To je noro! Mazga mi kuri 62 litrov nafte na 100 km! Po tovarni?kih podatkih naj bi jih bilo pa 8,9. Pa ravno je iz garancije. A je mo?no, da so ?obe ?le falit?
In po 12 kilometrih take vo?nje v hribe mi je skoraj zakuhal. Je bil kazalec za temperaturo ?e skoraj pod vrhom, pa sem ustavil in po?akal, da se malo shladi. Ne vem, kaj jo je zdaj prijelo. Upam, da ne bo treba na servis. Zdaj res nimam ?asa, da ga vozim na servis.
A je mo?no, da je kuhal zato, ker so ?le falit ?obe, pa ga je kar zalivalo z nafto?
In zanimivo, da je kuhal ravno danes, ko je mraz in sneg. No, ko sem ga hladil, so nastale te tri fotografije:
Hja, protiveterne za??ite so dobre proti vetru. Sne?ni zameti pa delujejo druga?e. Sneg se nalo?i v zamet tam, kjer pade hitrost vetra. In ker je cesta pod ?karpo, se sneg nalo?i tam. Nad ?karpo ga pa skoraj ni. In ?e bi po sosedovem travniku postavil ?e toliko protiveternih ograj, je v enem sne?nem mete?u toliko snega, da ga ?e vedno ostane dovolj, da mi ga nasuje na cesto. Vedi, da smo mi na Primorskem. Torej, ?e piha 100 km/h, potem je "lih de dhne". Pri 140 pa po?as za?nemo razmi?ljat, da otroci mogo?e ta dan ne bi ?li v ?olo. Take ograjce pri takem vetru so bolj Bla?ev ?egenj kot pa kak?na korist. Sploh, ?e ta veter nosi sneg. Re?itev bi bila dvignit cesto, da bi bila v isti vi?ini kot vrh ?karpe. ?e bolje, ?e je ?e vi?je. Potem bi bila bolj na udaru vetra, ki bi sneg lepo spihal dol. In ga nalo?il v gozd pod cesto, kjer pa nikogar ne ovira. A je to investicija, da za ta denar novo hi?o postavim... Najceneje me torej pride na?arat plug na BTjko. Sirius je dal nekaj dobrih idej, tako da bom plug, ki ga imam, naslednje poletje predelal. Mogo?e pa se najde ?e kak?na ideja, da se ga ?e izbolj?a. Trenutno pa delam vitlo na kljuko, da se bom la?je potegnil nazaj, ?e se kje zatakne. Se mi je ?e velikokrat zgodilo, da mi je manjkala zapora diferenciala, vitlo pa je bilo na napa?ni strani BTjke. No, zdaj bo eno ?e zadaj.
Se s temi sne?nimi zameti ukvarjamo, odkar pomnim. Najbr? tudi ?e prej... ?e bi torej obstajala enostavna re?itev, bi jo ?e imeli... Pa ne to vzet kot kritiko, vem, da si mislil dobro in pa? pomagati po svojih mo?eh.
Sirius, ta sistem mi ne pride prav ni? prav. ?e je malo snega, se s tem da precej narediti. A imam na poti dva predela, kjer mi burja naredi zamet. Kraj?i je dolg okoli 5 metrov, dalj?i je dolg okoli 12 metrov. In na tem delu napiha sneg tudi do 1,2 metra na debelo. Ko pridem v te zamete s po?evno postavljenim plugom, za?ne sneg odrivat BTjko iz smeri. Kljub vsemu je spredaj prelahka za tako delo. Zato bi plug postavil v klin, da odriva sneg na obe strani. Tako bi dr?al smer, da prebijem zamet. Nato bi plug obrnil po?evno in plu?il dalje. Zato bi naredil plug iz dveh delov, ki sta na sredini spojena skupaj. Za prebijat zamet bi krajne dele potegnil do BTjke in tako dobil klin. Ko bi imel zid na levi, bi "napihnil" levi cilinder in s tem bi cel plug postavil v polo?aj, da sneg odriva v desno. Ko bi imel zid na desni, bi "napihnil" desni cilinder in s tem postavil plug v polo?aj, da odriva sneg v levo.
Tak sistem, kot je na tvojih slikah, pa imam. Sicer ga obra?am ro?no, dvigam in spu??am pa z vitlom. Kljub vsemu pa je to zoprno delo, ker je velikokrat treba ven iz BTjke in obra?at plug, kar pa pri -10°C in manj ni prav ni? prijetno...
600?
Saj cena je sicer res ugodna, a za moje pogoje je preve? . Pri tebi je sicer 600?, pa ?e cevi 50?, pa predelava pluga 50?, pa 50? ?e za to, pa 50? ?e za tisto, pa smo hitro na 1000?. Dokler bo diplomirani fizik (?ena) doma gojila koko?i, koze in ?ebele, prodajala jajca, med, korenje, krompir, jabolka in jabol?ni sok..., do takrat ne bo ni?. Ena pla?a in trije otroci... Mogo?e pa dobim kakega donatorja ali pa vsaj sponzorja... Saj ve?, upanje umre zadnje...
Kaj od hidravlike bi potreboval? To bi bolje povedal kak strokovnjak.
?rpalka mora biti bolj majhna, ker je prostor pri motorju precej omejen. Pa tudi sicer ne bo ta ?rpalka poganjala kak?ne hude hirdavlike, tako da ni potrebe po kak?njih blaznih tlakih in pretokih. Se pa premalo spoznam na te stvari, da bi lahko to ocenil.
Pa sploh nimam ideje, kako bi ?rpalko priklopil na motor. V vsakem primeru bi potrevoval ?e kak?en napenjalc jermena, ker ?rpalko lahko montiram za sprednjo levo lu? in jo privijem na levi sprednji blatnik. Kot ve?, motor med vo?njo ni povsem pri miru, kar pomeni, da bi jermen lahko bil preohlapen in bi ga vrglo dol. Zato bi moral imeti nekak?en napenjalc jermena. In kaj s ?rpalko, kadar hidravlike ne bi potreboval? Se jo odklopi ali ji ne ?kodi, ?e je ves ?as v pogonu? Kako je s hlajenjem hidravli?nega olja? Ga tako majhen sistem sploh potrebuje?
Pa sploh nimam ideje, kam bi postavil rezervar hidravli?nega olja. In kako velik mora biti. Dobro, najbr? nekaj ve?ji kot je prostornina vseh cilindrov, ki so priklopljeni na hidravliko. Kolik?na je ta prostornina, nimam pojma.
Lepo bi bilo, ?e bi imel tri komande za plug. En cilinder bi dvigal in spu??al. Na vsaki strani pluga pa bi imel ?e po en neodvisen cilinder, s katerim bi spreminjal usmerjenost pluga: da odriva sneg v levo, da se postavi v klin ali da odriva sneg v desno. Torej bi potreboval en cilinder s kakih 15 cm hoda, da bi dvigal in spu??al plug, ter dva s kakih 30 cm hoda, da bi plug obra?al levo-desno. Kolik?en premer? Nimam pojma. Tak, da bo prenesel vso to te?o. To je pa odvisno od tlaka, ki ga ?rpalka ustvari. In nimam pojma, kak?ne tlake dosegajo ?rpalke.
Tudi ventili bi torej morali biti trije. Sicer ne vem, kaj je ceneje: "klaviatura" ali proporcionalni sistem krmiljenja. ?e je proporcionalni sistem, je v bistvu samo en joystick, ki bi ga ?e spravil nekam v kabino. ?e je klaviatura s tremi ro?icami, pa tremi ventili, pa ?tirimi, petimi cevmi, se mi pa niti ne sanja, kam bi to pospravil. Vr?em desni sede? ven, da bo dovolj prostora...
No, to so torej ?elje. A se bojim, da so dokaj drage in za precej stvari niti ne vem, kako bi re?il. Zato bi bilo mogo?e bolje, da bi BTjko odpeljal nekam, kjer to vgrajujejo. Kar je ?e dra?je... Finan?ne mo?nosti so pa dokaj omejene. Doma so trije otroci, ?ena pa ?e vedno brez slu?be...
Slivka, tam kjer ima? sedaj zapet kavelj na plugu montira? ?kripec-manj?i in kavelj zapne? ?im bli?e vitlu ali na ?asijo...
Ne morem. Do ?asije ne pridem, ker jo pokriva plasti?ni odbija? in bi moral precej grdo zmesariti, kavelj za vleko pa je pokrit z mati?no plo??o vitla...
Sirius, hvala za link in skico.
Seveda sta oba povabljena na . Mogo?e raje kdaj poleti, da vaju ne zgubim v tem snegu in zametih...
Nosilec na BTjki je tak, da omogo?a gibanje samo okoli ene osi, ki omogo?a dviganje in spu??anje pluga. Torej je plug vodoravno stabilen oziroma se nagiba z BTjko. Tako da bi podporno kolo na sredini bilo povsem dovolj.
Ima? mogo?e izku?njo, kako veliko pa mora biti to kolo. Si predstavljam, da neko majhno na makadamu ne more biti. Torej bi moral dati kolesce premera, kaj jaz vem, recimo 15 cm? Ve?? Manj? Kako potem to kolesce funkcionira v snegu? Zakaj se smu?ka ne obnese?
Nutrimedo: princip s ?kripcem mi je teoreti?no razumljiv, ni mi pa jasno, kako bi to izpeljal v praksi. Na BTjki ne morem pripeti kavlja, torej bi moral narediti ?kripec na plugu in tam tudi pripeti.
Sirius, tale ideja s podpornim kole??kom je za premislit. Zna biti dobra ideja. Sicer plu?im samo do ceste, zato bo dovolj, ?e dam samo enega na sredini, ker je na makadamu ponavadi na sredini greben, koloteki pa so ponavadi globji.
Licitacija pa... 1300? za desko, potem pa ?e hidravli?na ?rpalka, pa ventili, pa cevi,... Se ne izide.
Vse nosilce sem naredil po kopiji na?rta, ki ga omenja?. Vsa pick-up vozila imajo na enak na?in narejeno. Le sprednjo plo??o sem naredil iz tistega, kar sem dobil. In namesto hidravljike uporabljam vitlo za dvig in spust pluga. A si bo o?itno vseeno treba omislit hidravliko, tole z vitlom ni dobra re?itev. A je hidravlika prav pregre?no draga. Mimo grede je cena preko 1000?, pa ?e dosti se ne sme? zmi?ljevat (majhna ?rpalka, majhen pretok, samo en ventil,...).
Nakup JD455 se mi ne zdi smiselen, ker ?e bi ga uporabljal samo za plu?enje, bi stal vsaj 9 mesecev. ?e bi ga opremil ?e z drugimi priklju?ki, bi stal "samo" 4 do 6 mesecev. Cena nakupa takega traktor?ka z vsemi primernimi in potrebnimi priklju?ki pa je mimo grede preko 20.000?. Ko pa bi moral pozimi v slu?bo, si z njim ne bi mogel dosti pomagati. Za 29 km poti bi potreboval krepko ve? kot eno uro... Njegove zmogljovosti v gozdu pa so zelo primerljive z Mazdo BT-50. Po vle?ni sili ga mogo?e celo preka?a... ?eprav je pa JD455 okretnej?i in manj ob?utljiv na udarce.
1.) Vitlo imam spredaj, moral pa sem nazaj, ker sem pred sebe naplu?il velik kup snega, ki sem ga zrinil s ceste dol in sem se hotel vrniti na cesto, da plu?im dalje.
2.) Ker nimam hidravlike na Mazdi, plug dvigam in spu??am z vitlom.
3.)Avto se zato dviguje, ker z vitlom ne morem tako natan?no regulirat vi?ino. Ja, bilo bi pa precej bolj?e, ?e bi imel hidravliko, dalj?i plug in te?jo plo??o. A za re?it situacijo je tudi to dobro. Danes sem preplu?il okoli pol metra visok sneg, in ko sem se vra?al, mi je na dolo?enih mestih veter napihal zamet . Bom jutri ?e enkrat popravil .
S frezo ?istit 5 km poti je malo huda. Sploh s tako majhno, da bi jo lahko nato dal v kason... S plugom pa enkrat tja in nazaj, plug odpnem in v slu?bo. Popoldan pa plug pripnem in malo popravim, kar je ?e ostalo. ?e se kje ne zakoplje...
Verige na vsa ?tiri kolesa, a ni dosti pomagalo. Sprednje levo in zadnje desno kolo sta se enostavno vrteli v prazno in ko sem montiral verige, sta vrgla ?e malo ve? snega izpod koles in ni? drugega. Drugi dve kolesi sta stali pri miru. In dokler nisva Mazde spravila za pol metra v hrib, da je pri?la na ravno, ni ?lo nikamor.
Za verige pa - hvala, a jih imam. Za vsa ?tiri kolesa.
?e ne dobi? ravno nekaj hudo zdelanega, od rezervnih delov pri delovnih Mazdah potrebuje? le filtre in zavorne plo??ice. Pa kdaj pa kdaj kak?no lamelo sklopke. To se vse da lepo dobiti. ?e ne original, pa od Donita iz medvod ali kaj podobnega... Vse ostalo je pa bolj izjema kot pravilo, a se vse dobi.
Izjema je, ?e ga nekam rukne?. Potem se za?nejo te?ave z dobavo, ker potrebuje? kose, ki se rabijo izredno redko in jih je najve?krat treba naro?iti na Japonsko, kar podalj?a rok dobave in ceno. Ali pa poskusiti sre?o po odpadih, a je to precej?nja loterija: ima? ve? mo?nosti, da te strela zadane kot da na odpadu trofi? na ravno tako (delovno) Mazgo, ki ima ?e tiste dele, ki jih potrebuje?... In nato ugotovi?, da so stro?ki ve?ji, kot je Mazga vredna (kljub temu so ti kombiji, recimo temu, spo?tljivega letnika) in raj?i ?e to zapelje? na odpad in kupi? Toyoto ali H100...
Ja, vem, z odgovorom sem kar precej ?akal. To pa zato, da se je zunaj ohladilo. In sem opravil ?e nekaj meritev, da ne more nih?e oporekati. Torej: motorji v BT-50 in podobnih pick-up vozilih so druga?ne konstrukcije kot v osebnih vozilih. ?eprav so obojni dizela?i. Za primerjavo:
Motor Mazde BT-50 ima 143 KM pri 3500 vrtljajih na minuto.
Motor Mazde 3 CD 110 ima 110 KM pri 4000 vrtljajih na minuto.
V motor mazde BT-50 gre 7 litrov motornega olja.
V motor Mazde 3 CD 110 gre 3,8 litrov motornega olja.
Ker je motor BTjke toliko druga?en od "osebnih" motorjev, je ?e bolj ob?utljiv na priganjanje, dokler ni segret na delovno temperaturo. In danes zjutraj, pri zunanji temperaturi -5 stopinj Celzija sem prevozil 12 kilometrov, preden se je motor segrel na delovno temperaturo. Sem prepri?an, da Mazda 3 to dose?e precej prej.
Zakaj to pi?em? ?e se moja BTjka z 143 konji toliko ?asa segreva, se ve?ji motor ?e toliko dlje. In ?e so vo?nje do 20 km, je vo?nje konec, ?e preden se motor prav segreje.
Poleg tega ima mo?nej?i motor avtomatski menjalnik. Kar pa ni ravno plus. Ta menjalnik ima tako imenovano visko sklopko. Ki pa je precej bolj ob?utljiva na kak?ne te?je manevre in te?a?ko delo, kot pa klasi?na. Samo za primerjavo: Zetor nima avtomatskega menjalnika. Ferguson tudi ne. In John Deer tudi ne. Pa Land Rover Defender tudi ne. Vsi, ki so namenjeni te?a?kemu delu, imajo klasi?ni menjalnik s klasi?no sklopko. Mogo?e le, da imajo elektro-pnevmatski prenos komande namesto mehanske ro?ice. To pa je vse.. Nikakor ne bom rekel, da je izbira tega nesmiselna. Odvisno, kaj kdo potrebuje. ?e nekdo vle?e po?itni?ko prikolico ali pa jahto, ali pa pri svojem delu potrebuje kompresor, ki tehta tri tone, ali pa preva?a mini-bager ali kaj podobnega, ima ve?inoma odprto cesto in potrebuje zmogljiv vla?ilec. Tu je izbira mo?nej?ega motorja z avtomatskim menjalnikon smiselna. S tako prikolico itak ne more ve? kot 100 km/h, torej lepo priklopi tempomat, mo?nej?i motor skrbi za ?im manj?o porabo (ki pa pri takem delu ne bo pod 10 litrov na 100 km), avtomatski menjalnik v navezi z tempomatom in avtomatsko klimo pa za udobno potovanje. Tudi s ?ibkej?im motorjem bi se to dalo opraviti, a ne tako udobno. Bi bilo pa zanimivo narediti preizkus, koliko bi se pa dejansko res poznalo na porabi. Kljub vsemu se s takim tovorom ne dirka, pri 100 km/h pa ne verjamem v kak?no res veliko razliko pri porabi. No vsekakor bi mo?nej?i motor tako delo opravil la?je, torej bi zdr?al precej ve? kilometrov brez okvare, kar pa tudi nekaj ?teje.
?e pa kdo potrebuje delovnega konja, pa je bolj?a izbira ro?nega menjalnika, mogo?e tudi malo ?ibkej?i motor. Nesmisel? Niti ne. ?e je na razpolago 143 "konjev" na blatu, snegu, ledu,... je ?e vpra?anje, ?e lahko pnevmatike prenesejo vso to mo? na podlago. Torej ni te?ava, da bi mo?i manjkalo, ampak kako to mo? uporabiti. Kajti mo? brez nadzora ne pomeni ni?. Pri takem delu pa se na porabo niti ne gleda. Tam je pomembno opravljeno delo. In pri dolo?enih delih motor polovico ?asa te?e na mestu. In ve?ji kot je, ve? porabi... Jaz pri BTjki s 143 konji ?e nisem pri?el do tega, da bi bilo mo?i premalo. Niti pri delu v gozdu, kjer smo vla?ili drevesa in ?oke, niti pri prevozu kurjave, kjer smo preva?ali 4 metre drv, niti pri prevozu prijateljevega traktorja na servis, kjer smo 2400 kg te?ak traktor vlekli na 600 kg te?ki prikolici vse do Ormo?a, niti pri prevozu dveh konj, niti pri vleki mobilnega ?ebeljnjaka, niti pri plu?enju snega,... Nikoli ni bilo vpra?anje mo?i ali da bi pogre?al dodatno mo?. Velikokrat pa sem pri?el v situacijo, kjer ni bilo dovolj trenja med pnevmatiko in podlago. Tam pa mi ?e tako velika mo? ne pomaga (bi pa precej pomagale zapore diferencialov, a jih ne ?ibkej?a ne mo?nej?a razli?ica nima). Pri takem delu pa pride poraba tudi do 54 litrov nafte na 100 km. In ne bi bila bistveno manj?a, ?e bi imel ?e tako mo?an motor.
In kdor re?e, da mu Pick-up porabi med 7 in 8 litrov na 100 km, ta ima tako vozilo samo za prevoz svojega ega...
Takole se pa mi jjjj... jajcamo z BTjko. Prekleti Japon?ki, pojma nimajo, kako se naredi delovni stroj. Mogo?e celo bolj?e, da jih v Evropi ne prodajajo ve?. O?itno je zelo va?no, da ima piska?a, ki piska, ?e pusti? klju? v klju?avnici. ?e bi namesto tega piska?a montirali 100% ro?no blokado obeh diferencialov, bi bilo precej bolje... Vsaki?, ko se lotim karkoli delati, me prime, da bi prodal in kupil kaj resnej?ega. To je kve?jemu avto za ?enske: neob?utliv na robnike, ko ne znajo parkirati (vsaj ve?ina), v kason lahko postavijo dva otro?ka vozi?ka, pa ?e je prostor za robo, ki jo pripeljejo iz trgovine, ?e pa slu?ajno pade malo snega, bodo vseeno pravo?asno pri?le domov brez kva?kanja verig na kolesa... Za kak?no resno delo pa... Kaj jaz vem, ?e se voznik po?teno potrudi in ima s seboj kup pripomo?kov (gurtne, verige, ro?no vitlo, lopato,...) mogo?e lahko opravi kak?no delo tudi izven asfalta.
Tale video je sneman do trenutka, ko se je Mazda zakopala. Vsega preklinjanja in truda dveh, da sva ga z ro?nim vitlom in vsem ostalim zvlekla nazaj na splu?en makadam, ni bil posnet. In ko mi bo enkrat dopi*****, se bo res zna?el med malimi oglasi.
je kar delala in delala potem je pa o?e pre?alatal na toyoto ker je bila s sede?i.
Mazdaman, se pa res ne spozna? na Mazde. Tole na sliki je Ford Econovan Maxi. Takoj pade v o?i oval na maski za Fordov znak. Mazda na svojih kombijih nima znaka ampak napis.
Odli?en delovni stroj ne glede na obliko. Sploh izvedenka z ?tirikolesnim pogonom. Sem sam iskal, pa jo je Mazda prenehala delati oz. je ni za Evropski trg . Zato sem pristal na BTjki. Ki pa jo tudi ni ve? za Evropski trg.
Motor 2,184 litra, 47 kW, diesel, a na odpad ni pri?la nobena z manj kot 300.000 kilometri.
Sem imel 100?, pa sem ?el tankat poln tank nafte. Ker je ?e ostalo, sem BTjko peljal v avtopralnico, da so jo oprali, o?istili, spucali, spedenali,... od zunaj in od znotraj. Zdaj je sterilno ?ista in higiensko neopore?na...
To je sicer res, res je pa tudi, da policaj med vo?njo ne more ugotoviti, kak?ne gume ima?. ?e pa obstane?, in povzro?i? zastoj, te pa lahko kaznuje. Torej: budno spremljaj, kaj se dogaja. ?e je pred teboj sumljiv vzpon, raje montiraj verige. Tudi ?e je sumljiv spust. Druga?e pa se mirno vozi.
In monta?o verig sprakticiraj ?e prej, ne da se na cesti v snegu u?i?, kako se sploh nataknejo. ?e te slu?ajno doleti, da te preseneti in obstane?, ima? najve? pet minut ?asa, preden od nekod ne prikolovrati policaj (takrat ko je najmanj treba, pride sam od sebe). Pa tudi na cesti ne bo prehudega zastoja. ?eprav zna en takle avto narediti precej kaosa: en tak avto se ustavi, za njim pride tovornjak, ki bi sicer ?el ?ez, a se mora tudi on ustaviti, avto da verige in gre naprej, tovornjak pa ne spelje nikamor ve? vse do "pomladi". In potem se vsi jezijo na voznike tovornjakov, zakaj se ne izlo?ajo iz prometa in tako naprej.
Kar se ?tirikolesnega pogona in verig ti?e, ne zganjajte prevelike panike. Dokler je spodoben oprijem na cesti, se itak vozi brez verig. Ko je na cesti toliko snega, da ti ?tirikolesni pogon pri teh hobi 4x4 (kolikor vem, to ni neko resno terensko vozilo) ne pomaga ve?, ga je na cesti vsaj 10 cm. ?e montira? verige na eno os, to ne bo predstavljalo tako velike spremembe v optiki podvozja, da bi se bal za diferenciale in kardane. In z verigami itak ne gre? ve? kot 50 km/h. Torej ni nekih preobremenitev in se utegne vse sproti shladiti.
Kar se pa ABSa in ASRa ti?e, pa... Jaz ASRa nimam niti ga no?em imeti, ker sem toliko vajen sne?nih razmer, da mi ASR dela ve? te?av kot pa koristi. Se zgodi, da jaz reagiram hitreje kot ASR in ko ?e on opravi svoje, nastanejo "zanimive" situacije in ostali udele?enci mislijo, da je na cesti popoln za?etnik.
ABS in verige pa se ne marajo. Z nekaterimi verigami se ABS bolj ne mara kot z drugimi, a ne dejstvo je, da se ne marajo. Vseeno pa, kot sem ?e omenil, z verigami ne gre? ve? kot 50 km/h, zato tudi to "ne-maranje" ne predstavlja takega problema.
In, mimogrede, tudi jaz in ABS se ne marava, a to je ?e opisano v neki drugi temi, kjer je govora o ABS zavorah na terenskem vozilu v slabih pogojih (blato, mokra trava, makadam, sneg,...).
Kakorkoli, ?e ti verige pa?ejo na tvojo dimenzijo gum, jih lahko uporabi?. Pazi pa na nekaj drugega. Pri dolo?enih vozilih prideta blatnik in guma precej blizu. Ko da? gor verige, prideta ?e bli?je. In ko zavije?, pride en rob gume presneto blizu notranjega blatnika. In ?e pri tem zapelje? na kak?no grbino, lahko veriga zagrabi notranji blatnik in ti vso tisto plastiko zmelje, preden ustavi?. Ne vem, kako je pri tem vozilu, to preveri sam.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
To je noro! Mazga mi kuri 62 litrov nafte na 100 km! Po tovarni?kih podatkih naj bi jih bilo pa 8,9. Pa ravno je iz garancije. A je mo?no, da so ?obe ?le falit?
In po 12 kilometrih take vo?nje v hribe mi je skoraj zakuhal. Je bil kazalec za temperaturo ?e skoraj pod vrhom, pa sem ustavil in po?akal, da se malo shladi. Ne vem, kaj jo je zdaj prijelo. Upam, da ne bo treba na servis. Zdaj res nimam ?asa, da ga vozim na servis.
A je mo?no, da je kuhal zato, ker so ?le falit ?obe, pa ga je kar zalivalo z nafto?
In zanimivo, da je kuhal ravno danes, ko je mraz in sneg. No, ko sem ga hladil, so nastale te tri fotografije:
Povezava za deljenje
Deli na druge strani