Skoči na vsebino
Video
Napisano

 

zanimive sprednje lu?i :bravo:

 

Hud avto. B) Tole ni slaba ideja, ?e ima notri ?e kak zrihtan 2.5 V6... Tak kul pimperski avto je, brez?asen. :rispekt:
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Riž
Napisano

jep, tak kot moja stara Fka, sam da sem jaz na BA hehe sam zdej sem se pa malo preve? v ma?ine zabasu. mah. bo ?e. <_< ?e ne s cajtom pa z leti

 

 

He he :D (a ve? da tut mene mo? bolj mami kot pa izgled ;) )

 

Saj bo fantje, saj bo. Poznam to. Tako je prav. :P Ka?n ri?, styling pa bedarije... Performance. :punk:
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Riž
Napisano

hehe zraven je pa tvoj ne? :P gas tuning? tsk.. pa ti o nalepkah razpravljas :P

 

Kot ?lan kluba se spodobi, da jo imam nekje. Doda par konjev. Pa nadomestni deli postanejo potem kar naenkrat cenej?i. :P
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Riž
Napisano

Tisto sploh ni Skyline ampak Kivik ali kaj podobnega. :P

Od sedaj bom slikal ri?ote in jih objavljal gor. Eni si res zaslu?ijo. Objavljena slika

 

OK nalepke na boku so ?e nekako (hmm pa ?e to z invalidi je malo tako-tako) ampak Viano GT-R??? Oskrunitev imena GT-R, take so v?asih pribijali na kri?. najbr? je v ?lahti z unim, ki ima Touarega TDI, pod TDI nalepko pa isto GT-R nalepko. Objavljena slika

Naj mi nekdo razlo?i kak?na je fora, da na katerikoli avto nalepi? nalepko GT-R, GTi, Type R, RS, ?e tam ni v originalu??? :ne vem: Imam ob?utek, da take nalepke folku dejansko v glavi dodajo konje in mislijo, da imajo potem bolj "?porten" avto.

Objavljena slika

 

Tale biser je pa na slu?benem parkiri??u. Zaj?niki, ?portne nalepke.. Ampak OK, notranjost mi je pa res mimo. ?ivo modro vse po?trihano, polno bling bling dodatkov vklju?no z power fuel nalepko na pokrov?ku za kestl. Objavljena slika

Objavljena slika

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Japanese performance
Napisano

Za compex ne vem, MB imajo ponavadi 2,0 ali ve? motorje. Najbolje se obnese od Minija Cooper S, prej?nja generacija, ker ima isto 1,6 in kompresor. ?e se ne motim uni projekti na 1. strani imajo ravno minijeve kompresorje. Malo preberi potem pa itak samo copy/paste unih projektov. :D Sicer se jih dobi na kakem ebay.co.uk ?e ne druga?e se pa v UK prijavi? na Mini forum tam jih je pa itak toliko, da hitro najde? kakega zbitega. Jermenice se da tako velike, da se vrti isto kot na Miniju, mogo?e malo hitreje in ima? na 1,6 vsaj ene 180hp, ?e mene vpra?a?. Ali pa kot bi imel kak 2.0 motor in isto odzivnost kot bi bil naturalc. B) Pa pomoje bi ta kompresor lepo pasal tudi na 1,8.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Japanese performance
Napisano

Hvala obema. :blush: ?e zadnji ?lanek potem pa ne vem, ?e bom ?e kaj na?el.

 

Sedaj pa malo stran od turbine. No ne ?isto. Kompresor. Kompresor ima to?no tak?no nalogo kot turbina. Njegova naloga je dovajanje zraka motorju, ki nato la?je diha, mi pa tudi. Je pa narejen na druga?nem principu. Namesto, da bi ga poganjali izpu?ni plini ga preko jermena poganja motor. Serijsko ima to kar nekaj avtomobilov. Prej?nji Mini, nekateri Mercedesi (SLK), nekateri Ameri?ani...

Sam sistem ima zato nekaj plusov ter nekaj minusov v primerjavi s turbino. Ker kompresor poganja motor to pomeni, da ni nobenega turbo laga saj v trenutku ko pritisnemo na gas se hitreje za?ne vrteti tudi kompresor. Ker ni v bli?ini izpu?nih plinov (kot turbina skozi katero grejo izpu?ni plini!) in proizvaja manj?i tlak se na?eloma ne rabi intercoolerja. Razen seveda, ?e se ne gre za max tune ko se zrak segreje do te mere, da je potrebno vgraditi ?e IC. Ravno tako se ne rabi menjati izpu?nega kolektorja temve? se lahko za ?e ve?ji izkoristek vgradi drugega. Negativna plat je, da kompresor porabi nekaj konjev tako kot kompresor klime ali servo ?rpalka. Obenem kompresorji (ponavadi) proizvajajo manj?i tlak kot turbine pa tudi prostorsko znajo vzeti veliko prostora.

Pove?anje tlaka je zelo enostavno. Zamenja se jermenici, ki poganjata kompresor zaradi ?esar se kompresor vrti hitreje in proizvaja ve?ji tlak, ve? konjev in ve? Navorov. :DB) Predvsem navor je bistveno ve?ji in to ?e pri nizkih obratih. Enostavno povedano, motor v vo?nji deluje kot bi imel ve?jo prostornino. Pri kak?nem navitem turbo avtu zna biti pospe?evanje muka zaradi nenadnega sunka tlaka in navora.

 

Za bolj podrobno razlago pa preberite ta dva ?lanka:

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

 

A ni ravno en spra?eval po tuningu MX-5? No kompresor bi bil najbr? najbolj?a odlo?itev pa tudi mojstra mu priskrbim. :bravo:

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Japanese performance
Napisano

Zdaj ko smo odprli boost in dodali znani wuuush zvok je pa ?as ?e za eno lu?tno predelavo, ki pa?e vsakemu turbo ali kompresor avtu kot bumbarju ?amar. Intercooler. Intercooler oziroma hladilnik zraka, skraj?ano pa kar IC je v bistvu samo en tak?en hladilnik kot je za vodo s to razliko, da je notri zrak. Bolj to?no, zrak, ki potuje v motor. Intercooler se nahaja med turbino (ali kompresorjem) in loputo plina:

 

Objavljena slika

 

Njegova naloga je, da hladi zrak, ki ga vro?a turbine stisne. Kot, da ni ?e sama turbina zaradi izpu?nih plinov dovolj vro?a in greje zrak, ki potuje notri se zrak zaradi kompresije ?e dodatno segreje. Kdor ni ?prical fiziko namre? ve, da stiskanje zraka pove?a temperaturo. Zaradi obojega skupaj se zrak, ki potuje v motor izredno segreje. ?e ne verjamete kar primite cev, tik pred intercoolerjem. Vro?a je ko stu vragov. :D Vsi vemo, da vro? zrak pomeni manj kisika kar pa pomeni manj konjev. No in to te?avo re?i ravno intercooler, svaka mu ?ast. :notworth::hohoho:

Nekateri manj naviti avtomobili ga celo nimajo (?vohnej?e verzije turbo dizlov ponavadi). Ampak ve?ina avtomobilov ima intercooler namontiran v koloteku pred levim ali desnim kolesom (odvisno od zasnove motorja, prostora....). Tam se skrivajo maj?keni intercoolerji, ki sicer zadovoljivo opravljajo svoje delo kljub temu, da niso na nekem ogromnem prepihu. 200SX ga ima pred levim kolesom, ?e imate kak?nega TDIja je pa zelo verjetno pred desnim kolesom.

Nekateri avtomobili ga imajo na vrhu motorja, najbolj znani primeri so Impreza, Mini Cooper S, Mazda 3 MPS in Sunny GTi-R. Zaradi luknje v haubi, ki zajema hladen zrak delujejo kar dobro. Dokler se ne ustavimo ali potujemo z mestno hitrostjo, poleti, po mestu in stojimo na semaforju. Zaradi svoje postavitve in dejstva, da vro?ina potuje navzgor (od motorja proti intercoolerju) se njihova efektivnost bistveno zmanj?a. To delno re?i tako imenovani "water spray". Gre za ?isto enostavno idejo. Nad/pred intercoolerjem se nahajajo ?obe, ki pr?ijo vodo po intercoolerju, ki se zato bolje hladi. Pravzaprav je tak?en water spray dobrodo?el pri vsaki monta?i intercoolerja. Mogo?e ste ?e videli kako na kak?ne drag raceu ?udaki odbija?e gasijo z gasilnim aparatom na CO2. No ravno zato, da zni?ajo temperaturo intercoolerja in posledi?no zraka. Z water sprayem se sicer temperatura ne zmanj?a toliko ampak vseeno malo pomaga. Za hec sem ga imel celo jaz na 200SXu in je bil res mrzel, mrzel, ko si ga prijel.

Nekateri avtomobili imajo intercooler ?e serijsko spredaj kjer fa?ejo najve? hladnega zraka. Sicer zna to biti te?ava, ?e ima avto intercooler, hladilnik vode, klime in po mo?nosti ?e hladilnik olja ampak dobra zasnova, primerno velika odprtina in kvalitetni hladilniki re?ijo ta problem.

V glavnem pa vsak turbo avto lahko z ve?jim intercoolerjem ali spremembo postavitve lahko kve?jemu pridobi na konjih obenem pa se zaradi manj?ih temepatur zraka v motorju zmanj?a mo?nost klenkanja. Po doma?e, deluje na motor blagodejno kot Ricola na vas. La?je se diha. Aja ne, tisto je bil Bronhi. No kakorkoli za ogromno avtov se dobi tako imenovani FMIC (Front Mounted Intercooler) kit. Ponavadi se dobi ve?ji IC kot serijsko, vse potrebne cevi in objemke. Sama monta?a je zelo enostavna tako, da se jo lahko loti vsak DIY mojster, ki ima veselje kaj ?raufati okoli avta.

Obstajajo tudi intercoolerji, ki jih hladi voda, le ti pa potem hladijo zrak. Prednost je to, da se jih lahko namontira kjer je pa? prostor, obenem pa je pot od turbine do lopute zaradi tega kraj?a in se zmanj?a tudi turbo lag. Slabost je to, da je tak?en komplet bistveno dra?ji in te?ji (voda, ?rpalka, ?e en hladilnik za to vodo). Zato ga uporablja zelo malo znamk (naprimer Chevrolet Cobalt SS ali Shelby GT500).

Pa poglejmo kaj o tej temi pravijo pri Japanese performance:

 

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Japanese performance
Napisano

No nadaljujmo s turbo predelavami. Kako nastavljati tlak in kaj je tisto kar dela pssst! Pomoje vsi vemo, da je mo? turbo motorja odvisna predvsem od tlaka, ki ga proizvaja turbina. Serijsko imajo avtomobili nastavljen nek tlak do katerega turbina prileze in to je to. Nekateri imajo to urejeno mehansko, nekateri s pomo?jo elektronike. Wastegate (to ni isto kol blow off!!!!) se odpre ko turbina dose?e dolo?en tlak. Wastegate je ponavadi del same turbine. Primarno grejo izpu?ni plini ?ez turbino. Ko na sesalnem delu turbine tlak naraste do ?eljene vrednosti pa wastegate odpre ta vratca skozi katerega grejo odve?ni izpu?ni plini, ki bi sicer lahko ?e ve?ali hitrost vrtenja turbine in posledi?no tlak. Pri resnih predelavah ljudje montirajo zunanji wastegate.

Notranji wastegate (una slabo vidna zaprta okrogla vratca zraven vetrnice) ki ga odpira pal?ka katero pa kontrolira solenoid, na katerega pritiska tlak turbine ( :lol: ):

Objavljena slika

Seveda ne moremo kar v nedogled ve?ati tlak. Brez spremenjenega vbrizga namre? lahko zaradi prve? kisika in premalo goriva postane me?anica "presuha" premo?na in lahko naredimo luknjo v bat. Iz tega razloga ima dosti navitih turbo avtomobilov za sabo ?rn dim (in odbija? kot dizel :lol: ). Ponavadi se elektroniko (ali frgazer) nastavi tako, da ga malo zaliva kar je ?e vseeno bolj varno. Nekater (predvsem starej?i) avti imajo ?e serijsko nekaj tolerance in se lahko pove?a tlak vendar pa ne kaj dosti. Drugi razlog, da se ne da pove?evati tlaka v nedogled je pa sama zasnova motorja in turbine. Vsaka turbina ima svojo mejo. Ponavadi se to re?i z menjavo turbine za ve?ji, bolj?i in oh in sploh model. :aaaaa:

 

Preprosta shema:

Objavljena slika

 

Sedaj pa ?lanek, kako tale sistem zgoljufati, da pove?amo pritisk turbine in konje. 8)

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

 

Blow off. Njegova naloga je ?isto preprosta. Med vo?njo turbo avta turbina na vso mo? pritiska zrak v motor. Vendar ko zapremo luputo plina (po doma?e: spustimo gas) se turbina ne neha vrteti. Posledi?no ustvarja tlak v ceveh in intercoolerju oziroma med kompresorjem turbine in loputo plina. Na sliki je to modri del sheme:

Objavljena slika

Da zato ne bi snelo kak?no cev, odprlo intercooler ali karkoli drugega je tam vmes nekak?en ventil, ki deluje tako kot wastegate. Ko zazna dolo?en tlak odpre loputo in spusti zrak pred turbino. No tako imajo nekateri avtomobili. 200SX S13 nima ni? in ko namontira? ?portni filter se sli?i "golob?ke". Turbina se zelo hitro ustavlja in spu??a zrak nazaj kar privede do tako zvoka, ki se imenuje tudi

Vendar pa to u?inkuje na turbo lag (turbina rabi, da se spet zavrti do optimalne hitrosti) pa nekateri pravijo, da to ?koduje turbini. No zato se montira blow off (pa zaradi zvoka :D ). Ta zazna pove?an pritisk in ga spusti v zrak zaradi ?esar se turbina vrti v prazno mi pa sli?imo prelestno sikanje. :rulam:

 

Pa ?e ?lanek:

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Lepe Mazde
Napisano

nej en eno lepo gtjko napopa

 

Nalimaj svojo, serijska je res ?isto OK.

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

1. Styling by Porsche The design of the Lantis was done in the Mazda German design and research center and the cheif designer of the Lantis was alos the person who designed many of Porsches creations, 911, 928, 944 .... etc.

 

2. Porsche Tuned Engine The engine that Lantis uses is a KF-ZE. This engine was developed for Cronos, but there was made to fit in the Lantis. The horse power was bumped, from 160PS to 170PS. Porsche helped Mazda in polishing the 2.0L and 1.8L V-6 engines. Some of Mazda ZE motors were simply tuched up or just revized by a Porsche engeneer.

Objavljena slika

 

?ez 2 leti? a ga nebi raje takrat prodal pa koncno V6 kupu.. ;)

 

Peljat ga bo treba z vsaj 2.0 ?e ne 2,5 bo hitro dojel, da je 1,5 ali 1,8 ?e vedno mlin?ek. :hudicek: V dveh letih bo toliko denarja zmetal v avto pa ?e vedno to ne bo to... Deeyan tako je. S(m)o bili isti ampak vsak prej ali slej izra?una to.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Lepe Mazde
Napisano

Deeyan sem se ?e ustra?il,d a ti je v?e? ker si jo prilimal. :P

Ja Miata je meni zelo zanimiv stroj nasploh.

 

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Lol spet en utrgan Japonc:

Objavljena slika

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Japanese performance
Napisano

Recimo, da imamo turbo avto. In recimo, da je turbina ?la k vragu. Lahko se jo da obnoviti, lahko se kupi novo ali pa obnovi staro doma. Se je pa treba zavedati, da se to vrti ve? kot 10x vi?e kot motor tako, da je zadeva oreng precizna in na?eloma ni priporo?eno, da se obnove loti vsak ?alabajzar. :D Obenem se je potrebno s kom, ki jih res obnavlja zmeniti, da jo potem zbalansira in preveri, ?e je vse tako kot mora biti.

