Ha, ha, ... sem v prejšnji objavi že skoraj hotel dodati, da ne razumem tistih, ki popajo eno zraven druge in stare puščajo gor. Nejc, ti boš dolgo živel. 😁
Zakaj bom dolgo živel?
Ja, no, ne vidim vinjete... Ne moti me... Kako pa od zunaj zgleda... Mislim, saj vem... Xsara je tok Hot avro, da bi me sicer vsak dan čakale ženske hlačke za brisalci... Tako me pa ne
Ja če maš avto parkiran pred vrati bajte. Ne vem, ampak jaz moral pripravit strgalo, tekočino za čistit stekla in nekaj papirnih brisač. S strgalom, vinjeto dol, kar seveda ne gre v enem šusu (vsaj na mrazu zunaj ne). Potem pošpricaš s čistilom, da odmočiš ostanke lepila in si pomagaš s strgalom, da gre vse dol. Pol pa še z brisačo do čistosti. Oziroma takrat očistim celo šipo, da je ja ok in enakomerno čisto. Da vse to prinesem, naredim in pospravim je hitr 10-15 min mimo. 1x na let ni panike, je pa verjetno res, da če bi dal tedensko nalepko takoj dol, ko poteče bi verjetno lahko preskočil fazo čiščenja s čistilom.
Misliš lanska? Men ni šla lepo dol oziroma mi nikoli ne gre, ker je avto celo leto zunaj in verjetno vpliv sonca glih ne vpliva dobro na samo nalepko in jo tako grobo rečeno tudi malce zapeče na steklo.
Ja, lanska... Jaz jih sicer nikoli ne dajem dol,.ker se mi ne da zajebavat s tem. Itak jo mam pred ogledalom in je sploh ne vidim med vožnjo. Na vsake 3leta pa ali zamenjam šajbo ali pa naletim na kakega majstra na TP, ki ne more, da nebi šel praskasti dol...
Ma ne jebem, prov trudim se da ozavestim da je feltna pac potrosni material in da ni konec sveta. Ne bom popravljal, ne bom se obremenjeval, gremo dalje, nbene se nisem podrl na racun feltn
Kot da bi samega sebe poslušal raje ta denar kam drugam dati. Je bolje dati 100eur več za nov kpl gum, kot pa popravljati praske.
Se pravi, ti mene direktno osebno, da serjem, a sam o fiziki glih nimaš velik pojma a ne?
To je zelo težko nefizikalno razložit oziroma ti tukaj ZKL pač odpove, ker se ne da nič otipat al pa vidit na lastne oči. Sicer se bom pomatral, ampak pač brez fizike žal ne gre. Vožnja v klanec pomeni, da se del kinetične energije (Wk=mv2/2) spremeni v potencialno (Wp=mgh), saj je treba kamion spraviti na višji nivo.
Torej je vse odvisno od strmosti klanca, ki določi kolikšen del energije se porabi za premagovanje višinske razlike in ta nam omeji končno hitrost. Zakaj? Zato ker motor ni neskončno močan in mora v nekem trenutku zagotavljat tako premagovanje sil upora samih komponent vozila (motor, gibljivi deli, gume), kot silo za premagovanje višnske razlik. Pri vsem tem pa dejansko najbolj omeji sila zračnega upora, ki se povečuje s kvadratom hitrosti Pri tem pa je najbolj pomemben faktor zračnega upora. Ta namreč določa, koliko bo maksimalna možna hitrost vožnje. Ko se ta poveča do te meje, da motorju zmanjka moči je torej pri tisti hitrosti dejansko vsota vseh sil v ravnovesju.
Kaj pa če potegne nasprotni veter ali pa veter iste smeri. to pomeni, da ta veter poveča silo zračnega upora, saj se prišteje k hitrosti samega vozila. Ali pa odšteje, če nam veter piha v rit. Formula za silo zračnega upora je Fu=1/2cuRoSv2 .
Cu je koeficient upora in je pri kamionih s priklopniki blizu 1 (avtomobili nekje okoli 0,30)
Ro je gostota zraka in tam nekje 1,1kg/m3
S čelna površina in je pri kamionih cca 2,5x4m oziroma 10m2
v2 je hitrost v m/s.
Se pravi za hitrost
84km/h je sile 2.988N
89km/h je sile 3.361N
Preračunano v moč je to
69kW (85km/h) ... 94KM
83kW (89km/h) ... 113KM
pri samo 5km/h razlike je potrebno samo za premagovanje zračnega upora porabiti skoraj 20 konjev moči. Že slišim, ampak moj kamion ma 460 konjev, kaj je to 20 - to je manj kot 5%. Tukaj se je treba zavedat, da vsi ostali konji so šli v potencialno energijo za vožnjo v klanec, upornosti gum in ostalih gibljivih sklopov. Če vse to odmislimo se pogovarjamo o cifrah okoli 100 KM, kolikor je potrebno za premagovanje zračnega upora. in tako je tistih 20KM na koncu dejansko kar 20% vse moči. in ravno tistih 5km/h razlike je lahko bil šibak veter te hitrosti, ki ti torej pobere 20 konjev.
Še enkrat, te ugotovitve so lahko samo na klancu, ker v kolikor vozimo po ravnini, ne potrebujemo moči za premagovanje potencialne energije in v tem primeru je še ogromnao zaloge moči na voljo in se lahko vozimo z maks hitrostjo tudi, če imamo kontra veter.
Če pa je komu tale tekst predolg in nerazumljivo kaj pišem, se mogoče osredotočite na bicikel in kako vam gre na živce, ko vam med vožnjo še nasprotni veter nagaja. Če je veter močan, je edina možnost prestavljanje navzdol in s tem povečat kadenco, da se sploh lahko kam premaknemo.
Boss, hvala za zadnji odstavek, da je tudi meni razumljivo.
.. tako kot recimo CD obešen za ogledalom proti radarjem, magnetki za zmanjšanje porabe, nalepka "turbo" zraven nalepke "Teja&Taj on board", bacek Jon prevleke za sedeže in dolgodlake ovce pasme Romny za volan. Zraven pa še dirkalne stopalke narejene iz plastične kovine, oversized zavesice "made by czech republic", spojler v velikosti šanka za gostilniške debate in izpušno cev v velikosti kuhinjskega lonca z glasom serijskega kadilca.
Vse to ni nič v primerjavi s kabonsko nalepko na vratcih rezervoarja. Za optimalen učinek (tako vizualni kot tudi kar se tiče performans) mora biti okrogla, vratca pa 4oglata.
Za control freake, ki jim 5zvezdic po euro Ncapu ni dovolj, pa še blazinice za na varnostni pas.
Za ljubitelje francoskih avtov pa trepalnice na luči... Pardon... Učke od twinga...
Prevelik, pretezek. V bistvu prevec amerisko druzinsko usmerjen. Ko so iz njega naredili Grand Wagoneer se je zacel trend suvjev. smo jim pa lahko fovs za prave masine 5.2L V8.........tudi Suzuki 4x4 al kako se mu ze rece ni slab za svojo ceno
Suzuki sx4 (alias fiat sedici) ali novejši in malo večji sx4 s-cross verjetno misliš.
Meni se tudi zdi da ji sede ta črna barva pa 17 col feltne Pred FL ja, 2006. Uvožena iz Floride
Zakon avto.... Imel NB nekaj časa.... Razumem zakaj si dal streho dol sredi zime jaz sem isto naredil prvi dan ko sem jo pozimi kupil v Sežani naj ti dobro služi.
Problem pri Kia Pride in Mazda 121 je bila rja tako kot pri večini vzhodnjakov, kateri naše alpske klime očitno žal ne prenašajo dobro v kolikor jih dodatno ne zaščitiš.
Kia Pride karavan katero omenjaš so pa imeli večinoma obrtniki in popoldanci zato jih je zelo malo še očuvanih.
Jp, moj fotr je vedno vozil felicio karavan, sosed je imel Lado desetko karavan, par let kasneje pa jaz s kio pride definitivno povsem na rangu felicie in boljše od lade. Rja je pa bila, ja... Pa nagibala se je kot ladja.
Mazdina platforma D je bila še Ford Festiva. Tudi podoben jajčko kot 121 in Pride. Uglavnem hvaležni avtočki vsi trije. Edino rja jih je pobrala z cest.
Jp, presenetljivo poskočna zadeva, veliko prostora (škatla), moja je celo imela nezbledele zadnje luči...
Meni je super služila (naredil 60t km v dveh letih), še celo smučat smo šli z njo v madonno Di campiglio, pa Bologna motor show parkrat... Jebemu je blo luštno
Naslednja mazda 121 je pa nosila ljubkovalno ime "klobuček".
Ne,1x sem vlekel neko prikolico na Pokljuko in smo se potem malo igrali po snegu... Saj pravim, nekih izkušenj s terenci nimam, ampak mene je celoten avto pustil precej hladnega. Mogoče so bile samo gume malo neprimerne za kakšne off road podvige...
Amarok je pač imidž in nič drugega. Če bi že kupoval pikupa bi raje vzel BT50 ali Hilux.
A iščeš 1, 1/2 ali 2 kabinca?
Ne, ne iščem. Ne rabim takega avta. Sem ga pa vozil po snegu in me je razočaral že zaradi valjarjev... Uporabno je edino asistirano spuščanje po klancu. Verjamem pa da je dober za vleko prikolic.
Če se ne motim (govorim za prve primerke, torej pred FL in dodatkom V6) sta obstajali 2razlicici... Osnovne so imele 4motion, kjer je bilo zadaj v normalnih razmerah 70posto pogona, spredaj pa 30 in se je to do neke mere samodejno uravnavalo? Bolje opremljene pa so imele opcijo, da si sam zaklepal pogon in si imel tudi reduktor?
Pri 4x4 mamo kar nekaj izkusenj zaradi gradbisc in tezko dostopnih terenov. Ampak kaj je 4x4? Jeep, terenec ali novodobni suvji z ‘auto’ 4x4?
od vseh avtov, ki jih imamo da ni terena, kamor panda 4x4 (do druge serije) ne pripelje ljudi (ampak samo ljudi ker nima nosilnosti).
od modernih je presenetil Audijev quatro, Vagov 4x4 je za recimo dober v karavanih, kjer ima avto nizje tezisce in je tudi lazji od suvov.
Amarok je napaka....
Dacia Duster je izredno dober ker je dokajnsurov in dvignjen.
od pravih (cestnih!) pa bi prisegel na foresterja, navara, yota land cruiser
mazdo sem imel priloznost voziti cx-7 dizel. Problem je bil ker je pro 40 na uro avtomatsko izklapljala dsc...na pravem terenu mora terenc kopati, ne da mu elektronika odvzema gas.
moj glas gre foresterju
Zakaj je amarok napaka? Tudi jaz sem ga kar nekaj vozil in tudi mene je razočaral.
tablico lahko preneses ampak mas strosek odjave prejsnjega vozila in deponacije.
madzari so res imeli kamero na avto na random mestih, sedaj pa majo kar lepo pokrite uvoze/izvoze. Ni treba da je na samem uvozu. Lahko je prvi/zadnji nadvoz. Prvi kontakt pove vse.
Ja se strinjam v Slo mogoce tam v letu 3000
Tablico lahko preneseš, če je delana po naročilu (poseben napis), deponiras pa lahko navadno tablico zgolj za nek določen čas,medtem ko ti personalizirane ni potrebno fizično sneti iz avta, če je avto odjavljen. Vsaj ne takoj.
Naj me kdo popravi, če sem v zmoti, ampak meni so tako razlagali, ko sem imel mx5ko in sem najprej planiral, da bi jo čez zimo odjavljal...
Sicer je ze malo pozno, ce rabis vinjeto ze v ponedeljek ... Drugace pa se da kupiti cca 15 ceneje s pomocjo Vivid kartice v Leclercu, kjer trenutno do konca februarja dobis 13% cashback ...
screenshot je z drugega foruma, ko je nekdo kupil vinjeto v Leclercu
Ampak traja nekaj dni, da vse uredis, ce se nimas...
Najprej si je treba narociti Vivid Visa kartico, potem nakazat sredstva na kartico in nato iti v Leclerc kupit vinjeto ... Vivid racun je brez mesecnega nadomestila (torej brezplacen), dobis pa s klikom na recimo moj link se 5€ "welcome gifta" in 4 tedne dostop do Superdeals ...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Zakaj bom dolgo živel?
Ja, no, ne vidim vinjete... Ne moti me... Kako pa od zunaj zgleda... Mislim, saj vem... Xsara je tok Hot avro, da bi me sicer vsak dan čakale ženske hlačke za brisalci... Tako me pa ne
Povezava za deljenje
Deli na druge strani