B-2500 oz. BT-50 je poltrahtr in ne dirkalnik. ?e misli? dirkati s tem vozilom, bo? imel te?ave. Ne le z motorjem, ampak predvsem z optiko predvsem zadnje preme, pa tudi z polgredmi, zadnjim mostom, kardanom, le?ajem kardana in tako naprej.
Motor je dovolj mo?an. Tudi driftat se da lepo, ker je motor spredaj, pogon pa zadaj, kjer ni prakti?no nobene te?e. A zavedaj se, da ima trahtorski navor. In ?e ti guma nekam malo bolj zagrabi, motor ne bo odnehal. ?e te ne odnese hudi?u v rit, bo vso to silo morala prebaviti transmisija. In potem ne jokat, da ti je polomilo vse mogo?e. Sploh se to lahko zgodi pri iz?ivljanju na travi, blatu ali snegu, kjer na lepem guma najde kamen, ki je skrit pod podlago in ga ne vidi?. V spolzki podlagi se guma vrti za odtrgat, ko pa pride na kamen, pa zagrabi. Potem pa niti Bog ne re?i ve?. Ali te nekam odnese ali pa nekaj polomi.
?e pa ga misli? uporabljati kot delovni stroj, pa je zadeva mo?na za Zemljo pretrgat. Sicer je B-2500 ?vojnej?i od BT-50, a vseeno: iz gozda sem peljal 3 tone tovora (1 tono v kasonu in dve toni v prikolici). Ker je bila pot slaba, sem vozil v prvi in z reduktorjem. In pri 1200 obratih motorja je zadeva prav lepo vlekla. Dobro, pri ?ibkej?em motorju bo potrebnih mogo?e 2000 obratov, a vseeno. Tudi ko smo na servis vlekli Holderja, ki tehta 2,4 tone in to na prikolici, ki tehta 600 kg, je BT.50 lepo vlekel z 1500 do 1800 obrati motorja. Zato res ne vidim potrebe po nekem "friziranju".
na obzorju je nov tip SUV, ki bi se v tvojih pogojih najverjetneje dobro obnesel. Gre za preprostega in cenovno zanimivega Dusterja (Dacia). Zanimiv je za to, ker ima za razliko od ostalih SUV kratko prvo prestavo, ki nadome??a reduktor. Pri izbiri ?tirikolesnega pogona pa ima? mo?nost auto in loock. S primernimi gumami lahko premaga tudi kako blato, ?e seveda ni pregloboko. Prva pozicija pomeni avtomatski prenos mo?i na kolesa z oprijemom, druga pa zaklenjeno razmeje 50:50, spredaj zadaj. Ta "krpo", kot ga prevaja google, zmore marsikaj.
?e sli?ica:
Tisti gumb ima res namen, ki si ga opisal, blokada limited slip pa ima omejene mo?nosti. Torej Mazda BT50 je terenski poltovornja?ek v pogojniku.
Za razmislit. Sicer nima kasona, prepri?an pa sem, da ima vle?no kljuko. Pa bo.
Mislim, da si malo zgre?il. RFW stikalo je namenjeno za odklop sprednjih polosovin, kadar se sprednji pogon ne uporablja in se s tem lo?i kolesa od diferenciala - manj?a poraba goriva in podobno. Za priklop pogona na vsa ?tiri kolesa pa je potrebno popolnoma ustaviti, ?eprav se pri prestavljanju ro?ice polosovine same priklopijo. Med vo?njo se lahko ro?ica premakne v polo?aj dvokolesnega pogona, vendar so polosovine ?e vedno priklopljene. In v takem primeru se lahko tudi med vo?njo priklopi ?tirikolesni pogon. ?e pa se ?tirikolesni pogon izklopi in na stikalu odklopi polosovine, je za ponovni priklop potrebno ustaviti. Tako pi?e v navodilih, tako delam in zadeva funkcionira.
Zapora diferenciala je pri BT-50 je samodejna in naj bi bila povezana z zdrsom zadnjih koles. Zdrs pogonskih koles pa naj bi se dogajal prej pri malih hitrostih kot velikih. Obstaja mo?nost zapore tudi pri delovanju samo zadnjega pogona. Ima pa tudi elektri?no stikalo za izklop zapore in mogo?e je pri tebi bila izklopljena.
?????????????????????????????????????????????????
Ni? ne vem o kakem stikalu, kjer bi jo lahko ugasnil. In kje naj bi bilo? Na armaturi in pri menjalniku ga definitivno ni - vsaj pri mojem modelu. Kakorkoli, pri malih obratih ta re? ni delala: ena guma je povsem mirovala, druga je zdrsavala (govorimo o zadnji osi in priklopljenem reduktorju). Kaj natan?no se je ta ?as dogajalo spredaj, ne vem, ker nisem videl - vsekakor pa je drselo.
Zgodilo se je, da sem ob?i?al v blatu in na dosegu vitla ni bilo nobenega spodobnega drevesa, kamor bi se lahko zavezal. Te?ava je bila, ker je bila leva stran v razmo?enem mehkem ilovnatem blatu, desna stran pa, no, na mokri travi. Po nekaj izruvanih leskah pa mi je pri?lo na misel, da naj bi imel BT 50 nekak?no samodejno 70% zaporo diferenciala. Vendar je pri meni desna guma povsem mirovala, leva pa se je vrtela v prazno. Res je, da nisem na?igal v neskon?ne obrate (zaradi slabih izku?enj s Frontero in njenim diferencialom), pa vseeno, ?e zapira 70%, bi morala tudi pri malih obratih in avto bi potemtakem lahko zlezel ven. Ali to deluje ?ele pri letalskih obratih?
Tema se je za?ela v va?ki gostilni, pa se mi zdi, da bi lahko tu dobil odgovor koga z ve? izku?njami. Torej: ve?ina vozil s ?tirikolesnim pogonom (npr.: Mazda BT 50; Nissan NP 300; Toyota hilux; Mitsubishi LP 200;...) imajo stalni pogon na zadnja kolesa, sprednji pa se priklopi po potrebi. In vsi ti "?tirikolesniki" imajo sistem, ki odklopi polgredi od sprednjega diferenciala do sprednjih koles. Na tak na?in zmanj?a porabo. In zdaj vpra?anje: kak?en pogon izbrati pri vo?nji praznega vozila in kak?nega pri vo?nji obremenjenega?
Nekateri so zatrjevali, da praznega obvezno s priklopljenim ?tirikolesnim pogonom, ker je tako vozilo zadaj lahko (nima nobene te?e) in pri vo?nji skozi ovinek s pogonom samo na zadnja kolesa lahko zadnji del vozila "odnese", ?e posebej, ?e je na cesti pesek ali pa je cesta mokra. Ko pa je obremenjen, pa te nevarnosti ni, zato lahko takrat samo s zadnjim pogonom, kar zmanj?a porabo.
Drugi pa so zatrjevali, da prazno samo na zadnji pogon, polnega pa na ?tirikolesni, da se vle?na sila razdeli na vsa kolesa in tako zadnji diferencial, kardan in ostalo ne trpi preve?.
- In ko ?e spra?ujem, mogo?e ?e to:
Kak?en pogon pa izbrati pri vleki prikolice in praznem vozilu?
Kak?en pogon pa izbrati pri vleki prikolice in obremenjenem vozilu?
Pravi, da to on sam uredi. Ker se ukvarja z obnavljanjem amortizerjev, lahko tudi podalj?a "batnico", in tako ostane hod amortizerja enak, le da je dalj?i. ?e sem prav razumel.
Naneslo je, da sem se s svojo Mazdo BT 50 spustil vse do Nove Gorice. In sem nasproti OBIja na?el mojstra, ki obnavlja amortizerje. In sem se ustavil pri njemu in ga vpra?al, kako je z dviganjem podvozja in ?e ima kak?no idejo. In mi prav zdolgo?aseno odgovori:
"Stane 200? in traja 1 uro." Debelo ga gledam in vpra?am, kako je s homologacijo, pa mi odvrne, da spredaj ni kaj homologirat, ker ima torzijo in se jo pa? premakne za dva zoba (karkoli mu to ?e pomeni), zadaj pa se v Italiji (Lo?nik) kupi poseben kos, ki listnati vzmeti omogo?a nihanje in je pa? toliko dalj?i od tega ki je ?e gor. In ker gre za originalni kos, ni potrebna homologacija.
To je torej vsa znanost. Kasneje mi je razlo?il, da je samo letos dvignil ?e 11 terencev in da to pri Mazdi ni nobena vesoljska tehnologija in da vsak malo bolj?i kova? lahko to naredi. Kon?al je nekako v smislu, da take avtomobile prodajajo tudi v Afriko in da za tja avto ne sme biti kompliciran.
Ne ve?. Vsaj na AutoRentu (dokler smo ?e sodelovali) so zatrdili, da tega za BT50 ni ve?. Edino, kar bi se dobilo, je "podloga", ki se jo montira na ?asijo in pride karoserija toliko bolj dvignjena. Meni pa to ne pomaga kaj dosti, ker bi mi pa ?asija orala po snegu in spet nisem pridobil ni?.
Posku?am vzpostaviti stik z Maroltom, pa mi ne uspe. Sicer pridem na njihovo spletno stran, tam dobim e-mail naslove, ko pa jim pi?em, se vse vrne nazaj, ?e? da ni pravi naslov. ?e ni?, pa ni?. Pozna kdo ?e koga, ki se ukvarja z dviganjem podvozja. Pa s tem ne mislim nekoga, ki ima avtodvigalo...
Glede na to, da je vse na Tajskem in v Avstraliji, kako je s homologacijo, ko vse to pripeljem domov? Kaj ni tu nikogar, ki bi se ukvarjal s ?em takim?
No, ja, Mamut, ma se mi zdi, da sem nekje prebral, da je "nategun". Kaj pa Marolt?
Zato pa spra?ujem, ?e kdo ve, kje bi se dalo to urediti, kako se to uredi, kak?ne so potem sitnosti s homologacijo,...
In ne za zni?at avto, ampak za dvignit, zato ne bi fedrov odbijal pro?, ampak dodajal. Kolikor vem, se vzmetno jeklo ne vari (ali pa??) ker ko se ga pregreje, ni ve? vzmetno. Kako se potem to re?i?
Da ne za?enjam nove teme, bi se "prilepil" tu zraven. Tokrat ne zaradi rezanja, ampak zaradi "?tukanja". Imam Mazdo BT50 4x4, ki pa je spredaj vsa plasti?na. Ker so cevne za??ite po novem prepovedane, snega in podobnih ?arov pa pri nas ne manjka, razmi?ljam, kako bi avto dvignil, da bi bil vi?ji in bolj odmaknjen od tal.
Bi bilo dovolj, ?e pod amortizerje vtaknem kak?ne "klocne"?
Se to re?i kako druga?e?
Koliko je ?e priporo?ljivo dvigniti, da ne bo kak?nih incidentov z gredmi, zglobi, kon?niki,...?
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
SpeedEX, pomiri se.
B-2500 oz. BT-50 je poltrahtr in ne dirkalnik. ?e misli? dirkati s tem vozilom, bo? imel te?ave. Ne le z motorjem, ampak predvsem z optiko predvsem zadnje preme, pa tudi z polgredmi, zadnjim mostom, kardanom, le?ajem kardana in tako naprej.
Motor je dovolj mo?an. Tudi driftat se da lepo, ker je motor spredaj, pogon pa zadaj, kjer ni prakti?no nobene te?e. A zavedaj se, da ima trahtorski navor. In ?e ti guma nekam malo bolj zagrabi, motor ne bo odnehal. ?e te ne odnese hudi?u v rit, bo vso to silo morala prebaviti transmisija. In potem ne jokat, da ti je polomilo vse mogo?e. Sploh se to lahko zgodi pri iz?ivljanju na travi, blatu ali snegu, kjer na lepem guma najde kamen, ki je skrit pod podlago in ga ne vidi?. V spolzki podlagi se guma vrti za odtrgat, ko pa pride na kamen, pa zagrabi. Potem pa niti Bog ne re?i ve?. Ali te nekam odnese ali pa nekaj polomi.
?e pa ga misli? uporabljati kot delovni stroj, pa je zadeva mo?na za Zemljo pretrgat. Sicer je B-2500 ?vojnej?i od BT-50, a vseeno: iz gozda sem peljal 3 tone tovora (1 tono v kasonu in dve toni v prikolici). Ker je bila pot slaba, sem vozil v prvi in z reduktorjem. In pri 1200 obratih motorja je zadeva prav lepo vlekla. Dobro, pri ?ibkej?em motorju bo potrebnih mogo?e 2000 obratov, a vseeno. Tudi ko smo na servis vlekli Holderja, ki tehta 2,4 tone in to na prikolici, ki tehta 600 kg, je BT.50 lepo vlekel z 1500 do 1800 obrati motorja. Zato res ne vidim potrebe po nekem "friziranju".
Povezava za deljenje
Deli na druge strani