Skoči na vsebino
Elektromobilnost
Napisano

To je itak grška neumnost. Zakaj pa od ICE ne zahtevajo istega? Saj je prazen bencinski tank prav tako manj nevaren od polnega.

 

Vse, kar bi zdrava pamet potrebovala na trajektih, je to, da bi na vsakem trajektu poskrbeli za lažjo vožnjo na rampo, da vozilo ne podrsa s podom. Tam je pač nameščena baterija, ki se lahko poškoduje. Dve večji "deski" iz trde gume bi bilo vse, kar se potrebuje ... Ampak birokrati ne razmišljajo tako kot kmetje.

 

Če kdo poškoduje baterijo pri vožnji na trajekt, je vseeno ali je 90 % ali 40 % polna. In to sta moja dva centa.

 

PS: Ja, tudi na trajekt bom šel v Grčiji z EV. Brez da bi se tresel. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

@bini in @skritikrt

Sem videl jaz ta video v četrtek. In tudi vse omenjeno že dolgo vem. Tudi pred povsem racionalnim nakupom in izbiro dotičnega EV.

 

Ker ravno omenja(te) ZOE, pa vseeno nekaj pozabljate. ZOE so na trgu že od 2012, vmes večkrat prenovljeni in je pač razlika med tistimi 2012-2015 in mojim 12/2021.

Ja, ima "pouch" vrsto celice v bateriji, ampak isti tip LGX E78, kot se vgrajujejo v številna druga vozila, med drugim Audi Q4 e-tron. Verjela ali ne, tudi tehnologija pouch celic je v desetletju znatno napredovala, LG jim je uspel znižati temperature za več kot 10C, kar še dodatno zmanjša tveganje "thermal runaway".

 

Ležaji pa so problem pri Renaultovih (in še marsikaterih drugih) elektromotorjih. Ampak, kot sem že enkrat napisal - ta strošek (600€) vzamem v zakup na 100.000 km, v tej kilometrini se bo že zdavnaj prišparal. V bistvu grem še letos do Grčije z ZOE pa je razlika 600€ v gorivu že noter prinešena ... Tako da, jaz glede tega avta povsem mirno spim. Enako mirno kot odkar vozim Mazdinega 2.5 dinozavra. 😃

 

Dvomim, da katerikoli lastnik Mazdinega 2.2 dizla pred nakupom vračuna strošek čiščenja kolektorjev, zamenjave injektorjev, turbine, DPF itd., sicer je verjetno nihče ne bi kupil.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj kupiti?
Napisano

EV? Cestnine letos še ni, zavarovanje za kakšnega malčka smešno - primer: osnovno za Smarta je (krepko) pod 100€, šele z asistenco pride nad stotaka.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Itak, da gume radira predvsem navor v kombinaciji z nasmeškom ob odzivnem pospeševanju. Manjši faktor je teža, razen pri voznikih, ki radi škripajo čez ovinke.

Sicer pa umirjeni vozniki in tisti, ki večino časa kruzajo po avtocesti, hitrejše obrabe gum verjetno sploh ne bodo zaznali.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

V bistvu je bolj problem v neukem piscu članka, ki ne obvlada osnovnih pojmov. Tu gre za priporočilo "rotating tires", torej menjave naprej nazaj z namenom bolj enakomerne obrabe in ne menjave starih gum z novimi.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

No, zapelji se naslednjič v Budvo in Podgorico, pa boš govoril. Vožnja do Pule je smeh proti prometu, ki te čaka v Črni Gori (in na poti do tja). Od Makarske naprej si "mrzel".

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Jah, ocena pač - dokler ne ponovim z ICE, je samo ocena. Ampak glede na to, koliko je bilo prehitevanj, vožnje po hribih, stanja in cijazenja v kolonah - veliko je bilo situacij, ki "dinozavru" niso v prid. Zgolj na relaciji bi verjetno šlo s 6-6,5, ampak vse skupaj pa ni šans. Je 7,5-8 kar realna ocena porabe.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)

Ne razumem vaše težnje, da bi radi EV na vsak način prikazali v slabi luči. Kaj imate od tega? Lažje spite?

 

In ne gre za nobeno pripoved. Samo delil sem z vami statistiko po prevoženih 4 tisoč kilometrih, pri čemer ne gre za nobeno šparanje, prej obratno - EV porabi tako malo, da me prav nič ne motijo redni kick-downi. Če bi želel varčno voziti, si predstavljam, da bi bila številka pod 12 kWh/100 km. Pač prikazal sem vam, da se da tudi z EV brez problema na daljšo pot - daljšo, kot jo mnogi slovenski vozniki sploh kdaj opravijo.

 

Glede na to, kje in kako sem vozil, lahko edino jaz podajam sodbo in primerjavo z ICE. In se ne slepim - če bi to pot opravil s svojo Mazdo 3, bi bila poraba zelo verjetno kakšnih 8l/100km, po najbolj optimistični napovedi 7,5l/100 km. Kaj bi to pomenilo v izračunu?

2.078 km * 7,5l/100 km * 1,6€/l (pri nas in na Hrvaškem je bila cena 1,56€/l, v Črni Gori pa 1,64€ za liter 95-oktanca) = 250 evrov za gorivo

Naj spomnim - za elektriko je šlo manj kot 20 evrov ... Pa še pri elektriki me ne rabi skrbeti, da bom tankal elektriko slabše kakovosti in kako se bo avto obnašal ...

Za razliko v ceni energenta torej dobim več zelo okusnih rib, rebrc, solat itd.

 

Saj vas ne bom več drezal s tem. Mogoče samo na 10k km objavim še kako statistiko, za tiste par duš, ki upajo pogledati čez planke ...

 

Popravljeno od dvorjan
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 6 minutami je Boss napisal:

Pa ne pri potrošnji 13kWh/100km. Lepo te prosim. Sej pravim, to je tko kot bi jaz trdil, da z normalno vožnjo kurim 3,5 litra/100km, kar se sicer s cjazenjem po regionalki s 60km/h celo da naredit.

 

Sem prevozil kar nekaj EV-jev pa vem kolk je realnost sploh kadar je ooogrrooomnooo mestne vožnje.😜

Bolj slabo veš.

 

Ravno pri mestni vožnji je EV najbolj varčen. Najmanj pa na AC.

 

ZOE je recimo ultra varčen tam do 50-60 km/h, relativno varčen pri 80 km/h in sorazmerno ok pri 100 km/h nad tem pa poraba skokovito naraste. Ker je pač tako dizajniran. Pri 130 km/h se namreč njegov elektromotor vrti z 90 % obratov, to je kot bi se Mazda bencinar vozil s 6.000 rpm.

 

Tesle so pa recimo tudi okoli 120 km/h še vedno zelo varčne - ker so pač tako dizajnirane.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)
pred 1 minuto je g.Wankel napisal:

Zakaj? Jaz ne oviram prometa.

Jaz pa še manj. 😃 Ta ZOE je v zadnjih 4.000 km prehitel več ICE avtomobilov kot praktično katerikoli drugi ZOE v svojih zadnjih 4.000 km. To bi upal staviti.

Popravljeno od dvorjan
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Mojstri ... samo nekaj ... teh 4k km in povprečje 48 km/h vključuje ooogrrooomnooo mestne vožnje.

 

Sploh pa - resetirajte vaše števce in se naslednjih 4k km vozite tako, kot se pač vozite (niti vam ne bom govoril o mestni ali zimski vožnji). Potem pa prilepite svoje screenshote in bomo predebatirali. Bomo videli, koliko vas bo dosegalo 48 km/h. Nihče z mestno vožnjo ... #pacienti

 

Saj vem, ko zmanjka tehtnih argumentov, se opirate na vsako bilko ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Da tema ne zamre ... 😃

 

Potovanje po Črni Gori zaključeno z naslednjo statistiko (ki vključuje tako "odhodno" kot "dohodno" ponjenje na domači polnilnici): prevoženih 2.078 km, strošek polnjenj <20€. Da, manj kot evrskega dvajsetaka.

 

Nazaj grede sem prvi postanek za polnjenje izkoristil za kosilo (1h), drugega pa za obisk bližnjega nakupovalnega središča, pivo in kavo, da vsaj malo dinarčkov vrnem ...

 

In samo za @Boss fotka povprečne porabe naše ZOE - merjeno čez 4k+ km.

null

image.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ja, ampak Beograd je precej bližje. In če bi šli dvakrat dlje, bi tudi familija potrebovala več postankov.

 

Pač želim povedati, da se z EV povsem normalno potuje. Edini, ki tega ne zmorejo razumeti, so profi šoferji, ki radi vozijo 1.000 km v kosu, čeprav to niti približno ni niti zdravo niti varno.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 9 urami je Boss napisal:

Vse lepo in prav, samo ti računaš strošek polnjenje tako, da štartaš s polno baterijo na koncu si pa tam s prazno. Na tak način mene pot v ČG pride natanko 0€, ker 800km naredim z enim tankom pa še za vsaj 150km mi ostane na cilju.

Ne, dragi Boss, ni tako.

 

Štartal sem s SOC 97 % in podatek o stroških elektrike je po vključenem zadnjem polnjenju v Črni Gori na SOC 96 %.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)

Medtem ko tukaj še kar jadikujete nad sodobno elektromobilnostjo, sem jaz ZOE zapeljal v Črno Goro. Brez kakršnihkoli težav.

 

Strošek polnjenja za prevoženih 800+ km je znašal 14,39€, od tega je daleč največ pobral hrvaški ELEN. #sampovem

Pa še za statistike med vami - "izguba" časa za polnjenje - 1,5h, 20 min, 1h. Pa v praksi sploh ni bilo tako - prvi postanek sem kombiniral z malce spanca, drugega za skok v pekarno, tretjega za pozno kosilo.

ZOE_polnjenje_DC.jpg

ZOE_polnjenje_HR 2.jpg

ZOE_polnjenje_CG.jpg

Popravljeno od dvorjan
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi!
Napisano
pred 2 minutama je sportman333 napisal:

Kdorkoli bi to kupil tudi za 13k ali pa tudi zaradi tega ne, je verjetno pomislil, da takega avta čez par let ne bo mogel prodati....razen mogoče za drobiž....

Zakaj tako misliš?

 

Čez 5+ let bodo Mazde začele pridobivati na ceni, ker bodo eni redkih avtomobilov, ki se ne bodo kvarili kot po tekočem traku. Ajde, za te "mild hibride" sem skeptičen, a kar je "stare garde", je pa neprebojno.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi!
Napisano

@ignacij: Zakaj že? Ker je šestica sedan - če bi bili v ZDA, bi bil verjetno že prodan. Pri nas pa za sedane ni nekega velikega zanimanja, za karavana bi se lahko pogovarjali bližje tvoji ceni. Poleg tega se vsi bojijo ne vem kakšne porabe. Čeprav toliko popijejo tudi vsi 1.4, 1.5 in 1.6 turbo bencinarji, ki se kotalijo po cestah.

 

Pa po 15 jurjev bodo kmalu zadnji facelifti ... Ampak, ja, 13 čukov, 13 jih je pa vreden. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 8 urami je skritikrt napisal:

Hvala-to so informacije,katere skoraj ni šanse zaslediti...sploh pa ne v medijih...se vse prikriva in zamolči v interesu agende.

 

En boljsih intervjujev-zelo zanimiv pogled Mazde tudi na problematiko elektromobilnosti.

In @dvorjan...preberi si-jasno pove,da med stroški ni razlike med ICE in EV. 

 

WWW.ZURNAL24.SI

Kaj nam prinaša prihodnja mobilnost in kako nanjo...

 

Ja, prebral. In tudi tale natrese marsikatero bučko.

 

Seveda ne bo zdaj Mazdin človek zagovarjal elektromobilnosti, če znamka nima kaj ponuditi v svetu EV. To je tako, kot če bi od Perutnine Ptuj pričakovali, da vam bo prodajala solato?!

 

Tudi stavek o stroških je samo stavek. Brez ene konkretne utemeljitve. Ne vem no, EV ima manj servisnih posegov in delov, ki se lahko okvarijo. Tako da ne vem, kako on stroške računa ... Aja, pa saj ne ve, ker nima EV.

 

Edino, kar mi je všeč, je to, da vam je povedal, da je vodik pravljica.

 

Je pa začel drugo pravljico - sintetična goriva. Ja, ko jih bo folk moral plačati, bo takoj jasno, da si jih ne želi. In namesto, da trošimo elektriko za proizvodnjo sintetičnih goriv, je bolje, da jo "tankamo" neposredno v baterije EV, bo bolj učinkovito in do okolja prijazno.

pred 2 urama je Boss napisal:

TCO ni na strani EV-jev, sploh pri rabljenih ne. Kdo si danes upa vzeti 5 let starega EV-ja? In po kaki ceni, a si po drugi strani upam trdit, da ni panike vzeti 10 let starega ICE, ki bo tudi bistveno cenejši od 5 let starega EV-ja.

Jaz kupim Teslo 3 letnik 2019 raje kot katerikoli drug avto tega letnika.

 

In, ja, manj tvegan se mi zdi nakup EV in ICE. Pri EV moram predvsem gledati, da ni bil karamboliran, pri ICE pa še kup drugih zadev - pa še to me lahko okoli prenesejo glede tega, kako je bil servisiran, če sploh.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 49 minutami je skritikrt napisal:

Imam pa en predlog-daj resnično "kontra"...objavi tudi ti kak video z Youtube-a,kako je npr. poceni EV popraviti...kako je vse "simpl k pasulj" za zamenjati,kako ga vsak mehanik lahko pregleda,analizira,popravi,kako poceni so rezervni deli,k jih za vsakim vogalom prodajajo itd....

To bo prava reklama-ne prazne besede.

Že vaša predpostavka, da se EV kvari toliko kot ICE, je močno napačna. Ker se pač ne, kot se tudi tebi bormašina in ostale električne naprave ne kvarijo vsako leto.

 

In je že nekje v tej temi - mislim, da je Nizozemec kak mesec nazaj objavil, da je naredil 200.000 km s Teslo 3 in je za redne in izredne servise odštel manj kot tisoč evrov. Ob "normalni" uporabi ICE in EV je pač ICE veliko dražji za redno vzdrževanje ... In izrednih servisov je prav tako več pri ICE, sploh od kar proizvajalci šparajo na vsakem koraku in se dajejo ven polizdelke.

 

Jaz pred nakupom EV preverim izkušnje uporabnikov in forume glede potencialnih okvar. In to je to. Če se bo začel slišati ležaj v e-pogonu ZOE, kar se lahko zgodi enkrat po 100.000 km, ga bom pač dal preventivno zamenjati - strošek 600€. In to je daleč največji strošek glede vzdrževanja. Ostalo so redne menjave filtra klime (10€, če sam naredim, 75€, če naredi pooblaščeni servis), vsake nekaj let še zavorna tekočina - pa zavore zdržijo bistveno dlje kot pri ICE - ker jih skoraj ne rabiš. Če bi imel smolo in bi crknil OBC (on-board charger), je tudi popravilo ranga nekaj stotakov - ampak ker ga še nisem imel na hitri polnilnici, je to malo verjetno.

 

In vsi ti stotaki bi bili že zdavnaj poplačani iz prihrankov v gorivu. Če avto polnim doma, se vozim za 2-2,5€/100 km, če na javnih polnilnicah pa za 6-8€/100 km (poredko). Zadnjič me je 490 km izlet stal okroglih 10 evrov elektrike (na moje presenečenje sem na Hrvaškem celo polnil zastonj).

 

pred 54 minutami je Boss napisal:

Saj veš kako deluje kasko? Ekonomska totalka? Nerentabilnost popravila?

 

Aja, pa ne pogovarjamo se o vožnji, ampak o vseh stvareh okoli lastništva avtomobila.

Ja, kasko imaš zaradi mirnega spanca.

 

Mislim, da se nihče od nas namerno ne zaletava. Niti ni pogosto udeležen v prometni nesreči. Torej se spet pogovarjamo o robnih primerih. V primeru, da bi doživel nesrečo, v kateri bi bil avto totalka, bi jaz ne razmišljal o izgubi vrednosti, temveč o tem, da sem vesel, da sem živ.

 

In za konec - TCO: ti so prej ali slej na strani EV. Če kupiš rabljenega, pa verjetno že takoj. 😃 #nasvet

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Tudi novi motorji pri Audi, BMW, MB so 20.000€+, če ti ga pošteno razgoni. Pa se o tem ne prerekamo.

 

Sicer pa - zakaj je kasko zavarovanje? Za miren spanec, pa če voziš EV ali pa Mazdo ICE za 30 jurjev.

 

In nehajte že dramatizirati okoli EV, čez 10 let boste itak tudi vi to vozili in ugotavljali, kako je fina vožnja. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Pa začnimo ...

 

Če te res zanima vsak vijak, podložka in čip, potem je razmerje EV:ICE nekako 15.000 kosov proti 30.000 kosov.

"You can expect that there are about 30,000 parts in your ICE car, from the tiniest nuts and bolts to the engine block. EVs have about half that."

 

Če se osredotočimo na tisto, kar je pomembno za uporabo in vzdrževanje, so to gibljivi sistemi/deli, kjer je 20:2000 v prid EV.

"The drivetrain in an ICE vehicle contains 2,000+ moving parts typically, whereas the drivetrain in an EV contains around 20"

 

Je pa zaenkrat vzdrževanje EV po nesrečah še dražje .... dolgoročno pa se utegnejo stvari obrniti.

WWW.JTAPE.COM

Read our guide to discover to differences between collision repairs for ICE and EV vehicles, from the skills required to costs and more.

 

Za ostalo pa malo branja:

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.