Teorija v zvezi s klimami zaradi katerih avto pri 25? porabi manj kot pri 35? ima eno luknjo. Namre? ve?ino energije avto porabi za premagovanje zra?nega upora. Zrak pri 35? je opazno redkej?i kot pri 25?, posledi?no je manj?i zra?ni upor. Iz tega sledi da avti v vro?ini porabijo manj.
Po moje je Boss s temi temperaturami bolj ciljal na to, da so (turbinsko gnani) avtomobili slab?e odzivni in na splo?no manj mo?ni pri vi?jih temperaturah.
@SoulMan: primerjati Ferrari in Alfo... Pri Ferrariju gre po zasnovi za povsem druga?en menjalnik, kot pri "navadnih" avtomobilih. Ferrari uporablja sekven?ni menjalnik, ki je doma sicer v razli?nih dirkalnikih.
Jaz vozim Mazdo 6 s klasiko, ?ena ima Polo DSG, mama si je zaradi te?av z nogo omislila Clia z robotiziranim menjalnikom. Imam torej izku?nje z vsem in z vsemi se da voziti povsem brez te?av. ?e vedno bi bil med samodejnimi menjalniki robotizirani ro?ni moja zadnja izbira.
Ne da bi jih direktno primerjal, ampak sama osnova je enaka - tako pri Ferrariju kot pri Alfi gre za sekven?ni menjalnik. Sicer je med njima ogromna razlika, ampak v osnovi sta oba robotizirana ro?na sekven?na menjalnika.
Moj point je bil to, da niso VSI robotizirani ro?ni menjalniki zani?. Nekateri so prav dobri. Je pa res, da se jih ne dobi v avtomobilih za rajo...
Menjalnik prestavlja samodejno (avtomatsko), torej je samodejni (avtomatski) menjalnik.
Na trgu obstajajo oz. se prodajajo tri vrste menjalnikov:
robotizirani ro?ni menjalnik - tehni?no in izkustveno najslab?a zadeva
No, odvisno od izvedbe. Alfini Selespeed so res bili velik ?rot, prav tako niso bili kaj veliko bolj?i BMW-jevi SMG-ji (vsaj prva generacija). Ampak po drugi strani se pa zadeva uporablja ali pa se je uporabljala pri dosti Ferrarijih in ?e nekaterih eksotikah, kjer mislim, da izku?nja ni bila ravno slaba.
Ampak to nima ravno velike povezave z Mazdo 6 iz Nem?ije...
Ja, se strinjam da se da dosti ceneje skozi, nisem trdil, da to ni mozno. Nekje med napisanem sem zasledil, da bi odpiratelj teme sel gor z enim avtom (torej v druzbi), nazaj pa s svojim. To je bilo moje izhodisce. In na taksen nacin si lahko hitro na 500?.
Ajde, ena hitra analiza za nabavo 1000 km oddaljenega avtomobila, recimo iz okolice Hannovra.
Pot: tja en avto, nazaj dva avtomobila, skupaj prevo?enih cca. 3000 km. Recimo, da je poraba 6l/100 km (ampak bo ve?, saj se ne bo mo?no upreti neomejenim delom Autobahna) in cena nafte 1,15?/l. Pridemo na cca. 280? samo za nafto. Za vinjete in predore predvidevam recimo 40?.
No?itev: recimo, da najdemo nek pajzl za 50? za oba.
Hrana: lahko 0?, bolj realno pa recimo ene 30? za oba. In ker se nabavlja avto, se spodobi spit kak?nega Paulanerja ali pa dva, pa smo s hrano in pija?o na recimo 60?.
Zaenkrat smo na 430? stro?kov. Preve?? Premalo? Meni se zdi dokaj realno in kaj hitro si tudi na 500?.
Zelo verjetno pa bi bila kombinacija vlak-avto ugodnej?a, ampak je pa odvisno od posameznika, ali bi bilo ?asovno tudi OK.
Kot da ?ival ne more priti po dovozu na AC.....vsaka dovozna cesta je prost vstop.
A ho?e? re?i da so AC hermeti?no zaprte? Malo morgen....
Seveda lahko. Poanta je v tem...ne more? od DARS-a zahtevati od?kodnine v primeru, da so oni naredili vse za to, da bi ?ivali zadr?ali izven AC. Pod "naredili vse" smatram primerno urejene in vzdr?evane ograje brez to?k, kjer bi jo ?ival lahko brez ve?jih te?av presko?ila. V primeru morebitne luknje v ograji ali pa polomljenih stebrov pa je situacija seveda druga?na... V glavnem...nek dokaz rabi?, da jim doka?e?, da so ?alabajzerji.
V bistvu fa?iranje ni dovolj. Zakaj ne? Recimo, da se jaz in ti zmeniva za en nateg...jaz pripeljem srno na AC in jo na odseku, ki ni pokrit s kamero izpustim na cesti??e. Ti pa se pripelje? po tem odseku in sfa?ira? mojo srnico. Ali lahko v tem primeru zahteva? od?kodnino od DARS-a?
In tisti, ki je nagazil na te tri mladi?ke: ali lahko zdaj od DARSa zahteva od?kodnino? ?e je pla?al vinjeto, jo je za to, da se lahko brezskrbno pelje po avtocesti, torej je dol?nost upravljalca avtoceste, da poskrbi, da ne bodo po njej tekale ?ivali. Se motim?
Ne moti? se. Seveda ni samoumevno, da je upravi?en do od?kodnine, ampak v primeru, ?e voznik doka?e, da ograja ni bila primerno vzdr?evana (torej najde luknjo v ograji), lahko upa na kak?en ?. V glavnem - dokazati je potrebno, da DARS ni storil vse kar bi moral za prepre?itev tak?nega dogodka. Kar pa mislim, da ne bi smelo biti prete?ko...
Ma kaj pa vem...ne da se strinjam z napisanim (da naj bi vse z ?migavci spu??ali naprej, ker so pa? vsi gasilci, ki hitijo na intervencijo), ampak igranje ?erifa na cesti je eden ve?jih debilizmov dana?nje dru?be. Pod "?erif" mislim tistega, ki nekoga nikakor ne bo spustil pred sebe, saj po zakonu ne sme nih?e peljati hitreje od njega, ker se ?e on pelje z najvi?jo dovoljeno hitrostjo. Verjamem v to, da vsake toliko ?asa je pa res kdo na kak?ni recimo temu "nujni vo?nji" pa ?eprav ni re?evalec/policist/gasilec. Res da je to zelo zelo redko, ampak se dogaja. Pod "nujna vo?nja" smatram prevoz nose?nic tik pred porodom (ne tiste, ki imajo popadke na 10 minut, ampak tiste, ki so ?e 8 centi odprte), prevoz huje po?kodovanega v primeru, da je to smiselno in upravi?eno, prevoz zastrupljenca (?e enkrat, kadar je to smiselno) in podobno. Zadnja, ampak res zadnja stvar, ki si jo takrat ?eli? je ta, da nekje naleti? na ?erifa, ki te ne bo spustil pred sebe, ker nima? modrih lu?i in sirene.
Znanec je nekaj let nazaj naletel na prav carsko policijsko patruljo. ?ivi na dokaj odro?nem kraju v okolici Celja. Pri partnerki se je pri?el porod in sicer kar dosti pred rokom (cca. 2 meseca). Klicala sta v ZD (gre za manj?i ZD, kjer imajo eno re?evalno vozilo in mislim da enega interventnega Subaruja), ampak ti so imeli trenutno zasedene vse kapacitete. Ni jima ostalo drugega, kot da sta se nalo?ila v avto in odpeljala v celjsko porodni?nico. Seveda se nista peljala ravno po?asi, pri tem pa sta naletela ?e na radarsko kontrolo, itak konkretno ?ez omejitev. Policist ju ustavi, znanec pa razlo?i situacijo. Policista ?elita sama odpeljati partnerko v porodni?nico, ampak so si zaradi bole?in premislili in izbrali drugo taktiko - policista sta s svojim avtomobilom spremljala tega znanca do porodni?nice. Prispeli so ?e ravno pravi ?as, policista sta izrekla opozorilo za prehitro vo?njo in za?elela sre?o in zdravje tamalemu. Kaj bi bilo, ?e bi pri tem naletela na "?erifa" ali dva namesto na policista? Ne vem...
Seveda pa obstaja tudi druga plat...pri tak?ni vo?nji je voznik poln adrenalina, razburjenja, zelo hitro lahko pride do nesre?e. Ampak...?e pa pri tem naleti ?e na "?erifa", pa se nivo razburjenja lahko ?e konkretno pove?a. Kako mislite, da bo to vplivalo na voznika? Sigurno ne bo takrat za?el voziti po omejitvi... ?e se komu mudi, ?e je ?iv?en, ?e blenda, trobi, ka?e sredinca...ma naj gre naprej. Naj se drugi ubadajo z njim. V veliki veliki ve?ini gre za kretena, ki zaradi oviranja ne bo ni? manj?i kreten, mogo?e pa kdaj s tem, da nekoga spustimo naprej, komu celo re?imo ?ivljenje.
Danes zjutraj pa spet nesre?a na ?tajerski AC skoraj tik pred mano - 3 avtomobili (mogo?e ?e kak ve?) v veri?nem tr?enju, ki je povzro?ilo dolge kolone spet. Res ne vem, kaj je s tem folkom. Oba pasa zabasana, na desnem se peljemo 100 na uro, po levem pa gasa 130 in z minimalno varnostno razdaljo in ravno sem si rekel, da bo ziher po?lo... in je. :/
Nehaj se vozit po cestah, ker o?itno so povsod nesre?e, kjer se pojavi?... Neko slabo karmo ?iri?...
Da dodam temu tvojemu poro?ilu...v?eraj proti ve?eru okoli pete ure ?e eno veri?no na ?tajerki in sicer relacija LJ - CE takoj za cestninsko na Vranskem. Mislim da ?tirje komadi...
Je pa bil tisti rde?i Golf II od v?eraj zjutraj (ko je bila ?tajerka zaprta) kr konkretno sesut spredaj. Lepo je obdelal Mazdico...
Da samo v enem malem kri?i??u 2x dobi? situacijo zrelo za trk je pa ?e mal huda... ?e dobro, da sem iz preventive peljal manj kot 30km/h pa hitri refleksi na zavori.
Ampak, ?e ni Audija je pa BMW pa ?e s CE registracijo - dobitna kombinacija. Verjetno za njih znak nima? prednosti pa? ne velja. Voznik Renault kapelce pa... ne vem kaj je sploh to blo? :ne vem:
No, ?e so tole najhuj?e stvari, ki se ti dogajajo na cesti, potem bodi sre?en... Edino pri Celjanih...tam je =ba, ja...zaradi tega priporo?am, da se jih (pa ne samo ti, ampak kar vsi) reees izogiba?. S tem mislim tudi recimo na AC...kadar v vzvratnem ogledalu zagleda? nekoga s CE tablico, se umaknite na odstavni pas, da bodo ti nesposobne?i imeli dovolj prostora za varen manever prehitevanja. Tudi na rit se jim ne lepit, saj nikoli ne ve?, kdaj se jim bo na zavornem pedalu pojavila kak?na muha, ki jo bo potrebno pod nujno zme?kati z desno nogo. Sploh pa je potrebno paziti v kri?i??ih. Tudi ?e so ti celjski nesposobne?i na stranski cesti, vi pa na glavni, se nemudoma ustavite, zapustite vozilo in s kretnjami naka?ite, da ste bumbarja opazili in da mu dovolite, da vas izsili. Vse to samo z enim namenom...prej tale celjska zalega prispe na cilj, manj ?asa bodo na cesti, torej manj ?asa bo preostanek Slovencev (t.i. "vozni?ka nadrasa") izpostavljena nevarnostim.
Jaz sem s tem apeliral na to da je takrat vec odvisno od manevriranja kot gume saj je abs toliko bolj aktiven in pomemben sama guma ma vecjo vlogo na suhem...ravno zaradi zavorne poti.
No?e? razumeti, kaj ti ?elim povedat... Osnova za to, da lahko karkoli re?uje? z raznimi manevri je to, da ima? vsaj malce oprijema. ?e si sredi recimo levega ovinka na 3,5 m ?irokem voznem pasu magistralke pri 80 km/h in avto za?ne podkrmarit, si lahko ?e tak?en ?umimaher, pa bo? v veliki ve?ini primerov poljubil odbojno ograjo ali jarek. ?e pa ima? malce bolj?o gumo, pa mogo?e do podkrmarjenja niti ne bi pri?lo. Enako je pri zaviranju. Enako pri "izogibanju losu". In pri veliki lu?i na AC.
Medtem ko na suhi povr?ini je pa zgodba dosti druga?na, meje zdrsa (pre?nega in vzdol?nega) so postavljene dosti vi?je in razlike med gumami so dosti manj?e. Kot je bilo zgoraj napisano...razlika med najbolj?o in najslab?o gumo na suhem je bila 4,4 m, na mokrem pa 16,6 m. Mislim, da je to dober prikaz tega, da je pomen obna?anja gume na mokrem nekoliko ve?ji, kot na suhem...
Drugac pa ne vem zakaj detaljna debta o tem kje so razlike. Normalno da bodo na mokrem vecje razlike, trenje pa to. Vse kar trdim je da ce je guma dobra v mokrem se ne pomeni da je dobra na suhem. Thats all
Sej no?em komplicirat, ampak napisal si "Najvec kriticnih situacij kjer guma veliko pomeni je pri zaviranju v sili po suhem". In samo s tem delom se jaz ne strinjam. Menim, da je najve? kriti?nih situacij, kjer bo guma igrala glavno vlogo kadarkoli, razen po suhem. Tu so razlike ?e najmanj?e. Ostalo se itak strinjam, ja...?e je ena guma dobra pod enimi pogoji, ?e ne pomeni, da je dobra pod drugimi in kontra.
Dal sem ti primer dunlopa. Vse kar hocem reci je da ce je guma dobra v detju se ne pomeni da je dobra na suhem. Samo to.
Ja, saj tu se 100% razumeva. Jaz sem se obesil le na tvojo izjavo "Najvec kriticnih situacij kjer guma veliko pomeni je pri zaviranju v sili po suhem. Za ostalo je tu abs ker v mokrem ni gume ki bi te ustavila pred oviro (razen v reklami) le manevriranje te resi."
Jaz menim, da je najve? kriti?nih situacij, kjer guma veliko pomeni pri zaviranju v mokrem. Razlog za to mnenje je pa ta, ki sem ti ga opisoval zgoraj - razlike med gumami po suhem so dosti manj?e, kot razlike med gumami po mokrem. Razlika v npr. zavorni poti med najbolj?o in najslab?o pnevmatiko na suhem je dosti manj?a, kot razlika med najbolj?o in najslab?o pnevmatiko na mokrem. Dodatno v prid mojemu mnenju pove dejstvo, da je pri testih ponder na obna?anju na mokrem ve?ji, kot ponder na obna?anju na suhem.
Na?eloma se strinjam s tabo, da bo slaba guma na mokrem slaba tudi na suhem, ampak ne more? pa posplo?evati. Poglej tale print screen - to so komentarji za testirane letne pnevmatike zadnjih dveh let. Pri redkokateri pnevmatiki pri slabostih pi?e kaj glede obna?anja na suhem, medtem ko pa pri marsikateri pi?e kaj v zvezi z obna?anjem na mokrem:
Pa ?e en ekstrem...katastrofalna ocena za obna?anje na mokrem in nadpovpre?no dobra za suho vozi??e:
In tudi moje osebne izku?nje so podobne...za marsikatero pnevmatiko sem rekel, da je katastrofalna na mokrem, za redkokatero pa, da je slaba na suhem. Pa letno prevozim cca. 50k km in to s kar nekaj razli?nimi avtomobili ter posledi?no pnevmatikami...
Ampak to kako dela v mokrem je le percepcija. Kaj v dezju gonis enako kot o suhem, ne verjamem. Najvec kriticnih situacij kjer guma veliko pomeni je pri zaviranju v sili po suhem. Za ostalo je tu abs ker v mokrem ni gume ki bi te ustavila pred oviro (razen v reklami) le manevriranje te resi.
No, tak?ne izjave ne bi ravno pripisal nekomu, ki na cesti ?tepa tak?ne kilometre, kot ti. Ravno na suhem so razlike med res dobro in res slabo gumo manj?e, kot na mokrem. Ponavadi slabe gume svoje najve?je slabosti poka?ejo ravno na mokrem.
O?itno je tudi vo?en kot suer?portnik: vsako leto skoraj 5000 km. Ali pa so vmes zamenjali ?tevec...
Vsekakor 12.500 za 24 let starega Opela, pa ?eprav je ?tirikolesno gnana Calibra, je malo preve?...
Za ta denar se dobi npr. osem let stara Mazda CX-7 ali pa ?est let star Mitsubishi ASX, oba ravno tako s ?tirikolesnim pogonom (ja, vem, to so SUVi, ampak sem bolj doma? v teh vodah. Gotovo se dobi tudi kaj bolj ?portnega za ta denar)
Saj se strinjava, da zgornja Calibra ali pa nasploh katerakoli Calibra turbo na?eloma nima enakih interesentov, kot CX-7 ali pa Mitsu ASX? In pisati, kaj vse dobi? za tak?en denar, je brez veze. Si predstavlja?, da se dolo?eni Opli, stari skoraj 30 let prodajajo za 70, 80 ali ?e ve? tiso? evrov? Tudi Oplov, ranga 30k+ eur in starih 25+ let je kar nekaj. Za tak?en denar dobi? res hudi spimpano ganz novo Kio...ampak to ni point...
In ?e enkrat...meni je zgornja Calibra vizualno bruh, ampak kak?ne hudo dobre in v stock izgledu pa se ne bi branil...
V bistvu, ?e gre za res dobro ohranjeno Calibro turbo, cena niti ni pretirana. OK, pustimo zdaj ono o "super?portniku" in pozabimo na ogabne nalepke...?e je avto v super stanju, ni slab deal.
Ja od tanka do tanka si jaz oz. mo? pi?e v neko aplikacijo:)
Pa so vsi preostali dejavniki bili enaki, kot pri prej?njem tanku? Hitrost vo?nje, relacije, razmerje mestna/primestna vo?nja in vo?nja po AC?
Spra?ujem zaradi tega, ker od tanka do tanka tudi ob 95% isti relaciji vsak dan lahko poraba varira tudi pol litra, pa tukaj ni nujno, da so se menjale gume ali kaj drugega. Recimo, jaz se dnevno vozim iz okolice Celja v LJ in nazaj, torej cca. 170 km avtoceste dnevno + ostali opravki. Tempo vo?nje ves ?as pribli?no enak z ob?asnimi poskoki preko omejitve. Tankam pribli?no vsak teden in ?e pogledam mojo zgodovino tankanja, lahko skoraj za vsako ve?je odstopanje v porabi povem, kaj je razlog. Razpon pa je od cca. 5,3l/100km do mislim da 7,6l/100 km. ?eprav za 7,6l dobro vem, kaj je razlog... Ne bo? verjela, ampak dela na ?tajerski AC med ?alcem in ?empetrom so se poznala na porabi. Zaradi tega te?ko re?e?, da je pa trenutno ve?ja poraba posledica menjave gum, posebej ?e vzame? v obzir, da pa niso vsi ostali dejavniki bili enaki, kot pri prej?njem tanku.
No na letnih 18kah se je poraba takoj dvignila:) 6,6
A ti porabo primerja? od tanka do tanka? Ali na dalj?e ?asovno obdobje? Jaz recimo med zimskimi 17-kami in letnimi 18-kami opazim zelo malo razliko. V bistvu sem naredil hitro analizo letnih in zimskih povpre?ij zadnjih treh let, podatki bazirajo na 136 tankanjih:
Leto?njo zimo sem imel celo vi?jo porabo, kot lansko poletje.
Jaz imam cca. 14 dni spredaj ATE diske in plo??ice. Zamenjal, ker je pri original robi ?e drugi? do 185k km treslo pri zaviranju. Sedaj se pa tol?em po glavi, zakaj nisem to storil ?e pred tremi leti, ker grabijo dosti bolj?e. Pa kon?no imam od zavornega prahu umazana sprednja plati??a...
?e koga zanima...naro?il komplet (diski + plo??ice) v Nem?iji pri ATP Autoteile za cca. 125?...
Prera?unano 6,3 po BC 6,2. Zadnje dva meseca ne la?e:) Se poznajo relacije in zimske gume 16.
Mogo?e pa je Mazda pri faceliftu poskrbela ?e za natan?nej?e BC-je. Jaz sem do seda v cca. 120.000 kmj 3x resetiral povpre?no porabo in ta se vedno znova zasidra pri 5,3-5,4l. Sicer sem enkrat ali dvakrat celo realno pri?el na te cifre (gledano na celi tank), ampak skozi dalj?e ?asovno obdobje pa la?e najmanj pol litra.
Moja je sedaj pozimi tudi zelo pridna in je poraba dobrih 6 litrov. Je pa res, da se tolk vozimo zadnji mesec, da tankamo vsak teden!
Realno ali po BC? Tele ?estice namre? zelo rade la?ejo in to ne ravno malo... Moja trdi, da se zadovolji s 5,3l/100 km, ampak ji ne morem dopovedat, da sva realno nekje na 6,0... Kar je vseeno po moje dober rezultat, kljub temu, da ima v svojem repertoarju cca. 95% AC, preostanek pa regionalke in mesto.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Po moje je Boss s temi temperaturami bolj ciljal na to, da so (turbinsko gnani) avtomobili slab?e odzivni in na splo?no manj mo?ni pri vi?jih temperaturah.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani