V petek sem prvi? opazil, da se je pri tankanju nafta penila (vedno tankam polno). Opazil sem na koncu, pene torej ni bilo veliko, doto?il sem ?e dva litra.
Em, ja, vem, sm kmet an s hribu dama, pa se ne zastopm prou preu? u tole tehniko. A sem jaz prav razumel, da bodo za podalj?evalnik dosega uporabili Wanklov motor? Ki ima, ?e se ne motim, precej slab izkoristek goriva, torej je precej neekolo?ki?
Wanklov motor (tako kot tudi ostali z notranjim izgorevanjem) v idealnem(!) obmo?ju sploh nima tako slabega izkoristka. Izkoristek trpi, ker mora motor z notranjim izgorevanjem delovati na ?irokem obmo?ju vrtljajev.
Podalj?evalnik dosega dela pri stalni hitrosti - na obmo?ju najvi?jega izkoristka.
Bencin je ?e vedno najbolj prakti?na zadeva, ki v majhni prostornini nosi veliko energije, motorji z notranjim izgorevanjem ga dobro izkoristijo. Ker ima Wanklova izvedba bistveno ni?jo maso, so se odlo?ili za to - izku?nje imajo, delovanje pri stalni hitrosti je manj problemati?no.
To pa sploh... telefonisti so pa posebna vrsta idiotov. Je pa zanimivo, da pri enih sploh ne opazi?, da je za?el telefonirat, pri drugih jih je pa cela cesta, hitrost pade za 20-30km/h, vo?nja v ovinek je neenakomerna in cukajo z volanom, menjava pasu je pa v domeni ostalih, da prepre?ijo karambol.
Najbolj?i pa so vozniki novej?ih premijcev, ki bi jih najraje vpra?al a so tehni?no nepismeni in ne znajo uparit bluetootha, al jim je komaj zneslo kupit najbolj uskubljeno razli?ico avta in ?e za BT nima.
Cesta je dovolj siroka, ce normalno vozis... marsikdo pa pridivja in seka ovinek... in dostikrat poci... Edino to, da bi se kaksen slepar prevrnil, pa se ne spomnim...
Cesta je res dovolj ?iroka, vendar je tam (iz obeh strani) zelo gladko. Tam se je res treba dr?ati omejitve 40, ?e posebej, ?e je mokra cesta.
Kakorkoli, tale Slovak je v?eraj pripeljal iz papirnice ?ez most in komaj zvozil. Zbil stebri?ek in podrsal (in premaknil) avto pred hi?o. Ni ustavil, ampak raje be?al. V podvozu se je zvrnil, Sre?a, da nikogar ni bilo nasproti ali na plo?niku. Voznika so rezali iz kabine in ga odpeljali z re?ilcem. Sovoznik domnevno nepo?kodovan.
PS: tisto (ob?asno) cukanje pri speljevanju po prestavljanju iz R v D pri hladnem menjalniku je izginilo. Ne vem sicer, po kolik?nem ?asu, ampak sedaj ga ni ve?
Jaz mislim da bi tudi mazda morala razmisliti o malem elektricnem dodatku v bencinarje tako kot toyota.
To bi pa pomenilo ogromno razliko. Tale skyactive je zgolj marketing. Nic drugega.
Potiho so ze v dizla dali scavnico in s tem priznali da je konkurenca delala v pravo smer ze vec kot 5 let prej.
Mazda je pri dizlih z nizko stopnjo kompresije dosegla EURO6 brez katalizatorja; glede na konkurenco so veliko privar?evali.
Z zaostritvijo koli?ine emisij EURO6d nizka stopnja kompresije ne zado??a ve? in vgradnja SRC katalizatorja je bila neizbe?na. Posledi?no so dvignili kompresijo na 14,5 in s tem mo? motorja.
Kot zanimivost: Mazda dizl ?estice v ZDA ni prodajala, ker je glede NOx presegala emisije, katalizatorja pa samo zaradi ZDA ni hotela vgraditi; kako bo/je sedaj, ne vem.
Skratka, nimam ob?utka, da bi ?li v napa?no smer. Brez AdBlue in SRC katalizatorja so dosegli standarde izpustov NOx, pa ?e goljufati jim ni bilo treba.
Pri bencinarjih so dejansko dodali direkten vbrizg in vsaj pri G145 prestavna razmerja podalj?ali. Marketing je i-eloop, saj recimo G145 porabi pol litra manj kot G165, kljub temu, da G165 (vse opremske razli?ice?) imajo i-eloop, G145 pa ga nima, ima pa zato dalj?a prestavna razmerja. Ampak i-eloop naj bi prihranil do 10% goriva. Poudarek je o?itno na "do". Enako velja za D150 vs D175, tudi tu ima ?ibkej?a verzija "dalj?i" menjalnik.
Pri dizlu pa gre pri skyacive za ?isti marketing in dejansko ni razlike v primerjavi z GH dizli.
Kar se filtrov pri spritmonitorju ti?e, sem ga seveda dodal, upo?teval sem uporabnike z vsaj 5.000 km vnosov. Prav tako sem primerjal jabolka z jabolki, torej: G145 vs. D150 MT in G192 AT vs. D175 AT. Prav tako je treba seveda ignorirati podatke uporabnikov, ki jim bencinar kuri 5, rav tako tiste, ki jim dizel kuri 8.
G145 porabi v povpre?ju 6,9, D175 AT pa nekih 7,2. Zato ?e ne trdim, da dizel porabi ve? kot bencinar.
Kakorkoli, zelo o?itno je, da ima dizel tu mo?nej?e zagovornike, ki ne priznavajo podatkov realnih uporabnikov, primerjajo CX-5 G165 s CD150 mazdo 6 in pravijo, da G165 nikamor ne gre (ki ima sekundo in pol slab?i pospe?ek do 100 zaradi ve?je mase in ?elne povr?ine napram G165 6ki, od 100 naprej je seveda razlika ?e ve?ja).
Ah, ne da se mi ve?....
Zato pa sem napisal, da daj vsaj 75.000 prevo?enih kilometrov. ?tevilo Mazd z bencinskim motorjem se zmanj?a, poraba pa naraste. Ker ti se zares vozijo...
PS: ve?ja ?elna povr?ina ima na ?as pospe?evanja do 100km/h prakti?no zanemarljiv vpliv.
Alex: poglej si sprintmonitor, v RL je razlike v porabi 7-8 deci na sto. Na papirju verjetno ve?.
Dvomim, da bi mi CD kurila 4,5 nepo?asne vo?nje.
2.5 T bi sicer bil super motor za 6ko, saj mi je tudi 2.5 AT delovala anemi?no. Ko 2.0 ro?ni pelje? ?like U stole it? in menja? prestave, kot se spodobi, je u?itka v vo?nji ve?. Za vsak dan pa itak AT.
Na sprint monitorju mora? ?e kak?en filter vklu?iti. Gledal sem M6 od 2013 naprej s samodejnim menjalnikom (ne glede na obliko). Na prvi pogled je tako, kot pravi?; nato sem vklju?il filter "vsaj 75.000" - razlika je ve? kot en liter.
Glede na to, da je razlika v porabi minimalna (dejansko manj kot liter) + adblue stro?ek, se ekonomsko gledano skoraj nikomur (razen takim ki delajo 40k in ve? letno) ne izpla?a novega dizla. Cca 2000 EUR je namre? dopla?ila, rabljeni bencinci pa bolje dr?ijo ceno. Zgodba je druga?na pri rabljenih, saj je dizel zaradi bistveno ve?je ponudbe hitro ugodnej?i. Kupiti rabljenega dizla pa je ve?ji riziko, ?eprav nekateri tu pravijo, da to nikakor ne dr?i.
Odvisno kako se vozi?. Za mesto in lagodno vo?njo razlike morda res ni veliko. A toliko kilometrov se ne dala s 110km/h po AC. In pri 140-150 je razlika 2 litra in ve?.
Rabljeni bencinci, da bolje dr?ijo ceno od bencincev? Ja, mogo?e atmosferski (torej Mazdini); pri turbo bencincih pa razlike do turbo dizlov ne ve? prav veliko.
AbBlue je res gromozanski stro?ek: 1-2 EUR/1000 km - ?e je to odlo?ilno, tudi prav.
Na to da ima vedno ve? mest eko takse oz. nalepke, ki so za dizle manj ugodne ter srednjero?no planiranje EU za zmanj?anje ?tevila dizlov. Tudi zgornji point je zanimiv - vpra?anje kako dolgo bo Slovenija ?e anomalija z ve?jo dr?avno subvencijo (oz. ni?jimi tro?arinami) na dizel. Tudi zavarovanje je recimo cenej?e zaradi manj izpustov na moji trenutni lokaciji.
Saj pravim: eko-histerija. Kar se ti?e ekonomi?nosti in prakti?nosti je dizl ?e vedno zakon.
A ima pri trenutnih trendih sploh ?e kak?en smisel kupovati dizela?e v 2018?
Trenutni trendi?
Misli? trenutno mno?i?no histerijo?
Sam delam 40-45 letno. Edina opcija je dizl.
Za mene je edina opcija karavan segmenta D. ?e odpi?em premium znamke ostane Mazda6, Passat in morda novi Peugeot 508. Opla no?em, ostalo ni primerljivo (glede mojih kriterijev).
Meni je zaspanost prilagajanja na nastavljeno hitrost kar glavni minus CX5 zaenkrat. Poleg po defoltu vklopljene "EKO pogruntav??ine" i-Stop.
Moti me ?e, da ne morem s sede?a vrat prtla?nika odpret dokler je motor vklopljen. Pa? nekoga spusti? ven pred vrati hi?e/trgovine,... in mu odpre? prtla?nik, da pobere ven... nato pa parkira?. Se da to izklopiti?
Prilagajanje nastavljeni hitrosti v spominu oz. ?e nastavi? s tipkama je nastavljeno kratkomalo preve? zaspano. Sicer v splo?nem uporabno a pospe?uje in zavira (ko seveda ni ovire na radarju) preve? "nedelsko". Folk je kar mal ?iv?en za ritjo, ko se ne dotakne? gasa in gre? po kri???u iz recimo omejitve 70 nazaj na 90 ali iz 50 na 70 "s tempomatom". Zadeva resda ni temu namenjena ampak uporabno (no precej tudi za lenobo podpirat) pa je. Manjka funkcija za potrditev nastavitve hitrosti tisti prebrani iz navigacije oz. iz kamere - znaka.
Se da to odzivnost kaj nastavit ali je zadeva zacementirana tako globoko, da ni niti (neuradnega) dostopa oz. se ne sme tikati zaradi xxxyz razloga?
i-Stop pri M6 s samodejnim menjalnikom meni sploh ni mote?. ?e s pritiskom na zavoro lahko natan?no kontroliram kdaj se bo vklju?il.
Samodejno pospe?evanje z radarskim tempomatom je res ni ostro, ampak se da vedno pomagati s pritiskom na stopalko za plin.
Danes v sluzbi vozil aktualno Cx5 in me je navdusil menjalnik, ki je bil v osnovi avtomatski, ampak ga das na M ter potem z - in + prestavljas. Fajn zadeva
Ni treba dajati v M, da prestavlja? z obvolanskimi ro?icami.
Preden sem jih imel, sem bil mnenja, da je povsem nepotreben "okrasek", a pridejo zelo prav, ko je treba zavirati z motorjem npr. pred semaforjem.
?e bolj prav pridejo na serpentinah, ko lahko ?e pred ovinkom spusti? v primerno ni?jo prestavo in takoj normalno pospe?i? iz ovinka. Brez tega avtomatika ?ele pri dodajanju plina zazna, da gre v klanec in prestavi navzdol.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Kolikor sem raziskoval, se ne da, bi pa tudi sam rad imel to mo?nost.
Slovenec sem. Ne jamram. Vozim Mazdo.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani