Ob tejle debati se mi zdi kt da sm spet na faksu, samo , se mi zdi da sem vseeno neki odnesel od predavanj!
Mene zanima, zakaj sploh pride do "?rtja" olja, pa pustmo za moment Klop?i?evo potujo?o fritezo, sicer pa nism vedel da se v njegovi kapelci loh tut krompir pe?e! Mene pa ?e ne mika nalivat jedilnega olja, pa? pa resno razmi?ljam da bi za?el nalivat nafto v stroja, pol pa s?asoma, ko se navadi nanjo, celo kurilca!
Sli?al sem ?e razli?ne razlage glede kurjenja olja;
1. - Ena je da ko pride avto v "ibrture" npr. pri gasu do podna pa klancu dol in da takrat obro?ek malo pokrivi, kar pomeni, da ne tesni ve? kot je treba, potem pa vsaki? znova ko vajo ponovi?, gre vse skupaj samo ?e navzdol!
2. - ?e je bil avto enkrat malo pregret (lahko minimalno, da se na kazalcu temp. niti neb poznalo), pa pol zarad temperature razne zadeve malo popustijo in ne dihtajo ve? kakor prej!
Pa ?e par je blo idej, zakaj bi loh pr?lo do tega, zdej pa naj ?e kdo drug pove, v ?em je loh trik! :ne vem:
ALI TO POMENI, DA NA FAKSU NISI??? HA...HA
No pa naj bo...glede na to, da je to najbolj obiskana tema do sedaj, pa naj bo ?e nekaj o porabi olja.
Pove?ana porabe olja je posledica, ki dokazuje da je pri?lo do obrabe nekaterih delov motorja.
Z apcihom se strinjam, da je eden od glavnih vzrokov ovalnost cilindrov, ki so posledica tistega kar se dogaja ob drsnem trenju. Malo manj se strinjam, da je vzrok obraba oljnega obro?ka, saj bi po logiki stvari prav ta moral biti najmanj obrabljen, ker je najbolje mazan. Obro?ek, tudi ?e se obrabi, se zaradi vzmetne konstrukcije ?iri in se prilagaja cilindru, sicer se re?a na delu, kjer je prerezan ?iri, vendar pa ima (po mojem) to manj?i vpliv, kot ovalnost cilindra, kjer zaradi tega, ker se obro?ek ne prilagaja steni cilindra zaostaja ve?ja koli?ina olja, kot pri normalni situaciji in jo tudi kompresijska obro?ka ne zadr?ita iz istega razloga. Zato olje prodira v izgorevalni prostor, kjer zgori. To pomeni, da ve?ja ko je ovalnost, ve?ja je poraba olja. Pri veliki obrabljenosti cilindra in bata ter obro?kov pa je pomembna tudi pove?ana re?a na batnih obro?kih.
Pomembno vpra?anje je : zakaj prihaja do ovalnosti in, ali so kaka zdravila za to?
Poleg tega, da je obraba na tem delu motorja pogojena ?e s konstrukcijo (drsno trenje), se obraba stopnjuje zaradi sajastih usedlin (posledice nepopolnega izgorevanja) na zgornjem kompresijskem obro?ku, ki s ?asoma prodira tudi proti drugemu. Te povzro?ajo dodaten brusni efekt, ki pove?uje obrabo cilindra. Tako se zmanj?uje kompresija in pove?uje prodor olja v nadbatni prostor. Za slab?e izgorevanje so v?asih krivi injektorji (?e posebej pri tistih motorjih je vbrizgavanje direktno v izgorevalni prostor). Zato je delovanje injektorjev zelo pomembno za ?ivljenjsko dobo, saj ob njihovem slabem delovanju prihaja ?e do enega vzroka za pove?ano obrabo, red?enje olja na stenah cilindra.
Kaj narediti, da do pove?ane obrabe ne pride, sem ?e odgovoril v prej?njih pisanjih. Ko pa ?e do tega pride ima Bond odgovor. Dodatek za olje, ki zatesni obrabljene bate in cilindre (ko je ?e obraba v razumnih mejah) ter dodatek za gorivo za ?i??enje izgorevalnega prostora, tudi ventilov (dimnikar-maza?-protektor). K temu pa ?e ?isti, ma?e in ??iti gibljive dele (tudi injektorje). Na ta na?in se lahko zaznavno zmanj?a poraba olja (v?asih tudi ustavi - velja za olje, seveda) in goriva.
Ko govorimo o porabi olja je ?e ena situacija (lahko, da tudi ve?). Namre? lahko, da bat in cilinder nista obrabljena, pa bo ma?ina vseeno »kurila« olje. Gre za obrabljenost teflonskih tesnil na ventilih, ki pri Mazdah zdr?ijo okoli 100.000 km, potem pa jih je treba zamenjati. Zamenjavo opravite na servisih, kjer to naredijo brez demonta?e glave motorja.
Ob tej debati bi bilo koristno, da se javi tudi kak strokovnjak za Mazdine motorje in ?e kaj doda, oziroma popravi.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Kdo je rekel, da se (je) takrat motor najbolj tera(l). Kaj ?e nisi bil v situacijo, ko je bilo potebno na AC naglo zavirati?
Glej v glavnem sam verjamem, da malo pomaga. Ampak dvomim, da je tolik?na razlika med QMIje, Motor Up-om in 007ko kot jo omenja? ti. Da je 007 uber ales. Sicer si se pa prepozno javil ker mogo?e bi celo poizkusil, sedaj ko imam QMI pa ne rabim.
Symon ...Ni si bil mi?lejn ti. Mareve? na splo?no (zaklju?ek iz debate o nabavi diskov). Ne bo? me prepri?al, da se od enega ali dveh zaviranj na AC s 140, pa ?eprav do 0km/h, pregrejejo diski. Je pa bolj mo?no, ?e je hitrost bila bli?e 200 km/h in si ve?krat pri?el v situacijo, da te kdo ovira.
Ko je bilo govora o vonju po segretem olju po koncu vo?nje po AC, bi lahko bil vzrok v mastnem (od olja) motorju, ki si ga z "teranjem" nekoliko bolj ogrel. Vidi? v takih pogojih pride prav, ?e ima? dodatno za??ito motorja. Me veseli da si zadovoljen s to, ki jo sedaj ima?.
Mislim, da si nekje navedel, da ti ma?ina rabi olje. Ali ti se je po uporabi aditiva, ki ga sedaj ima?, stanje izbolj ?alo, in, ?e da, za koliko?
uklopcic ...Kar se jedilnega olja ti?e, kar naprej...Pazi le, da bo tisto za friteze. Ima W nekje blizu 50. Krompir se v njem ne obrabi niti na 180°C.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Zanimivo je to, da sem jaz svoje ?ase imel aprilio RS50, "malenkost" predelano na 16 konjev in vrtela se je do 19 000 rpm.Prevozil sem 9000 kilometrov brez problema, seveda pa sem uporabljal motulovo olje za me?anico.Potem pa sem otor prodal, prej sem naredil ?e servis in zamenjal samo batne obro?ke, ker batu se sploh ni poznalo da je imel ve? kot 1000 kilometrov, tudi mersko je bil samo 1 stotinko ovaljen, tako da menjava ni bila potrebna.Potem sem naredil ?e 600 kilometrov, da sem se prepri?al da je vse ok. Naslednji lastnik je naredil dobrih 500 kilometrov in mu je motor dobesedno za?el ropotati kot traktor, posledica da se mu je obrabil bat in pravtako obro?ki to pa zato ker mu je bilo te?ko kupit tisti liter olja motul in je na pumpi nalil likvimoliy in se odpeljal.Na motorju ni bil uporabljen noben dotatek-aditiv.
Ni moje mnenje, da ni razlik med motornimi olji. In niti ni moje mnenje, da brez tega, kar zagovarjam ne gre. Gre samo to, da zagovarjam tezo, da gre z 007 v vsakem primeru bolj?e (seveda dopu??am tudi tvoje stali??e). Gre samo zato, da ta sistem predstavlja dopolnitev klasi?nega sistema proti- obrabne za??ite, ki stopi v akcijo (tako kot cepivo) takrat ko so posamezni sklopi najbolj ogro?eni. Ob stilu vo?nje, ki ga omenjate na forumu (gre za vo?njo, pri kateri prihaja do pregrevanja zavornih diskov) je takih situacij na pretek.
Mislil sem, da si ve?ji skeptik glede aditivov (glede na tvojo razpravo), vidim pa, da si le uporabil teflon. ?e ima? tak avto, kot je prikazan na eni od slik, je te?ko opaziti u?inek aditiva, ker je ta opazen bolj pri priganjanju do skrajnjih meja in preko. Zato u?inke bolj izrazito opazijo tisti, ki imajo mo? motorja izpod 100KM.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
vo?nja je bila taka da se je prvih 400m vozilo z zmernim gasom, pol pa kokr so obrati dal.
?e si ?tartal hladen motor (verjamem da je bil ute?en, oziroma, da bat ni bil nov), 400m ni dovolj za ogrevanje. V tem slu?aju ni krivo samo olje, si malo tudi ti. Na eni dirki je aprilija 125 do?ivela podobno situacijo, vendar samo za?etno. Vgrajena sta bila nov bat in cilinder, zaradi spleta okoli??in ni bilo ?asa za utekanje. Takoj na ?tartu je na maksimalnih obratih bat stisnilo, potem pa popustilo in voznik je odvozil celotno dirko. Res, da ni imel toliko mo?i na razpolago, kot po navadi, vendar je odvozil celo dirko. Zahvala za to pa gre samo 007 varianta C. Kako je izgledal bat po dirki si lahko ogleda? na Bondovi strani. Druga?e - pogovarjal sem se z fanti, ki se profesionalno ukvarjajo z dirkami z dvotaktnimi motorji in pravijo, da je prava umetnost izbira primernega bata in odnosa med tolerancami in % me?anice.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
kot sm ?e enkrat povedal da je vse lepo in prav da vsak stoji za svojimi besedami in svojo logiko.
?e bi bil trend da so drsni le?aji ?ist gladki, pol ne vem zakaj jih ne polirajo in jih samo brusijo (glavna gred, ki je zelo obremenjena), tolerance so tudi zelo majhne, se pravi da se v teh mikro rajsah nahaja olje in da ma?e in hladi. potem ?e te mikro rajse zapolni ta film, potem ni prostora za olje, potem ga pol u bistvu ne rabimo, ampak lahko nalijemo notr vodo da nam hladi sistem, (druga funkcija olja).
potem ?e kje gleda vn kak?en mikro hrib?ek in se seveda odbrusi zaradi drgnjenja, ker je pa? prevelik in ni med hrib?ki premal prostora za olje, a je pol prostor za un film?
sej u bistvu jst mislm da je to podobna snov kot olje, samo da je bolj mastna oziroma da ima bolj?e drsne lasnosti. popravi me ?e se motim
Moti? se.... Verjetno si pod vtisom up- ove reklame. Ta stvar zgleda kot olje, varianta s keramiko pa je bolj gosta in ko se preme?a je teko?ina precej gosta, be? barve.
Deluje pa tako kot sem ?e razlagal s tvorjenjem mikro- za??itnega kompaktnega filma, debeline samo toliko kolikor je debelina zdru?ene molekule aditiva in molekule materiala. Pri keramiki pa ?e dodaten kerami?ni film z vsemi pozitivnimi lastnostmi keramike, kateri je s polimerizacijo dodana ?e elasti?nost, ki sicer ni lastnost keramike. Da se razumemo govorimo o filmu skupne debeline 1-2 mikrona, da ne bomo spet odpirali razprave o zmanj?evanju toleranc drsnih povr?in. (asociacija titanov oksid na povr?ini svedra)
Ko gre za le?aje na glavni osi ni toliko pomembna gladkost, saj se za??ita (pri sistemih mazanja po pritiskom) izvaja oljnim filmom, ki pod pritiskom odvaja torne povr?ine. Ker se pa kljub temu v dolo?enih pogojih drsne povr?ine dotikajo, je le?aj narejen iz zlitin, ki so odporne proti drsni obrabi (v novej?em ?asi iz bele kovine). V tem slu?aju 007 ne vpliva toliko na gladkost, kot na dodatno pove?ano odpornost povr?ine le?aja. K temu pa pripomore ?e k stabilnosti viskoznosti osnovnega olja z ni?anjem delovne temperature olja. Zato uspeva odpraviti tudi zvok (ropot) ki se pojavlja pri pove?anih zra?nostih le?aja zaradi obrabe pri hladnem in zelo ogretem motorju.
K spodnjim slikam (pardon k zgornjim) bi pa dodal, da bi v primeru, ?e bi me?anici dodal 2, oziroma 4 ml 007 variante C, bilo zelo malo mo?nosti, da bi pri?lo do tako hudega zaribavnja, kot je prikazano na spodnji sliki. 98% vrejetnosti je, da sploh ne bi pri?lo do te situacije( koncentracija C je odvisna od stila vo?nje)
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Zdaj se moram pa spet vme?ati? Kaj vi ste dodali aditiv v dvotakten motor? Kam pa, ?e smem vpra?ati? Med bencin.
LabiGT: Pomoje je mislil 0.33 in ne 1.33. :ne vem:
Sirius, zakaj naj bi bila to preve? visoka debata? Z veseljem bomo prebrali vse strokovne podatke, da bodo le v skladu s stroko. Se pravi ne neko natolcevanje in neke ?udne ideje ampak logi?ne stvari. Oprosti ampak vse skupaj razlaga? preve? fanati?no vendar neprepri?ljivo. ?e dobro, da se v debato ne vklju?ijo ?e uvozniki/prodajalci QMI-ja in Motor Up-a... Kak?ne cvetke bi ?ele potem ven metali. In ?e dobro, da imamo na forumu kar nekaj gurujev (Apcih,YavarYe X6V6 ) ki hitro ugotovijo, da teko?in, ki bi ?ude?no kar pove?ali trdnost jekla ?e ni, da obro?ki SE obrabljajo.... Nakar obra?a? besede, da nisi tako mislil.
Oprosti ampak mene pa? nisi prepri?al. Saj ve? kako pravijo: Dobro blago se samo hvali in s QMI-jem imam dobre izku?nje.
Posku?al bon na kratko odgovoriti vsem na vsa zastavljena vpra?anja od zadnjega »javljanja«.
Boss kateri je za nas najbolj uporaben (MB Gold?)
Odvisno od prevo?enih km in obrabljenosti. V motor do 100 kkm C,M, Gold, nadaljnjih 50 kkm, M Gold Old, preko 150 kkm Gold, Old , Old special , v menjalnik , M , C, GT pr bolj obrabljenih pa tudi tisti , ki vsebujejo keramiko.
Zakaj proizvajalec avtomobilov oz. servis ti nobenih adetivov ne priporo?a?
Te?ko vpra?anje. Verjetno zaradi profitov pri prodaji rezervnih delov, ki so morda celo ve?ji od zaslu?kov pri avtomobilih.
Zakaj noben hudi? izven krogov proizvajalca/prodajalca teh zadev ne reklamira?
Eden od razlogov je, da proizvajalci ne izhajajo in iz mogo?nih koncernov avtomobilske in naftne industrije, katerim ni pogodu zmanj?anje porabe olj in obrabe avromobilskih delov. Proizvod izhaja iz veje ki se ukvarja s povr?insko proti-obrabno za??ito sestavnih delov z nanosi na torne povr?ine. Ti deli se vgrajujejo v avionske motorje in druge naprave, v katerih je sigurnost delovanja zelo pomembna. Kot banalen primer naj navedem sveder, za??iten s titanovim oksidom, katerega ?ivljenjska doba ve?kratno presega ?ivljenjsko dobo enakega svedra brez nanosa.
YavarYe X6V6 Jeklo katero ??
Mar je pomembno katero? Pomembno je le to, da je pri testiranju uporabljeno jeklo preizku?anih materijalov enake kvalitete, tako za samo olje, kot za olje z 5% 007. Sila trenja, pritisk na zavoro, pa itak mora biti enaka (in je bila 1500N). V tem slu?aju je najpomembnej?e, da 007 v enakih pogojih, daje bolj?e rezultate.
Kak?en nivo?
?e ?e ti kot strojnik nisi imel ?asa, da bi se poglobil v moje navedbe, ne vem zakaj bi ?e druge obremenjevali s takimi detaljnimi razlagami. Prepri?evanje prepri?anih je pa? veliko krat nesmiselno, ker itak ostaneta oba prepri?ana vsak na svojem stali??u. Sliko bata sem ti poslal, ker pa? nimam druge mo?nosti da bi ti dokazal, da 007 ne more zravnati namenoma narejenih risov za zadr?evanje olja in ne zato, da bi midva debatirala o razlikah v mazanju dvotaktnih in ?tiritaktnih motorjev. Verjetno se bo? strinjal, da so pri dvotaktnih, pogoji malo bolj zapleteni, ?e posebej, ko gre za dosego skrajnih zmogljivosti. (?eprav je sistem po zasnovi veliko enostavnej?i)
Kje ima? tak princip v avtu razen pri zavorah ?
Navedeni preizkus (pri tistem koeficientu trenja je ?lo za napa?no postavljeno vejico - ni 1,33 marve? 0,133) jemlje? preve? dobesedno. Navedel sem ti samo del laboratorijskih preizku?anj 007, v katerem so preizku?ene razne kombinacije materialov, ki se, med drugim nahajajo tudi v motorjih in v vseh primerih je 007 dal bolj?e rezultate od samega olja. ?e najmanj se tak?en princip dogaja na zavorah. V motorjih pa je kar precej drsnega trenja: ojnica (zgoraj-spodaj), bat- cilinder, bregasta os-dro?niki, vodila ventilov. Pa dane bo? mislil, da 007 pri krogli?nih(valj?nih) le?ajih in na zobnikih ne deluje….
Pove?anje trdote je, ni kaj, samo bat motorja ni iz jekla, prav tako ojni?ni in le?aji na glavni mororni gredi.
O?itno me nisi dobro razumel. Poglavitna je pove?ana gladkost, ?e pa ?e k temu dodamo povr?insko trdoto, ki je skoraj pri vseh materialih pove?ana, razen pri bronzah, dobimo zdr?ljiv za??itni proti-obrabni film.
Zakaj bi nekemu delu motorja pove?eval trdoto, ?e pa je drugi ki "drsa" po njemu ?e vedno mehkej?i ?
Pa recimo zato, da bosta oba dlje zdr?ala.
Verjetno bi bila ve?ja razlika ?e bi imeli drug materijal za valj in "zavoro",ali pa tudi ne?
Mislim, da sem ?e odgovoril z da, pri paru materiala jeklo-lito ?elezo se je slednjemu pove?ala povr?inska trdota za cca. 32%.
Symon Sirius, zakaj naj bi bila to preve? visoka debata? Z veseljem bomo prebrali vse strokovne podatke, da bodo le v skladu s stroko. Se pravi ne neko natolcevanje in neke ?udne ideje ampak logi?ne stvari. Oprosti ampak vse skupaj razlaga? preve? fanati?no vendar neprepri?ljivo. Oprosti ampak mene pa? nisi prepri?al. Saj ve? kako pravijo: Dobro blago se samo hvali in s QMI-jem imam dobre izku?nje.
Mogo?e se ti res zdi, da razlagam preve? fanati?no, ampak to je zato, ker govorim na podlagi dolgoletnih izku?enj. Preberi ?e enkrat vse, kar sem napisal, meni se ne zdi ni? nelogi?nega, kve?jemu nasprotno. Jaz ne trdim, da »Mazda 323F« ni dober avto, trdim samo to, da je »Mazda RX-8« bolj?i in dokler ga ne preizkusi? te?ko sodi? o tem.
LabiGT ker sem tudi sam strojnik me zanima kako je mo?no da je koeficient trenja ve?ji od 1?
Hvala LabiGT za opa?eno pomoto, gre za 0,133.
Symon Zdaj se moram pa spet vme?ati? Kaj vi ste dodali aditiv v dvotakten motor? Kam pa, ?e smem vpra?ati? Med bencin.
Da, Symon v me?anico od 2-4 ml na liter in to variante C. Testirano na moto-testerju +300 obratov, ve? mo?i, krivulja navora zaobljena in pove?ana.Mislim, da je diagram na »D?emsovi« strani, predvsem pa pove?ana odpornost na zaribavanje.
Sedaj pa mislim, da je zadosti teh »dvobojev«, ki so se prelevili v »mnogoboj«. ?e sem koga prepri?al v u?inkovitost 007 ? v redu, ?e pa ne, tudi v redu, vsak ima pravico zadr?ati svoje stali??e in pri nakupu izbirati po svojem prepri?anju eno vrsto ali drugo in celo tudi nobeno.
Predlagam, da to temo zaklju?imo.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Glede na dolgoletne izku?nje v strojni?tvu, ?e nisem zasledil teko?ine-olja ki bi materijalu pove?al trdoto, brez da ga prej pogreje? na tempereturo katera je prava za kaljenje materijala in potem ohladi? v olju-vodi-zraku. Tole bi prosil nekoga, da mi ?e malo razlo?i, ker potem bi kr cel sod tega kupil, da nam ni ve? treba nosit materijala na cementacijo, pa ?e ni? nam ga na bo "zvilo-skrivilo", samo noter ga namo?imo pa bo povr?ina trda in gladka obenem.
Pa no?em nikogar jezit ali karkoli podobnega, samo zanima me.
PS. ?e je motor dobro narejen in iz pravih materijalov(se ne ?para), potem brez vsega tega sranja zdr?i nenormalno veliko km. Primer je moja bov?a micra 1.3 16 V - 127 km, je imela 380 kkm in NI popila niti 1 dcl olja. Pri menjavi je olje je bilo par odtenkov temnej?e kot novo ki sem ga nalil.Pri tem avtu nisem uporablajl nobenih aditivov v motorju, samo v menjalnik pa sem ga dodal pri 1. mejavi na 180 kkm, potem pa nikoli ve?.
Na napravi za preizku?anje obna?anja pri drsnem trenju Amslar A135 je bil preizku?en 007 z referentnim oljem(dodano 5%) pri kombinaciji materialov rotirajo?i valj ? jeklo; fiksna plo??a -jeklo. (drsna plo??a je oblikovana polkro?no z enakim r kot valj in predstavlja zavoro)
Koeficient trenja je bil pri samem olju min.0,11, max. 1,33
Pri olju + 007 pa min.0,09 max. 0,12
Temperatura olja je bila z ref. oljem po 20 urah 97°C
Ref. olje + 007 po 20 urah 75°C
Gladkost povr?in bistveno izbolj?ana pri preizkusu ref. olje + 007 (preve? podatkov za ta nivo debate)
Povr?inska trdota valja je pove?ana valja z HV10N= 661 na 681
plo??e z HV10N= 543 na 560-615
Te podatke navajam YavarYe X6V6-ju, ostali pa »sorry«, ?e ne boste razumeli. Debata je namre? za?la na previsok nivo in mislim, da je v tej smeri nima smisla nadaljevati.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Vse vredu in prav, samo se mi zdi da se je malo preve? vse skupaj zafilozofiralo. Pa kar se ti?e hrapavosti cilindrov, batov in obro?kov, ?e je ni motor enostavno zariba, ker se v vseh tistih malih ?pranjah razpokah(seveda v mikrometerskih velikostih) zadr?uje olje, ki pa posledi?no opravlja svoje delo in ma?e. Zakaj pa potem nimajo avti in ostala prevozna sredstva poliranih cilindrov? Motor up in ostali dodatki samo zapolnijo ve?je razpoke, tako da manj olja pride v zgorevalni prostor, povrh tega pa ?e izgubo tlaka olja zaradi obrabljenih delov zman?ajo. to je to, ?ude?ev od zadev ki se samo vlijejo v motor ni za pri?akovati,vsekako pa podalj?ajo ?ivljensko dobo motorjem, eni bolj enim ni?.
Glede neravnin, namerno narejenih, namenjenih zadr?evanju olja se strinjam s tabo, da morajo biti. 007 jih ne zapolnjuje niti popolnoma zgladi. Zgladi samo povr?inski sloj, tisti del ki prihaja v kontakt z nasprotno povr?ino. Po?iljam sliko bata 125 ccm dvotaktnega motorja, ki je uporabljal enega od 007. Povr?ina v praksi zgleda, kot bi bila lakirana s prozornim lakom, kar na sliki verjetno ne bo dobro vidno. Videlo pa se bo, da 007 ne deluje v globino, saj so namerno narejene paralelne brazde ?e dobro vidne.
( po?kodbe vidne na povr?ini so nastale kasneje po prenehanju uporabe)
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
sem se tud kej nau?u, oziroma mogo?e raj? ko ne dobil mal druga?e pogled na kak?no zadeva samo kko motor obratuje ima pritisk olja 3 bare min, vsaj taki k jih jst popravlam tko da v tem primeru bi bl te?ko zmankal mazanja ki ima posebej ?rpalko... pri takih motorjih brez ?rpalk bi blo pa prej nevarno, pa kljub vsemu so tako zgrajeni motorji da se sami ma?ejo tako da razmetavajo olje po ohi?ju in s tem pride do le?ajev...
?e se ti pa olje pregreva mor? pa vi?jo viskoznost uzet ne 40 ampak 50- za slovensko podnebje je 40 zadost.
Ne pozabi da gre za odprt sistem mazanja (kar se pritiska ti?e), in da se pritisk olja vzdr?uje do mazalnega mesta in se nato spro??a ter se zliva v karter. ?e je na ojni?nem le?aju pritisk od 2-4,5 bar pa na cilindru prav gotovo ni ve? takega pritiska. Jaz redno spremljam rezultate testov zdr?ljivosti avtomobilskih motorjev, oziroma avtomobilov. Ponavadi je to na 50.000km. ?e bi bilo res vse odvisno samo od pritiska olja, se ne bi dogajala obraba bata in ovalnost cilindrov za 2-3 stotinke, ?eprav je to zelo malo, vendar pa kljub temu dokaz, da olje kljub pritisku ne opravlja svoje vloge v polni meri. Ta obraba s porastom ?tevila prevo?enih km, pa strmo nara??a. Zato nekatere Mazde (drugi tipi niso izklju?eni) »papjo olje«(drugi vzroki za oljno ?ejo niso izklju?eni). Zakaj pa ne bi ta pojav upo?asnil, v nekaterih primerih celo prepre?il, oziroma saniral z 007, ki je pogojno zastonj saj prihranek pri gorivu in olju (?e ga ma?ina rabi) ve?ji od cene aditiva, tudi v slu?aju, da ne pove?uje? interval menjave olja.
Glede na to, da je ?utiti, da ve? ?lanov spremlja to debato, ?eprav se aktivno ne vklju?ujejo, predlagam apcih, da prvi?, ko bo? odpiral kako zmatrano ma?ino naredi? par fotk ventilov in zgornjega dela batov, da fantje vidijo kako zgleda notranjost izgorevalnega dela po ve?jem ?tevilu prevo?enih km.
Mogo?e imam tudi za to delno re?itev problema (poudarek je na delno).
Za bolj jasno ponazoritev o ?em debatiramo bom jaz prikazal sliki mikroskopsko pove?ane torne povr?ine brez in z obdelavo z 007. Prva slika je brez. Pozornost usmerite na vi?ino hribovja.
Na drugi sliki pa se vidi u?inek 007. Hribovje je v dobri meri popeglano.
To kar se na sliki ne more ugotoviti je, da ima ta bolj gladka povr?ina tudi ve?jo povr?insko trdoto.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
vse lepo in prav samo mal premal pozna? prakti?nih stvari (kar se ti?e motorjev in podobno)
hladni motorji pa vzdr?ijo manj zaradi toleranc, ki so v hladnem motorju mal druga?ne, kokr pa v segretem.
seveda pa to spet ni ne vem kak?na razlika da bi skrbel za vedno ogret motor. sicer bi blo fajn ampak kljub btemu ni problemov ?e bo avto na kratke prge zdr?al nekje 70 % ?ivljenske dobe kar mislm da je ?e vedno zadost
Cenim tvoje znanje. Vendar razmisli …., zakaj manj?e tolerance vplivajo na pove?ano obrabo? Ali ni to zato, ker prihaja do tako imenovanega pojava mejnega mazalnega filma, ko motorno olje ne more popolnoma odvajati torne povr?ine zaradi pove?anih pritiskov in ob direktnem kontaktu delov povr?in, mikro-bregov, prihaja do odna?anja delcev z obeh povr?in. Obstaja tam neko Ra, Rz in Rmax, ki prestavljajo odstopanja neravnin torne povr?ine, ki na mikro-ravni predstavljajo hribe in doline. Verjetno se bo? strinjal, da ?e se ti bregovi »popeglajo« s kemi?nim postopkom in se njihova povr?ina dodatno utrdi, bodo bolj odporni proti obrabi, tudi zato, ker zadostuje tanj?i mazalni film za odvajanje povr?in.
Obstaja pa ( po mojem) nevarnej?a situacija, ki vpliva na obrabo. Ta pa je, ko ob pregretem olju obremenjujemo motor do skrajnost, kar se neredko pri »?portnih« voznikih dogaja. Npr. ena od takih situacij je …avtocesta, zunanja temperatura 35°C, najvi?ja prestava, gas »do poda«… Precej nevarnej?a od mrzlega zagona. Ne podcenjujmo pa tudi preganjanje neogretega motorja na -10°C, kar se neredko dogaja po kon?ani »?urki«. In prav v takih situacija pride 007 ?e posebej do izraza.
Upam apcih (in ostali), da sva (smo) se nekaj nau?ila(i) . Od tebe sem zvedel nekaj pou?nega, ?e pa si tudi ti (vi) od mene mi bo v ?ast…
En velik LP tebi in vsem
Va? Sirius
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
olje se ne menja zato ker bi imel veliko vsebnost kovinskih delcel, ker jih vn pobere filter, potem bi samo menjal filter ne pa tudi olja.
olje se pa izrabi, kljub dodatku (kakr?en koli dodatek) in pa zaradi umazanije ki jo prinese sabo tist zrak ki gre mimo bata in batnih obro?kov, prinese raznorazne kisline (ne?isto izgorevanje) in tudi saje, verjetno pa je ?e kak?en del?ek tudi kondenza sam ta se hitro izlo?i.
a si ?e kdaj razdiral kak?no ma?ino, ki ni obratovala kak?en mesec?
jst sm jo. in vem da olje ostne na povr?ini in ne odte?e, pa ?eprov ni bilo ?e dogo ?asa nobenega mazanja.
tako da hladni zagoni niso tako navarni in pa tudi novej?i le?aji ojnic, glavne gredi in odmi?nih gredi imajo ?e tovarni?ko naneseno tanko plast neke kovine z zelo majhnim koificentom trenja.
PS: batni obro?ki se znucajo
?e najdem kak?en znucan batni obro?ek ti ga slikam in prilepim sliko
Filter pobere delce do mejne mikrona?e ostalo pa veselo kro?i z oljem med tornimi povr?inami in predstavlja dodaten faktor, ki pomaga pri obrabi. Ali ni bolj pametno, da ti delci ostanejo tam, kjer so bili in se ne nalagajo pretirano v filtru.
Tudi ?istilna funkcija olja, je pomembna, olja pa so ?e zdavnaj presegla zdr?ljivost na kemi?ni razpad in vpliv produktov izgorevanja in »?ivljenjsko dobo 10.000 km, zakaj je pa v novej?ih avtomobilih predvidena menjava na 20.000, 30.000 (ali celo ve?).
Omenil si za??ito novej?ih le?ajev ojnic. Zakaj pa ne bi bili vsi torni deli dodatno za??iteni s mikro-filmom pove?ane gladkosti in trdote z nizkim koeficientom trenja. . In prav to skupina 007 naredi. Z nepovratno kemi?no reakcijo nastane mono-molekularni za??itni film sestavljen iz molekule aditiva in molekule povr?ine metala, ki prenese tudi ekstremne obremenitve, tudi ob direktne kontaktu metel-metal, kovina-kovina, se pravi takrat, ko olje ne opravlja zadostno svojo funkcijo.
Hladni zagon ne predstavlja samo v?iga motorja, marve? (po mojem) celoten proces do popolnega ogrevanja motorja. Zakaj misli?, da so ma?ine, ki se vozijo samo na kratke razdalje bolj obrabljene od tistih, ki se vozijo na dolge proge?
Nisem trdil, da se batni obro?ki ne obrabijo. Uporabil sem termin verjetno. To pa za to, ker sem prepri?an, da ?e so batni obro?ki obrabljeni je obrabljeno ?e kaj drugega. ?e se drgneta dve povr?ini razli?ne trdote, po logiki stvari nastrada bolj mehkej?a. Jasno, da tudi tr?a (batni obro?ek) ne ostane nedotaknjen, vendar primerjalno manj…
Za?li smo v debato o obrabi, ?eprav je bilo vpra?anje (ReDevil), kje dobiti nek dodatek in jaz sem dodal, zakaj ne bi nabavil drugega, ki je preverjeno bolj?i. Sedaj pa naj se Devil odlo?i.
Lp vsem.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
nevem kako ampak mene zanima kako lahko ima? z istimi obrati ve?jo hitrost? razn z brezstopenskim menjalnikom ali vi?jo prestavo?
Potem menjava olja ki jo predpi?ejo v tovarni je zato da bo motor obratoval dlje ?asa, ni pa predpisan za to da ?e ti ne bo? olja zamenjal 40 ali ve? tiso? km da bo zaribal oziroma da bo kr crknu. ?e bo? menjaval olje bo motor verjetno zdr?al nekje 200 ali 300 tiso? km namesto 700 000 kmsamo nebo ti pa crknu ?e bo? prekora?u oziroma spustil kak?no menjavo olja. skratka vse pa je tudi pogojeno z na?inom vo?nje.
LP
…Mogo?e je res malo nespretno re?eno, mi?ljeno je pri enakem polo?aju stopalke za plin, v isti brzini, skratka pri enaki koli?ini goriva. Dejstvo je, da imata lahko dva enaka avtomobila, z enakima motorjema, v enakih pogojih razli?na performanse. Saj ti je znano tisto »moja pa gre bolj?e od tvoje«… V tem slu?aju gre za razliko, ki nastaja zaradi zmanj?anega notranjega trenja v sled delovanja aditiva na povr?insko gladkost in trdoto. Koeficijent trenja se zmanj?a za 50-60%.
Zakaj pove?an interval menjave olja? Gre za dodatno za??ito drsnih povr?in pred obrabo v trenutkih, ko mazalno olje ne more prepre?iti kontakta med drsnimi povr?inami, brusni efekt povzro?a odna?anje (zelo poenostavljeno pojasnilo) delcev s tornih povr?in. Namre? motorna olja so me?anica baznega olja in ?tevilnih aditivov za izbolj?avo lastnosti, vendar, kljub temu ne opravljajo popolno svojo funkcijo, saj ne morejo v vseh pogojih prepre?iti kontakta med povr?inami, se pravi obrabo (hladni zagon, visoke obremenitve pri povi?anih temperaturah mazalnega olja….). »D?ems« pa stopi v akcijo prav takrat, ko motornemu olju zmanjka sape. Zato se nabere v smem olju veliko manj kovinskega odpada, kot obi?ajno (kovinski odpad v olju je vzrok za dodatno obrabo). Zaradi zmanj?ane delovne temperature olja (manj?e trenje) pa je tudi kemi?na stabilnost olja ve?ja.
Seveda ne priporo?am menjavo olja v avtomobilih na 40kkm (to sem testiral za sebe), je pa realno podalj?anje na 15 do 30kkm pri avtomobilih, ki so imeli predpisano menjavo na 10 oziroma 15kkm…
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Povej na koliko sedaj menjuje? olje, pa ti bom jaz povedal koliko km sem prevozil brez menjave. Da se ne bomo nategovali, ti bom kar povedal. Na 40.000 km... in ne samo to. Testiral sem to olje na prekinitev mazalnega filma in ?e zmeraj je zdr?alo dvakrat ve?jo obremenitev kot novo olje istega tipa (prekinitev mazalnega filma je indikator sposobnosti olja za zmanj?evanje trenja).
Preizkusi ga ne bo ti ?al. Z enakimi obrati bo? dosegal ve?je hitrosti. Kon?na hitrost na ravnem bo narasla 5-7km, navzdol pa tudi do 20km ( ob?utno zmanj?ano trenje na visokih obratih, zato se motor kar vrti).
Glede obro?kov je bolj malo verjetno, da so obrabljeni, saj so narejeni od najtr?ega materiala v primerjavi z batom in cilindrom. Bolj verjetno je da so omejeni v delovanju zaradi koksastih in drugih usedlin (v utorih), ki nastajajo pri izgorevanju. S temi aditivi se bodo sprostili in v povezavi z za??itnim filmom na batih in cilindrih bo? pridobil na kompresiji. Po tvolih navedba sklepam, da si naredil veliko km. Poraba je ?e sedaj ve?ja najmanj 10% v primerjavi s takrat, ko je bil motor nov.
No toliko za danes. Drugi? pa ?e o enem problemu, na katerega verjetno nisi bil pozoren pri vzdr?evanju
.
Nisem bil pozoren na vsa vpra?anja. Glede testiranja. Testirana so bili trije tipi leta 1998 in sicer 323F, 626 in xedos-6 ( ali 9-tka). Pri Mazda Austrija so bili presene?eni nad u?inkom. Testirani avtomobili so bili skoraj novi.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Sli?i se dobr, edino glede tele 1 menjave olja sem mal skepti?en, ker pol bi biv dejansko finan?no ?e kar lepo na bol?em s tem preparatom in glede na sicer stro?ke kak?nega kokr tok ok olja! Je pa tut ?e neki druzga, npr. ?e ima? obro?ke ?e bl za v skret, pol ne vem kaka je kej situacija?! :ne vem:
Prej se je omenjala neka 323 F da je bila testirana z Bondom, pa me zanima kera verzija in motor!
Na obratih pa se ti avti itak morjo vozit, drga? niti ne ve? da sedi? v Maaaazdiiii!
Povej na koliko sedaj menjuje? olje, pa ti bom jaz povedal koliko km sem prevozil brez menjave. Da se ne bomo nategovali, ti bom kar povedal. Na 40.000 km... in ne samo to. Testiral sem to olje na prekinitev mazalnega filma in ?e zmeraj je zdr?alo dvakrat ve?jo obremenitev kot novo olje istega tipa (prekinitev mazalnega filma je indikator sposobnosti olja za zmanj?evanje trenja).
Preizkusi ga ne bo ti ?al. Z enakimi obrati bo? dosegal ve?je hitrosti. Kon?na hitrost na ravnem bo narasla 5-7km, navzdol pa tudi do 20km ( ob?utno zmanj?ano trenje na visokih obratih, zato se motor kar vrti).
Glede obro?kov je bolj malo verjetno, da so obrabljeni, saj so narejeni od najtr?ega materiala v primerjavi z batom in cilindrom. Bolj verjetno je da so omejeni v delovanju zaradi koksastih in drugih usedlin (v utorih), ki nastajajo pri izgorevanju. S temi aditivi se bodo sprostili in v povezavi z za??itnim filmom na batih in cilindrih bo? pridobil na kompresiji. Po tvolih navedba sklepam, da si naredil veliko km. Poraba je ?e sedaj ve?ja najmanj 10% v primerjavi s takrat, ko je bil motor nov.
No toliko za danes. Drugi? pa ?e o enem problemu, na katerega verjetno nisi bil pozoren pri vzdr?evanju
.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Kaka je pa cena tele 007ke in za kok cajta naj bi bil efektiven?
Od 7350 do 8228 Sit odvisno od variante(+po?ta) za 5 litrov motornega olja. Ne bo vas razo?aral, ?e posebej tistega, ki mu ma?ina papa olje, pa tudi tiste, ki radi navijate obrate. U?inkuje za dvojno menjavo olja (prihrani? eno menjavo olja in 1 filter), pri naslednji menjavi pa doda? samo 2,5% 007ce. Tako zagotovi? konstanten za??itni film. Investicija ti se povrne (najmanj 200%) skozi najmanj 4-5% prihranka goriva (odvisno od vrste goriva).
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
A je tole reklama? Si se prijavil le za to, da naredi? reklamo svoji firmi?
MODERATORJI!
Malo ?e, vendar je bolj pomembno to, da se tisti, ki i??e dodatek za olje seznani z vsemi mo?nostmi, ki jih ima lahko na razpolago. Glede na napisno se informacije v glavnem vrtijo okoli teflonskih dodatkov (?e zgodovinskih) in "famoznega" TV dodatka (ne bom ve? omenjal imen), ki ?e zdale? ni tako u?inovit, kot so nas prepri?evali. "D?ems" je bil preizku?en tudi na Mazdi 323F( skoraj novi) in le ta mu je bila zelo hvale?na, ?e posebej na 6000-7000 obratih. Preizku?en pa je tudi v veliko te?jih pogojih v industriji v pogojih, kjer so drugi aditivi padli na izpitu. Zato, da ne bo reklame poi??ite sebi primeren aditiv na brskalniku pod dodatki za olja, pa se odlo?ite (?e sploh) za tistega, ki vas bo najbolj prepri?al.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Allo junaki. Naj mi kdo sporo?i, ?e ve kje bi se dal kupit motor up, ker se ga pri nas nikjer ve? ne dobi v prosti prodaji, razne e-bay variante pa so nemci dost glupi, da ti niti ne odgovorijo, ker o?itno misljo da smo vsi "janezi" suhi kot popr in da si niti motor upa ne bi mogl privo??it! ::=)
Sicer pa me zanima, ?e kdo to stvar pozna in kaki so bli rezultati.
Moje izku?nje: od fotra opelica vectra A model, 1.6i, 75KM, tovarni?ki podatki so 14 s do 100 kmh, pa sm jo prtisnu in sm najbol? nameru 14.17, pol pa mal reklamo sli?im na tv za to "pizdarijo" in nalijem notr, pa enih tri dni n?, pa sm mislu jebiga pa? enih 4-5 jurjev je ?lo u k.... - n? novga )) No in ?ez par dni se avtu dobesedno utrga, pa pomermo pospe?ek in je bil reci in pi?i 11.43, kar pa za 443 cm dovg avto in 1100 kg ni ve? ?ala, ?e posebi ?e je biv pred tem pospe?ek skori tri sekunde slab?i! NO to je kaj se je zgodil. Pa ni zdej fora d sm se neki zmislu, ker ne vem kaj bi mel od tega, samo zanima me kje bi se to dal dobit, ker bi rad mazdilaka ?e mal bolj poslal v smeri vti stroja (trenutno mam 323 f GT 131 KM).
Sicer pa ?e ma kdo izku?nje s to ?ude?no spolzko "svinjarijo" naj to obvezno napi?e!!!
+
Zakaj bi kupoval motor up, ?e je METABOND veliko bolj?i. Informiraj se na metabond.si.
Lep pozdrav
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
No pa naj bo...glede na to, da je to najbolj obiskana tema do sedaj, pa naj bo ?e nekaj o porabi olja.
Pove?ana porabe olja je posledica, ki dokazuje da je pri?lo do obrabe nekaterih delov motorja.
Z apcihom se strinjam, da je eden od glavnih vzrokov ovalnost cilindrov, ki so posledica tistega kar se dogaja ob drsnem trenju. Malo manj se strinjam, da je vzrok obraba oljnega obro?ka, saj bi po logiki stvari prav ta moral biti najmanj obrabljen, ker je najbolje mazan. Obro?ek, tudi ?e se obrabi, se zaradi vzmetne konstrukcije ?iri in se prilagaja cilindru, sicer se re?a na delu, kjer je prerezan ?iri, vendar pa ima (po mojem) to manj?i vpliv, kot ovalnost cilindra, kjer zaradi tega, ker se obro?ek ne prilagaja steni cilindra zaostaja ve?ja koli?ina olja, kot pri normalni situaciji in jo tudi kompresijska obro?ka ne zadr?ita iz istega razloga. Zato olje prodira v izgorevalni prostor, kjer zgori. To pomeni, da ve?ja ko je ovalnost, ve?ja je poraba olja. Pri veliki obrabljenosti cilindra in bata ter obro?kov pa je pomembna tudi pove?ana re?a na batnih obro?kih.
Pomembno vpra?anje je : zakaj prihaja do ovalnosti in, ali so kaka zdravila za to?
Poleg tega, da je obraba na tem delu motorja pogojena ?e s konstrukcijo (drsno trenje), se obraba stopnjuje zaradi sajastih usedlin (posledice nepopolnega izgorevanja) na zgornjem kompresijskem obro?ku, ki s ?asoma prodira tudi proti drugemu. Te povzro?ajo dodaten brusni efekt, ki pove?uje obrabo cilindra. Tako se zmanj?uje kompresija in pove?uje prodor olja v nadbatni prostor. Za slab?e izgorevanje so v?asih krivi injektorji (?e posebej pri tistih motorjih je vbrizgavanje direktno v izgorevalni prostor). Zato je delovanje injektorjev zelo pomembno za ?ivljenjsko dobo, saj ob njihovem slabem delovanju prihaja ?e do enega vzroka za pove?ano obrabo, red?enje olja na stenah cilindra.
Kaj narediti, da do pove?ane obrabe ne pride, sem ?e odgovoril v prej?njih pisanjih. Ko pa ?e do tega pride ima Bond odgovor. Dodatek za olje, ki zatesni obrabljene bate in cilindre (ko je ?e obraba v razumnih mejah) ter dodatek za gorivo za ?i??enje izgorevalnega prostora, tudi ventilov (dimnikar-maza?-protektor). K temu pa ?e ?isti, ma?e in ??iti gibljive dele (tudi injektorje). Na ta na?in se lahko zaznavno zmanj?a poraba olja (v?asih tudi ustavi - velja za olje, seveda) in goriva.
Ko govorimo o porabi olja je ?e ena situacija (lahko, da tudi ve?). Namre? lahko, da bat in cilinder nista obrabljena, pa bo ma?ina vseeno »kurila« olje. Gre za obrabljenost teflonskih tesnil na ventilih, ki pri Mazdah zdr?ijo okoli 100.000 km, potem pa jih je treba zamenjati. Zamenjavo opravite na servisih, kjer to naredijo brez demonta?e glave motorja.
Ob tej debati bi bilo koristno, da se javi tudi kak strokovnjak za Mazdine motorje in ?e kaj doda, oziroma popravi.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani