Skoči na vsebino
Zanimivi oglasi!
Napisano

V ?asu jugecov, katrc in ostalega je na cestah umrlo 3x toliko ljudi vsako leto in se jih 3x ve? tudi hudo po?kodovalo. Tako da se oni nikakor ne bi strinjali "da smo vsi pre?iveli".

 

 

?as jugecov in to je kar tam DO 1991, ki je ni?je od sedaj...100 (ali pa ni podatka), lani 120

https://www.avp-rs.si/file/2012/02/Analiza-in-pregled-stanja-varnosti-cestnega-prometa-v-letu-20151.pdf

 

Joj Jures, sorry ampak tukaj si ga pa oreng pihnil - graf iz izacusovega linka ni totalni ampak je indexni graf, kjer je index za leto 1991 nastavljen na 100. To ne pomeni, da je takrat bilo 100 mrtvih ampak le prikazuje kako se giblje graf iz leta v leto na osnovi leta 1991. Takrat je bilo namre? 462 mrtvih, kar je na u? okoli 4x toliko kot lani.

 

Ker vem, da je tele podatke te?ko dobit na netu v enem kosu sem naredil primerjalni spisek od leta 1970 do 2015.

 

Prva kolona je leto, druga je ?tevilo nesre? s po?kodovanimi in/ali mrtvimi, tretja kolona je index na leto 1970 (100), ?etrta kolona odebeljeno je ?tevilo mrtvih in peta index mrtvih na leto 1970 (100)

 

1970    8.300    100    620    100

1971    8.672    104    644    104

1972    8.413    101    625    101

1973    8.500    102    701    113

1974    7.936     96     557    90

1975    8.192     99     596    96

1976    8.001     96     587    95

1977    8.911    107    680    110

1978    7.951     96     729    118

1979    7.537     91     735    119

1980    6.941     84     558    90

1981    6.499     78     565    91

1982    6.866     83     569    92

1983    6.070     73     527    85

1984    5.546     67     492    79

1985    5.481     66     464    75

1986    5.942     72     504    81

1987    6.364     77     558    90

1988    6.085     73     551    89

1989    5.825     70     554    89

1990    5.177     62     517    83

1991    5.479     66     462    75

1992    5.781     70     492    79

1993    6.290     76     493    80

1994    6.552     79     505    81

1995    6.198     75     415    67

1996    6.020     73     389    63

1997    6.650     80     358    58

1998    5.600     67     311    50

1999    6.702     81     335    54

2000    8.294    100    314    51

2001    9.091    110    278    45

2002   10.065    121   269    43

2003   11.584    140   240    39

2004   12.451    150   274    44

2005   10.309    124   258    42

2006   11.223    135   262    42

2007   11.414    138   293    47

2008    8.938    108    214    35

2009    8.589    103    171    31

2010    7.560     95     138    22

2011    7.218     87     141    23

2012    6.864     83     130    21

2013    6.542     79     125    20

2014    6.264     75     108    17

2015    6.473     78     120    19

 

pa ?e grafek, ki dejasnko najbolje prika?e kako je ?tevilo mrtvih v prometu drasti?no padlo v zadnjih 45 letih navkljub enormnemu pove?anju prometa

 

post-133-0-98409000-1479936529_thumb.jpg

 

Nekaj zanimivosti:

- konec leta 1973 se je za?ela prva naftna kriza in v letu 1974 je podra?ila nafto za skoraj 150%. V naslednjih treh letih so se ljudje bistveno manj vozili in ?tevilo mrtvih je upadlo nato je spet za?elo nara??ati.

- druga naftna kriza se je za?ela konec 1979 in se nadaljevala v leto 1980 do leta 1982. V Jugi je bil takrat ?as par nepar

- Jugoslavija zaide v krizo 1983 in je na robu bankrota. Ker ne more uva?ati toliko nafte s uvedejo boni za mese?no porabo goriv. To traja nekaj let in spet pozitivno vpliva na cestno varnost.

- s samostojnostjo 1991 ja zaradi izgube trgov in vojne na Hrva?kem se je spet zmanj?alo ?tevilo vo?enj in tudi mrtvih je bilo manj

- sredi leta 2008 sredi leta uvedejo vinjete, ki spravijo ogromno ljudi iz reginalk na AC. Skokovit padec ?t. mrtvih, ki se nato v letu 2009 in 2010, dejasnko spusti ?tevilo mrtvih nekje na okvirno vrednost danes - se pravi od 110-140 na leto.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda 3 (2014)
Napisano

izacus je prav razlo?il ga bom pa ?e malo dopolnil, da bo bolj razumljivo. Svetlobna lestvica se meri kot temperatura v Kelvinih (K) pri katerih telo oddaja svetlobo. Dejansko v svetilki ni teh temperatur ampak nam to ozna?uje kak?no barvo svetlobe bomo videli oziroma jo oddaja.

 

Halogenske ?arnice so nekje v spektru med 2.500 do 3.200 K - tam je nekje bolj rumenkasta topla barva.

Xenonke pa se za?nejo pri 3.000K in to je ?e v spektru rahlo rumenkaste bele barve - nekaterim je to najbolj prijazna oblika bele svetlobe.

Naslednja v lestvici je 4.300K, ki je verjetno najbolj bela svetloba v pravem smislu besede in dejansko tudi najbolj realno odslikava barvo predmetov, ki jih osvetlimo s takimi lu?mi.

Sledi 6.000K, ki je po homologacijskih standarih ?e zadnja na lestvici, ki je street legal in za katero govorimo, da je ?e bela po standardu ECE. V to se ti ne bo vtaknil noben policaj ima pa ?e rahlo cool look tako v smislu da zgleda lepo in tudi v smislu, da govorimo o hladni beli barvi. Se pa ?e rahlo opazi, da je svetilnost rahlo manj?a kot pri 4.300K vendar vseeno osvetljeni predmeti odra?ajo dokaj pravo barvo.

Nato smo pri 8.000K in od tu naprej so pa ?e to bolj show varjante osvetlitve in za normalen promet niso ve? priporo?ljive in tudi nelegalne. Ta barva je ?e precej modra in tudi osvetljeni predmeti ne vra?ajo ve? prave barve - recimo osvetljeni stop znak ni ve? rde? ampak rahlo rjav.

Pri 10.000K prehaja modra v vijoli?no.

Pri 12.000K je ?e bolj mariborsko vijoli?na kot modra.

Obstajajo pa tudi xenoni 15.000K, 20.000K in 30.000K.

Vse od 10.000K ni za vo?njo pono?i pa ne samo, da ni legalno ampak je osvetlitev zaradi obarvanosti katastrofalno slaba.

 

Bottomline - izbiraj samo med 4.300 (moj osebni izbor) in 6.000K (izbor zate za bolj cool look) ;) Aja, se pa najdejo tudi svetilke 5.000K, ki pa so zlata sredina med tema izboroma, kar je tudi dobra izbira.

 

sem ti poiskal primerjavo kako zgleda bo? pa verjetno na youtubu na?el ?e marsikaj

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano

Zamenjal kolesa - zdaj smo v zimskih ?korenjcih. Na volanu se ?uti, da so o?je ampak dinamika v ovinkih je pa bistveno slab?a in do pomladi bo pa? treba potrpet.

 

Zmeril sem globino kanalov na letnih in po prevo?enih 30kkm so ?e vedno od 5,1mm - do 5,3mm. Se pravi sem zrabil komaj dober mm profila pa tolk so stra?ili, da se GY Eagle Asy2 hitro zrabijo. Vsaj 70kkm bodo zdr?ale, ?e jih zamenjam pri 3mm, kar je ?e vedno precej nad zakonskim minimumom.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Nova Mazda CX-5 (2017)
Napisano

tale ksiht od spredi zgleda, kot, da ima zgoraj zobe, ki ?trlijo naprej in ustnica ?ez njih, kot da bi glih kar rabla ortodonta, da ji zobni aparat zrihta. Tale dizajn spredi je katastrofa, ?e se mene vpra?a, verjamem pa da je komu v?e?.

 

Ostalo je v redu in brez pripomb ampak spredi ... :whatever:

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Pohvale servisov - serviserjev
Napisano

Ponovno bom pohvalil Cosmos BTC in ?efa Marjana ter serviserja Jureta, ki sta res carja. Jure je lepo zrihtal EGR ventil, ki je nagajal DPF-ju in mi krav?ljal ?ivce. Kot ka?e je zdaj vse v redu in zadeva ?iba proti 240kkm.

 

Aja, vmes mi je ?e odtrgalo mikrojermen, ker je zaribala jermenica na alternatorju - ?ur zagotovljen. ?e dobro, da sem lani menjal akumulator in da je imel tolk mo?i, da sem se brez te?av pripeljal na servis.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Nakup Mazde 3 - Specifi?na vpra?anja
Napisano

Pa ?e to ni ?isto vedno mogo?e... pri nas recimo klasi?ne skupinske to?be sploh niso mo?ne in se ?e neki let prepucavajo okol tega. Ameri?ki sistem pozna tako imenovano class action, kjer gre za klasi?no skupinsko to?bo. V anglo saksonskem pravnem sistemu to imajo, mi pa uporabljamo Germanskega, kjer klasi?nih skupinskih to?b ni in gre vse nekako bolj v smeri individualnih to?b.

 

Glede na ?edalje ve?jo potrebo v za??iti proti korporacijam in za ve?jo mo? pri razsodbah bi verjetno morali tudi mi uzakonit skupinsko to?bo. Ampak to je pa ?e druga tema.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Cenovna razlika med 16'' in 18''
Napisano

Ne vem, ?e sem razumljivo napisal prej?nji post. Gume in feltne, ki jih dobi? z avtom so v garanciji z avtom. Ko jih proda? nimajo ve? garancije. Se pravi vsak, ki jih kupi se tega zaveda tako, da bo? moral ceno spustiti vsaj za 20% pri prodaji, da bo koga zamikalo, Druga?e se mu bolj spla?a dat ?e nekaj zraven pa imet ?e garancijo.

 

Nikakor ne gledat cen gum pri Mazdi, ker so nerealno visoke. ?e bo? gledal pri spletnih ponudnikih bo? v tvoji dimenziji dobi dobre 16" gume za cca 90?, 18" pa za 130?. Ker pa niti ne ve? kak?ne so gume, ki jih bo? dobil z avtom je tudi tak izra?un lahko problemati?en, ker je vpra?anje kak?en rang so gume za prvo vgradnjo.

 

Ampak OK, vzamem torej 193? za 18" feltno + gumo za 130? in je to skupaj 323? x 4 kolesa znese skupaj 1292? - 20% (to je mini minimum popusta za kolikor bo mogo?e bil kdo pripravljen to kupiti). Se pravi, ?e se ti poklopijo vsi planeti in ?e najde? nekoga, ki se te bo usmilil bo? dobil za komplet 1033?.

 

S tem zneskom gre? po 16" feltne za 144? + gume za 90?, kar znese za kolo 234? oziroma za komplet ?tirih 936?.

 

Se pravi je razlika manj kot 100? plus ne pozabit, da bo? moral dati ?e 40? za monta?o in centriranje. Se pravi si profitiral ob najbolj?i varijanti dobrih 50? - a se ti to res spla?a?

 

Aja vo?nja z 18" ni ni? kaj dosti bolj neudobna kot s 16" - 2x na leto menjam to kombinacijo tako, da ti lahko povem iz prve roke. Tudi poraba je zelo zelo podobna,

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Cenovna razlika med 16'' in 18''
Napisano

Takoj ko ni novo in ?e brez ra?una za feltne in gume (tudi, ?e so nevo?ene), kar pomeni brez garancije je treba vedeti, da sigurno ne bo taka cena kot bi si jo ?lovek ?elel. Tudi razlike v EUR med prodanimi 18" in ?elenimi 16" si te?ko upam re?t da bo ve? kot 200EUR.

 

?e se mene vpra?a bi jaz lepo vzel avto na 18", kupil 16" in zimake zazimski ?as. Do spomladi (takrat se jih bo dalo najla?je prodat) je pa ?as za odlo?itev ali 18" prodajat in kupit 16" ter menjat gume na feltnah ali pa vozit 18" dokler se ne zrabijo.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano

a bej?no bej?... trgovci so zadovoljni, le kdo bi si mislil

 

http://www.24ur.com/novice/gospodarstvo/vlada-sprejela-odlocitev-o-sprostitvi-cen-goriv-na-avtocestah-konec-novembra-bomo-tam-morda-ze-drazje-tankali.html

 

Tale Po?ival?ek je pa res trot od trota ali pa dobro podkupljen minister, ker izjave tipa, da bomo zaradi deregulacije lahko tankali ceneje (1:24) je idiotizem prve lige. Zakaj pa zdaj konkurenca ni delovala in so vsi prodajali po najvi?ji regulirani ceni, ?eprav bi lahko ni?ali ceno?

 

Potem pa da primer, da pri 100 oktanskem ni bilo podra?itev - to gorivo je v procentu tako malo zastopano, da se tudi distributerjem ni spla?alo razkrivat kart in ogroziti splo?ne deregulacije. Kurilc ima pa veliko konkurenco in se ne da kej dosti zajebavat.

 

Noro, tud varovalk niso dolo?ili, kar bo tranzitu samo dalo signal, da bodo tankali izven SLO in samo svinjali tukaj - in minister je kr prepri?an, da se bodo distributerji sami od sebe obna?ali moralno - norec.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.