Mčk: nič bat, ta črni scenarij se itak ne more uresničiti.
Saj vem, da je na tem forumu veliko računalničarjev. Se vidi tudi po tem 0 / 1 načinu razmišljanja. Kaj če BI VSI to ali ono ... Zakaj greste takoj v ekstreme? Če vi delate po 100 ali celo 200 km na dan, to ne pomeni, da jih dela toliko prav vsako gospodinjstvo/hiša/prebivalec.
Elektrifikacija prometa se itak ne bo zgodila čez noč, niti ne bodo EV-ji imeli nikoli 100% deleža.
Jih bo pa 5 %, pa 10 %, čez deset let mogoče že 30 % ... In tako sproti se bo rihtala tako infrastruktura kot tudi proizvodnja energije. Fotovoltaika raste, kot bi jo sadili, še kako hidroelektrarno bomo naredili, če pa bo šel NEK 2 skozi, potem bomo pa sploh imeli sladke skrbi ...
Bo treba bolje prebrati napisano. Ti omenjaš neke varovalke, jaz pa samo moč ...
In še moj domači primer iz prakse. Gospodinjstvo ima priključek 1x 25A. EV se polni prek polnilnice (nastavljeno da to počne od polnoči naprej, ko je priklopljen) s 16A, kar znese 3,7 kW na uro. Pa ni nobenih težav.
Kaj torej ni izvedljivo? Glede na to, da bi pri blokovskih parkingih polnjenje naredili na novo, bi bile instalacije okej. Pa tudi če bi bil to zgolj šuko in z varovalko "zazihran" na 16A, bi avtomobile še vedno lahko cel dan in noč polnili s 13A in cca. 3 kW na uro. Pač podobno kot če bi laufala pečica ...
Če smo pa že pri času - za vštekat in izštekat polnilni kabel potrebuješ par sekund. Ne rabiš zraven avta stati, da se napolni. 😃
Pa še to naj razjasnim vsem vam, ki se obešate na silne ure in ure polnjenja. Pomislite, koliko denarja date mesečno za bencin ali dizel. Ki ga morate zaslužiti. Torej vi ne porabite le pol ure na mesec na bencinskih, temveč porabite vsaj en delovni dan (da ta denar zaslužite), torej bližje 10 ur na mesec za "polnjenje rezervoarjev s tekočino dinozavrov". Let that sink in ...
Ena računica tako na hitro-ni moja,a kar drži-gremo v Fužine v Lj...ali kam drugam po SLO-nima veze-en blok...recimo 12 štukov po 5 stanovanj...in če je na vsako stanovanje le en EV (pa vsi vemo,da temu ni tako!!!),je to 60 EVjev-pomeni mora za to biti zunaj 60 polnilnic (ker so počasne,in ker ni le en na stanovanje,in ker bo folk filal,ko bo doma,ne pa v službi)
60 EV-jev in 60 polnilnic?! Čemu? Saj sem napisal, da ni treba vsakega vsak dan polniti.
Lahko bi bilo 10 šuko vtičnic in bi bilo dovolj! Ne rabijo biti namenske niti ne hitre polnilnice. Že čez šuko gre 16A torej 3,7 kW x 24 ur = 88,8 kWh energije na dan. Torej za dva povprečna EV-ja nafilat. Na šuko!
Če bi bili pa tisti priključki kot v kampih za avtodome, bi pa komot šlo tudi do 22 kW (3x 32A). Ampak recimo, da bi jih pragmatično in dolgoročno vzdržno omejili na 11 kW moči (3x 16A). Pa bi rabil po 4 do 5 ur za nafilat en EV.
Zdaj mi pa razloži, kako bi EV funkcionirala, če bi vsi v blokovskem naselju kupili EV in jih hoteli polnit?
Ti jaz odgovorim...NE GRE.
Zakaj se kar naenkrat osredotočate na blokovska naselja? A sem kje napisal bloki? E, nisem. Napisal sem, da je EV primeren za skoraj vse, ki imajo/te hiše ali parkirišča z elektriko.
Pa tudi blokovska naselja se bodo čez 10-15 let uredila. Ja, vem, bodo zadnja na vrsti. Tako pač je. Bodo pa dobili nekakšne "polnilne otoke" - lep primer so Avant2Go parkirišča po Ljubljani, kjer se lahko polni 6-8 avtov.
Sploh pa - tako kot danes vsi v bloku niso isti trenutek na bencinski črpalki, tudi električne energije ne rabijo vsi isti hip. Sem že napisal, povprečni osebni avtomobil v SLO naredi 30 km dnevno. To pomeni, da bi se moral polniti enkrat na 7-10 dni. Izvedljivo? Absolutno.
Poznam pa tudi par ljudi, ki živijo v bloku in so si iz stanovanja potegnili elektriko do garaže, v kateri polnijo svoj EV. Vse se da ...
Realno že povprečen avto porabi 2l/h če stoji na mestu.
Start-stop sistem pa vemo da uničuje komplet štarter, alternator, akumulator in ostale dele povezane s tem početjem.
Kdo je tu nor kateri pravi da bo privarčeval z elektriko med čakanjem, če jo pa že ostali porabniki kradejo?
Seveda klimatizacija porablja baterijo EV. Iz prakse ti lahko povem, da je pozimi pri ogrevanju iz nule do 3 kW, poleti pa klima na polno 1 kW. In to je maksimalna poraba. Povprečje je seveda bistveno nižje, ko gre za vzdrževanje dosežene temperature.
Zdaj pa vzemi kalkulator v roke in računaj, koliko te stane elektrika za stanje na mestu in koliko bencin/dizel.
Pa zimska jutranja poraba za odmrzovanje avtomobila je nekajkratnik te, ki si jo napisal.
Za strošek dveh litrov bencina/dizla se s povprečnim doma polnjenim EV pelješ sto kilometrov ...
Ja, samo za razliko od Webasto, ki ga ima vgrajenega 0,00001% avtomobilov, ki jih vidiš, ima možnost daljinskega vklopa sistema gretja in hlajenja skoraj vsak EV na trgu/parkirišču. Ergo?
Ja, ne bo konec sveta. Sploh če ima EV toplotno črpalko. Plus je to, da ga lahko na 22C (ali karkoli želiš) ogreješ že doma, ko je še na polnilnici in se s toplim avtom odpelješ. Tega pa naši ICE žal ne znajo ...
Pa tudi če ga imaš zunaj na parkingu lahko ogrevanje kabine sprožiš preko mobilne aplikacije in te pozimi pričaka odtajan avto, medtem ko vsi ostali praskajo šipe, kolnejo zaledenele kljuke ipd.
Tudi Mazda MX-30 bo za koga, ki dela kratke relacije kmalu že prišla v poštev. Prihodnje leto se bodo po moje rabljene že dobile za 15 jurjev, kar bo poštena cena.
To, da lepite sem teste, kako dizel prej prevozi 1500 km pot je za 99,9999% ljudi irelevantno - ker nikoli ne gredo na takšno pot.
Povprečno vozilo v Sloveniji naredi cca. 30 km dnevno. Torej tudi poraba elektrike ni noben bav-bav.
Raje s prsti kažite na tiste, ki imajo toplotne črpalke za ogrevanje domov - tam pa gredo megavati letno ...
Saj pravim, zelo zabavno bo brati te prispevke čez deset let, ko vas bo vsaj tretjina vozila EV-je.
Vsi, ki imate hiše ali pa vsaj parkirno mesto z možnostjo elektrike, bi lahko že danes zelo enostavno shajali z EV. To, da se boste morali na 500 km poti do morja enkrat ustaviti za eno uro, vas pa tudi ne bo konec. Mislim, saj ste ta vikend eno uro stali v prometu, če ste bili na morju ali pa šli na Štajersko iz zahodnega ali osrednjega dela Slovenije.
Koliko ljudi gre na 1.500 km pot? In kako pogosto?
Še na tem avtomobilističnem forumu se komaj najde kak junak, kaj šele med "civilisti".
In kako je to relevantno za nas? Primerjati razmere na otoku z našimi? Ni enako. Ne glede polnjenja, niti cen.
Pa primerjati 15 let starega dizla in dve leti star EV?
Plus to, da mojster lepo sam pove, da za po mestu in ko 90 % polniš EV doma, je to to - je EV prava izbira. Torej, katero sporočilo si želel, da slišimo? 😃
Japonci so bile eni pionirjev EV-jev in hibridov pa jih poglejmo zdaj. Sploh ne silijo ne Toyota, ne Nissan, ne Mitsubishi, Honda Suzuki in tudi ne Mazda, da bi bolj resno posegli v EV-market. Zakaj, a mogoče kaj vedo kar ostali ne?
Japonci vedo, da so v težavah.
Toyota že 10+ let govori, kako bo naredila oh in sploh baterije, s katerimi bo doseg 1000 km. Pa nič. Samo "paperware".
Vmes je vse stavila na hibride, kar ji dobro uspeva (a niso brez težav), pa malce draži z vodikom (zgolj reklama, preveč težav za resno transformacijo prometa).
Nissan s svojimi EV-ji je vsekakor bil zaslužen za njihovo popularizacijo, zdaj pa postaja antireklama. Njihova nonšalantnost in odsotnost termalne nege baterije se jim bo močno maščevala. Baterije se napihujejo, reklamacij ne priznavajo. Prste stran, Nissan se bo sesul kot hiša iz kart.
Honda živi v nekem svojem svetu. Naredi luštno, a nišno stvar, ki je vsaj enkrat predraga za masovno rabo. Ampak, hej, niše ponavadi preživijo. Dokazali so, da znajo narediti EV.
Mitsubishi je probal z MIEV, ga celo "prodal" PSA, a ker ni bilo velikih prodajnih številk, ni bilo denarja za nadaljnji razvoj. In so se vrgli v PHEV, kateri tudi ni neki biser.
In potem je še tu naša draga Mazda. Drzen poskus z MX-30, ki pa od uporabnika zahteva preveč kompromisov. Prodajne številke niso dosegle pričakovanj.
Sam bi si zelo želel naslednika pa tudi Mazdo 2 in 3 ter MX-5 bi lahko elektrificirali. Ampak se bojim, da jih ne bodo ...
Tako da - kar se mene tiče, nisem ravno optimističen glede prihodnosti japonskih EV.
Nič nisem osebno prizadet, le ne maram pljuvanja po EV-jih kar povprek.
Kar pišeš, drži. Težja popravila so dražja, sploh če je poškodovana baterija, posledično tudi zavarovanja.
Ampak pri normalni uporabi vozila in scenariju, da to življenjsko dobo preživi brez nezgod, pa je vzdrževanja bistveno manj in je pod črto cenejše.
Mnogi med vami se sploh ne zavedate, na kakšnih ekonomsko tempiranih bombah se danes ljudje vozijo. To so predvsem razni hibridi ter turbo dizel in bencin mlinčki. Ketne pokajo, menjalniki se kvarijo, hibridne baterije crkujejo, EGR, DPF - vse to so draga popravila v ICE svetu.
Enkrat sem že napisal, pa se bom ponovil: čez 5 do 10 let boste ob nakupu rabljenega vozila raje izbrali EV kot pa ICE, saj bo "bolj varna izbira".
Ja, lahko bi tudi Teslo dal popravljat kam drugam. Pač h kleparju na kleparska popravila.
Še enkrat - če bi prebrali izvirnik - gre članek o tem, da so stroški popravil za rent-a-car višji.
Za kakšna popravila gre? Tipične rent-a-car poškodbe - odbijači, luči, platišča, pleh ... Pa še ti novi avti imajo v nosu kak radar, kar tudi ni poceni za menjavo. Original stvari so drage.
Niso "predragi za vzdrževanje", temveč so "popravila poškodovanih vozil nadpovprečno draga".
Kar je logično, saj je veliko aluminija, poleg tega rent-a-car podjetja poškodovana vozila popravljajo na uradnih Tesla servisih, ki seveda niso poceni (kot ni noben uradni servis).
Ampak važno, da možakar nabija vaše klike in prodaja oglase ... 😃
To, koliko je "EV-hejterjev" na tem svetu, ki se z EV še sploh peljali niso/niste, mi daje misliti. Mogoče bi moral tudi sam imeti "pro-EV vlog", saj bi mi že z vašim pritoževanjem in negodovanjem med komentarji generirali lep promet ...
Ma, baterije v teh Toyota hibridih so ponavadi fuč med 100.000 in 150.000 km (odvisno kako pogosto je priganjan in stoji na vročem soncu), samo avto tega takrat ne javi. Dobra stvar je, da ne gorijo in da so popravljive.
Kako veš, da je baterija fuč? Poraba znatno naraste (ker ni toliko pomoči elektrike). Kako je s prepričevanjem prodajalca/uvoznika, da baterija ni več okej, če avto ne pokaže napake, pa ne bi vedel. Verjetno je bolj podobno boju z mlini na veter.
Tole pa zna bit en od Avant2GO -ovih avtov za carsharing. Oni imajo namreč polnilnico v garaži pod kongresnim.
Ampak smešno a ne, eni se še kar trudijo razlagat, da električarji manjkrat zagorijo kot ostali pa se ne spomnim v lajfu, kdaj je gorelo v garaži kongresca.
Zagorel je električni golf voziček, ki ga uporabljajo za zastonj prevoze po Centru, tako imenovani Kavalirček.
Je pa bolje napisati električno vozilo, kar tudi je, saj se tako lažje manipulira
Jaz sem tak CH-R vozil samo po mestu, tako da glede tega težko rečem.
Sem pa vozil tudi Corollo s tem motorjem in se kar pošteno premakne (jih imajo tudi policaji ...). Poraba okoli 5-5,5 mešane vožnje, če bo več hitre AC pa 6.
Jah, naj ti ga da na dvigalo pa sname plastiko in poslika od spodaj (če ga ne bo prej obrisal). Če ga bo pa hitro/slabo obrisal, se bo pa itak videlo, da je mastno (ali sveže brisano).
Pol imaš pa še tale seznam:
Owners of OM651 engines commonly report problems with different coolant leaks. One of the more common ones, even at low mileage, is a coolant leak at the O-ring sealed pipe junction that is located at the bottom of the diesel fuel filter.
Other standard coolant leak locations you should be aware of include:
Heater matrix
Water pump housing
Thermostat housing
Pipes and fittings around the fuel filter
Plastic elbow on the pipe that leads to the heater
EGR valve seals
Radiator
If you own or plan on buying a used car with the OM651 diesel engine make sure you check for any leaks on the floor where the car is standing. You should also check the coolant level and monitor it regularly if you decide to buy the car. If you Google “OM651 coolant leak” you can have fun for hours.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Mčk: nič bat, ta črni scenarij se itak ne more uresničiti.
Saj vem, da je na tem forumu veliko računalničarjev. Se vidi tudi po tem 0 / 1 načinu razmišljanja. Kaj če BI VSI to ali ono ... Zakaj greste takoj v ekstreme? Če vi delate po 100 ali celo 200 km na dan, to ne pomeni, da jih dela toliko prav vsako gospodinjstvo/hiša/prebivalec.
Elektrifikacija prometa se itak ne bo zgodila čez noč, niti ne bodo EV-ji imeli nikoli 100% deleža.
Jih bo pa 5 %, pa 10 %, čez deset let mogoče že 30 % ... In tako sproti se bo rihtala tako infrastruktura kot tudi proizvodnja energije. Fotovoltaika raste, kot bi jo sadili, še kako hidroelektrarno bomo naredili, če pa bo šel NEK 2 skozi, potem bomo pa sploh imeli sladke skrbi ...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani