Ziher bo slo skozi. Saj tole od Suriusa lahko enostavno zapres: ce tezek tovornjak nima ali zacetne ali koncnefa cilja v SLO mora placati taxe. Recimo to co2 na tranzit.
Pika, slovenski prevozniki zasciteni. Ce pa gre tujec v Koper npr. imamo od tega mi dobrobit.
Kako to kontrolirat? Easy vstopno-izstopna eco viza na mejah. Medtem ko izstopno vstopna tega nima (fine tuning seveda se potreben), sicer pa je cas da za tovorni promet kot eni zadnjih uvedemo eno obvezno cestnino za tovorni promet s sledenjem...!!!kot je to obvezno v hu, aut, ita....
Obenem tuje firme prisili da pri nas registrirajo firmo da se tega ognejo, in imamo ddv na biznis.
Enako bi lahko omiljeno verzijo naredil za avto tranzit promet....vendar v smislu schengena brez ustavljanja, torej :
eco dodatek na vinjete za 14 dni al kera je ze tamala, ter uvesti polletne nazaj
Roko ma srce ne poznam nikogar v slo ki kupuje veckrat letno ta male vinjete, ali gre po starih cestah ali pa ima letno (polletna resuje lokalen problem. Saj je veliko sezonskih avtov)
Svicarji NE JEBEjO nikogar imajo eno letno vinjeto za vse kategorije!! Pa ce si motor ali kamion
Se vec briljantno se se spravili na tranzit, saj ce imas pocitnisko prikolico sedaj poteebujes letno vinjeto se za njo!!
Ampak ker smo narod ki bi nas to teplo je spet treba svoje uvest, ostali delajo tako!
Aja pa to sem pozabil. PRENOSLJIVA letna vinjeta za 2 avta.
Lahko je 150? pa smo vsi na boljsem, gres priglasit 2 avta, ti dve tablici naprintajo na vinjeto in et voila, kontrola na mestu. Ce pa kdo menja tablice pa je prometna v dokaz.
Vse se da samo ce mas magisterin te ucijo da je denar pri siromakih...
Polletnih vinjet pri nas ni oziroma so samo za kategorijo motociklov razred 1.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Pogodbe so za to, da jih pravniki tolma?ijo in v primeru spornih zadev tudi opravi?ijo ravnaje dr?ave. Ne verjamem, da lahko obremenjevanje okolja tujih prevoznikov pripi?ejo nam samo za to, ker so gorivo nabavili pri nas. Glede onesna?evanja ostajajo razmerja enaka kot do slej. Spremeni se le nabavno mesto goriva.
Okoljska dajatev za emisije CO2 je opredeljena in zna?a za zgornjo koli?ino goriva 113.218.560,00?. Postavlja se vpra?anje kam ta znesek gre. Tudi. ?e ga moramo pla?ati EU, ostaja ?e vedno dejstvo, da je predvideni + dr?ave ?e vedno slebe 1,5 mrd. ?.
Objavljam tudi popravek izra?una.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Kako zapolniti luknjo v dr?avni blagajni. V?eraj je bila neka okrogla miza na to temo. G. Boskarol je omenil mo?nost polnjenja dr?avne blagajne s tro?arino goriva te?kih kamionov, ki dnevno kri?arijo skozi Slovenijo.
Jaz sem naredil okvirni izra?un +, ki bi ga lahko dr?ava imela na ra?un prodaje goriva tem potro?nikom na podlagi ni?je cene dizla, od katere bi imela koristi celotna dr?ava, tudi mi navadni dr?avljani. Prosil bi Bossa, ki je na tem podro?ju maher, da te izra?une preveri in poda svoje mnenje.
Izra?un sem prilepil v dveh variantah, ker ne vem, ?e bo tista v pdf prikazana.
Aha. Kak?na je potem re?itev? Nabava novega? Ali se ga spuca in dela naprej? koliko pa je cena novega?
Hvala
lp
IMV uravnava pritisk v common rail cevi iz katere se potem napajajo injektorji. Gre za elektro-megnetni ventil. ki ga nadzoruje CPU s pomo?jo senzorja ( ali dveh ), ki dajejo podatke CPU. Ta potem odpira, ali zapira ventil, ki vi?ek goriva visokotla?ne ?rpalke vra?a v rezervoar. Ko pride do nestabilnega delovanja, je najverjetneje vzrok v mehani?ni zapori ventila, ki zaradi obrabe, ali zamazanosti ne "poslu?a" povelj CPU. V tem slu?aju pritisk goriva v cevi ni zadosten, ali varira. To privede do nestabilnega delovanja motorja.
?e je ventil zapacan, ali delno obrabljen, je vredno poskusiti odpraviti njegovo "neposlu?nost" z aditivom Metabond Megasel Plus. Doza 250 ml s plasti?no dozirko stane 20 ?+ 3,77 ? po?tnine. Vsebina aditiva zadostuje za do 500 litrov dizla in pozitivno vpliva tudi na ostale komponente gorivnega sistema, saj ima poleg ?istilne funkcije tudi mazalno in k temu izbolj?uje ?e izgorevanje goriva. Torej najceneje bo? pri?el skozi tako, da najprej poskusi? s tem aditivom. ?e gre za te?ave, ki sem jih opisal zgoraj, ga bo aditiv povrnil v funkcionalno stanje. ?e pa na ta na?in ne bo uspeha, ga bo pa potrebno zamenjati, saj je obrab mehani?nega dela prehuda.
Podatke o aditivu dobi? na metabond. si.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Nisem temo sledil od za?etka. Opozoril bi na problem skupne te?e skupine vozil.
Pri te?i avtomobila in prikolice je potrebno upo?tevati omejitev voznika. Za B kategorijo je maksimalna dovoljena te?a obeh skupaj 3500 kg. ?e je ta te?a prese?ena je potrebno imeti dovoljenje za kategorijo C.
Pri tem se upo?teva maksimalna dovoljena te?a avtomobila in maksimalna dovoljena te?a priklopnika, ne glede koliko je dejanska te?a skupine vozil ob kontroli.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
V?asih, ko peljem pribli?no kak?nih 5 do 6 km se ob?asno za?ne, da mi motor malo cukne, mo? se mu zmanj?a, lu?ka engine utripa kak?nih 5 ali 6 krat se pri?ge nato takoj ugasne, motor dobi nazaj mo? in te?e kot da se ni ni? zgodilo.
To se mi jezgodilo v ?asu treh mesecev ze 2x. Na servisu so ga dali na tester ta pa ni? ne poka?e.
Ima mogo?e kdo kak?no idejo kaj bi naj to bilo?
Obstaja velika verjetnost, da bi to te?avo odpravil aditiv za bencin Metabond megalene (starej?i), ali pa varianta + (novej?i).
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Praviloma se vsa teflonska tesnila na vseh motorjih menjajo z demonta?o glave. Le malo vrhunskih mojstrov jih lahko zamenja brez demonta?e. Ker za menjavo teflonskih tesnil je potrebno sneti vse z ventila, tudi vzmet, in potem nima? stvari, ki bi ti dr?ala ventil, da ne zdrsne v valj. Ker pa je steblo ventila velikokrat "prekratko", ga potem nima? s ?im prijet, da ga potegne? nazaj. Pa tudi za snet zagozdo s stebla ventila, ki dr?i vzmet, je najla?je, ?e je ventil na drugi strani podlo?en. In ker vse to zahteva vrhunsko znanje in vrhunsko spretnost, se praviloma sname glava. Motorju, ne mehaniku, da ne bo pomote...
Najve?krat je tako, da je potem glava motorja na delovni mizi precej bolj dostopna in zato hitreje narejena, kot ?e bi se delalo na motorju. Pa ?e spotoma se pregleda same ventile in sede?e ventilov.
Na internetu je prikazano kako se to dela na miatinem motorju. Problem z be?anje ventilov se re?i tako, da se pomekne bat v zgornjo to?ko na tistem cilindru, kjer se iz ventilov sname teflon. Za do je potrebno posebno preprosto orodje z dvema "?eljustima", ki primejo teflon skozi vzmet in nato preko navojnega dela na sredini (podobno kot apciger) po?asi izvla?i teflon. Na njegovo mesto se da novega in sestavi zgornji del ventila in tako se potem z obra?anje glavne gredi re?i vse ostale cilindre. Pri tem je pomembno, d je tak poseg cenej?i in bolj priro?en, ker ni potrebno menjati tesnila glave in ga pozneje ?e zategovati. Vendar je o?itno tak poseg "?pansko" selo za uredne servise in tudi druge splo?ne mehanike, saj jim snemanje glave prinese ve? ?.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Ali je res, da se teflonska tesnila na ve?ini mazd ne da zamenjati brez razdiranja glave motorja. Vpra?ujem zato, ker se na citroenih to da pod pogojem, da ima mehanik posebne kle??e za odstranitev starega teflona. Gre za stro?ke takega posega, ki so v tem primeru ni?ji kot pri demonta?i glave motorja.
Mehaniki okoli Celja, tudi poobla??eni pravijo, da se to ne da, jaz pa dvomim v te navedbe.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Delo s poliestrom je vse prej kot nekaj lepega. Steklena vlakna in smola so namenjeni zdru?evanju v trdno snov. Ko se postavlja vlakna - mato na mesto, kjer se jo potem obdela, se z rokavicami dotakne? smole, vlakna se lepijo poteb povsod, na rokavice, na orodje. Bolj ko se jih re?uje?, raj?i te imajo.
Tako izgleda kalup (original je ?e spodaj, manjka ?e en sloj)
Tako pa izgleda orodje (manjkajo ?e ?opi?i)
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Fanta, ae posebej Alex kje delas? Bom imel coln za obnoviti
Nice work!
To bo? lahko uredil sam. Verjetno ma? kake udarnine, ki jih je potrebno zakrpat in ?e niso velike se da tudi z nekoliko druga?nim postopkom, prav tako poliester. Dobil bo? nasvete in spotoma se bo? u?il dela.
Tole bo kot ka?e res prava mojstrovina!
Kot ?e omenjeno, ni vse tako gladko kot ta del. Na drugi strani se je kalup sprijel z barvo in je pri razstavljanju dobil nekaj "modric", ki jih bo potrebno na originalu popraviti.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Jaz sem pred leti tudi pomagal pri predelavi kombijev v hladilne komore (za vozit ribe in podobno).
Sirius je zelo lepo opisal postopek.Je pa ?e ena zelo va?na stvar pri tem.
Ko se zme?a smola z katalizatorjem se zna zgodit, da ?e ga damo preve? , pride do tak?ne reakcije,da stvar lahko sama zagori.In ker imamo v delavnici kjer to delamo ponavadi ?e veliko acetona iza ?i??enje (ne nitra) in dodatne smole je lahko katastrofa tu.
Se pravi, nikoli ne pustit smole,ki katalizira brez nadzora.
Mi smo delali takole; za kalupe smo ponavadi uporabljali epoxy smolo, ker je izdelek veliko trdnej?i, nima topil in predvsem je odpornej?i pri razkalupljenju proti pokanju.
Dobi se ga v razli?nih barvah oz. lahko prime?amo posebne pigmente za ?eljeno barvo.Ponavadi izgleda izdelek bolj gladek kot navadna smola in se ga da izredno lepo spolirat.Pred nana?anjem smole v kalup moramo kalup obvezno namazati z posebnimi "odvajalci" oz. voski, da izdelek lepo smukne iz kalupa.
Steklena vlakna pa se meri v gramih;bolj fina za preciznej?a dela in groba za ve?je povr?ine.
Za delo z enim ali drugim je potrebno nekaj vaje in potem je vse skupaj igra?kanje.
Je pa res, da ?e potrebuje? ravne povr?ine obstajajo ?e narejene poliesterske plo??e razli?nih debelin in dimenzij.
Z smolo in vlakni jih samo spoji? skupaj.Tako si prihrani? veliko dela.
Nisem opisal vseh podrobnosti, ki si jih ti navedel. Jaz sem izdelal najprej "original", ki slu?i za posnetek kalupa. Povr?ina, ki se vidi ni ?e kon?ni izdelek. Na to gre formula5 vosek, nato nanos glcoata za kalupe na to je ?lo 5 slojev smole z mato. Kljub namazanem "originalu", je bilo precej otepanja pri razdvajanju kalupa, ki je izdelan iz 3 delov. Zaradi velikosti in te?kega dostopa "original ni bil idealno izdelan, ?e posebej na vrhu. Gre za povr?in 2,3x1,3m. Ravne povr?ine so mogo?e igra?kanje, ozki prehodi in vogali pa nikoli ne. Tu so lahko velike te?ave in mo?nosti za zra?ne mehurje. ?e posebej je pomemben prvi sloj iz 225g mate, da se ta sprime z gelcoatom, ker ta ni nosilen in se lahko pojavi luknja na delu z zra?nim mehurjem. Epoxi je seveda lepa stvar, vendar je tu tudi cena. To kar sem jaz delal predstavlja 500 ? za material, ?e bi pa za kon?ni izdelek uporabil epoxi, bi se pribli?al 1000 ?. Glede me?anja pa sem uporabil plasti?no posodo za me?anje barv z oznakami za koli?ino. Trdilec pa sem doziral dozirno fla?ico za Metabond aditive za gorivo, ki ima dozirni del ozna?en z ml. Je pa ?e veliko podrobnosti, ki niso navedene.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
?al imam zelo malo ?asa z ukvarjanjemz novo verzijo foruma in nisem ?e pogrunatal kako se dodajo slikce, saj je razlika med preteklim in sedanjim.. Pojasni na hitro postopek dodajanja slikc. Jih bom dal nekaj za poku?ino. Najprej izdelava modela, nato posnetek kalupa in na koncu izdelek kape, ki se dokn?uje v teh dneh.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Pred davnimi leti sem nekaj delal iz poliestra (reljef -zanimivo prav Nanos Trnovsko planoto in najverjetneje tudi Lokavc). Minimalno izku?njo sem pridobil s pomaganjem sodelavcu pri izdelavi "trupla" jadrnice. Ve?je povr?ine je nekako la?je obdelovati. Modrost je v tem, da zme?a? ravno prav?njo koli?ino s trdilcem, da jo porabi? preden se strdi. Nanese se najprej sloj, ki bo viden na zunaj. Ta ponavadi daje kon?ni izgled tako, da barvanje ni potrebno. Pogoj je dobro izdelan in pripravljen kalup. Nato gre armirna tkanina. Na ve?jih neravninah so manj?i kosi, na ravnih pa ve?ji. Armirno tkanino je potrebno prepojiti s smolo, da se lepo ule?e. Ne sme biti lasasta. Zra?ni mehur?ki se morajo "izgnati" izpod tkanine, saj je v nasprotnem laminat slabe kakovosti. Smolo se nana?a s ?opi?i in valj?ki. Za "izganjanje" zraka pa se dobi rebraste aluminijaste valj?ke. Nerodno je to, da se postopoma rokavice pri nana?anju tkanine zama?ejo. To se potem prena?a na ro?aj ?opi?a in po?asi je vse lepljivo. Smola in trdilec imata dokaj mo?an vonj. Zato je potrebno poskrbeti za zra?enje delavnice. Mislim, da se orodje pere z nitrom (sem ?e pozabil).
Po nanosu prvega sloja je potrebno, da se ta utrdi in potem "jovo na novo", toliko slojev kolikor ?eli? imeti mo?an izdelek. Vse v vsemu se da. Postopoma sloj za slojem izpili? znanje in postane? "mojster".
Razlike med delom s smolo in epoksi ne bi smelo biti, razen v primeru, da se za armiranje uporabljajo karbonska vlakna. Na TV sem gledal kako se morajo karbonski laminati zape?i na dolo?eni temperaturi.
V zadnjem mesecu sem obnovil izku?nje s poliestrom. Delam na precej velikem projektu izdelave "kape" avtodoma, ki ga predstavlja sestavina kabine s ?asijo Renault master in kamp prikolice Tabbert. Zadeva bo dolga 7,30 m in izdelava poliesterske spojlerske kape je velik izziv. Najprej je bilo potrebno narediti originalen model kalupa na "poro?emih" delih avtodoma, nato izdelava kalupa in na koncu izdelava kape, ki je v zaklju?ni fazi. Lahko povem, da gre za mukotrpen posel z ne?tetimi cach- 22. Torej, ?e kdo rabi izku?nje iz prve roke, sem na razpolago, oziroma bom, ko bodo glavna dela ?la proti koncu.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Ker v SLO i??em kak?no novo Mazdo 6 (staro cca leto dni) in je ?al NI, sem za firbec pokukal na eno Nem?ko stran. Tam je tak?nih avtov zelo veliko in sedaj me zanima kako je s ceno, z uvozom, z davkom...., skratka o tem NIMAM POJMA.
Sedaj pa me zanima kako poteka to pri nas. ?e ga kupim in uvozim, ali je ?e kak dodatni davek, ali ga lahko v SLO normalno registriram ali moram ?e kaj storiti, itd...
Ker nimam pojma o tem, se vsakemu ki mi bo dal pametno informacijo resni?no zahvaljujem!!!
Za tega, ki je prilepljen so dajatve :
DMV 337,50 ?
ugotavljanje skladnosti 96 ?
okoljska taksa cca 10 ? (?e je podatek o 0,0063 ?/kg, ?e pa je napaka na strani durs in je taksa 0,063, potem je taksa 100 ?)
Izvozne tablice cca 150 ?
+ tvoji stro?ki poti in prebivanja v Nem?iji.
gorivo za nazaj cca.80 ?
Za tega, ki je prilepljen so dajatve :
DMV 337,50 ?
ugotavljanje skladnosti 96 ?
okoljska taksa cca 10 ? (?e je podatek o 0,0063 ?/kg, ?e pa je napaka na strani durs in je taksa 0,063, potem je taksa 100 ?)
Izvozne tablice cca 150 ?
+ tvoji stro?ki poti in prebivanja v Nem?iji.
gorivo za nazaj cca.80 ?
V grobem so tvoji stro?ki blizu 1000 ?
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
a se da bo?nice gume kakorkoli popravljat? Na ve?ih koncih jo je prerezala kerami?na plo??ica. Druga? pa notranji pla?? in pleteno ogrodje gume ne izgledajo po?kodovani in tudi guma nima nobene bule.
Je pa zanimivo to, da Michelinka je bila predrta in uni?ena takoj, ko je moja draga prvi? zapeljala gor, medtem ko Savina pnevmatika razen povr?inskih po?kodb kar dobro kljubuje zlorabi kljub ve?kratni vo?nji ?ez ostro plo??ico.
Za mi?elinke je znano, da so ob?utljive na bokih in so razna plezanja po robnikih za njih lahko smrtonosna. ?e je samo gumi prevleka po?kodovana, potem se lahko po stari metodi vulkanizira z maso in orodjem za to. To le neke vrste prime? s pove?ano povr?ino, ki ima na strani, ki se popravlja elektri?ni grelec.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Polletnih vinjet pri nas ni oziroma so samo za kategorijo motociklov razred 1.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani