Skoči na vsebino
Elektromobilnost
Napisano
Pred eno uro je Boss napisal:

 

Sej dvomim, da boš tole vzel kot referenčni dokument ampak vseeno.

 

WWW.RECURRENTAUTO.COM

We get a lot of questions from our community about electric car batteries. That is partly because the cost of battery replacement is so...

No, vidiš, da se lahko poišče kaj koristnega za to debato.

 

Že na začetku lepo napišejo bistvo:

The good news is that your EV battery is far more complex and sophisticated than other lithium ion batteries in your life and is built to ensure its lifetime exceeds its warranty - and more.  

 

Proizvajalci EV ciljajo na življenjsko dobo baterij med 15 in 20 let. Kar je za kupca EV povsem dovolj. Jaz bi z veseljem kupil tudi ICE avto, če bi se proizvajalec hvalil, da ga je izdelal tako, da verjame, da bo delal vsaj 15 let. Pa se nihče tako ne hvali.

 

Upoštevati morate tudi to, da imajo EV z vsako generacijo bolj zmogljive baterije, torej jih degradacija manj prizadane. Prvi Leafi brez kakršnekoli skrbi za baterijo so namesto 120 naredili le še 50-80 km po ducat letih in še vedno vozijo - in verjetno še dolgo bodo.

 

Zdaj če bo neka Tesla po prevoženih 200.000 km namesto 400 km z enim polnjenjem naredila le še 350 km, se pa nihče ne bo pretirano sekiral. Hyundai, Honda, naša preljuba Mazda in še nekateri proizvajalci EV so pa sploh šli "na varno stran", tako da so pustili lep del baterije (beri: okoli petino) kot zgornji buffer, torej neuporabljene.

 

Primer Mazda MX-30. Polna kapaciteta baterije je 35,5 kWh, uporabna - torej tista, ki je na voljo pogonu - pa le 30 kWh. Baterijski računalnik (BMS) pa skrbi, da ustrezno balansira/obremenjuje celice tekom življenjske dobe. Torej pri MX-30 mora degradacija v bateriji doseči skoraj 20 %, da se bo to pri vsakdanji uporabi vozila sploh zaznalo. Glede na to, da ima MX-30 precej majhno baterijo (glede na konkurenčna vozila), je namenjena za krajše vožnje, torej verjetno še par let ne bomo videli nobene z 200.000 km in analizo njihove baterije.

 

Nasploh pa za vse NCM baterije velja, da se degradacija po prvih treh letih močno umiri.

 

Kot rečeno, kdor polni EV pretežno doma, sploh ne rabi razmišljati o bateriji. Tisti, ki je pa EV kupil z namenom, da ga bo stalno polnil na superchargerjih, pa verjetno računa na scenarij nekajletne rabe in hitrejše prodaje - ampak kot je napisano v omenjenem članku, tudi takšna degradacija ni huda in baterije zdržijo, kar je zapisano v garancijskih pogojih.

 

6421a2cfe668ab4ff8ed92bb_Model%203.webp

 

Pod črto je degradacija baterij v naših elektronskih napravah (telefoni, tablice, računalniki) bistveno večja, pa nikogar od vas ne slišim, da bi se čez to pritoževal.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Pišete, kot da je izdelava ICE vozila brez izpustov CO2?! Pa ni, očitno.

Tudi to, da nafta pride iz globine tal v arabskem svetu ali ZDA do slovenskih črpalk in v vaša vozila, ustvari ohoho CO2, pravzaprav bistveno več kot npr. elektrika iz nuklearke.

Nič od tega ni zeleno, lahko se le pogovarjamo o tem, kaj je bolj in kaj manj zeleno.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

No, o tem, kaj so argumenti in kaj je fer, lahko gremo v nedogled.

 

Jaz sem povprašal po statistiki - drži? Torej nekem resnem dokumentu, članku, raziskavi.

Dobil sem pa "click bait" Youtube video enega primerka. In to naj jemljemo kot dejstvo?! Lepo prosim ...

Verjemi, da bi bile v ZDA "Class Action Law Suit", če bi baterije crkovale kot po tekočem traku, kar se je očitalo ...

 

Da ne omenim, da ob vseh teh očitkih, nihče od vas sploh ne pomisli, da tudi Mazdini dizelski motorji pri 200.000 prevoženih km niso več biseri. In mariskateri med njimi ima upad zmogljivosti bistveno večji od 8 %, bistveno več kot 8 % višjo porabo kot je bil nov itd.

 

#foodforthought

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Aja, 8 % degradacija je konec sveta? Avto še dela? Da. Baterija še dela? Da.

Torej ni nič u "qu ..." razen uporabnikovega razmišljanja, da želi stalno viseti na superchargerjih.

In še to so robni primeri, ki s prakso nimajo kaj dosti. Lastniki EV te prvenstveno polnijo doma, kjer je že 11 kW skoraj zgornja meja, to pa bateriji nič ne škodi. Ampak, kot sem rekel, "hejterji" vedno samo z robnimi primeri operirate, niti prisluhniti nočete razumu.

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 4 minutami je Mraušk Mčk napisal:

 

 pri električarjih pa gre baterija zelo hitro u qu... če jo redno napolniš pol ure. 

Ja, imaš kako statistiko, da boš to izjavo podkrepil?

 

Še taksisti s Teslami ne jamrajo, pa so stalno na superchargerjih. Ostali pa itak poredko vidijo 125 kW in več moči, sploh pri nas.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 4 minutami je Mraušk Mčk napisal:

Hitrejše ko je polnjenje, hitreje gredo baterije v qu...

V višje obrate, kot teraš ICE-motor, prej gre v qu...

 

Pa? Zaradi tega ne boš odločno pospeševal, prehiteval?

 

Vedno znova me uspete nasmejati. Hvala. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Zakaj obremenjujoča? Razen par bumbarjev, ki imajo t. i. free charging, nihče ne visi na hitri polnilnici do 100 % napolnjenosti baterije.

Ostali pa razumejo rek "čas je denar". V obe smeri. 😃

 

Sploh pa, novica velja za ZDA, čeprav lahko to pride tudi k nam. Čudno, da se še nihče ni obregnil ob to do sedaj - v Italiji imajo na hitrih polnilnicah pribitke že po 60 minutah (sicer ne tako drastične), pri nas po 180 minutah ...

 

Ampak na DC polnilnicah, ki so vsako leto hitrejše, res ne rabiš niti ene ure za ogromno količino prevzete energije. Jaz sem v zimskih temperaturah v Tepanju filal MG4 z do 121 kW (uradno gre do 144 kW) in porabil 22 minut za od 21 % do 78 %.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 8 minutami je g.Wankel napisal:

Koliko je pa to primerno za njihove konce, ko jim strehe tko odkriva?

Povsem, saj je zašrafuano. 😃

 

Poleg tega lahko dva panela montira dobesedno na balkon, fasado, pač nekam da se "držita hiše". In po možnosti gledata na jug. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ne, Slivka, električni avto zate ni primeren.

Bi ti pa priporočil nekaj drugega - namontiraj si kakšen sončni panel in baterijo.

Ali pa zgolj "balkonsko sončno elektrarno", pač dva panela, ki proizvajata do 800W - ne rabiš nobenega soglasja/dovoljenja za to.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Jaz bi vam rad samo dopovedal, da je EV že danes primerna izbira za večino voznikov. Ker povprečno vozilo v Sloveniji dnevno prevozi le 30 km. Avtonomija povprečnega EV pa je že preko 200 km (v vsakem vremenu). Kdor ima parkirni prostor z možnostjo elektrike, se lahko že danes gre e-mobilnost.

 

Ostali pa bomo še malo počakali na razvoj javne polnilne infrastrukture. Ampak tudi tu ni tako zelo hudo, kot želite nekateri prikazati.

 

Ne vem, če veste, ampak ko so se pojavili prvi avtomobili na bencin, se je bencin kupoval še v lekarnah, ni bilo bencinskih črpalk ... In ja, tudi takrat so se ljudje še desetletja drli, da se avtomobili ne bodo nikoli uveljavili, ker ima njihov vranec (beri: konj) daljši domet, ni jim treba stati v vrsti v lekarni in upati, da zaloge bencina niso pošle itd.

 

Daleč smo prišli od tistih dni, a mi je jasno, da se zgodovina ponavlja.

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Pa smo spet pri istih zadevah.

99,99 % voznikov nikoli ne gre na 3.000 km potovanje. S katerimkoli avtom.

In ja, lahko greš tudi z EV, saj ne narediš 3.000 kilometrov v kosu.

In na potovanjih se ti ne mudi toliko, da ne bi vsake par ur naredil polurni postanek - ozr. se ti vsaj ne bi smelo, sicer nekaj delaš narobe v življenju.

Če smo že pri dotičnem primeru Sardinije, lahko na telefon namestiš aplikacijo Enel X Way, ki ima pokrite skoraj vse e-polnilnice po Italiji in vneseš svojo kreditno kartico. Ko stojiš pred polnilnico, te le še vpraša, s katere "ročke boš tankal" - ali pa poskeniraš kodo QR. Simpl.

 

In če nisi največji škrtuh, lahko tudi s Petrolovo aplikacijo (ali kakšno drugo) greš po Evropi in tankaš elektriko - zaradi gostovanja je sicer nekaj dražja kot pri lastniku e-polnilnice, a da ne bi mogel polniti avtomobila se ti skorajda ne bo zgodilo.

 

Tako da te zgodbice o 1000 in eni aplikaciji so samo v glavah ljudi, ki se še nikoli niso zapeljali z EV malo dlje, ali v kako sosednjo državo.

Po drugi strani pa še dobro, da ti "jamrači" o(b)stajajo, saj EU nalaga lastnikom DC-polnilnic, da te opremijo s POS-terminali, torej boš že prihodnje leto lahko prišel in povlekel bančno kartico ter polnil.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Kaj pa če bi razmišljali drugače? @Jest ne rabi nikamor iti, v garaži všteka in je stvar rešena. Tako kot date zvečer telefon na polnilec, pa še to ne vsak večer. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 14 minutami je Boss napisal:

Tole je fake news... sem bral tule na forumu, da električni ogreje kabino skoraj instantno. :nevem:

Površno bereš. Instantno toplo piha. Kako hitro se pa kabina ogreje, je pa odvisno od njene prostornine.

 

Ampak da v mrzli zimi zjutraj sedeš v odtajan in prijetno topel avto in pomahaš ostalim, ki kolnejo in praskajo stekla, pa moraš klimo na daljavo vklopiti 15 minut prej ...

 

In še "fun fact" - tudi moja Mazda, sicer ICE, izdelana za kanadski trg, ima možnost vžiga vozila in upravljanja klime na daljavo preko aplikacije MyMazda. Žal noče delovati pri nas, sicer bi bilo to prelepo.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 5 urami je Jaka32 napisal:

Kakšni Toyotini hibridi pa vas ne zanimajo?

Meni se zdi boljša rešitev kot električna vozila. Sploh za te vsakodnevne vožnje v službo in domov, ko ne narediš več kot 50-80 km. Na morje greš pa pač z bencinom.

Glede na to koliko se jih proda po svetu in da je Toyota vodilna znamka, verjetno tudi niso "švoh" sestavljeni. Zna kdo kaj več povedati o sami kvaliteti, pogonu itd.?

 

Če (lahko) kupiš novega in prodaš pri 150.000 km preden se začnejo problemi z baterijo, so super. Pri 250.000 km moraš pa računati še z menjavo CVT menjalnika, oziroma še bistveno prej, če ga je vozil/zlorabljal kak "dinamik".

 

Sestavljeni so pa bistveno slabše od Mazd, sem od zelo blizu imel opravka s Corollo Hybrid (2019) in RAV4 Hybrid (2021).

 

Starejše Toyote, sploh Avensisi ali pa Hiluxi (za Slivko), se zdijo bistveno boljše narejeni ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ma ja, to je avtohiša hotela nategniti mulca. Pol bi pa dobro baterijo prodali naprej ...

 

Je pa res, da je vedno več proizvajalcev postalo povsem nategunskih - tudi Hyundai. Sem klical uvoznika, kako je z garancijo za avte, če ni bil "pravočasno" opravljen servis. Tolerira se +1 mesec in/ali +1.000 km. Kar je več od tega, avto izgubi garancijo. In to kljub temu, da je npr. avto v letu dni naredil samo 4.000 km od servisa, ker pač stoji na parkirišču avtohiše ali leasing hiše, ki ga je dala na dražbo. Čista neumnost.

 

Na drugi strani pa imaš proizvajalcev, npr. kitajski Aiways, ki ima prvi servis predviden pri 100.000 km.

 

Ali pa ko gledam servisne izpiske Tesel na dražbah - večini se do 100.000 km menja samo gume in brisalce. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 39 minutami je Boss napisal:

Predlagam, da tole pristrankso anketo vsi izpolnemo, da bo EU zadovoljna kolk nam gre dobr pri elektrifikaciji. Prav namensko spuščajo vprašanja, ki so najbolj pereča pri (ne)odločitvi za EV.

 

WWW.AMZS.SI

Vabljeni k sodelovanju v raziskavi Evropske komisije o e-mobilnosti.

 

Super, izpolnjeno. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 6 minutami je DonFelipe napisal:

Samo EV in hibridi nikoli ne bodo starodobniki saj ne dočakajo niti 10let.

Zakaj tako misliš?

 

E-motor se skoraj ne pokvari, težava bo baterija oziroma njena popravljivost. Sicer pa bodo EV-ji še dolgo vozili, pač z zmanjšanim dometom. Tudi 10+ let stari Nissan Leafi danes še vozijo, le da jih ljudje uporabljajo bolj za lokalna opravila, saj je domet le še tam med 50-80 kilometri. Ampak Leafi nimajo nobenega termalnega upravljanja (beri: gretja in hlajenja) baterije, ki se zato bolj "stara" in degradira ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 5 minutami je godlike napisal:

Ti si omenjal zlorabo menjalnika s pospeški, jaz pa pravim, da se moreš tusi ustavit. Samo to.

Ja, sem, ker je to edini način, da na ICE z ročnim menjalnikom dosežeš odločen pospešek, ki mogoče ustreza tehničnim podatkom. Pri EV pa le pohodiš stopalko do konca in je to to. 0-160 km/h v primeru dotičnega MG4.

 

In meni je kristalno jasno, da se lahko (res) hitro pelješ le, če imaš dobre zavore. MG4 nima slabih zavor, ne vem, od kje si to pobral. Verjetno res niso na nivoju namenskega i20n, ampak v praksi ti pomaga še zaviranje z elektromotorjem, tako da s pojemki ni težav, še več, pri hitri vožnji te na ta način razveseljuje tudi regeneracija, ki vrača elektriko v baterijo.

 

Sicer pa že vidim, da se boš sedaj obešal na B-segment. Megane E-Tech, Smart #1 in #3, Mini Cooper SE, Volvo EX30, kar nekaj pošteno hitrih električarjev se najde ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 8 minutami je godlike napisal:

Baje je en izmed redkih, ki zdrži celi dan zlorabljanja na drkališču brez posledic. Večini se fade na bremzah začne poznat itd...

 

Me zanima kak bojo na tvojem MG-ju bremze zdržale.

Bo moj menjalnik prej šel al tvoje bremze? 🤨

 

Pa avto, ki ima 160km/h top speed kot Clio 1.2 55konjev, pa ne kupim. Ni variante.

Kaj zdaj dirkališče vlačiš v pogovor? A sem kje omenjal dirkališče? Nisem.

Da boš mirno spal: ja, tudi jaz bi na dirkališče raje šel z i20n. Za vsak dan pa imam veliko raje "Kitajca" z napisom MG4.

Da boš vseeno malo manj mirno spal: MG ima tudi različico MG4 X-Power. 3,4 sekunde do 100 in poštene zavore - ki se lahko še dolgo hladijo, preden z i20n sploh prevoziš razdaljo, za katero te je pustil za seboj. 😃

Pa tudi cena sploh ni huda: 41 jurjev minus subvencija ... Za "everything GTI, RS etc. killerja". 😃

 

Pa še nekaj - MG4 ni SUV, kot si zgoraj zapisal ... Je kar lepo hothatch.

 

Moj predlog - imajo sedaj dovolj prodajalcev po Sloveniji, da ga lahko sprobaš skoraj v vsaki regiji - pojdi na testno vožnjo in potem komentiraj. Jaz sem bil šokiran, ko sem MG4 vrnil po petih dneh in se vsedel v svojo Mazdo z 2,5 bencinarjem, ki ne velja za počasen avto - ampak občutek sem imel, kot da nikamor ne gre ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Tisto sekundo zgubiš že ko drugič prestaviš z ročnim menjalnikom.

 

Poleg tega: kolikokrat si že štartal, da si dosegel 6,7s do 100 km/h? Pri električarju samo pohodiš do konca in to vsakič naredi ... Bi rad videl Hyudai mehaniko pri takem "zlorabljanju" ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.