Sej boste neko? razumeli sam se bojim, da bo takrat ?al ?e prepozno. Zanimivo kako je ?vedu v nacionalni zavesti, da brez da bi mu kdo govoril, to?no ve, da mora kupovat lastno blago pa ?etudi je dra?je. ?vedu je kristalno jasno, da ?e kupuje doma, da ohranja delovna mesta in visok standard. Saj to je razumljivo ker imajo na ?vedskem ?e dolgo dolgo demokracijo in kapitalizem ter so se iz vseh teh grenkih izku?enj ?e marsikej nau?ili.
Pri nas je pa ?al tako, da vsazga briga samo lastna rit, pa marsikdo bi ?e lastno mater prodal, ?e bi lahko kej zaslu?il - smo pa pa? eksperti v zani?evanju druga?e misle?ih in se delamo norca iz tistih, ki ne mislijo samo na lastno rit. Pa ne toliko zaradi nekega samaritanstva ampak zaradi tega, ker vse se na koncu vrne kot bumerang in kar danes "pri?para?" jutri dvakrat pla?a?.
Tisti, ki bo zadnje napisano razumel bo razumel ostali pa... hja upajmo, da uspemo tudi ?e ne veslamo vsi v isto smer - ampak mo?nosti so majhne.
Zakaj Graseto ni zgradil ceneje predor pod Trojanam? Ne vem. Ne vem, zakaj so sploh ?li kopat predor v tako zaj**** materjal, kot sestavlja Trojane. Zakaj niso raje poiskali kak?no drugo traso in se predoru izognili? Misli?, da ne bi bilo ceneje?
Kdaj pa si ?el nazadnje ?ez Trojane? AC ima dovoljen najve?ji naklon in ?ez Trojane brez tunelov ne bi ?lo - ali ve? manj?ih ali pa enega velikega in dra?jega kot vse ostalo skupaj.
Samo kot dokaz, da sploh ne poslu?a? - bere?, ampak odgovarja? na to, kar misli?, da smo napisali:
Nih?e ni rekel, da bi ceste gradili ceneje na ra?un slab?e kvalitete.
hmmm... ti meni o?ita?, da ne berem... razen, ?e misli?, da te vikam. Sploh nisem omenil ni?anja kvalitete tako, da ne vem od kod si tole pobral - pisal sem kot odgovor obema (tebi in Alexu), ker sta obadva isto?asno navalila name.
Gledal sem oddajo,kako so v ?vici delali nek najdalj?i viadukt. Naredili so razpis,izbrali izvajalca z najve? referencami (in ne najcenej?ega), podpisali pogodbo in dolo?ili rok izdelave.
A smo mi lepo jemali kredite in gradili (skoraj) najdra?je variante, ki so se vmes ?e podra?ile.
Na?e ceste res niso bile najdra?je. Lahko pa bi bile bistveno cenej?e. A to je za tvojo bu?o o?itno prete?ko, da bi doumela...
Zdej ker ?e tako najeda? z ni?jo ceno mi razlo?i zakaj taka cifra pri tistem ?elezni?kem predoru v ?vici, ki je za mnogokratnik dra?ji od kateregakoli na?ega predora in razlo?i mi zakaj je cena enako nezahtevnega ali srednje zahtevnega kilometra ceste v Avstriji skoraj 11 m? pri nas pa dobrih 6 m?. Pri nas smo za vse viadukte, predore, pilotiranja (ki spadajo pod zelo zahtevne gradnje) pla?ali dobrih 12m? na kilometer. Se pravi le dober milijon nad avstrijskimi nezahtevnimi gradnjami AC-jev.
No dej prosim, ?akam, ker tole razlago bi res rad sli?al
Citriram ?urnal, da ne bo? govoril, da govorim na pamet
]Lahek kilometer ?est milijonov[/b]
Stro?ki. Po podatkih ?e?kega podjetja IBR Consulting, ki so nam jih posredovali na Darsu, smo za kilometer avtoceste v SlovenijI na lahkem in srednje zahtevnem terenu od?teli 6,22 milijona evrov. Na Hrva?kem so od?teli 5,9 milijona, na Danskem pet milijonov, v Avstriji pa skoraj 11 milijonov evrov.
Glej: kredibilni strokovnjaki so opozarjali, ko je bil ?e ?as. Pa jih je politika povozila in so gradili po svoje. In zdaj ne grem iskat po internetu, kdo vse je opozarjal in kak?ne argumente je imel, ker se mi ne da. Si pa? prepri?an v svoje in jaz imam te borbe s teboj dovolj.
Na?e ceste res niso bile najdra?je. Lahko pa bi bile bistveno cenej?e. A to je za tvojo bu?o o?itno prete?ko, da bi doumela...
Glede g. Bajuka: zate je pa? najslab?i, ker ni levi. Prav. Se mi ne da spet imet tu borbe s teboj in dokazovanja, kaj se je res dogajalo in kaj ne. Napi?em samo to: denar je takrat res bil poceni. To pa ne pomeni, da se zato zakreditira? ?ez vsako razumno mero. Pa? pa pomeni, da ?e ima? kak?ne vizije, pa potrebuje? investicijo, v takem obdobju najla?je pride? do denarja. A, kot sem napisal, v mejah razuma.
Gotovo si sli?al za pregovor: zrno do zrna poga?a, kamen na kamen pala?a.
Isto velja tudi v drugi smeri: plunek do pljunka... Mogo?e bolj?e, ?e kon?am.
Zakaj je trebe mene osebno vpletat v tvoje odgovore... a jaz tebe slu?ajno? Sej se samo pogovarjamo pa ?e ?ivce zgublja? in se komaj zadr?uje? in me ?e zmerja? - ?e dobro, da si se vsaj vzdr?al ?e bolj nesramnih kletvic.
Kako ve?, da bi lahko bile AC cenej?e... a samo zato ker se tako govori? Zakaj pa recimo Graseto, ki ni slo firma ni cenej zgradil tavelik trojanski predor? Zakaj se v predoru Markovci pogajajo o aneksih? Hmmm, ne vem komu tukaj ne dela logika. Najprej trdite, da je treba namesto najni?je cene vzeti kvalitetne izvajalce pol pa trdite, da bi lahko bilo ceneje od najcenej?ih.
Bajuk ni slab zato ker je desni ampak zato ker je bil nesposoben in popolnoma neprimeren za finan?nega ministra neke dr?ave. ?e proti koncu leta 2008 ni prepoznal krize in zraven zaradi predvolilnega obdobja trdil, da krize ni pol res ne vem kaj pozitivnega naj si mislim o njem.
Z izjavo, da je denar poceni spro?i? tudi pri tistih, ki o tem ne razmi?ljajo, "potrebo", da bi vzeli kredit. O?itno se ne zavedamo kako mo?an vpliv imajo besede prvega finan?nika v dr?avi. Vsi namre? mislijo, da ima zaradi svojega polo?aja najve? kredibilnih informacij zato mora biti financminister izredno previden pri svojih izjavah. En tak primer je bila recimo nespametna izjava biv?ega ministra ?u?ter?i?a, ki je kr vabil trojko k nam, par dni po izjavi pa so padle bonitete dr?avi.
Vseeno pa mi je sme?no, ker se ima? za svetovljana ampak tako te?ko sprejema? druga?no mnenje - pa verjemi, da ne govorim na pamet in da je v mojih izjavah ogromno preverjenih podatkov in sklepanj na osnovi teh. Ne gledam ozkosmerno kozt ljudje, ki ?ustveno odreagirajo v jezi, ampak pogledam tudi kaj je res in kaj je le natolcevanje. Pa sej ma? danes internet pa se da marsikaj preverit... samo "open your mind" pa se da marsikaj tudi videti iz druga?ne prespektive. Pa ne zdaj to razumet, kot da koga ??itim, ker sigurno se najdejo notri tudi svinjarije samo verjet v to, da je vse kar se v slo zgodi svinjarija in mafijska rabota je pa tudi psihoza brez primere.
Boss, a si bil ti v prej?njem ?ivljenju kak odvetnik mafijcev ali kaj?
Ne - nisem pa drhal, ki gradi svoj jaz in svoje znanje na gostilni?kih debatah in na splo?nem nerganju in pluvanju po vseh in po vsakem pa je kriv ali pa ni. Dej drhali mo? v roke pa bodo viseli vsi krivi in nedol?ni... a to ho?emo.
Maxen ima kot kaze samo se 3 cente pri litru ceneje s kuponom... Pri Hoferju je od nedavnega vedno 3 cente ceneje (ne vec samo ob sredah in sobotah ali kako je ze bilo (pa takrat je bilo samo 2 centa razlike) ....
Je pa problem na teh crpalkah, ker vcasih ne mores natociti polno... oz. moras tociti dvakrat... Vsaj pri Hoferju sem nekajkrat ze naletel tako, da je recimo sicer omejitev 80?... ampak se crpalka ustavi ze pri 75? ...
Hja ne vem... sem pogledal svoje kupone in na vseh ?estih je pisalo 5 centov... in ?e grem tja se tudi toliko obra?unava. Mora? pa pri tankanju izbrati ali 80 ali 100? (na Maxnu lahko izbira? 40, 60, 80, 100 ali 120? limita).?e bo? vzel 80? se bo kon?alo pri 80? in se bo ?ele na koncu od?tel popust. ter bo? pla?al cca 77?. ?e ve?, da bo ?lo notri ve? kot za 80? vzemi limit 100? pa bo ?lo polno do konca... sicer ti rezervirajo 100? vendar ti to stornirajo in obra?unajo dejanski znesek.
...mimogrede naredi ?e ?pe?o v njihovi trgovini in pri?para pri ve?ji ?pe?i za pol tanka.
Samo po benz ne hodijo ?ez, bodi brez skrbi.
?e bomo vsi takole delal kmal ne bomo mel s ?im karkoli kupit... ?al
Alex, ?e si gledal tole primerjavo http://amzs.si/Cene_goriv_po_Evropi.aspx mora? upo?tevati, da so dolo?eni podatki po evropi ?e izpred treh tednov - se pravi so zastareli. Konec avgusta se je cena dvignila za cca 5$ na sod in to v parih dneh potem pa je tako vztrajala celih ?tirinajst dni in zdaj je spet padal za 5$. Tako, da bomo z naslednjo uskladitvijo ter tisto za njo videli ali bo ?lo dol (moralo bi iti dol, ?e ne bodo tro?arin dvigovali).
Mi je pa pri teh zadevah najbolj sme?en primer enga Maribor?ana, kako je navdu?eno razlagal, koliko prihrani, ?e gre tankat v avstrijo, ker ma ?isto blizu do pumpe (cca 15km).
Se pravi za poln 60litrski tank tam pla?a po ceni 1.373 za liter dizla nekje 82,38?, pri nas pa bi po ceni 1,418 pla?al 85,08?... razlika torej 2,7?. Fino in "ogromen" prihranek ampak klele se vidi beda takega razmi?ljanja. Da se odpelje do pumpe v avstriji in nazaj naredi 30km, kar pomeni pri porabi 6l/100km 1,8 litra goriva za to pot in to zne?e po avstrijski ceni 2,47?stro?ka. Se pravi je na koncu pri?paral neverjetnih 23 centov. WOW res
Ne vem pa zakaj nih?e ne hodi na Maxen (ali pa podobne diskontne pumpe), kjer recimo s kuponom iz Mercatorja pla?a? 5 centov manj po litru kolikor je cena drugod v Slo. Pr?para? cca 3?.
Avtocesto potrebujemo. A z ustreznej?o izbiro trase bi lahko precej zni?ali stro?ke. In stroka je to takrat opozarjala. A smo mi lepo jemali kredite in gradili (skoraj) najdra?je variante, ki so se vmes ?e podra?ile. Zdaj, ko je treba kredite odpla?at, pa jok in stok...
In mened?erski odkupi se niso dogajali pred petimi leti. Dogajali so se pred sedmimi do desetimi leti. Pred petimi leti so samo ven udarile posledice teh odkupov...
Ne vem jaz ne jokam... jokate pa nekateri drugi ... glede cene pa glej moj prej?nji post pa ne verjet, da so ble na?e ceste najdra?je. Prakti?no ga ni kredibilnega strokovnjaka, ki bi lahko zatrdil, da bi bile cenej?e niti praksa v dr?avah s podobno razgibanim terenem pravijo nasprotno in da je cene ustrezna.
Kar se pa manad?erskih odkupov je pa splo?no znano kdaj se jih je ve?ina zgodila in to predvsem tistih, ki so se na koncu sfi?ili. Zelo zelo velike zasluge za to je imela takratna oblast in posebej ?e g. Bajuk, ki je trosil puhlice in izjave, ki si jih vsak kredibilen finan?ni minister ne bi smel privo??iti - pa za ilustracijo samo dve.
- leta 2006 ali 2007 je izjavil: "danes je denar poceni" in s to izjavo izzval naval jemanja kreditov
- konec leta 2008, ko se je kriza ?e veselo za?ela pa je izjavil: "eni pravijo da kriza je drugi pa da je ni"
Sej vem, da mi ne verjame? ampak vseeno to ne spremeni dejstva in zgodovinskega dogajanja... si pa lahko tudi pogleda? kdaj so se najbolj odmevni in propadli odkupi dogajali in kdo je bil takrat za krmilom dr?ave. Pa da ti bo la?je pri srcu tudi izven tega obdobja so se dogajali ampak najbolj odmevni pa so ravno iz tega obdobja - iz obdobja 2004-2008 (primer La?ko leta 2006, Merkur 2007, Istrabenz so posku?ali sredi 2008 in niso uspeli niti 2009, itd itd).
Aja zakaj je krivda v oblasti - edino vlada ali oblast ima mo?nost po pravni in demokrati?ni poti take odkupe prepre?it - se pravi jih razglasit za nelegalne in ?e to ne naredijo so posredno krivi za tako situacijo.
aja Falcon - sorry ampak to je pa pljunk v morje proti vsem drugim neustreznim nakupom... pa ?e so ga ?e kupili pol naj ga vsaj uporabljajo a s i ga tudi to niso upali, ker je bil gnev nasprotnikov prevelik. Tako je investicija ostala parkirana v hangarju in so se pla?evali dragi poleti s komercialnimi linijami.. to je ?ele budala?tina.
Sej ni problem vzet kredit, ?e ve?,da bo denar porabljen racionalno.Ali si ?e pozabil, za koliko in kolikokrat so se vsi odseki,tuneli,viadukti podra?ili-in to je trajalo v nedogled?
?e ne bi dobili na?i tajkunski pajaci takrat dela( ker so ga morali, da prika?emo umetno rast bdp-ja),bi bilo verjetno druga?e.
Gledal sem oddajo,kako so v ?vici delali nek najdalj?i viadukt. Naredili so razpis,izbrali izvajalca z najve? referencami (in ne najcenej?ega), podpisali pogodbo in dolo?ili rok izdelave.In dolo?ili so seveda -PENALE za vsak prekora?en dan.
In potem so se izvajalci martrali in delali in seveda jim ni uspelo narediti ob roku.In seveda niso zvi?ali niti enkrat cene( ker tega ni bilo v pogodbi) samo pla?ali so mastno vsak dan, ki so ga prekora?ili.No, teh dni ni bilo veliko, ker so delali kot norci, da ?im prej dokon?ajo projekt.
Tako se dela v po?lihtani dr?avi in ni nobenega problema z dolgovi dr?ave.
Marsikaj je, med drugim tudi raznorazne vplivi takih in druga?nih zainteresiranih grup pa so to lahko ?ist legalne kot recimo neke naravovarstvene, ki jih skrbi zaletavanje ptic v vetrnice ali pa gnezdi??a nekega metulj?ka. Raznoraznih "strok" je po doma?e kolikor ho?e? in vsak s svojimi cilji.
Pa dejmo vzet primer Trojan - predlog je bil, da se gre po dolini in potem skozi en ogromen tunel pod Trojanami ali pa ta trenutna re?itev. A resno mislite, da bi bil en ogromen tunel cenej?i kot ?tirje kraj?i?
In zdej direktno k tvojemu namigovanju o fiksnosti cene in kako zelo drago se gradi pri nas. Fantje niti eden klele izmed nas nima pojma kolk to dejansko stane in vsi se zgra?amo, ker imamo ?e za cca 2.8milijarde? dolga iz naslova AC kri?a, ki je dejansko kon?an ?e nekaj ?asa z vsemi tuneli in vijadukti vred. Nekaterim se zdi to veliko ampak gradnja v razgibani de?eli kot je Slo nikoli ne bo poceni kot recimo primerjava s Hrva?kimi Ac, ki so ve?inoma grajene na trdnem kra?kem kamnu, kjer je dovolj mal razstreliva in si skozi pa material, ki ga nekje vzame?, ga drugje doda? in si relativno hitro ter poceni skozi.
Ja sej vem, zdele k ste to prebrali si vas 80% itak misli kak?en kreten je Boss in da nima pojma kako je s ceni. Pa dejmo vzet ?e en ?vicarski primer - gre za 57km dolg ?elezni?ki predor pod ?vicarskimi alpami. Gradnja traja ?e nekaj desetletij in cena do kon?anja bo neverjetnih 7 milijard? ali skoraj 1,3miljarde? ve? kolikor je stal cel avtocestni kri? (5,7miljarde?) od srede devedesetih do danes, ki obsega cca 500km AC z vso infrastrukturo vred.
Se pravi stane ?vicarski tunel 122miljonov na kilometer pri nas pa cca 11,5milijona na kilometer. Hmm faktor 10x ceneje.
V glavnem, ne verjet, da je pri nas vse tako grozno drago in ne vekm kolk so pobasali v ?epe, kot je splo?no mnenje - aja za primerjavo v avstriji stane kilometer gradnje ACV na nezahtevnem terenu ( nobenih viaduktov ali predorov ali pilotiranja ipd) tudi 11m?/km.
Z umetno rastjo BDP-ja je pa najbolj seznanjen prav veliki vodja JJ, ki je v bilanco prilivov zapisal tudi kredite, ki so jih prejeli in v?eteli v dvig BDP-ja - carsko res.
Kako bi naredili Slovenijo bolj konkuren?no? Pred petnajstimi leti bi mislili na to. Pa ne bi najemali nepotrebnih kreditov. In bi zdaj z manj?imi obremenitvami v obliki davkov, cestnin, prispevkov,.. lahko shajali. A takrat ste bili vsi tiho. ?e ste bili takrat tiho, bodite pa ?e sedaj...
Nisem ?ist prepri?an, da je problem kreditov izpred 15 let. Problem kreditov, ki niso bili namenjeni vi?anju konkuren?nosti je star nekaj ve? kot 5 let. To so bili krediti za mened?erske odkupe, mahinacije z nalo?bami v sklade ipd ... skratka tajkunski krediti. Ti nas zdaj najbolj tepejo. ?e ne bi na tak na?in iz?rpavali podjetja bi danes bil pi?kin dim teh nekaj evrov podra?itve vinjet... mogo?e jih sploh ne bi bilo potrebno podra?it.
Darsova zadol?enost oziroma problem odpla?evanja je le posledica tega... ampak AC rabimo tako, da je zakreditiranje za izgradnjo infrastrukture upravi?eno... ampak ne more? vzet kredita pol pa re?t zdej ga pa ne bom pla?al... tako je pa? na nek na?in potrebno to vrnit, kar je edino prav in fer... in fer je tudi ustrezna porazdelitev bremena med vse uporabnike AC.
Se pravi ho?e? povedat, da je pravilno, da bi zmanj?ali minimalno pla?o in s tem naredili Slo bolj konkuren?no? Tak?en pritisk je zdaj s strani gospodarstva oziroma s strani EU. Hmm torej dejmo delavcem v Slo romunske pla?e pa ?e bodo pre?iveli bodo, ?e ne pa kurc jih gleda...
ne vem zdej, a ho?mo met vi?ji standard, da imamo vsi ve? in si lahko ve? tudi privo??imo ali pa gremo na minimum, tol?emo rev??ino, ampak ej... konkuren?ni pa bomo. Problem je da delodajalec ho?e profit, delavec je pa itak sam stro?ek.
Ampak kako torej Romune spraviti iz te nelojalne konkurence... kot ka?e ugotavljamo isto kot so drugi ?e davno. Udarit jih je treba po ekolo?ki plati, kjer ti en Romun ne bo mogel biti konkuren?en s ?etrt stoletja starim kamionom in voznikom za 300?/mesec.
Je pa v celi zgodbi zanimiv podatek ta, da ?ez Slovenijo vsak dan potuje okoli 6000 kamionov, ?ez bistveno ve?ji avstrijo 4000 in Hrva?ko "le" 1500 kamionov. Kaj je nauk tega - o?itno je prevoz ?ez Slovenijo "prepoceni", ?e se spla?a ?ehom, Slovakom in Poljakom v Italijo in naprej proti Franciji ter ?paniji voziti ?ez Slovenijo in ne Nem?ijo ali Avstrijo.... hmmm v razmislek. Dr?av Nekdanje Sovjetske Zveze pa sploh ne bom omenjal, ker jim je pa? ?ez Slo najkraj?a pot.
Aja... a Romunski kamionar pa po zraku prpelje al mora tudi on pla?at vi?jo ceno cestnine? Sploh se pri Romunu bolj pozna, ker ima manj?o ceno bi podra?itev zavzemal ve?ji dele?. Vi? klele sploh nima? prav, ker se kamionarjem VSEM podra?i cena. Sploh je pa to bagatela. ?e prpele? 10 ton solate iz Kopra v Mursko Soboto te pride danes cestnina po tadragi tarifi v ?etrtem cestninskem razredu (?leperji) 86,20?. ?e bi podra?ili cestnino za isti procent kot so za osebna vozila bi to bil cca 16%, kar bi zneslo 13,8? ve?. ?e to razdelimo kolk se pozna pri kili solate, ker bodo podra?itev itak pretopili v ceno kon?nega produkta bi to pri kili solate pomenilo natan?no 0,01? ali en cent.
Tolk o nekonkuren?nosti, ?e je zdej problem 13? na furo oziroma 1 cent pri kili solate. Dars bi od 6.000 kamionov (pa ?e vzamemo polovi?ni znesek bi lahko dars predvsem od tujih tranzitarjev, ki nam uni?ujejo ceste in delajo zastoje ter nesre?e, lahko letno pobral za cca 12 m? ve?. Bolj? takole kot pa da se ta znesek obesi na prora?un.
Ra?unajo pa da bodo tako z vsemi podra?itvami pobrali cca 60m? ve? in da se dolg 2.8milijarde? v 10 letih zmanj?a za polovico.
Aja pa ?e so kamionarji toliko neuki naj pogodbe podpisujejo s pomo?jo odvetnikov, da se naslednji? en bodo nasankali, ?e jim minimalna razlika v ceni pomeni ali so na pozitivni strani poslovanja ali ne.
?e se bo voznik eno uro vlekel za 25km al pa za 27,5km (od Lj do Logatca je AC - jaz mam do ?ihta skoraj 40km pa pridem v 25minutah brez divjanja in po predpisih) mu takoj dam knji?co pa se mu lepo zahvalim za sodelovanje. Po logiki pa da ga ne terem bi vse skupaj moral biti nazaj v uri in pol z vsem nalaganjem in razkladanjem vred.
Ampak OK, pustmo to, sej se ve?inoma strinjam, da je kr neki stro?ka sam z eno stvarjo se ne morem strinjat. ?as in stro?ek ko kombi ne vozi (ni strank) ne more? prevaliti na tiste stranke, ki sploh so. ?e bi ?li po tej logiki bi recimo, ?e bi mel samo ?tiri stranke na mesec moral vsaki zara?unat tam nekje 700? za prevoz - ni logike.
Druga?e sem pa sam vzel obra?un kilometrine za podjetja v katerem je v?teto tako gorivo kot vzdr?evanje, zavarovanja in amortizacija in to je zadnja uradna ?teviloka pri 0,37? na km oziroma v primeru 50km cca 20? na okroglo samo za vozilo voznika nisem ?tel, ker sem ra?unal, da je to tisti del, ko je to plus za firmo iz katerega pa se potm dajejo pla?e itd.
Pa ?e vzamem tvoj prera?un ?e vseeno zaslu?ijo 20-30? na furo 25km. Se pravi, da lahko v enem dnevu pokrijejo tudi ceno vi?je vinjete oziroma, da ne bo tako hudo izgledalo jih ta podra?itev dnevno pride 0,42?, ?e ?tejem samo delovne dni brez vikenda. ?e ma? nekega skrbnega voznika, ki zna s porabo ti dnevno lahko prihrani bistveno vi?ji znesek kot je teh 42 centov.
?e enkrat - nisem navdu?en nad podra?itvami samo da ti nekdo, ki ne ra?una malo za prevoz jamra in je ?ist bogi pa tud ne kupim.
poslu?am raznorazna jamranja kot bi poslu?al unga s Klobaso iz kamionarskega ceha, ki je zagrozil, da bo blokiral AC-je, ?e se bo cestnina dvignila za kamione. Na vpra?anje kje je problem je izjavil, da bodo kamionarji potem nekonkuren?i. A nise na?el heroj, da bi povpra?al gospoda s Klobaso naj razlo?i proti komu bodo nekonkuren?ni - avionom? vlakom? ladjam? kurir?kom na fr?omatikih? ?erpam? kamelam? lete?im kro?nikom?
Sej bodo tudi ta del problematike uredili glede invalidov in velikih dru?in... ?eprav ravno velike dru?ine in invalide imajo ?e danes velike ugodnosti pri nakupu vozil ali brez davka ali z zmanj?anim davkom oziroma drugih socialnih transferjev. To so taki prihranki, da je dvojna cena vinjete pi?kin dim proti tistemu za koliko lahko pridejo ceneje skozi sam pri nakupu vozila.
Pa da ne bo spet kdo dobu potrebo, da me napade, samo razlagam stanje in tudi pribli?no si ne ?elim biti v vlogi invalida in jim ?elim, da si lahko ?imbolj olaj?ajo ?ivljenje samo, da se pa zdej primer invalidov zlorablja za kot ka?e neko dobrobit ostalih, ki pa? padejo v vi?ji razred (vsepovsod koder je cestnina, kombiji na sodijo v isto kategorijo kot osebna vozila tako, da je tole zdaj samo "normalizacija" stanja). Pa? naj zadevo vzamejo tako, da je bilo fino dokler je trajalo zdaj se je pa treba prilagodit na novo realnost. ?al ali pa kon?no ?eprav nikomur ne privo??im povi?anja cen samo, ?e pa? ne gre druga?e pa? ne gre (?e se dolgovi Darsa ne bodo odpla?evali na tak na?in bodo zadevo na prora?un obesili pol bo pa hitro kak?en nov davek vzniknil )
Bom pa kot primer navedel lastno izku?njo... iz Lj do Logatca sem rabil prepeljat sede?no garnituro... nobenega no?enja samo prevoz vse ostalo bi naredili sami pa so zahtevali prevozniki s kombijem od 51-62? za dobrih 25km vo?nje v eno smer in seveda, da se je prazen vrnil nazaj. Skupaj ti vse to vzame uro do max dve ?asa in ?e vse stro?ke goriva in vzdr?evanja od?tejem je zaslu?ka vsaj 30? do 40?. Ta cifra se jim, ko je treba zara?unat stranki, sploh ne zdi visoka a ko je treba za celo leto uporabe AC pla?ati dobrih 100? ve? je pa cel halo. Pa pizda sej imajo gospodarsko dejavnost in jim uporaba cest sploh omogo?a zaslu?ek in ne more biti v isti kategoriji kot nekdo, ki mu je uporaba cest ve? ali manj nujno zlo in zgolj stro?ek brez zaslu?ka.
pa da ne zabluzim preve?... moj predlog bi bil, da se vinjeta ve?e na maksimalno dovoljeno te?o vozila po recimu principu 50? na tono te?e. Se pravi, ?e je recimo maksimalno dovoljena te?a avtomobila 2 toni je cena vinjete 100?, za kombi pri 3,5 tone bi pol bila 175? itd. ?e zraven vle?e? prikolico z najve?jo dovoljeno maso ve? kot 1 tone bi moral dokupit ?e vinjeto za prikolo itd.
To bi bilo v vinjetnem sistemu verjetno ?e najbolj po?teno :ne vem:
a bo dars odklopil prikolico z zbitimi avti in dal vso prtljago ven
ajoj.. a nisi prebral, pa ?e sam sem vsaj 2x omenil, da bo narejen seznam vozil. Nih?e ne bo ni? meril sam iz seznama se pogleda in to je to. Nobenih mi?kulanc.
?e je namen lupiti tele ukrajince in romune v prenatrpanih kombijih jih naj. ampak morajo zni?ati kriterij saj so tako nalo?eni da ne vem, ?e dose?ejo 130 cm
hehe
sam dolo?ilo izrecno pravi, da se meri neobremenjeno in nezni?ano vozilo... tko da Romuni se ne bodo izognili.
AMZS je pravilno dejal, da teh. podatek vi?ina nad prvo osjo ni noben podatek in da se z letnimi ?asi spreminja. Meri se medosno razdaljo ter te?o. Se vidi da so spet postavljeni sami neizobra?en?ki na stol?kih. Da ne govorim o novih brezveznih znakih. Nekdo bo spet zaslu?il mastne na ra?un davkopla?evalcev...kot takrat z reg. nalepkami
Sam tak princip je v veljavi ?e leta tudi drugod po evropi (Hrva?ka, Italija, Portugalska (samo 110cm)) tako, da tole ni neka nova pogruntav??ina. Sicer bo pa itak narejen spisek vozil tako, da ne bo dilem kam kaj sodi.
Se mi zdi pa primerno, da ?e se je vsem pove?ala cestnina, da bi se v istem procentu tudi najve?jim uni?evalcem avtocest.... ?e ?e moramo breme krize in odpla?evanja dolgov nositi vsi, potem dajmo to tudi enakomerno razdeliti. Ne pa da ?e danes lahko kamionarji uporabljajo cel avtocestni kri? v osrednji sloveniji zastonj.
opa branik SDS-ovskih rabot se je oglasil ... navajanje k ponarejanju je kaznivo dejanje. Samo to je bistvo na kaj ciljam... upam, da razume?.
Nikjer ne pi?e, da se meritav izvaja na mestu, kjer je prva os, ampak se omenja zgolj vi?ina nad prvo osjo. Me ne briga, kaj se komu zdi, da naj to pomeni in kako si kdo interpelira. Zakon pomeni to, kar pi?e. In ?e jih zanima vi?ina vozila nad prvo osovino, je to od prve osovine gor in ne od tal gor. ?e je na tabli omejitev 60, potem je omejitev 60 in ne 60 plus nekaj...
pi?e pi?e samo dosledno je treba prebrat in ne tako malo na po?ez.
Sej sej... pri pravi stranki so se tole spomnili, ker imajo najve? izku?enj s ponarejanjem dokumentov. zakaj pa niso raje predlagali naj vsak kr poskenira in natiska en bankovec za 100? in enga za 10? pa bo ?e hitreje ?lo... kaj se bo? jebal s sekundnim limom, k pol dol ne gre.
Mislim, da te srat prime kako eni kr navijajo, da se ?e bolj goljufa... pa ravno vsemogo?e goljufije na vseh ravneh so nas pripeljale v to nezavidljivo situacijo. Noro res.
zanima me ce picasoo tud ze pade pod tole....
Joj Jures tole pa oreng pretirava?... picasso ima nad sprednjo osjo cca en meter.. ?e dolga je tistih 30cm. Mislim, da ga ni osebnega avtomobila, ki presega tole razen kak?en glomazen terenec tko, da ne vem od kod kr naenkrat taka panika.
Ne mi balinat.
Zakon se glasi:
"dvosledna motorna vozila z vi?ino nad prvo osjo 1,3 metra ali ve?, katerih najve?ja dovoljena masa ne presega 3500 kilogramov, s priklopnim vozilom ali brez njega"
Pri 16" pnevmatikah ima? osovino na vi?ini okoli 25 cm od tal. In nato ?e 1,3 metra nad osovino, pa smo ?e pri vi?ini 1,5 metra pri sprednji osovini. Moja BTjka je pri sprednji osovini visoka 1,2 metra, nad prvo osovino pa samo 85 cm.
Zdaj boste pa Picasooje pa Espaceje pa CXe merili, da ne padejo v ta razred...
Vi?ino avtomobila se ne meri od tal in koliko je dejansko vozilo visoko. Le meritev se izvaja na mestu, kjer je prva os - se pravi od tal pravokotno na podlago do to?ke na havbi ali steklu, kjer se avto neha. Se pravi v tvojem primeru je 1,2m kar pomeni, da si ?e vedno 10cm pod mejo in ni nobene panike. res mora? imeti nekaj precej velikega da spada? v to kategorijo.
Men je vseeno druga?e, samo potem se mi nobenega ne da poslu?ati kak?na kriza je, da nima za kruh, da ne more na dopust.....pol naj tak ne jamra niti mal...ponavadi pa na full joka ipd....nato izgubi slu?bo, ga terjajo, vzamejo avto...ostalo rube? in spet jok da kak?na je to dr?ava da malim vzemajo velikim pa ne....spet drugi krivi.
To si pa lepo napisal... Slovenci s(m)o ve? ali manj nagnjeni na to, da za svoje napake patolo?ko krivi(m/j)o druge. To je ?e kar noro kako so vse drugi odgovorni a sami sebe pa ne vidijo.
Zadnji? mi je eden ?ivc dvignu, k mi je najedal kako crkuje in je ?ist brez ke?a, da otrokom ?e za jest ne more ve? kupit. Pol sem pa bleknil pa bi blo bolj? da bi ostal tiho pa ga na fin na?in odjebal. Sem mu ?ist tko brez ovinka rekel, da dokler lahko dnevno skadi ?katlo ?ikov mu o?itno ?e ni hudga - kaj huj?ga... pa je letelo, od tega, da kaj se vtikam kaj bo on po?el in kaj ne pa do tega da nekadilci ne razumemo kadilcev in kako hudo je to, da si odvisen od kajenja. V glavnem k da bi bil psihiater sem se po?util... na fak of pa tak folk. Zadnje cajte na same take naletavam in vsi so eni ubogi reve?i, ki se jim krivica dogaja in ne vem kaj ?e vse, a pa da bi pri sebi kaj spremenili, to pa ne - vse dobronamerne predloge ?utijo kot osebni napad na njihovo integriteto. Mah kr neki
Pa tolk poslu?amo kako se v skandinaviji lepo ?ivi in da so vsi polni denarja... pol je pa problem pla?at mehanika, da ti naredi servis na avtu. I don't get it :ne vem:
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Sej boste neko? razumeli sam se bojim, da bo takrat ?al ?e prepozno. Zanimivo kako je ?vedu v nacionalni zavesti, da brez da bi mu kdo govoril, to?no ve, da mora kupovat lastno blago pa ?etudi je dra?je. ?vedu je kristalno jasno, da ?e kupuje doma, da ohranja delovna mesta in visok standard. Saj to je razumljivo ker imajo na ?vedskem ?e dolgo dolgo demokracijo in kapitalizem ter so se iz vseh teh grenkih izku?enj ?e marsikej nau?ili.
Pri nas je pa ?al tako, da vsazga briga samo lastna rit, pa marsikdo bi ?e lastno mater prodal, ?e bi lahko kej zaslu?il - smo pa pa? eksperti v zani?evanju druga?e misle?ih in se delamo norca iz tistih, ki ne mislijo samo na lastno rit. Pa ne toliko zaradi nekega samaritanstva ampak zaradi tega, ker vse se na koncu vrne kot bumerang in kar danes "pri?para?" jutri dvakrat pla?a?.
Tisti, ki bo zadnje napisano razumel bo razumel ostali pa... hja upajmo, da uspemo tudi ?e ne veslamo vsi v isto smer - ampak mo?nosti so majhne.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani