Imam splošno vprašanje, ki nekako velja verjetno za vsa vozila. Mogoče je kakšna razlika med bencinarjem-dizlom, ali pa tudi ne. Se slabo spoznam, zato vprašam tukaj.
Večkrat sem slišal, da je avto lahko "zaspan". Da premalo dinamična vožnja (nizki pospeški, nizki obrati) ni dobra za motor. Zanima me, kaj so neka splošna priporočila. Imam bencinarja, Mazdo 3. Sam sem tak, da precej gledam na porabo, ampak mi je pomembno, da tudi skrbim za svoj avto. Moj način vožnje je takšen, da z vidika porabe hitro pospešujem in ne nabijam visokih obratov, nekako do 3000. Na koliko obratih vi prestavite v višjo? Je smiselno z vidika skrbi za avto nabijat obrate na 4k? 5k? 6k? Če ja - kako pogosto? Vsako vožnjo? 1X na teden/mesec? Če je pomembno - v kateri prestavi?
Imam pa še dve vprašanji. Je smiselno pri spustih s strmejših klancev prestaviti v nižjo prestavo, da "mašina" bremza in s tem zavoram prihranimo delo?
In pa še en primer: Ko npr. v naselju pri vožnji z 50km/h v 4. prestavi moramo ustaviti, npr. zaradi rdeče luči... Je slaba praksa, če prestavimo v ler (prosti tek)? Je najbolj optimalno, da raje iz 4. prestavimo v 1. in nato, ko mirujemo v ler, ali lahko že kaj prej?
Se opravičujem, ampak to so vprašanja kot da bi bili v letu 1969....ali še kako leto nazaj....🤣....razen ce imaš kak tank t55/m55 za vozit...kot da bi Greto vprašal kaj je najboljse za zemljo,cccc
Malo kot zanimivost, da je velikokrat bolje servisirat in iskat mnenje o avtomatskih menjalnikih drugje kot pa na uradnem servisu. Torej za 90€ sem kupil "pokvarjen" avtomatski menjalnik zadnjih hit od aisina 8 stopenjskega. Bil je vgrajen v volvo xc60 dve leti star, drugače se pa vgrajuje v citroen, peugeot, bmw, opel, toyota, volkswagen...vglavnem v pol flote, drugace zelo trpzen menjalnik. Po pogovoru s prodajalcem je naenkrat vrglo in d v n in to je bilo to, po pregledu na uradnem servisu je bila ocena menjalnik v okvari in so kupili nov rabljen menjalnik s Švedske za 3000€. Menjalnik odpeljem in si vzamem čas no po 30min je bilo uhotovljeno kaj je bilo, zlomilo je pogon oljne črpalke torej dva zoba ki poganjata wandler zato se je olje pregrelo in vstavilo menjlnik da ga ne uniči, ostalo z menjalnikom vse ok. Nov pogon pumpe pride 300€ plus servis, pa ce je ze menjalnik narazen se menja notranji filter ki ga drugace nemores kot da se menjalnik razdre pa nanese vse skupaj okoli 500€.
Prodajalcu sem javil kaj je bilo in okviren strošek in je skoraj znorel. Vglavnem uradni servisi in avtomatski menjalniki bcasih glih niso najboljsa opcija. Zalostno.
Še slikica menjalnika
Če bi bilo več takih ljudi, bi ljudje lažje shajali in živeli, danes je vsem najlažje zamenjati in prodati novo, saj bo potrošnik plačal, tako da 👍za opravljeno delo.
Zanimivo, da je bila mazda CX-30 najcenejši avto na testu, poleg tega pa z najboljšo opremo :), ali pa so novinarji kaj narobe napisali....
nič pa ne pišejo katere motorje so imeli (x186) in zanimivo mi je slaba uvrstitev VW Tiguana, sem bi prepričan da bo zmagovalec ali vsaj med top 3.....
+ najbolj varčen na testu, materiali in ergonomija notranjosti, najbogatejša serijska oprema, najcenejši avto na testu
- prostornost prtljažnika, prostor za glavo in kolena na zadnji klopi, glasnost motorja
Hyundai tucson je zmagovalec primerjalnega testa športnih terencev. Med 12 kandidati sta mu bila po skupni oceni najbližje cupra formentor in mazda CX-30. Po uporabnosti na vrhu seat ateca, ki je tudi v...
Načeloma lahko nepravilno opravljeno storitev (redni servis, ko niso menjali podložk, pa bi jih morali) reklamiraš, podjetje (pooblaščeni servis) pa tožiš v civilni tožbi za povzročeno škodo 12.000 €, ker niso menjali podložk, kar so celo sami ugotovili. Upam,da imaš kje pisno (na SMS, e-pošti, ... delovnem nalogu,...).
Obligacijski zakonik (OZ). SOP 2001-01-4287. EVA 1998-2011-0020. EPA 1544
to je lepo napisano na papriju, v praksi to iztožiti oz. dobiti nazaj pa ni ravno enostavno, da boš en dopis napisal, tega se moraš lotiti potem resno, z svojim odvetnikom, itd....kar pa tudi ni for free, razen če imaš kakega kolega pravnika-odvetnika.....navadne "neuke" uporabnike pa odkantajo, tako da zase ne vedo.....žal....
Največja razlika je v ceni.pika😉🤣, vse ostalo je pa stvar okusa in osebnih preferenc....jaz bi enako kot so ostali predlagali v zimskih imel 16, letne pa obezno 18, ker če ne drugače (če vsaj malo daš na izgled.....), bo poleti v 16col ugledala česko kot kak škoda😂😉🤣
Tako je... pred nakupom moras prej sam probat... Zato mi tudi ni jasno, zakaj je pri nas tako tezko dobiti avto na test ... predvsem za kaj vec kot tiste pol urce... pa se to po moznosti v spremstvu prodajalca ... ... Precej spremljam tudi nemske forume, skupine,... Tam je kot kaz to precej lazje... Pri nas pa moras imeti malo "veze" ... da dobis avto recimo za en dan... za kaj vec pa moras imeti ze zelo drobe "veze" ...
Sam sem v taksni situaciji... in bi rad probal se kaj drugega... pa ne dobim tistega, kar bi rad probal... Sem recimo pisal ze na Kio, ce se da dobiti EV6 na test... Zal nisem bil delezen niti odgovora .... Pri Hyundai-u (Ioniq 5) so rekli, da samo v spremstvu prodajalca tiste pol urce... Pri Skodi sem malo po "vezah" uspel dobiti Enyaca za en dan ... in kot trenutno kaze, bom ostal na Mazdi ... Mogoce trenutni... ali pa ce se pokaze kaksna dobra ponudba za kaj novega... V igri je seveda tudi CX-60 ...
tudi sam se čudim takim odnosom vseh teh prodajalcev vozil, kot da so najbolj pomembni na svetu in vsi prodajajo ferrarije :), mogoče je za preveriti malo izven okolice ljubljane, torej vsaj 50km ven iz LJ ringa, kjer se verjetno potem najde kakšen "še normalen" prodajalec....mi je ravno pred dnevi razlagal sodelavec, ki je kupoval c5 xcross al kaj je že tisti model od citroena, v LJ so ga "nategovali" podolgem in počes, pa mu prodajlai vse druge modele kot je sam hotel....potem je našel prodajalca Črna na Koroškem, kjer se je zmenil za test, in na koncu ga je tam tudi kupil....tak model avta kot ga je hotel že od začetka....
32, 33.5, 36.5, če vzameš lizing pri njih, sicer še +2k eur🤔😉
pred 55 minutami je scania napisal:
Super, lepo da so porihtali tako kot mora bit. Glede porabe super, po moje še bolj pride do izraza v mestu. Na avtocesti gre kaj samo na elektriko?
Mislim da ne, v režimu sport kot sem jaz vozil (imas eko, normal, sport oz.lahko individual) in na način kot sem zagotovo ne😉, zagotovo pa pri nizkih hitrostih, opazil sem da tja do 60kmh ob normalnih hitrostih brez naglega pospeševanja....za ac pa nisem imel dovolj časa vse "testirati"
Hondin sistem zaporednega hybridnega siatema se mi ne dopade preveč, toyota ima kombiniran sistem in je res dovršen. Drugače pa se mi zdi civic predrag ha ta razred. Poročaj kako je bilo 🙂
Danes sem prevozil cca.50km z novim Civicom, in motor ter eCVT menjalnik (brezstopenjski) ter voznost/hrup na AC in avto se pelje izjemno, pri 130kmh se motorja sploh ne sliši, po AC sem vozil večinoma 150-160kmh in tudi pri teh hitrostih je vožnja uglajena, tiha.....odlično so naredili kot kaže za eCVT menjalnik, razmerja in tudi za moje pojme izolacijo kabine, ker je avto res tih (pri nižjih hitrosti, je to itak samo še bolj izrazito), tako da s tega vidika zelo OK, tudi pospeševanje od 130 do 180 je brez težav in tudi pri 180kmh je avto izjemno tih....glasen je motor res samo če kick-downaš, da šalta eno prestavo nazaj, ampak je to nekako logično oz. če hitro spelješ z mesta in loviš 0-100...povprečno porabo za teh 50km sem imel jaz 7.0, pri čemer sem vozil tako kot v normalnih/vsakdanjih razmerah ne :), avto je imel pa overall 5.7, ko sem ga prevzel, tako da verjamem, da če bi vozil tako kot ponavadi bi imel verjetno okrog 6.0, je pa tako kot si napisal, (oz. kot ugotavljamo že tudi v drugih temah), avti niso več poceni, no saj tudi včasih niso bili, so pa zdaj dragi , zelo dragi
pri tako starem avtu, to itak ne vpliva na ceno, kdor mu bo pametoval, da je bil karamboliran, mu ga pač ne bo prodal, in po drugi strani vedno lahko reče, da je pač odbijač popravljal zaradi parkinga, itd...in je pač drugega odtenka, tako da za moje pojme ni to nek big deal.....vedno so pa vsi kupci ki kupujejo 10+let stare avte najbolj pametni, sploh ker želijo takega kot da bi ga iz salona vzeli :), razni šveroti pa še z merilci laka, itd....in ti potem zbijajo ceno za 50€ 🤣
Hrv s katerim sem bil na testu ima zaporedni sistem. Mogoce ima crv drugace speljano, zato sem šel na testno ker me je zanimalo kako se obnese, za mesto je top, za avtocesto pa katastrofa.
Ja točno tako, to so sedaj pri civicu spremenili in je OK tudi na AC.....za HRV je pa kot si napisal.....lokalne ceste do 90km/h ok, ostalo pa žalost....🤔
Elektromotor poganja kolesa, motor pa služi kot generator, motor ni v direktnem kontaktu s kolesi. Na avtocesti bo motor laufal pod zelo veliki obrati saj bo generiral elektriko za elektromotor ki poganja kolesa. Edina dobra tega sistema je da imas ob volanu ročke s katerimi lahko kontroliraš mislim da 4 stopnje regenerativnega zaviranja, bremze skoraj ne rabiš (samo za čisto zaustavitev). Toyotin sistem pa ima preko planetnega gonila možnost da lahko na kolesa prenaša moč samo motor ali samo elektromotor ali pa oba hkrati.
Sem jo že in če primerjam s cx5, je cx5 vsaj zame boljša, boljši občutki med vožnjo. Fantazijska kombinacija bi bila cx5 s toyotino hybridno tehnologijo ta 2,0 M20 motor s skupno 197KM.
a ni corola cros v rangu CX-30 in ne CX5 ? kako deluje ta njihov 2.0 motor in njihov CVT?
Konkretno vprašanje za lastnike X186 - pa prosim za realne odgovore, ne da zopet zaidemo v nebulone tematike :). Kolega je dobil spodnjo informacijo, je to res, ali drži, oz. ali morate lastniki z X186 motorji res menjati svečke vsak drug servisni interval in ta servis potem stanje 400€+.....
Pa ne se razburjati, samo sprašujem :)....ne vem pa kdaj je to spraševal, letos ali pred leti, ko so X motorji prišli ven in še mogoče ni bilo jasno kako se bodo obnesli.....
*****
Kar se tiče motorja pri Mazdi X186 ( pri vseh modelih ki imajo pred konjskimi močmi X spredaj), mi je prodajalec pri SELMARJU motor odsvetoval, ker je baje tako navit, da je potrebno vsak drugi servis menjati svečke in stane servis preko 400eur ( baje so neke posebne svečke). Priporočil je motor s 150KM, ker nima težav s svečkami in redni servis pride 180-200eur. Kaj verjeti in kaj ne?
Sej verjetno sem to kdaj nevede že naredil, ampak tokrat sem pa prav zavestno to počenjal, ker nekako Jest ni verjel, da se to da brez, da si ovira na cesti. Hitrost pa na obe strani nekje med 130km/h in raznorazna pospeševanja do 150km/h, da ja ne bi motil kamperje na prehitevalnem. Edino po vrhniškem klancu me je mal firbec matral kolk se da pa se lepo pospeši v 6. do 170km/h. Več ni šlo zaradi prometa in prej omenjenih kemperjev, ki se ne dajo četudi so navzgor kar trije pasovi.
Aja pa če koga zanima... tankal polno na Tržaški pri Grudi v Lj, resetiral povprečno porabo in zgolj z vožnjo po AC po dobrih 200 prevoženih km je BC na koncu kazal 5.4l/100km. Škoda, da ni podatka o povprečni hitrosti, ki bi bila sigurno preko 100km/h.
Tega se z navadnim bencinarjem (brez turbo)ne da narediti!👍
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
reg.št. je v SLO (in smo edina država v EU 😲), ki velja za osebni podatek.....in ostalo je kot je napisal @Jest
Povezava za deljenje
Deli na druge strani