Skoči na vsebino
Elektromobilnost
Napisano (urejeno)

Jaz bom pa nekaj drugega napisal...si pa iz tega lahko povežete sklep na EVje in problematike okoli njih in infrastrukture.

 

Seveda imamo na železnicah fajn "mašine"...a je iz leta v leto tudi tovora več in več...vagon+tovor z težo 60-80 ton že dolgo ni več nič posebnega.

Vozna mraža je standardizirana,obhodne premostitvene vezo "do daske",iz Kopra pa vedno pogosteje vlečemo oz. rinemo tudi "trojnike" (dve lokomotive spredaj "vlakovna" in "priprega"...več kot 2 ne gre,ker če ne,bi lahko izpulul kavelj z vagona😬)...in seveda ena lokomotiva zadaj (doprega).

Dvojniki pa so že nekaj vsakdanje-normalnega.

In to seveda vleče štroma k dreka....in mora dispečer,kateri "spušča" vlake iz Kopra paziti na razmak,ker če ne se napetost sesede....pa da bo jasno-nominalna je 3kV,pri prvi napajalni takoj iz kopra je več kot 4,5kV...na progi pa je zaradi obremenitve tudi cca. 2,2kV.

Ne vem,koliko kdo tukaj o elektriki ima pojma,in kaj takšna nihanja pomenijo za električne "stroje"...to je POGREB!!!

 

Za ilustracijo-klasična potniška garnitura t.i.Siemens pri 2,2kV vrže zaščita ven,Stadler tudi,čeprav pri njem ni tako kritično,ker "nadzira" napetost v voznem vodu,in ti enostavno ne pusti amperaže na vleki...pomeni-počasi se samo še ustavimo...🥺

OK-"živa" je stroj,in še dolgo zdrži...pač ni takšne vleke....čisto nasprotje pa je legenda na SŽ t.i."brižita" (serija 363)https://sl.wikipedia.org/wiki/SŽ_serija_363

Pri 2,5kV že "ven meče",kar pa je nad 4kV pa je tako nevarno,da imamo strojevodje na koperski progi zapovedano prepoved t.i."shuntiranja" v paralelni vezavi (za "neelektričarje"...nekaj podobnega kot NOS ali "turbo"-skratka več amperaže na motorjih,kar pa seveda ima v kombinaciji z veliko večjo napetostjo za posledico zelo pogosta pregorevanja motorjev...tudi po 10-20 kom. na mesec...popravilo enega pa je 20 jurčkov😬

 

Kaj hočem slikovito prikazati oz. razložiti?

 

@Shrek je popolnoma pravilno in za vse ostale "smrtnike" dovolj slikovito in razumljivo razložil z primerjavo z vodovodno instalacijo.

Z elektriko je popolnoma enako-ko zmanjka,po tem "zmanjka"!!!!....lahko @dvorjan naklada,kako bodo blokovska naselja "porihtali"...ja,seveda,pol pa svizec zavije čokolado....da ne omenim,kaj ima proti toplotnih črpalkah...a v EVjih je pa super,če so....samo pribijanje pro-EV👎

 

Ena računica tako na hitro-ni moja,a kar drži-gremo v Fužine v Lj...ali kam drugam po SLO-nima veze-en blok...recimo 12 štukov po 5 stanovanj...in če je na vsako stanovanje le en EV (pa vsi vemo,da temu ni tako!!!),je to 60 EVjev-pomeni mora za to biti zunaj 60 polnilnic (ker so počasne,in ker ni le en na stanovanje,in ker bo folk filal,ko bo doma,ne pa v službi)....in vsi vemo,da v Fužinah ne morejo vsi stanovalci poparkirati vse avte...k ni dovolj parkingov!!!

Pa recimo,da bo opankovič z našim cvenkom zmontiral "sanje vseh električarjev" in postavil polnilnice z po 50kW...to je 3000kW (3MW)

NEK ima 700MW takrat ko dela (sedaj ne dela🙄)...to je dovolj za 233 stolpnic.

Pa če rečemo,da so polnilnice le pol toliko,je to 466 stolpnic.

 

Pa so to le stolpnice!!!-koliko jih je samo v Lj.?!,Kranju,MB,Jesenicah,Kopru,Soboti,Velenju........kaj pa Industrija,železnice,samostojne hiše,šole,vrtci,bolnišnice,prodajni centri,turistične ustanove....

 

Domnevam,da smo vsi tukaj naredili osnovno šolo,in da nam je ostalo vsaj malo tudi od matematike....

 

Kaj tukaj ne štima?

Kdaj bo začela veljati prepoved prodaje ICEjev?....

...in bodo vlaki stali...industrija tudi...folk pa se bo ob prižganih svečah grel na premog,samo,da se bomo lahko vozili z "okolju prijaznimi" EVji😃👍

 

Tudi k nam bo prišlo

 

 

Popravljeno od skritikrt
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 14 minutami je DonFelipe napisal:

.Vlak je počasnejši

🧐...ne bo držalo...serija 541...samo mašina (strojevodje lokomotive tako imenujemo -"mašina"😁)

Pospešek 12 sekund.....0-200km/h

 

Pred leeeti sem enkrat preizkusil ko sem eno "strojno" (tako se reče ko pelješ samo lokomotivo brez vagonov) peljal iz Lj v Divačo.

Mimo postajališča Tivoli,k se proga zravna v dolgo ravnino...lih fajn za tak preizkus,k je Ljubljansko vozlišče napajano z treh napajalnih postaj (Brezovica,Vižmarje in Zalog)....tokovno omejitev dvigneš,tempomat izključiš,in "pok" ročico do konca.

Butelj,si nisem naštimal stola bolj naprej😂...tako potegne,da te prilima na stol,in nisem več segnil do ročke,da bi jo potegnil nazaj...

 

Pa je na našem omrežju (enosmerna-nazivno 3kV...večinoma okoli 3,5-4,5kV) pospešek samo 14 sekund....na 25kV/50Hz pa je res 12 sekund

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 2 minutama je DonFelipe napisal:

Vidim da si zelo zagret za njiju.

Kaj si jezen ali ju zagovarjaš?

Je razlika,če sovražiš vse in vsakogar (tudi če si mnenja da upravičeno),ali pa če ne...tukaj sta med njima "vesolja".

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

To je za to,ker so ljudje pokvarjeni,in jim je bolj zase,kot pa za druge.

Kot npr. nekdo k na veliko razglaša kako je ta in ta delnica super in oh in sploh...,in po tem tudi kupi to delnico,za katero po tem izve,da bo padla...bo še vedno priporočal isto delnico,da bi še kdo drug v drek stopil,samo za to,da se bo on pri sebi z svojo odločitvijo bolje počutil.

 

Sodelavec k je imel Leafa še zmeraj prbija "tesla,tesla...",vozi se pa z ICE-Formentorjem...mož od ženine sestrične k je imel prvo generacijo Golfa-EV...prodal,sedaj pa vozi prastarega Hyundaya Acenta...pravi,da je sedaj trg EVjev v preobratu,in da "čaka"...,a po moje nima cvenka😂

 

In oba seveda še kar naprej pribijata....stara pesem.

 

Redki so taki,ki ti odkrito in dobronamerno svetujejo...npr. en moj sodelavec,ko sem ga povprašal o nakupu ene zelo drage cirkularke (DeWalt DWE7491😍 takrat za 910€😬🥺)...in mi je odkrito svetoval...rekel,da ima eno Einhell-ovo za 130€,"drek od dreka",k se od vibracij sama "spušča",neprecizna itd,itd...in je brez nevoščljivosti rekel-"daj denar,ne bo ti žal"....in nikoli mi ni bilo žal.

 

To,da nekdo kaj boljšega drugemu privošči-tega ne boš našel-to je zelo redko!!!...prej boš našel,da ti kdo želi slabo,samo,da sebe opraviči.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

😉

pred 1 uro je dvorjan napisal:

Japonci vedo, da so v težavah.

 

Toyota že 10+ let govori, kako bo naredila oh in sploh baterije, s katerimi bo doseg 1000 km. Pa nič. 

 

 

 

Tako da - kar se mene tiče, nisem ravno optimističen glede prihodnosti japonskih EV.

Pa povej,koliko so tukaj na boljšem ostali,oz. kdo pa je dal kaj omembe vrednega v proizvodnjo pri baterijah?

Kolikor jaz vem še nihče...nekaj pribijajo okoli solnih,nekaj Citroen meče pesek v oči z LiFe...še najdlje je tukaj tesla z svojimi 4680 celicami...pa poglej,kam vse jihcdejansko vgrajujejo.

Vse skupaj samo nakladanje kot cela zgodba okoli EVjev....solid state baterije pričakujemo v roku dveh-treh let naslednjih dvajset let....

 

Če tako "na uč" pogledam...pri Mazdi niso neumni-Toyota ne bo šla kar tako po gobe,Mazda pa je pod njenim okriljem,in glede na to,da je Mazda majhen prizvajalec,je pametno,da ne zapravlja denar za razvoj baterij,ampak za tisto,kar se prodaja,kar so trenutno ICEji...finance bodo pa marsikaterega proizvajalca EVjev pokopale...na kitajskem že "cepajo kot muhe"...bodo na koncu ostali mogoče dva-trije...mogoče...kaj bo pa z Stelantisom-oni imajo pod sabo same znamke k so finančno v dreku...vprašanje kako dolgo bodo to zdržali...VW je že "zategnil ročno"...premijski BMW,Mercedes za rajo nista reprezentativna.itd,itd...

Niso tako zelo na slabem japonci-nič bat😉

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Jaz bi dodal...smrdi že,ker se subvencionira.

Lep primer razvoj fototehnike.

Je bil velik vik in krik okoli digitalnega zajema...in nihče ni prepovedal klasičen zajem na film...

Seveda je imel digitalni zajem pri nekaterih na začetku grenak priokus,ko so ugotovili,da ti nič ne pomaga "trilijaužent" pikslov,če nimaš tudi dobre optike,stabilizacije itd...a ko so proizvajalci potegnili,imamo na koncu to kar imamo sedaj.

ič subvencij,nič prepovedi,le kvaliteta,praktičnost,performance in cenovna sprejemljivost,in trg sam poskrbi...dejansko bolj silijo in subvencionirajo bolj "medvedjo uslugo" delajo uveljavitvi EVjev.

Ker dokler pomanjkljivosti ne bodo odpravljene,folk ne bo kupoval "mačke v žaklju".

 

Tisti,ki pa sedaj niso dovolj informirani,in kupujejo iz naivnosti....in recimo,da se bodo opekli...kaj misliš,kakšno navdušenje bodo še imeli do EVjev?

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ja pol pa piši pro komentarje...kaj nisi videl kam nazaj je tema zlezla...da ne bo izpadlo,da samo jaz prispevam poste,da tema ne "umre"🙄

 

No ja...tudi iz tega se da potegniti en zaključek...pač vsak si bo po svoje razlagal.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Bencin/Dizel
Napisano
pred 7 minutami je 50keda napisal:

@kacnje porabo boš imel okoli po moje 8 - 9l, če boš mel kratke vožnje. Js pri sebi opažam, predvsem dva dejavnika:
1. če delaš kratke relacije torej dosti pretečenga je z hladnim motorjem
2. če greš na AC pa voziš več ko 130

Kadarkoli pa grem na daljše vožnje pridem pa v 7l ali bog ne daj še manj, če se je treba cijazit.

Drži kot pribito👍

 

Največ ti bo požrlo skoz gas-bremza.

Sem ugotovil tudi,da če si rad hiter na AC,da če pelješ ponoči,ko ni skor nikogar,in lahko voziš konstantno,ni neke razlike med konstantno 130 in npr. 170 na uro. Najbolje za porabo na AC seveda cca. 100,sam kdo bo skoz cincal🤔

 

Vsaj jaz zase,sem vzel v zakup porabo,ker pač cca. 95% furam samo po Ljubljani-tu ne boš nič čaral-po moje,če sam po mestu drgneš,nima niti neke veze,kak motor imaš...tu znajo velikokubikažni biti celo v prednosti...pač odvisno kak voznik si...meni živci ne dajo-nekaj časa že zdržim po šparavno,samo,ko vidim ene,k so dejansko za na avtobus...pa jih je veliko...mi kar "žila stopi"...se ne znajo uvrščati,pol bi se pa v kolono rinli,ne vedo,kaj je smerokaz,ne gledajo levo-desno,izsiljujejo ne da bi se tega sploh zavedali,omejitev 60,pa cjazi 50,daaaleč od tega,da bi tekoče-v naprej gledajoče vozili itd,itd...mislim,da ne rabim več naštevati🤨

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Bencin/Dizel
Napisano (urejeno)
pred 2 urama je Matick napisal:

@skritikrt kako ti je bila pa notr udobna? Vprašam ker sem ne dolgo nazaj imel kamiqa 1.5 turbomlinček, in kot prvo, moja 3ka ga pelje scat na pospeških. V notranjosti mi je bil pa avto kot da je sestavljen iz tiste plastike ki jo v ostalih fabrikah po tleh pometejo. O sedežih pa rajš ne bi ... me začne hrbet bolet samo da pomislim da bi se spet usedu v ta avto (pa nisem še niti 40)

Nič kaj preveč...je po moje pr vseh škodah tako...k sem se peljal tudi v kolegovem Kodiaq-u...ne bomo o tisti plastiki👎-jo rinejo kamor le lahko-se vidi,da bi radi na vsak način naredili cenejši avto za proizvodnjo...sicer sem bil tiho,ko sem poizkusil litersko Dano (1L flaša-kvadratnega preseka) poriniti v prostor v vratih-ni šanse-gre not le 0,5L😲👎-pa Kodiaq🙄...pr CX-5 npr. z lahkoto gre not 1,5L.

Za to se pa kupci tako oddaljujejo od VAG-samo "šparanje" kamor pogledaš...pa kolikor berem nemške forume tud pri Mercedesu ni nič drugače.

Forum so pred kratkim zaprli,tako da mojih slik ni več pripetih,k sem jih izbrisal...je pa vseeno zanimivo brati reakcije,ko sem objavil prispevek o nakupu Mazde....

 

Sem že pisal,da smo na dopusti na Kosu imeli Kia Stonic z atmosfercem,je kar "letela",sam seveda-moraš vozit k atmosferca...in vseeno ni imela visoke porabe,kljub temu,da smo skoraj zmeraj bili "nabasani" (trije+poln kufer)in da je motor veliko švohnejši od škodinega.

Sedeži pr Stonic-u veliko mehkejši...je pa res,da je škoda bila čist nova-se zna malce omehčati z časom.

Notranjost moraš upoštevati,da je Kia bila malce starejša-lih še z starim logotipom...sta pa oba "rad bi bil SUV,pa nisem"-torej sediš bolj pri tleh...

Kar se pa vožnje tiče-Kia mehkejša,a vseeno tako dobro leži v ovinku,da ni šanse,da bi te ritka presenetila-nisem mogel verjeti...škodo sem pa premalo vozil,da bi lahko podal bolj kompetenten zaključek-na grobo bolj trd-tresenje,črički itd...👎

Če upoštevam tudi ženino mnenje-novega Stonic-a bi za drugi avto prec kupili,pač mazda je tu veliko dražja...Škodo-ni šanse-me žena za jajca obesi😬

 

Evo še par slik za primerjavo.

IMG_20230715_095636.jpg

IMG_20230715_095550.jpg

IMG_20230715_095543.jpg

IMG_20230715_095515.jpg

IMG_20230715_095325.jpg

IMG_20230715_095232.jpg

IMG_20230715_144916.jpg

IMG_20231017_080706.jpg

IMG_20231017_080718.jpg

IMG_20231017_080732.jpg

Popravljeno od skritikrt
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Bencin/Dizel
Napisano (urejeno)

Jaz bom tako rekel...jaz imam normalno okoli 10L porabe,sam skoz samo po Ljubljani...od semaforja do semaforja,in z dokaj težko nogo...tudi redno dam na "sport" in "sam dal"😁...k ga je treba tudi kdaj ogreti,ker večinoma laufa 15 min. in ga že ugasnem.

Zame poraba ni tak problem,ker delam zelo malo km.

Bom pa rekel še to-sem lih kar imel za tri dni Škodo Kamiq 1.0L turbomlinček z 109 konji in 7-stopenjskim DSGjem.

Naredil sem le 63km po Lj. +obvoznica,in pahko rečem,da ga nisem niti približno tako teral kot Mazdo,in je čez mesto bila povprečna poraba cca.7,5-8L, kakor sem pa sel na obvoznico pa prec 10L+...z tem,da avto nenormalno teži k temu,da bi ugasnil motor,skoz šalta tako,da vozi v zelooo nizkih obratih,razen če ga "pokaš" seveda...šalta ok,razen ko lezeš je "živčen" in čisto spusti v ler,ugasne motor čepeav še lezeš komu za rit...pol pa apet vžge,potegne..."drek" v mojih očeh...pač DSG.

Mi je bilo zanimivo v primerjavi z Mazdo...ker jaz nisem lih referenca med "šparavci",pa se mi je zdelo,da je v porabi v primerjavi "tam-tam"...

Se zavedam,da je 2,5motor lahko tudi sparoven...po moje čez mesto je mogoče doseči tudi 8L ali manj...sam ga moraš pač tako voziti,kar pa jaz "nočem znati"😁 

 

Bo pa za "mojo sorto"voznikov zanimiv naslednji podatek z vožnje od semaforja do semaforja...kaj mislite,kateri bolj "potegne"?,Mazda CX-5 2,5 (na Sport) ali Fiat 500 Abarth.....po moje tipu ni bilo čist nič jasno😂🤣

IMG_20231017_080537.jpg

IMG_20231017_080613.jpg

IMG_20231017_110951.jpg

IMG_20231017_111313.jpg

Popravljeno od skritikrt
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Marinič v BTCju mi je ob prevzemu rekel..."so taki kot vi,k se pozanimate in veste o avtu praktično več kot jaz,so pa tudi takšni primeri,ko pride ženska,in hoče imeti točno ta avto,ker ji je lepa barva...ne ve niti kaj Mazda je,keri tip,motor...nič...jo zanima nakup samo zaradi barve.."

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Bolj točno-interna oznaka IPM4 je bila ta,k se je marsikomu zdela...malo pretrda.

Moram pa tudi omeniti,da pri mojem prijatelju,k ima zena 2019 letnik Homuro tudi z usnjem...da se žena pritožuje,da so sedeži malo pretrdi...se je vsedla v mojega,in pravi,da se ji zdi drugače...ok,moj je sorazmerno nov,in ima črno klasično goveje usnje,njen pa Napa...je pa tudi res,da je Mazda tudi za moj IPM5 navedla "izboljšanje" sedežev...kaj to pomeni ve samo mazda,k meni se ni zdelo lih neka razlika...je pa res,da imam jaz dobrih 110kg,ona pa je "drobčkana"

 

Aja,če koga zanima razlika med navadnim in Napa usnjem...Napa je od mladih živali...goveje od teleta,ovčje,kozje itd...navadno pa od odrasle živali....da ne bo kdo mislil,kaj je tukaj posebnega...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

pred 1 uro je gregor2137 napisal:

 

Katere CX5 točno so pretrde? Facelift mislim, da je bil septembra 2021. Ali so facelift modeli (torej od septembra 2021) že mehkejši? Kaj pa 2019?

Ne-Septembra 2021 so bile zadnje,k decembra so začeli z proizvodnjo facelifta 2022.

 

Gre za 2020-2021 modele k imajo že vecji infotainment zaslon kot prejsnji letniki.

 

Ne razumeti kot "pretrdi"...pač za normalne smrtnike k bi radi vozili klasični SUV moteče,k ne morejo več k pol ure "zdržati"...za "športne duše" pa lih prav😃👍

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Pravkar je Shrek napisal:

Me res zanima, s katero CX5 bi se hitreje peljal v ovinek kot z limuzino šestico. 

Že med karavanom in limuzino je razlika zaradi medosne dolžine...

Do neke hitrosti gre...pol pa fizika naredi svoje. 

Nisem rekel šestico nasploh-šesica je med boljšimi avti kar se lege tiče,za cvenk pa sploh...a še enkrat berite moj komentar.

 

Zna pa biti med "cenejšo-oguljeno" šestico in novejšo-boljše opremljeno CX-5 tako kot pišem.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.