Ok, da sva na jasnem ABS je delan za cesto - tisto kjer se navadni ljudje vozijo
Hvala lepa. Sploh, ?e je to kompliment (o?itno smo mi nadljudje).
Kot prvo, to je cesta, po kateri se nas kar nekaj vsak dan vozi v slu?bo in nazaj. In vsak dan dvakrat gre po tej cesti ?olski "avtobus" (Iveco z 15 sede?i).
Kot drugo, ko kupuje? avto, nikjer ne pi?e, da je za navadne ali pa za nenavadne ljudi.
Ne bom rekel, da nisem presene?en, da je tolk razlike verjamem pa da je mo?no sploh, ker z blokiranimi kolesi se "zarije" avto v podlago (tako kot je na sliki), kar sigurno skraj?a zavorno. Sam da je tolk razlike
Bom ?el ?e sam probat ob prvi priliki na kak makedam, ker tole se mi zdi preve? razlike :ne vem:
Ni ti treba iskat makedama. ?e na razmo?enem travniku lahko proba?. Lahko pa popoldan s svojega ra?unalnika prilo?im ?e nekaj fotografij s travnika, pa se bo spet videla razlika v korist navadnih zavor.
Da pa bi ?el ?e enkrat probavat... Ma kaj jaz vem. Mogo?e, ?e se nas zbere nekaj ve?, pa kak?en kamerman in fotograf, pa da naredimo malo bolj profesionalne meritve, bi pripravil tudi kak tovor za ugotovit razliko. Druga?e pa imam dovolj dokazovanja nesposobnosti ABSa. Jaz sem vzel varovalko ven, tisti pa, ki bodo vozili za menoj, naj pa se znajdejo. Ali pa naj dr?ijo ve?jo varnostno razdaljo.
Me pa ?e nekaj zanima: ABS je predpisan in zapovedan in novega vozila brez ABSa sploh ne more? kupiti. To, da sem vzel varovalko ven, je pravzaprav predelava vozila oz. zavornega sistema. Torej je vo?nja s takim vozilom prekr?ek, ker predelava ni homologirana. ?e me slu?ajno dobi . Ali to ni taka predelava, da bi bila potrebna homologacija?
Ma omogo?a moj -----. Tisti, ki so ?li na koncu piknika sprobat BTjko po Lokovcu, vedo, koliko je ravnine. Komaj kaj. In sem vse te preizkuse delal v blagih zavojih. In tudi brez ABSa. Sem pa? za malenkost popustil, popravil smer in naprej zaviral na polno.
Nekajkrat pa sem zahvaljujo? ABSu v ovinku brez te?av obvladal vozilo. Brez ABSa pa sem se pred ovinkom ?e ustavil...
Cesta ni poligon. ?e se pred teboj pojavi ovira, se pa? mora? ustaviti. Dobro, z ABSom lahko zavije? in se oviri izogne?. Spodaj je ena fotografija. Na njej je Mazda BT50, kjer se je ustavila vrez ABSa. Na dnu slike pa so ?tiri barvne plo??ice, kje se je ustavila z ABSom. Hitrost je bila vedno (trije poskusi z ABS in trije poskusi brez ABS) okoli 35 km/h, razlika v zavorni poti pa v povpre?ju 6,2 metra. ?e se na cesti znajde otrok, je pol metra predolga zavorna pot ?e katastrofalna. ?e mi razlo?i?, kam bi se lahko izognil morebitni oviri tu, kjer sem testiral, takoj dam varovalko od ABSa nazaj noter.
Sem malo probal zavorne poti z ABS in brez njih. Rezultati so taki, da mi itak nih?e ne bo verjel. Zato sem nehal s preizkusi. ?e bo koga zanimalo, lahko dam par slik gor, vsekakor pa varovalke nisem ve? dal noter in zdaj vozim brez ABS. ?e ?ena, ki mi je pri merjenju pomagala, je bila ?okirana, koliko dalj?a je zavorna pot z ABS zavorami. In me je spra?evala, kako da so odobrene in zahtevane, ?e so pa toliko slab?e. A ji nisem znal odgovoriti.
?e pa je kaj zanimanja, lahko naredimo en majhen piknik v Lokovcu, samo za en dan, pa spotoma naredimo ?e preizkus zavor. Sem prepri?an, da bi tisti, ki bi bili prisotni, takoj pobrali varovalke ABSa iz svojih vozil...
V glavnem edino relevantno bi bilo, da se sproba isti kos poledenele ceste zavirat z in brez ABS z isto hitrostjo pa videt kaj je res bolje in ali je bil ABS kriv za nalet ali kaj drugega.
Sprejmem izziv. ?im najdem ustrezen del ceste z ustrezno spolzko podlago, da se lahko igram z zavorami, bom naredil preizkus. ?ez dan je pri nas dovolj toplo, da se sneg topi in voda te?e tudi po poti. Zve?er pa za?ne zmrzovati. Tudi voda na poti. A je zve?er te?ko narediti kak?ne dobre fotografije za "dokazovanje".
Je pa tudi res, da v mehkem snegu (ne zvo?enem) ABS podalj?a zavorno pot za cca 20% ampak kljub temu ohrani vozniku kontrolo nad avtomobilom, da se lahko izogne oviri, ?e je seveda dovolj prostora.
No, pa smo tam. Vzamem iz tvojega stavka zamo bistvo: 20% dalj?a zavorna pot, ?e je seveda dovolj prostora. In ?e ga ni? Mislim, da sem nekje ?e napisal: cesta ni poligon, pa da ima? na vsako stran 50 metrov prostora. Pa ?e se ustavi, se ustavi, ?e ne, pa pa? ne. In mislim, da sem nekje ?e napisal: ?e bi voznike bolj iz?olali, preden bi jim dali vozni?ka dovoljenja, bi brez ABS------- dosegli bolj?e rezultate kot z njimi.
In misli?, da sulice na volanu ne bi pripomogle? Naredimo en preizkus?
Gume so neke đaponske Johance, ki naj bi bile za ta avto najbolj primerne. Kaj so ti japonski ----- sestavili, pa ne vem. In dimenzija? Original, kakr?no so Đaponski ----- predvideli za ta avto. In ?e dobro, da imam zimske, ker letne so ?e ?ir?e - potem BT ne bi bil ve? poltraktor ampak polvaljar...
Se bom potrudil in poslikal ?e Ladine gume.
Kar se varovalke od ABS------ ti?e, pa ja, vzamem jo ven pa en kos ?rnega selotejpa na armaturi ?ez lu?ko, da ne bo ?ene preve? motilo.
Kar se pa tvoje nesre?e ti?e, pa samo eno moje skromno mnenje: Tovarne avtomobilov se lahko razpo?ijo pri vgradnji vseh mogo?ih ra?unalnikov, pa ne bodo dosegle takega rezultata, kot ga bo en res dobro iz?olan voznik na kak?nem oldtajmerju. Tako kot pri porabi: lahko naredijo ne vem kaj, najve?ji vpliv na porabo ima voznik.
In ?e mene vpra?a?, bi hitro pove?al varnost v cestnem prometu. ?isto enostavno. Namesto zra?ne vre?e v volan bi nasadil sulico na volan. Sicer bi bila vsaka nesre?a s smrtnim izidom, a bi bilo nesre? zagotovo precej manj, ker bi vozniki celo pot gledali tisto sulico pred seboj na volanu in bi se zavedali posledic nesre?e in bi vozili previdneje. Zako pa jim tumbajo, kako imajo ABS------, pa zra?ne vre?e, pa razne stabilizacijske programe, pa bo?ne oja?itve, pa gume z bolj?im oprijemom, pa kaj jaz vem kaj ?e vse in potem bolj jina?ko pritisnejo na gas...
Sem malo popravil (cenzuriral dolo?ene izraze) po zadnjih dveh objavah, da me ne bo kdo kaj za nespodobno izra?anje.
Presneta ?ara zagamana, komaj ?akam, da mine ?e teh devet mesecev, da bo ven iz garancije pa da iz tega kr?a Japonskega naredim en spodoben avto. Đapon?ki skopirajo vso ropotijo, ki jo vidijo v svetu, na?i zakonodajni -------- pa itak ne znajo drugega kot nekaj predpisat pa jih boli ----- za ljudi in njihovo varnost. S svojo glavo znaj stuhtat edin vi?je kazni in kako narod -------, ?esa ve? pa itak ti ----- niso sposobni. Samo za postrelt vso to bando nesposobno -------, pa da pridejo taki, ki bodo znali kaj tudi pomisliti. Pa ne samo s tisto tamalo glavco. Kateri ----- je uzakonil ABS -----, da mu takoj glavo razbijem. In kateri ----- je skun?tval ABS -----, pa da razbijem glavo ?e njemu. --------- je o?itno v?e?, ?e se mu v rit zaletavajo, pa je zato stuhtal take zavore. In kateri kreteni so odobrili zavore, ki skrbijo za to, da ne zavirajo. Pa to je za glave sekat. In ne mi zdaj pametovat in filozofirat o odre?enjski vlogi ABS-------, ker je to ----- od ovce in ?isto ni? drugega. Zakaj? Zato: ?ez dan se je sneg topil, po son?nem zahodu pa je za?el zmrzovati. Po poti sem dohitel "kaza?otko" (Lada 1500 karavan, letnik 1996 - tista ta ?katlasta) in po?asi vozil za njo. In pred kri?i??em je mo? za?el bremzat. In se je tudi ustavil. In Mazda z ABS------? --------- je na Lado, ne pa da bi se ustavila. Pedal se je tresel, to je bilo pa vse. Na vso sre?o ima Lada zadnji odbija? v vi?ini Mazdinega vitla, tako da ni bilo ?kode na avtih (razen malo olupljene barve - z Mazde, kakopak). ?e pa ne bi imel vitla, bi razbil pol Mazdinega plastik fantastik --------- kljuna na tisti Ladin ?elezni odbija?. Ma samo da gre iz garancije, po??ipam tiste ------- drate in ------- senzorje, pa da dobim avto z zavoram. Ta Japonski ----- vaga 1,8 tone, naredijo ga pa brez zavor. Pa to ni normalno. Pa te ---------, ki so si to zamislili, je treba poslat na Goli otok. Ma u Dachau, in Hitlerju dat vsa pooblastila, da jih pokuri, preden si omislijo ?e kak?no bedarijo in preden se tu ----- ?e namno?ijo. In na vso sre?o je bil tisti z Lado takrat tam. Ker meni z ABS------ ne bi uspelo dost zmanj?at hitrost (kaj ?ele ustavit) in bi gotovo na drugi strani ?el ?ez ?karpo - in kak?nih 100 metrov po bregu navzdol in v gozd. In hudi?a pozdravit. In bi policisti napisali "neprilagojena hitrost". Ma neprilagojen ----- z neprilagojenimi ABS------, ki so jih skun?tvale ---------. Cesta ni ------ poligon, pa da ima? na vsako stran 50 metrov. Pa ?e se ustavi?, prav, ?e se ne, pa tudi prav. In zdaj bo bolje, da grem spat, druga?e bom res ?el koga --------.
Pomladi, poleti in jeseni jo sploh ne prizadane toliko, pozimi pa jo to zelo "prizadene". Zakaj? Pomladi, poleti in jeseni se veliko ve?ino vozimo s Hondo Jazz in Fiatom Pando, ki porabita med 5,5 in 6,5 litrov na 100 km. In se dvig ne pozna toliko. Pozimi pa se vozimo praviloma samo z Mazdo, ki pa zaradi spodobnih zimskih razmer porabi v povpre?ju okoli 16,5 litrov nafte na 100 km. Pri taki porabi se pa najmanj?i dvig cene mo?no pozna na dru?inskem prora?unu.
Hja, tudi tako se lahko gleda na te stvari.
Kar se pa konca sveta ti?e, mi pride ravno prav. Da ne bom zapravljal denarja za ?enino darilo za rojstni dan, ki bo kmalu. Si raj?i privo??im kak?no pivo s prijatelji ve? - dokler ?e lahko.
Razmi?ljal sem nekaj, ?esar nisem napisal in sem mislil, da vsi o tem razmi?ljate.
V?asih imam ob?utek, da ?e grem v hrib z drugo prestavo, pohodim pedal za plin manj kot ?e dam v tretjo prestavo. Zdaj bi bilo pa zanimivo vedeti, kdaj je manj?a poraba: ?e je v drugi in kar pod obrati ali ?e je v tretji pod malo obrati. Imam ob?utek, da ?e je v tretji, ima motor pri manj?ih obratih manj mo?i in ga je potrebno bolj "zahodit". To pa verjetno vpliva tudi na porabo.
Upam, da sem dovolj jasno razlo?il, kaj me zanima.
In ?isto vseeno je, kak?no je vozilo in kak?na je poraba, zanima me samo razlika v porabi v danih okoli??inah.
Samo ne v katerikoli prestavi... sicer pa to velja, ja. V prvi ti bo curljalo med 15 in 30 litrov gotovo pa realno vsi vemo, da v hrib nikoli ne porabi? toliko. ?e sebe gledam; na Roglo se peljem med 60 in 80 v hrib. Poraba je med 8 in 12 litri med tretjo in ?etrto. Spet, koliko verjame? BC-ju.
