Skoči na vsebino
Zanimivi oglasi!
Napisano
Pred eno uro je 50keda napisal:

 

€€€ da menjaš bate pa batne obročke ne? :P

Nvm, kaj misliš podjebavat? 🙄

Ti lahko menjaš bate  na wanklu, če ti jih uspe najdt. 

 

Ponavadi je wankel žal pri 100kkm zrel za generalko. 

Generalka wankla pomeni menjava vseh tesnil in ležajev v najslabšem primeru še rotorja ali excentrične gredi... In hitro presežeš ceno za katero se prodaja ta rabljena Rx8. 

Napisal sem dobronamerno, da ne bo kdo mislil da kr kupiš wankla in se voziš pol miljona km. 

Mah, brezveze boljše da nič ne pišem na forum k mi ni do otročarij.

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda AS Built data
Napisano
pred 12 urami je Scr3am napisal:

 

Ej aless a v primeru menjave ABS -DSC modula ali gre za plug and play zadevo ali je  potrebno modul skonfigurirat z avtom ? A mogce kej ves ?

Glede ABS modula na Mazdi pa nevem, ali je potrebno skonfigurirat z avtom, poglej v ona navodila k sem ti poslal. 😉

Pr švabih je potrebno uparit posamezne module z avtom, v nekaterih primerih (mercedes) je celo da se lahko programira modul samo enkrat z VIN številko in se zaklene na to VIN, tak da menjava za rabljenega ne pride v poštev, iz izkušenj je to bil Airbag modul na MB G klasi. 

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda AS Built data
Napisano
pred 7 urami je Boss napisal:

Hmm a tole nima recimo kakšno hash kontrolo, ker tole bi načeloma lahko nekdo pohekal kar tako mal za štos in naredil nevaren avto. Kontrolni bit je načeloma dober samo zato, da se ne zatipkaš, ampak načeloma bi moralo biti tako, da lahko popravi samo pooblaščeni servis in popravek zapiše po nekem algoritmu recimo ali s certifikatom ali podobno. Sej po eni strani je super, da se da takole pošariti, ampak po drugi strani pa...

 

Saj brez ustreznega hardware in softwara ne moreš priti do tega. 

Mazda servis uporablja original VCM vmesnik in IDS software,

Mazdaši in Fordaši imamo to "srečo" da lahko z ustreznim obd vmesnikom in Forscanom dostopamo do vseh servisnih funkcij, kot so v IDSu. 

Četudi imaš recimo ustrezno opremo je to za povprečnega uporabnika samo nek HEX zapis in si bo težko z njim kaj začel. Če bo naključno nekaj spremenil bo itak javilo napako checksuma, če ti pobriše vso konfiguracijo BCMja. Če imaš shranjeno kopijo konfiguracije načeloma ni problema naložiš kopijo nazaj.

Je tudi še alternativna varianta z VIN števiko avtomobila se prek Mazdine servisne strani da dobit AS Built konfiguracijo za posamezne module, se pravi konfiguracijo modulov kakršna je bila ko je avto zapustil tovarno. 

Jst sem si za svoja 2 avta shranil tovarniške konfiguracije za vsak slučaj.

Najslabši scenarij je da ti med postopkom programiranja prekine oz.vzame štrom, pol ti lahko BCM bricka in ga je zelo težko nazaj zrihtat. 

Nevem pa kako bi nekdo za štos pohekal v avto, če nima fizičnega dostopa do obdja in kontaka avta ne moreš nič hackat, pa še med postopkom programiranja moraš vzet kontakt in ga spet nazaj dat. 

Pa ok recimo da si se zameril svojemu mehaniku, bi blo težko narediti dejansko nevaren avto, ok mogoče če bi ti odklopil airbage, ostala oprema pa nima takega vpliva na varnost. 

Aja pa me prav zanima koliko Mazda servisov pri nas ve uporabljat As built, glede na to da sem spraševal in se baje ne da izklopit TPMS ventilčkov, zdaj ali ne znajo ali pa ne smejo. 

Jst bom za zimo izklopil tpms ker v zimskih felnah nimam ventilčkov, da mi ne bo lučka svetila. 

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda AS Built data
Napisano (urejeno)

Baje se da, jst nisem probal ker moje Mazde tega nimajo. 

V bistvu z As Builtom lahko izklopiš ali pa vklopiš vso opremo v avtu ki je obstajala. 

 

Za iStop moraš v SSU modulu spremeniti v 731-01-01 in 731-01-02, četri bit v prvem byteu. 

In nato še v IC modulu  v 720-01-01, spet četrti bit v prvem bytu. 

Ta četrti bit daš v BIN zapisu iz 1 na 0, in nato pretvoriš v HEX zapis in shraniš v modul. 

No more IŠtop😎

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda AS Built data
Napisano

Ja ni panike, vendar če se spreminja se dela na lastno odgovornost, ker če gre kaj narobe je lahko modul fuč.

Kolikor sem pa zdaj to raziskoval , pase da baje pri novejših izklopit Start-Stop ;)

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda AS Built data
Napisano (urejeno)

Evo sem rešil uganko😁

Če bo mogoče kdo kdaj potreboval za programiranje GEM (BCM) modula na M3 BK, GEM modul je v bistvu Body controler oziroma računalnik na katerega je vezana razna oprema avtomobila, v primeru M3 BK je v tem modulu shranjena konfiguracija avta z senzorji za avtomatske brisalce in senzorji za svetlobo za vklop luči, verjetno še kateri, ampak nisem našel več informacij. 

Na moji M3 sem tako sprogramiral da se avtomatsko prižgejo luči ko daš kontakt in izklopil senzor za dež ker ga moja M3 nima. 

Za vklop/izklo senzorja za dež je potrebno spremeniti tretji BIT v prvem BYTU. 

Za vklop izklop luči pa drugi, šesti in sedmi BIT, fora je ta da za luči lahko poljubno določiš katere se naj avtomatsko vklopijo ko daš kontakt, opcije ki sem jih odkril so:

-da gorijo vse luči sprednje kratke, pozicija in zadnje

-da gorijo sprednje in zadnje, brez pozicije

-da gorijo samo sprednje brez pozicije

-gorijo sprednje s pozicijo brez zadnjih luči

 

GEM modul sprogramiramo s pomočjo obd vmesnika in Forscana,  gremo pod Module Configuration (As bilt) in odpre nam nov meni kjer vidimo HEX podatke, te HEX zapis podatkov, tega pretvorimo v BIN-arni zapis in spremenimo ustrezen BIT. Shranimo v GEM in ga zresetiramo. 

Btw. : zadnji BYTE je samo Checksum in nima vpliva na funkcijo dololočene opreme, Checksum pa dobimo da seštejemo vse hex številke. 

 

 

IMG_20200529_211055.jpg

IMG_20200529_143128.jpg

IMG_20200529_142901.jpg

IMG_20200529_142851.jpg

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda AS Built data
Napisano

Ima kdo tu gor kaj izkušenj ali informacij o spreminjanju Mazdinih As Built podatkov??

Rabil bi info kateri BIT v GEM modulu je  treba spremenit za aktivacijo/deaktivacijo senzorja za dež na M3 BK. 

Nekaj sem sicer raziskoval po netu ampak sem bolj malo našel za staro M3, našel sem samo podatke za aktivacijo luči. 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Menjava brisalcev
Napisano
dne 19. 5. 2020 ob 18:50 je Scr3am napisal:

Vse mazde imajo z zavito kljukico kolikor je meni znano.

 

Moram te malo popravit prva generacija Mazda 3 BK nima zavite kljukice.

Ima tak sistem kot na spodnji sliki.

 

thumbnail.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi!
Napisano (urejeno)

To da je 2.0 dizel oz. RF7J motor problematičnem drži pod pogojem da se motorja ni vzdrževalo kot je treba! 

Se pravi poleg menjave olja in filtra je treba vsaj na 40.000km vzet karter dol in pogledat stanje sita oljne črpalke in po potrebi očistit. 

Najkasneje na 100.000km pa menjat podložke šob. 

Finančno to pride 5€ za dihtmaso karterja in 4x1.5€ za podložke šob, kar je zanemarljiv strošek. Če je kateremu to preveč si naj kupi bicikl. 

Dpf ni problematičen pri meni je 280kkm in še dela ok. 

Edina zamera z moje strani, pa to ni samo za ta motor ampak na splošno za vse novejše Mazdine motorje je to da lepo zalivajo olje z gorivom, dizli in bencinarji. Sicer motorji kljub temu dolgo držijo ampak  mene kot strojnika to malo moti. 

 

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-50
Napisano (urejeno)

Evo zgleda pri Mazdi mislijo resno z inline 6😎

2022 bi naj prišel CX-50,ki bi naj imel zanimivo motorno paleto.

Najbolj  v oči padeta 6cilindrskiva motorja, 3.0 SkyactiveX  in 3.3 SkyactiveD oba z enako močjo 285HP. 

Aja pa naj bi CX-50 imela pogon na zadnja kolesa.

Na slikah mi zgleda dobro so pa slike zenkrat še renderji. 

Več info na linkih. 

2022-mazda-cx-50-suv-may-replace-cx-5-wi
WWW.AUTOEVOLUTION.COM

Without a shadow of a doubt, the CX-5 is the most important Mazda in the United States. Not only did it outsell all other Mazda models in 2019 and 2018, but it’s pretty fun-to-drive for a compact crossover even though it...

https://keyauto.my/2020/05/06/2022-mazda-cx-50-may-replace-cx-5/

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Testi ostalih avtomobilov
Napisano (urejeno)

@Gelipter   kot je 50kega napisal ti aditiv ti  nič ne pomaga ker  ne pride do sesalnih ventilov.  Vožnja po AC in vožnja kot bi Alex rekel bolj po "moško", ziher pomaga malo omiliti to packarijo, odpravilo je pa ne bo.

Kaj predlagam po 5letih, hehhe menjat za nov avto 😁

 

@50keda proizvajalci in njjhovi inženirji niso butasti ne, dobro poznajo to problematiko, ampak kot rečeno vejo pa tudi da motor ne bo kr tak čez noč crknil, garancijsko dobo bo zdržal, če potem več nima tolk moči večina uporabnikov itak ne bo opazila. Če pa pride do resnih težav čez 5,7,10let se jim pa gladko jebe oz. bi rekel da si tega želijo, ker če bo avto brez vsakega problema zdržal 10,15 ali več let kdo bo pa kupil nov avto?

Recimo VAG dobro pozna to problematiko in je pri eni od  generacij EA888 motorja začel vgrajevat dodatno šobo,  tak da ima direct injection in multipoint injection. Brez razloga si ne bi šli delat dodatnega dela😉

Ostali proizvajalci pa pač se delajo francoze 🙄😁

 

35146_2011_135_Fig1_HTML.gif

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Testi ostalih avtomobilov
Napisano
pred 3 urami je mazdaman napisal:

Kako pa poteka čiščenje z orehi?

A obstajajo USB-C kamere?

 Ja obstajajo ja maš poceni na Aliju😉

Evo link kako poteka tako čiščenje 

CAR-MANIAC.DE

Es ist nicht unbekannt, dass die Verkokung der Einlassventile bei den Direkteinspritzern teilweise zu Problemen führen kann. Schon Motoren mit unter 100.000
pred 2 urama je 50keda napisal:

Ja sm šou zdej gleat par videu. @Aless in ja, ne rabiš glih glave dol vzet. Dejansko morš pa cel intake dol vzet, pa dva po dva cilindra pucat.

 

Pri mazdah mamo to srečo, da je intake odspredi, da je pol vse lažje dostopno. Ampak, ne predstaljam pa si to it delat med garancijo, torej pet let lahko drek nabiraš pol pa šele spučeš :D In če bi navsezadnje bilo tega tako ogromno mnogo, bi mogli naši avti po 5 letih že zdavnaj umret ...

 

@Aless pa hvala, za napotke z endoskopijo, tole pa znam nabavit, za po petem letu starosti avta ;)

Če maš garancijo je malo neugodno it to delat, ker ti znajo pri garanciji kaj komplicirat nepooblaščen poseg. 

Ja ne boš verjel dejansko  je ta problem prisoten pri vseh novejših bencinarjih z direktnim vbrizgom. Zato so nekateri proizvajalci dodali dodatno šobo za vbrizg pred sesalne ventile. 

Ne avto ne bo zdaj takoj "umrl", bo pa zagotovo s vsakim kilometrom izgubljal na moči, kar lahko vidiš na prejšnjem objavljenem linku o Audi RSu ki je izgubil 60konjev s tem da je mel prevoženih 130kkm.

V najslabšem primeru pa če se sesalni ventili zaradi umazanije ne zapirajo do konca, ventili zgorijo. 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Testi ostalih avtomobilov
Napisano
pred 33 minutami je 50keda napisal:

Zdej pa naj še nekdo pove, kak ugotovit, kdaj maš vse tolk zapacan, da se splača glavo motorja odpirat ...

 

Čist enostavno, za 5€ kupiš endoskopsko kamero na usb in priklopis na telefon ali pc, Odšraufaš zračni filter in porineš kamero v sesalni kolektor vse do sesalnih ventilov in vidiš kako zapacano je. 

Pol pa lahko še svečko daš ven in skozi odprtino od svečke pogledaš zapacanost bata. 

Glavni problem Direct Injection bencinarjev je bolj zapacanost sesalnega kolektorja, loput in sesalnih ventilov. 

Zato  ni potrebe po odpiranju glave motorja, ampak se lepo mehansko očisti z postopkom mletih orehovih lupin. 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Testi ostalih avtomobilov
Napisano

Ja glede novih DI bencinarjev je res da imajo problem z zapacanimi ventili vsi ne samo TSI motorji, tudi Mazdini DI bencinarji lepo pacajo ventile. 

Zato pa sem že pred časom napisal da za vožnjo po mestu oz.kratkih razdaljah ni dober nobeden moderen avto (ne benc ne dizl), edino električar. 

To da ga vrtiš do blokade, malo izboljša situacijo kot pa eko vožnja, ampak še vseeno n eodpravi tega problema, dokaz so razni RS Audiji v Nemčiji, ki kljub bolj športni vožnji zapacajo ventile. 

Pomaga edino mehansko čiščenje z mletimi orehovimi lupinami, v Nemčiji to dost uporabljajo. 

Splača pa pomojem se, ker tako zapacani ventili ti kot prvo avto zamorijo izgubi moč. Čez čas ko se nabere že preveč umazanije pa se sesalni ventili ne zapirajo do konca, posledično so odprti pri exploziji v komori in lepo sesalni ventilčki zgorijo. Kar pomeni  lep strošek. 

Nekaj infotov mate na naslednji strani, je prikazana driska na RS motorju in čiščenje. Btw:opravili so tudi meritve moči pred in po čiščenju, avto je z zapacanimi ventili in sesalnim delom imel 60konjev manj! 

IMG_6423-1024x683.jpg
RS-KLINIK.DE

Im vorangegangen Teil “chemische Reinigung” haben wir die Reinigung der Ansaugwege mit einem chemischen Reiniger beschrieben, nun kommen wir zur Erklärung der “manuelle Reinigung”. Vor jeder...

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Res čudno mesto za buško. Tukaj je pločevina mal trša in je ne zviješ-zbuškaš tko hitro kot na vratih ali pa strehi. 

Če bi bil kamen pol bi se okrušila barva, hmh me zanima kaj ti bojo rekli na zavarovalnici kaj napisat da se je zgodilo? mogoče bodo tam vedli od česa bi lahko blo. 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Testi ostalih avtomobilov
Napisano
pred 12 urami je Nejc1986 napisal:

Sploh kakšna fabia Combi je meni zelo lepo vozilo... Sploh zdaj k so samo še tsi motorji notri...

 

O lepoti ne bom komentiral, okusi so pač različni. 

O TSI motorjih pa bom. Niso nek konstrukcijski biser, beri raztegnjena veriga in zapacani sesalni ventili. 

VAG sicer neki popravlja te napake z novejšimi serijami motorjev z jermeni in nekateri motorji so imeli poleg direktnega vbrizga še dodatno šobo na sesalnem kolektorju, da občasno vbrizga gorivo že v sesalni kolektor tako očisti tiste saje iz sesalnih ventilov. Vendar pa spet pri nekaterih novejših motorjih to dodatno šobo ukinjajo. 

Tak da kdor misli da je moderni  bencinar ziherca glede dolgoročne vzdržljivosti se moti. 

Evo kako zgledajo zapacani TSI ventili. 

 

2mmotorsport_bedi_reinigung_tsi_tfsi_fsi-1.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano
pred 2 urama je Baho napisal:

Sam sem šival 14 evrskega kitajca.

 

Superca, lepo je izpadlo! Dobro si zrihtal, pohvalno.

Morm naročit za M3, je po 16 letih že malo obrabljen.

 

pred 34 minutami je Scr3am napisal:

A jo bos prebarval na belo 😈

Ziher jo bo dal v belo, da bo bolj v trendu! 😎

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Virtual Dyno (dyno graf moči in navora)
Napisano

Po brskanju po raznem tuning stuffu sem na netu naletel na zanimiv program imenovan Virtual Dyno, ta program ti s pomočjo data logov izriše dyno graf navora in moči na kolesih.

Po raznih forumih je bilo rečeno da je Virtual Dyno dokaj točen, baje v mejah 0-3% razlike v primerjavi z pravimi merilnimi valji.

Točnost rezultatov Virtual Dynota je  zelo odvisna od natančnosti vhodnih podatkov, se pravi bolj natančne Data Loge in natančne podatke o merjenem avtomobilu bomo imeli, bolj natančni bodo rezultati.

Ker me je zelo zanimalo kako to deluje v praksi in kakšni bodo rezultati za mojo M6, sem se malo poigral in evo en mali romančič za praznično branje.

 

Kot prvo je potrebno shraniti ustrezne podatke (Data Log) s pomočjo OBD modula, jaz sem uporabil kar opremo ki jo imam v avtu OBDLink MX in aplikacijo Torque Pro ki je inštalirana na Android radiju.

Za Data Log rabimo naslednje podatke Time, RPM, TPS.  Jaz sem dodal še par drugih temperaturo v sesalnem kolekturju, Boost, AFR...za sam Virtual Dyno nujno rabimo samo prve tri.

V Torque Pro gremo pod Settings>Data Logging & Upload>Select what to log  in nato izberemo ustrezne PID-e RPM, TPS, čas se shrani od same naprave.

V Torque nato še nastavimo interval shranjevanja podatkov, jaz sem dal na minimalno možno vrednost 0,1sekunde, da dobim čimveč podatkov v danem času.

Potem vrnemo v meni RealTime Information in pritisnemo v spodnjem kotu na ikono zobnik, odpre se nam nov meni, kjer vidimo opcijo Start Logging.

Gremo se peljat, izberemo čimbolj ravno cesto, po možnosti brez prometa.

Nato pred pospeševanjem pritisnemo Start Logging

In v 3. ,4. ali 5.prestavi pospešimo od 1500rpm do blokade oz. po želji malo manj.

Jaz sem izbral 3. prestavo ker je še v normalnih mejah hitrosti.

Nato spet stisnemo >Stop Logging in nato >Email Logs, tako sem si poslal Data Log datoteko na GoogleDrive.

 

Zdaj ko imamo Data Log se lahko lotimo samega programa Virtual Dyno, aja če nisem prej omenil je program zastonj ;)

Ko ga zaženemo, najprej dodamo naš avto, to storimo tako da gremo pod File>Car Editor

Odpre se nam meni z raznoraznimi podatki Model, teža, podatki o menjalnih razmerjih.... Ti podatki so zelo pomembni in morajo biti čimbolj točni.

Podatke za svojo M6 sem poiskal po internetu in jih vstavil, edino težo sem prepisal iz tehničnega pregleda kjer se tehta pred merjenjem zavor in je bolj natančno kot v raznih katalogih, nato shranimo podatke o avtu z Save As Custom.

Zdaj imamo vse pripravljeno in gremo pod >Load Runs in izberemo naš Data Log ki smo ga ustvarili prej z Torque Pro.

Nato izberemo naš prej ustvarjeni Custom avto, izberemo v kateri prestavi smo izvedli našo meritev za Data Log in že se nam prikaže izrisan Dyno graf z močjo in navorom.

V Desnem zgornjem kotu izberemo Smoothing na čimmanjšo vrednost, na vrednosti 0, je preveč valovit na 6 pa preveč zglajen, tako da priporočam vrednosti med 2 in 3.

Za konec imamo še opcijo SAE kjer prilagodimo graf temperaturi zraka in zračnemu pritisku, v času meritev.

Graf lahko nato shranimo kot sliko.

Pa še to jaz sem si dodal še AFR in Boost v Dyno graf kjer se vidi kakšna je bila mešanica zraka in goriva skozi rpm in pritisk turbine.

Pri tem mi je zanimivo da je v 3. prestavi Boost bil max . 1,41 Bar, medtem ko v 2. prestavi pride do 1,55 Bar, zgleda da software različno odpira turbo v različnih prestavah.

 

Evo moj Dyno Graf, avto M6 2.0 MZR-CD 140HP, vse original.

Pokazalo mi je 122WHP pri 3484rpm  in  294Nm pri 2659rpm navora, to je na kolesih, če hočemo dobit konje in navor na gredi je treba prišteti še izgube pogonskega sklopa (menjalnik, kolesa...).

Izgube za FWD so nekje okrog 15%,  torej če prištejemo k rezultatom še izgube pridemo na 140,3 konjev na gredi in 338,1Nm navora, kar bi bilo točno glede na tovarniške podatke in pod pogojem da so še vsi konji živi.

Če bom kdaj čipal, naredim isti Data Log in imam direktno primerjavo.

 

 

 

 

 

 

M6 GH 2.0MZR-CD STOCK smoothing1 AFR Boost SAE DYNO RUN 001.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.