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

 

Naslednji? pa nadaljevanje predelav pri turbo avtu. :wrum: :papir: Wruuuumsssss, psssssss, wrumssssss, psssssss-BANG-wruuuumssssss... :danzoman:

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Lepe Mazde
Napisano

Ni ?e vse izgubljeno, Deeyan je dal lepo MX-3 (rde?o predvsem) gor, mogo?e bo le pozabil na ri?. :P

Evo tak?na mora biti MX-3 (original Mazdaspeed, preden kdo re?e kateri bodykit je tole :bravo: ).

Objavljena slika

Objavljena slika

Takole je pa to izgledalo davno nazaj:

Objavljena slika

Objavljena slika

?e nekaj malenkosti o MX-3... Mimogrede najmanj?i serijski V6 motor je imel v resnici Mitsubishi. :harhar:

 

Pa ?e nekaj zanimivih Miat:

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Nasploh je tu ogromno zanimivih Japoncev. :notworth:

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Japanese performance
Napisano

?lanek kako si lahko vsak sam ob generalki lepo malo zrihta glavo. Od motorja. :D Ne gre za neke drasti?ne predelave ampak nekaj kar lahko stori vsak, ki ima razdrt motor. :rolleyes: Ponavadi najosnovnej?a stvar, ki jo lahko storimo je to, da se zbrusi sledove ulitka. Nekak?no pravilo je, da se do sijaja lahko spolira le izpu?no stran (da grejo plini ?imhitreje ven ter se obenem ne prijemljejo saje). Sesalna stran je bolj problemati?na ampak na?eloma se jo pusti grobo, da pride do manj?ega vrtin?enja zraka v sesalnih kanalov kar naj bi pomagalo k zbijanju in me?anju goriva. Lahko bi ?e kaj pofilozofiral ampak teorij kak?na so pravila pri obdelavi glave je skoraj toliko kot je mojstrov, ki se s tem ukvarjajo. Sicer pa z upo?tevanjem nasvetov v ?lanku ne morete ni? zgre?iti in zj*bati saj gre v bistvu za manj?e popravke, ki bi morali biti narejeni ?e v tovarni. :zvizga:

 

Ko smo ravno pri tem, kot zanimivost, nekateri avtomobili imajo ?e iz tovarne obdelano glavo. Med bolj znane sodijo naprimer Honda Integra Type R, Renault Clio RS ter Nissan Pulsar VZR N1. Je bilo zanimivo pogledati kanale od Cliota, kjer se to?no vidi, da so obdelani s CNCjem. :D

 

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

 

Zdaj ko imamo ?lanke o menjavi izpuha, o ?portnih filtrih in poliranju glave je ?as, da pomislimo ?e na elektroniko, ECU (Engine control unit). Ko ima? enkrat ?e kar nekaj predelav original ra?unalnik ne deluje ve? optimalno. Nekateri avti imajo sicer zelo ?irok spekter delovanja in se do neke mere prilagodijo predelavam kot so drug izpu?ni sistem in CAI, spolirana glava ali odmi?ne. Vsekakor pa motor ne deluje optimalno. Nekateri pa sploh ne delujejo ve? dobro ob prvi manj?i predelavi ali pa ven vr?ejo kak?ne napake. Sploh dandanes je to pogosto saj so motorji in ra?unalniki narejeni z namenom ?im manj?ih emisij in porabe in jih vsaka malenkost zmoti. Kaj storiti? Lahko se pelje ra?unalnik preprogramirati v kak?no ?ip tuning hi?o. Ponavadi sicer ?ipajo dizle tako, da zna biti ?e problem, ?e jim pripeljete nekega redkega bencinarja. Druga varianta je stand alone ra?unalnik, popolnoma nov ra?unalnik in napeljava. Drago.

 

Najcenej?a varianta so piggyback ra?unalniki. Gre za vmesnike, ki se jih priklju?i med original senzorje (MAF/MAP, injektorje, obratomer...) in original ECU. Potem se ve?a (ali v nekaterih primerih manj?a) vbrizg, predv?ig itd... Zadevo je seveda najbolj pametno delati na dyno valjarjih in s pomo?jo ?irokopasovne lambda sonde, ki v izpu?nih plinih meri kak?na je A/F me?anica (air/fuel oziroma zrak/gorivo). Potem se me?anico samo ?e korigira. Veliko je odvisno tudi od predv?iga. Zaradi predv?iga lahko motor ali klenka ali deluje optimalno, ali pa sploh ?isto slabo. Predv?ig je odvisen od mnogih dejavnikov, kompresije, ali je avto turbo ali naturalc itd...

 

Vseeno poglejmo kateri so bolj zanimivi piggyback ra?unalniki.

 

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Na S13 sem imel samo za probo Greddya ampak ne dolgo. Zdaj je na prijateljevem avtu in zadeva laufa kot ?us. :bravo:

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Lepe Mazde
Napisano

 

OFF: mater, ?e zvok je pri 1.8 krepka razlika proti 1.5 :D

 

 

Ja s pravim avspuhom res ja. Ampak ?e vedno je mli?nek in verjemi, da bi kmalu dojel, da v bistvu ni hiter avto. Enkrat te more nekdo z V6 peljat pa bo? videl kaj je prava (FWD) Mazda. B)
Samo
, posnetki jim delajo sramoto. <_<
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Japanese performance
Napisano

Kot vsak taprav Japonc, imajo tudi Mazde te?avo z rjo. Evo, tu je ?lanek, kako se jo znebiti.

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

 

Tule pa ?e ?lanek za vse drifterje, ki se jim redno dogajajo bojne rane. Pa tudi marsikomu drugemu bi znalo priti prav znanje, kako popraviti odbija?, kak?no udrtino, prasko...

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Japanese performance
Napisano

?e vseeno bi raje imel 2.5 V6 kot predelan 1,8 v 323F. :P OK, gremo naprej...

Podovozje. Ne bom veliko filozofiral, treba prebrat...

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

 

Pa pomoje nisem niti pol ?lankov uploadal... Jih je ?e dovolj. :bravo:

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Japanese performance
Napisano

?e pa voznik shuj?a za 10kg pa je tudi nekaj :blush:

 

Ja zato pa skoraj ni debelega Honda?a. :P Sicer pa ja ima? prav, ?e koli?ina bencina/dizla v tanku je lahko konkretna razlika. B)
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Japanese performance
Napisano

glede kuple, ?e vgradi? ?portno kuplo na 1.5 mlin?ek se kej pozna? najbr? ne :glare:

 

Se. V denarnici. :bravo: ?portne se spla?a, ?e ima? navit motor, ?e pogosto draga?... Druga?e pa ne. LSD je pa fajn zadeva. Ta za v avto jasno, od droge samo stran, ?e pleh je lahko prevelika droga. :D

 

 

EDIT:

Danes bomo zmetali vse iz avta

En enostaven primer: Imamo avto, ki tehta 1000kg in ima 150 konjev. To je 150hp/tono ali pa ?e ho?ete 6,6 kg/hp. Zdaj pa iz tega avta vr?imo ven 50 kg. In dobimo 157hp/tono oziroma 6.33 kg/hp. Rezultat je tak?en kot bi imel avto 7 konjev ve?. Mimogrede kg/hp je dostikrat (v okviru ene sekunde) podobno ?asu 0-100km/h. Kot zanimivost za Mazda?e, voznikov sede? od 323C tehta 25kg. Pa ?e sovoznikov 20-25kg, zadnji sede?i, rezervna guma in smo gotovo na 60-70kg. Aftermarket ?koljkasti sede?i tehtajo bistveno manj tako, da z novimi sede?i smo ?e vedno na 50kg razlike.

 

No zdaj veste zakaj nekateri na dirkah me?ejo vse ven. Pri povpre?nem avtu se lahko prihrani vsaj 40kg (rezervna guma, vsi sede?i razen ?oferjevega), kdor se gre hardcore lahko ven vr?e tudi vso zvo?no izolacijo, plastiko v avtu... Kar bi hitro nanese ?ez 50kg. La?ji avto pa ne le, da bolje pospe?i ampak pomaga tudi pri legi, in bolj?em zaviranju. Zavore morajo ustaviti bistveno manj?o maso.

 

Posebno poglavje je nevzmetna te?a (unsprung weight). Saj veste, da morajo imeti dirkalniki ?im laj?e feltne. No to je ne le zato, da je celoten avto la?ji ampak tudi ker vsa te?a, ki ni vzmetena (feltne, zavore, roke) zelo vpliva na lego. No ve? pa v ?lanku.

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

 

Zdaj bomo pa na?o mehko rjavo ?koljko oja?ali, da se bo manj zvijala. To je tisto ko proizvajalci re?ejo, da se nov model manj zvija, da je za nekaj procentov bolj trd. Ko gre? iz kabrioleta na nek nov avto, ki se ne zvija hitro dojame?, kako velika razlika je, ?e se avto ne zvija. Sicer pa parkirajte avto v mejo in boste opazili kako se vrata te?je/la?e odprejo. No to je to. Avto SE zvija. Kar na dirki pomeni, da je bistveno manj predvidljiv in stabilen. Najbolj poceni je za za?etek kak?en strut bar, kak?na oja?itev spodaj... Pri nekaterih starej?ih mehkej?ih avtih se to hitro pozna saj se avto manj nagiba oziroma se pelje bistveno lep?e ?ez ovinek. Pri novih je ?e sama ?koljka dostikrat tako narejena, da se avto ?im manj zvija. Za Mazda?e pa spet primer. MX-3 1,6 in 1.8. 1.8 V6 ima oja?itve, ki jih 1,6 nima. Tak?nih razlik je med dosti avtomobili. Deeyan zato vedno govorim, da je bolje kupiti avto, ki je ?e v osnovi najmo?nej?i saj ima ponavadi druga?no podovozje, zavore, oja?itve... V bistvu z nakupom pri?para? na menjavi zavor, podvozja, oja?itev, da ne omenjam tuninga na motorju, pa ?e vedno je potem avto po?asnej?i kot mo?nej?i brat (323 1.5 vs 323 V6).

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

 

 

Naslednji? pa je res na vrsti podvozje. :bravo:

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Japanese performance
Napisano

Pomoje, da ni panike. Saj sem ti rekel, da imam jaz serijsko 60mm na Cliotu (2.0 182hp), na 100NXu naprimer je serijsko 55 (2.0 143hp). V glavnem 55-60 je za ene 150-250hp pomoje ?isto OK. Malo pogooglaj za "exhaust size calculator" ali "exhaust diameter", "exhaust tubing diameter" itd....

Pa neko? smo modrovali, da ni slabo, ?e je na koncu malo tanj?e, ima marsikateri avto tako. Na koncu se plini ohladijo (skr?ijo), obenem se zmanj?a hrup. Pri turbo avtih ?e turbina deluje kot en du?ilec (zato tudi 70mm ali ve? ni problem), pri N/A je pa zadeva lahko hitro preve? glasna. :zvizga:

 

Glede na to, da imam ?e nekaj formul za izra?une (optimalna turbina, kompresor, koliko hp okvirno se dobi) v excel datoteki si bom mogo?e enkrat naredil ?e formule za takpne izra?une. Prijatelj ima pa nek super duper drag namenski program v katerega naprimer vnese? vse podatke. Vse dimenzije motorja (bata, hod, kompresija, vse o odmi?ni) in ti naprimer ven vr?e optimalne dimenzije izpu?nega kolektorja, celotnega avspuha, koliko hp bi to na koncu prineslo... V glavnem res huda zadeva ampak za profi uporabo zato tudi ne ra?una zastonj.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.