Mogoče bo koga zanimalo. Po precej mesecih iskanja se je pred nekaj dnevi pojavila možnost prikaza OBD podatkov na zaslonu infotainmenta, na katerem teče Android Auto.
Uporablja kar Torque, če ga imaš nameščenega na telefonu.
Zadeva se imenuje AA Torque, nekaj vrstic sem prejle nakracal na blogu.
UPDATE: še sličica.
Meni se zdi, da (vsaj na moji CX-5 letnik 2016) samodejno uravnavanje žarometov deluje precej dobro. Sem in tja se zgodi, da mi kdo poblenda, zaradi kakšnega pešca tudi ročno preklopim, ampak v splošnem ni slabo.
Vendar - kdo za vraga je določil, da se ta sistem vključi šele pri 40 km/h? Ko se vozim po naših vaških ovinkastih (hribovskih) cestah, se vozim ravno malo pod 40 km/h (le na kakšnem delu presežem to hitrost). In potem se vozim s kratkimi lučmi. Vrag jih pocitraj. Zelo moteče. Pri ženini Toyoti se sistem dolgih luči vključi pri 30 km/h. Sem že spraševal, pa tega nihče ne zna preprogramirati. Za nameček je preklop na ročni način dela takšen, da z vrtenjem tistega gumba na ročki greš mimo ugasnjenih (glavnih) luči. Smešno izgleda.
Moje izkušnje, je rav 2016 zelo nemiren, ogromno nekega zibanja in pa odziv volana monoton. Z zadnjim modelom so vse popravili razen zibanje. Cez palec bi rekel 2016 rav slabši od cx5 ta tanov pa nekje enakovreden.
Pričakujem da bo naslednjik cx5 spet stopil pred rav.
RAV4 hibrid mi je bil zelo blizu, pa sem potem vzel CX-5. CX-5 je res kakovostno narejen in odličen na cesti. RAV4 pa ima prednost v nizkih stroških vzdrževanja (v primerjavi z Mazdinimi modernimi dizli) in odličnem občutku vožnje Toyotinega hibrida. Notranjost je pri Toyoti slabša, nisem se pa čisto spomnil, kakšna je bila vožnja.
Verjamem pa, da so novi modeli Toyot res boljši kot starejši.
Kar nekaj let je že minilo od takrat, ko sem vozil Toyoto RAV4 hibrid. Bilo je takrat, ko se je RAV4 hibrid pojavil, če se ne motim, je bilo 2016.
Res nimam več v spominu, kako se je stvar peljala. Mi lahko kdo obudi spomin, če zadevo primerja s CX-5? CX-5 se odlično pelje in je kakovostno narejen. Kaj pa RAV4? V tujini je precej popularen. Govorim za prejšnji model, ne ta zadnji.
Je zadeva sorodna CX-5 ali je slabši? Sem pač na Mazdinem forumu in moram tako napisati.
mogoče če kdo kaj ve kako se ta 4x4 pogon kaj obnese? ima kakšne hibe?
Verjetno je pogon enak ali zelo podoben tistemu, ki je pri mojem CX-5 AWD. Pogon lahko samo pohvalim. Zadnja desetletja uporabljam samo 4x4 vozila in Mazdin pogon se mi zdi najboljši (seveda upoštevaj, da sem uporabljal pri prejšnjih vozilih tehnologije, ki so danes pač zastarele). Vsekakor sem pogonom res zadovoljen. Še nikoli se nisem tako mirno vozil po snegu.
Mojster, saj ko si v mirovanju, lahko primeš v roke telefon in v njem "na dotik" postoriš, kar želiš - in imaš prezrcaljeno na zaslonu.
Jaz tudi uporabljam Android Auto kadar se peljem v kakšen nov in še nepoznan kraj. In ker naslov prej "pogooglam" na telefonu ali računalniku, je tudi med zadnjimi zadetki, tako da ga imaš mimogrede izbranega z zasukom koleščka.
Če pa bi rad kak nov naslov vpisal, pa predlagam, da to storiš na telefonu. Bo res hitreje. In tudi hitreje, kot če bi "po diagonali iztegnjen" tapkal po osrednjem zaslonu na dotik.
Res se veliko ukvarjam s temi zadevami - tudi službeno in ker sem veliko v avtu. Vem, kaj misliš, pa ni vedno tako hitro. Poleg Google Maps uporabljam tudi TomTom, kjer ni enako.
Poleg tega je telefon pogosto kar v torbi, ker itak uporabljam wireless AA. Pa tudi zelo hitro se mi spreminjajo cilji in prej niso pogooglani na računalniku.
In seveda, če ne uporabljaš trika, na moreš na telefonu uporabljati Google Mapsa, če si priključen na AA.
Ni pa vsa sitnost samo v navigaciji. Si poskušal prehode med ploščicami v Coolwalku? Pismo, jaz med vožnjo ne vidim, kaj je obrobljeno in potem ne vem, ali sem s fokusom na ploščici sami ali na kakšni komandi znotraj. Recimo programi za podkaste, ki imajo še listanje ploščic. To je za upravljanje z gumbi milo rečeno okorno.
O tipkanju po ekranu. Če dobro razumem avto ne omogoča, da bi preko bluetootha iskal po imeniku ter klical posamezno osebo? Oz. je to precej zakomplicirano?
Ne želim tule izpasti kot nekdo, ki je prišel provocirat. Vendar bi rad preveril vse o avtomobilu preden ga začnem iskati po tujini, da ne bom ob nakupu in povzetju razočaran....
Infotaiment lahko uporabljaš na dva načina:
1. Običajni (v tem primeru Mazdin), ki je odličen. Če stojiš, lahko uporabljaš zaslon na dotik in (res ergonomsko postavljene) gumbe na sredini. Če pa voziš, pa lahko uporabljaš samo gumbe. Deluje odlično - klicanja, radio, bluetooth ...
2. Android Auto (ali Apple CarPlay) - če imaš podporo za te zadeve (novejši jih že imajo, pri starejših lahko dogradiš), pa lahko uporabljaš samo z gumbi. Iz tega načina lahko vedno preskočiš v način številka 1 (in nazaj). Z gumbi lahko narediš vse, ampak marsikaj bi na Android Auto lažje naredil na zaslonu. To je razlog, da sem jamral, ker bi v tem načinu res marsikaj lažje upravljal na zaslonu. In tudi te stvari bodo počasi izginili, ko bo podprta slovenščina.
Mazdin sistem upravljanja infotainmenta je načeloma zelo v redu. Če pa uporabljaš Android Auto, pa mene zelo moti, da ne dela zaslon na dotik (ne med vožnjo, ne v mirovanju). Android Auto je sicer narejen z mislijo na upravljanje v avtu, vseeno pa je kup nekih opravil, ki bi jih lažje opravil preko zaslona. Če bi vrag deloval vsaj v mirovanju.
Stalno uporabljam AA in me to res moti. Saj se večino stvari (načeloma vse) da opraviti z gumbi, ampak je marsikaj bolj nerodno. Koliko lažje je vtipkati naslov na zaslonu, kot se loviti s tistim gumbom. Uf, razlika kot dan in noč. Pa še marsikaj. Poleg tega pa ima novi sistem AA (Coolawalk) še nerodno izbrane barve. Sedaj je več premikanja, saj je na osnovnem namizju več ploščic in zaradi slabo izbrane barve, pogosto zgrešiš med vožnjo in se mi zdi bolj nevarno. Res pogrešam touchscreen pri AA na Mazdi - vsaj v mirovanju bi ga lahko omogočili.
Da ne bo nesporazuma - sicer sem velik nasprotnik modernih sistemov, kjer vse upravljaš preko zaslona. Nerodno, nevarno, neprivlačno.
Mi je kar malo polepšalo jutro, ko sem v nekaj zadnjih objavah zaznal, da so tukaj ljudje, ki prevzamejo odgovornost.
Ravno pred nekaj dnevi sem se malo sporekel z nekom, ki so ga ujeli pri prehitri vožnji. Kaj vse je bilo narobe? Od tega, kako ni pravi položaj policista za merjenje, do preverjanja certifikata merilnika, pa neumno izbrane točke ...
Pa jebemu sunce - si vozil prehitro, ali nisi? Prevzemi odgovornost. Imaš jajca in pozdravi človeka, ki te je ustavil in pošteno priznaj, da si bil pač prehiter. Ne pa iskati vsake možne drobnarije, da se boš izognil odgovornosti. Uf, kako sem takšne sovražil včasih, ko smo igrali košarko cele dneve. Ne, on pa ni udaril, on pa ni naredil koraka, on pa ni odrinil ... prave riti so nekateri. Pa potem boš istega človeka srečal v trgovini, ko se bo vrival v vrsti. Se spomnim na tisti štos iz Juge: Kod nas bi se i redu za streljanje neko progurao i rekao "samo, da nešto pitam".
Nisem. Zakaj vem? Ker je malo pred gostilno zapiskal tisti alarmček, da nekaj ni v redu z gumami. Ko sem izstopil iz avta, sem pogledal vse štiri gume (sicer je bilo že temno, ampak vseeno še malo vidim pri svojih številnih letih) in je bilo na oko vse ok. Da je zgodba bolj zanimiva, sem ob prihodu iz gostilne takoj sedel v avto, res nisem preveril. Zapiskalo je spet, ampak v tistem trenutku sem zagledal policaja s svetilko, ki je posvetil proti meni, pa še dva (kriminalista?), ki sta gledala okrog hiše zraven. Pa sem potem kar speljal. No, in kmalu ugotovil, da sem na praznem. Kaj pa robustna Mazda ve, tak stroj mirno pelje naprej 😁
Koliko so pa stare gume? Ce ze, je fajn menjat obe gumi na eni osi...
Pravijo mojstri (tako vulkanizer kot tisti z avtovleko), da niso toliko obrabljene. Sicer so preživele lansko zimo in pol letošnje. Se pa sedaj manj vozim. Včasih bi bile že za odpis. 🤣
Bom videl, kaj bodo zrihtali.
pred 1 uro je Bini napisal:
Menjaj cx-5ko za novo cx- 60tko in ne rabiš za gume skrbet.....
Saj bi ga človek imel, ne provocirat. 😁
pred 3 urami je NevLado napisal:
Če so dal inekcijo potem ziher nisi treščil v robnik. Prej kak šrauf, opilk,..
Ja, luknja je itak od kakšne pizdarije, ki sem jo povozil. Čudi pa jih, da je potem na boku nastala bula in vulkanizer je rekel, da to običajno pomeni, da je nekaj udarilo tja in oslabilo tisti del. Ali je bilo to prej ali sedaj, pa "pitaj boga".
Saj, sedaj je, kar je.
Hvala. Bom počakal ponedeljek, da moje veze pri svojih vezah (ki segajo v vrh Continentala :-)) poskusijo to dobiti.
Pojma pa nimam, koliko bo sedaj guma še zdržala. Če citiram tistga pri menjavi: "Za tle ukol bo dobra, na avtocestah pa ne preveč vozit.".
Včeraj pridem iz gostilne, speljem in ... prazna guma. Še malo se premaknem in pokličem asistenco. Se hitro odzovejo, se zmenimo, da avto odpeljejo na servis. Danes mi iz servisa sporočijo, da so uporabili injekcijo, je pa na gumi sedaj bula (in to relativno blizu kotalnega dela). Bi jo verjetno zamenjali, ampak gume ne dobijo. Continental 225/55 R19 99V FR TS850P. Niti ene, niti dveh. Novi model (praktično enak) bi sicer lahko naročili, ampak piše "rok dobave ni znan".
Z nekaj poznanstev bodo v ponedeljek uporabili še višje povezave v Continentalovi verigi, če se bo kaj našlo.
Sicer se v ponedeljek zapodim v iskanje primerne gume (ali pač dveh). Slučajno kdo ve za takšno gumo? Vem, da je možnosti malo, pa vseeno.
Ne vem, kaj sem nagazil. V noben robnik nisem treščil, nekaj luknjastega makadama je bilo, ampak res počasna vožnja. Cene teh gum so pa takšne kot bi kupoval okno za vesoljsko ladjo.
Zame je datumsko od-do zmeraj vključno z navedeno številko. Sicer pa gledaš na tole malo narobe, če praviš da DO jasno določa, potem tudi OD jasno določa, kar pomeni da bi moralo veljati naslednji dan od navedenega, po tej logiki. Pa vsi vemo, da nikoli ni tako in OD velja že od navedenega datuma. Zato tudi DO zmeraj velja z navedenim datumom.
Se strinjam. In je tudi Janez007 lepo napisal. Hotel sem povedati, da bi tisti DO zlahka bil brez dileme, če bi dodali besedo VKLJUČNO.
Tole je dokaj jasno napisano. Smo se ravno zadnjič v službi "zabavali" s temi datumi in nedoslednostjo. Nekje je recimo pisalo, da je treba opraviti plačilo do 15. decembra. Matematično gledano to pomeni, da moraš najkasneje plačati 14. decembra. Pač velja besedica DO in pri matematiki je to povsem jasno. Nekateri pravijo, da veljajo plačila tudi 15. decembra.
Take stvari mora pisec navodil/besedila rešiti tako, da so nedvoumna. Recimo napiše, da se plača najkasneje »do VKLJUČNO 15. decembra« in je stvar rešena.
Jest sem na njihovi strani oznacu da me obvestijo o poteku vinjete, pa do zdj se nisem dobil obvestila (potece cez 2 tedna). Mislim da je bila opcija 30dni prej
Sam gledam na zadevo tako, da človek, ki ima račune, je pač večja verjetnost, da je skrben. Ne nujno seveda, ampak vseeno je to kar soliden plus ob nakupu, če je vse ostalo po željah.
Ja, saj to je res odvisno od prejšnjega lastnika. Sam sem dobil tiste servisne liste, računov pač ne. Če je avto na (večje) podjetje, se s prilaganjem računov nobenemu ne ljubi ukvarjati, ko ga podajajo (itak je na lizing). V avtu so servisni papirji, račune dobi računovodstvo ... saj veš, kako je potem, ko se avto vrne lizing hiši.
Zato bi bilo lepo, če bi vse zabeležene podatke videl tudi novi lastnik. Gre tudi za take stvari, ki si jih omenjal (vpoklici, garancijska popravila ...), prav tako pa ne bi bilo nič narobe, če bi videl tudi, kaj je bilo kleparskega/ličarskega (če je bilo opravljeno v Mazdinem servisu). Še manj bi bilo možnosti za goljufanje.
Sam se bom vtaknil samo v tisto, da se mi zdi (vsaj nepošteno), da lastnik nima vseh podatkov o posegih v njegovo vozilo.
Pri mojem avtu so bili na pooblaščenem servisu redno opravljani vsi servisi v Nemčiji. Dobim tiste osnovne podatke v aplikaciji (ali na listu), ampak tisto je bolj en "bull shit". Samo nekaj kljukic, kaj vse so pogledali in kaj je predpisala Mazda. Se spomnim, da sem zastrigel z ušesi, ko je na servisu začel brati servisno zgodovino za moj avto in je omenjal stvari, za katere nisem nič vedel ali slišal. Jebenti, meni se to ne zdi pošteno od Mazde. Res bi bilo (vsaj lepo), da bi vedel, kaj se je z mojim avtom dogajalo, če se je že mastno plačevalo Mazdine servise.
Torej jaz vidim samo tisto leporečenje, ne pa ostalih stvari. Ni lepo. Res pa je, da nisem vprašal, če mi lahko tisto natisne.
Ta ogledala pri Mazdi so res ena pizdarija. Jaz sem imel včeraj avto na servisu, "prijazno" so ga oprali, seveda pa je sedaj precej neprimeren čas za to.
Seveda se danes obe ogledali odpirata, kakor se jima zljubi. Sem že imel težave nekajkrat in doslej je pomagalo špricanje spreja podmazivača. Danes pa nimam dobrega občutka.
In hudič hudičevi - pri moji Mazdi se tega zlaganja ogledal ne da izključiti. Smo že lani odkrivali toplo vodo tukaj na forumu, takrat sem vprašal tudi na servisu, pa menda pri nekaterih enostavno ne gre. In tako cel dan - ven, noter, ven noter ... pa to mora crkniti, če ni res dobro narejeno. In ni.
Se strinjam, da obstaja možnost, da sta bila lahko malo zadržana. Vseeno pa nisem imel takšnega občutka - pa kar dobro opazujem ljudi. Mislim, da bi mirno povedala, sploh eden od njiju. Če ne drugače, pa v stilu, "tole in tole bi bilo dobro še preventivno urediti" 🤣, "lahko se zmenimo in naslednji teden pripeljete" ...
Drži pa, da sta potrdila, da je bencinar bolj zanesljiv.
Ko smo ravno pri težavah Mazdic - dve stvari me pa res čudita, da jih ne uredijo: zlaganje ogledal in zavore. Toliko ljudi kot ima s tem težave (velja tako za bencin kot dizel, pa kmalu tudi razne (pol)e-variante), pa tudi ni normalno, da z leti ne uredijo.
Po drugi strani pa - ker imam SE na strehi in sem sicer navdušen nad e-vozili in tudi (Toyotinimi) hibridi. Lani sem kupil CX-5 dizel (AWD, 175 konjičkov, avtomatik, bogata oprema). Mislim, da sem plačal cca. 16.500 ali 17.000 (smo nekaj balinali s starim avtom, pa sem pozabil točno številko). In ko sedaj občasno pogledam, če bi kupil kaj iz e-sveta (ali hibridnega - zgolj Toyotinega) - sploh ne najdem zadeve, ki bi bila blizu tako zanimivemu nakupu. Tako udobna vožnja, kakovostni materiali, prostor, sedenje, močan motor, AWD pogon ... hkrati te za vsako prasko ne skrbi več. Priznam, glede na napisano, bi mi bil zanimiv novejši RAV4 hibrid plugin ali pa CX-60 plugin. Samo za kakšno ceno!!! Sicer pa bi lahko kupil rabljenega e-UPa za dobrih 20 kEUR. Ali kaj podobnega, ampak to sploh ni primerljivo s CX-5. Pa kam gre ta svet?
Na pooblaščenem Mazdinem servisu sem (ločeno) govoril z dvema mojstroma, ki sta mi delovala, da imata dovolj znanja in izkušenj. Oba sta povedala, da z dizli nimajo nekih posebnosti, čeprav je dejstvo, da je več težav, kar pa načeloma velja za vse moderne dizle. Sam sem recimo tudi naletel na to, da sem moral na čiščenje sesalnih ventilov - zelo kmalu po nakupu (rabljenega).
Kasneje sem preventivno zamenjal še podložke injektorjev, sito olja, verigo oljne črpalke. Sicer pa mi avto deluje zanesljivo.
Glede menjave olja - predvidena je na 20 kkm. Se strinjam z mnenji večine, da menjava olja vseeno ni prevelik strošek in se ga verjetno splača menjati prej. Je pa tudi res, da meni itak avto teži, da moram na servis po cca. 10 kkm. Se mi zdi, da vsakih 1000 km tisti odstotki padejo za 10 %. Ravno v teh dneh pričakujem pisk 🙂
Sem pa človek, ki vozi umirjeno in avto zelo zelo redko poženem v višje vrtljaje. Torej ravno nasprotno od mnenja večine po forumih 🙂 Pa posebnih (s tem povezanih) težav nisem imel še z nobenim avtomobilom (pred korono sem naredil cca. 50 kkm na leto in je torej podatek za nekaj desetletij kar relevanten). Mazdin avtomatik sicer avto drži v nekoliko višjih obratih in vsaj pusti, da gre prek 2000 obratov/min. Se spomnim Passata, ki je prestavljal v višjo prestavo veliko nižje in tudi vozil z zelo nizkimi obrati. Pač drugačen tip motorja in menjalnika. Ima pa Mazda zaradi tega tudi precej pogostejše regeneracije. Tam med 220 in 300 km jih dela moja. Ne vem, koliko to pomeni. Passat je recimo tam na 600-800 km, kar načeloma tudi pomeni, da je manj možnosti za prekinitve regeneracij. Ker imam veliko relativno kratkih voženj (tja do 30 km), je verjetnost prekinitve regeneracije velika, sem pa eden tistih bumbarjev, ki to celo gleda in se potrudim, da je ne prekinjam, če ni nujno. Ampak težav res nisem imel nikoli - s tem povezanim niti najmanjših. Bomo videli, kako se bo obnašala Mazdica. Jim bom sedajle na servisu rekel, da malo bolj vržejo oko na zadeve.
Kolikor berem, so pri novejših Mazdinih dizlih stvari še izboljšali (že moj ima nekaj sprememb), zato nakup novega Mazdinega dizla res ne bi smel biti neka posebna skrb. Ob rednem servisiranju seveda. Če dodamo, da Mazda upošteva kulanco (pri meni so zamenjali dve dragi zadevi zamenjali brez stroškov, čeprav je bil avto že nekaj let izven garancije), potem res ni panike za kar nekaj let.
Tukaj se res zbiramo ljudje, ki opazujemo vse drobnarije pri svojih konjičkih. Velika večina ljudi pa zgolj vozi in sploh ne ve za težave. Kot je rekel serviser, težave imajo res redki.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
Mogoče bo koga zanimalo. Po precej mesecih iskanja se je pred nekaj dnevi pojavila možnost prikaza OBD podatkov na zaslonu infotainmenta, na katerem teče Android Auto.
Uporablja kar Torque, če ga imaš nameščenega na telefonu.
Zadeva se imenuje AA Torque, nekaj vrstic sem prejle nakracal na blogu.
UPDATE: še sličica.
Popravljeno od kacnje
Povezava za deljenje
Deli na druge strani