Z vidika uporabnika, ki avto rabi 30 km na dan za na šiht in kak opravek, je uporabniška izkušnja z EV točno taka. Ko mu "zasveti rezerva", ga doma (ali v službi) všteka in, ko se napolni, izšteka. 10 sekud dela in razmišljanja. Pa položnico za elektriko plača, če je nima na trajnik. Pri čemer mu nič ne smrdi doma in na poti, manj onesnažuje itd.
Noji pa še kar tlačijo glave v zemljo ...
Ko bos dejansko primerjal 1:1 in ko boš nehal žaliti ljudi se pa pogovarjajmo. Očitno rabiš tudi drugačno kulturo da si zaslužiš EV. Do takrat pa zadnji post tebi od mene.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Kot si rekel 17.700 za fizicne ampak da se splaca bi bilo na firmo. To sem mislil.
Vseeno 'že od' 17.700 zgolj za primer da izkeširaš avto takoj za 24.900€... leasing po financiranju je cena 27.000+ pa za tako kocko vseeno veliko preveč 17.700, sorry. Z nasim malckom grem jaz tud do Bologne lepo avtomatik, radarski brez dodatnih planiranj kadar moja rav rabi bit drugje.
Edino tul pa ko jeshar ta mal 900cm s tojotinim neskoncnim avtomatskim menjalnikom na ac ko je treba skocit, samo long range ni primarna naloga malcka.
Jaz bom se enkrat rekel nisem proti elektriki, ampak ob danasnjih pogojih ne vidim pomen elektrike visje kot dodatna pomoc glavnemu agregatu. Pika
*Cena 13.200 EUR je za pravne osebe po poračunu DDV-ja in izračunani subvenciji 7.200 EUR. Za Fizične osebe že za 17.700 EUR.
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Zakaj moras imeti firmo? Cena za fizicne osebe z DDVjem je 24.900€ … Res je, da moraš plačati polno ceno in za leasing in zavarovanje velja ta cena… Ko daš vlogo za subvencijo, dobiš po parih mesecih nazaj 7.200€ … torej je na koncu cena 17.700€… sem prej narobe napisal, ko sem napisal slabih 17K € …
Bom se enkrat pogledal, sem nekje opazil.
Off topic - a kaj ves ce bomo dobili kaj novega na temo ev in lpg v medvodah s prenovo petrola spodaj?
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Ampak jaz bi sedaj, ko iz prve roke vidim, kako je udobna vožnja na elektriko in kako komot je, ko doma vstekam in je za naslednjo vožnjo polna baterija… kupil EV… pa me briga za CO2 in ne vem kakšne bedaste floskule z zelenim prehodom in podobnim… nisem eko terorist ali kaj podobnega… Pač meni bi ustrezal EV… in ne… ne bojim se tega, da bi kdaj ostal ne cesti s prazno baterijo ali da bi moral kje full dolgo čakati, da se baterija napolni… Problem bi znal biti edino, če bi se veliko vozil v kraje južno od nas, kjer je polnilna infrastruktura slabša … Enostavno mi je vožnja na elektriko velik9 udobnejša… ša…&n
Ce bi danes izbiral, bi vzel tanovo Teslo Y … Predvsem zato, ker sem tudi malo tehnofrika in so ki nekatere zadeve zelo vsec… Nisem nek nostalgik in se znam tudi prilagoditi…
Cool! Ja ti imas sedaj vse pogoje za ev.
pred 7 minutami je Jest napisal:
Danes imaš na izbiro tudi kaj takega… res pa je, da so to večinoma kitajci… recimo DONGFENG Box… če upoštevaš subvencijo pride nekje slabih 17K € … Pa verjetno se še kakšen najde…
Sem ga gledal. Dejansko moras met firno (jaz z sp nisem davcni zavezanec in odpade) da se res dobi taka cena, pa najprej ga moras kupiti s polno ceno kar je pa v bistvu problem za leasing. Leasing gleda ceno novega avta se pravi polno, dejansko preplacas avto potem preko polne cene.
Suma sumarum (zame) ni opcija, pa nimam nic proti kitajcem, mam zdaj tud kitajski motor.
Mogoce sem pa jaz premalo frika, sem sel na stare avte, zdaj sem se kamin dal v bajto. Vrtim cas nazaj
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Da, jaz se zavedam, kaj vse je narejeno iz nafte. Ampak ti izdelki večinoma niso za enkratno uporabo.
In ravno zato je noro trošiti nafto za transport, če obstajajo bistveno bolj učinkovite in okolju prijazne alternative.
Kurjenje dizla, zato da se nekdo vsak dan pelje 20 ali 30 km na šiht in domov, pač ni učinkovito.
Skoraj ves osebni transport lahko v prihodnje predstavlja EV.
Jaz ne nasprotujem uporabi nafte, kot bi nekateri tu radi prikazali. Nasprotujem pa uporabi nafte v transportu. Ker je to eden najmanj učinkovitih načinov rabe, sploh v času, ko so na voljo boljše alternative.
Pa tudi problematika litija bo v prihodnje manjša, saj prihajajo natrijeve baterije - na kaj se boste pa potem obešali? Da se vam je sol v juhi posledično podražila, ker gre vse v baterije?
Upam da se hecas. Natrijeve baterije so namenjene zgolj in samo stacionarnem namenu. Njihova gostota je 4x manjsa od lion. Ves kaj to pomeni za avto a ne?
Z natrijevmi bo naredil komajda tistih 20-30km...ua 30km na dan je definitivno prva izbira plug in hibrid. Definitivno ampak spet ta stvar stane tud od 40 do 60k pa smo spet tam. Bencinski malcek za 30km na dan stane do 20k
Ta ki se pelje z dizlom ali benzom 20-30 na dan tanka enkrat na mesec, mogoce celo vsak drug mesec.
Ti porabljas energijo pa vsak dan s polnjenjem...
Iz 0 ne mores dobiti 1 vbfizikalnem svetu. Vedno je neka cena zadaj, vedno, ne glede na tehnologijo. Pac si se obesil na co2 med uporabo, mi pa gledamo celotno sliko.
Gre vsak dan na strom na siht v miru, ko pa zeli kam na dlje, resno dlje ma pa mir v glavi ker ma zmogljiv motor z doesgom
Primer moje zene je pa malcek, ga ni bilo EV avta (sem resno iskal) ki bi cenovno in prakticno nadomestil novega malega bencinarcka !avtomatik! Z radarskim tempomatom. Sem ze pisal aygox je bil 15,9k nov
Poraba 4-5
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Furthermore, producingone tonne of lithium(enough for ~100 car batteries) requires approximately 2 million tonnes of water, which makes battery production an extremely water-intensive practice. In light of this, theSouth American Lithium triangleconsisting of Chile, Argentina, and Bolivia, experienced heavy water depletion due to intensive lithium extraction in the area. In Chile alone,65% of the region’s waterwas used for lithium extraction. The US state of Nevada recently saw protests on account of theLithium Americas Projectdue to the prophesied use of enormous quantities of groundwater.
To je resna zadeva, nekaj je spuščanje C02 drugo pa je ubijati in porabljati vse osnovne naravne resorse. Brez vode (in narave ob toksični reki) se noben ne bo več vozil niti s kolesom več, ker ga ne bo več. Če dobro pomisliš je treba več vode za 100 avtov kot za elektrarno, ampak voda po produciranju litija je strupen odpadek.
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Danes sem bil pri kolegih na bivši firmi - Kristalna palača BTC. Imajo 4 nove ID4.
1. Nimajo kje polniti čeprav imajo garažo pod kristalko, opcija so polnilnice v bližini, ampak kot firma to pomeni, da je sedaj vsak posameznik zadolžen da vrne poln avto (nimajo možnosti polnjenja ponoči na primer)
2. Domet uraden 500-550km
3. Šel v zagreb, nazaj je prišel od meje za kamioni 80km/h (to niso moje besede) s 'tankom 7%....
Vsi vemo razdaljo LJ-ZG manj kot 300km v obe smeri.
Majo pa zelene certifikate, pa davčna jih ma raje (oziroma niti ne) itd itd. Delavci pa gagajo.
null
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Zdaj se tedensko vozim cez celo Nemcijo. Kot prvo nimajo klasicnih pump kot pri nas ampak se moras zapeljati vecinoma dol na Autohof.
Tisto kar pogresam pri nas imajo zelo razvito, polnilnic veliko, tudi na vasi ali mestu jih vidis.
Ampak, nocem biti spet negativec, ampak vse je prazno. Resnicno prazno. Vidis v mestu samo kak un kvazi mini kvadratni jajcek, ki ni niti smart. Na bahnu pa kar prazno...
Razlog? Ne vem.
Na samem bahnu pa sem sedaj na skupaj 4000km srecal samo 1 Teslo in enega Ioniqa (madona je ogromen in sirok). Tesla je sla normalnih 130, ioniq pa se je cjazil cca 100 skrajno desno.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Petrol je dalec najboljsi pri enostavnosti, ne vem kdaj sem bil nazadnje notri da bi plačal. Nobene guzve, se na motorju ne rabis niti celade dol dat.
Edino na WCjih na AC jim pa ne dela logika, vse mas digitalno pa qr kode, za lulat pa rabis se plasticno petrol kartico........in dejansko moras preskociti rampo
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Slivka, tvoj račun ima eno veliko napako. Pri nas tanka cela EU, ker imamo ceneje od večine sosed. Torej ni to domača potrošnja.
Najbolj pravilno je preko že predlaganega izračuna prevoženih km s strani vozil iz SLO registra.
O čem govoriš?? Jaz naredim 30.000km s slovenskim avtom po tujini, tankam tu in tam, a km so zabelezeni na tehnicnem v slo...
Niso samo tujci tu, smo tudi mi drugje. Saj nismo zaprti v eno drzavo da vsak km na slovenskem avtu predstavlja slovensko potrosnjo ..kr neki
Ne govorim o cifrah ampak slivkin prenos iz fosilnih na ev je enak temu ce bi isti tujci zamenjali avto za ev, polniti morajo pri nas ko se peljejo skozi...
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
A si ti kdaj šel čez prelaz, ko je snežilo? Dokler ga ni na cesti vsaj 10 cm ni nikogar blizu. Nato prelaz zaprejo.Šele pozneje ga spucajo. Tako, da ne tii meni, da je vedno asfalt. Tam čez hodim od leta 86 vsako leto.
Alex kot sem rekel ti si fenomen. Ce je 10cm na cesti to ni sneg, toliko ga imamo tud v mestu preden pride plug... 10cm za suv ali navaden avto ni nic.
To je kot pred bajto ko gres z avtom pluziti...
pred 10 minutami je Slivka napisal:
Tudi v primeru poledenele ceste, listja na cesti, peska na cesti, skratka v primeru vsega na cesti. Edino, kar si še nisem prišel na čisto, je globoka voda na cesti...
Izklop ne pomaga k izboljšanju vodljivosti, to je res. Ampak v bistvu tega niti ne potrebuješ, ker se do ovire že ustaviš...
Buahahahaha, ej, @Alex, a na obali sonce seka, pa ti je u glavo užgalo?
Dokazano na poligonu. Ampak cesta ni poligon. Poligon se da prilagoditi, da dobiš rezultate, kakršne želiš. Na poligonu tudi avto porabi 4,5 litra na 100 km. Realni promet po cestah je pa nekaj povsem drugega. In ogromna razlika je med avtocesto in "cesto" na planoti. In že tisočkrat dokazano me je "stikalo, ki ga ni" rešilo, da nisem kam pribil. V bistvu na našem BTjcu ABS priklopimo samo za tehnični, drugače je vedno odklopljen. Sploh žena. Ona ne bo speljala iz garače, preden ne ugasne ABSa.
Tu po hribih ABSu pravimo "peder-bremze" - ker so narejene za to, da tistega pred seboj napičiš v rit...
Mimogrede, ste vedeli, da dirkalniki za rally nimajo ABSa? Le zakaj, če je tako dober?
Ste vedeli, da ima Scania (tovornjak, ne @scania), ki ima pogon na vse osovine, že tovarniško stikalo za izklop ABSa? Skandinavci že vedo, zakaj...
Enako stikalo imata tudi MB 1633 4x4 in MB ACTROS 1840 4x4...
Mercedes sprinter 312 4x4 iz leta 2002 - čim je voznik vklopil štirikolesni pogon, se ABS sam izklopil...
Glejte, pišite, kar želite, briga me. Pri meni na BTjcu je ABS večinoma izklopljen - razen, ko pridemo v dolino in na avtocesto. Pa še tam se zgodi, da ga pozabimo prižgat...
Zdaj grem pa iskat letne gume za BTjca in se nimam več časa tu prekladat z vami okoli peder-bremz...
Kar se tice poligona je popolnoma res. Idealen asfalt, pripravljen si na bremzanje itd itd.
Moj motor se na poligonu ustavi pri 100 na uro vsaj 10-15m prej kot drugje (z absom )
V Maroku sem 14 dni vozil z izklopljenim tako tcs kot abs (!), tako na asfaltu, pesku kot puscavi. Zakaj, moja stvar iz izkusenj, ne bi spet sel v kokica debate
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Edina tipka ki kaj izklaplja pri mojem avtu je tipka za izklop ASR - preprečevanje zdrsa pogonskih koles. Le ta omeji tudi delovanje ESC - elektronski nadzor stabilnosti.
Izklopa ABS-a nimam. Izklop ABS-a je smiseln samo v primeru globokega snega ali mehkega peska ko blokirana kolesa pred seboj rinejo kajlo materjala, ki poveča trenje - krajša zavorna pot. V vseh ostalih primerih podlag blokirana kolesa podaljšajo zavorno pot. Izklop tudi ne pomaga pa k izboljšanju vodljivosti ampak ravno obratno.
Asr = tcs (traction control system) oz proti zdrsavanju odvisno od firme. Knof mamo pa vsi enak avto z dvem vijugam spodaj. Misliva enako....ce se ne motim izklopi tudi abs.
Nikjer nisem rekel da izklop veca vodljivost
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Ogromno se naucis take voznje v puscavi, zakaj? Ker mas prostora noro in omogoca hitrost ki nese vozilo po mehki podlagi kot da je asfalt, in vidis reakcije elektronke itd.
Spoznas da je idealna voznja tam nekje pri 60 na uro, z 1 bar v gumah in brez elektronke. Z elektronko se ne premaknes nikamor.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
V snegu še nikoli nič nisem izklopil, pa sem brez težav prišel v snegu preko vseh prelazov v Dolomitih. 😉
Alex ti si fenomen, pri tebi se svet vrti drugace
Tud jaz sem ze v snegu z motorjem sel preko dolomitev po asfaltu brez problema. Prelazi so soljeni, spucani...ce pada sneg se ne pomen da vozis po snegu
Pridi na nas klancek pa pozimi preden ga kmet zorje spelji na glavno....sem pisal lani da sem sosedo vlekel ven karoq 4x4 pa je zlezla postrani s ceste glih zato ker se ni mogla prenakniti sntcs nikamor
To je osnova zimske voznje drugace tcs vedno mece ven gas.
Yota ma gumb Trial ki v bistvu vse to priredi za voznika (tud manj obcutljiv gas) kadar gres na pesek, off ali sneg
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Na dvorišču hidroelektrarne Moste bi se lahko polnila samo dva ducata takih avtov. Potem problem razvoda energije in izgub pri prenosu do končnih uporabnikov bi cifro močno zmanjšal.
Ne verjamem v to da se da s poltrdim...
Najprej na dvorisce postavi se vso infrastrukturo pa pretvornike, da ne upepeliš avto
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Dokazano: ABS zmanjsa zavorno samo v enem primeru - na ravnem zaviranju na suhi cesti (mocno zmanjsa), ker je takrat trenje med gumo in cesto vecje od trenja med 'drsenjem' blokirane gume
V vseh ostalih primerih pa jo podaljsa. Na ledu, pesku, snegu, mokri cesti, kot tudi na suhi v primeru krmarjenja med zaviranjem, saj se trenje zmanjsa med gumo in cesto med krmarjenje.
Mas ogromno teh testov.
V snegu pravilom ne izklopis samo abs ampak tud tcs, ce hoces kam priti
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ko bos dejansko primerjal 1:1 in ko boš nehal žaliti ljudi se pa pogovarjajmo. Očitno rabiš tudi drugačno kulturo da si zaslužiš EV. Do takrat pa zadnji post tebi od mene.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Povezava za deljenje
Deli na druge strani