Hja sej, ?e pa bi vulkanizerje poslu?ali, bi pa morali gume menjat vsako sezono.
Kar dejansko je res, saj vsak mm manj zmanj?uje performance pnevmatik in nekaj so testi novih, nekaj povsem drugega pa obna?anje, ko je guma obrabljena za 1mm, za 2mm in tako dalje.
Tako, da sploh ni nujno, da zmagovalka testov bi bila zmagovalka tudi po nekaj 10kkm uporabi. V preteklosti se spomnim na neko letno Michelinko, ki je bila super na testih in nenormalno dobra pri obrabi ampak takoj, ko je bilo narejenih 10.000+ km je drasti?no izgubljala performance. Vse to je nekako logi?no saj majhna obraba in visoke performance pa? ne gredo skupaj. Podobno je bilo z zimsko Dunlop M3, ki je bila odli?na, ko je bila nova, po dveh zimah uporabe in mogo?e 1,5mm manj profila pa je bila na malo bolj gladki in vla?ni cesti ?iva katastrofa - kot bi se vozil po ledu.
To daje ob?utek kot pri VW-jevih goljufijah s testnimi izpuhi. Va?no, da gredo dobro ?ez test, kar je odli?no za prodajo, za vse ostalo jim pa milo re?eno dol visi.
3mm je minimum za zimske ali letne od 15.11. do 15.3. - pri letnih mora? imeti ?e ketne ustrezne dimenzije s seboj.
Za obdobje od 16.3. do 14.11. pa je po trenutni zakonodaji dovolj 1,6mm profila, oziroma to je toliko kot je tista oznaka v samem profilu gume. Sicer nikakor ne priporo?am, da se gre tako dale?, da je samo toliko profila ampak zakonsko je pa pa? dovolj.
Ja in svizec zavije ?okolado v folijo. Prodajalci avtomobilov so najbolj nabrita sorta trgovcev - prpravijo te skor do joka in na koncu se ti smilijo, ker so v bistvu samaritani in gredo raje v svojo zgubo kot, da bi obrali kupca.
Fora s servisom, da naj bi hodil k njim je pa ?e en trik v stilu glej kolk smo ti popustili zdaj pa bodi tudi ti fer in servisiraj pri nas, da se izma?emo iz izgube v katero si jih prisilil s svojim nakupom. Smrk in jok.
Teoreti?no bi ?e mogo?e verjel v zgodbo, ?e bi se menjal model in bi ?e imeli staro zalogo, ki bi jo nujno morali spraviti v promet, tudi pod ceno... ampak to se jim zgodi tako redko pa ?e tisto za ene par avtov.
Menjal prvi? plo??ice spredaj na skoraj 120.000. Drugi? skupaj z diski na dobrih 200.000km. Zadnje so bile menjane do zdaj tudi enkrat skupaj z diski, ker so bili preve? zarjaveli.
To?no tako.... trenutno je to eno veliko prodajanje megle. Verjetno je edina pametna trenutna re?itev hibridi oz. el.avtomobili s podalj?evalcem dosega. Vse ostalo se nekako (?e) ne izzide.
Pa sej ta problem poznamo .... kdo se na forumu matra ?e kar nekaj ?asa s feltnami, ki tresejo? Najprej so se mu lu??ile original feltne, pa so jih reklamacijsko menjali, zdaj mu pa z novimi trese k pr norcih pa ?e vedno nima re?itve. Tole bo ista te?ava.
Mal je zmede v teh primerjavah saj je najbolj bistveni podatek kapaciteta baterij, mo? motorja pa je le bolj sekundarnega pomena in niti ne vpliva zelo veliko na skrajni domet pri normalni uporabi avtomobila. Kapaciteta se meri v kWh (kilowatne ure) in pomeni koliko ur pri obremenitveni mo?i 1kW bo lahko baterija poganjala motor.
Primer: Nissan Leaf ima 80kW motor (maksimalna obemenitev) in 30kWh baterijo. Pri polni obremenitvi motorja to pomeni samo skromnih 22 minut vo?nje. Ampak motor nikoli ni vseh 22min maksimalno obremenjen in ?e deluje recimo nekje enakomerno pri hitrosti 100km/h s pribli?no mo?jo 25kW bi teoreti?no se dalo prevozit tudi ve? kot 300km. Ker pa vemo, da so zraven priklju?eni ?e drugi porabniki (lu?i, ozvo?enje, klima, servo, varnostni sistemi, itd) in seveda, ker ne gre za enakomerno vo?njo, saj vsebuje pospe?evanja bo ta domet hitro prepolovljen.
Tudi, ?e ima? Teslo s 500kW motorjem in baterijami s 85kWh ni dosti druga?e. ?e vozi? var?no tako kot z Leafom bo mogo?e obremenitev malenkostno vi?ja (te?ji avto) pri istih hitrostih ampak zaradi skoraj 3x kapacitete baterij se da s Teslo prevozit tudi 400-500km. Seveda pa ?e vozi? Teslo pod polnimi obremenitvami v stilu ?drive it like you stole it? pa seveda domet tudi pribli?no ne bo tak?en in je lahko ?e celo manj?i kot pri Leafu pri polni obremenitvi saj ima Tesla le za 10minut d?usa.
To?no tako - lahko nekateri so glasni in propagirajo elektri?ne avte ampak resnica pa ni glih ro?nata. S trenutno kapaciteto elektrarn smo prekratki vsaj za okoli 200%. Da ne bodo ekologi prehitro svr?ili - bi za tak plan rabli na u? vsaj ?e dve JEK.
Ampak spet samo v teoriji - koliko rezervnih baterij bi to morali imeti na vsaki pumpi? Verjetno ogromno, ker za vsako bi pa rabili ?e polnilno postajo, da bi jih polnili. To bi pomenilo verjetno cel kup logistike ali pa avtomatiziran sistem menjave ... kar pa spet stane,,, a lot.
Kakor se elektrika fino sli?i v teoriji, je v praksi logisti?na no?na mora, ki je pri klasi?nih fosilnih gorivih skoraj ni. Dokler je elektri?nih vozil malo ?e gre, takoj ko pa jih bo ve? pa bodo nastale te?ave, ki jih danes sploh ne poznamo.
Ravno zadnji? sem sli?al, da ?e bi v tem trenutku samo ?etrtina avtomobilov na elektriko so kapacitete ?rpalk v Sloveniji premajhne v primeru, da bi ?eleli polnit na poti. Glede na to, da polnjenje ne traja samo slabih 10min, kot je potrebno pri gorivih ampak vsaj pol ure do ene ure (?e bi imeli ustrezne polnilnice). Se pravi bi zasedli vsa parkirna mesta, ki jih imajo ?rpalke, poleg tega bi morala imeti vsaka ?rpalka zraven skoraj priklopljeno svojo elektrarno saj bi lahko bila obremenitev tudi nekaj megawatov.
Trenutno so kapacitete el. omre?ja bistveno premajhne, da bi ?lo vse na elektriko in to bo ?e kar nekaj ?asa utopija. Re?itev je dejasnko v izgradnji jedrskih elektrarn, ki pa se jih ravno Nem?ija najbolj otepa. In kako zdaj mislijo do leta 2030 ukint vozila z motorji na notranje izgorevanje zraven pa ?e zapirat jedrske elektrarne, ve samo frau Merkel in njena ekipa svetovalcev.
ups ja, napa?a, nekak mi je misel u?la ?e za deset let naprej... razmi?ljal sem namre? o nekem ?lanku iz za?etka devedestih, ki je napovedoval, da bo najkasnje v ?etrt stoletja papir izumrl in da ga sploh ne bomo potrebovali (?e za rit brisat ne). Pisarne brez papirja, vse elektronsko, knjige na tablicah, revije na internetu - itd itd. No danes ?etrt stoletja kasneje nismo niti na polovici te napovedi. Papir je ?e vedno tu in ni? ne ka?e, da bo kaj kmalu izginil
Vseeno tehnologija hitro napreduje... ?e se zamislimo, kaj smo meli 20 let nazaj in kaj imamo danes...
niti ne... bistveno po?asneje kot je bilo to ?e pred ?asom. Je pa res, da je danes tehnologija izpred 20 let pa? dostopna skoraj vsakomur.
Do takrat je ?e ?etrt stoletja - nih?e v tem trenutku ne more vedeti, kaj se bo do takrat zgodilo tako, da neke napovedi, da bodo leta 2030 motorji z notranjim izgorevanjem prepovedani je v tem trenutku pa? fantaziranje.
Tudi v ?esdesetih letih prej?njega stoletja so vsi mislili, da bomo po letu 2000 veselo potovali po vesolju ali pa vsaj med planeti v na?em oson?ju, V 17 letih tega tiso?letja, kaj dosti ve? kot majhnih plovil/sond brez posadke sploh nimamo.
Sam, da sem uvod prebral mi je kr pritisk dvignil. Edino znak za zadrgo se ukinja, ker bi vsi vozniki morali to ?e s CPP-jem oziroma ZprCP upo?tevati in res ne rabimo znaka za to. Smisle je ?isto logi?en saj velja tudi ob nenadnih situacij, kjer ni bilo mo?no pravo?asno postaviti znaka in da ne bi voznike medlo ter spravljalo v dilemo ali zadrga velja samo tam, kjer je znak ali vedno.
Da bi novinar?ek pogledal ZprCP ?len 38. odstavek 5 je pa ?e prevelika znanost.
(5) ?e je na smernem vozi??u iz prvega odstavka tega ?lena na enem od prometnih pasov onemogo?en promet vozil zaradi ovire ali se pas kon?a, so vozniki, ki vozijo po sosednjem prometnem pasu dol?ni omogo?iti vklju?evanje na ta prometni pas tako, da vozijo s primerno hitrostjo in na tak?ni razdalji do vozila pred seboj, da se lahko izmenoma vklju?i v promet ?e po eno vozilo (v nadaljnjem besedilu: sistem zadrge).
Jebemu res, ?e tako je preve? nepoznavanja pravil na cestah potem ti pa ?e eni taki nadebudne?i ?irijo krivo vero in dodatno poslab?ujejo prometno varnost. A se sploh bumbar zaveda, kak?en bo kaos recimo na AC-jih pred delom na cesti in zaprtem pasu, ?e se to ne upo?teva.
jaz jo uporabljam ves ?as in kr deluje, ?eprav se mi je ?e 2x raztre??ila na prafaktorje (padla iz drugega ?tuka na stopni??u) - tole je bilo res vredno vsakega centa pa ?etudi zdajle takoj crkne.
Se pravi, da v vsakem primeru mora? biti buden in pri stvari, da lahko prepre?i? karambol v primeru odpovedi senzorjev - se pravi nismo ni? naredili, ker ?e ne vozi? si te?ko 100% pri dogajanju v prometu in bo reakcijski ?as bistveno bistveno dalj?i.
Kaj pa izogibanje nesre?am? Ali se zna dejansko pravilno odlo?iti? Pred dobrim desetletjem sem imel en tak vzor?ni primer. AC iz LJ tik pred izvozom za Postojno gre v rahli ovinek. Pri prehitevanju mi je v zadnjem trenutku sko?il pred mano ?leper, ki je ?elel prehiteti drugega. To je bilo tako nenadno in blizu, saj me verjetno ni videl v vzvratnem ogledalu, ker gre cesta v desno (gl. google maps - povezava). ?e bi stopil samo na bremzo bi se mu nalimal v prikolico. Tako sem pa odvil desno na voznega in takoj ?e bolj desno na odstavnega, da nisem priletel v prehitevan kamion. Ali zna tak samovoze?i avto to prepre?it (nenadne dogodke) ali zna samo pritisnit na bremzo pa kar bo pa bo? Varnost ni samo pravo?asen pritisk zavore ampak ?e marsikaj drugega - izogibanje oviri, hitre odlo?itve in iskanje luknje za izogibanje nesre?i je velikokrat bolj pomembno kot reakcijski ?as na zavori.
Na vseh demonstracijah samovoznosti sem videl samo sunkovito zaviranje in ni? drugih manevrov, ki so v?asih veliko bolj pomembni.
Nisem apriori proti ampak, dokler ne bodo vsa vozila bila samovoze?a bodo situacije, ki se jih ne da prepre?it oziroma se jih da, ?e bo SW tako napisan, da bo v del?ku sekunde dejansko ugotovil najbolj?i manever in ne samo bomf po bremzi. Tak SW napisat danes pa ni glih ma?ji ka?elj. Tako, kot sem rekel, ?e ne znajo MP3-je zrihtat je tole v tem trenutku misija nemogo?e.
Jaz bi pa nekaj drugega dodal. Danes smo leta 2016 in ?e nikomur ni uspelo naredit senzorjev, tipal, radarjev, ki bi bili nepokvarljivi. Dokler to ni 100% zagotovljeno je samovoze?i avto en velik rizik. ?e odpove kak senzor in pride do nesre?e - kdo je kriv? Naj policaji izstavijo polo?nico podjetju Audi ali tebi, ker si zraven spal in bil prepri?an, da bo sistem opravil svoje?
Po eni strani ne znajo zrihtat enega infotajment sistema, da ne bi bil bugast, po drugi strani bi pa radi kupca prepri?ali naj ?ivljenje zaupa elektroniki in programski opremi tega proizvalaca, ki ne zna niti zrihtat, da bo MP3-je pravilno predvajalo. :ne vem:
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
haha, ta bi bla lepa... ?e ma? cajt zakaj pa ne
Povezava za deljenje
Deli na druge strani