Pravkar zamenjal baterijo v ključu. Že ena dva tedna avto opozarja na slabo baterijo v ključu, pa ne bi rad na novega leta dan ugotovil, da ne odklene. 😃
Evo, prejle me je klical kolega, ki je dva meseca nazaj kupil Teslo Y LR. Pa sem ga vprašal, kako je zadovoljen. In je ni mogel prehvaliti. 2 meseca, 10.000 prevoženih km. Pravi, da ko pride iz službe, avto žena kar zapleni, tako ji je všeč. 😃
Tudi asistenčne sisteme je pohvalil, da delujejo bp in še niso zatajili. Aja, pa ni nič kaj počasen voznik, 140-150 km/h tempo po avtocesti, avto pretežno polni doma, le na kakem daljšem izletu zavijejo še za pol urice na supercharger.
Ja, vem, tak avto stane 45 jurjev in ni za vsakega. Ampak Mazda CX-60 je celo dražja kot PHEV ...
Kdo ti je kriv, če se pa rad mučiš in ne znaš uživati v naravi in dopustu?
In spet - zopet in še kar - serviraš neke robne primere, ki jih povprečen voznik nikoli ne doživi ... Pač, prav, tebi EV ne pride v poštev, ampak zakaj potem to posplošuješ še kar na vse druge?!
Dejstvo je, da če greš z EV na pot, se moraš prilagajat najprej vozilu, potem WC, potem želodcu. Drugače pa vozilu nazadnje. Pa ni važno, kaka baterija je not...
Misliš "na potovanje"?
Kdor kupi EV pač kupi takega, ki 90 % njegovih potreb (razdalj) pokrije brez dodatnega vmesnega polnjenja. Če gre 2- ali 3-krat letno nekam dlje na potovanje ali dopust, pa polurni postanek res ni težava. Razen v glavah nekaterih ICE-voznikov. Tisti z EV je ves ta čas že noter prinesel čez leto, ko je samo v garaži priklapljal avto in mu ni bilo treba na bencinske hoditi ...
Sam sem med tistimi, ki lahko vozijo dolge (t)ure. Ampak mi povsem ustreza tudi to, da se po 300 km npr. ustavim za pol ure - poleti in pozimi. Malo raztegneš noge, zaužiješ tekočino in/ali hrano, WC po potrebi. Probaj enkrat, boš videl, da se ne boš čutil kot talec. Ali pa vklopi štoparico, ko s familijo naredite postanek na poti na morje ...
Gre za to,ker ti gledaš "čez roza očala",ker si pač na tem,innormalno da,ker ga imaš,mu odpuščaš "napake"
Bom rekel tako-objektivno mi naštej lastnosti baterij,kjer so slabše od fosilnega goriva...jaz sem glavne naštel...pa jih daj še ti...objektivno.
Evo, moj pogled na to zadevo - minusi baterij:
1. Volumen in teža.
2. Omejena zmogljivost (domet vozila)
3. Cena (nadomestne baterije)
4. Nevarnost požara.
Pri čemer je pri točki 3. to začasno stanje. Dokler ne bo hiperprodukcije baterij in bodo te le v domeni proizvajalcev, bodo cene visoke. K sreči pa se pojavlja vse več podjetij, ki baterije popravljajo. Baterija v EV zelo redko crkne. Oslabi ponavadi kakšna celica, ki nato zavira cel sklop, odvisno od količine sklopov v bateriji pa se za ustrezen delež zmanjša zmogljivost (ker BMS odklopi problematični sklop). Stroški takšnega popravila baterije pa niso pretirani, od 500 dalje, in bodo še manjši, ko bo na voljo več rabljenih baterij (donatorjev) in sestavnih delov (v prosti prodaji).
Statistično gledano z vidika okvar me baterije sploh ne skrbijo. Res ne. Če z njo ne ravnaš ravno kot svinja z mehom, moraš imeti kar precejšnjo smolo, da do neke poštene kilometrine doživiš okvaro. Pa še za to je najpogosteje kriv zunanji dejavnik - domača ali javna polnilnica v okvari, udar strele ipd.
To, kar "daleč najbolj", pa spet ne tako zelo pogosto crkuje na EV so polnilci v vozilu. A o tem nihče ne govori, ker jih zaenkrat večinoma menjajo v garanciji. Tudi tu se k sreči najdejo podjetja, ki se spustijo v popravilo, čeprav je to za kakšna eksotična vozila kar izziv (že sami sestavni deli). Kdor je imel kdaj opravka z računalniki, verjetno ve, kako luštno je popravljati skurjen napajalnik ... Dobra novica pa je ta, da so skoraj vsi OBC (on-board charger) tudi popravljivi.
Starodobniki so niša. Z njimi se ne dela nekih hudih kilometrov, ljubitelji bodo že poskrbeli za nadomestne baterije, če se bodo želeli voziti, tisti, ki bodo v dnevnih sobah in muzejih, so pa samo za gledanje in slikanje. 😃
Točno tako @Boss. Zato pa se bodo rabljene MX-30 že prihodnje leto prodajale po 15k €.
Njihov plus je pa to, da z njimi nihče ni delal velikih kilometrov, torej so zelo dobro ohranjeni avti s kakovostno notranjostjo, podobno Mazdi 3 in CX-30, ne pa tipični EV plastik-fantastik.
In za nekoga, ki ne rabi večjega dometa, je tudi MX-30 lahko super avto.
We get a lot of questions from our community about electric car batteries. That is partly because the cost of battery replacement is so...
No, vidiš, da se lahko poišče kaj koristnega za to debato.
Že na začetku lepo napišejo bistvo:
The good news is that your EV battery is far more complex and sophisticated than other lithium ion batteries in your life and is built to ensure its lifetime exceeds its warranty - and more.
Proizvajalci EV ciljajo na življenjsko dobo baterij med 15 in 20 let. Kar je za kupca EV povsem dovolj. Jaz bi z veseljem kupil tudi ICE avto, če bi se proizvajalec hvalil, da ga je izdelal tako, da verjame, da bo delal vsaj 15 let. Pa se nihče tako ne hvali.
Upoštevati morate tudi to, da imajo EV z vsako generacijo bolj zmogljive baterije, torej jih degradacija manj prizadane. Prvi Leafi brez kakršnekoli skrbi za baterijo so namesto 120 naredili le še 50-80 km po ducat letih in še vedno vozijo - in verjetno še dolgo bodo.
Zdaj če bo neka Tesla po prevoženih 200.000 km namesto 400 km z enim polnjenjem naredila le še 350 km, se pa nihče ne bo pretirano sekiral. Hyundai, Honda, naša preljuba Mazda in še nekateri proizvajalci EV so pa sploh šli "na varno stran", tako da so pustili lep del baterije (beri: okoli petino) kot zgornji buffer, torej neuporabljene.
Primer Mazda MX-30. Polna kapaciteta baterije je 35,5 kWh, uporabna - torej tista, ki je na voljo pogonu - pa le 30 kWh. Baterijski računalnik (BMS) pa skrbi, da ustrezno balansira/obremenjuje celice tekom življenjske dobe. Torej pri MX-30 mora degradacija v bateriji doseči skoraj 20 %, da se bo to pri vsakdanji uporabi vozila sploh zaznalo. Glede na to, da ima MX-30 precej majhno baterijo (glede na konkurenčna vozila), je namenjena za krajše vožnje, torej verjetno še par let ne bomo videli nobene z 200.000 km in analizo njihove baterije.
Nasploh pa za vse NCM baterije velja, da se degradacija po prvih treh letih močno umiri.
Kot rečeno, kdor polni EV pretežno doma, sploh ne rabi razmišljati o bateriji. Tisti, ki je pa EV kupil z namenom, da ga bo stalno polnil na superchargerjih, pa verjetno računa na scenarij nekajletne rabe in hitrejše prodaje - ampak kot je napisano v omenjenem članku, tudi takšna degradacija ni huda in baterije zdržijo, kar je zapisano v garancijskih pogojih.
Pod črto je degradacija baterij v naših elektronskih napravah (telefoni, tablice, računalniki) bistveno večja, pa nikogar od vas ne slišim, da bi se čez to pritoževal.
Pišete, kot da je izdelava ICE vozila brez izpustov CO2?! Pa ni, očitno.
Tudi to, da nafta pride iz globine tal v arabskem svetu ali ZDA do slovenskih črpalk in v vaša vozila, ustvari ohoho CO2, pravzaprav bistveno več kot npr. elektrika iz nuklearke.
Nič od tega ni zeleno, lahko se le pogovarjamo o tem, kaj je bolj in kaj manj zeleno.
No, o tem, kaj so argumenti in kaj je fer, lahko gremo v nedogled.
Jaz sem povprašal po statistiki - drži? Torej nekem resnem dokumentu, članku, raziskavi.
Dobil sem pa "click bait" Youtube video enega primerka. In to naj jemljemo kot dejstvo?! Lepo prosim ...
Verjemi, da bi bile v ZDA "Class Action Law Suit", če bi baterije crkovale kot po tekočem traku, kar se je očitalo ...
Da ne omenim, da ob vseh teh očitkih, nihče od vas sploh ne pomisli, da tudi Mazdini dizelski motorji pri 200.000 prevoženih km niso več biseri. In mariskateri med njimi ima upad zmogljivosti bistveno večji od 8 %, bistveno več kot 8 % višjo porabo kot je bil nov itd.
Aja, 8 % degradacija je konec sveta? Avto še dela? Da. Baterija še dela? Da.
Torej ni nič u "qu ..." razen uporabnikovega razmišljanja, da želi stalno viseti na superchargerjih.
In še to so robni primeri, ki s prakso nimajo kaj dosti. Lastniki EV te prvenstveno polnijo doma, kjer je že 11 kW skoraj zgornja meja, to pa bateriji nič ne škodi. Ampak, kot sem rekel, "hejterji" vedno samo z robnimi primeri operirate, niti prisluhniti nočete razumu.
Zakaj obremenjujoča? Razen par bumbarjev, ki imajo t. i. free charging, nihče ne visi na hitri polnilnici do 100 % napolnjenosti baterije.
Ostali pa razumejo rek "čas je denar". V obe smeri. 😃
Sploh pa, novica velja za ZDA, čeprav lahko to pride tudi k nam. Čudno, da se še nihče ni obregnil ob to do sedaj - v Italiji imajo na hitrih polnilnicah pribitke že po 60 minutah (sicer ne tako drastične), pri nas po 180 minutah ...
Ampak na DC polnilnicah, ki so vsako leto hitrejše, res ne rabiš niti ene ure za ogromno količino prevzete energije. Jaz sem v zimskih temperaturah v Tepanju filal MG4 z do 121 kW (uradno gre do 144 kW) in porabil 22 minut za od 21 % do 78 %.
Jaz bi vam rad samo dopovedal, da je EV že danes primerna izbira za večino voznikov. Ker povprečno vozilo v Sloveniji dnevno prevozi le 30 km. Avtonomija povprečnega EV pa je že preko 200 km (v vsakem vremenu). Kdor ima parkirni prostor z možnostjo elektrike, se lahko že danes gre e-mobilnost.
Ostali pa bomo še malo počakali na razvoj javne polnilne infrastrukture. Ampak tudi tu ni tako zelo hudo, kot želite nekateri prikazati.
Ne vem, če veste, ampak ko so se pojavili prvi avtomobili na bencin, se je bencin kupoval še v lekarnah, ni bilo bencinskih črpalk ... In ja, tudi takrat so se ljudje še desetletja drli, da se avtomobili ne bodo nikoli uveljavili, ker ima njihov vranec (beri: konj) daljši domet, ni jim treba stati v vrsti v lekarni in upati, da zaloge bencina niso pošle itd.
Daleč smo prišli od tistih dni, a mi je jasno, da se zgodovina ponavlja.
99,99 % voznikov nikoli ne gre na 3.000 km potovanje. S katerimkoli avtom.
In ja, lahko greš tudi z EV, saj ne narediš 3.000 kilometrov v kosu.
In na potovanjih se ti ne mudi toliko, da ne bi vsake par ur naredil polurni postanek - ozr. se ti vsaj ne bi smelo, sicer nekaj delaš narobe v življenju.
Če smo že pri dotičnem primeru Sardinije, lahko na telefon namestiš aplikacijo Enel X Way, ki ima pokrite skoraj vse e-polnilnice po Italiji in vneseš svojo kreditno kartico. Ko stojiš pred polnilnico, te le še vpraša, s katere "ročke boš tankal" - ali pa poskeniraš kodo QR. Simpl.
In če nisi največji škrtuh, lahko tudi s Petrolovo aplikacijo (ali kakšno drugo) greš po Evropi in tankaš elektriko - zaradi gostovanja je sicer nekaj dražja kot pri lastniku e-polnilnice, a da ne bi mogel polniti avtomobila se ti skorajda ne bo zgodilo.
Tako da te zgodbice o 1000 in eni aplikaciji so samo v glavah ljudi, ki se še nikoli niso zapeljali z EV malo dlje, ali v kako sosednjo državo.
Po drugi strani pa še dobro, da ti "jamrači" o(b)stajajo, saj EU nalaga lastnikom DC-polnilnic, da te opremijo s POS-terminali, torej boš že prihodnje leto lahko prišel in povlekel bančno kartico ter polnil.
Kaj pa če bi razmišljali drugače? @Jest ne rabi nikamor iti, v garaži všteka in je stvar rešena. Tako kot date zvečer telefon na polnilec, pa še to ne vsak večer. 😃
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Pravkar zamenjal baterijo v ključu. Že ena dva tedna avto opozarja na slabo baterijo v ključu, pa ne bi rad na novega leta dan ugotovil, da ne odklene. 😃
Povezava za deljenje
Deli na druge strani