A mi nekdo razlozi zakaj ne upostevate priporocil proizvajalca? Jaz imam na M6 tlak na 2.3 na vseh, tako kot je dolocil proizvajalec. Ocitno necesa ne vem pa naj mi prosim nekdo razlozi zakaj proizvajalec navaja 'napacne' vrednosti.
Sej ne navaja napa?ne vrednosti ampak minimalne tlake, kjer je dejansko ?e varno in isto?asno pnevamtike nudijo najbolj?e udobje. Pod te vrednosti, ki so napisane na vratih naj ne bi ?el, ker potem pride do pregrevanja gum in lahko tudi po?kodb le teh. Ker ?e polni? na minimum in z dejstvom, da zrak po?asi uhaja iz gume si hitro lahko pod minimalno vrednost. Zato pa obstaja tsto priporo?ilo, da se preverja tlak v pnevmatikah vsaj 1x mese?no.
Ker je to konstantno vpra?anje koliko naj se gume polnijo je kar nekaj parametrov, ki vplivajo na ?imbolj optimalno polnjenje.
1. ?e se vozi? veliko po AC je priporo?ljivo dvignit tlak za cca 0.3 bara, da se izogne? morebitnim pregrevanjem pnevmatik.
2. ?e vozi? veliko po zavitih cestah ali celo po ridah v hrib je pametno dvignit tlak, da se pnevmatike ?im bolj enakomerno obrabljajo.
3. Razli?ne znamke pnevmatik se obna?ajo razli?no glede na samo zgradbo pnevmatike. Recimo en tak ekstremen primer so bile Good year Eagle F1 (tiste prve s smrekca profilom). Da so se pravilno in enakomerno obrabljale po celotni povr?ini so morale biti napolnjene na 3.0 bara. ?e je bilo manj ti je pobralo zunanje robove in pnevmatika ni zdr?ala niti 20kkm normalne vo?nje.
4. Seveda, ?e je avto bolj nalo?en dvigne? tlak.
5. ?e vozi? po slabih cestah je bolje dvigniti tlak, da ne tvega? po?kodbe gume zaradi udarca ob kak?no udarno jamo ali slabo zaflikano cesto.
6. ?e ima? raj?i bolj?o vodljivost, ?e posebej ?e ima pnevmatika mehke bo?nice je treba dvigniti tlak.
7. Z nekoliko vi?jim tlakom lahko prihrani? tudi kak deci ali celo dva goriva na 100km.
Edina pametna prednost vo?nje z minimalnim tlakom je dejansko samo udobje pa ?e to je bolj stvar percepcije. Aja pa mogo?e ?e na zasne?enih cestah pa ?e tam je odvisno ali gre za steptan sneg ali za plundro. V plundri je bolje vi?ji tlak.
V glavnem jaz osebno ?e leta polnim nekje od 0.3 do 0.5 bara ve? kot je minimum zapisan na nalepki. Druga?e pa probavaj - spreminjaj tlak, opazuj enakomernost obrabe, segrevanje pnevmatik in filing pri vodljivosti. Marsikdo je ?e le tako spoznal skrite lastnosti svojega avtomobila in v veliki ve?ini so bile to pozitivne.
Activa ?ist prav ima?... stra?no smo ratal razvajeni. V?asih smo se ?tirje vozil v Jugotu na morje brez prtlja?nika na strehi pa ?e fotr je zapel zadi prikolco za pet metrsko ?portno jadrnico (na prikolci ni bilo ni? drugega kot jadrnica in oprema zanjo)... sklopko je pol vsako jesen sicer menjal, ker jo je seveda skuril ampak na morje in nazaj smo pa vseeno pri?li.
?e je pod sedem vzamem fen in pol ure segrevam gume, da ne ratajo trde in da se ne zavrtim ter ruknem v graben ?e predno pridem do glavne ulice, Saj ve? kaj pravijo, da pod sedem so gume ?e trde kot kamen. Ta pravlji?na ?tevilka 7 je res od hudi?a.
Na pa samo spet pri famoznih ?lankih in ?e bolj famozni ?tevilki sedem. A ni lepo, da lahko vsako leto vsaj 2x reciklirajo ista ?lanka o gumah. Brez medijev, ki me vsako jesen spomnijo na sedem stopinj celzija skoraj ne morem ve? pre?ivet...
Ah ja... bistveno je le toliko, da vlaga ne kondenzira na pnevmatikah oziroma, da voda slu?ajno ne te?e po njih. Preve? suhe razmere so slabe, ker gume presu?i in se za?nejo pojavljati razpoke na povr?ini. ?e bi bila vlaga res tolk slaba potem bi zimske gume propadle v nekaj sezonah na avtih, ki stojijo zunaj.
Povejte mi koliko imate kaj gume napumpane? Js sem imel 0,3 bar nad proizvajal?evim priporo?ilom pa sem opazil, da mi je sprednji dve malenkost po robih pobralo...je mo?no, da je premajhen tlak? Imel sem 2,7 in 2,6 bar. Razmi?ljam, da bi jih dal na tlak, ki ga proizvajalec predvideva za poln avto pa brez dodatka...
Kdaj pa si meril tlak? A pri hladnih gumah al si se najprej pripeljal na pumpo in so bile gume segrete? Takrat je hitro 0,2 do 0,3 bara vi?ji tlak kot pri hladnih. Jaz imam hladne na cca 2,6 spredaj in 2,5 zadaj. Segrete so torej nekje okoli 2,8 oziroma 2,7 zadaj
A zjutraj ?aka? da se dvigne nad 7 da gre? na ?iht al si ?e menjal?
?e je pod sedem vzamem fen in pol ure segrevam gume, da ne ratajo trde in da se ne zavrtim ter ruknem v graben ?e predno pridem do glavne ulice, Saj ve? kaj pravijo, da pod sedem so gume ?e trde kot kamen. Ta pravlji?na ?tevilka 7 je res od hudi?a.
Se pravi z eno besedo - nateg, oziroma birokratska zadeva, ki ni ne ti? ne mi?.
?e ne nadome??a ni?, oziroma se za nalepko ne skrivajo kvalitetna testiranja potem je nalepka sama sebi namen oziroma za birokratsko delanje kljukic, da je neko ministrstvo ali resor pa le nekaj naredilo, ?eprav nima ne repa in ne glave.
Ah ne razumete... Golfu se cena dvigne takoj po nakupu in dose?e vrh po nekaj letih uporabe - vsaj tako pravijo verniki VW-ja. Tako je bilo v?asih z Jugoti in Stoenkami - ampak takrat zato, ker so bile ?akalne dobe za novega tudi nekaj let in si lahko malo rabljenega prodal dra?je kot novega.
te nalepke so en sam nateg - again. Skoraj ni? konkretnega ne povedo saj je notri samo en koristen parameter in sicer zaviranje na mokrem . Ampak to je premalo saj ni podatkov o obna?anju v ovinkih na mokrem, da pa se 2/3 nesre? zgodita na suhi cesti pa tudi o?itno ne briga nobenega. Podatka o hrupnosti gume in kotalnem uporu sta pa ve? ali manj brezvezna.
Edino merilo so primerjalni testi pa ?e ti niso popolni saj ne testirajo gum po nekaj letih uporabe in obrabe.
Mislim, da pri Mazdi res ne bi smela biti te?ava s kilometri. ?e bo? delala toliko kilometrov kot opisuje? je to komaj 100.000 v pet letih. Si pa upam trrditi, da tudi preko 300.000 prevo?enih na ?tevcu ne bo nekih te?av potem pa ?e itak menja? avto saj bodo ve?ji problem leta.
Razlika v bencinu in dizlu je v porabi, ki je v prid dizlo in tudi ?ivahnosti. Dizel zaradi turbine in navora se pelje bolj odlo?no, bencinar ima pa pri 1.6 motorju za moje pojme premalo mo?i in ga je treba terat v vi?je obrate, ?e si ?eli? bolj?e dinami?nosti. Ker pa ne vem kak?ne vrste voznica si, pa je najbolj, da gre? sprobat kak?en krog in vidi? a ti je dovolj. Aja ?e minus za dizel je pa gonja v zadnjem ?asu, da se bodo mestna sredi??a po?asi zapirala za dizla?e.
Verjetno se je res komu odlomil tale amortizer in so vrata prtlja?nika padla nanj. Ker gre v takih primerih za velike od?kodnine je verjetno ceneje zamenjati amortizerje na vseh.
Samo pritisk v XL mora biti druga?en kot na navadnih. Kako potemn veste kateri je pravilen? Pa tud po moje bi ?e proizvajalec predvidel XL verzijo v homologaciji. Tako kot pri nekaterih karavanih in enoprostorcih.
LP
Tlak, ki ga proizvajalec avtomobilov predvideva je najni?ji tlak. Vedno ga lahko po ?elji dviguje? seveda v mejah normale tako, da recimo pol bara vi?ji tlak je za moje pojme najbolj optimalna re?itev, ?e ho?e?, da se avto obna?a tako kot je potrebno v ovinkih. Pri nekaterih ?portnih gumah je treba it celo recimo do 3.0 bara, da bo delovala optimalno in da se bo guma tudi obrabljala enakomerno in ne samo po robovih.
Ah dej no Zmaj... zakaj pa potem taki z D in A tablicami to ne znajo v Slo? ?ist isto po?nejo kot na?i pacienti, ni? niso bolj?i - edina razlika je to, da se pri tri pasovnicah pa? ne pozna toliko tako ravnanje.
Hehe, pejt se mal med prikoli?arje vozit po AC - to je ?ele veselica. 2/3 jih vozi, kot da nima zadi po?itni?ke prikolce priklopljene, pol pa gleda? kako veselo opleta naokoli. ?e mal pizdarij se zgodi glede na IQ takih voznikov.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ja ?e je pa fast & furious - to tud neki ?teje, a ne
Povezava za deljenje
Deli na druge strani