Joj Jures, sorry ampak tukaj si ga pa oreng pihnil - graf iz izacusovega linka ni totalni ampak je indexni graf, kjer je index za leto 1991 nastavljen na 100. To ne pomeni, da je takrat bilo 100 mrtvih ampak le prikazuje kako se giblje graf iz leta v leto na osnovi leta 1991. Takrat je bilo namre? 462 mrtvih, kar je na u? okoli 4x toliko kot lani.
Ker vem, da je tele podatke te?ko dobit na netu v enem kosu sem naredil primerjalni spisek od leta 1970 do 2015.
Prva kolona je leto, druga je ?tevilo nesre? s po?kodovanimi in/ali mrtvimi, tretja kolona je index na leto 1970 (100), ?etrta kolona odebeljeno je ?tevilo mrtvih in peta index mrtvih na leto 1970 (100)
1970 8.300 100 620 100
1971 8.672 104 644 104
1972 8.413 101 625 101
1973 8.500 102 701 113
1974 7.936 96 557 90
1975 8.192 99 596 96
1976 8.001 96 587 95
1977 8.911 107 680 110
1978 7.951 96 729 118
1979 7.537 91 735 119
1980 6.941 84 558 90
1981 6.499 78 565 91
1982 6.866 83 569 92
1983 6.070 73 527 85
1984 5.546 67 492 79
1985 5.481 66 464 75
1986 5.942 72 504 81
1987 6.364 77 558 90
1988 6.085 73 551 89
1989 5.825 70 554 89
1990 5.177 62 517 83
1991 5.479 66 462 75
1992 5.781 70 492 79
1993 6.290 76 493 80
1994 6.552 79 505 81
1995 6.198 75 415 67
1996 6.020 73 389 63
1997 6.650 80 358 58
1998 5.600 67 311 50
1999 6.702 81 335 54
2000 8.294 100 314 51
2001 9.091 110 278 45
2002 10.065 121 269 43
2003 11.584 140 240 39
2004 12.451 150 274 44
2005 10.309 124 258 42
2006 11.223 135 262 42
2007 11.414 138 293 47
2008 8.938 108 214 35
2009 8.589 103 171 31
2010 7.560 95 138 22
2011 7.218 87 141 23
2012 6.864 83 130 21
2013 6.542 79 125 20
2014 6.264 75 108 17
2015 6.473 78 120 19
pa ?e grafek, ki dejasnko najbolje prika?e kako je ?tevilo mrtvih v prometu drasti?no padlo v zadnjih 45 letih navkljub enormnemu pove?anju prometa
Nekaj zanimivosti:
- konec leta 1973 se je za?ela prva naftna kriza in v letu 1974 je podra?ila nafto za skoraj 150%. V naslednjih treh letih so se ljudje bistveno manj vozili in ?tevilo mrtvih je upadlo nato je spet za?elo nara??ati.
- druga naftna kriza se je za?ela konec 1979 in se nadaljevala v leto 1980 do leta 1982. V Jugi je bil takrat ?as par nepar
- Jugoslavija zaide v krizo 1983 in je na robu bankrota. Ker ne more uva?ati toliko nafte s uvedejo boni za mese?no porabo goriv. To traja nekaj let in spet pozitivno vpliva na cestno varnost.
- s samostojnostjo 1991 ja zaradi izgube trgov in vojne na Hrva?kem se je spet zmanj?alo ?tevilo vo?enj in tudi mrtvih je bilo manj
- sredi leta 2008 sredi leta uvedejo vinjete, ki spravijo ogromno ljudi iz reginalk na AC. Skokovit padec ?t. mrtvih, ki se nato v letu 2009 in 2010, dejasnko spusti ?tevilo mrtvih nekje na okvirno vrednost danes - se pravi od 110-140 na leto.
izacus je prav razlo?il ga bom pa ?e malo dopolnil, da bo bolj razumljivo. Svetlobna lestvica se meri kot temperatura v Kelvinih (K) pri katerih telo oddaja svetlobo. Dejansko v svetilki ni teh temperatur ampak nam to ozna?uje kak?no barvo svetlobe bomo videli oziroma jo oddaja.
Halogenske ?arnice so nekje v spektru med 2.500 do 3.200 K - tam je nekje bolj rumenkasta topla barva.
Xenonke pa se za?nejo pri 3.000K in to je ?e v spektru rahlo rumenkaste bele barve - nekaterim je to najbolj prijazna oblika bele svetlobe.
Naslednja v lestvici je 4.300K, ki je verjetno najbolj bela svetloba v pravem smislu besede in dejansko tudi najbolj realno odslikava barvo predmetov, ki jih osvetlimo s takimi lu?mi.
Sledi 6.000K, ki je po homologacijskih standarih ?e zadnja na lestvici, ki je street legal in za katero govorimo, da je ?e bela po standardu ECE. V to se ti ne bo vtaknil noben policaj ima pa ?e rahlo cool look tako v smislu da zgleda lepo in tudi v smislu, da govorimo o hladni beli barvi. Se pa ?e rahlo opazi, da je svetilnost rahlo manj?a kot pri 4.300K vendar vseeno osvetljeni predmeti odra?ajo dokaj pravo barvo.
Nato smo pri 8.000K in od tu naprej so pa ?e to bolj show varjante osvetlitve in za normalen promet niso ve? priporo?ljive in tudi nelegalne. Ta barva je ?e precej modra in tudi osvetljeni predmeti ne vra?ajo ve? prave barve - recimo osvetljeni stop znak ni ve? rde? ampak rahlo rjav.
Pri 10.000K prehaja modra v vijoli?no.
Pri 12.000K je ?e bolj mariborsko vijoli?na kot modra.
Obstajajo pa tudi xenoni 15.000K, 20.000K in 30.000K.
Vse od 10.000K ni za vo?njo pono?i pa ne samo, da ni legalno ampak je osvetlitev zaradi obarvanosti katastrofalno slaba.
Bottomline - izbiraj samo med 4.300 (moj osebni izbor) in 6.000K (izbor zate za bolj cool look) Aja, se pa najdejo tudi svetilke 5.000K, ki pa so zlata sredina med tema izboroma, kar je tudi dobra izbira.
sem ti poiskal primerjavo kako zgleda bo? pa verjetno na youtubu na?el ?e marsikaj
Zamenjal kolesa - zdaj smo v zimskih ?korenjcih. Na volanu se ?uti, da so o?je ampak dinamika v ovinkih je pa bistveno slab?a in do pomladi bo pa? treba potrpet.
Zmeril sem globino kanalov na letnih in po prevo?enih 30kkm so ?e vedno od 5,1mm - do 5,3mm. Se pravi sem zrabil komaj dober mm profila pa tolk so stra?ili, da se GY Eagle Asy2 hitro zrabijo. Vsaj 70kkm bodo zdr?ale, ?e jih zamenjam pri 3mm, kar je ?e vedno precej nad zakonskim minimumom.
tale ksiht od spredi zgleda, kot, da ima zgoraj zobe, ki ?trlijo naprej in ustnica ?ez njih, kot da bi glih kar rabla ortodonta, da ji zobni aparat zrihta. Tale dizajn spredi je katastrofa, ?e se mene vpra?a, verjamem pa da je komu v?e?.
Ponovno bom pohvalil Cosmos BTC in ?efa Marjana ter serviserja Jureta, ki sta res carja. Jure je lepo zrihtal EGR ventil, ki je nagajal DPF-ju in mi krav?ljal ?ivce. Kot ka?e je zdaj vse v redu in zadeva ?iba proti 240kkm.
Aja, vmes mi je ?e odtrgalo mikrojermen, ker je zaribala jermenica na alternatorju - ?ur zagotovljen. ?e dobro, da sem lani menjal akumulator in da je imel tolk mo?i, da sem se brez te?av pripeljal na servis.
Pa ?e to ni ?isto vedno mogo?e... pri nas recimo klasi?ne skupinske to?be sploh niso mo?ne in se ?e neki let prepucavajo okol tega. Ameri?ki sistem pozna tako imenovano class action, kjer gre za klasi?no skupinsko to?bo. V anglo saksonskem pravnem sistemu to imajo, mi pa uporabljamo Germanskega, kjer klasi?nih skupinskih to?b ni in gre vse nekako bolj v smeri individualnih to?b.
Glede na ?edalje ve?jo potrebo v za??iti proti korporacijam in za ve?jo mo? pri razsodbah bi verjetno morali tudi mi uzakonit skupinsko to?bo. Ampak to je pa ?e druga tema.
Ne vem, ?e sem razumljivo napisal prej?nji post. Gume in feltne, ki jih dobi? z avtom so v garanciji z avtom. Ko jih proda? nimajo ve? garancije. Se pravi vsak, ki jih kupi se tega zaveda tako, da bo? moral ceno spustiti vsaj za 20% pri prodaji, da bo koga zamikalo, Druga?e se mu bolj spla?a dat ?e nekaj zraven pa imet ?e garancijo.
Nikakor ne gledat cen gum pri Mazdi, ker so nerealno visoke. ?e bo? gledal pri spletnih ponudnikih bo? v tvoji dimenziji dobi dobre 16" gume za cca 90?, 18" pa za 130?. Ker pa niti ne ve? kak?ne so gume, ki jih bo? dobil z avtom je tudi tak izra?un lahko problemati?en, ker je vpra?anje kak?en rang so gume za prvo vgradnjo.
Ampak OK, vzamem torej 193? za 18" feltno + gumo za 130? in je to skupaj 323? x 4 kolesa znese skupaj 1292? - 20% (to je mini minimum popusta za kolikor bo mogo?e bil kdo pripravljen to kupiti). Se pravi, ?e se ti poklopijo vsi planeti in ?e najde? nekoga, ki se te bo usmilil bo? dobil za komplet 1033?.
S tem zneskom gre? po 16" feltne za 144? + gume za 90?, kar znese za kolo 234? oziroma za komplet ?tirih 936?.
Se pravi je razlika manj kot 100? plus ne pozabit, da bo? moral dati ?e 40? za monta?o in centriranje. Se pravi si profitiral ob najbolj?i varijanti dobrih 50? - a se ti to res spla?a?
Aja vo?nja z 18" ni ni? kaj dosti bolj neudobna kot s 16" - 2x na leto menjam to kombinacijo tako, da ti lahko povem iz prve roke. Tudi poraba je zelo zelo podobna,
Takoj ko ni novo in ?e brez ra?una za feltne in gume (tudi, ?e so nevo?ene), kar pomeni brez garancije je treba vedeti, da sigurno ne bo taka cena kot bi si jo ?lovek ?elel. Tudi razlike v EUR med prodanimi 18" in ?elenimi 16" si te?ko upam re?t da bo ve? kot 200EUR.
?e se mene vpra?a bi jaz lepo vzel avto na 18", kupil 16" in zimake zazimski ?as. Do spomladi (takrat se jih bo dalo najla?je prodat) je pa ?as za odlo?itev ali 18" prodajat in kupit 16" ter menjat gume na feltnah ali pa vozit 18" dokler se ne zrabijo.
Tale Po?ival?ek je pa res trot od trota ali pa dobro podkupljen minister, ker izjave tipa, da bomo zaradi deregulacije lahko tankali ceneje (1:24) je idiotizem prve lige. Zakaj pa zdaj konkurenca ni delovala in so vsi prodajali po najvi?ji regulirani ceni, ?eprav bi lahko ni?ali ceno?
Potem pa da primer, da pri 100 oktanskem ni bilo podra?itev - to gorivo je v procentu tako malo zastopano, da se tudi distributerjem ni spla?alo razkrivat kart in ogroziti splo?ne deregulacije. Kurilc ima pa veliko konkurenco in se ne da kej dosti zajebavat.
Noro, tud varovalk niso dolo?ili, kar bo tranzitu samo dalo signal, da bodo tankali izven SLO in samo svinjali tukaj - in minister je kr prepri?an, da se bodo distributerji sami od sebe obna?ali moralno - norec.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
No sej to se mi je zdel, da je nateg...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani