Bolj verjetno kot ta klanec je to, da si 1x vozil pri 35°C drugič pa pri 25°C. Je pa tako, da čeprav se čudno sliši je bolje vozit z nekoliko višjimi obrati, da pumpa mal bolj kroži hladilno.
Situacije so se dogajale nekaj let, tako da zunanje temperature nisem tako podrobno spremljal. Dejstvo pa je, da preden sem zaprl tisto luknjo spodaj, je vsakič temperatura narasla do te mere, da sem bil že hudo v skrbeh in sem premišljeval, kaj naj naredim. Ko sem tisto luknjo zaprl, pa se je vsakič izšlo precej lažje in brez premišljevanja a naj ustavim al še vztrajam... To ni tezultat ene vožnje, to je rezultat večih voženj...
In, verjemi, ko vlečeš počitniško prikolico v Rebrnice, motor ima obrate...
pred 40 minutami je Jest napisal:
Ravno zaradi takih situacij imajo ponavadi vozila, ki imajo ze tovarnisko vgrajeno kljuko, tudi vgrajen vecji hladilnik... Ce pa nakdnadno vgradis kljuko, pa v vecini primerov hladilnik ostane serijski ...
Zato pa imajo pri meni vsa vozila že tovarniško vgrajeno kljuko. Ker baje pri FuksWagnu to pomeni tudi močnejšo sklopko in močnejše zadnje amortizerje.
No, pa dovolj o tem, da ne zaidemo s teme o okvirjih tablic...
Toliko manj zraka pa zaradi tega roba ali celo zaradi okvirja tablice, tudi ne pride do motorja oz. intercoolerja ... da bi to na karkoli vplivalo... To je ... ... ... ... ...
... ... ... ... ...
... ... ... ... ...
Tu se pa ne bi čisto strinjal.
Sem imel nekoč težave, ko sem z Mazdo 5 vlekel počitniško prikolico po Rebrnicah in je do vrha Rebrnic temperatura motorja že katastrofalno narasla in sem že premišljeval, a bi ustavil, da se shladi ali bi nadaljeval proti Postojni, ker gre naravnost in ni več vzpona, pa pri hitrosti toliko bolj piha skozi hladilnik. Sem nekaj časa celo premišljeval o menjavi hladilnika z večjim. Pa sem na srečo srečal @Baby Viper in sva malo poklepetala okoli tega in je pogledal tisto našo petko ter opazil, da na plastiki pod motorjem manjka en pokrovček premera 10 cm. Mi je zagotavljal, da je to katastrofalno slabo in da moram najprej to urediti, drugače ne bo miru.
Hudo dvomeč v njegove besede sem nato iz neke plastike izrezal tisti izgubljeni pokrovček in ga prisilikonal tja spodaj. In presenečen naslednjič pri vleki počitniške prikolice po Rebrnicah opazil, da je temperatura sicer narasla, ne pa tako visoko, kot običajno. In smo še nekaj let vlačili kamp prikolico, pa je temperatura vedno ostajala v mejah normalnega...
Pri normalni uporabi ni nobenih težav, je gotovo dovolj zraka. Pri napenjanju motorja do konca (in prevoz sedmih potnikov skupaj s počitniško prikolico od Vipave do Razdrtega s hitrostjo 100 km/h je za motor kar pošten "preizkus") se pa vsaka malenkost pozna... Sicer ne vem, kaj @denis100procent zahteva od motorja, ampak če je zahteven tako kot midva z @Baby Viper, se bo poznalo...
Ce imas pa eksoticen avto ... in zivis na eksoticni lokaciji ... in imas eksoticno lopato ... pac nisi po DIN, JUS ali EUR standardu 🤣
Jah, glej, moraš priznati, da sem tudi jaz svojevrsten eksot - in potem že ne bi bilo v stilu, če ne bi imel eksotičen avto, živel na esotični lokaciji, imel eksotično lopato, ... ... ...
Brez T?V certifikata in potrdila o strokovni vgradnji je ne bo? homologiral.
To je bedarija vseh vedarij, ki jo imamo samo v Sloveniji, ?eprav nam tumbajo, da tako zahteva "Evropa". Evropa tega ne zahteva, to so na?i ka?troni nakuhali. In tako ima? primer, ko smo s karamboliranega Forda Mondea sneli vle?no kljuko, ki je bila na karamboliranem Fordu montirana tovarni?ko ?e pred prvo registracijo, in smo jo montirali na nekaramboliran Ford Mondeo isti letnik, isti model, isto mo?an motor, le druge barve. In nismo mogli homologirat, ker nismo imeli T?V certifikata (tovarni?ko opremljen avto se homologira v celoti, ne po posameznih kosih...). To je na kratko to.
Lahko pa poskusi? dobiti nekoga, ki kljuke vgrajuje, pa naj ti on vgradi tvojo kljuko. Potem bo? imel potrdilo o strokovni vgradnji. T?V certifikat si pa itak ?e zraven kljuke dobil, kajne?
Module so ponavadi potrebovali tisti avtomobili, ki so imeli tudi nadzor nad pregorenimi ?arnicami. ?e ti torej ne javlja, katera ?arnica je pregorela, na?eloma ne potrebuje? modula. Ni pa nobene ?kode, ?e ga vseeno da?.
Je pa za razmislit, kak?no prikolico bo? vlekel: majhno tovorno ali veliko po?itni?ko? Tiste majhne, lahke, na tretjo tablico, niso nobena velika te?ava. Sploh, ?e ?arnice na prikolici zamenja? z LEDicam. Pri po?itni?ki je teh ?arnic nekaj ve?, ker so poleg osnovnih zadaj ?e gabaritne in bo?ne (rumene). Pa dobro je, ?e ima? ?e + in - za napajanje porabnikov v prikolici (hladilnik) med vo?njo. Torej je za razmisliti o 13-polni namesto 7-polni.
Sicer bodo pa to zagotovo vedeli tam, kjer ti bodo kljuko zmontirali. ?e jo bo? pa sam doma, je pa ne bo? homologiral, pa ?e se na pol pretrga?...
Pri tem pa malo poglej, kam jih bo? peljal. Jaz sem med ponudniki ugodnosti za Mazda?e na?el Kureta iz Kamnika. Ko mi je povedal vsoto, sem se odlo?il, da peljem v Tolmin, kjer brez vseh popustov in ugodnosti pridem okroglih 50? ceneje. O kon?ni vsoti bova pa ?e kak?no rekla, pa zna biti, da bo ?e kaj ve? razlike...
Mi smo kupili aluminijasta plati??a za na?o petko, pa so se za?ele lupiti okoli naokoli in vsakih nekaj dni moram dopumpavat gume. Pa sem za?el razmi?ljati o barvanju. Ampak glede na to, da dobim za 200? druge, se mi najbr? ne spla?a...
Ti ne more? homologirat feltne, ki sicer so na teh Mazdah, samo ti nima? vpisane v karton?ek. Jaz imam pa homologirane feltne, ki so manj?e kot je zavorni disk in zavorna ?eljust ter jih zato sploh gor ne morem spravit...
?eprav bo tale moja zgodba ?e zanimiva, ker je trenutno pri in?pektorju...
Sicer je tema namenjena debati o chiptuningu in optimizaciji, a ker je bilo vpra?anje postavljeno tu, bom pa ?e odgovoril tu.
V?eraj so me nagovorili, da smo si z nekimi prijatelji ogledali film God's not dead iz leta 2014.
?e tu na kratko povzamem vsebino: Jedro zgodbe je soo?enje profesorja filozofije in bruca Josha. Profesor pri prvi uri predavanj od ?tudentov zahteva, da na list papirja napi?ejo ?Bog je mrtev? in se pod to izjavo podpi?ejo. To storijo vsi, le Josh ne. Profesor izzove Josha, da v naslednjih treh predavanjih doka?e, da Bog obstaja. Dokler Josh vztraja v razumskem argumentiranju v prid bo?jega obstoja, ne naredi velikih korakov. Ko kon?no na zadnjem predavanju preide v mo?no osebno debato s profesorjem in ga prisili, da prizna svojo alergijo na Boga, celo sovra?tvo do njega, zmaga iz ?isto enostavnega vzroka: alergi?en si lahko na nekaj, kar obstaja. Ljudje ne moremo biti alergi?ni na nekaj, kar ne obstaja. Ne moremo biti alergi?ni, recimo, na cvetni prah hrastove hru?ke ali na smrad petglavega zmaja ali na pajkovo nit od Spidermana... Zakaj so potem mnogi ateisti lahko alergi?ni na Boga, ?e ga po njihovem sploh ni? Zakaj v?asih popolnoma izgubijo ?ivce zaradi ne?esa, kar ima po njihovi teoriji manj te?e kot oslovska senca?
Toliko o filmu. Zdaj pa nazaj k vpra?anju, ?e sem nastrojen proti Slovencem. ?e odgovorim v duhu tega filma: ne, nisem. Da sem proti ne?emu nastrojen, mora to obstajati.
Ko sem se pred kratkim peljal preko Korenskega sedla, je tam napis:
- Schalten Sie in den 1. Gang.
- Change into 1st gear.
- Ubaci u 1. brzinu.
- ...
- ...
- ...
?eprav je Slovenija ?e 24 let samostojna in priznana dr?ava, ki meji na Korensko sedlo, tam ni napisa v slovenskem jeziku. ?e nek narod obstaja, govori tudi svoj jezik. In je na svoj jezik ponosen. O?itno pa na tem prelazu ?ez Karavanke nih?e ne pogre?a sloven??ine. Tudi pri prehodu meje EU/Hrva?ka na Bregani, kjer se pripeljete do cestnine, so napisi v vseh jezikih, samo v slovenskem ga ni...In ga nih?e ?e 24 let niti ne pogre?a. Tako kot nih?e ne pogre?a latin??ine. Torej je to mrtev jezik, ki ga nekateri sicer ?e vedno uporabljajo, niso pa ?ustveno navezani nanj in nanj niso ponosni in niti ne zahtevajo, da se ga uporablja in povsem brez te?av shajajo tudi brez njega...
Vsak narod je ponosen tudi na svojo kulturo. Torej tudi na pevce. Ki jih poslu?ajo, med drugim, tudi v avtu in v stanovanju. Velikokrat sli?im iz kak?nega avta na ves glas prepevati kak?ne Balkanske pevce. Nisem pa ?e sli?al, da bi nekdo z navdu?enjem na ves glas v avtu navijal Slake, Avsenike, Modrijane, ali pa ?uke, Smolarja,... ?e ve?: obstaja zakon, ki dolo?a, koliko Slovenske glasbe se MORA predvajati na radiju: za RTV SLO je to 40%, za ostale pa 20%. Ker o?itno za tovrstno glasbo ni zanimanja. In ?e slovenska glasbena umetnost nikogar ne zanima, potem nimam proti komu biti nastrojen. Ker o?itno nikogar ni...
Ponavadi narod ob naravnih katastrofah najprej poskrbi za svoje ljudi. Ko so bile poplave v ?eleznikih, so dobili kup obljub, a se jih je zelo malo izpolnilo. Ko so bile poplave na Balkanu, je Bratu?kova takoj odnesla za 50.000? zdravil... O?itno slovenski prebivalci ne obstajajo in slovenska vlada skrbi za balkanske prebivalce...
Ko je bil v Sloveniji ?led, je vlada na teren poslala in?pektorje, da preverijo, kdo ima NPK in lahko opravlja delo, kdo pa to opravlja brez ustreznih nacionalnih poklicnih kvalifikacij. Se je in?pektor oglasil tudi pri meni (na sre?o ravno tisti dan, ko sva bila z ?eno sama). V istem ?asu je bil ?led tudi v Bosni in Hercegovini. In je tamkaj?nja vlada poskrbela za svoj narod in organizirala odkup in predelavo in ?e lani, pa tudi letos, v na?ih trgovinah dobite "bosanske" pelete, les slovenskih gozdov pa trohni, slovenski kmetje pa imajo samo zgubo in ?kodo.
Da ne bom predolg z na?tevanjem, bi kar tu kon?al in povzel: narod je ponosen na svojo zgodovino in na svojo kulturo. Narod si pomaga v te?avah in skrbi za svoje. A v Sloveniji nih?e ni ponosen ne na slovensko zgodovino, ne na slovenski jezik, ne na slovensko kulturo, v Sloveniji gleda vsak zase in pa za tiste tam dale?, za soseda bi pa najraje videl, da mu meteorit na hi?o pade...
V Novi Gorici je na Kapeli grobnica zadnjih Francoskih kraljev: Bourbonov. In pride vsako leto delegacija iz Francije in jim polo?i venec z vsemi ?astmi. Pa slovenski narod? Valvazorjeva knji?nica je bila ?e zdavnaj prodana. Kne?ji kamen je v Avstriji in ?olarji niti na ?olski izlet ne gredo tja, da bi spoznali slovensko zgodovino. Dobro, tujina. V Pivki je muzej vojni za osamosvojitev Slovenije. Muzej vojni, v kateri se je samostojna Slovenija rodila. Koliko ponosnih Slovencev si je ta muzej ogledalo? Koliko ?olarjev, bodo?ih ponosnih Slovencev, je ?lo tja na ?olski izlet? V Sloveniji je bilo izkopanih kar nekaj pomembnih arheolo?kih najdb. Take, na katere je narod resni?no lahko ponosen. A o?itno ni nikogar, ki bi bil na to ponosen in ki bi to poznal. O?itno slovenska zgodovina ne zanima nikogar in nanjo ni nih?e ponosen.
To torej ni narod.
Torej lahko zaklju?im, da Slovenci ne obstajajo.
Torej ne morem biti nastrojen proti ne?emu, kar ne obstaja.
Torej odgovor na tvoje vpra?anje je: Ne, nisem nastrojen proti Slovencem.
Js pa ne razumem zakaj to ni jasno To da so in?enirji v tovarni pametni seveda dr?i, ne morejo pa mimo zakonov fizike in razlik med teorijo ter prakso.
Mislm, da je ?e blo napisano da iz tovarne tud dva motorja nista 100% enaka, zato se uporabi ra?unalnik, ki premosti te razlike. (?e tu nekaj izgub) Potem ker vemo, da na mo? motorja vpliva med drugim tudi nadmorska vi?ina, je le ta ra?unalnik sprogramiran ?imbolj konzervativno za uporabo na ?im?ir?em spektru nadmorskih vi?in.(spet izguba) Dodatno pa je tukaj ?e kvaliteta goriva in oktani bencina. ?e razlika je npr. v dveh 'enakih' motorjih za razli?ne trge, ker imajo v ameriki gorivo z manj oktani, morajo tudi sprogramirati druga?e, druga?e motor klenka. Recimo v evropi pa se zaradi bolj?e nafte dizli ?e v ?tartu iz tovarne lahko programirajo z druga?nimi parametri in s tem ve?jo mo?jo pri enaki prostornini.
Upam, da se je zdj re?ilo ?e eno neumno vpra?anje
Ja, to?no tako (glede goriva), zato pa ra?unalnike druga?e sprogramirajo za Ameri?ki trg in druga?e za Evropski trg. In so iz iste tovarne avtomobili delani za Evropski trg druga?e narejeni kot avtomobili za Ameri?ki trg. Pa spet druga?e za Avstralski trg...
Kar se razlik motorjev med seboj ti?e, so pri sodobnih tolerancah te razlike presneto majhne, poleg tega pa ima vsak motor vsaj 5 senzorjev, ki redno nadzirajo delovanje motorja in ra?unalniku sporo?ajo stanje, da ra?unalnik nato prilagaja doziranje goriva in odpiranje loput...
Kar se pa nadmorske vi?ine ti?e - od 0 do 3000 metrov nad morjem ni bistvene razlike. Ker tole z nadmorsko vi?ino je za sli?ati tako, kot da bi jaz moral doma optimatizirati motor za delo na 965 metri nad morjem, ko bi pri?el v slu?bo, pa za delo na 80 metrov nad morjem... Ta je pa vseeno malo bosa...
Je pa tako, da raje neumno vpra?am, kot pa da sem ?lan KNB.
Zdaj grem pa pre?tudirat te posnetke, ki si jih prilo?il. Upam, da je vredno svojega ?asa.
Predvsem to, da avto stoji je bil pomemben podatek.
?
Je ratalo popravilo predrago in je mo?akar kupil Hondo Accord. Ja, avto pa stoji. Zdaj ?e zarasel v travo, da se ga komaj ven vidi... Potrebuje? kak?ne dele?
Sicer vem, da karkoli napi?em je bob ob steno in tvojega svetega prepri?anja ne bom spremenil ampak vseeno:
Napi?i to, kar me zanima: kaj to?no se pri optimatiziranju po?ne.
Saj tega ne delajo le Slovenci. V tujini obstajajo firme, ki poskrbijo za predelavo (?ipiranje, vgradnja ve?je turbine, kompresorja itd...) in obenem ostane tovarni?ka garancija. Kar nekaj avtomobilov ima ogromno rezerve (nekateri pa ?e serijski hitro crknejo ja, preden spet kaj takega napi?e?). Dostikrat je razlika med mo?nej?o in ?vohnej?o izvedbo dolo?enega avtomobila z istim motorjem le v elektroniki in kakih detajlih. Naprimer ve?ji injektorji, intercooler, turbina ali pa samo druga?e sprogramiran vbrizg.
To, kar si opisal, zame ni optimiziranje ampak "friziranje". V?asih smo brusili kanale, pa podlagali vzmeti ventilov, pa brusili glave pa menjali frgazerje pa kaj jaz vem kaj ?e vse. Ti ?asi so pa? minili. Zdaj v ra?unalniku preprogramira?, da dovoli turbini vi?ji tlak in da injektorji vbrizgajo ve? goriva, pa je stvar kon?ana (dobro, vem, da je treba prilagoditi ?e kup stvari, ampak za amaterja je to dovolj dobra razlaga). Vendar ve?ina tukaj omenjate optimiziranje, ker da tovarni?ke nastavitve niso dovolj dobre in da motor bolje deluje, ?e se te nastavitve popravijo. In to je tisto, ?esar ne razumem. Tovarne imajo ekipe strokovnjakov in laboratorije, kjer preizku?ajo delovanje motorja. In glede na konkurenco na trgu presneto tekmujejo, kdo bo imel bolj?i izdelek, kdo bo imel manj?o porabo in posledi?no manj CO2 v izpuhu, torej je naloga teh laboratorijev, da dose?ejo ?im ve?ji izkoristek motorja. S tem se ne ukvarja en ?lovek ali ena ekipa na svetu, s tem se ukvarjajo vse ekipe svetovnih proizvajalcev motorjev. In ko naredijo laboratorijske preizkuse in izdelajo motor (in vozilo), gre vse skupaj ?e na poligon, kjer dodelajo stvari. Nato pa ?e na cesto. ?ele ko so vsa ta testiranja kon?ana in prilagoditve opravljene, gre avto v serijsko proizvodnjo in prodajo. Potem pa avto pelje? k "hekerju", pa on v enem dnevu naredi bolj optimalno delovanje motorja, kot ga je pri proizvajalcu cela ekipa v enem letu. To je to, ?esar ne razumem in zaradi ?esar imam negativno mnenje do tako imenovanega optimiziranja.
Mam kolega, ima Avto s pi?ko na haubi(renaulta) laguna 1.9 dci in ga ima ?ipiranega ?e cca 200+ kkm in ?e VEDNO IMA ORIGINALNE LE?AJE NA OJNICAH IN GLAVNI GREDI, ostali so jih ?e menjali, al pa so menjali cel motor, ker je po enem ?ude?u ZARIBAL NA GLAVNI GREDI.
Poraba pravi da skoraj ni razlike, ampak v vsem ostalem pa je velika.
To ni samo en osamljen primer !
Ko ?e omenja? Renaulta, od pokojnega soseda sin ima laguno ?e nekaj let parkirano, ker mu je pribli?no 30.000 km po optimatiziranju "?lo falit" skoraj ?etrtina motorja... (mimo grede, ko ga je odjavil iz prometa, je napisal, da bo avto na dvori??u o?etove hi?e. Po o?etovi smrti je hi?o prodal in zdaj novi lastnik preklinja tisto reno, ker ne ve, kaj naj z njim naredi. Njegov ni, torej naj bi ga pustil pri miru, lastnik pa o tej ropotiji no?e ni? vedeti...)
Kakorkoli, spet nih?e ne razlo?i, kaj to?no se pri optimatiziranju po?ne.
In najpomembnej?e: Slovenci so bolj pametni od proizvajalcev in znajo motor bolje nastaviti kot proizvajalci sami. ?koda, da niso ?e toliko poslovne?i, da bi svoje znanje prodajali direktno proizvajalcem, ki bi tako za buti?no ceno prodajali buti?ne primerke optimatiziranih vozil...
Hja, skoraj da bi se res strinjal s tem o ?enskah...
Za za?etek ena trditev, do katere so pri?li pametnej?i od mene:
- "Energija ne more iz ni? nastati."
Zdaj pa naprej. Energija, ki je v gorivu, se ob zgorevanju pretvarja v toplotno, kineti?no in mehansko. Toplotna je pravzaprav samo breme in izguba. Kineti?no imajo izpu?ni plini, ki jo delno lahko porabimo za pogon turbine, ostalo je spet izguba. Ostane samo ?e mehanska na vztrajniku motorja, kolikor se je ne zgubi s trenjem po motorju. Potemtakem lahko zmanj?amo porabo na tri na?ine: da zmanj?amo trenje v motorju, da bolje izkoristimo hitre izpu?ne pline ali da izkoristimo odpadno toploto, ki nastane pri zgorevanju. Trenje v motorju lahko zmanj?amo edino z uporabo bolj?ih olj in dodatkov, o ?emer bodo ve? lahko povedali drugi, ki se s tem ve? ukvarjajo. Izkoristit odpadno toploto se nekako ne da, ampak se jo skozi razli?ne hladilnike odvaja pro?. Torej ostane le ?e "privijanje" turbine, s ?imer se pove?a dotok sve?ega zraka, kar pomeni, da lahko dovedemo tudi ve? goriva. In tako pridobimo na mo?i.
Vse je to fajn pa krasn, ampak... Zakaj mora biti vedno en ampak? Torej, ampak ve? goriva v motorju pove?uje toplotno obremenitev materialov, ve? mo?i pa pove?uje sile, ki delujejo na ro?i?no gred, ojnice, bate in ostalo. Kar pomeni, da se pove?a obraba teh delov motorja. To pa ni ve? to, kar vsi pravijo: optimatizacija. Poleg tega je tu ?e ena stvar, na katero mogo?e nih?e ni pomislil, lahko pa se zgodi. Kot prvo lahko policija s pomo?jo valjev zmeri mo? motorja in ugotovi, da avto ni homologiran za ve?jo mo?, za kar se pla?a 400? kazni. Ja, ?e te dobijo. Bolj mo?no je, da po prometni nesre?i zavarovalnica pelje avto na diagnostiko in ugotovi, da ste pla?ali za manj?e kW, kot jih v resnici imate, kar pomeni zavarovalni?ko goljufijo in izgubo pravice do od?kodnine. Vendar se vsak sam odlo?a in vsak zase nosi odgovornost za posledice...
Torej, dokler mi nekdo bolj podrobno in natan?no ne razlo?i, kaj se zgodi z "optimatizacijo", je to zame navadno "friziranje". In do zdaj kogarkoli sem karkoli za?el o tem spra?evati, so vsi samo govorili o nekih mapah in to je bilo ve? ali manj vse. Kaj je v teh mapah oz. (kar me ?e bolj zanima) kaj sprememba vsebine teh map naredi in kako sprememba teh map vpliva na delovanje motorja, mi pa nih?e do zdaj ni znal razlo?iti. Razen, da bo potem motor bolj?e delal, pokuril vsega pol litra na sto km, mo?i bo imel pa za vsaj 10% ve?...
Kakorkoli, ob vsem tem se je za vpra?at, kako gre pa ekonomsko to "skozi". Nekdo mi je dal ponudbo za optimatiziranje in meritve na valjih za 500?. Za ta denar dobim vsaj 385 litrov nafte (recimo, da je nafta po 1,3? za liter, da bo la?je ra?unati). ?e torej z optimatizacijo zmanj?am porabo za 10%, je to na primer pri ?enini petici za 0,61 liter na 100 km. Torej se investicija povrne po prevo?enih ve? kot 63.000 km... Na novem s "optimatizacijo" izgubi? garancijo, pri starem pa je ?e vpra?anje, ?e ga bomo imeli ?e toliko ?asa...
Eno vpra?anje bi imel za strokovnjake. Ker kamorkoli sem vpra?al, sem dobil take odgovore, da sem najprej pomislil, da gre za kak?no prvoaprilsko...
Proizvajalci avtomobilov imajo svoje strokovnjake, ki se gotovo spoznajo na svoje delo. Kako, da je v Sloveniji toliko gara? in delavnic, kjer ti motor nastavijo bolje kot ga zna proizvajalec nastaviti?
?e me spomin ne vara, so imeli pri tej kolnki?ti precej domi?ljije, ko so konstruirali mehaniko (motor in podvozje). Pa tudi v primeru nesre?e se ta oblika dobro izka?e pri varovanju potnikov...
Za ostalo pa... Pa naj pove raje kak?en umetnik, ki se na oblike bolj spozna, ker bom jaz gotovo spet kak?no tako butnil, da me bodo imeli za kmeta. Takega, s hribov doma...
Ej josta sory za zamudo mazda 6 sport letnik 2003 2.0D 100kw.. bi pa rad imel original spoiler za na kofano ne stresni!.. in brez 3 zavorne luci .. prejsen teden sm prasu tm v trgovini kjer redno kupavam kose za avto pa tko je klicu nekam in je reku da je nov 370? .. jst nwm a je zlata una plastika
Ti dam en kos smrekovega ploha, pa ga malo obrusi... Pa bo? pri?el skozi za 3,70?...
Tu je bilo precej razlo?enega o teh vozilih. Tudi o registraciji (to je tovorno vozilo), pa zavarovanju, servisih in tako naprej. Samo za poku?ino, ena pnevmatika je 170?. Ni dosti, ?e pa mora? kupit vse ?tiri, je pa to 680?. In ko gre? tankat, gre v en rezervar 80-90?. In tako naprej. ?e ga potrebuje?, prav, naj ti dobro slu?i. ?e pa ga kupuje?, ker je pa? prilika, pa premisli ?e enkrat.
Kdor je bil na pikniku v Lokovcu ?e v nedeljo, mu je hitro jasno, da ima ta re? dovolj mo?an motor. Mogo?e manjkajo gosenice ali pa vsaj blokada diferenciala, kilowati pa vsekakor ne. Saj lahko udele?enci napi?ejo.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Situacije so se dogajale nekaj let, tako da zunanje temperature nisem tako podrobno spremljal. Dejstvo pa je, da preden sem zaprl tisto luknjo spodaj, je vsakič temperatura narasla do te mere, da sem bil že hudo v skrbeh in sem premišljeval, kaj naj naredim. Ko sem tisto luknjo zaprl, pa se je vsakič izšlo precej lažje in brez premišljevanja a naj ustavim al še vztrajam... To ni tezultat ene vožnje, to je rezultat večih voženj...
In, verjemi, ko vlečeš počitniško prikolico v Rebrnice, motor ima obrate...
Zato pa imajo pri meni vsa vozila že tovarniško vgrajeno kljuko. Ker baje pri FuksWagnu to pomeni tudi močnejšo sklopko in močnejše zadnje amortizerje.
No, pa dovolj o tem, da ne zaidemo s teme o okvirjih tablic...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani