Sirius, tale ideja s podpornim kole??kom je za premislit. Zna biti dobra ideja. Sicer plu?im samo do ceste, zato bo dovolj, ?e dam samo enega na sredini, ker je na makadamu ponavadi na sredini greben, koloteki pa so ponavadi globji.
Licitacija pa... 1300? za desko, potem pa ?e hidravli?na ?rpalka, pa ventili, pa cevi,... Se ne izide.
Vse nosilce sem naredil po kopiji na?rta, ki ga omenja?. Vsa pick-up vozila imajo na enak na?in narejeno. Le sprednjo plo??o sem naredil iz tistega, kar sem dobil. In namesto hidravljike uporabljam vitlo za dvig in spust pluga. A si bo o?itno vseeno treba omislit hidravliko, tole z vitlom ni dobra re?itev. A je hidravlika prav pregre?no draga. Mimo grede je cena preko 1000?, pa ?e dosti se ne sme? zmi?ljevat (majhna ?rpalka, majhen pretok, samo en ventil,...).
Nakup JD455 se mi ne zdi smiselen, ker ?e bi ga uporabljal samo za plu?enje, bi stal vsaj 9 mesecev. ?e bi ga opremil ?e z drugimi priklju?ki, bi stal "samo" 4 do 6 mesecev. Cena nakupa takega traktor?ka z vsemi primernimi in potrebnimi priklju?ki pa je mimo grede preko 20.000?. Ko pa bi moral pozimi v slu?bo, si z njim ne bi mogel dosti pomagati. Za 29 km poti bi potreboval krepko ve? kot eno uro... Njegove zmogljovosti v gozdu pa so zelo primerljive z Mazdo BT-50. Po vle?ni sili ga mogo?e celo preka?a... ?eprav je pa JD455 okretnej?i in manj ob?utljiv na udarce.
1.) Vitlo imam spredaj, moral pa sem nazaj, ker sem pred sebe naplu?il velik kup snega, ki sem ga zrinil s ceste dol in sem se hotel vrniti na cesto, da plu?im dalje.
2.) Ker nimam hidravlike na Mazdi, plug dvigam in spu??am z vitlom.
3.)Avto se zato dviguje, ker z vitlom ne morem tako natan?no regulirat vi?ino. Ja, bilo bi pa precej bolj?e, ?e bi imel hidravliko, dalj?i plug in te?jo plo??o. A za re?it situacijo je tudi to dobro. Danes sem preplu?il okoli pol metra visok sneg, in ko sem se vra?al, mi je na dolo?enih mestih veter napihal zamet . Bom jutri ?e enkrat popravil .
S frezo ?istit 5 km poti je malo huda. Sploh s tako majhno, da bi jo lahko nato dal v kason... S plugom pa enkrat tja in nazaj, plug odpnem in v slu?bo. Popoldan pa plug pripnem in malo popravim, kar je ?e ostalo. ?e se kje ne zakoplje...
Verige na vsa ?tiri kolesa, a ni dosti pomagalo. Sprednje levo in zadnje desno kolo sta se enostavno vrteli v prazno in ko sem montiral verige, sta vrgla ?e malo ve? snega izpod koles in ni? drugega. Drugi dve kolesi sta stali pri miru. In dokler nisva Mazde spravila za pol metra v hrib, da je pri?la na ravno, ni ?lo nikamor.
Za verige pa - hvala, a jih imam. Za vsa ?tiri kolesa.
?e ne dobi? ravno nekaj hudo zdelanega, od rezervnih delov pri delovnih Mazdah potrebuje? le filtre in zavorne plo??ice. Pa kdaj pa kdaj kak?no lamelo sklopke. To se vse da lepo dobiti. ?e ne original, pa od Donita iz medvod ali kaj podobnega... Vse ostalo je pa bolj izjema kot pravilo, a se vse dobi.
Izjema je, ?e ga nekam rukne?. Potem se za?nejo te?ave z dobavo, ker potrebuje? kose, ki se rabijo izredno redko in jih je najve?krat treba naro?iti na Japonsko, kar podalj?a rok dobave in ceno. Ali pa poskusiti sre?o po odpadih, a je to precej?nja loterija: ima? ve? mo?nosti, da te strela zadane kot da na odpadu trofi? na ravno tako (delovno) Mazgo, ki ima ?e tiste dele, ki jih potrebuje?... In nato ugotovi?, da so stro?ki ve?ji, kot je Mazga vredna (kljub temu so ti kombiji, recimo temu, spo?tljivega letnika) in raj?i ?e to zapelje? na odpad in kupi? Toyoto ali H100...
Ja, vem, z odgovorom sem kar precej ?akal. To pa zato, da se je zunaj ohladilo. In sem opravil ?e nekaj meritev, da ne more nih?e oporekati. Torej: motorji v BT-50 in podobnih pick-up vozilih so druga?ne konstrukcije kot v osebnih vozilih. ?eprav so obojni dizela?i. Za primerjavo:
Motor Mazde BT-50 ima 143 KM pri 3500 vrtljajih na minuto.
Motor Mazde 3 CD 110 ima 110 KM pri 4000 vrtljajih na minuto.
V motor mazde BT-50 gre 7 litrov motornega olja.
V motor Mazde 3 CD 110 gre 3,8 litrov motornega olja.
Ker je motor BTjke toliko druga?en od "osebnih" motorjev, je ?e bolj ob?utljiv na priganjanje, dokler ni segret na delovno temperaturo. In danes zjutraj, pri zunanji temperaturi -5 stopinj Celzija sem prevozil 12 kilometrov, preden se je motor segrel na delovno temperaturo. Sem prepri?an, da Mazda 3 to dose?e precej prej.
Zakaj to pi?em? ?e se moja BTjka z 143 konji toliko ?asa segreva, se ve?ji motor ?e toliko dlje. In ?e so vo?nje do 20 km, je vo?nje konec, ?e preden se motor prav segreje.
Poleg tega ima mo?nej?i motor avtomatski menjalnik. Kar pa ni ravno plus. Ta menjalnik ima tako imenovano visko sklopko. Ki pa je precej bolj ob?utljiva na kak?ne te?je manevre in te?a?ko delo, kot pa klasi?na. Samo za primerjavo: Zetor nima avtomatskega menjalnika. Ferguson tudi ne. In John Deer tudi ne. Pa Land Rover Defender tudi ne. Vsi, ki so namenjeni te?a?kemu delu, imajo klasi?ni menjalnik s klasi?no sklopko. Mogo?e le, da imajo elektro-pnevmatski prenos komande namesto mehanske ro?ice. To pa je vse.. Nikakor ne bom rekel, da je izbira tega nesmiselna. Odvisno, kaj kdo potrebuje. ?e nekdo vle?e po?itni?ko prikolico ali pa jahto, ali pa pri svojem delu potrebuje kompresor, ki tehta tri tone, ali pa preva?a mini-bager ali kaj podobnega, ima ve?inoma odprto cesto in potrebuje zmogljiv vla?ilec. Tu je izbira mo?nej?ega motorja z avtomatskim menjalnikon smiselna. S tako prikolico itak ne more ve? kot 100 km/h, torej lepo priklopi tempomat, mo?nej?i motor skrbi za ?im manj?o porabo (ki pa pri takem delu ne bo pod 10 litrov na 100 km), avtomatski menjalnik v navezi z tempomatom in avtomatsko klimo pa za udobno potovanje. Tudi s ?ibkej?im motorjem bi se to dalo opraviti, a ne tako udobno. Bi bilo pa zanimivo narediti preizkus, koliko bi se pa dejansko res poznalo na porabi. Kljub vsemu se s takim tovorom ne dirka, pri 100 km/h pa ne verjamem v kak?no res veliko razliko pri porabi. No vsekakor bi mo?nej?i motor tako delo opravil la?je, torej bi zdr?al precej ve? kilometrov brez okvare, kar pa tudi nekaj ?teje.
?e pa kdo potrebuje delovnega konja, pa je bolj?a izbira ro?nega menjalnika, mogo?e tudi malo ?ibkej?i motor. Nesmisel? Niti ne. ?e je na razpolago 143 "konjev" na blatu, snegu, ledu,... je ?e vpra?anje, ?e lahko pnevmatike prenesejo vso to mo? na podlago. Torej ni te?ava, da bi mo?i manjkalo, ampak kako to mo? uporabiti. Kajti mo? brez nadzora ne pomeni ni?. Pri takem delu pa se na porabo niti ne gleda. Tam je pomembno opravljeno delo. In pri dolo?enih delih motor polovico ?asa te?e na mestu. In ve?ji kot je, ve? porabi... Jaz pri BTjki s 143 konji ?e nisem pri?el do tega, da bi bilo mo?i premalo. Niti pri delu v gozdu, kjer smo vla?ili drevesa in ?oke, niti pri prevozu kurjave, kjer smo preva?ali 4 metre drv, niti pri prevozu prijateljevega traktorja na servis, kjer smo 2400 kg te?ak traktor vlekli na 600 kg te?ki prikolici vse do Ormo?a, niti pri prevozu dveh konj, niti pri vleki mobilnega ?ebeljnjaka, niti pri plu?enju snega,... Nikoli ni bilo vpra?anje mo?i ali da bi pogre?al dodatno mo?. Velikokrat pa sem pri?el v situacijo, kjer ni bilo dovolj trenja med pnevmatiko in podlago. Tam pa mi ?e tako velika mo? ne pomaga (bi pa precej pomagale zapore diferencialov, a jih ne ?ibkej?a ne mo?nej?a razli?ica nima). Pri takem delu pa pride poraba tudi do 54 litrov nafte na 100 km. In ne bi bila bistveno manj?a, ?e bi imel ?e tako mo?an motor.
In kdor re?e, da mu Pick-up porabi med 7 in 8 litrov na 100 km, ta ima tako vozilo samo za prevoz svojega ega...
Takole se pa mi jjjj... jajcamo z BTjko. Prekleti Japon?ki, pojma nimajo, kako se naredi delovni stroj. Mogo?e celo bolj?e, da jih v Evropi ne prodajajo ve?. O?itno je zelo va?no, da ima piska?a, ki piska, ?e pusti? klju? v klju?avnici. ?e bi namesto tega piska?a montirali 100% ro?no blokado obeh diferencialov, bi bilo precej bolje... Vsaki?, ko se lotim karkoli delati, me prime, da bi prodal in kupil kaj resnej?ega. To je kve?jemu avto za ?enske: neob?utliv na robnike, ko ne znajo parkirati (vsaj ve?ina), v kason lahko postavijo dva otro?ka vozi?ka, pa ?e je prostor za robo, ki jo pripeljejo iz trgovine, ?e pa slu?ajno pade malo snega, bodo vseeno pravo?asno pri?le domov brez kva?kanja verig na kolesa... Za kak?no resno delo pa... Kaj jaz vem, ?e se voznik po?teno potrudi in ima s seboj kup pripomo?kov (gurtne, verige, ro?no vitlo, lopato,...) mogo?e lahko opravi kak?no delo tudi izven asfalta.
Tale video je sneman do trenutka, ko se je Mazda zakopala. Vsega preklinjanja in truda dveh, da sva ga z ro?nim vitlom in vsem ostalim zvlekla nazaj na splu?en makadam, ni bil posnet. In ko mi bo enkrat dopi*****, se bo res zna?el med malimi oglasi.
je kar delala in delala potem je pa o?e pre?alatal na toyoto ker je bila s sede?i.
Mazdaman, se pa res ne spozna? na Mazde. Tole na sliki je Ford Econovan Maxi. Takoj pade v o?i oval na maski za Fordov znak. Mazda na svojih kombijih nima znaka ampak napis.
Odli?en delovni stroj ne glede na obliko. Sploh izvedenka z ?tirikolesnim pogonom. Sem sam iskal, pa jo je Mazda prenehala delati oz. je ni za Evropski trg . Zato sem pristal na BTjki. Ki pa jo tudi ni ve? za Evropski trg.
Motor 2,184 litra, 47 kW, diesel, a na odpad ni pri?la nobena z manj kot 300.000 kilometri.
Sem imel 100?, pa sem ?el tankat poln tank nafte. Ker je ?e ostalo, sem BTjko peljal v avtopralnico, da so jo oprali, o?istili, spucali, spedenali,... od zunaj in od znotraj. Zdaj je sterilno ?ista in higiensko neopore?na...
To je sicer res, res je pa tudi, da policaj med vo?njo ne more ugotoviti, kak?ne gume ima?. ?e pa obstane?, in povzro?i? zastoj, te pa lahko kaznuje. Torej: budno spremljaj, kaj se dogaja. ?e je pred teboj sumljiv vzpon, raje montiraj verige. Tudi ?e je sumljiv spust. Druga?e pa se mirno vozi.
In monta?o verig sprakticiraj ?e prej, ne da se na cesti v snegu u?i?, kako se sploh nataknejo. ?e te slu?ajno doleti, da te preseneti in obstane?, ima? najve? pet minut ?asa, preden od nekod ne prikolovrati policaj (takrat ko je najmanj treba, pride sam od sebe). Pa tudi na cesti ne bo prehudega zastoja. ?eprav zna en takle avto narediti precej kaosa: en tak avto se ustavi, za njim pride tovornjak, ki bi sicer ?el ?ez, a se mora tudi on ustaviti, avto da verige in gre naprej, tovornjak pa ne spelje nikamor ve? vse do "pomladi". In potem se vsi jezijo na voznike tovornjakov, zakaj se ne izlo?ajo iz prometa in tako naprej.
Kar se ?tirikolesnega pogona in verig ti?e, ne zganjajte prevelike panike. Dokler je spodoben oprijem na cesti, se itak vozi brez verig. Ko je na cesti toliko snega, da ti ?tirikolesni pogon pri teh hobi 4x4 (kolikor vem, to ni neko resno terensko vozilo) ne pomaga ve?, ga je na cesti vsaj 10 cm. ?e montira? verige na eno os, to ne bo predstavljalo tako velike spremembe v optiki podvozja, da bi se bal za diferenciale in kardane. In z verigami itak ne gre? ve? kot 50 km/h. Torej ni nekih preobremenitev in se utegne vse sproti shladiti.
Kar se pa ABSa in ASRa ti?e, pa... Jaz ASRa nimam niti ga no?em imeti, ker sem toliko vajen sne?nih razmer, da mi ASR dela ve? te?av kot pa koristi. Se zgodi, da jaz reagiram hitreje kot ASR in ko ?e on opravi svoje, nastanejo "zanimive" situacije in ostali udele?enci mislijo, da je na cesti popoln za?etnik.
ABS in verige pa se ne marajo. Z nekaterimi verigami se ABS bolj ne mara kot z drugimi, a ne dejstvo je, da se ne marajo. Vseeno pa, kot sem ?e omenil, z verigami ne gre? ve? kot 50 km/h, zato tudi to "ne-maranje" ne predstavlja takega problema.
In, mimogrede, tudi jaz in ABS se ne marava, a to je ?e opisano v neki drugi temi, kjer je govora o ABS zavorah na terenskem vozilu v slabih pogojih (blato, mokra trava, makadam, sneg,...).
Kakorkoli, ?e ti verige pa?ejo na tvojo dimenzijo gum, jih lahko uporabi?. Pazi pa na nekaj drugega. Pri dolo?enih vozilih prideta blatnik in guma precej blizu. Ko da? gor verige, prideta ?e bli?je. In ko zavije?, pride en rob gume presneto blizu notranjega blatnika. In ?e pri tem zapelje? na kak?no grbino, lahko veriga zagrabi notranji blatnik in ti vso tisto plastiko zmelje, preden ustavi?. Ne vem, kako je pri tem vozilu, to preveri sam.
Slivka, a ima? ?e namontirane gume yokohama geolandar? Nekaj si se prito?eval ?eznje. Imam take za pozimi -dobil zraven avta pa me zanima, ?e jih je vredno montirat.Imam pa ?irino 265. Poleg njih imam ?e semperit hi grip 205/75/16. Bo treba pozimi en test narest glede gum-?iroke ali ozke. Imam pa mazdo b 2500, za bt-jko ni ojrov.
?ez Japonsko Johanco se nisem ni? prito?eval, ?eprav sem jih zamenjal za BF Goodrich All Teren, ki so primernej?e za moje pogoje (blato, makadam, mokra trava, sneg, od ?asa do ?asa tudi nekaj asfalta, letos tudi neverjetnih skoraj 1700 km avtoceste).
Prito?eval sem se ?ez Dunlop AT 20 Grandtrek M+S, ki niso vredne, da se userje? nanje - dobi? jih pa originalno montirane na novi BT-50 (vsaj jaz sem jih). Vsekakor pa so za sneg bolj?e o?je pnevmatike. ?eprav sem jaz prisiljen v ?iroke, ker imam za ?iroke pnevmatike tudi verige - za vsa ?tiri kolesa.
zakaj ne poka?e zadnjih nekaj postov? Pa ravno zanimivo je postalo. A bo Slivka koga na go...? Kaj je narobe na strani oz. zakaj ne odpre???
Sem mogo?e kaj zamudil?
Nisem ravno nek pretepa?, ?eprav sem bolj kme?ke sorte in s hribov doma. Me pa vseeno zanima, ?e sem kaj zamudil, da ne vem, koga naj bi na go... in zakaj?
To ni Rena, to je Mazda. Ti motorji se vrtijo dokler ne crknejo. Potem se pa ustavijo.
?e menjalnika ne polomi? sam, je skoraj neuni?ljiv.
?e mrzle turbine ne na?iga? v obrate, je kar trpe?na.
Motor se pa vrti, dokler ne crkne.
Zavedaj se, da avto ni konj. Konju vidi?, da je obesil glavo, pa ve?, da je bolan. Avto se pa sveti kot nov, kaj skriva v drobovju, se pa poka?e s ?asom. Je pa dejstvo, da so Mazdini motorji med bolj?imi in zanesljivej?imi, kar jih lahko dobi?. Kar pa ne pomeni, da ti ne bo ni? odpovedalo. Pomeni samo to, da z nakupom Mazde najmanj tvega?.
?e je avto primerno vzdr?evan in ?e je primerno uporabljan, bo naredil 300000 in ?e ?ez.
Obilo uspeha pri nakupu in obilo sre?nih kilometrov!
Da ne za?enjam nove teme, bom prilepil kar tule zraven, ?eprav ne gre ne za plati??a ne za Mazdo.
Torej, stvar je taka, stoji pa takole:
Imam Hondo Jazz. In ?eno in tri otroke (5 let, 3 leta in 3 mesece). In smo s Hondo zelo zadovoljni in je ne bi menjali. Se pa od ?asa do ?asa zgodi, da bi s seboj peljali tudi nono. In za take primere bi mi prav pri?el ?e dodatni sede?. Da bi prodal Hondo in kupoval avtobus, mi ne di?i, ker ne maramo velikih vozil (nerodna, okorna, kdor je bil na pikniku v Lokovcu pa ve, kak?ne so ceste do nas. Pa je piknik vedno poleti, pozimi so pa vozni pogoji precej slab?i). Septembra pa je Panda ostala brez tablic (glede na to, da je letnik 1995 in da ima preko 323000 km, nismo niti poskusili s tehni?nim pregledom). In tako sem ostal brez avtomobil?ka, s katerim smo re?evali take situacije. Kadar sem ?el sam, sem ?el s Pando, ?e je bila dalj?a pot, s Hondo, ?e nas je ?lo pet, ravno tako s Hondo, ?e pa vseh ?est, smo ?li pa s Hondo in Pando.
Pa me zanima, koliko bi pri?la predelava Honde Jazz, da bi v prtlja?nik montirali dodatni sede? za otroka, da bi se lahko takrat peljali z enim vozilom?
In kje bi mi to lahko naredili?
In kako bi to lahko homologiral?
Sem malo meril in kombiniral, in bi mi bilo najenostavneje narediti luknje na pravem mestu v dno prtlja?nika in kadar bi potreboval dodatni sede?, bi podstavek otro?kega sede?a privil v dno prtlja?nika, otro?ki sede? pa ima tudi svoje varnostne pasove. Ali pa se mogo?e ?e dobi kak?ni otro?ki sede?ek, ki se ga lahko montira v prtlja?nik?
Je kdo kdaj sre?al kaj podobnega?
Ja, doma imamo ?e poltraktor Mazda BT 50, a je ta poltraktor dokaj neroden za hitrej?o vo?njo in manevre po mestu, pa niti vinjete nimamo zanj, pnevmatike so zimske, pa jih poleti hitreje uni?i, pozimi imam ?e verige na kolesih, pa sne?ni plug, ki pa ni homologiran, pa ne grem na cesto z njim (no, ne na tisto, po kateri se policaji s svojimi avto?ki ?e lahko vozijo) in sploh je bolj delovni stroj... Pa saj je bilo o BTjki ?e dovolj napisanega, ne bom je tu ?e enkrat opisoval.
Sicer nisem ekspert, a meni tukaj nekaj ni ?isto jasno: bencinar z 1362 konjskimi mo?mi? Mora biti pa zelo ?ejen. Pa tudi ?e mu je polovica konjev ?e krepala, je ?e vedno besna zverina.
Sem ?e zapisal, da nisem ekspert, pa mi ?e nekaj ni ?isto jasno:pod besedno zvezo "povpre?no ohranjeno" si predstavljam nekaj, kako naj napi?em, pa? druga?nega.
Mazda je BTjke delala na tajskem. Ker so bile tam pred nedavnim poplave, je proizvodnja mo?no omejena. Poleg tega je bilo ?e nekaj drugih dejavnikov, ki so vplivali na odlo?itev, da Mazda BT-50 nekaj ?asa v Evropi ne bo na voljo. Tako se je odlo?ila Mazda Motor Corporation in ne na?i trgovci.
?e vedno pa so na voljo v Avstraliji in, jasno, na Japonskem. Vendar z volanom na desni...
Sicer se bolj spoznam na sam avto kot pa na to, kje se ga kupi oziroma zakaj se ga ne more, a nekaj sem ujel (nepreverjene informacije) , da je Mazda zaklju?ila proizvodnjo gospodarskih vozil, kamor spada tudi BT-50. Se bom ?e malo pozanimal, kaj je na stvari.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Sirius, tale ideja s podpornim kole??kom je za premislit. Zna biti dobra ideja. Sicer plu?im samo do ceste, zato bo dovolj, ?e dam samo enega na sredini, ker je na makadamu ponavadi na sredini greben, koloteki pa so ponavadi globji.
Licitacija pa... 1300? za desko, potem pa ?e hidravli?na ?rpalka, pa ventili, pa cevi,... Se ne izide.
Ne, Boss, za to ni zaslu?na Pahorjeva vlada.
Ne, Boss, za to ni kriva Jan?eva vlada.
Da te ustavim, ?e preden sploh za?ne?.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani