Jaz bi pa rekel tako-vse je odvisno,kakšne fure voziš. Če voziš le po mestu,je fajn vsake toliko na izlet na AC in prepucat...
Če pa voziš relacije,pa tega ni tako pogosto potrebno.
Gre za to,da se komplet motor in izpušni sistem dobro zagreje...da se spucajo sedeži ventilov,da izpari vsa kondenčna voda iz olja motorja!!!,da se posuši kompletni izpišni sistem itd.
Seveda zagretje vsega motorja najhitreje dosežeš,če ga "goniš k prasca"...a tudi obremenitve so takrat višje...
Ker imaš bencinarja-nasvet: po zagonu kakšno minuto,da se res cel namaže,po tem pa "samo dal"
Pri dieselih mu pusti kakih 5 minut,pol pa "pucati".
Res pa je,da so ta pravila bolj veljala nekdaj,kot pa danes pri modernih motorjih....in za kaj?
Marsikdo bo nakladal vse živo,a resnični vzrok manjše občutljivosti modernih motorjev na te stvari leži v konstantnem prilagajanju motorja na vse parametre...kvaliteta goriva,temperatura in vlaga zraka,temperatura motorja,režim obratov,itd,itd...
Skratka vse se sproti prilagaja...to je tudi en od vzrokov zatona "chiptuninga"...ker motorji ne delajo več z fiksnimi parametri,ampak kot že rečeno-sami sebe "nastavljajo" za optimalno obratovanje.
Na AC daš na ročno in je problem rešen, glede tovornih vozil in @Shreka mislim... 😉
Imaš prav...to sem tudi naredil...sicer pa se jaz tako redko po AC vozim,da bi Shrek moral imeti srečo kot pri 7-ki na lotu,da bi na moje dolge naletel🤔.
Ker pa je "vsaka slaba stvar tudi za nekaj dobra"...bo Shrek imel vsaj čez koga preklinjati😁😉
No vidiš, sam sem velikokrat v tovornjaku in preklinjam bistre in pametne led luči. Tebi kot vozniku so ok, meni pa ne.
Tudi tako samodejno preklopijo po tistem, ko že zaslepijo. Sam preklopim prej.
Se ti že v naprej oproščam😳
Bi pa bilo vseeno zanimivo,če bi imel na zgornjih skrajnih vogalih kabine dva navzgor usmerjena žarometa,kot sem to opazil pri nekaterih...in glede na to,da imaš volan na levi🤔...bi bila zanimiva informacija primerjave prej-po tem.
Seveda je težko,ker tudi jaz ne vem,kdaj koga zaslepi...pač,da bi vedel kaj deluje in kaj ne...
Je pa tudi tako,da je seveda veliko različnih sistemov proizvajalcev...bo moralo še nekaj vode preteči preden bo zadeva zadovoljiva za vse🙄
Meni pa je to ena najboljših stvari pri avtu...je pa res,da so pri moji CX-5 LED matrični projekcijski...pr 2021 modelih je bilo še z po 2x5 clusterji (vertikalni žarki),pri 2022 pa že z 2x20 clusterji...moraš enkrat videt,kako to dela-ej nooora stvar😀👍...imam na avtomatik in ročko porinjeno naprej (za dolge),in vse samo dela.
Težava je le,če je na AC med pasoma višja betonska ograja...tako ne zazna takoj tovornjaka k ima le spodaj žaromete,in takšnega zaslepi z dolgimi...pri tistih,k pa imajo tudi zgoraj kakšne pozicijske luči,pa lepo zazna,in dela BP.
Ekstremno impresivno pa je pri vožnji izven naselja po kakšnih zavitih cestah...sem doživel,da so mulčki na zadnji klopi avta pred mano buljili nazaj,k jih ni zaslepilo,a vse okoli njih pa kot "beli dan"😁😀👍...vidiš znake,napise in tudi zajčke,lisice in srne na travnikih...res-moraš doživeti😉
iščem verige za cx5 --> 225/65/R17 in je cela drama
Na verigah od Verige, model PC-9-140 na listku ni te dimenzije, ... verigin spletni konfigurator mi vrže, da ustreza PC9-140. Verigina teh. pomoč pravi, da naj vprašam proizvajalca ...
V avto trgovini mi pravijo, da pašejo dimenzija 130 ampak jih nimajo.
Ima kdo izkušnje?
....🤔...hmmm-v čem je "drama",saj tega je pa ja "kot listja in trave"....pa ne se držati samo te dimenzije felten k jih imaš-paše tudi 225/55 R19,k kolo je enako veliko,le pr eni je več gume in manjši fi feltne,pr drugi pa obratno.
Sam sem se sicer zmeraj držal firme Pewag-že zelo stara Avstrijska firma-imajo res dobre "ketne"...a le "za silo" bodo po moje dobre tudi najcenejše...pač odvisno od denarnice🤔😉
Pa še en nasvet-sedaj ni pravi čas za nakup verig...za nakup zimskih pnevmatik pa še manj...razen če jih nujno rabiš...sedaj je čas za nakup letnih pnevmatik...3x lahko ugibaš za kaj?!
Ti,ti "poreden tiček"😉...povej po pravici....za to,ker bi pol avto bil težji....pa k sanke niso čist paralelne,torej je veliiiiiko večji zračni upor...pa pol ni šanse,da bi imel takšno porabo🤔
OK...sedaj pa brez "zajebancije"....sem razmišljal....ko so mi zmontirali te "sanke"🧐...po moje bi moral dobiti še tiste original šine katere pokrivajo montažni kanal,kjer se montirajo te sanke....pa so jih v delavnici obdržali🙄...."piz..a"...ajd-saj jih ne bom rabil,a vseeno...če bom "čez 30let" avto prodajal,in kupec ne bo maral "sank"....🤔
Pa sem zaradi naročene rezervnega kolesa dobil tisti filc,pleh,vijake itd....samo šine pa nisem dobil😠.
Pa še za malce veselja in smeha en "resnični vic",k ga lahko poveste svoji dragi....za kaj moški ne dobijo celulita?....za to,ker je to grdo😂🤣
AC se zelo pozna vsakih 10kmh viška!! Na šestici je na AC med 130 in 150 več kot liter razlike in se ob težki nogi poraba dvigne tudi na 9l/100km. Odvisno tudi, kako vzdržuješ hitrost, sepravi da takoj pospešiš nazaj na 150 ali pa počasi pospešuješ nazaj.
Ne,ne...."šparali" je pa ne bomo👍...sedaj imam celo izgovor,da je zaradi nižje porabe bolj ekonomično izbrati Mazdo kot pa C-maxa...in Mazdo vsaj zaenkrat vozim le jaz😆...draga si ne upa,čeprav si želim,da bi preizkusila....in pravi,da je veliko vsega,in da bi rada prej prebrala komplet navodila (2cm debela čtivo🧐😁👍)....ok,bom pa jaz peljal😀😋👍
Gre se za občutek - meni je bila recimo vožnja s CX-5 povsem drugačna kot s 6ko, drugačna pozicija sedenja je naredila svoje. Imel sem občutek, da vozim res velik avto in manevriranje po parkingih mi ni dalo dobrih občutkov, ko da bi skos gledal, kje bom nekaj zapel.
Se popolnoma strinjam...pri CX-5 v primerjavi z C-Maxom (pa ni takšna ogromna razlika v končnih merah) je čist drugače pri parkiranju...res pride prav 360-stopinjska kamera😀👍...in porajtam,da se počasi vedno več upam,k šele dobivam občutek za velikost avtomobila.
Res pa je,k tako "visoko stoji",da je čist drugačna vožnja po neravninah,kuceljnih,razdrapanih cestah ipd...kot "tank"💪....samo GAAAAAAS😆
Moram pa kot "novinec" med "wandler-avtomatiki" izraziti veliko navdušenost nad prenosnikom (torque conwerter)...lih pri parkiranju,lezenju v zastojih,lezenju v breg v zabasani avtohiši ipd. je pravo veselje🥰...in za po vrh še gotovost o dejstvu,da ne matraš motor,ne uničuješ sklopke,semeringe,polosi,zglobe itd...le prenosnik se malce greje-to je to🧐👍...."blaženost"😁
...samo zaenkrat 2022 letnika ni not...torej če koga zanima za 2022 naj pogleda na konfigurator.
Imam tu in tam...1x na 2-3 leta potrebo kaj daljšega peljati (kakšne OSB-jke,T-Fix plošče,masiva-les ipd...) in k ima CX-5 okvirje šip le spodaj in zadaj "zavihek navzgor" kromirano letev,mi te šine na strehi skupaj z krom letvicami izgledajo prav super "zaokrožena celota"...ni premalo in ne "preveč šminke"!!!😀👍
Tudi npr. pri zavesicah blatnikov mi je super,k niso ne premajhne in ne prevelike...lih k "pikica na i"🥰
Seveda sem vzel seveda tudi prečne nosilce za strešne šine...in sem en dan naredil "suho probo"...da ne bo problem ko bo "šlo zares"😁.
Je na šinah z notranje strani "vdarjena pika" kjer bi naj montiral nosilce-dobro izvedeno👍....pa če ni neka velika teža tovora se po moje da prečna nosilca montirati tudi bolj narazen,k se da vse nastaviti...proizvajalec pa je Thule (čeprav nikjer ne piše,ampak piše pač Mazda).
Pa če kdo misli,da je bolj pameten,in da bo našel od Thule-ja kje ceneje-POZABI...sem iskal "k blesav" in ni šanse najti ceneje...ja-enako ceno boš mogoče našel,a ceneje ne...edino mogoče rabljeno🙄.
Edino,kar mi je pa škoda je,da ni nosilnost večja...bi bilo zanimivo za montažo strešnega šotora🤔...pač-škoda😕
Bom kar tukaj nadaljeval....če koga zanima,kaj se pri moji CX-5 dogaja z porabo...pač moja opažanja.
Trenutno je gor cca. 3.030km...in sva sredi tedna z ženo šla na "relacijo" Lj.-Podčetrtek-Lj.
Tjagrede sem Trip-B resetiral...in je bilo veliiiiiko cincanja proti trojanam zaradi dela v predoru in posledično "3 kolone v eno"😡...in seveda tovornjakov "k listja in trave"...in je šlo seveda počasneje kot pa "peš".Naprej v Trojanskem območju nikjer več kot 100km/h....kasneje max. 140km/h...izven avtoceste "dokaj po omejitvah"...in je bilo 8,4L/100km.
Zvečer (po 22i uri) ko sva se vračala pa je bila čisto druga zgodba....veliiiko manj prometa,čez naselja nobene gužve,na avtocesti nič tovornjakov...in sem vozil točno po omejitvah na tempomat-rezultat 8,2L/100km
Če bi na območju 130km/h vozil npr. 120 ali pa še manj,bi se po moje krepko poznalo,k se mi zdi,da vse kar je čez 120 krepko nanese🤔...k ko sem vozil 100 čez Trojanski hrib je kazalo "čist drugo zgodbo"...🧐
In sedaj po par dneh po tem tripu skupaj z vožnjo po Lj.,k nisem resetiral,mi kaže 8,2...skupna poraba pa je že padla na 9,8L/100Km...to pa pomeni,da bo skupna poraba še padla.
Sem sicer že tako zadovoljen,k tastari C-max kuri cca.10,2L samo po mestu...in če bo kot kaže skupna pri Mazdi še padla,bo super😀👍...pa ne,da bi kaj veliko gledal na vožnjo,ali,da bi se "nazaj držal-pač če me prime al pa "razkuri",naredi "klik" na pedalki za gas (končni položaj)😁...drugje pa itak-brezveze "gas v rdečo" ipd...pač klasična"mestna"
Bom ob priliki še kaj napisal,kaj se dogaja z porabo oz. kje se bo ustalila😉
Aja-še nekaj...v moji soseščini je naročena CX-5 G194 "Takumi Plus" Machine Grey z strešnimi sanmi....samo če bo AWD pa ne vem🙄...tip še čaka na avto...to bo ena redkih v SLO🧐...sva čisto slučajno prišla v stik-posredno preko prodajalca...
Da vidimo,če se nam bo pridružil tukaj😀...prav lepo-naša "družinica" raste😁
A je to kakšna sprememba al sem le jaz kmet an s hribu doma, ma se mi zdi, da so ratali avti kot vino: starejši letnik kot je dražji je...
Tudi če si "s hribu doma"😂👍...nič se ti samo ne zdi-drži kot pribito-draži se u pi..ko ......
Sem lih včeraj pogledal rečun od felten (tiste od ATSa k jih imam za poleti) in zimskih pnevmatik (Pirelli Scorpion Winter-stara verzija),k sem vse kupil pr Leaderpnevmatiku pred malo več kot enim letom (03.07.2021)...in primerjam z aktualnimi cenami identičnega kompleta...je šlo vse za 25% gor😡👎...in pazi to-"auslaufmodel" pnevmatik😲,in so še zmeraj dobrih 200€/kom.
Sem takrat vedel,da najmanj še pol letane bom dobil naročeno CX-5...in je na koncu ratalo več kot eno leto😟...a za gume in feltne-kot da bi vedel,da moram kupiti...čeprav sem po tem fuuul cvikal,če bo še pasalo na avto,k je Mazda pr CX-5 z 2021 na 2022 šla v Facelift🙄
Bo že tako kot zadnje čase govorim...saj avto boš še nekako dobil...če ne prej pa kasneje🤔...samo plačati ga ne boš mogel.
Če slučajno Jest ne bi imel časa, bi te prosil za ogled .... Ali pa vseeno, bom pa videl dve makini
"No problemo"...pošlji sporočilo,pa se bomo že kaj zmenili😉
Sem lih na dopustu in tudi nekih posebnih planov nimam...nebi smelo biti nekega problema🤔
Bo sigurno zanimivo...k Mazda skoz nekaj "šraufa" po nastavitvah od enega do drugega modelskega leta...ma nista dva letnika enaka...npr. krmiljenje menjalnika nonstop optimirajo,in tudi nastavitev podvozja je skoz "na tapeti"...vem iz nemških forumov,da se je veliko lastnikov 2020 in 2021 pritoževalo čez "pretrdo" vzmetenje...je CX-5 pač netipičen SUV z zelo športno naravnanim vzmetenjem...no in so za 2022 model pri mazdi posebaj povdarili optimiranje požiranja kratkih grbin na cesti...tako da je za SUVja še zmeraj netipično "kompaktno-trd",a tudi malenkost prizanesljivejši-udobnejši za potnike...me zanima,če boš sploh kaj porajtal,k to je hitro zelo subjektivna zadeva🧐...so pa tudi motor spreminjali...npr. že po podatkih sem pogruntal,da so celo zmanjšali!!!🧐😲 kompresijo...zanimivi,zanimivo🤔
@skritikrt potemtakem bi si omislil avtomobil na elektriko. Hipno skoči, odlično pospešuje ... Pa če se samo po mestu voziš, je to še toliko bolje.
Bi se načeloma strinjal,a z temi zahtevami,katere sem imel,se ustavi pri financah...ne glede na to,daše ne zaupam toliko elektriki,da bi jo vzel.
Jaz namreč vsaki šiht vozim "elektriko" (sem strojevodja na SŽ),in imam srednješolsko izobrazbo "elektrikar-energetik"...dobro vem,kje so prednosti in slabosti "elektrike"...pa imam "bajto" in tudi el.priključek zunaj...in se vseeno nisem odločil za takšni avto!!!
Dokler bodo cene takšne,in baterije takšne,kakršne so sedaj...in mislim,da še veliko let ne bo drugače,k preden bodo "solid state" baterije ugodne in dostopne,bo "trajalo najmanj 10 let še naslednjih 30 let"!!!
Jaz se lepo spomnim,kako je takrat (leta 2006) ko sem kupoval C-Maxa Ford objavil študijo električnega C-maxa...v nemčiji so celo eno manjše mesto komplet opremili z električnimi vozili ...kot študijski projekt,za dognanja o obnašanju ljudi...in takrat (16 let nazaj) so bile baterije popolnoma enake tehnike,kot so sedaj.
...boš videl,da so prve patentirali leta 1977 leta 1985 naredili prve prototipe,leta 1991 pa jih je Sony prvi spravil v serijsko proizvodnjo za kamkorderje...aplikacija,katera je svetlobna leta oddaljena od tokovnih in drugih zahtev za npr. orodje ipd....kaj šele kaj več.
In to tehniko imamo še danes!!! Seveda že "leta" vsak dan vsepovsod "pribijajo" o novih "revolucionarnih dognanjih" na tem področju...a prototipni prag ni prestopila še nobena tehnologija....pa o varnostnih aspektih še niti nisem začel...zna biti lih taglavna prepreka novih "dognanj"
Pa da bi si to "sranje" postavil na parking pred bajto...kaj šele v garažo...in nihče ti nič ne garantira!!!
Glej-po domače povedano...pa niti ni tak problem kapaciteta (domet),in niti ni tak problem kje polniti (vsaj zame ne),pa ni niti tak problem teža,stroški (vzdrževanje,nadomestna nova baterija,k jo itak čez 10 let ne boš dobil)...veš kaj je problem-energijska gostota in polnjenje!
Še en zelo zanimiv prispevek...sicer star dve let,a še vedno aktualen,ker se tehnika Li-Ion baterij ni spremenila že 30 let.
Pozanimaj se tudi ,kolikšnja je razlika med 3x25A (pa je to že "boooomba" če imaš) in 3x35A priključkom za hišo!
In z mojega vidika...ker drugače je,če si star 25-30 let,ali če si star 50 v smislu planiranja prihodnjih izdatkov in investicij...in kar se mojega primera tiče,ko oba z ženo na leto narediva 12-14000km...ko bo C-Max "zgnilil",bo samo še Mazda...in čez cca. 15 let bo "mogoče" končno kaj novega na obzorju električarjev....do takrat si jih pa lahko "nekam" zarinejo.
@Boss...vse drži kar praviš,le primerjava ni fer...za to pa sem jaz primerjal svojega "inferiornega" C-Maxa z veliko novejšim TDI-jem...pač kot praviš-to pač imamo...žal nam EU stiska vrat😟
In tudi kar se odzivnosti tiče se tudi nebi strinjal...za to pa se mazda izogiba turbo polnilcu-ravno zaradi odzivnosti...k preden turbo prime tudi traja...in šaltaš,in ga spet loviš...in spet...
To je en od razlogov,za kaj bi vseeno vzel Focusa-STja (eden redkih turbojev k bi ga vzel...ali pa seveda z kompressorjem),k ima poseben turbo...ne vem točno🤔,a mislim da je bilo rečeno,da še 6 sekund drži pritisk,k mu loputo ne zapre in ga ne "zabremza",in se tako izogne turbo luknji...drugače pa če se le da brez turboja...pa mi je relativno vseeno za porabo,samo,da takoj skoči...pač ne maram tistega "gumijastega" odziva na gas-ga pohodiš,se ne zgodi kaj dosti,pol čez 2-3 sekunde se mu pa čisto "strga"-lih tega ne maram.......ne vem kako bi to razložil...upam,da veš kaj mislim🙄
In seveda tudi bencinarji imajo svoje probleme...sam zame k se mi res včasih "utrga"...pa samo po mestu-jaz bi Diesela hitro fental😕...sem ga enkrat tako "pokal"😆...da se je razletela elektromagnetna sklopka kompresorja od klime...mi na servisu niso verjeli ko sem rekel kaj je verjetno "šlo"...so kar nekaj časa rabili...in na koncu ugotovili,da je točno to...so rekli,da tega še niso imeli😂🤣
Bom rekel...ajde,saj me počasi mineva...in kot praviš za normalni promet in vožnjo ne rabiš veliko...samo tu pa tam bi pa vseeno še "rad vedel"😅...in ne bomo več ne vem kako dolgo živeli,pa kdaj paše imeti kakega "konjička" več pod haubo😁....in na rožice je tudi treba paziti,da bodo imele dovolj CO2-ja😂
@Boss...po eni strani imaš prav,a generalno nimaš,ker primerjaš hruške z jabolki!
Tistemu dieselu vzami stran tista dva turboja,da bo fer primerjava,pol pa tudi če dieselu povečaš kubaturo na 2,5 nima smisla primerjati....
Ali pa če vzameš 2,5 Turbobencinarja ki ga v EU na zalost ne prodajajo...mah,saj veš🥺...bi ga takoj vzel,če bi ga le ponujali....čeprav zna biti ta 2,5 brez turba čez leta bolj "hvaležen" ravno zaradi mehanskih rezerv🤔
Je res,da je bil odnos proizvjalcev do bencinarjev desetletja krivičen zaradi bolj subvencionirane nafte (in temu posledično nižje cene goriva)...in k je folk hotel prišparati je bolj kupoval diesel-e...in so tudi proizvajalci veliko več vlagali v razvoj le teh....ok Honda v 80'ih Mazda zadnjih nekaj let sta svetle izjeme,a generalno gledano so to dejstva...
Res je..."konkretna" poraba,ker tudi konkretno vozim😋...se rad šalim in rečem,da ..."pri meni vidiš le auspuh"...😁
Kot že pri mojem prvem prispevku tukaj,sem omenil,da sem resno nameraval kupiti Focusa ST...pa mi očitno ni bilo sojeno,k so jih eno leto po predstavitvi nehali prodajati😡👎...in sem tako pristal na Mazdi...bo že držalo,da je vsaka slaba stvar tudi za nekaj dobra😀
2-3 stvari bi še omenil...ne vem,kako je pri ostalih,kateri so kupili nov avto...a konkretno za Toyoto sem izvedel,da so avtomobili tovarniško nastavljeni tako,da na začetku malenkost več "pijejo".
Sedaj...ne vem,a za to,da se motor lepše "ulaufa" ali kaj...je pa zanimiv podatek....jaz samo vem,da trenutno pri meni poraba počasi in vztrajno pada...ali zaradi "ulaufanja",ali zaradi elektronike (prilagajanje krmiljenja menjalnika glede na navade voznika🧐🤔)...ali pa se jaz počasi privajam na avto....nimam pojma🙄...je pa super,čeprav mi je v bistvu vseeno,ker za tisti 1-2 litra me "boli pimpek",ker pri mestni vožnji se ne da kaj veliko "čarati".
Sem pa ugotovil,da pri vožnji z radarskim tempomatom poraba občutno zraste....ker avto pač ne more vedeti,ali bo "rdeča" in kaj bo "butelj" pred tabo naredil...zadeva je super za "lezenje v zastojih",za avtocesto ( se ne pozna tako zelo)...za drugje pa se temu izogibam ravno zaradi porabe.
Pa še nekaj o Diesel-ih...da "zabijem še zadnji žebelj v krsto"🤣...ne vsega tako resno jemati,kar pišem😉
Kar marsikdo ne ve,je tudi dejstvo,da če je menjalnik pravilno izračunan,ima menjalnik pri Diesel-u "daljše" prestave kot jih ima primerljiv bencinar. To pa za to,ker imajo Diesel-i veliko manjše območje obratov,katere lahko koristiš-npr. tudi če ga "pokaš" je pri 4000 obratih konec,in moraš prestaviti,ker ni občutne koristi "na kolesih"...ker je največja moč in navor v območju cca 2500 obratov.
Pozitivni efekt tega dejstva je seveda udobna vožnja z "lenim" prestavljanjem (dolga prestavna razmerja)...a negativna stran tega je dejstvo,da se veliko večji del (v primerjavi z bencinarji) od motorja oddane energije porabi na menjalniku. Mogoče vas veliko ne ve,a določeni večji-močnejši Diesel motorji imajo celo hladilnik olja menjalnika!!!
In še nekaj...sicer je koncept diesel motorja res "genialen"😀👍,a kot rečeno "vsaka medalja ima dve plati" oz "nič ni zastonj"...in ti veliki navori katere diesel-i zmorejo so tudi ena vrsta prekletstva. Kdor je že kdaj videl krivuljo kakega močnejšega Diesel motorja,kateri so značilni za npr. večje dostavnike ipd.,bo mogoče kje opazil,da je marsikatera krivulja na vrhu "odrezana" oz. ima izraziti "plato". To je zaradi tega,ker so proizvajalci prisiljeni zaradi ogromnega navora motorja le tega elektronsko omejiti,če ne bi motor od vse te moči dobesedno "razneslo".
Tudi vsa ta "hajka" za navorom je iz tehničnega vidika le do določene mere produktivna,ker....a boš vgradil tako velike zobnike v menjalnik (v cilju,da jih od navora nebi polomilo),da bo menjalnik na koncu težek 300-400kg?!
Zanimivo,a ne😉
Še ena zanimiva informacija-Mazda bo v Avstraliji (in po moje tudi drugje po svetu🧐🤔) v trojko nehala vgrajevati 2,0L motorje,in bo počasi začela ponujati le še 2,5L motorje...vse v kontekstu optimiranega izklapljanja valjev v širšem območju delovanja motorja in posledično nižje porabe in izpustov CO2....
Trenutno sem lastnik Mazde CX-5 175D AWD AT, letnik 2018. Sedaj se odločam za menjavo in sicer za bencinarja 194 AT AWD. Zanima me če je velika razlika med odzivnostjo motorja in poraba med dizlom in bencinarjem. Zagotovo je diesel močnejši v pospešku zaradi navora, kaj pa bencinar a je treba zelo stopiti po gasu da gre kam?
Hvala za diskusijo.
Pozdravljen Senad
Malce me je zmotila tvoja izjava: "...Zagotovo je diesel močnejši v pospešku zaradi navora..."
To je "mnenje dieselašev",katero se je na žalost od leeeeet "rekla čula kazala" usidralo v glavah tistih,kateri pač ne vedo drugače.
V bistvu je čista fizika.
Navor nima veze z pospeškom,ampak moč motorja....moč pa je navor krat obrati (sila x pot).
Jaz ti bom pa samo opisal "prigodo" ko sem "dirkal" 😁po ljubljanski Zaloški cesti mimo Fužin z svojim starim Fordom C-Max 1,6TiVct (115konjev/165Nm) vštric z Golfom-7 TDI 4-motion (tisti z rdečim "D" in "I" cca. 145konjev in cca. dvojni navor).
In 3x od semaforja do semaforja....in 3x je za dolžino dveh avtov Golf zaostal...pazi to-od semaforja do semaforja na Založki!!!
Na kratko-kaj je problem pri Diesel-ih...res je imajo veliko navora pri nizkih-srednjih obratih,a se ne vrtijo tako visoko kot bencinarji (moč=navor x obrati)...in v primeru moje "tekme z golfom" sem pri 90Km/h prestavil iz druge v tretjo prestavo😁...Golf pa najmanj v tretji ali pa četrti.
Jaz se pri pogovorih ob kavi z kolegi rad hecam in pravim,da so Dieseli le za traktorje,tovornjake in bagerje...OK-je le hec,a ni brez razloga dejstvo,da na Rally-ju,pri Formuli-1 (in ostalih "formulah"),pri motociklih itd...ne boš videl Diesel-ov.
In kje je pa problem pri bencinarjih....pri voznikih,kateri jih vozijo kot Diesel-e!
Druga prigoda-sem strojevodja na SŽ,in nas naša služba mora včasih peljati iz Lj. v moste,Zalog itd....in je en službeni kolega k je šofer in nas prevaža enkrat pljuval čez službeni avto (Mitsubishi Lancer-karavan 1,6L bencinar z 100konji)....."ne gre nikamor...pije k kamela...itd...moj Touran gre pa k raketa..."....(tanajšvohnejši TDI!!!).
In me je ta sodelavec moral enkrat zelo pozno zvečer peljati iz centra v Moste....in mu razlagam o tej temi...in mu na cepišču Založka/Kajuhova na semaforju rečem,da naj pohodi,in da "šalta" zmeraj pri 5000 obratih...in je Mitsubishi "letel",sodelavec je pa samo buljil od presenečenosti.
In še nekaj o Turbo-jih...kolikor so dobri,so tudi slabi!!! ker večina "smrtnikov" ne ve-kaj "dela" Turbo? Veliko ljudi misli,da poveča moč,in to "čudežno" celo z enako ali pa celo manjšo porabo. Ni res-Turbo nam pri enaki kubikaži omogoča večjo količino zraka in z tem kurjenje večje količine goriva in z tem seveda večjo moč.
In negativna stvar,katera mene celo bolj moti od večje porabe je slabša odzivnost oz. "nenadnost"....t.i. "Turbo-luknja".
Tukaj poglej točno od 2:10 tip razloži razliko med enakim Turbo in ne-turbo motorjem pri CX-5
OK-dosti "nakladanja"😉...upam,da ta prispevek ne boš narobe razumel...žaljivo ali pa kaj v tej smeri...
Še informacija-pri avtohiši Interclass Cars v Lj. na Gorjupovi imajo eno CX-5 2,5/194,samo je oprema Newground z Zircon Sand-rjavo...res ni lepa🙄👎...je kot "za vojsko".
So si komaj,komaj izborili eno pri uvozniku,tako da so vseeno veseli zanjo.
Aja-😁😉...
...tale je pa že moja😀-2022 Revolution Top G194 AWD
Po dveh mesecih uporabe še okoli porabe-vozim praktično samo po mestu...na začetku je bilo 10,7L/100km (sem bolj "živ" voznik😁,in tudi kdaj dam na "Sport" in "do pleha"))...pa smo pred kratkim stegnili za dva dni na Krk in nazaj-torej relacija...pa je vseeno bilo veliko "cincanja"...in gužva čez cel Krk...in je na tem tripu bila poraba 8L/100km...če bi bile lepše razmere bi lahko komot bilo še kak liter manj.
No in skupna poraba in tudi mestna po tej relaciji (resetiran trip-B )je padla na 10L/100km...mater-to je pa že super...toliko porabi moj stari C-Max...pa ni primerjave z Mazdo🤔
V nedeljo?-Lj.-Zalog...nekih posebnih planov nimam🤔...pa imaš že dve na voljo😉
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Jaz bi pa rekel tako-vse je odvisno,kakšne fure voziš. Če voziš le po mestu,je fajn vsake toliko na izlet na AC in prepucat...
Če pa voziš relacije,pa tega ni tako pogosto potrebno.
Gre za to,da se komplet motor in izpušni sistem dobro zagreje...da se spucajo sedeži ventilov,da izpari vsa kondenčna voda iz olja motorja!!!,da se posuši kompletni izpišni sistem itd.
Seveda zagretje vsega motorja najhitreje dosežeš,če ga "goniš k prasca"...a tudi obremenitve so takrat višje...
Ker imaš bencinarja-nasvet: po zagonu kakšno minuto,da se res cel namaže,po tem pa "samo dal"
Pri dieselih mu pusti kakih 5 minut,pol pa "pucati".
Res pa je,da so ta pravila bolj veljala nekdaj,kot pa danes pri modernih motorjih....in za kaj?
Marsikdo bo nakladal vse živo,a resnični vzrok manjše občutljivosti modernih motorjev na te stvari leži v konstantnem prilagajanju motorja na vse parametre...kvaliteta goriva,temperatura in vlaga zraka,temperatura motorja,režim obratov,itd,itd...
Skratka vse se sproti prilagaja...to je tudi en od vzrokov zatona "chiptuninga"...ker motorji ne delajo več z fiksnimi parametri,ampak kot že rečeno-sami sebe "nastavljajo" za optimalno obratovanje.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani