Seveda, to je bilo zelo v grobem, ampak iz teh osnovnih enačb ven pade nekaj osnovnih parametrov, ki vplivajo na porabo.
Seveda našteto se ne izključuje z načinom vožnje, ki je odvisen od človeka - koliko je pospeševanj in njihova intenziteta, kolikšna je hitrost vožnje, ... koliko ima v avtu naložene nepotrebne navlake, .... Še enkrat poudarjam vpliv upora zraka, še z bolj skrajnim primerom: če vozimo 150 km/h namesto 50 km/h (3 x večja hitrost), je 9 krat večji upor zraka!!! Iz športa pa vemo - začutimo, kaj pomeni upor zraka, npr. pri kolesarjenju.
Se strinjam, verjetno se tudi energijska vrednost goriv med seboj nekoliko razlikuje, ampak a kdo zanesljivo ve, na kateri črpalki dobiš v 1 litru več in koliko več kalorij oz. Wh energije oz. kako lahko na to sploh človek vpliva?
Definitivno vem, da ko tankam v Italiji shell + nafto, naredim približno 70 km več z enim tankom. Naše pumpe (OMV, Petrol in shell pa sem testiral prav pred kratkim in ni neke omembe vredne razlike. Sem pa lani parkrat tankal na OMV njihovo super duper nafto in dejansko občutiš razliko v gorivu. Kot, da ima avto več moči, motor je tišji in par kilometrov več narediš z njim. Je pa toliko dražje, da nima smisla.
Ja trasa gotovo, pa masa vozila, pa hitrost, pospeševanje/zaviranje, ... Po 30 letih se tudi nekaj še spomnim iz fizike 😀 (Tole delam iz glave, če se motim, naj me kdo popravi.)
Različne izkoristke motorja glede na ogretost, zunanjo temperaturo, obrate-prestave, spodaj zanemarim (to itak vemo, da je že izkoristek dieselskih in bencinskih motorjev zelo slab - v mehansko moč spremenijo le cca 25% kemične energije goriva. 1 liter bencina/diesla ima cca 10 kWh energije.).
Prvo kar zelo vpliva na porabo je masa vozila, ki jo je treba do želene hitrosti pospeševati. Delo (energija), ki ga mora opraviti motor, je zmnožek sile (F=m*a) in poti. Če pospešujemo v hrib, moramo prišteti še potrebno spremembo potencialne energije (m*g*h/2), da premagamo višinsko razliko. Torej je potrebna energija (bencin) tako za pospeševanje in premagovanje višine sorazmerna z maso vozila.
Poleg tega, da avto doseže želeno hitrost, pa mora premagovati še silo upora zraka in trenja koles. Sila upora zraka je sorazmerna s kvadratom hitrosti. Torej, če vozimo 100 km/h namesto 50 km/h (2 kratna hitrost) potrebuje motor za premagovanje upora zraka od sebe dajati 4 krat toliko moči (posledično energije)! Trenje pomeni nekaj % in ga zanemarim (ne spomnim se tudi enačb .. nek koeficient trenja ..)...
Torej kako zmanjšujemo porabo?
Imejmo čim lažje vozilo in kar se da aerodinamično (SUV in kolesa na strehi odpadejo), čim manjkrat pospešujmo (vozimo čim bolj enakomerno), s čim manjšo hitrostjo in čim bolj po ravnem, ter opravimo čim manj poti (ta se sicer okrajša, ko računamo porabo na prevoženo pot) 😁
Če naredimo zaključek za čim manjšo porabo. Avto naj bo po možnosti smart ali kakšen podoben voziček, na njegovi strehi ne vozite thuleta, na njem ne odpirajte oken in avtek naj bo po možnosti parkiran na čim bolj ravni površini. 😊 Skratka, pojdite peš.
To so ugotovitve brez fizike. Sicer pa 007, vsaka čast za formule, če se jih še spomniš po toliko letih od končane šole. 😏
Realna cena je cena, ki jo bo kupec pripravljen plačati. Ko je ne bo mogel prodati, bo spuščal ceno, dokler se ne bo našel nekdo, ki jo bo kupil. A je cena rabljenega stanovanja 3000€/m/2 na obali realna? Če je folk pripravljen toliko plačati... 🤔
Sej je tudi nabavna cena tega usnja kar zelo visoka, nimam ne gretja in ne hlajenja sedežev pa tudi ne pogrešam, je tako tanko usnje da se hitro prilagodi letnemu času😉.
Pri Mazdi bi pa verjetno rabil oboje če je tako kot pravite.
Gretje obvezno za pozimi. Za poletje pa eno dobro brisačo, ki jo vržeš na sedeže, če pustiš avto na soncu.
Tudi sam sem pristaš usnjenih sedežev, sem imel samo en avto z navadnimi. Je pa kvaliteta usnja zelo različna. V A8 imam mehko usnje, pri 500.000km, je obrabljeno-razpokano le pri levem boku zaradi vstopanja in izstopanja, pa še to minimalno.
Men to belo usnje v Mazdi izgleda vrhunska kombinacija z rdečo zunanjostjo, je pa res druga pesem če je nekvalitetno in se barva hitro odlušči.
Ne moreš primerjati A 8.Tudi v porsheju, ki sem ga imel priložnost voziti je usnje vrhunsko že na otip. Za poleti ima vgrajeno tudi hlajenje sedežev.
Sicer je belo usnje veliko boljše kot črno, kar se tiče poletja, kjer se zna črno usnje na soncu tako segreti, da te speče, ko se vsedeš vanj. Koliko se pa pozna obraba in razne packe je pa druga pesem.
Še ena pozitivna lasntnost usnja je, da se vanj ne "zažrejo" iztrebki pršic in podobna umazanija. To je še zlasti pomembno za alergike. Usnje enostavno pobrišeš s krpo, in je čisto
Sedeža z blagom ne more nobeden več popolnoma očistiti, tudi "globinski" sesalci za 3.000€ ne. Le površinsko.
Imajo pa nekateri mazdini usnjeni sedeži na sedišču majhne luknjice, ki omogočajo prezračevanje, a žal tudi prehajanje umazinije v notranjost in iz nje ...
Mazdino usnje je povprečne kvalitete, zelo tanko in trdo.Rado poka in se hitro obrabi. Po desetih letih postane trdo kot pločevina.
Nato se rado pretrga. In to kljub rednemu in kvalitetnem vzdrževanju. Pri meni usnja v avtu ne bo več. Kvečjemu kako delno usnje.
Mišelinke so za max 2 sezone. Guma se mora obrabljati. Za SNEG je nokian guma. Za brozgo in mokro cesto je pa dunlop zalon.
Res je. Guma, ki se ne obrablja ima sigurno kakšno slabost(ali na mokrem, ali v snegu, na suhem). Michelinke so mišljene bolj za ljudi, ki naredijo na leto 40Kkm ali več, kakšni trgovski potniki on podobno.
Seveda ima višji sedež pri CX-3 tudi prednosti. Prva je ta, da se lažje usedež in lažje "dvigneš rit", ko greš iz avta. Po tem, ko pa enkrat v avtu sediš, meni položaj pri Mazdi 3 veliko bolj ustreza, ker imam občutek da me avto "objema" oz. sem z njim bolj povezan. Druga je ta, da med vožnjo vidiš nekoliko več, sploh ob cestah z nizkimi ograjami.
Kar se pa preglednosti "desno nazaj" tiče, sta oba avta žal slaba. Pri moji "japonski" velikosti in temu primerni nastavitvi sedeža sta mi pri CX-3 pogled "desno nazaj" zakrivala sovoznikovo naslonjalo sedeža in takoj nato še stebriček, preglednost pa slabša še razmeroma visoko postavljeno in po višini ozko zatemnjeno steklo zadnjih desnih vrat , to "zašiljeno" stransko steklo, ki daje lep videz avtomobilu. Če se je zraven peljala še žena, je bil položaj še bistveno slabši, manj pregleden
Pri Mazdi 3 z nekoliko več opreme težavo v veliki meri olajša "opozarjanje na mrtvi kot", funkcija ki jo pri CX-3 letnik 2016 tudi oprema Revolution nima.
Tudi žena in in še en družinski član včasih vozita moj avto in obema je Mazda 3 veliko bolj všeč, kar se vidi tudi po tem, da jo več vozita.
Bravo. Po pisanju se mi zdi da si tudi ti že "starejši mladenič" kot jaz in mi je všeč, da bolj uživaš v športnem sedenju v avtu kot v visokem v suvu. Jebeš razgled. Za to grem na kako teraso. Verjetno si tudi ti bolj športen tip in ti ni težko se sklanjati za še spravit v avto? 🤗
Prtljažnik CX-3 sploh ni bistveno manjši, če se ne motim za 18 litrov manjši od Mazde 3 (pet vratne). Je pa pri CX-3 zelo praktično dvojno dno, sam sem imel spodaj skrito razno "šaro", zgoraj pa je bil potem cel prostor na razpolago za trgovino. Je pa res, da je bilo potrebno ob večjih nakupih špecerije robo nakladati še na sedeže, za sedeže, ...
Torej petvratna Mazda 3 ima v prtljažniku le malenkost več prostora, malenkost več prostora pa tudi za sedenje na zadnjih sedežih.
Bi rekel, da je CX-3 avto za par, mogoče tudi družino s tremi člani. če niso nadpovprečne rasti
Sem enakega mnenja. To so po mojem avti za kak mlad par+pes, eventualno en otrok. Za kaj več je potrebno gledati kaj večjega.
Živjo, pred kratkim sem kupil podobno Mazdo 2017 letnik ročni menjalnik in Nakana oprema. Avto je res super, dal sem 15k ima pa samo 130k. Ta se mi pa zdi malce predraga. Lp
Meni so Mazde všeč, ker lahko na čisto vsako daš 19" in izgledajo vse hudo. Recimo, da daš na golfa kaj več kot 17" izgleda kot strašilo in še bolj smešno, kot sicer. Potem je pa res nepremičnina.
Po moje bi šlo, če bi našel kakšne podobne aftermarket feltne. 🤔
pred 13 minutami je Scr3am napisal:
Pismo tista bela sestka res bolano izgleda. Samo je vrjetno znizana in ni na stock amortizerjih? Homologirati jih vrjetno nemores zato, ker so oem feltne in nimas papirjev za nadaljno homologacijo. Tovarnisko imas pa samo do 18" napisano v kartoncku. Kaj pa ce bi dobil papirje od enih drugih feltn ?
Je znižana. Stock bi bila večja reža med blatnikom in gumo. Tudi na 6-ki original je pri 19" vmes za ene štiri prste lufta.
Hmmm... upam, da je vsaj tolk dobro kot pri drugi generaciji... tam po 11 letih in skoraj 300kkm ni kazal znake utrujenosti samo zgladil se je od stalnega božanja.
O volanu govorimo. 😉
E, tudi če boš tega božal in božal (volan mislim tudi jaz) bo hitro postal še kaj drugega kot gladek. 😬 Takoj se vidi, da je zelo tanko, slabo usnje. Jaz ga bom dal, če bo izgledal bogo, preobleči v pravo, dišeče usnje. Pa bo mir. Upam.
Ma volane sem ze vidu unicene po tem casu. Tudi barva volana mojega avtomobila je bila po 3 letih malo odrsana in so mi ga pod garacijo zamenjali. Na servisu so mi povedali, da so zarado tega zamenjali ze vec volanov. Kolikor je meni znano ima ta serija obcutljive materiale na volanu, kar se posebej izstopa pri posameznikih ki oddajajo znoj ki temu materialu ne ustreza.
Na kratko povedano-slabo EKO usnje je uporabljeno.
@Janez007Vsaka ti čast,pravi si majstor in vse pohvale za tako uslugo,take rabimo tu na forumu! Jaz te pa verjetno ne bom potreboval,ker ravno zaradi tega kot si napisal raje kupim nov avto- Mazdo in je problem rešen.....
Kot je napisal, lahko dobiš tudi nov avto že prebarvan(transport). 😬
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Definitivno vem, da ko tankam v Italiji shell + nafto, naredim približno 70 km več z enim tankom. Naše pumpe (OMV, Petrol in shell pa sem testiral prav pred kratkim in ni neke omembe vredne razlike. Sem pa lani parkrat tankal na OMV njihovo super duper nafto in dejansko občutiš razliko v gorivu. Kot, da ima avto več moči, motor je tišji in par kilometrov več narediš z njim. Je pa toliko dražje, da nima smisla.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani