo ?ez 10, 15 let potrebno dolo?ene stroje in naprave zamenjati. in ima? za vsak stroj amortizacijski sklad, kjer se zbira denar in ima? sredstva za zamenjavo, ko je to potrebno. Glede na to, da se tu ve? kot 40 let ni ni? menjalo, mora biti ta sklad spodobno poln, torej je denarja v izobilju za konkretno sanacijo. ?e ga pa ni, je pa treba vsem direktorjem (in direktorici) zadnjih 40 let nataknit ?trik okoli vratu in na vejo...
Hja, glej, ne ?ivimo vsi v najlep?em mesu na svetu, ne. Pa tudi v Kraljevini Popovi? ne. Nekateri ?ivimo tudi v mestni ob?ini Nova Gorica. Kjer ?e vodovoda in kanalizacije ni do vsake hi?e...
Seveda je razlika, kako da ne. In to velika. Predvsem v de?ju.
Po koncu zime je na cestah veliko lukenj. Veliko velikih lukenj. In v de?ju so polne vode, torej jih niti ne vidi?. In ?e z ve?jimi colami prileti? v tako luknjo, scepi? gumo in po mo?nosti sklepa? ?e di?k. Pri manj?ih colah je pa ve? gume okoli, pa se to ne zgodi - ne tako hitro. Potem pa po mo?nosti avto nima rezervne gume, pa si dober za kak?no uro ali dve, da pride asistenca pote...
Zato sem pa jaz prodal 17? in posku?al na avto spraviti 15?, pa se ni iz?lo, ker je bil zavorni disk prevelik (?eprav so 15ke homologirane!) in tako pristal na 16?.
?e dolgo i??emo zamenjavo za na? minibus, se pravi za Mazdo 5.
Glede na to, da je za ?tiri-?lansko dru?ino po besedah tu s tega foruma Seatova Alhambra komaj-komaj dovolj velika, za pet-?lansko dru?ino gre, ker so otroci ?e ?isto majhni (pravzaprav novorojen?ki), potem jaz za sedem-?lansko potrebujem nekaj ve?jega. In smo na?li. Z vsemi zahtevami, ki smo jih imeli:
- vrata imajo motorni pogon, odpira in zapira jih voznik s pritiskom na tipko
- ima tempomat
- ima avtomatsko klimo
- ima vle?no kljuko in lahko vle?e po?itni?ko prikolico, ki ima 1380 kg
- ima rezervno gumo (ne pa nekih samotesnilnih ?upc in asistenco)
- ima dovolj velik motor, da obvlada tako te?o, ne pa nek motor?ek za nitno kosilnico od litra ali ?e manj
- v bistvu ima pogon na ?tirih kolesih, ?eprav sem si jaz ?tirikolesni pogon predstavljal druga?e (na pogonski osi ima namre? po dva kolesa na vsaki strani, torej so na eni pogonski osi ?tiri kolesa...)
- je trpe?na zadeva, kjer lahko ra?unam na dolgo "sodelovanje"...
Jaz tebe razumem, mislim pa, da ti nisi razumel mene: ti motoristi so si ?eleli pogledati rudnike v Salzburgu pa muzej v M?nchen, pa sever Francije, pa Anglijo, pa ?kotsko. In so potrebovali samo prevoz motorjev domov. Torej ni "14 dni pro? vr?enega ?asa"...
Bi se pa najbr? dalo motorje dobiti domov tudi ceneje. Ne vem, zakaj so se tako odlo?ili.
Pa veliko sre?e in seveda pri?akujemo podrobno reporta?o po dogodku.
Za za?etek: eden od motoristov je dobil v brezpla?ni najem prikolico s cerado, ki je imela najve?jo dovoljeno skupno maso 3000 kg in nosilnost 2200 kg.
Motoristi so se odpravili iz Nove Gorice do Halkirka (z motorji so potovali 8 dni + 1 dan z letalom domov), sova??an pa jih je ?el tja iskat in je motorje pripeljal nazaj. Motoristi so se domov vrnili z letalom.
Motoristi so se iz Halkirka odpeljali z vlakom do Glasgowa, od tam pa z letalom preko Amsterdama na Brnik.
Motoristi so temu mo?akarju pla?ali 2370 ? za vse stro?ke in nekaj je ostalo ?e njemu - da ni zastonj preva?al tako dolgo pot...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
?e vzame? KYB, bilstein, sachs,... je vzmet dra?ja kot je avto vreden... Saj gre za Forda iz leta 2009. Originalna? Kaj pa vem, jo je serviser nabavil. In je najbr? ?el po vzmet v prvo trgovino z avtodeli...
Uradni servis? Potegnili so ga k Pelkotu, tako kot to po?nejo ?e tri, ?tiri leta.
In nih?e tu ne jamra o ceni, pa? pa, da avto iz leta 2009 z 112.500 prevo?enimi kilometri mora ?tirikrat letno na servis. od tega vsaj trikrat z avtovleko...
?e kak?en pameten komentar?
Povezava za deljenje
Deli na druge strani