Ni problem v zastonj kartah za upokojence, problem je v ljudeh in vedno večjo nekulturo in neprimernim obnašanjem pri nas.
Tudi v Italiji imajo upokojenci zastonj določen javni prevoz, a so vsaj v večini na avtobusih in vlakih daleč bolj kulturni kort pri nas.
Podobno je na plažah pri nas na obali. Med tednom, ko so letos večinoma le domačini na plažah, tujcev je letos bolj za vzorec, je med tednom v redu. Za vikende, ko pa pridejo cele horde ljudi iz notranjosti z autobusi, avtomobili in ostalimi prevoznimi sredstvi, ostanejo za njimi na plažah cela smetišča (prazne piksne od piv, čiki, papirčki...)
Tukaj je glavni problem. Vemo, zakaj je tako, a ne?
+100
Za karte sem napisal max.4,ker so naši klošarji-penzionerji pogruntali,da lahko zimo preživijo na vlaku...najslabsi primer je ravno vlak 604/605...se naguzijo na vlak z vozičkom in vso kramo vred...se vležejo v nizkem podu na tiste sedeže,ki se dvignejo...in zasedejo 5 ali več sedežev,in z tem tudi kolesa tja ne morejo obesiti...in se furajo Lj/Kp...samo na končni postaji mora dol do 20min. do odhoda,in točno vedo,kdaj mora strojevodja odblokirati vrata...se naguzijo prvi na vlak in "jovo na novo".
Zasmradijo oba končna oddelka (1/2 Stadlerja),da gre potnikom na bruhanje, in se nimajo kam umakniti...a dol jih ne moreš zmetati,ker ima veljavno "zastonj" vozovnico...
Je teh smrduhov že enih 12-13...in se med sabo menijo kdaj bo kdo in kam...
Pozimi se cel dan furajo,poleti pa bolj čez dan,da so na klimi,ponoci pa poležavajo po parkih...
Kot sem rekel-4 vozovnice na mesec in to je to...jaz nebi dal več.
Penzionisti so pa tak moteči na vlaku. Največjo zdraho delajo. Pa gužvo na vlakih, s katerimi se delavci vozijo v službo in domov...
Ne bom rekel,da so mi moteči,k imajo pravico se peljati...a drži 100%...so nestrpni,tečni,glasni,se prerivajo,mislijo,da se jim vsi moramo "klanjati",da imajo oni " komando"....in še veliko bi lahko naštel...a kar mene najbolj moti-se obnašajo,kot da je njim dovoljeno vse.
Redno vozim "pohorca" do Kopra,in gor je cca.80% penzionerjev...in da vidiš kako svinjarijo za sabo pustijo...smetišče z veliko začetnico...pa je na Stadlerjih več kot dovolj smetnjakov....se mi cistilke zmeraj smilijo...morajo včasih tudi 2x odnesti tiste vreče z smetmi...
Je pogosto lahko mladina vzor njim.
Si nebi nikoli mislil,da bom kaj takega napisal.. samo ko to enkrat vidiš.....in vedno znova,in znova,in znova....
Kar se pa zastonj karte tiče-jaz bi jim dal 4 vožnje na mesec,ostalo pa plačaj polno karto-dost imajo.
@skritikrt Drugič vpraši, če ma kdo kak socket 1150 proc kje doma, recimo 4690K, pa boš lahk testiru 😄 Mam pa tut Z97 plato, če misliš, da je bios kriv.
Drugač pa si nabral kar ''overkill'' komponente za novga. Dobr, dobr! Poznam še enga entuzijasta, k je T705 vzel ta teden... 😄 Ne bi pa menju ventilatorja na tem Mini Assassinu , ker niti ni glasen, pa sigurno boš krivuljo znižal, da ne bo nikol na 100%, to bo neslišno, brez skrbi. Škoda, da ni mal bolj seksi ohišje, če je že taka žvau, ampak to je sam moje osebno mnenje in okus. 😊
Glede rama bi lahko vseeno mal bolj pogledu. Tvoja nova plata ma za ta proc 8 modelov Crucial ramov na listi kompatibilnosti, ta tvoj ni med njimi, lahk bo ok, lahk pa problem. AMD-ji znajo bit kar hecni včasih, ko pride do ramov in niti ne priporočajo it nad 6000MHz. Vsekakor bi pa za ta denar dobu CL30 ram 6000, CL48 je kr slabo. Tuki mislm bolj latenco in ne same hitrosti, če me razumeš.
Mal za hec... a si preveru, da ma ta ram tut 2 EXPO profila, al si na blef za AMD kupu ram, ki ma v nazivu INTEL XMP? 😅
Dejansko sem RAMe tako na hitro kupil,in nisem niti gledal kompatibilnostne liste. Gre za to,da sem porajtal,da je Crucial v primerjavi z ostalimi proizvajalci sorazmerno malo zastopan v listah kompatibilnosti....tudi pri Asusu,Gigabyte-u itd...
Tist čisto osnovni set od Cruciala z osnovnimi 4800MHz pa je pri nas itak dost dražji. ...in ko mi je Amazon ponudil te-preveril ima EXPO...dal v basket in kupil.
Sem pri tistem prejšnjem sistemu,k sem ga sestavil za prijatelja...tisti majhen HTPC z Ryzen 7 8700G ugotovil,da je AM5 še eno "veliko delovišče"...skoraj na dva tedna prihajajo novi BIOSi ven....tako,da "delajo na tem"...sem tiste rame moral EXPO izklopiti,da je sploh bil kolikor toliko stabilen sistem...pa vseeno vsake par dni "crash" sistema...
Sedaj je že OK,a se vidi,da je "sveže",in da rabi svoj čas,da se ugotovijo vsi problemi kompatibilnosti....je zmeraj pri novih podnožjih tako bilo,in zmeraj bo...pač,če hočeš najnovejše...
Najbrž bom na začetku itak moraj goniti z osnovnimi 4800MHz...da bi pa sploh kdaj navijal RAMe-še nikoli jih nisem...ne vem,če ima smisel pri mojih potrebah...kar se grafične zmogljivosti tiče-1080p in 4K video mora delati absolutno tekoče,in bo OK...pri starem sistemu je 4K bil že problem...je predvajalo,a ne tekoče-si takoj opazil,da nekaj ne štima...
Tukaj bo že integrirana od Ryzena najbrž čisto nekaj drugega.
Za težje naloge...npr. konvertiranje dveh ur AVCHD 1080p Videa v 1080p AVI in stiskanje na 1/4 je trajalo tudi 10ur ali več pri 100% obremenitvi vseh jeder Intela...tukaj bi moral nov sistem biti čisto nekaj drugega,in tukaj po tem gledati na...ne vem...5% mogoče🙄...
Za latence vem...in se ne sekiram za tisto malenkost v hitrosti...za 100€ bo čist OK...ko bodo cene še padle,pa itak lahko poceni nadgradim,če bom mnenja,da bi se izplačalo...bom videl,k pri SSDju je "do daske",CPU po moje tudi ne bom nikoli nadgrajeval,matična mi je itak TOP,ostanejo samo še RAMi in eventuelno mogoče posebaj grafa,če Ryzen nebi zadovoljeval pri video-obdelavi....je pa res,da sem z časom postal fan Crucial-a,kar je tudi del razloga za nakup.
Za ventilator...bomo še videli,ker sem ža vse živo doživel...taki in onaki "najboljši" in ne vem kaj,pol pa zmontiraš...in je tih samo ko je na min. obratih,pa še takrat "tiktaka"...(Noctua)...da bi popizdil....tako da,dokler ne slišim nič ne verjamem....po drugi strani mi pa tudi žilica ne bo pustila miru...imam toliko vrhunskih ventilatorjev,da se bom moral malce poigrati.
Za LianLi ohišje pa-tak mi je všeč-čisto monolitski design,kot HiFi končna stopnja ipd...pač je v HiFi rack-u...tu so "lučke" in kičarija prepovedane...samo tišina,performance in "black is beautiful"😁
Meni je pomembno da je tiho. Če je za to 5-10°C bolj toplo, se mi žvižga. Še nič se mi ni od vročine pokvarlo. Tudi ATi grafična, ki je delala na idle 85°C, full load 95°C.
Sva že dva-tihost je na prvem mestu...če pa mora zares delati,po tem pa seveda "obrati gor",a spet čim manj. Raje trpim višjo temp.,kot pa ropot.
Za to pa pri meni,ker zahtevam tudi performance,nikoli ne bo nek ultra kompakten sistem.
In pred kratkim "sfukani winsi"...rešil dol,kar sem potreboval...po vsej verjetnosti sfukan en BIOS čip od dveh na matični (Gigabyte G1 Sniper-5 Z-87)...je pred kratkim fejst strela sekala pri nas,tako da sumim,da zna biti kaj na tem🙄...ma bi moral kupiti en star CPU z 1150 socketom,da preverim,k je prepisal nov BIOS z starim,in seveda ne dela z "novim" starim CPUjem...pa je sistem z Core i 7-4790K že tako star,da se mi počasi postavlja vprašanje smiselnosti investiranja oz. "dajanja umetnega dihanja"...
In ker ima vsak rad kdaj tudi kaj novega,sem vgriznil v kislo jabolko,in naročil nove komponente.
Gre za "High-End" HTPC,kjer se pogosto "lopatajo" velike količine podatkov,veliko obdelave slik,enkodiranje,konvertiranje videa-filmov BDMV,AVCHD,MKV ipd....obdelava,konvertiranje in predvajanje glasbe (digitalno z HDMI) in seveda vsakdanje surfanje,24/7 torrenti ipd...
NIČ GAMINGA!
Star sistem:
LinaLi PC C60B
Seasonic X-650
Gigabyte G1 Sniper-5
I7 4790K
32GB Crucial Balistix ULP
Samsung 850EVO 250GB
Nekaj časa sem imel tudi grafo Sapphire HD 4670 Ultimate-odlična pasivna,pa sem jo podaril žlahtniku,ki jo je bolj potreboval.
Kingston NV2 NVMe PCIE4.0 1TB (za "D" za torrente)...kupil že konec Maja za tisti ThinkCentre...pa ga ne prepozna...bo pa drugače koristen....za 54€ TOP
Bom poizkusil z double-tower hladilnikom,ker do sedaj sem večinoma uporabljal top-down-blower hladilnike...in naročil tega (omejitev višine 14cm) za slabih 39€...seveda ga bom predelal na boljši ventilator itd...
...samo zaradi konvertiranja videa,kjer se zelooooo pozna...vsaj pri starem Intelu se je...mogoče je Ryzen tukaj bolj zadovoljiv da vidim,ko pride,če bo kaj razlike🤣.
Za RAMe-razlaga-nisem jemal nekih hitrih,ker se za mojo uporabo najbrž ne bo tako poznalo (nič gaminga)...tistih nekaj % za integrirano grafo mogoče🙄...če bo pa kasneje posebaj grafa,bo pa itak overkill za HTPC.
Sem se pa zavedoma odločil proti Ryzen 7 8700G,kateri je dejansko bolj "HTPCjevski",a na žalost nima podpore za PCIE-5.0...in tukaj tiči razlog za pregrešno dragi Crucial SSD😬...pač-nekje sem moral fasati po denarnici🥺
Če pa ima kdo kake pomisleke...ker čisto vsega pa tudi jaz ne vem😂...kar z besedo na dan..sicer je že vse naročeno,a debata je vseeno lahko.
Da me ne bo več sram tukaj na forumu z tistim kitajskim moment-ključem za 20€ z Interdiskonta😄
En najcenejših že zelo kvalitetnih monent ključev z zaklepom in k ga ni potrebno odvijati..."Made in Germany"...na Amazonu za dobrih 125€...sedaj malce čez 130€
Sfukani Winsi na HTPCju😡...mah,na novo sistem nalagat...sam k je delo🥺...bi lahko rešil,sam je brez veze,k se je itak treba vsega smetja losati....mah-skoraj 8 let je zdržalo,in vsak dan uporabljal-vsa čast😲
Evo narocil Mitsubishi MSZ-LN25VG2V in pripadajočo zunanjo enoto...bo zamenjala cca.13 let staro Panasonic-ovo v prvem nadstropju.Že orng ropota..je le 2,5kW za hlajenje,in se že kar matra...se kar čuti.
"Micko" sem naročil v M-Tehniki v Černučah za 1741€ z 9,5% ddv in montažo.
Sicer imajo probleme z novim programom za plačila,k noče vzeti manjši ddv in -10% akcijo v kombinaciji...a smo zrihtali malce drugače...pač je bil problem,k micke niso imeli na zalogi...a bo že kot je treba....mudi se mi pa itak ne...mi je šlo le da dobim malce "stisnjeno" ceno.
Izbral pa sem 25ko,ker itak dela 24/7, in ima še konkretno boljši izkoristek kot 35ka....že ta stara nikoli ne dela čist z 100% moči...micka pa zmore 4kW hlajenja😯😃👍...bo po moje več kot dovolj.
Ni dopust,samo en dan za sprostitev in ohladitev...smo včeraj po dolgih letih šli v Kamniško Bistrico...je fino za kužata,ker je hladna in čista voda...prava uživancija...smo se vrgli v senco na šotorko zraven reke...igrali enko in zapravljali čas.
Je bilo seveda treba tudi nekaj malega pojesti...malo pogooglam,in se odločim za gostilno _Za Tun'co".
Sicer še delajo sanacije po poplavah,tako da smo morali do Kamnika,in nazaj do gostilne...a ni neka večja razdalja.
Preprosta domača gistilna ob cesti...imajo tudi teraso zadaj,tako da je dovolj prostora zunaj...je hcera hotela Pizzo,in smo naročili tri...2dl jabolčnega soka,Union Radler in svetli Kozel+ 1xembalaža za pizzo,ker skoraj pol vsega nismo mogli pojesti,in smo vzeli za sabo...res velike Pizze,zelo obložene,super testo,lih prav pečeno-top.
Bomo šli še kdaj...mogoče drugič kaj drugega,kot pa pizza...priporočam
Še se da pri nas ugodno in dobro jesti-36,40€ vse komplet z pijačo in embalažo😯😃👍
Zalogovnik sanitarne vode je v TČ, 200 litrov. Sem tako hotel, ker v strojnici nimam dovolj prostora za posebej bojler. Grejem pa vodo nekje na 55°C, ker smo svinje po porabi. Skurimo skoraj več za ogrevanje vode, kot pa za 230 m2 ogrevati čez celo sezono. Ima pa Thermia nek patent, ki ti sanitarno vodo ogreva s fazno spremembo plina, preden gre nazaj v novo cirkulacijo. Po domače - bolj kot je zunaj mrzlo, bolj je voda za umivati topla. Pa še plus je ker je to stranski efekt ogrevanja prostorov.
Si ugotovil,da sem ti postavil "catch" vprašanje...torej "rakom žvižgat" tisto,kar si pisal v prejšnjem komentarju. Na Kotlu imaš max.55°...jaz pa z vrhunsko nizkotemperaturno zrak-voda 59°...mislim,da sem povedal vse.
In ne-nimaš zalogovnik sanitarne vode ampak toplotni zalogovnik za sanitarno vodo.
Gre za to...kar spet večina ljudi ne ve. To je zalogovnik toplotne energije,v katerem je segreta voda...ta voda ni sanitarna voda!!! V tem zalogovniku pa je tudi "tuljava"-svedrasta cev z rebri,skozi katero teče sveža sanitarna voda. Torej je vse skupaj toplotni izmenjevalnik.Sanitarne vode je v tej tuljavi zelo malo,in če greš računati razmerja v litraži in razmerja v temperaturi obeh vod,boš hitro prišel na stevilke,ki znajo biti streznjujoče...npr. vodo v shranjevalniku greješ na max. 50°...se en ali dva stuširata,in ima ta voda 40°...
A si se že tuširal z 40° "toplo" vodo?...hitro je konec z komfortom.
In kot sem že pisal...večje breme je velik kot majhen zalogovnik....ah,kaj ti govorim...že sam veš.
Bom samo rekel...ženin stric tudi ima voda-voda od Vailanta...in imajo 600Lzalogovnik...dva starostnika,dva odrasla in dva otroka...jim v nedeljo,ko se rihtajo v kopalnici redno mece varovalko od TČ ven...maši se filter zajema,da ti ne govorim o hladnosti v hisi pozimi itd...
Ne rečem,da je tvoj sistem slab,ker ne vem detajlov,a generalizirati ..ala "moj je super,ostalo je pa drek".... tudi ne moreš.
Po moje ima voda-voda prednost mogoče le ob ekstremno nizkih zunanjih temperaturah...pa se tu mislim,da so temu sistemu nordijski tipi velikih TČ ala CTC,NIBE ipd. "on par",v vseh drugih razmerah pa je zrak-voda v prednosti pri izkoristku...pač vemo kakšne zime sedaj imamo....seveda vse to le če je pravilno dimenzioniran sistem itd...,kar pa itak velja za vsak sistem.
Ko je zunaj kot danes...32° in več...nič na "quiet" in "night modus" čez dan...ventilator na "auto" in pusti....razen seveda če si direktno v toku pihanja...
Se bo klima manj matrala,in bo lažje zmogla breme....in seveda ne pozabiti redno čistiti grobe filtre za prah...klima takoj lažje "zadiha"....na dva,tri tedne in bo čist ok.
Se ne strinjam. Snovanje sistema se začne pri izbiri pravilne moči ogrevalnega vira. Zdaj, če je predimenzioniran, kar pri nas v večini primerov je, ker so vsi projektatni in "Joža" vodovodarji posrani in ne znajo od začetka rešiti stvari, kot se jih rešuje, potem rabiš vse to. Redko kdo razume, da je 20 ton estriha lep zalogovnik in je neumno riniti še enega zraven TČ. Na tak način rešiš z enostavnim, zanesljivim sistemom število vklopov, ki se drugače pojavi pri neinverterskih sistemih.
Jaz npr. grejem 230 m2 bajte, ki ni niti približno izolirana po modernih standardih, s 6 kW (podatek proizvajalca) voda-voda. Celotna max. priključna moč sistema s potopno črpalko je 2 kW. V resnici je zaradi višje temperature vira vode ogrevalna moč verjetno nekje med 8-10 kW. V glavnem se stremi k čim nižji razliki med virom toplote (zrak, voda, zemlja) in ogrevalnim virom (talno, radiatorji, itd.)
Če se ne razume fizike in principov delovanja v temelju, potem se to rado rešuje s preveč elektronike. Ampak izgleda to vsem paše, kaj čemo.
Realne SCOP-e je pa težko izmeriti. Pri meni bi še šlo, če bi se potrudil, pri kakšni klimi je pa malo težje. Kot pri avtu - eden ga vozi s 6 litri, drugi pa z 9. Samo nihče se ne uskladi o načinu uporabe.
Se lih zanimam za menjavo obstoječe trenutno najstarejše od štirih klim v bajti...kompresor že zelo ropota...najbrž fuč ležaji🙄...pač nonstop laufa😄...Panasonic CS-E9JKEW3
Ostale so LN35,LN25 in AP25....in bom kupil LN25
Sem pa za foro izbrskal katera točno je bila moja prva klima za mansardo (pred cca. 18leti ali več...se ne spomnim točno)-bila je Panasonic CS-E9 CKP.
Tole bi rad malo več obrazložitve, če lahko prosim. Kaj je tehnični razlog, da dražje klime bolje razvlažujejo? Recimo, da plačamo boljši izkoristek, ampak a ni tako, kot bi rekel, da dražji hladilnik bolje hladi? To je že 100 let stara tehnika, ki se jo danes samo malo prepakirava, drugače pa večjih napredkov ni že nekaj časa, kot pri kolesu. Edino krmilja so v zadnjih 30 letih šla naprej, to je res.
Npr. moja voda-voda TČ tehnično ni veliko drugačna od tiste izpred 30ih let. Razen programja, kot sem rekel. Pa še čez 25 let ob koncu življenjske dobe bo eden izmed bolj efektivnih ogrevalnih sistemov daleč naokoli, pa niti ni inverter sistem, ker nisem niti hotel slišati, da bi bil. Je pa res, da moraš znati to zasnovati, kar je pa pri nas redkost.
V bistvu da skrajšam-tvoje vprašanje je "kakšna je razlika med inverterskim in neinverterskim sistemom"?
Tukaj zraven šteti hladilnik,ki praviloma ni inverterski sistem je "napačno razmišljanje"...kot tudi zraven šteti TČ ki ni inverterska je napačno.
Gre za to-neinverterski hladilnik regulira temperaturo v hladilniku z termostatom tako,da vklaplja in izklaplja kompresor. Torej kompresor ima samo eno moč delovanja-maksimalno!,ali pa nič,ko je izklopljen.
Regulacija temperature je tako relativno slaba,ker koristi termalno maso vsega kar je znotraj izolacije hladilnika. to je glavni razlog,za kaj je najvarčneje imeti hladilnik napolnjen čisto do konca oz. izbrati hladilnik,ki bo ravno tako velik,da bo čim bolj poln v večini časa.
Pri neinverterski TČ je podobno. Taka TČ če hočeš imeti spodobno regulacijo temperature v hiši (sorazmerno majhni dotok toplotne energije v ogrevalni sistem-radiatorji,talno...) obvezno potrebuje shranjevalnik.
Res je,da imajo neinverterske TČ oz. neinverterski kompresorji praviloma malenkost boljši izkoristek med obratovanjem kot inverterski,ker so optimirane le tisto moč obratovanja-maksimalno...isto kot pri hladilniku-le vklop/izklop.
Inverterski sistemi pa so v primerjavi "čisto druga filozofija". Res je,da so tehnično bolj komplicirani (zahtevna krmilna elektronika,več inverterskih napajanj,brezstopenjski kompresorji,črpalke,motorji ventilatorjev itd...
Tukaj pa se krmili vse-inverterji vsakemu posebaj (kot sem že prej omenjal-beri prejšnji članek) dovaja svojo napetost in frekvenco. Gre za izkoristek el.motorja,ki za najboljše razmerje njemu dodane energije in njegove oddane energije za tiste obrate potrebuje določeno voltažo in frekvenco. Tako so ti el. motorji lahko zelo učinkoviti oz. imajo dober izkoristek tako takrat,ko obratujejo z max. močjo,kot tudi takrat,ko je moč manjša ali pa celo minimalna.
To nam omogoča,da so pretoki zraka na zunanji enoti,na notranji enoti in odjem toplotne energije na plinskem sistemu kompresorja točno tolikšnji,kot je potrebno...nič več,in nič manj.
Pri TČ za ogrevanje je podobno. tukaj v forumu sem že opisoval sistem svoje TČ od švedskega CTCja. Zunanja enota je ogromna,notranja tudi,a shranjevalnik ima skupni volumen zgornjega in spodnjega dela z štirimi vgrajenimi tuljavami vred volumen le 120L.
Obe tuljavi za sanitarno vodo (zgornja in spodnja) pa imata volumen le 35L...koliko je tuljava ogrevanja in tuljava za bazen (neuporabljena-torej je volumen shranjevalnika še manjši) pa ne vem....
Torej shranjevalnik niti ni toliko "shranjevalnik",kot je izmenjevalec toplote.
Kaj hočem povedati-ta TČ praktično dela "on the fly"!-kompresor in zunanja enota sta tako močna,da zmoreta sproti...toliko,kot je potrebno-nič več,in nič manj.
Ker-tudi o tem sem že pisal-shranjevalnik toplote-kolikor je on dober,toliko je tudi slab...ker imaš že po principu delovanja več izgub,in ker...kaj pa je shranjevalnik toplote ko je prazen,ko se dva,trije štirje zaporedoma stuširajo?
Ali pa da vprašam drugače-kaj je lažje hitreje ogreti...120L ali npr. 500L?
Da se vrnem na začetek-ja tudi neinverterski sistemi in hladilniki so v redu...pri hrani ti ne pogruntaš,ali ima meso 6 ali 8 stopinj...pri TČ imaš mešalni ventil in shranjevalnik,in če si pameten tudi brezstopenjsko PWM-obtočno črpalko,kar ti zagotavlja,da se v sistem doda toliko toplote iz shranjevalnika,kolikor je izgub za konstantno temperaturo v hiši.
Pri klimah pa...neinverterske seveda tudi hladijo...kompresor dela skoz na max. ko dela,ventilator zunanje enote skoz na max.,ventilator notranje enote ima stopnje,a efekt je tak kot pri neavtomatski avtoklimi-ko imas ventilacijo na max. piha zelo,a manj hladno,ko pa daš ventilacijo na min.,pa piha malo,a zelo hladno.
Pri inverterskih je pa to čisto nekaj drugega...vse se krmili,in ti omogoča tudi zelo majhne moči,torej zelo konstantne temperature in z tem izjemni komfort...in kot že rečeno kljub zelo nizki stopnji hlajenja vseeno učinkovito sušenje.
za kaj dobre klime ko dosežejo nastavljeno temperaturo ugasnejo notranji ventilator?
A je sploh potrebno,da notranji ventilator obratuje,da na lamelah kondenzira vlaga...in ko deluje,a je važno v kolikšnji meri-jakosti ta deluje?
Logično je,da ko je dosežena ciljna temperatura,da klima neha obratovati,in,da počaka,da se razmere spremenijo.To je vse stvar krmiljenja kompresorja,zunanjega in notranjega ventilatorja. Tukaj so modeli z vrhunskimi kompresorji,inverterji in motorji ventilatorjev (gre za inverterje,ki vsakemu od teh treh-kompresorju in obema ventilatorjema dovajajo točno določeno napetost in frekvenco...vsakemu glede na modus obratovanja) ki zmorejo zelo majhne moči obratovanja v veliki prednosti-zmorejo razvlaževati kljub zelo nizki stopnji hlajenja.
pred 31 minutami je Mraušk Mčk napisal:
Trenutno stanje ne poznam, pred dobrim desetletjem pa so prodajali klime, ki so bile sposobne tudi vlažiti prostor. Ne vem točno principa, morda uvajanje zraka od zunaj, vsekakor pa so morale imeti senzor vlažnosti.
To je imela naslednjica moje prve klime (Panasonic). Je bilo potrebno speljati še dodatno cev do zunanje enote,preko katere je notranja enota zajemala sveži zunanji zrak...imela je tudi posebne membranske filtre za zrak,ionizator in (za moje pojme "igračkarija")-ventilatorček na šini,ki se je premikal preko notranjih grobih filtrov in sesal grobi prah z njih,in ta prah odvajal preko odvoda za kondenz.
Ker stvar seveda ni očistila kompletnih filtrov je bilo to bolj "lari-fari",poleg tega se je za to odvod pogosto zamašil,in posledično "poplava",če te ni bilo doma.🤨👎
Vem,ker je takšno takrat kupil moj brat...sami problemi z njo....takrat je bil Panasonic v špici pri klimah,danes pa vsaj glede na to,kar se pri nas prodaja je kvečjemu max. srednja klasa.
Če, potem je zame to nekaj novega. Sam sem do sedaj razumel delovanje takole: če klimo nastaviš na nižjo temperaturo, kot je trenutno v sobi, se bodo hladilna rebra notranje enote hladila (zunanje enote segrevala), njihova temperatura bo nižja od sobne, zato se bo na njih nabirala vlaga in odtekala v drenažo - klima bo zraku sobe odvzemala vlago. Ko se temperatura sobe izenači z nastavljeno, in se hkrati soba na drug način več ne segreva od zunaj (noč - ni sončnega segrevanja, zunaj hladneje), potem hladilna rebra ne smejo biti več hladnejša od sobe, mogoče celo obratno - klima preide v režim segrevanja (hladilna rebra notranje enote se ogrevajo (zunanje enote se hladijo in zunaj se kondenzira vlaga) ...
Skratka, notranja enota ne more pobirati vlage, če je njihov hladilnik enake temperature ali toplejši od notranjega zraka.
Si že slišal za invertersko elektroniko,ki brezstopenjsko krmili kompresor,zunanji ventilator,notranji ventilator?
Si slišal za toplotno prevodnost materiala...npr. si prijel kos plastike,kos lesa,kos železa,kos aluminija...kaj misliš,za kaj so lamele pri klimah iz aluminija?
Malo pomisli.
Vrhunske klime zmorejo manj hladiti in več razvlaževati in obratno.
In kaj misliš,za kaj dobre klime ko dosežejo nastavljeno temperaturo ugasnejo notranji ventilator?
To je en glavnih razlogov poleg tihosti in boljšega izkoristka,za kaj zmeraj priporočam najboljšo klimo,ki si jo še lahko privoščiš.
Ja-vse so "dobre",a med poceni in vrhunskimi je ogromna razlika.
Večina folka laično misli..."ah,saj tista poceni isto hladi"...a ni fora v nižanju temperature,in tu se zelo motijo.
Se zgoraj navedeno vsega držim le, da jo po 23 uri ugasnem in zračim ponoči vse prostore, ker temperature pri nas padejo pod 20 in se notri ohladi na 23.😊
Zjutraj pa jo prižgem in vse zaprem. Malo me moti le to, da zračna vlaga čez noč naraste na 70, čez dan pa potem tako pade na 55-60 odvisno koliko hladi.
Zanimivo pa mi je to, da nam je 24 do 25 stopinj najboljša temperatura, ker je nizka vlaga. Prej pa smo imeli enako temperaturo in sparino!
Danes je bilo 33 in je delala tako tiho, da sploh ne veš, da dela in tudi vse prostore enakomerno ohladi kar me zelo preseneča...
To je tisto,kar praktično vsi ne štekajo pri klimah-ne gre za tenperaturo ampak vlago.
Ona ti posuši zrak,da se lažje sam ohladiš,ker pot se hitreje posuši (preide iz tekoče v parno stanje,in za to potrebuje toplotno energijo,ki jo vzame telesu-termodinamika).
In seveda se pot lažje upari v suhem ozračju,kot pa pri 100%vlage (npr. tropski gozd...boš štumfe sušil cel mesec,pa bodo še zmeraj mokri).
Za to pa moj nasvet,da klimo ne ugašaš...nastavi pač npr. na tistih 23° če vam lih tolko paše,in pusti...ona se bo že sama ugasnila-ona ve,koliko je temperatura in vlaga zujaj in znotraj.
Poizkusi par noči,kot sem napisal,ugotovi,katera temp. vam za spanje najbolj ugaja...če pa vam ne bo,pa še zmeraj lahko po svoje.
Gre samo za to,da se vlaga ne dvigne...je čist drugače spati.
Sicer pa...ne vem,a imaš na daljincu tud "night mode"...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
+100
Za karte sem napisal max.4,ker so naši klošarji-penzionerji pogruntali,da lahko zimo preživijo na vlaku...najslabsi primer je ravno vlak 604/605...se naguzijo na vlak z vozičkom in vso kramo vred...se vležejo v nizkem podu na tiste sedeže,ki se dvignejo...in zasedejo 5 ali več sedežev,in z tem tudi kolesa tja ne morejo obesiti...in se furajo Lj/Kp...samo na končni postaji mora dol do 20min. do odhoda,in točno vedo,kdaj mora strojevodja odblokirati vrata...se naguzijo prvi na vlak in "jovo na novo".
Zasmradijo oba končna oddelka (1/2 Stadlerja),da gre potnikom na bruhanje, in se nimajo kam umakniti...a dol jih ne moreš zmetati,ker ima veljavno "zastonj" vozovnico...
Je teh smrduhov že enih 12-13...in se med sabo menijo kdaj bo kdo in kam...
Pozimi se cel dan furajo,poleti pa bolj čez dan,da so na klimi,ponoci pa poležavajo po parkih...
Kot sem rekel-4 vozovnice na mesec in to je to...jaz nebi dal več.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani