Prijazno zavrnil povabilo sodelavcev na paintball (zelo težka odločitev) in raje šel na 80km mtb vožnjo po okoliških hribih, na Pancah kofetkal s totalnim carjem s katerim je vedno tako fajn imeti pogovore o kolesarskih klancih. Tokrat sva tudi malo rešila svet , predvsem glede policijskega nasilja v ZDA in vavčerjev, malo dela naju čaka še za naslednjič.
Opazil , da bomo zdaj še raje kofetkal tam,ekhm...
Za piko na i pa še pizza meseca junija. Brez tega ne gre...
Jaz pa prvič bil na Menini planini. Iz Ljubljane preko Kamnika na Menino, spust v Bočno in preko Gornjega grada in Črnivca (upam da sem tokrat pravilno zapisal) v Kamnik in potem v lj.
Kičasto lepo,ampak.... Jebemu kako meni preprosto ne ustreza ta masovni turizem in vikendasi , ki ze pripeljejo do koče z avtom... Žal.
Tudi jaz izkoristil sončno nedeljo. Sem že bil skoraj avtu , da naredim turo po Beli krajini, pa sem si v zadnjem trenutku premislil (beri: poln kufr volana).
Ne maram vožnje po Barju,sploh z mtb in vzpon na Krim je monoton. Ampak... Včasih je treba početi stvari, ki niso ravno top of the top. Saj če v življenju ni vse tipi topi,zakaj bi bilo na bajku.
Preko Iga na Krim,spust preko Preserij v Podpeč, Želimlje, Vino, Grosuplje, Pance , Javor, Sostro,Podmolnik, Lavrica, Orle, Ljubljana.
Na Pancah ob kavi padla prav fajn debata o Dolomitih in Zoncolanu.
Avg speed primerna kolovratenju po kolovozih. Gušt pa tudi.
No, Nejc, zdaj smo pa spet pri tistem mojem preklinjanju kolesarjev, ki vozijo po sredini pasu. Izven naselja naj bi bilo 1,5 metra bočne razdalje med vozilom in kolesom. Jasno, pri 90 km/h ne moreš peljati 15 cm mimo kolesarja... Če je kolesar ob desnem robu, kje greš z avtom, ko ga prehitevaš? In če je pol metra bolj levo? Če gre kolesar po sredini voznega pasu, ga prehitevaš kot da prehitevaš avto... Ga zato, ker vozi pol metra bolj levo, kaj težje prehitiš?
Kakorkoli, ta kolesar trdi, da je poklicni kaskader. Ko gledam kolesarje, ki jih srečujem, ima očitno Slovenija ogromno poklicnih kaskaderjev...
Jaz skoraj vedno prehitim,tako da grem skoraj v celoti na nasprotni pas. 15cm bočne razdalje je premalo, ne samo pri 90kmh.
Pa saj je jasno; za 3vzporedno pač ni prostora. Oziroma je, ni pa varno . In a ni potemtakem vseeno a prehitim z bočno razdaljo 50cm ali 150cm?
Saj vem,zdaj ciljas na to,da bolj ko je kolesar pomaknjen v levo,manj prostora bo med njim in mano, če predpostavim, da ga vedno prehitim enako odmaknjen od roba vozišča.
Ampak, tu se pozablja nekaj,kar sem že večkrat omenil; bolj ko je kolesar odmaknjen v levo (seveda , uporabimo zdravo pamet; 20cm od sredinske črte je debilno) , več manevrskega prostora mu ostane na desni,ce ga bo nekdo prehiteval ne desno.
To so moja opažanja ; vseeno Mislim,da nekaj izkušenj pa vseeno imam na obeh straneh, glede na 70+ t km /leto z avtom in 10-15t km / leto s kolesom.
Odlično... končno neka navodila, ki enako nalagajo odgovornost tako kolesarju kot vozniku. Sploh film je poučen in dejansko so zbrane najbolj tipične situacije.
Meni je tudi všeč. Jaz bi še izpostavil nevarno vožnjo proti sončnemu zahodu, iskanje očesnega kontakta in kako veš kdaj si v mrtvem kotu dostavnemu vozilu (ko v ogledalu kamiona ne vidiš obraza voznika).
Zaprt del ceste je cist razrit in je cisti makedam z en kup nasipov tko to je sploh no go :D. Poleg tega so na tem delu vozisca se kamioni, bagerji itd. :d
Meni se je to 1x zgodilo med Črno na Koroškem in Slemenom. Vzpon, polovična zapora. Ampak je bil zaprt nasproten pas. Ker ni bilo sans da bi v roku zelene luči prepeljal cel segment, sem v štartu šel na zaprti (torej kontra pas )in se peljal svojih 15kmh... Ko sem naletel na luknjo, vse razrito ,stoječo mašinerijo-bila je nedelja), sem počakal na zaprtem pasu na kolono vozil v moji smeri in se jim na koncu priključil.
Je pa res; bil sem v prekršku (in ne samo enem) in ce bi me kdorkoli ustavil takrat , bi samo dvignil roke in priznal krivdo.
Aja pozabil sem se omeniti, da je danes sobota in ni bilo delavcev, kar pomeni, da sta se prva dva kolesarja vozila po levem delu ceste, nasproti so pa vozili avti iz druge strani. Ta del ceste je zelo ozek in ce kolesar vozi skrajno ob robu vozisca, nevem ce ga lahko prehitis...
Jaz če pridem v tako situacijo, peljem po zaprtem delu ceste AMPAK ZGOLJ CE NI DELAVCEV. Če so delavci, pocakam v koloni in potem pospešeno vozim,da nisem v napoto;seveda v zeleno.
Se pa vidi,da je ozek pas, saj so bili še tisti 3je kar v napoto na koncu. Nimaš kaj, dokler ne bo nadzora, bo tako. In na eni in na drugi strani.
Nima veze, ampak ce se ze imajo za enakovredne udelezence v prometu, naj se potem tudi tako obnasajo. Ne pa da takrat kadar gre njim v prid delajo lahko kar hocejo. Ne me narobe razumet mene osebno niti malo ne moti da so sli cez rdeco in potem dalje, ampak ce so pravila so pravila za vse in pika. Kar se pa tice zadnjega dela posnetka pa skoda besed in sploh raje nebom komentiral, kaj bi takemu osebku naredil. Naj se omenim, da je s tako hitrostjo pripizdil za mano in je ze na kilometer videl mene in tri avte za mano ter rumeno in nato zelo luc semaforja. Podn od podna. Oprosti, ampak tak si zasluzi, da leti cez haubo. Bo naslednjic vsaj malo bolj pazil...
Ja,saj se vidi da so imeli konkretno brzino. Verjemi,da gredo meni taki specialci še bolj na falus,ker mečejo totalno slabo luč na vse.
Evo, ko smo ravno zadnjic govorili o kolesarjih... Ker delajo cesto je enosmerni promet usmerjen s semaforjem. Na mojo desni strani je avtobusna postaja. Koj na zacetku posnetka se vidu, da za dva kolesarja pac ne veljajo ta pravila in grejo lahko brez problema cez rdeco. Konec posnetka pa sploh nebom komentiral...
Hm,okej.... O tistih dveh kolesarjih na začetku... Jaz bi verjetno isto naredil; počasi greš mimo in se potem počasi peljes po zaprtem pasu. Vem, je dvojni prekršek, ampak jebemu,koga se ogroža. Večja štala se naredi,ce se čaka na želeno in se peljes po pravilih po odprtem pasu , za tabo pa takrat kolona avtov. Poleg tega, sem šel na Nassfeld, na vzponu čakam na zeleno luč, zapeljem v zeleno in čeprav nisem ravno brez kondicije,ni teorije da bi prišel do konca polovične zapore preden se odpre zelena za kontra.
Torej; če sta gledala okoli sebe, pazila da nista v napoto delavcem in nasproti vozecim ter sta v kateremkoli trenutku pripravljena sestopiti iz kolesa... Ju razumem.
Tisti avti,ki so prišli kontra,ko si ti imel že zeleno; pomojem so vmes v zapori naleteli na kakšen bager , ki je obračal (ali kaj podobnega). Nekako dvomim,da sta priletela v rdečo (sploh ker je ponavadi zamik kar dolg).
Tisti trije kolesarji na koncu; ja,skoda besed... To se te frajercki,zaradi katerih se jaz ne predstavljam kot specialkar,ampak kot tip s kolesom.
Sicer ne poznam takega primera v Lj, da bi ljudje zbijali kolesarje in pešce na pločnikih, v ruralnih predelih pa ne vem... ne poznam, dopuščam pa da so tam res taki manijaki.
Ne vem kje sicer piše, da se prehiteva po nasprotni strani vozišča... piše samo na ustrezni bočni oddaljenosti.
Saj verjetno nimamo binarnega sistema ampak je vožnja analogni sistem, se pravi, da če je bočna razdalja ustrezna in cesta dovolj široka ne vidim razloga zakaj bi nekdo moral na nasprotni pas. Ampak, če si pa pač kolesar "prisvaja" več prostora kot mu zakonodaja dovoljuje, pote je pa pač lahko pizdarija. Pa še neki je... ljudje za volani so različni tako kot so različni kolesarji in če bo kolesar se vozil tako, da ne bo "dovolil" prehitevanja in bo za njim nekdo moral cjazit 20km/h pride do tako imenovanega fenomena "road rage". In potem... ja potem je pa vse živo od maščevanja, do rinjenja kolesarjev, bremzanja itd itd. Daleč od tega da kaj takega opravičujem, žal pa je tako da neka akcija lahko sproži takšno ali drugačno reakcijo. Sam osebno pač niti ne razmišljam, da bi preverjal kakega prenapeteža imam kot "naprotnika" za volanom zato delujem v smeri, da sem čim manj moteč za druge udeležence in da nisem ovira. Do zdaj se je tako delovanje izkazalo kot zelo ustrezno in ga ne mislim spreminjat. Ostali pa... kot pravijo "ko voli nek' izvoli"
Hja... Načeloma se strinjam,ampak... Ne gre se za to, da bi bili na ruralnih področjih maniaki,ampak izven naselja se dogajajo drugačne situacije,kot v centru Ljubljane. A si recimo kdaj zavijal iz Vodmatske na Zaloško (pri Dubocici)? Ali pa iz Rašiške ali Adamiceve na Vodnikovo ? Si opazil,da si primoran z avtom na slepo zapeljati na kolesarsko stezo (in ob tem ne vidiš če je le-ta prosta), da vidiš ali je vozišče prazno?
No,recimo takih prigod je izven naselja malo morje. Ja,saj vem; kolesar naj računa s tem in naj vozi defenzivno in avtomobilist naj se znajde in naj ne zapelje na slepo (pa magari če reče sopotniku da gre pogledat ven ali pa da se izogiba te ceste),ampak....
Prvi ukrep je pač ta,da se z bajkom ne voziš tik ob robu ceste.
In kolikokrat si doživel,da je kolesar naredil zastoj s svojo hitrostjo (recimo 20kmh, kot sam omenjas )?
Pustimo skupino telet na kolesih, pustimo to,da je treba upočasniti vožnjo in pač prehiteti kolesarja čez 5sekund (jebiga, tudi Traktor ne greš takoj prehitevati,tudi vozilo v okvari ti vzame 5sekund, tudi tujec se kdaj vleče po cesti).
V mestu kolesar ne more narediti zastoja,razen ce koga zaje**va v glavo. Izven naselja? Se peljem 30kmh, nekdo Me dohiti z 90kmh in Me prehiti (če je normalen ) v roku parih sekund. Če vidim,da Me dohiteva kamion,bus, Traktor ali katerokoli vozilo,ki mu je zaradi dimenzij in teže težje varno prehiteti, se umaknem (če je možno) , zmanjšam hitrost in to je to.
Edino kjer sem bil na tem da sem naredil zastoj je bilo na Krku, ko sem se v klanec vlekel 10kmh,za menoj pa prihod vozil iz trajekta , cesta pa preozka. Ko sem videl , da se za mano nabirajo avtomobili (skupaj s prikolicami, busi, kamioni),sem sestopil z bajka in počakal na travi ob cesti tiste 3minute, da sem imel jaz mir in oni.
Sicer pa ja; potrebno se je obnašati tako,da si čimmanjkrat ovira. Saj to je povsod tako; na kolesu, v avtu ko se peljes 10kmh pod omejitvijo in je za tabo nekdo ,ki si drzne peljati po omejitvah, konec koncev v stacuni z vozičkom,da ne zablokiras celotnega hodnika...
Od nekega avtomobilista (ki najverjetneje ni kolesar), ne gre pričakovati,da bo vedel zakaj se kolesarja ne gre prehitevati na 40cm, nekolesar tudi ne ve kakšna je razlika a prehitis nekoga z 90kmh ali z 60kmh, avtomobilist tudi ne bo vedel kako te zruka luknjasta cesta na specialki. Po svoje razumljivo.
Ampak, večina kolesarjev je tudi avtomobilistov (sploh nas,ki smo odrasli in kolesarimo za užitek in ne kot prevozno sredstvo namesto avta), torej vemo,kako nam gredo na živce kolesarji ko nam uletavajo skozi rdečo, ko jih 2x lepo prehitis in se ti na tretjem semaforju spet postavijo na čelo kolone , kontra po kolesarski stezi. A gre pulz res tako v višave, da se ne spomnijo par ur nazaj,kako je to zoprno iz vidika avtomobilista.?
Jbg,ranljivi smo in vsaka ranljiva skupina (ne samo v prometu-tudi upokojenec v stacuni v času korone) naj najprej naredi nekaj v smeri samozaščite , ne pa samo dvigniti roke,bebavo pogledati in "pazite na nas"...
pred 23 minutami je Bini napisal:
Ja take pa povozi tovornjak kot v BTCju. 🥴
Ja,sem videl , da je počilo včeraj.... Nevem pa a je šla kontra?
Kar se dovozov tiče, Nejc ima čist prav. Jaz mulca (6 in 8 let) v Moravčah podim dol s pločnikov na cesto ravno zaradi velike nevarnosti da jih nekdo z dvorišča povozi, ker ju enostavno ne bo videl dokler ne bo cela hauba avta že na pločniku.
Neutrjene bankine z visokim pomožnosti še zjebanim robom asfalta so pri nas pravilo. Mulca tudi v tem primeru podim od roba stran ker sicer lahko pride do katastrofe ker lahko padeta na cestišče.
Druga stvar zakaj je pametneje voziti bolj od roba je pa to, da zmanjšaš število tesnih prehitevanj. Pri nas vozniki v avtošolah niso jemali da se prehiteva po nasprotnem voznem pasu.
Čudno, men pa vedno rata vozit čisto ob robu al pa po kolesarski, če obstaja. Jebat ga ni vedno cesta idealna, ampak še nikjer ni bila taka, da bi zaradi tega padel. Je pa seveda možno, da izbiram boljše ceste za vožnjo oziroma še rajši kolesarske poti. Tole z dovozov pa ne razumem najbolje, pa sej ljudje ne uletavajo na cesto kot sneti kladvi iz dvorišč.
To, da bo nekdo peljal 20 cm mimo tebe ne boš videl v ogledalu al pa na še tako softiciranem radarju, verjemi pa da je veliko večja verjetnost da se bo to zgodilo, bolj kot boš oddaljen od zunanjega roba ceste.
Res je, cvetke so vspovsod ampak je vseeno razlika, ko ti specialkar prleti čez rdečo v šprintu s 35km/h (videl tudi to na Celovški) al pa s Pony-em s 15km/h. Oboje je noro ampak stopnja norosti je v prvem primeru pač kar za nekaj nivojev višja. Če mogoče ša ustavljajo na križiščih pri rdeči, ker pač bližnje srečanje z avtom je lahko zadnje dejanje faliranega tekmovalca, pa žal še nisem doživel, da bi nekdo na specialki ustavil pred semaforiziranim prehodom za pešce. Ja tudi zaletel se je že v pešca na prehodu (sem pred nekaj leti tudi tukaj opisal ta dogodek) in v izgovor je bluzil samo to, da se on pač ne more ustavit pred vsako rdečo, ker mu to zjebe ritem.
Če se peljes 20cm od roba v naselju je velika možnost,da bo nekdo z nosom avta pokukal iz dovoza ravno toliko, da te bo zadel,ali pa da boš moral zaviti malo v levo (pod avto?).
Kar se tiče vožnje 20cm mimo kolesarja... Ja, boš videl oziroma prepoznal takega živčnega v ogledalu. Videl bos,a je dal smerokaz, a je začel zavijati proti sredinski crti, a je upočasnil...In poglej; ko te avto začne prehitevati, se SOČASNO lahko počasi odmaknes proti desnem robu in si s tem "kupiš" dodatnih 20cm.
Kar se tiče lukenj na cesti; na specialki se vidi kakšne so ceste. Vem,da to ni izgovor za vožnjo kjerkoli drugje,kot tam kjer je namenjeno in zato se jaz raje takim odsekom izognem. Jaz se praviloma vozim po kolesarski stezi. Priznam pa, ob nedeljah,ko ni žive duše nikjer in če je steza polna sprehajalcev, kamenja, psov na dolgih povodcih,otrok na poganjalckih, se zapeljem na cesto (govorim o cestah,ko niso vpradnice),ampak takrat strogo ob robu in točno vem,da bom zlahka nekomu dvignil zivac in takrat niti ne pričakujem,da me bodo lepo prehitevali.
Sicer pa; nadzor,nadzor,nadzor. Redarje na cesto in vsem ki se vozijo kontra po stezi, brez luči,v rdečo.... Napisati položnico in to je to.
pred 59 minutami je Z M A J napisal:
Boss, zanimivi so tile tiči, ki ne more ustavit pri vsakem semaforju na rdeči luči, pa jebomast, če je že taaaak talent, kako da ga na vidimo vsaj na Vuelti, če že ne Touru? Mestni nastopači, hehe
Ja,lej, Strava je sveta (oziroma FBja)vladar in veš,da ne bo pustil,da mu take banalnosti,kot je rdeča luč, zjebe povprečno .
Bini, pa si ziher, da nikoli nisi bil vsaj malo soodgovoren za kako "situacijo"? Jaz osebno se recimo držim res skrajnega roba ceste, tako da verjetno ne "požrem" niti tistega pol metra asfalta, medtem, ko po drugi strani kakšen v pajkicah zelo rad uveljavlja svoja pravila in neredko, kakega vidiš ne samo meter ali meter in pol od roba, ampak so tudi na sredini pasu pa še celo ob sredinski črti sem že imel priliko enega takega srečat. Pač on trenira in drugi so mu samo nepodigatreba, ker mu zjebejo ritem. Ko bo enkrat toleranca z obeh strani na najvišjem nivoju se o tem sploh ne bomo več pogovarjali, ker se ne bo treba.
Hm... No ,jaz se namenoma ne vozim apriori tik ob robu. Zakaj? Mimogrede te nabije kakšen , ki se vključuje iz dovoza na glavno cesto, ceste ob robu so dostikrat tako luknjaste , da je škoda besed (tudi odletis lahko konkretno zaradi lukenj, če se voziš z 8bari v gumah).
Če se voziš tik ob robu , se prav tako nimaš nikamor umakniti , ko te nekdo prehiteva 20cm od leve roke. Če pa si si prej ustvaril 1m maneverskega prostora , pa preprosto odvijes v desno,ko vidiš, da nekdo vozi na centimetre.
Seveda, potrebno je spremljati promet za seboj (ogledalo, radar v luči), se prilagajati, voziti defenzivno, poslušati zvoke za seboj...
Ko vidim,da me dohiteva kamion,se odmaknem na bus postajo,dvorisce... 3/4 se mi jih zahvali. Ker vem kako zajebano je s kamionom zavirati iz 50kmh na 25kmh in potem prehiteti in spet pospešiti na 50kmh.
Nevem No... Lani sem naredil 14500km s kolesom in če pogledam za nazaj v lanskem letu; 3zaviranja v sili (1x sem precenil ovinek in sem skoraj odletel, 1x Me je izsilil avto ki je mislil,da bo dovolj prostora in 1x Me je izsilila ženska ,ki me je spregledala, jaz pa sem to pravi čas predvideval,ker sem videl da sem se ji skril za stebricek pri avtu). Ostale stresne situacije so bile rezultat prepotentnosti ljudi,ki bi jim padla krona z glave, če bi prišli domov 15s kasneje. 1x sem jaz konkretno zajebal v križišču in me je tip v Seatu pravi čas videl in rešil mojo rit.
Sicer pa procent idiotov je enak med kolesarji v pajkicah in tistih ,ki se s ponyi veselo vozijo čez rdeče po Ljubljani.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Prijazno zavrnil povabilo sodelavcev na paintball (zelo težka odločitev) in raje šel na 80km mtb vožnjo po okoliških hribih, na Pancah kofetkal s totalnim carjem s katerim je vedno tako fajn imeti pogovore o kolesarskih klancih. Tokrat sva tudi malo rešila svet , predvsem glede policijskega nasilja v ZDA in vavčerjev, malo dela naju čaka še za naslednjič.
Opazil , da bomo zdaj še raje kofetkal tam,ekhm...
Za piko na i pa še pizza meseca junija. Brez tega ne gre...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani