Kljub odličnim prodajnim rezultatom električnih avtomobilov so na cestah na Norveškem še vedno najpogostejši avtomobili z dizelskim motorjem.
Ja in?
Saj ne moreš zadnjih 30 let nakupov vozil zamenjati v petletki - to je pa menda celo otrokom jasno?! Gleda se trende - in trend je jasen. Norveška bo prva močno prometno elektrificirana država na svetu.
Ma, če vsaj sopotnikovega airbaga ne bi vrglo ven ... Bi še razmišljal o popravilu. Tako pa moraš celo armaturko iskati ... Ostalo še nekako dobiš pa pofarbaš. Luči so cele, prednje steklo, hladilniki, vezna stena?
Ma prav pri vseh 2.2 dizlih, ki pridejo čez 200.000 km velja resno razmisliti o zamenjavi krmilne verige (vsaj pri letnikih 2013-2017/8 do FL) in če je že vse narazen tudi o menjavi filtra oljne črpalke (oil strainer) - ta se tudi zapaca, ampak je težje dostopen, zato ga skoraj nihče ne menja, kar je recept za (novo) katastrofo pri večji kilometrini.
Jaz sem imel odlične izkušnje z Adriatic Slovenica. Zdaj, ko so pod Generali, je bilo prvo leto še okej ... Zadnja ponudba, ki sem jo prejel, me je pa razočarala.
Saj vem, da se zavarovanja dražijo, ampak ... Vse bolj me ima, da bi dal zavarovat samo osnovno + kake luči in ogledala pa mogoče divjad. Kasko zavarovanje namreč doseže že lep % vrednosti vozila ... in vsaj v mojih očeh vse težje upraviči nakup (se pač ne zaletavam, najpogosteje mi kdo drug povzroči škodo).
Kaj ni normalno? Vsako karambolirano vozilo, ICE ali BEV ali spaka, predstavlja znatno višje tveganje požara. In bi moralo biti bolje pregledano, zavarovano ...
Pri BEV je recimo treba odklopiti HV sklop (eno stikalo) in 12V akumulator ter fizično pregledati poškodbe ohišja baterije.
In vžagalo se je na bencinske motorju al v bateriji. A ni zanimivo, da uradne statistike kateri tip vozila se je vžgal pa ne beležijo... zakaj tako? Pa ne da se kaj skriva? Če bi se ICE-ji vžigali bi bilo to napisano z veliko saj se gre za agendo menjave ICE za EV.
Ne boš verjel, daleč najbolj problematična stvar so električne napeljave, torej kabli. Se preribajo in evo iskre. Potem je pa skoraj vseeno, kaj je v bližini - obloge, bencin, kemija baterije ...
Lahko bi primerjali številke vžigov EV in ICE na mesečni ravni ...
Jaz sem na lastne oči videl goreti ICE prejšnji teden - za piko na i je bil tovornjak in je zgorel podobno kot EV, saj gasilci niso prišli pravočasno do njega.
Ker sem ravno skočil v Nemčijo z EV, lahko povem, da se ta hip najbolj splača Ionity Power naročnina, saj potem "točiš" po 0,39€/kWh. Pa postavil sem svojo drugo najdaljšo razdaljo z EV v enem dne - 845 km. 😃 Polnilnic pa ima Ionity po AT, DE in tudi ITA več kot dovolj, da ne rabiš k nikomur drugemu pogledat.
Ko sem ravno polnil, se pripelje ena falanga Audijev (ICE in EV) - so imeli izobraževanje prodajalcev in so jim demonstrirali tudi polnjenje EV ob avtocesti, da ne bodo strankam prodajali bučk (če so kaj poslušali in odnesli od šolanja).
Pa ti @jures nisi spet dober primer za dolgo kilometrino na DSG-jih, ker imaš dolge ture in je menjalnik večino časa v 6. prestavi na AC, ne pa da 250x prešalta v eni uri pri mestni vožnji. Potem pa so tu še ljudje brez posluha za tehniko, npr. prestavljajo, čeprav avto še ne miruje, in je rezultat tu - okvara avtomatskega menjalnika.
V povprečju se velika večina DSG-jev okvari pred 100.000 km. Potem so pa tu še scene, kako je nalašč "slabše" narejeno, pa se odlota lahko samo ena lasersko varjena žička v elektroniki, pa ti iz žepa izpulijo par tisočakov za novega.
Tisto enkrat ali dvakrat na leto, ko gredo na morje ali slučajno preko 300 km v enem kosu, se bodo pač ustavili pol urice in napolnili. Mala malica. In potreba. 😃
Mislim, moj dnevni rekord z ZOE (do sedaj) je 882 km, s Smartom pa 832 km ... Pa da ne bi resni EV-ji tega zmogli ...
- absolutno ne vidim povrnitve stroskov v vsaj 7h letih (stroski so enaki oz celo vecji), ce dodas se ene 18k za soncno elektrarno pa s tem 'prisparas' 300€ na mesec je to 5-6 let visek pa dajes drzavi po vrhu
Se bom obregnil samo ob tole, ker v tem vidim napačno razmišljanje. Za to, da imaš EV ne rabiš sončne elektrarne. Rabiš pa parkirno mesto z električnim priključkom. Kakšne so tarife po kWh pa poglejte na aktualni račun. In računajte, da EV trošijo med 15 in 25 kWh/100 km, če niso ravno kakšne mestne sorte, tisti so lahko še 20 % bolj varčni.
Pa hitro ne bo več matematike za dizel ali bencin. Ti si ena redkih izjem, ki dela veliko kilometrov. Povprečen Slovenec jih pa ne ...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ja in?
Saj ne moreš zadnjih 30 let nakupov vozil zamenjati v petletki - to je pa menda celo otrokom jasno?! Gleda se trende - in trend je jasen. Norveška bo prva močno prometno elektrificirana država na svetu.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani