Cestnina, ki jo placujemo ob registracija naj bi bila namenjena vzdrzevanju vseh ostalih cest... V bistvu je to cestna taksa (Letna dajatev za uporabo vozila v cestnem prometu)...
To?no tako... vinjeta je pa taksa za uporabo AC-jev in HC-jev.
@ALex: Ne vem zakaj naj bi torej bila razlika v pojmovanju navadnih cest, ki jih je tudi potrebno zgraditi in vzdr?evati kot po drugi strani AC-jev? Pa kljub temu je AC vseeno bolj?i sistem... Vinjete sploh ne rabi? kupit pa bo? vseeno lahko pri?el kamorkoli v Sloveniji (po lokalnih cestah namesto po AC), medtem, ko cestne dajatve se ne more? izogniti, ?e ?eli? avto pripeljat iz dvori??a na cesto.
?e enkrat, zakaj se ti zdi normalno, da za lokalne ceste pla?a? letni pav?al cestnine za AC pav?alna vinjeta pa se ti to zdi grozno nefer? Ni logike. Sploh po tem, da je primarna naloga AC/HC jev razbremenitev prometa in pove?anje varnosti.
Pa ?e ?vica, ki si jo omenil. ?vica je gradila AC-je na dalj?e obdobje in je ve?ino, ?e ne vse kredite ?e davno odpla?ala. Mi smo pa glavnino AC-je v naredili v zadnjih 20 letih in si nakopali ogromno kreditov, ki jih je treba poravnati zato je vinjeta pri nas dra?ja. Druga?e pa kot zanimivost se ve? ali manj vsi ?edalje bolj odlo?ajo za vinjetni sistem - ?e celo Nem?ija in Hrva?ka, ki je recimo imela ogromno povedat, ko smo mi uvedli na?e. Za primerjavo so Hrva?ke AC izven turisti?ne sezone skoraj prazne in izgubljajo pomen ?emu so sploh namenjene.
Moje mnenje je , da bo pravi?nej?e pla?evanje; kolikor si porabil toliko bo? pla?al. Sedaj je neko solidarni?tvo in tisti, ki malo vozimo po hitrih cestah in avtocestah "financiramo" tiste, ki se vozijo tam vsak dan. To je podobno, kot ?e bi moral pla?al nekdo, ki mu "pije" avto
5l/100 km isto ceno za prevo?eno pot kot lastnik Ferrarija, ki mu pije 20/100. Ne vem, ?e bi bil ta pevi glih najbolj navdu?en.
Pa dobro sej ti si pametna oseba pa take floskule poka?. Kolk AC pa porabi?? Porabi?? Pa sej to ni voda al pa elektrika, ki jo porablja?. To je infrastruktura, ki jo je potrebno zgraditi v celoti pa a se samo 1x na leto pelje? al pa vsak dan 2x po njej: A je ta pojem res tako te?ko razumeti. Sej v ceni elektrike je tudi vzdr?evanje infrastrukture, ki je enaka na isto priklju?no mo? pa ne glede kolk kWh elektrike porabi?.
To je cena infrastrukture in v to spada recimo tudi letna dajatev za uporabo cest, ki je enaka za vse pa ne glede ali letno prevozi? 100 km ali pa 100.000km.
In ta infrastruktura propada (precej tudi zaradi vremenskih vplivov in samega staranja materialov) in se jo vzdr?uje, popravlja ter recimo pozimi plu?i enako za tiste, ki gredo gor enkrat, kot tiste ki so skozi gor.
Pa ?e kdo res uni?uje cesto so samo to samo te?ka tovorna vozila, kjer je s testi dokazano, da en poln ?leper po?koduje cesto enako kot 40.000 avtomobilov. Torej, je pravi?no le in samo to, da se kamione elektronsko cestnini za osebna vozila pa je to popolnoma nepravi?no. Druga?e pa itak tisti, ki ve? vozijo tudi ve? goriva porabijo in posledi?no ve? prispevajo v prora?un z davki in dajatvami ter raznoraznimi ekolo?kimi neumnostmi vklju?no s cestninskimi centi ipd.
Tukaj je tudi odgovor na tvoj zadnji stavek glede porabe saj je logi?no, da nekdo z dieslom in porabo 5 litrov pla?a enako, kot nekdo s super?pportnikom in 20 litri, za pravico uporabe AC ampak pri gorivih bo pa tisti s Ferrarijem pla?al 4x toliko dajatev. Pozor... ?e ?e ni razumljivo. Pri potro?nji goriva dejansko govorimo o PORABI saj se gorivo porablja in ga pa? ni ve?, ko prevozi? AC medtem, ko sama AC ?e vedno stoji, a ne?
Zanimivi bi bilo bedeti razmerje tujcev/slovencev v teh cifrah, predvidevam da je efekt kontra za tujce
Policija ima vse podatke in jih namensko ne posredujejo v statisti?na poro?ila za javnost, ker bi lahko povzro?ili revolt pri ljudeh, ko bi se ugotovilo koliko uni?enih ?ivljenj povzro?a tranzit samo z nesre?ami.
Vinjeto res ne smemo gledat skozi prizmo denarja ampak dejasnko je to eden najve?jih prispevkov k varnosti v prometu saj spravimo na AC, ki je statisti?no dale? najbolj varna na koli?ino prevo?enih kilometrov, ve?ino prometa, da se ne svaljak po lokalnih cestah. Samo statistiko je treba pogledat pa se vidi kak?en je doprinos vinjete k varnosti od ?asa, ko je bila uvedena leta 2008.
od leta 2001-2007 je bilo v povpre?ju okoli 250 mrtvih v nesre?ah vsako leto
uvedba vinjet od polletja 2008 je omogo?ila takoj?nji skokovit padec ?t. mrtvih in kljub temu, da je veljala samo od polletja je bilo naenkrat v tem letu kar 50 mrtvih manj
2007 - 263
2008 - 200 (63 mrtvih manj glede na prej?nje leto zaradi uvedbe vinjete ?eprav je veljala samo pol leta)
2009 - 154 (109 mrtvih manj glede na leto 2007, ko prvi? vinjeta velja celo leto)
2010 - 127 (trend padanja se do danes nadaljuje najve? zaradi dokon?evanja AC kri?a in vse ve? kilometrov AC in HC)
2011 - 129
2012 - 122
2013 - 116
2014 - 108
Tudi ekolo?ki doprinos je ogromen, ker najbolj svinja tisti, ki se po?asi premika od to?ke A do B in to se bo zgodilo, ?e se bodo vinjete ukinile in promet spet preselil na lokalne ceste.
In ?e ?e vseeno je problem v denarju je treba pogledat koliko bo na ta na?in izgubljenega ?asa, preve? porabljenega goriva zaradi gne? in posledi?no ?e zaradi prekr?kov ter nesre?. Teh 110? je dejansko pljunek v morje proti vsemu temu.
Sem res mislil, da smo ?e tolk dale? od ?asov, ko je bilo treba nagrajevat raznorazne diktatorje in "zaslu?ne" partijce s ?astnimi doktorskimi nazivi ampak o?itno eni ?e vedno hlepijo po tistih ?asih in so jezni na cel svet, ker so se rodili 30 let prepozno.
....na celotnem prostoru nekdanje skupne dr?ave in tudi ?ir?e ... :lol:
Sem res mislil, da smo ?e tolk dale? od ?asov, ko je bilo treba nagrajevat raznorazne diktatorje in "zaslu?ne" partijce s ?astnimi doktorskimi nazivi ampak o?itno eni ?e vedno hlepijo po tistih ?asih in so jezni na cel svet, ker so se rodili 30 let prepozno.
No ja 100km/h ni glih nizka omejitev na AC... razen, ?e imajo kaka popravila pa znajo v tunelih spustit tud na 60km/h. Tole omejitev pa priznam, da je na AC te?ko dr?at, ker ima? ob?utek, da stoji?. ?e bodo ?e to upo?teval pri meritvah pol pa znajo precej kazni pobrat, ker verjetno smo takrat vsi v prekr?ku.
Naj fajn ogulijo kakega prepotentneza, zlasti tujce, ki se izzivljajo na nasih cestah, goveda!
To?no tako, meni je ?isto vseeno ?e so meritve, ker se ?ez trojanske tunele vedno vozim po omejitvi in tudi med njimi ne pospe?ujem. Upam ap da bodo resno obravnavali vse kr?itelje, ker sploh tisti s tujimi tablicami so izredno predrzni. Zadnji? je eden z DK na tablici ?vignil mimo skozi tunel, da sem za?util udar vetra - po moji oceni je moralo biti okoli 200km/h. In seveda zaradi takih in podobnih bebcev bodo lovili tiste, ki vozijo povpre?no 110km/h in s tem res ne ogro?ajo nikogar.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Samo veljaven digitalni certifikat mora? imet
Povezava za deljenje
Deli na druge strani