A lahko naredi? en poskus. Vozi se na Roglo z neko dolo?eno hitrostjo v tretji prestavi. Naslednji? se vozi po isti poti z enako hitrostjo v ?etrti prestavi. Zanima me razlika v porabi. Jaz namre? nimam ?tevca trenutne porabe.
Se je zgodilo, da smo tudi v o?tariji imeli debato o var?ni vo?nji. Sicer smo vsi bili mnenja, da se razlika med umirjeno in dinami?no agresivnej?o vo?njo v teh na?ih hribih precej bolj opazi kot kje na ravnini. In smo pri?li do vpra?anja, kako pri vo?nji v hrib var?neje voziti. Na primer: 3 kilometre dolg vzpon z naklonom 12% lahko prevozim s hitrostjo 60 km/h v drugi prestavi, lahko pa tudi v tretji. Razlika je samo v obratih motorja. A pa bo motor v tretji prestavi res porabil manj goriva? Nato je Va?ki Vseved razlagal, da je najmanj?a poraba v obmo?ju najve?jega navora motorja, ne glede na prestavno razmerje. Ali ga nisem dobro razumel ali pa Va?ki Vseved ne ve vsega, a meni se to zdi malo skregano z logiko.
Pa me zanima, ima kdo kaj ve? izku?enj s tem?
Je kdo delal kak?ne meritve pri vo?nji v hrib? Mazda BT-50 nima ?tevca porabe.
Sicer imam ob?utek, da ste malo za?li s teme (Bencin dra?ji ?ez no?), a vseeno se tudi jaz pridru?ujem Boss-u. Tudi jaz sem vedno kupoval nove avtomobile. In jih potem redno vozil okoli 12 let. Pa potem ?e neregistrirane po teh na?ih gozdovih, dokler se niso povsem razpadli. In pri takem po?etju se gotovo bolje izide kot kupit zapored dva rabljena avtomobila in vsakega vozit 6 let. In ?e kdo prodaja avto po 3, 4, 5ih letih, se je za vpra?at, kaj je z vozilom narobe. Jaz sem glede nakupa vozila te?ka stranka. Trgovci me gotovo niso veseli. Si vzamem veliko ?asa za ogled, preizkus, primerjavo,... In ko kon?no nekaj izberem in izberem ?e opremo, ki bi jo rad imel, je to vozilo, ki mi ustreza. In je ni ponudbe, ki bi me po treh letih prepri?ala, da se mu odpovem in kupim novega. Razen, ?e bi z vozilom imel kak?en incident v obliki "pozabil-preveriti-nivo-olja" ali pa "vozil-brez-hladilne-teko?ine" ali kaj podobnega... Torej, jaz se strinjam z Boss-om. Bolje je kupiti novi avto in ga potem "guliti" 12 let kot kupiti rabljenega in ga ?e bolj rabljenega prodajati in kupiti drugega rabljenega.
Dovolim pa, da vsak dela po svoji pameti.
In ?e nima nih?e ni? proti, bi se mogo?e vrnili nazaj na temo. Torej, kako bo naslednji torek. Se bo spet bencin podra?il ?ez no??
Boss, bi ti kaj napisal, pa se mi zdi, da nima smisla.
In pa, Madmax, Janez Ivan, velesposobni giga imperator, kot ga imenuje?, ni brez napak. To je res. Je pa res tudi to, da je precej bolj?i od ?empeter?ana. Ni mi treba odgovarjat (tudi ?e bo?, itak ne bom bral) ,?e pa si malo iskren sam s seboj in ?e ti mo?gani pomnijo kaj ve? kot do zadnjega kosila, ve? to tudi ti.
Nisem ravno strokovnjak za te stvari, a vseeno mi dovolite eno misel
Pri vozilih s 120 in ve? KM se pa res ne gleda na porabo. Kdor ?eli var?evati, bo to po?el s kak?nim majhnim vozilcem, ki je ?e zasnovano za var?evanje in se za?ne debata, komu porabi 3,5 in komu 3,7 litra na 100 km. Pri vozilu z 1,5 tone lastne te?e; dol?ine 5,5 metra in 150 KM pa se ne spodobi govoriti o porabi. Tak avto pa? vozi?. ?e ne zato, ker ti je v?e?, pa zato, da te sosedje vidijo...
In upam, da vam ne bom zbil morale in ustvarjal zavisti, a na? dru?inski avto je za?etek septembra postavil rekord: 4,3 litrov bencina na 100 km. Pa dosezite tako nizko porabo, ?e morete. Mnja, no, ?el sem sam, to?il sem v Murski Soboti, spremljal pa sem tovornjak, ker je bil pa? malo bolj poseben tovor in me je ?ef poslal za spremstvo. Torej smo se vozili tistih 85 km/h od Murske do ?empetra.
?e malo, pa bodo tro?arine vi?je kot je cena goriva...
Se mi zdi, da sem enkrat neko? nekje ujel, da je z zakonom dolo?eno, kolik?ne so lahko tro?arine oz. koliko procentov cene lahko predstavljajo ali nekaj takega. Mogo?e kdo ve kaj ve? o tem? Za koliko ?e lahko dvignejo tro?arine?
Da ne na?enjam nove teme, bi kar tu prilepil eno vpra?anje. Praviloma se mo?ki spoznamo na avtomobile, ?enske pa pa? ne. In ko mi ?ena postavi kak?no vpra?anje, na katerega ne vem odgovora... ... ... ... trpi moj mo?ki ponos . Zato hitro en odgovor za mojo ?eno:
Pred desetimi leti so "pri?li v modo" veliki pokrovi okoli cevi za to?enje goriva, ki naj bi lovili hlape, ki se spro??ajo pri to?enju goriva in tako pove?evali varnost, varovali okolje,... ... ... Zdaj pa teh pokrovov (v obliki gume s premerom 15 cm okoli cevi za to?enje goriva) ni ve?. Zakaj?
Jaz osebno imam z A-Cosmosom v BTCju zelo dobre izku?nje. Nekje je bila tudi tema Pohvale servisov ali nekaj podobnega, pa je bil A-Cosmos v BTCju kar pohvaljen. No, vsekakor, tudi na tem servisu so samo ljudje in ljudje pa? delajo tudi napake... In mislim, da ena napaka ne bo vzrok, da jim ne bi v bodo?e zaupal svoje Mazdice.
In tudi ti: pelji enkrat avto na Avto-Rent, in z veseljem ga bo? ?e naprej vozil na A-Cosmos, ?eprav zdaj trdi? druga?e...
Se pa strinjam, da bi taka znamka, kot je Mazda, lahko malo bolj poskrbela za svojo servisno mre?o. Ne le, da je redka (konkretno Primorska ima en servis v Kopru in enega v Kromberku. In ti servisi lahko po?nejo vse sorte neumnosti, ker nimajo konkurence. In zato jaz vozim avto 125 km dale? na servis), je redko tudi strokovna. Avto ti hitro prodajo, nato se zgodi, da ti niti vti?nice vle?ne kljuke ne znajo prav zvezati. In za name?ek to spravijo tudi skozi homologacijo! Tudi o strokovnosti "homologatorjev" bi se dalo kaj povedati, a da ne zaidemo s teme, raj?i kon?am.
In ?e misli?, da si do?ivel najhuj?e, poi??i po forumu kaj o ?alabajzerjih... Vseeno upam, da se bo tvoj primer zate dobro kon?al.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Hvala lepa. Sploh, ?e je to kompliment (o?itno smo mi nadljudje).
Kot prvo, to je cesta, po kateri se nas kar nekaj vsak dan vozi v slu?bo in nazaj. In vsak dan dvakrat gre po tej cesti ?olski "avtobus" (Iveco z 15 sede?i).
Kot drugo, ko kupuje? avto, nikjer ne pi?e, da je za navadne ali pa za nenavadne ljudi.
Ni ti treba iskat makedama. ?e na razmo?enem travniku lahko proba?. Lahko pa popoldan s svojega ra?unalnika prilo?im ?e nekaj fotografij s travnika, pa se bo spet videla razlika v korist navadnih zavor.
Da pa bi ?el ?e enkrat probavat... Ma kaj jaz vem. Mogo?e, ?e se nas zbere nekaj ve?, pa kak?en kamerman in fotograf, pa da naredimo malo bolj profesionalne meritve, bi pripravil tudi kak tovor za ugotovit razliko. Druga?e pa imam dovolj dokazovanja nesposobnosti ABSa. Jaz sem vzel varovalko ven, tisti pa, ki bodo vozili za menoj, naj pa se znajdejo. Ali pa naj dr?ijo ve?jo varnostno razdaljo.
Me pa ?e nekaj zanima: ABS je predpisan in zapovedan in novega vozila brez ABSa sploh ne more? kupiti. To, da sem vzel varovalko ven, je pravzaprav predelava vozila oz. zavornega sistema. Torej je vo?nja s takim vozilom prekr?ek, ker predelava ni homologirana. ?e me slu?ajno dobi . Ali to ni taka predelava, da bi bila potrebna homologacija?
Povezava za deljenje
Deli na druge strani