Kaj ni normalno? Vsako karambolirano vozilo, ICE ali BEV ali spaka, predstavlja znatno višje tveganje požara. In bi moralo biti bolje pregledano, zavarovano ...
Pri BEV je recimo treba odklopiti HV sklop (eno stikalo) in 12V akumulator ter fizično pregledati poškodbe ohišja baterije.
Od kje ti da je bilo karambolirano? Od kar je eu se na tone premika avte tudi zaradi normalne prodaje. Sam sem ze kupil 4 motorje in zadnjega fiata tam.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Pri meni so pod zadnjim zicom. Bil pa je Tucson hybrid, gasilci potrdili, ne pa kake oblike hybrid. Mislim da se tud na sliki se lepo vidijo znacilne dnevne luci tuscona ki ocitno niso stopljene
pred 5 urami je Janez007 napisal:
Nove subvencije za nakup električnih vozil za pravne osebe
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je v Uradnem listu RS, št. 73/2024 objavilo javni poziv za dodeljevanje nepovratnih finančnih spodbud za nakup električnih vozil pravnim osebam v Republiki...
Nisem bral a pa je zdaj vsaj tako da dobis odobritev pred nakupom ali pa je se vedno da moras kupiti prvo s polno ceno pol pa mal trepetas a bos dobil al ne?
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Jaz sem tud štromar, vsaj po papirjih. In enosmerni tok je glede požarov veliko bolj nevaren, kot izmenični, ki se sam ugaša oz=0 (ko se mu zamenja smer) 100x na sekundo. Električni oblok se pri enosmernem veliko bolje ohranja.
Ne ni bil BEV je bil pa nekaj takega kar imaš ti. Priključni hibrid. Ne glede, da so slike slabš kot bi jih slikali z 20 let staro Nokio se vidi, da gasilci kljub popolnoma zgorenem avtu še vedno spricajo zadnji del, kjer je baterija in se še kar kadi. In ni bilo gorivo iz tanka, ker ob takem uničenju tud tanka ni več. Pa trava je ožgana tako daleč stran od avta, kar je edino možno pri temperaturnem pobegu baterije, kjer dobesedno gori in švasa vodoravno z zelo visoko temperaturo.
Laično bi rekel, da se je najprej vžgala baterija in ker je v bližini tanka je tudi tega prežgalo, gorivo je šlo po tleh in veselo skurilo cel avto. Me je pa presenetila izjava, da so požar hitro pogasili gasilci - hitro? Od avta ni nič ostalo. Ko so prišli so le še hladili in gasili baterijo.
Pri elektriki je problem tok, tu gre za take amperaže, da samo ena poddimenzionirana stvar ala kabel, čip, kondenzator, tudi hladilnik ki bi moral odvajati toploto, lahko naredi štalo...potem gre samo naprej.
Jaz sem štromar v osnovi in ni važna enosmerna, izmenična, tok je povsod tisti, če ga prevodnik ni sppsoben prenesti je rezultat samo en - toplota oz kar prokleta vročina. Kot si rekel ne zagori baterija, ta je zgolj posledica, vzrok pa nekje v vezju..
Saj dobro vemo kaj se zgodi ce naprimer šravfenciger al pa M kljič damo pomotoma med kleme akuja, to bo tako švasalo in se kadilo, da lahko tudi stopi ključ....korozija in vlaga delata svoje, potem se kak servis ppd kuzucem - hybride in ev definitivno ne bi smeli sravfati izven pooblascenga
Sem omenil da jaz vidim velik rizik v tem, upajmo da je vsaj toyota kot pionir v tem ma poštimano, še posebej po tem ko so meli tudi oni vpoklic na to temo......pred leti
Moj je bil 30k full option dsg 4x4, danes se takega dobi za cca 35k, cene spnsle gor to je dejstvo.
Napako sem naredil ko sem ga po po 5h letih prodal ker se mi je zdelo noro ko sem zanj dobil 26k.....
Zdelalo me je pa to da sem 14 mesecev cakal toyoto obljubljeno v treh mesecih (ker je bil kao narocen za salon), niso hoteli vrniti are, tako da vmes sem nabil se 30.000 kilometrov, mel vmes ze 3 kupce pa ga nisem moral dati, vseeno nihce na koncu ni gledal tega samo sel je isti dan kot oglas.
Verjetno nočejo menjalnikov menjati na 60.000 km in priti na slab glas. Še noben dvosklopčnik se ni pokazal kot dolgoživ.
Iz izkusenj ti povem 3 x DSG, pri 60k se šele ogreje, 300k za šalo in še več, jaz sem kupil Alhambro pri 85k in prodal s skoraj 200k, Tarraco 140k od nule, ne vem od kje ta percepcija. Takoj grem nazaj. Se pa vsak del lahko pokvari, enojen, dvojen trojen.......ma pa VAG tudi vključene močnejše dele in hladilnike če naročiš tovarniško kljuko....pomaga
pred 5 urami je godlike napisal:
Večina firm ukinja dvosklopčne in gre na robotizirane enosklopčne.
ampak razlog je samo in zgolj šparanje ne nezanesljivost, in glej zlomka šparanje ponavadi prinese nezanesljivost
toyotin neskončni menjalnik je pa spet zgodba zase, v mojem RAV4 še gre, ker je izoliran, pa ima avto moč, v tamalem Aygox 900 kubov pa misliš v kak klanec da bo mašino fu... ven za generalni pregled....Ampak deluje! moč motorja je tu ko jo rabiš cel čas, ta mali X porabi max 5 v mestu.....do Bolognje in nazaj pa je žrla 6 po omejitvah. Pelje se vrhunsko z radarskim (ko ne tuli)
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Vidiš, jaz sem pa na poti v Verono in nazaj videl res veliko Tesel in ostalih električarjev. Bolj bo verjetno dejstvo, da se turisti z zahoda vse bolj izogibajo (pre) dragi Sloveniji in hrčkom.
Prav tako je na Danskem, kjer je vsak drugi avto električen.
A ravno skandinavci so sedaj jih opalili z dodatnim davkom na ceste zaradi teze, in glej ga zlomka na norveskem prepovedali elwktricne avte na trajektoh, in glej sledilo bontudi prwpoved vvtunelih - to je za norvezane cestni umor....kolaps.
Bilo jenlepo dokler so bile subvencije itd, zdaj pa je prisla realnost, tudi elwktrika ni vec zastonj tam (bila je)
pred 1 uro je dvorjan napisal:
Tisto enkrat ali dvakrat na leto, ko gredo na morje ali slučajno preko 300 km v enem kosu, se bodo pač ustavili pol urice in napolnili. Mala malica. In potreba. 😃
Mislim, moj dnevni rekord z ZOE (do sedaj) je 882 km, s Smartom pa 832 km ... Pa da ne bi resni EV-ji tega zmogli ...
Torej predvidevam da ti nimas el avta ampak ga rentas oz je sluzben. Se motim?
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Se bom obregnil samo ob tole, ker v tem vidim napačno razmišljanje. Za to, da imaš EV ne rabiš sončne elektrarne. Rabiš pa parkirno mesto z električnim priključkom. Kakšne so tarife po kWh pa poglejte na aktualni račun. In računajte, da EV trošijo med 15 in 25 kWh/100 km, če niso ravno kakšne mestne sorte, tisti so lahko še 20 % bolj varčni.
Pa hitro ne bo več matematike za dizel ali bencin. Ti si ena redkih izjem, ki dela veliko kilometrov. Povprečen Slovenec jih pa ne ...
Nisem v povracilo elwktricnega avta stel elektrarno sploh. Cena elektricnega avta, cena elektrike - se ne povrne je enako kot dizel. Poglej si celo nemski adac test, so porabili stroskovno vec!
Tudi drugi kolega ima se en el avto P3008, imajo v skl veliko strojno firmo z indu elektriko, tam polni. Tudi on sam potrjuje da je bolje na relacije z njihovim xc90 dizel. Samo enkrat je sel sluzbeno na sever nemcije pa nikoli vec pravi. Sorry realnost iz izkusenj, pa lahko marsikdo prodaja meglo. Elektrika ni zastonj več, nudi pa veliko veliko manj. Da o casu na poti na dolgih poteh sploh ne razpredam. Zagrebcanko sem na autostradi ki je polnila se enwga citroen vprasal od kje gre, sla je iz Genove zjutraj, do Zagreba bo rabila 2 dni. Na AC avto ne zmore vec kot 300km pa se pelje 100-110, dve polnilnici na poti nista delali, zato je za milanom ze tretjic stala....
Buh ne dej da primerjam moje voznje 1:1 z elektricnim avtom, primerjal sem mhev hibrida z dizlom (prikolica, prikolica za motor, truga na strehi, 2 ali 3 kolesa. Prevoz robe sem ter tja....
Ce bos pa dodal da je to avto za mesto, potem spet ni racunice, obstajajo mali bencinarji za tak namen, midva sva za drugi avto nov aygox z vso opremo dala 16k, najcenejsi elwktricar je bil 25k (twingo, fiat500) sorri NI racunice, pa bi lahko vzel tud kaj cenejsega rabljenega, medtem ko so rabljeni ZOEi na avto netu bili VSI s kometarjem,potrebuje novo baterijo....pol se pa pojdi.
Ljudje kot jaz rabijo zanealjivost in kontinuiteto. Pa ne me narobe razumet - moje osebne izkusnje pri uporabi.
Cca 35k letno z avti in cca 20-25k na motorjih letno.
Danes se nisem nasel alternative dizlu - za relacije in tezjo uporabo avta. Pač
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
2 predelana gorska kolesa na strom (obstojeca kolesom dodana baterija in motor)
Avto:
Deluje za v mesto - absolutno po moje najboljsa izbira danes. Ne rabis filat, ne rabis skrbet, mas na izbiro samo ev mode. Poraba 1-3 odvisno kok bremzas. Skratka ta sistem pa kaka yariska, corolla - za mesto to je to
Ne deluje (ni razlike) za relacije - to sem pa jaz....
Delam 500-600 v kosu, vecinoma na motor seveda, so izjeme vmes odvisno od kpnfiguracije. Poraba 7-8, se vedno ok, ampak kot receno ni razlike
Moj naslednji avto bo dizel, zakaj? Cena je bila vecja 49k, prvi servis na 15k 240€, drugi servis na 30k 430€...(ja avto star sele leto, pac delam km)
Ko potegnes crto: NOBENE RAZLIKE, Popolnoma NOBENE.
Kolo:
To mi pa ni zal, sva ravno iz francoskih alp. Col d Iseran (najvisji v evropi) 72km krog, Col d Galibier 45km krog, Col mont cenis, lacets de Montvernier, najstrmejsi odsek Toura...
Vse se je dalo na nacin da telo dela in da uzivas, 250W 80nM dodan dodatek dela cudeze, in ker sva oba ze malo pod emsom, zena pa se hrbet frderban je to to. Pa to ni bil turizem, se kar dela na kolesu.
Pa se en razlog zakaj bo naslednji dizel:
- osebno vidim velik rizik pri vzigu (vceraj se je vzgal kolo postarju!!!), 22.8 se je vzgal kolegu Citroen pred bajto med polnjenjem (vse certificirano vgrajeno)
- letos 12 potrjenih vzigov elektricnih avtov, najvec na AC
- absolutno ne vidim povrnitve stroskov v vsaj 7h letih (stroski so enaki oz celo vecji), ce dodas se ene 18k za soncno elektrarno pa s tem 'prisparas' 300€ na mesec je to 5-6 let visek pa dajes drzavi po vrhu
- v vsej Z Evropi je dizel veliko cenejsi od super (mi smo svetla izjema)
- zarad baterij manjsi kesel samo 50L, jaz sem skoz na pumpi pa hibrid je. Komajda 500-600km na relaciji, tarraco je mel 70L = vsaj 1000km
Trenutno ze 2 leti ni dizla pri hisi ampak 5 bencinarjev od tega en mhev, izkusnja je povedala svoje:
D I Z E L
No moram pa en majhen plus dati rav4: cca 1L manj porabi ko vlece prikolico v primerjavi s Tarracom, tu se rahlo pozna el navor
Pa ce omenjam taracca - pogresam ga, ker je elektronika v rav4 tako butasta da bolj butasta ne more biti, 1,5 leta pa se je ne morem navaditi, na zivce mi gre:
- vsakic ko ugasnes avto se resetira HOLD, radarski tempomat razdalja in vse kar si mel
- 'avto brisalci' niti enkrat ne znajo slediti intenziteti dezja, groza se posebej ko se ulije oni se vedno na izi, pol povecas sensitiviti pa jih ob rosi skoraj fu... s sravfov...
- gumb za radarski je tako majhen da moj palec pokrije naenkrat cancel, set, plus, minus....veckrat sem med voznjo nehote izkljucil tempomat namesto da bi pospesil pritisnem cancel, vedno moram strogo pogledat dol kaj pritiskam...
Avto se drugace pelje super ampak ta elektronka in upravljanje me ubija...3 dni je bil star ko je sel v teglc za roze ker nisem vedel da se hold resetira in da dejansko lahko odpres vrata v D pa bo avto sel sam.
Tarraco - Hold je vedno delal dokler nisi sam izklopil, ko si vrata odprl rocna se je aktivirala....
Nemcija : Japonska 102:1
Tko, mel sem mal casa ker cakam pr dohtarju
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Ma ne vem, če je res vse na ljudi zvračat. Že sam moram biti kr dobro pozoren, da vidim, a mi gorijo luči al ne, podnevi v dežju. Sistem je auto, ravno zato, da prepreči pozabiti prižgat luči, ampak v trenutku, ko pa dela bolj po svoje je pa prej narobe kot pa pomoč.
Tolk avtomatike, ampak da bi izkoristili senzor za dež in vklop brisalcev, da bi to zaznal in takrat obvezno vklopil luči - hmmm tolk daleč v razmišljanju pač načrtovallci očitno niso prišli.
Vidis ce bi imel (4 leta starega) Seata, bi to izbiro imel
- vklop zadnjih dnevnih luci stalno (scandinavian lights)
- vklop zasencenih z vklopom brisalcev
pa to sploh se ni vse
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Ravnal bi se tako kot bi se tukaj, ?e semaforji ne delajo; torej sem na prednostni cesti....
?e semaforji ne delajo, veljajo prometni znaki, ?e ni prometnih znakov velja osnova - desno pravilo, pravilo sre?anja in nenazadnje odstop prednosti (kar je utopija pri nas), tako da malo pazi.....tudi ?e ima? prednost ne pomeni da kar gre?
Lep primer je kri?i??e na vrhu tacenskega klanca, ?e pride? iz ?rnu? pono?i ko semaforji utripajo, misli? da si na prednosti, jok se vklju?uje? na prednostno in ?e huje uni ki gredo iz tacna proti ?rnu?am ZAPU??AJO glavno, kljub temu da gredo naravnost.
Pono?i je tam pestro pa ?eprav sta 2 avta na 5 minut tam.
Ekola, pono?i se ve?inoma vidi samo znak za prednost, ne pa ?e dopolnilna, tako da vsak samo pi?iiiii
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Na meji mi ke enkrat hr carinik rekel znate v naseg Cigija? Ajde potrazi Neven Ciganovič.......
Za bruhat
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Povezava za deljenje
Deli na druge strani