Sicer sem iskal bolj?e prizore, a sem imel precej te?av z vremenom. In tako, ko je sijalo sonce, smo delali, ?e preden smo kon?ali delati, je pa ?e za?el de?. No, nekaj je vseeno ratalo. Zdaj bi pa rad mnenje, s katero sliko naj kandidiram za koledar za september:
Sem ?e upal, da se je ta zgodba kon?ala, pa se ?al ni.
Se zgodi, na Mazginem kasonu sem razbil ?ipo. In se pa? zapeljem do Mazdinega servisa in povem, kaj se je zgodilo. In odgovor? "Ja, gospod, tole pa ni original od Mazde. Pojdite tja, kjer so vam montirali."
In ko sem razlo?il, da je bilo vse skupaj sestavljeno pri AutoRentu ?e pred prvim tehni?nim pregledom in da imam ra?un, na katerem je Mazda in vsa dodatna oprema, ki so jo tam montirali. In so se samo nasmehnili in mi odgovorili, da "to pa nikakor ni res, ker poobla??eni Mazdin servis tega ne dela."
In zdaj naj odkrivam in raziskujem, kje so to re? nabrali (najbr? kje s Kitajske) in da najdem nadomestno steklo (?e se sploh ?e dobi...).
Banda ciganska u?iva, voli zarukani, luzerji, ka?troni, da bi jih strela u?gala, prasci nesramni, naj gredo hudi?u v rit, biki zabiti, pes naj jih o??ije, troti zavo?eni, kaj vse bi jim napisal, ?e ne bi bilo tole javno in ne smem preklinjati...
Jaz imam doma bon, na katerem pi?e, da je 3 cente cenej?e gorivo. Ja, imam ?e nekaj "starih", kjer pi?e 5 centov, ampak zadnji je 3 cente.
Boss pa razlaga, da vseeno ?e vedno 5 centov.
A je razlika, v katerem Me?katorju?
A je razlika, za koliko ima? ra?un v Me?katorju?
A je kak?na taka fora kot gospodinjski plin v jeklenki, ki je na Gori?kem 1? po jeklenki cenej?i kot po preostali Sloveniji (pri nas je 19,nekaj ? na jeklenko)?
No, Boss, tebi lahko vo??im dobro jutro. Ostalim najbr? ?e ne.
Dokler kupujemo proizvode in pridelke Slovenskih proizvajalcev, denar kro?i po Sloveniji. Proizvajalci imajo promet, trgovinam gre mar?a, potro?niki delajo pri prodajalcih in trgovcih in denar kro?i (dobro, to je zdaj zelo v grobem).
?e pa se kupuje ?ez mejo in od tujih proizvajalcev, pa doma?i ne prodajajo, zato zapirajo proizvodnje in pridelave, trgovci nimajo mar?e in tako vsi skupaj zaprejo. In so socialni problem v dr?avi, ki nima davkov, torej tudi denarja ne. Denarja pa ni, ker je odtekel v tujino (tudi to je zelo v grobem).
Nikakor nisem za to, da se cene nabija ?ez vsako razumno mero. A vseeno. Na? ?upnik je enkrat pri ma?i prebral iz neke knjige eno dobro misel: "Dajte Bogu, kar je Bo?jega in cesarju, kar je cesarjevega." Torej, dajte dr?avi, kar ji pripada in proizvajalcu, kar pripada njemu. Ja, konkurenca pa mora biti, da se cene ne nabijajo v vi?ave...
AC ima dovoljen najve?ji naklon in ?ez Trojane brez tunelov ne bi ?lo - ali ve? manj?ih ali pa enega velikega in dra?jega kot vse ostalo skupaj.
No dej prosim, ?akam, ker tole razlago bi res rad sli?al
Glej, Boss, tokrat ?e, ve? se mi pa res ne da. Pametnemu se pove enkrat. V mlinu se pove dvakrat. Tebi povem trikrat, pa ?e ne razume?:
ne vem, zakaj so sploh ?li kopat predor v tako zaj**** materjal, kot sestavlja Trojane. Zakaj niso raje poiskali kak?no drugo traso in se predoru izognili? Misli?, da ne bi bilo ceneje?
Kako ve?, da bi lahko bile AC cenej?e... a samo zato ker se tako govori? Zakaj pa recimo Graseto, ki ni slo firma ni cenej zgradil tavelik trojanski predor? Zakaj se v predoru Markovci pogajajo o aneksih? Hmmm, ne vem komu tukaj ne dela logika. Najprej trdite, da je treba namesto najni?je cene vzeti kvalitetne izvajalce pol pa trdite, da bi lahko bilo ceneje od najcenej?ih.
Samo kot dokaz, da sploh ne poslu?a? - bere?, ampak odgovarja? na to, kar misli?, da smo napisali:
Nih?e ni rekel, da bi ceste gradili ceneje na ra?un slab?e kvalitete.
Zakaj Graseto ni zgradil ceneje predor pod Trojanam? Ne vem. Ne vem, zakaj so sploh ?li kopat predor v tako zaj**** materjal, kot sestavlja Trojane. Zakaj niso raje poiskali kak?no drugo traso in se predoru izognili? Misli?, da ne bi bilo ceneje?
Zakaj so na Rebrnicah za 14 km potrebovali 12 let? Zato, ker je tam meli??e, na katerem je te?ko narediti dobre temelje, da vse skupaj ne spolzi v dolino. Zakaj so sploh ?li po meli??u delat avtocesto, ko pa meli??e tako te?ko utrdi?, da je pri miru? Zakaj niso raje ?li po drugi strani doline, kjer je trda skala in torej vsaj opora dobra? Saj bi bila skupna dol?ina mostov pribli?no enaka, le s temelji bi se manj mu?ili.
Mislim, da bi se za precej odsekov Slovenskih cest lahko na?lo cenej?e variante ob enaki ali pa ?e bolj?i kvaliteti izgradnje.
Glej: kredibilni strokovnjaki so opozarjali, ko je bil ?e ?as. Pa jih je politika povozila in so gradili po svoje. In zdaj ne grem iskat po internetu, kdo vse je opozarjal in kak?ne argumente je imel, ker se mi ne da. Si pa? prepri?an v svoje in jaz imam te borbe s teboj dovolj.
Na?e ceste res niso bile najdra?je. Lahko pa bi bile bistveno cenej?e. A to je za tvojo bu?o o?itno prete?ko, da bi doumela...
Glede g. Bajuka: zate je pa? najslab?i, ker ni levi. Prav. Se mi ne da spet imet tu borbe s teboj in dokazovanja, kaj se je res dogajalo in kaj ne. Napi?em samo to: denar je takrat res bil poceni. To pa ne pomeni, da se zato zakreditira? ?ez vsako razumno mero. Pa? pa pomeni, da ?e ima? kak?ne vizije, pa potrebuje? investicijo, v takem obdobju najla?je pride? do denarja. A, kot sem napisal, v mejah razuma.
Gotovo si sli?al za pregovor: zrno do zrna poga?a, kamen na kamen pala?a.
Isto velja tudi v drugi smeri: plunek do pljunka... Mogo?e bolj?e, ?e kon?am.
Nisem ?ist prepri?an, da je problem kreditov izpred 15 let. Problem kreditov, ki niso bili namenjeni vi?anju konkuren?nosti je star nekaj ve? kot 5 let. To so bili krediti za mened?erske odkupe, mahinacije z nalo?bami v sklade ipd ... skratka tajkunski krediti. Ti nas zdaj najbolj tepejo. ?e ne bi na tak na?in iz?rpavali podjetja bi danes bil pi?kin dim teh nekaj evrov podra?itve vinjet... mogo?e jih sploh ne bi bilo potrebno podra?it.
Darsova zadol?enost oziroma problem odpla?evanja je le posledica tega... ampak AC rabimo tako, da je zakreditiranje za izgradnjo infrastrukture upravi?eno... ampak ne more? vzet kredita pol pa re?t zdej ga pa ne bom pla?al... tako je pa? na nek na?in potrebno to vrnit, kar je edino prav in fer... in fer je tudi ustrezna porazdelitev bremena med vse uporabnike AC.
No?e? razumeti? Ali res ne razume??
Falcona nam ni bilo treba...
Avtocesto potrebujemo. A z ustreznej?o izbiro trase bi lahko precej zni?ali stro?ke. In stroka je to takrat opozarjala. A smo mi lepo jemali kredite in gradili (skoraj) najdra?je variante, ki so se vmes ?e podra?ile. Zdaj, ko je treba kredite odpla?at, pa jok in stok...
In mened?erski odkupi se niso dogajali pred petimi leti. Dogajali so se pred sedmimi do desetimi leti. Pred petimi leti so samo ven udarile posledice teh odkupov...
Tu je debata o vinjetah in cestninah. O pla?ah bi mogo?e raje kje drugje...
Vseeno samo kratek odgovor, potem se umaknem iz te teme:
Ni problem vi?ina osebnega dohodka. Meni je prav tudi, ?e mi zmanj?ajo pla?o na 300?. Seveda, ?e bodo isto?asno zni?ali tudi vse ostale cene ?ivljenjskih potreb??in in drugih artiklov...
Kako bi naredili Slovenijo bolj konkuren?no? Pred petnajstimi leti bi mislili na to. Pa ne bi najemali nepotrebnih kreditov. In bi zdaj z manj?imi obremenitvami v obliki davkov, cestnin, prispevkov,.. lahko shajali. A takrat ste bili vsi tiho. ?e ste bili takrat tiho, bodite pa ?e sedaj...
Eh, Boss, mislim, da vem, kaj je problem. Prehitro bere? in nato odgovarja? na to, kar misli?, da so drugi napisali. ?e ve?krat sem imel ta ob?utek, zdaj pa vidim, da je res.
Cestnine se vsem enako podra?ijo. To je res. Tudi pri kili solate se vi?ja cestnina pozna samo 0,000...1 ?. Tudi to je res. Zajec grmi v drugem ti?u (al kako je to ?e ?lo...).
Vzemimo primer (in upam, da bom bolje razlo?il):
Kitajsko podjetje Great Wall Motors ima svojo podru?nico v bli?ini mesta Lovech na severu Bolgarije. In objavi javni razpis za prevoze kontejnerjev iz Trsta ali Kopra v Lovech. Na razpis se lahko prijavijo vsi. Ni vezan samo na Slovenske prevoznike. Pogodba se podpi?e za dve do pet let, cena se dolo?i (+ stopnja inflacije). Ker pa imajo Bolgari, Romuni in podobni v svojih dr?avah manj?e dajatve (davek, tehni?ni pregled, pokojninsko zavarovanje, zdravstveno zavarovanje), ponudijo precej nizko ceno. Da bi bili na?i prevozniki konkuren?ni in dobili posel, gredo na ?isti minimum. Posel sicer dobijo, a so toliko bolj ob?utljivi na podra?itve in vsako zvi?anje dajatev. Zato tak jok. Ker ?e na teh razpisih ne dobijo posla, lahko po?asi prodajo tovornjake, mi bomo pa imeli ?e ve? brezposelnih. Bolgarski, Romunski,... prevozniki bodo cveteli, v svojih dr?avah pla?evali prispevke in dajatve in njihove dr?ave bodo imele velike prora?une, mi bomo pa z njihovo cestnino odpla?ali avtoceste, prora?unska luknja pa bo ?e ve?ja ker tisti, ki zdaj vozijo in prispevajo, bodo potrebovali pomo?...
Ja, ne vem, ?e bi v teh primerih odvetniki bili kaj bolj uki. Mislim, da bi se tudi z odvetniki takole nasankali. Mogo?e ?e bolj, ker tudi odvetniki niso poceni, bolj?e pa ne bi naredili niti oni. Ali dela? za minimum in tvega?, da dr?ava ne bo obdav?evala in dvigala stro?kov in prispevkov, ali pa proda? vse skupaj in stegne? vse ?tiri od sebe pa naj dr?ava poskrbi zate...
In resni?no mislim, da to ni samo v prevozni?tvu ampak tudi v ostalih panogah...
No, Boss, da ti razlo?im, proti komu bodo nekonkuren?ni. Mo?akar ni ravno profesor in ne zna govorit...
Velika podjetja naredijo razpis za prevoze. In se dolo?i dve letna pogodba (v?asih pa tudi pet-letna). V pogodbi so zapisani pogoji in obveznosti obeh strani. In je dolo?ena tudi cena za prevoz - obi?ajno na kilometer. In ko se je delal razpis in razpisni pogoji, so se vzele cene, ki so takrat veljale + takrat veljavna stopnja inflacije. In tako dolo?ena cena se podpi?e za dobo od dveh do petih let. Potem pa za?nejo vsakih 14 dni usklajevat ceno nafte, ki pa gre pravzaprav samo navzgor in nikoli navzdol (no, kdaj pa kdaj ?isto tako, simboli?no). In tisti + od takrat veljavne stopnje inflacije se hitro izgubi. In ko ti takole podra?ijo cestnino, ti pa mora? po pogodbi zagotavljat isto ceno prevoza, si po?asi v minusu. Ja, mo?akar trdi, da si nekonkuren?en... Zato, ker imajo Romunski in Bolgarski prevozniki manj?e dajatve svoji dr?avi in kljub podra?itvi cestnin niso v minusu. Na?i ?oferji pa po?asi zapirajo firme, ker jih take pogodbe spravijo "na boben".
Boss, tole svojo idejo si kopiral od ?vicarjev. In konec koncev, se povsem strinjam. Jaz sem takoj za to, da na? vinjetni sistem naredijo povsem do pike enakega, kot je ?vicarski:
V ?vici so vinjete obvezne ?e vse od leta 1985 za vo?njo po avtocestah in hitrih cestah. V uporabi je le letna vinjeta in stane 40 ?vicarskih frankov. Ker se je vrednost ?vicarskega franka v primerjavi z evrom v zadnjem ?asu nekoliko zni?ala, se je cena vinjete ob pla?ilu z evri zni?ala in sicer iz 34,50 eur na 33 eur.
V ?vici potrebujejo vinjeto vsa vozila do 3,5 t, prav tako pa je obvezna tudi za vsa priklopna vozila. Tako je potrebno v primeru, ko vozilo vle?e prikolico, kupiti dve vinjeti in eno nalepiti na vetrobransko steklo vozila, drugo pa na samo prikolico. Letna ?vicarska vinjeta velja 14 mesecev (tako kot na?a) in sicer od 1. decembra predhodnega leta do 31. januarja prihodnjega leta.
V tem primeru kupim kar tri vinjete: eno za Hondo, eno za Mazgo in eno za prikolico. In pridem skozi z 99?. Tako pa bom kupil samo za Hondo in dal 110?, z Mazgo in prikolico pa se bom vla?il po stranskih cestah...
Mimogrede: Avstrijska letna vinjeta je 80,60?. Ko ?e vse cene tako radi primerjajo s tujino (predvsem je bilo to popularno pred pol leta, ko so dvigali cene goriva in nas "tola?ili", da smo ?e vedno najcenej?i v primerjavi s sosedi...).
Kar se cene prevozov ti?e, pa se ti zdi, da je drago. Kolikor razumem, je stvar taka: kjer si kupil sede?no, imajo tudi kombi, s katerim bi ti to pripeljali. Kdo to nalo?i v kombi, ne vem, vsekakor pa pla?a? voznika, da se eno uro vozi na tvoj naslov. Tam ?aka 15 minut, da ti to pobere? ven. In nato se voznik eno uro vozi nazaj. To sta dve uri dela. ?e voznika pla?a? po 3? na uro, je to 6?. Pribli?no toliko so potem ?e dajatve in prispevki za pokojninsko, zdravstveno, pa davki in tako naprej. Torej smo ?e na okroglih 10?. Vozniku na 8 ur dela pripada malica v vi?ini 4?. Za dve uri dela torej 1? za malico. Dobrih 25 km v eno smer je dokaj raztegljivih. Mimogrede jih je lahko tudi 27,5. In ?e nazaj, pa jih je ?e 55... Ampak, dobro, recimo, da jih je to?no 25. In ?e nazaj 25, pa smo na 50 km. ?eprav pri kombijih pi?ejo tovarni?ke podatke, da porabijo 8 litrov na 100 km, jih dejansko pokuri okoli 12 litrov na 100 km. Torej je to 6 litrov nafte po 1,418?, pa je dodatnih 8,5?. Naprej: v stro?ek je treba vra?unati tudi vinjeto, tehni?ni pregled, zavarovanje, cestne takse, servisi in tako naprej (letni stro?ek okoli 2500?). Lahko ti razlo?im, kako se to prera?unava, ma da bo kraj?e, lahko verjame? na besedo, da to za 50 km poti znese okoli 4,15?. Temu je potrebno pri?teti ?e amortizacijo vozila, ki za 50 km znese okoli 6,81?. (Slu?ajno vem za Renault Master furgon...). ?e ti torej opravi prevoz za 30,50?, samo pokrije stro?ke brez kakr?nega koli dobi?ka. In ker trgovina nima polno zaseden kombi (toliko jih pa spet ne naro?a sede?ne na dom...), pla?a? ?e tisto, kar kombi stoji in ?aka na prevoz. Tako da ?e si za 25 kilometrov v eno smer pla?al 60?, nima trgovina nekega velikega dobi?ka s tem... ?e pa si prevoz naro?il pri kak?nem prevoznem podjetju, se je pa moral voznik pripeljat v trgovino, kjer si naro?il in se potem od tebe odpeljat nazaj na sede? firme. So pa spet dodatni kilometri...
?e pa se slu?ajno dobro razume? s kom, ki ima kak?no BTjko, pa po mo?nosti ?e veliko prikolico, pa znajo take prijateljske usluge priti precej ceneje. Ampak to pa mora? najprej poznati nekoga z BTjko, pa ?e dobro se mora? z njim razumeti...
Ne zdaj tega vzeti dobesedno. Tudi avtomobili so nekateri prenizki in bi moral iskat druge - vi?je.
Vzemite to kot karikaturo in v grobem, kako se deli breme v na?i dr?avi...
Ja, vem, Kangoo ne pade v razred nad 1,3 metra, tudi Vito dvomim, da je tam. Bistvo je to, da tisti, ki delajo (obrtniki), velike dru?ine in invalidi (se pravi v glavnem tisti, ki imajo malo denarja) bodo pla?evali dra?je vinjete. Tisti, ki imajo denarja za Ferrarija, pa cenej?e vinjete...
Tisti, ki registrirajo v Sloveniji, pla?ajo pri tehni?nem pregledu 100? ve?.
Tisti, ki niso registrirani v Sloveniji, pri prestopu meje pla?ajo 30? za uporabo cest in je re?eno... Dobro, kombiji ve? in tovorna vozila ?e ve?, ma pla?ajo pa? na meji in potem prosto kamor komu pa?e...
In ?e uvedejo dra?je vinjete za Romune: se bodo pa po starih vozili...
Sej sej... pri pravi stranki so se tole spomnili, ker imajo najve? izku?enj s ponarejanjem dokumentov.
Zakaj nisem presene?en glede tega, kdo se je oglasil...
Ko sta Drnov?kova in Ropova vlada ponarejali bilanco prora?una, se nih?e ni oglasil in ?e zdaj je to tabu tema. Se pa na veliko kri?i, da je ponarejevalec tisti, ki mu ni?esar ne morejo dokazati...
Bolje, da kon?amo, ker bo sicer tole spet postala debata med menoj in Bossem...
Vi?ino avtomobila se ne meri od tal in koliko je dejansko vozilo visoko. Le meritev se izvaja na mestu, kjer je prva os - se pravi od tal pravokotno na podlago do to?ke na havbi ali steklu, kjer se avto neha. Se pravi v tvojem primeru je 1,2m kar pomeni, da si ?e vedno 10cm pod mejo in ni nobene panike. res mora? imeti nekaj precej velikega da spada? v to kategorijo.
Nikjer ne pi?e, da se meritav izvaja na mestu, kjer je prva os, ampak se omenja zgolj vi?ina nad prvo osjo. Me ne briga, kaj se komu zdi, da naj to pomeni in kako si kdo interpelira. Zakon pomeni to, kar pi?e. In ?e jih zanima vi?ina vozila nad prvo osovino, je to od prve osovine gor in ne od tal gor. ?e je na tabli omejitev 60, potem je omejitev 60 in ne 60 plus nekaj...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Sicer sem iskal bolj?e prizore, a sem imel precej te?av z vremenom. In tako, ko je sijalo sonce, smo delali, ?e preden smo kon?ali delati, je pa ?e za?el de?. No, nekaj je vseeno ratalo. Zdaj bi pa rad mnenje, s katero sliko naj kandidiram za koledar za september:
Povezava za deljenje
Deli na druge strani