Tole bi bila bolj parodija na temo: "Dilema - kje tankati."
Me je doletelo, da sem moral v Srbijo (Ljubovija) po nek ve?ji tovor in sem se odpravil z BTjko. ?e tankam na Petrolu ali OMV v Novi Gorici, mi BTjka v povpre?ju kuri 16,5 litrov nafte na 100 km (po teh na?ih hribih). Zdaj pa sem dvakrat zapored tankal na INA, pa je poraba komaj 7,9 litrov na 100 km. O?itno ima INA bolj?o nafto kot Petrol in OMV... . To, da sem z INA nafto naredil 1500 km avtoceste in ravnine (Panonija), pa? zanemarimo... Sem pa vozil skoraj dvakrat hitreje, kot doma - namesto 50 po teh na?ih hribih sem vozil 95 - 100 po avtocesti.
Vsekakor me je poraba presenetila. Je bila presenetljivo majhna. Kljub vsemu sem iz Srbije peljal 350 kg tovora. In BTjka ni ravno neki aerodinami?ni model.
O?itno sem samo jaz en tak debil, k ne zna najti razlike med posameznimi distributerji goriv. :ne vem:
Boss, sva ?e kar dva debila, ki nimava pojma, kaj je razlika.
Se pridru?ujem SDju (stranki debilov). Nisem nikoli opazil razlike v porabi med Slovenskimi ponudniki goriv, pa tudi med Hrva?kimi in Italijanskimi (no, slednji zadnje ?ase niso "konkuren?ni") nisem opazil bistvene razlike. Mogo?e edino, ?e sem to?il kje v Avstriji, da je bilo dejansko res nekaj ve? kilometrov, kot sem pri?akoval.
Mr.Hary, se pa strinjam s teboj, da je razlika v naftah pri nizkih temperaturah. Sploh Petrol. Nato?i ?tamprle Petrolove nafte v prozoren kozar?ek in ga daj v hladilnik v zgornji del - tam, kjer je v hladilniku zamrzovalnik. Praviloma je tam -12°C. In pri Petrolovi nafti v prozornem kozar?ku bo? opazil, da je spodnji del teko?ine postal moten. Se za?ne pripravljati izlo?anje parafina. In ker so injektorji vedno bolj zahtevni in ker so zato filtri vedno bolj fini, je to ?e dovolj, da ti zmanj?a pretok nafte v filtru ali pa ga celo zama?i. Sem imel zaradi Petrolove nafte v teh na?ih hribih kar precej te?av.
Preden na?ene? paniko, se skloni pod avto, pa malo bolje dolo?i, od kod kaplja. Da ne bo kak?nih blama?...
Tudi jaz sem pod svojo BTjko opazil rumene packe v snegu. Ker ima BTjka pogon tudi zadaj, in ker je moja BTjka po vseh mogo?ih brezpotjih, sem pomislil na zavorno olje, pa tudi na hipoidno olje iz zadnjega diferenciala. Ko sem natan?neje dolo?il, kje kaplja, sem odkril zgolj zarjavel nosilec izpu?ne cevi.
Ko je na cesti veliko vode, pa tudi soli, se dogaja tudi to.
Pa to je kriminal! Takle delat iz BTjk! Saj so nori!
Kar pege sem dobil! Bolj?e, da jih ne gledam ve?. ?e je neko vozilo terenske zasnove, ne more? iz njega delat ?portnike. In ?e je registriran kot tovornjak, ne more? iz njega delat limuzino. Konec koncev, zakaj pa bi, saj je dovolj ?portnih vozil in limuzin na tr?i??u. Kot da bi na MX5 montiral kason in vitlo... Ma, ugasnil bom vse skupaj, da jih ne vidim...
Po moje pa je nekje prebral, da ?e ima? start-stop opcijo, potem se motor ustavi tako, da so bati v to?no dolo?enem polo?aju - da je potem zagon la?ji (hitrej?i). Mislim, da ima to Mazda neke inovacije.
Druga?e pa - Mazda je zakon.
lp
Kaj to res obstaja? O?itno na? va?ki vseved le ni tak bedak... In kako to deluje? Mislim, kako motor ustavi? v to?no dolo?enem polo?aju? Bo treba ?e malo prebrskat za temi inovacijami...
To je bilo ?e davno. Ko sem jaz tja hodil, so vbrizgavanje bencina in lambda sondo pokazali enkrat in ?e to kot znanstveno fantastiko. U?ili pa smo se nastavljati uplinja?. Tehnologija je v tem ?asu precej napredovala. V tej stroki pa nisem bil doglo, sem hitro pri?el na pnevmatiko in hidravliko, precej kasneje pa na tehni?ne pline (komprimirane in uteko?injene). Zato mi pa ni jasno, ?emu in zakaj bi to?no dolo?en polo?aj motorja pomagal pri la?jem zagonu in da bi motor celo zaviral, da ga v takem polo?aju ustavi?. Bom ?e enkrat vpra?al tega na?ega va?kega vseveda...
No, ja, se je tudi meni zdelo. Saj je vedno do zdaj imel take abstraktne izjave, a so se do zdaj vedno izkazale za resni?ne, ?eprav samo iz dolo?enih stali??. Tokrat mi pa res ni bilo jasno, o ?em govori. Da se motor ustavi v takem polo?aju, da je naslednji? la?ji zagon? Nimam pojma, kaj je mislil.
Sem prebrskal cel forum in nikjer nisem na?el ni? o tem, kar me zanima. Pa da ne odpiram nove teme, bi tu postavil eno vpra?anje.
Na? va?ki vseved mi je razlagal, da je "veliki servis" na Mazdah posebno drag. To pa zato, ker morajo zamenjati tudi zavoro v motorju. Ker mi ni bilo jasno, kaj misli, mi je razlo?il, da ima Mazda posebno zavoro v motorju. Ko ugasnem motor, ta ne obstane takoj, ampak se ?e kratek ?as vrti - da s 600 obrtov zmanj?a do 0 obratov na minuto. In v tem ?asu se aktivira posebna zavora v motorju, ki motor ustavi v takem polo?aju, da je naslednji? zagon la?ji in hitrej?i.
Ker mi ni jasno, o ?em je govoril, bi prosil, da mi kdo podrobneje razlo?i, o ?em je govora?
Zanimive izku?nje. Sova??an je pred kratkim na poledeneli cesti po?kodoval B2500 (pick up), letnik 1996, pa se pod barvo plo?evina sveti kot nova. Pa ima tudi okoli 200.000 km. Zato me ?udi, da ti tako rjavi. Sploh, ker je premacy osebno vozilo in kot tako manj dele?no udarcev, makadama, prask, gradbi??,... kot denimo B2500...
Pa?, moje opa?anje in moja ugotovitev. Lahko, da je to zgolj slu?aj...
v spodnji skladovnici (pri pe?i) mi po?asi zmanjkuje drv. Zgornjo skladovnico pa so mi zaplu?ili. Pred njo je okoli 5 metrov na dolgem in okoli 2 metra na visokem naplu?enega in zmrznjenega snega.
Iskal sem kopa?a, a so (ne vem zakaj) vsi hudo zasedeni.
Torej ne preostane drugega, kot, da vzamem kramp in lopato in prekopat ter nato s samokolnico zvozit do vrha stopnic, nato pa znosit po stopnicah v kurilnico. Za pretovorit je okoli 8 metrov drv. No, prostora je za 12 metrov, ?e mogo?e koga zanima...
Je kdo res pripravljen priti na "piknik"? Dobro, ne bi pekli zunaj, ampak na plinu v kuhinji, lahko pripravim hladno pivo, ?eprav bi mogo?e bolj pasal topli ?aj, imam tudi lastem jabol?ni sok... Lahko pa kak?no kozico ocvremo, ali pa kak?no koko?ko, ?e nas bo premalo za kaj ve?jega. No, kakorkoli, la?en in ?ejen nih?e ne bi ?el od tod. "Zimskih radosti" bi se pa tudi nau?ili...
Je res kdo zainteresiran za fitnes v naravi na sve?em hibovskem zraku?
Nutrimedo, na posnetku sploh ni videti tako grozno zamedeno, ker so pri?li za plugom. In ko smo ?e prelopatali poti. Bi moral videti, kak?no je bilo ob 4ih zjutraj, ko sem se odpravil v slu?bo. Pa tudi pozneje. Sicer pa, saj imam fotografije. Samo da jih zberem in obdelam, ker so v zelo veliki revoluciji. Jih bom malo "stisnil". ?e prej pa otroke pospravim spat.
V ponedeljek pridejo rezervni deli v BTC v Ljubljano (A COSMOS). Da se ne vozimo v Ljubljano samo po teh nekaj kosov, me zanima, ?e bo kdo imel pot v ponedeljek, torek, sredo naslednji teden iz Ljubljane proti Novi Gorici?
Kak?no frezo. Na ferguson?ka nasadijo plug in gremo. In jaz z Mazdo naredim ve? kot on s fergusonom. No, ko se je mo? 36 ur trudil in ni? naredil, so poklicali nekoga s Fiatom 100 konjev in je preplu?il. je pa vseeno slabo o?i??eno. Ker je toliko snega, nima kam porinit sneg. Kot bi plu?il bob-stezo. In tako s plugom porine sneg na rob, za plugom pade nazaj na pot, nato ga s kolesom povozi in to je to.
Kljub Mazdi pa sem en dan bil doma. Sicer sem se prigrebel ven, a uro in pol prepozno. In ker se mi ni dalo snemat verig, sem se obrnil in grebel nazaj domov. Na toplo.
O?itno me Boss ne mara. Enkrat mi je prerokoval nekaj o kidanju. Mo? je najverjetneje ?arovnik. Na grmado z njim!
Ja, ja, ni hude. Je padlo samo 35 - 40 cm snega, tako da je bilo vse pod kontrolo. Edino sprednji odbija? mi je polomilo. Prekleti Đapon?ki so na poltraktor nasadili plasti?ni sprednji odbija?. In ?im je ve? kot 25 cm snega, ga polomi. Dvakrat smo ?e varili in enkrat menjali. Bo treba kak?nega ?eleznega nabavit.
Pluga pa ?e nisem popravil. Ga je ?ena konkretno obdelala... So pa verige na vseh ?tirih kolesih pa vitlo spredaj, tako da ni te?av s prevoznostjo.
Najve?ji hec je bil, ko sem v?eraj pri?el v slu?bo (v ?empeter pri Novi Gorici), pa kli?e sodelavec iz Ajdov??ine, da njega pa ne bo, ker je preve? snega...
?ena pride domov: "Mazda je nekaj ?udno posko?ila, pa nekaj je zaropotalo. Ker je ?e naprej nekaj drsalo in ropotalo, sem vozila malo po?asneje. No, domov sem pri?la, ampak je nekaj narobe z Mazdo."
Grem pogledat. Da mi ni glave razneslo. Plug zvit, v vogalu pluga ?e vedno skala velikosti ?oge in jo je kar privlekla za seboj, sprednji odbija? po?en (plastik-fantastik), zvit glavni nosilec, ki je iz 5 mm debele plo?evine...
To je moralo po?teno ruknit ne pa ?udno posko?it...
Babnice
In ravno zdaj, ko spet napovedujejo obilne sne?ne padavine.
?eprav imam to zimo plug kar precej v uporabi. V?eraj je spet vrglo 30 - 35 cm. In ?e sem prav sli?al, ga bom naslednji teden spet. Verig pa ?e nekaj ?asa nisem snel. ?eprav jih bo treba. Zaloga nafte gre h koncu...
Glede na to, da gre za nadomestni avto, ki sem ga dobil za enkrat domov in nazaj v dolino, je to samo ra?unalni?ko izmerjena. Mislim pa, da ni dale? od realne.
Poleti, pozimi, jeseni ali pomladi - ne vem. Tale ?koda Fabia je samo nadomestni avto, dokler moj ne bo fertik.
Jah, no, glede na to, da ?ivim na 965 metrov nadmorske vi?ine in da je Nova Gorica okoli 70 metrov nadmorske vi?ine, je bila cesta ves ?as "napeta".
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Tole bi bila bolj parodija na temo: "Dilema - kje tankati."
Me je doletelo, da sem moral v Srbijo (Ljubovija) po nek ve?ji tovor in sem se odpravil z BTjko. ?e tankam na Petrolu ali OMV v Novi Gorici, mi BTjka v povpre?ju kuri 16,5 litrov nafte na 100 km (po teh na?ih hribih). Zdaj pa sem dvakrat zapored tankal na INA, pa je poraba komaj 7,9 litrov na 100 km. O?itno ima INA bolj?o nafto kot Petrol in OMV...
. To, da sem z INA nafto naredil 1500 km avtoceste in ravnine (Panonija), pa? zanemarimo... Sem pa vozil skoraj dvakrat hitreje, kot doma - namesto 50 po teh na?ih hribih sem vozil 95 - 100 po avtocesti.
Vsekakor me je poraba presenetila. Je bila presenetljivo majhna. Kljub vsemu sem iz Srbije peljal 350 kg tovora. In BTjka ni ravno neki aerodinami?ni model.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani