No za razliko je tale vsaj odstopila in jo Taubi ni rehabilitiral. Jajo tega ni zmogel navkljub Hojsovi odstopni izjavi. Tko da vsaj to, da če odstopijo oziroma so odstopljeni so pol adijo in niso neki jo-jo funkcionarji tipa zdaj je tu, pol ga ni pa je spet nazaj.
Ah bejž no bejž. Jaz sem se tudi cepil in to z veseljem, pa berem vse (tudi drobni tisk) pri svojih rosnih 60-ih brez očal. 😉 Mislim celo, da vidim od takrat celo bolje.
Ah bejž no bejž. Jaz sem se tudi cepil in to z veseljem, pa berem vse (tudi drobni tisk) pri svojih rosnih 60-ih brez očal. 😉 Mislim celo, da vidim od takrat celo bolje.
Ga ima brat in za gaming je dobr, če je relativno počasno gibanje. Če je pa nekaj divjaškega ti pa kr slabo rata. Pa tud za normalno uporabo je bolj tko tko.
Na evo spet... zdele ste me zrajcali in že iščem nov monitor. Fak sem k baba k zagleda novo kolekcijo in se že vrača iz Emporiuma obložena z vrečkami in nasmehom do ušes.
Menda še več. Zjutraj pri kofetu, za malico, namesto kosila, ma ne vem. Nonstop to pije.
Tale je ubrisan resno. Pa sej bi bila ista zgodba, če bi pil alko v takih količinah al pa konec koncev tud večje doze kave. Še s preveč vode se predoziraš.
Men je pa curved nekaj najboljšega kar je. Je pa res, da ko ga prvič kupiš je en teden "uvajanja" tako kot recimo otročka v vrtec. A ko se navadiš je tole zame čist top. A zakaj? Razlaga je geometrija in delovanje človeških oči. Pri monitorjih pač sediš bližje kot recimo pred TV-jem in v kolikor je ekran večji (32 inč ali več) je pri ravnem ekranu levi in desni rob bistveno dlje kot sredina. Zato morajo oči kar pošteno delat in spreminjat goriščno razdaljo leče na to kam gledaš.
Pri curved pa je razdalja, ne glede kam gledaš, na monitorju, vedno enaka. In sam sem ugotovil, da pri curved monitorju nisem nikoli utrujen kot sem bil včasih pri ravnem zaslonu. Zato sem si takega kupil tudi za v službo, ker mi ga seveda po standardih firma ni dolžna kupit. Tko da men je cool, lahko pa da drugim ni, ampak še 1x - rabiš cca 1 teden prilagajanja na ukrivljen ekran, ker na začetku je bilo vse čudno in nelogično, tako da sem najprej mislil, da sem se nategnil.
Tudi sam sem peljal podmladek v Ljubljano. Na srečo zgodaj popoldan ni bilo še tako hudo. Je pa sodelavka enkrat po 17.uri potrebovala 2.25 ure od Kopra do Ljubljane. Neprecenljivo. 😊
Bil danes v Novi Gorici. Tako lepo tekoče se nisem peljal že kar nekaj časa in to v obe smeri. Sem bil iz NG v Lj v 50minutah pa ni bilo veliko prekoračitev, čeprav je bilo na kar nekaj odsekih skoraj prazno. Še največ se je spet dogajalo, k sta kamionar pa avtobusar se odločila, da je treba prehitet par drugih šleparjev v komadu. Ko sta se umaknila, se je pa promet spredaj toliko odmaknil, da je vsaj 5-6km letelo tudi čez omejitve. Ja redko si zadnje čase da človek vsaj malo duška.
Tko, da za tako stanje takoj podpišem in za tako stanje ne rabimo tretjega pasu. Žal je pa tako, da kot je danes bilo podpovprečno prometa na AC, ga je ob kakšnih konicah nadpovprečno in takrat pa ni več luštno.
Če se naredi en obvoz, da bi npr. med Logatcem in Vrhniko zavil na en poseben pas in se po njem peljal do Lukovice in bi na tej trasi imel samo en izvoz za Grosuplje, bi tudi rešil precej. Če drugega ne, bi vsak delovnik kakšnih 8.000 in več vlačilcev s polpriklopniki umaknil z ljubljanskega obroča - kar pa tudi ni malo...
Ko so delali obroč je bil predlog, da se naredi direktno povezavo primorska štajerka in da se izognejo lj obroču. Tudi kasneje so bili predlogi pa se je navadno vedno zatikalo ali pri okoljevarstvenikih ali pa tisti, ki bi morali biti gonilo napredka v tem niso videli problema in so načrte odlagali na stran. Zdej pa smo tam kjer ni glih najbolje da smo. Najhitrejša rešitev pa je edino širitev AC-ja še za en pas vse ostalo pa je predrago, časovno prepotratno ali pa nesprejemljivo za postavitev v prostoru.
... "in pri nas nimamo tako groznih gneč kot recimo ob konicah drugod po Evropi".
Resno? V nobeni drugi evropski državi, kjer sem bil letos ni takih kolon kot pri nas.
Včeraj, ko sem se vračal iz Ljubljane (okoli 18.ure) je bila kolona dolga od Senožeč do Ljubljane. Dobro, da, sem se vozil v nasprotno smer proti Kopru.
Ne vem,če bi tretji pas kaj rešil. Mogoče le za odtenek.
Sej vem, da se hecaš in da mal provociraš, ker dobro veš, da se povsod v Evropi ukvarjajo s tem problemom v konicah.
Izzven konic so naše AC čist lepo prevozne zjebejo jih le delo na cesti, nesreče. V konicah je pa jeba, če spustiš 23.000kamion vsak dan na naš AC križ, turistov je še ogromno, medtem, ko so se naši več ali manj vrnili z dopustov in morajo vsak dan v službo, poleg so pa gor še študentje od danes naprej.
Včerajšnji dan pa je bil idealen za zastoje in sicer izredno lep in topel vikend, toplo morje in si je marsikdo privoščil zaključek sezone. Poleg tega so marsikje s prvim oktobrom zaprli kampe in so tudi pavšalci pospravljali kramo ter jo odpeljali domov. Tudi na splošno je vikend na prehodu iz enega meseca v drugega še dodatno problematičen. Za povrh so pa marsikje odpeljali študente v Lj, ker se je danes začelo študijsko leto. Vem za dva premera znancev s primorskega konca, ki so bili včeraj na cesti, da so odpeljali podmladek v študentski dom/sobo v Lj. Ko to vse sešteješ je pizdarija popolna.
A tole je posneto pri nas? Glej sem zadnji teden bil veliko na AC in prav pozoren. Gneča se naredi na dvopasovnem, medtem tam, kjer ima AC tri pasove gneče ni bilo nobene. Če ne verjameš greš lahko preverit sam.
Če pa že gledamo tole slikco, pol si pa predstavlji, da imajo samo dva pasa. To tri dni ne prideš nikamor, tkole pa mogoče v eni uri. Dva litra tekočine ne spraviš v litrsko steklenico, gre pa v dvolitrsko. Mislim, a je res tole tko težko razumet, da tretji pas bo pomagal. Ne bom rekel, da bo pretočnost za 50% večja, bo pa za 30% sigurno. In pri nas nimamo tako groznih gneč kot recimo ob konicah drugod po Evropi. Tko, da po moje bi že 20% povečanje pretočnosti ogromno pomagalo.
@Janez007 V bistvu ja, če bi se vsi vozili z enakomerno hitrostjo 200km/h bi bila pretočnost največja. Tukaj me bo podprla čisto gola fizika. Ampak to ni point, ker vemo, da to ni mogoče in tudi ni izvedljivo je potrebno imeti najbolj optimalno hitrost, ki je verjetno nekje med 120-140km/h.
Problem nastane, ker imamo vozila, ki ne smejo dosegat te hitrosti in vozijo bistveno pod maksimalno omejitvijo se pravi: avtobusi 100km/h, polpriklopniki do 90km/h, priklopniki do 80km/h itd. Če imaš samo dva pasova in je takih počasnejših vozil veliko hitrost vožnje na voznem pasu pade na hitrost teh vozil a istočasno povzroči situacijo, da hitrejša vozila s tako nizko hitrostjo padajo na prehitevalni pas, kjer bi se moralo vozit v normalnih pogojih vsaj 120km/h. Pride do izsiljevanja in to je problem, ki ga vidiš tudi v članku saj prihaja do sprememb hitrosti.
Tudi, če je varnostna pravilna je sprememba hitrosti recimo iz 130km/h na recimo manj kot 100km/h pač prevelika, da bo buffer deloval, kot trdijo v članku. Ne deluje, ker recimo kamion v prehitevanju bo še vedno vozil "le" 95km/h in prehiteval tistega, ki na voznem pelje 92km/h. Kolk cajta to traja si lahko izračuna vsak zase.
To je to kar se tiče same vožnje in vpliva hitrosti na nastajanje zastojev. Če pustimo ob strani delo na cesti, nesreče, okvare, posebni prevozi itd, ki so največkrat glavni kreator zastojev se vse omenjeno da rešit s tretjim pasom. Kjer je desni pas še vedno namenjen počasnejšim vozilom tam nekje med 80-100km/h. Srednji da le ta vozila lahko prehitijo počasnejše in bi si delili ta pas z ostalim prometom nekje v hitrostih 95km/h in 130km/h. Skrajno desni pa za prehitevanje vozil na sredinskem pasu, kjer bi se pričakovala hitrost med 120-130km/h.
Tako bi med sosednjimi pasovi bila razlika v hitrosti manjša in lažje obvladljiva pri prehajanju iz enega na drug pas, kot tudi pri samem vključevanju na AC kot izključevanju iz nje. Doseči hitrost na pospeševalnem pasu vsaj 90km/h ni tak problem, kot za mnoge pospeševati do 130km/h, kot je v določenih primerih potrebno danes, da se nestresno vključiš v promet na AC. Tretjina voznikov se namreč še vedno ne zna vključit in ne dojamejo, da to najlažje storiš čimbolj se približaš hitrosti prometnega toka.
V bistvu gre le za to, da pač potrebujemo tretji pas ni druge. Vsaj na teh najbolj obremenjeni delih ceste pa če se vsi praznoglavci v bran postavijo, da tega ne rabimo.
Drugač pa je @Shrek točno to se dela, ker na voznem imaš nepregleden konvoj kamionov, ki ne upoštevajo varnostne in dejasnko se zgodi, da po več kilometrih ne moreš na desni pas, da bi iz njega potem se izločil na izvozu. Če bi imeli tri pasove to ne bo več misija nemogoče, kot dejansko zadnje čase v konicah rata.
Pa seveda, treba bo povišat ceno cestnin za tovorni tranzit, ker je trenutno med najcenejšimi v EU in kar vabi vse to na naše ceste, namesto, da bi del prevzele Avstrija in Nemčija. Shrek, ti verjetno to veš, da je cestnina pri nas najcenejša, a ne?
Se pravi pomočnik pomočnika oziroma vodonoša po domače. Rogla mora it v neko drugo ekipo.
Rogla ima realno le še nekaj sezon kariere, medtem tako Kuss kot Jonas pa še vsaj dobro desetletje. In načeloma vedno, ko je starosta v neki ekipi z možnostjo zmage se je delalo za njega. Za Kussa in Jonasa bodo pa delali mlajši kolesarji, kateri pridejo na vrsto kasneje. Itd se to načeloma odvija.
In evo ti ga na - sej res ni treba bit genij, da se tole pogrunta - Rogla odhaja iz Jumbo Visme.
Ker se z višjo hitrostjo povečuje varnostna razdalja, isti avto porabi večji odsek ceste.
Tole @Janez007 se pa ne morem strinjat. Čist preveč poenostavljaš zadevo in iz fizikalnega stališča nimaš prav, ker si pozabil bistveno komponento in to je čas, ki spremeni komplet tvojo predpostavko.
Bom naredil tri primere pri različnih hitrostih, da se vidi, da je višja hitrost faktor, ki bi ob idealnih razmerah, pomenil večjo pretočnost prometa in ne obratno kot nam neki veseljaki razlagajo, da je treba hitrost spustit, da se pretočnost poveča. To je pač BS in velja zgolj in samo takrat, ko se je situacija že zgodila. Ne boš pa situacijo popravil, ko se še ni zgodila, ampak jo boš še poslabšal.
OK, dejmo na primerih.
Prva kolona vozil vozi s 130km/h na varnostni razdalji 1,5 sekunde. To pomeni, da en avto rabi cca 54m (varnostna razdalja plus 5m dolžine avta) ceste za svoje gibanje. Na razdalji 100km stisnemo v to kolono cca 1695 avtov in štopamo eno uro. Ker je hitrost višja od 100km/h pridejo skozi tudi tisti avti, ki so na koncu kolone in oddaljeni od cilja več kot 100km. Se pravi pomnožimo cifro avto še z 1,3 (130km/h/100km). Skozi torej v eni uri pride 2203 avtomobilov.
Druga kolona vozi s 90km/h in potrebuje 43m za en avto, kar pomeni, da jih na 100km spravimo na cesto 2325, ampak, ker se vozijo z manj kot 100km/h jih na cilj pripelje v eni uri torej 90% teh ali 2093.
Pa še tretja kolona, ki se vozi zelo počasi s 50km/h in rabi 29m na en avto, tako da jih je na 100km razdalje 3448, in jih zaradi hitrosti 50km/h le polovica od teh pripelje v časovnem roku do cilja, kar pomeni le 1724 avtov.
Torej:
Pri 130km/h je pretočnost 2203 avte na uro
Pri 90km/h le še 2093 ali 5% manj.
Pri 50km/h pa skromnih 1724 avtov na uro ali 22% manj, kot pri hitrosti 130km/h.
Zato v trenutku, ko se hitrost zaradi kateregakoli razloga oziroma motnje začne zmanjševati že sama manjša hitrost povzroči, da lahko pride do zastoja in ne obratno, da zastoj povzroči manjšanje hitrosti, kot se narobe razlaga.
In zakaj ne bi mogla bit temperatura na direktnem soncu 41? Tu govorimo o avtu, ki je bil 5 ur na soncu.
Seveda moramo prezračit. V tako vroč avto se ne smejo vesti niti veliko mlajši.
Vedno se meri temperatura zraka in ne predmetov, ki jih obseva sonce. Zato so merilni termometri vedno postavljeni tako, da jih direktna svetloba sonca ne obseva, ker nasprotno dobimo tako napako , da je meritev brezvezna in nikakor merodajna. Ker kaj ti je v tem primeru sploh povedala temperatura 41°C? Samo to, da je pač da se je merilni senzor segreval s strani infrardeče svetlobe, ki je direktno padala na plastiko ogledala al pa na kovino. To je nepomemben podatek, ker že samo, če bi šlo za bel ali črn avto bi bila razlika ogromna.
Če pa bi rad meril koliko se segreje pleh je pa tudi 41°C bistveno premalo in maš na sončen dan lahko tam 60-70 ali še več stopinj tako, da tudi kurja jajca zakrknejo, ki zato rabijo vsaj 70°C stopinj. Ampak še enkrat to so vse zanimivosti, ki kaj dosti ne povedo o ničemer. Edini relevantni podatek je temperatura okoliškega zraka na neki višini nad tlemi.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
No za razliko je tale vsaj odstopila in jo Taubi ni rehabilitiral. Jajo tega ni zmogel navkljub Hojsovi odstopni izjavi. Tko da vsaj to, da če odstopijo oziroma so odstopljeni so pol adijo in niso neki jo-jo funkcionarji tipa zdaj je tu, pol ga ni pa je spet nazaj.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani