Ti lahko menjaš bate na wanklu, če ti jih uspe najdt.
Ponavadi je wankel žal pri 100kkm zrel za generalko.
Generalka wankla pomeni menjava vseh tesnil in ležajev v najslabšem primeru še rotorja ali excentrične gredi... In hitro presežeš ceno za katero se prodaja ta rabljena Rx8.
Napisal sem dobronamerno, da ne bo kdo mislil da kr kupiš wankla in se voziš pol miljona km.
Mah, brezveze boljše da nič ne pišem na forum k mi ni do otročarij.
Ej aless a v primeru menjave ABS -DSC modula ali gre za plug and play zadevo ali je potrebno modul skonfigurirat z avtom ? A mogce kej ves ?
Glede ABS modula na Mazdi pa nevem, ali je potrebno skonfigurirat z avtom, poglej v ona navodila k sem ti poslal. 😉
Pr švabih je potrebno uparit posamezne module z avtom, v nekaterih primerih (mercedes) je celo da se lahko programira modul samo enkrat z VIN številko in se zaklene na to VIN, tak da menjava za rabljenega ne pride v poštev, iz izkušenj je to bil Airbag modul na MB G klasi.
Hmm a tole nima recimo kakšno hash kontrolo, ker tole bi načeloma lahko nekdo pohekal kar tako mal za štos in naredil nevaren avto. Kontrolni bit je načeloma dober samo zato, da se ne zatipkaš, ampak načeloma bi moralo biti tako, da lahko popravi samo pooblaščeni servis in popravek zapiše po nekem algoritmu recimo ali s certifikatom ali podobno. Sej po eni strani je super, da se da takole pošariti, ampak po drugi strani pa...
Saj brez ustreznega hardware in softwara ne moreš priti do tega.
Mazda servis uporablja original VCM vmesnik in IDS software,
Mazdaši in Fordaši imamo to "srečo" da lahko z ustreznim obd vmesnikom in Forscanom dostopamo do vseh servisnih funkcij, kot so v IDSu.
Četudi imaš recimo ustrezno opremo je to za povprečnega uporabnika samo nek HEX zapis in si bo težko z njim kaj začel. Če bo naključno nekaj spremenil bo itak javilo napako checksuma, če ti pobriše vso konfiguracijo BCMja. Če imaš shranjeno kopijo konfiguracije načeloma ni problema naložiš kopijo nazaj.
Je tudi še alternativna varianta z VIN števiko avtomobila se prek Mazdine servisne strani da dobit AS Built konfiguracijo za posamezne module, se pravi konfiguracijo modulov kakršna je bila ko je avto zapustil tovarno.
Jst sem si za svoja 2 avta shranil tovarniške konfiguracije za vsak slučaj.
Najslabši scenarij je da ti med postopkom programiranja prekine oz.vzame štrom, pol ti lahko BCM bricka in ga je zelo težko nazaj zrihtat.
Nevem pa kako bi nekdo za štos pohekal v avto, če nima fizičnega dostopa do obdja in kontaka avta ne moreš nič hackat, pa še med postopkom programiranja moraš vzet kontakt in ga spet nazaj dat.
Pa ok recimo da si se zameril svojemu mehaniku, bi blo težko narediti dejansko nevaren avto, ok mogoče če bi ti odklopil airbage, ostala oprema pa nima takega vpliva na varnost.
Aja pa me prav zanima koliko Mazda servisov pri nas ve uporabljat As built, glede na to da sem spraševal in se baje ne da izklopit TPMS ventilčkov, zdaj ali ne znajo ali pa ne smejo.
Jst bom za zimo izklopil tpms ker v zimskih felnah nimam ventilčkov, da mi ne bo lučka svetila.
Če bo mogoče kdo kdaj potreboval za programiranje GEM (BCM) modula na M3 BK, GEM modul je v bistvu Body controler oziroma računalnik na katerega je vezana razna oprema avtomobila, v primeru M3 BK je v tem modulu shranjena konfiguracija avta z senzorji za avtomatske brisalce in senzorji za svetlobo za vklop luči, verjetno še kateri, ampak nisem našel več informacij.
Na moji M3 sem tako sprogramiral da se avtomatsko prižgejo luči ko daš kontakt in izklopil senzor za dež ker ga moja M3 nima.
Za vklop/izklo senzorja za dež je potrebno spremeniti tretji BIT v prvem BYTU.
Za vklop izklop luči pa drugi, šesti in sedmi BIT, fora je ta da za luči lahko poljubno določiš katere se naj avtomatsko vklopijo ko daš kontakt, opcije ki sem jih odkril so:
-da gorijo vse luči sprednje kratke, pozicija in zadnje
-da gorijo sprednje in zadnje, brez pozicije
-da gorijo samo sprednje brez pozicije
-gorijo sprednje s pozicijo brez zadnjih luči
GEM modul sprogramiramo s pomočjo obd vmesnika in Forscana, gremo pod Module Configuration (As bilt) in odpre nam nov meni kjer vidimo HEX podatke, te HEX zapis podatkov, tega pretvorimo v BIN-arni zapis in spremenimo ustrezen BIT. Shranimo v GEM in ga zresetiramo.
Btw. : zadnji BYTE je samo Checksum in nima vpliva na funkcijo dololočene opreme, Checksum pa dobimo da seštejemo vse hex številke.
Noja vsak zastavi ceno klt pač želi, ampak malo pretirana je pa vseeno, avto z osnovno opremo... Hmh, pa pri 135kkm ima volan zguljen kot da jih ima 500kkm🙄
To da je 2.0 dizel oz. RF7J motor problematičnem drži pod pogojem da se motorja ni vzdrževalo kot je treba!
Se pravi poleg menjave olja in filtra je treba vsaj na 40.000km vzet karter dol in pogledat stanje sita oljne črpalke in po potrebi očistit.
Najkasneje na 100.000km pa menjat podložke šob.
Finančno to pride 5€ za dihtmaso karterja in 4x1.5€ za podložke šob, kar je zanemarljiv strošek. Če je kateremu to preveč si naj kupi bicikl.
Dpf ni problematičen pri meni je 280kkm in še dela ok.
Edina zamera z moje strani, pa to ni samo za ta motor ampak na splošno za vse novejše Mazdine motorje je to da lepo zalivajo olje z gorivom, dizli in bencinarji. Sicer motorji kljub temu dolgo držijo ampak mene kot strojnika to malo moti.
Without a shadow of a doubt, the CX-5 is the most important Mazda in the United States. Not only did it outsell all other Mazda models in 2019 and 2018, but it’s pretty fun-to-drive for a compact crossover even though it...
@Gelipter kot je 50kega napisal ti aditiv ti nič ne pomaga ker ne pride do sesalnih ventilov. Vožnja po AC in vožnja kot bi Alex rekel bolj po "moško", ziher pomaga malo omiliti to packarijo, odpravilo je pa ne bo.
Kaj predlagam po 5letih, hehhe menjat za nov avto 😁
@50keda proizvajalci in njjhovi inženirji niso butasti ne, dobro poznajo to problematiko, ampak kot rečeno vejo pa tudi da motor ne bo kr tak čez noč crknil, garancijsko dobo bo zdržal, če potem več nima tolk moči večina uporabnikov itak ne bo opazila. Če pa pride do resnih težav čez 5,7,10let se jim pa gladko jebe oz. bi rekel da si tega želijo, ker če bo avto brez vsakega problema zdržal 10,15 ali več let kdo bo pa kupil nov avto?
Recimo VAG dobro pozna to problematiko in je pri eni od generacij EA888 motorja začel vgrajevat dodatno šobo, tak da ima direct injection in multipoint injection. Brez razloga si ne bi šli delat dodatnega dela😉
Es ist nicht unbekannt, dass die Verkokung der Einlassventile bei den Direkteinspritzern teilweise zu Problemen führen kann. Schon Motoren mit unter 100.000
pred 2 urama je 50keda napisal:
Ja sm šou zdej gleat par videu. @Aless in ja, ne rabiš glih glave dol vzet. Dejansko morš pa cel intake dol vzet, pa dva po dva cilindra pucat.
Pri mazdah mamo to srečo, da je intake odspredi, da je pol vse lažje dostopno. Ampak, ne predstaljam pa si to it delat med garancijo, torej pet let lahko drek nabiraš pol pa šele spučeš In če bi navsezadnje bilo tega tako ogromno mnogo, bi mogli naši avti po 5 letih že zdavnaj umret ...
@Aless pa hvala, za napotke z endoskopijo, tole pa znam nabavit, za po petem letu starosti avta
Če maš garancijo je malo neugodno it to delat, ker ti znajo pri garanciji kaj komplicirat nepooblaščen poseg.
Ja ne boš verjel dejansko je ta problem prisoten pri vseh novejših bencinarjih z direktnim vbrizgom. Zato so nekateri proizvajalci dodali dodatno šobo za vbrizg pred sesalne ventile.
Ne avto ne bo zdaj takoj "umrl", bo pa zagotovo s vsakim kilometrom izgubljal na moči, kar lahko vidiš na prejšnjem objavljenem linku o Audi RSu ki je izgubil 60konjev s tem da je mel prevoženih 130kkm.
V najslabšem primeru pa če se sesalni ventili zaradi umazanije ne zapirajo do konca, ventili zgorijo.
Zdej pa naj še nekdo pove, kak ugotovit, kdaj maš vse tolk zapacan, da se splača glavo motorja odpirat ...
Čist enostavno, za 5€ kupiš endoskopsko kamero na usb in priklopis na telefon ali pc, Odšraufaš zračni filter in porineš kamero v sesalni kolektor vse do sesalnih ventilov in vidiš kako zapacano je.
Pol pa lahko še svečko daš ven in skozi odprtino od svečke pogledaš zapacanost bata.
Glavni problem Direct Injection bencinarjev je bolj zapacanost sesalnega kolektorja, loput in sesalnih ventilov.
Zato ni potrebe po odpiranju glave motorja, ampak se lepo mehansko očisti z postopkom mletih orehovih lupin.
Ja glede novih DI bencinarjev je res da imajo problem z zapacanimi ventili vsi ne samo TSI motorji, tudi Mazdini DI bencinarji lepo pacajo ventile.
Zato pa sem že pred časom napisal da za vožnjo po mestu oz.kratkih razdaljah ni dober nobeden moderen avto (ne benc ne dizl), edino električar.
To da ga vrtiš do blokade, malo izboljša situacijo kot pa eko vožnja, ampak še vseeno n eodpravi tega problema, dokaz so razni RS Audiji v Nemčiji, ki kljub bolj športni vožnji zapacajo ventile.
Pomaga edino mehansko čiščenje z mletimi orehovimi lupinami, v Nemčiji to dost uporabljajo.
Splača pa pomojem se, ker tako zapacani ventili ti kot prvo avto zamorijo izgubi moč. Čez čas ko se nabere že preveč umazanije pa se sesalni ventili ne zapirajo do konca, posledično so odprti pri exploziji v komori in lepo sesalni ventilčki zgorijo. Kar pomeni lep strošek.
Nekaj infotov mate na naslednji strani, je prikazana driska na RS motorju in čiščenje. Btw:opravili so tudi meritve moči pred in po čiščenju, avto je z zapacanimi ventili in sesalnim delom imel 60konjev manj!
Im vorangegangen Teil “chemische Reinigung” haben wir die Reinigung der Ansaugwege mit einem chemischen Reiniger beschrieben, nun kommen wir zur Erklärung der “manuelle Reinigung”. Vor jeder...
Res čudno mesto za buško. Tukaj je pločevina mal trša in je ne zviješ-zbuškaš tko hitro kot na vratih ali pa strehi.
Če bi bil kamen pol bi se okrušila barva, hmh me zanima kaj ti bojo rekli na zavarovalnici kaj napisat da se je zgodilo? mogoče bodo tam vedli od česa bi lahko blo.
Sploh kakšna fabia Combi je meni zelo lepo vozilo... Sploh zdaj k so samo še tsi motorji notri...
O lepoti ne bom komentiral, okusi so pač različni.
O TSI motorjih pa bom. Niso nek konstrukcijski biser, beri raztegnjena veriga in zapacani sesalni ventili.
VAG sicer neki popravlja te napake z novejšimi serijami motorjev z jermeni in nekateri motorji so imeli poleg direktnega vbrizga še dodatno šobo na sesalnem kolektorju, da občasno vbrizga gorivo že v sesalni kolektor tako očisti tiste saje iz sesalnih ventilov. Vendar pa spet pri nekaterih novejših motorjih to dodatno šobo ukinjajo.
Tak da kdor misli da je moderni bencinar ziherca glede dolgoročne vzdržljivosti se moti.
Po brskanju po raznem tuning stuffu sem na netu naletel na zanimiv program imenovan Virtual Dyno, ta program ti s pomočjo data logov izriše dyno graf navora in moči na kolesih.
Po raznih forumih je bilo rečeno da je Virtual Dyno dokaj točen, baje v mejah 0-3% razlike v primerjavi z pravimi merilnimi valji.
Točnost rezultatov Virtual Dynota je zelo odvisna od natančnosti vhodnih podatkov, se pravi bolj natančne Data Loge in natančne podatke o merjenem avtomobilu bomo imeli, bolj natančni bodo rezultati.
Ker me je zelo zanimalo kako to deluje v praksi in kakšni bodo rezultati za mojo M6, sem se malo poigral in evo en mali romančič za praznično branje.
Kot prvo je potrebno shraniti ustrezne podatke (Data Log) s pomočjo OBD modula, jaz sem uporabil kar opremo ki jo imam v avtu OBDLink MX in aplikacijo Torque Pro ki je inštalirana na Android radiju.
Za Data Log rabimo naslednje podatke Time, RPM, TPS. Jaz sem dodal še par drugih temperaturo v sesalnem kolekturju, Boost, AFR...za sam Virtual Dyno nujno rabimo samo prve tri.
V Torque Pro gremo pod Settings>Data Logging & Upload>Select what to log in nato izberemo ustrezne PID-e RPM, TPS, čas se shrani od same naprave.
V Torque nato še nastavimo interval shranjevanja podatkov, jaz sem dal na minimalno možno vrednost 0,1sekunde, da dobim čimveč podatkov v danem času.
Potem vrnemo v meni RealTime Information in pritisnemo v spodnjem kotu na ikono zobnik, odpre se nam nov meni, kjer vidimo opcijo Start Logging.
Gremo se peljat, izberemo čimbolj ravno cesto, po možnosti brez prometa.
Nato pred pospeševanjem pritisnemo Start Logging
In v 3. ,4. ali 5.prestavi pospešimo od 1500rpm do blokade oz. po želji malo manj.
Jaz sem izbral 3. prestavo ker je še v normalnih mejah hitrosti.
Nato spet stisnemo >Stop Logging in nato >Email Logs, tako sem si poslal Data Log datoteko na GoogleDrive.
Zdaj ko imamo Data Log se lahko lotimo samega programa Virtual Dyno, aja če nisem prej omenil je program zastonj
Ko ga zaženemo, najprej dodamo naš avto, to storimo tako da gremo pod File>Car Editor
Odpre se nam meni z raznoraznimi podatki Model, teža, podatki o menjalnih razmerjih.... Ti podatki so zelo pomembni in morajo biti čimbolj točni.
Podatke za svojo M6 sem poiskal po internetu in jih vstavil, edino težo sem prepisal iz tehničnega pregleda kjer se tehta pred merjenjem zavor in je bolj natančno kot v raznih katalogih, nato shranimo podatke o avtu z Save As Custom.
Zdaj imamo vse pripravljeno in gremo pod >Load Runs in izberemo naš Data Log ki smo ga ustvarili prej z Torque Pro.
Nato izberemo naš prej ustvarjeni Custom avto, izberemo v kateri prestavi smo izvedli našo meritev za Data Log in že se nam prikaže izrisan Dyno graf z močjo in navorom.
V Desnem zgornjem kotu izberemo Smoothing na čimmanjšo vrednost, na vrednosti 0, je preveč valovit na 6 pa preveč zglajen, tako da priporočam vrednosti med 2 in 3.
Za konec imamo še opcijo SAE kjer prilagodimo graf temperaturi zraka in zračnemu pritisku, v času meritev.
Graf lahko nato shranimo kot sliko.
Pa še to jaz sem si dodal še AFR in Boost v Dyno graf kjer se vidi kakšna je bila mešanica zraka in goriva skozi rpm in pritisk turbine.
Pri tem mi je zanimivo da je v 3. prestavi Boost bil max . 1,41 Bar, medtem ko v 2. prestavi pride do 1,55 Bar, zgleda da software različno odpira turbo v različnih prestavah.
Evo moj Dyno Graf, avto M6 2.0 MZR-CD 140HP, vse original.
Pokazalo mi je 122WHP pri 3484rpm in 294Nm pri 2659rpm navora, to je na kolesih, če hočemo dobit konje in navor na gredi je treba prišteti še izgube pogonskega sklopa (menjalnik, kolesa...).
Izgube za FWD so nekje okrog 15%, torej če prištejemo k rezultatom še izgube pridemo na 140,3 konjev na gredi in 338,1Nm navora, kar bi bilo točno glede na tovarniške podatke in pod pogojem da so še vsi konji živi.
Če bom kdaj čipal, naredim isti Data Log in imam direktno primerjavo.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Nvm, kaj misliš podjebavat? 🙄
Ti lahko menjaš bate na wanklu, če ti jih uspe najdt.
Ponavadi je wankel žal pri 100kkm zrel za generalko.
Generalka wankla pomeni menjava vseh tesnil in ležajev v najslabšem primeru še rotorja ali excentrične gredi... In hitro presežeš ceno za katero se prodaja ta rabljena Rx8.
Napisal sem dobronamerno, da ne bo kdo mislil da kr kupiš wankla in se voziš pol miljona km.
Mah, brezveze boljše da nič ne pišem na forum k mi ni do otročarij.
2008 Mazda 6
2004 Mazda 3
Povezava za deljenje
Deli na druge strani