eni imate pa res teorije da ?loveku slabo postane... ti??ite svoje naprej kot da je to va?a vera
Boss 90% folka menja al po treh, al po ?estih letih avto naprej zato, ker ho?e neki novga, eno spremembo in ne zaradi od tebe na?tetih faktorjev... pa si lahko tolma?i? kakor ?e?, to je dejstvo
Pozablja? tudi na eno stvar pri novem avtu... za?etni kapital! Je treba imet 30k?, da si ?lovk lahko gre po novo mazdo! ?e pa si ?lovk postavi mejo pri 16K?, se pa lahko odlo?i... a grem po novo kio ceed, al pa grem po dve leti star premium avto? Ajd za kaj se bi ti Boss odlo?il?
Najbolj mi je pa zanimiv folk, ki ima kredite 400?, samo da ima NOV avto (oz. ima leasing, ker takega kredita povpre?en slovenec itak ne dobi), ko pa je treba mulcu zvezke za ?olo kupit, je pa vse takoooo drago....
Sej tko kot ti mene ne more? razumeti pa? jaz tebe tudi te?ko, ker matematika je ?isto enostavna.
Bom zelo na kratko:
-moj primer - za ?est let star avto dobim 7k?, nov me pride 27k? - rabim torej ?e 20k?. v ?estih letih od nakupa prej?njega sem vsak mesec dal na stran 278?, pa je brez obresti in brez da bi rabil vzeti kredit moj nov avto. Ta znesek si lahko takoj privo??im, ker ne kadim, ne pijem ne kave ne alkohola. Vse se izzide BP. Takoj po nakupu dam spet vsak mesec tak znesek na stran, da bom imel ?ez ?est let spet mo?nost nakupa novega avtomobila.
- zdaj pa tvoj primer, za tri leta starega si dal 16k? in ?ez tri leta bo? verjetno te?ko dobil kaj dosti ve? kot 6k? saj si drugi lastnik. torej bo? rabil za 16k? dodati ?e 10k?, ker ima? za to na voljo tri leta spet rabi? za vsak mesec dat na stran natanko toliko kot jaz (278?). In to z eno veliko razliko jaz se tri leta vozim v mlaj?em avtomobilu in na za?etku novem. Je pa res, da ti si pa? dva avta zamenjal sam sta oba stara in rabljena pa kakor koli to vzame?.
to je ta razlika, ki je v bistvu ni in zmotno prepri?anje kako ugodno pride? skozi z nakupom rabljenega avtomobila - samo to ho?em dopovedat.
Pa ?e eno zadevo, da ne pozabim... ?e, dajem vsak mesec vezat teh 278? (4% letna obrestna mera) bom po 6 letih imel ?e dodatnih 2500?, ?e jih daje? ti bo? imel po treh letih 600? in po naslednjih treh ?e 600?. Se pravi skupaj 1200?, kar je 1300? manj kot jaz.
Za zaklju?ek pa samo to... bi takoj kupil Ceeda, ki je odli?en in zanesljiv avtomobil sploh za to ceno je pa res, da ni tolk eminenten kot Mazda.
Boss hecno mi je samo to, da pi?e? kot, da bo vsak rabljen avto imel te?ave. Glej, ?e nekdo kupi 2 leti staro Mazdo 6 z realnimi kilometri (pa, da niso v ?tartu na 150.000 km) mislim, da se bo isto fural brez te?av kot ti lep ?as. In kon?na ra?unica bo v prid rabljenemu. Ne trdim pa, da je nakup novega neumnost iz tega stali??a, da si zihera?. Ampak tudi z novimi je v?asih res problem pri uveljavljanju garancije. Sploh, ?e kupi? kak ?isto nov model z porodnimi te?avami.
Saj je napisal, da po treh letih menja avto zato ker se ga naveli?a, ker ho?e drugega, bolj?ega, lep?ega, uporabnej?ega, mo?nej?ega. Stvar okusa. Jaz ga razumem, mene tudi v?asih prime, da bi ?e kaj drugega probal.
Sicer se pa umikam iz debate ker sem ?e navajen, da imamo tu tako razli?ne poglede, da ne bo nih?e nikogar prestavil niti za milimeter. Niti, da bi pogledal iz drugega zornega kota.
To je nesmisel, da se umika? iz debate, ker edino tako lahko vsak pove svoj vidik gledanja saj ni nih?e rekel, da imajo tisti, ki kupijo rabljen avto pa narobe. Jaz samo trdim, sploh se je pa za?elo z Borutovim postom, ki je hotel verjetno tudi sam sebe prepri?at, da je vseeno manj potratno kaditi, piti kavo pa kak pir?ek na dan in kupiti tri leta rabljen avto, kot pa ni? od tega pa imeti novega. Dokazal sem mu na lastnem primeru, da ?e brez ?ikov, kavice in pira je to nesmotrna izbira sploh za tiste, ki delamo veliko kilometrov.
Zdej pa bistvo odgovora na tvoj post:
Da, z mojim avtom, ki sem ga vozil od ni?le bi verjetno (bomo videli kaj bo v naslednjih 100.000km) se upal kar veselo potegnit preko 200.000km - vem kaj delam z njim, kako ga vozim in kako vzdr?ujem. Vse o mojem avtu mi je znano od prakti?no nakupa, do trenutka, ko se bom odlo?il za prodajo. Tako, da ja verjetno, ?e bo potreba in se ne bo izkazalo kaj nepredvidenega, ga bom lahko vozil ?e precej preko 200kkm brez neke bojazni velikih stro?kov. A si to upam, trditi za rabljenega, kjer nisem vedel, kaj se je na za?etku po?elo z njim - niti pod razno ne. Ja lahgko bo vse OK lahko bo pa treba narest generalno.
Ampak vseeno dejmo nekaj stvari razjasnit:
Do 200.000 na?eloma naj ne bi ?lo ni? izrednega niti sklopka, niti amortizerji, turbina, visokotla?na pumpa vsaj pri normalni uporabi ne.
Kaj pa po 200.000 recimo do 300.000 - hmmm
-drugi velik servis - sigurno
-sklopka - skoraj sigurno razen, ?e je bil avto samo relacijsko vo?en
-amortizerji - sigurno (obraba zaradi kilometrov in leta)
-turbina - lahko ja lahko ne ampak verjetnost, da ne ni ve? tako velika
-injektorji - zelo verjetno, da vsaj kak?en, ?e ne ?e kar vsi... spet odvisno od na?ina uporabe
-kon?niki, le?aji - ?e slu?ajno ?e niso ?li pred 200.000km so skoraj sigurno zdaj na vrsti. ?e kak?na roka ipd verjetno tudi
-vsaj ena menjava zavornih oblog in diskov
-menjalnik, motor (recimo bat) - bo Labi povedal ve? o tem.
-izpu?ni sistem, predvsem kak?en DPF filter pri dieslu
-zra?nost volanskega mehanizma zna biti tudi te?ava
-kak?na pumpa bo tudi oddelala svoje
-elektrika zna tudi ?e kje ponagajat - stikala, obvolanske ro?ice pa ?e kaj bi se na?lo , pri bencinarjih recimo ?e kabli in v?igalne tuljave.
-egr
-imv
-tudi kaka rja bo ven udarila
itd itd
Pa ?e enkrat poudarim spet je odvisno od avta in na?ina vo?nje ampak procent, da bo treba kaj od tega menjat je pa? ?e zelo visok in moja groba ra?unica je, da od 200kkm do 300kkm rabi? imeti pripravljene vsaj 4 jurje za redna in izredna popravila. To je vsaj 1,5x ve? kot pa za prvih 200kkm skupaj.
Prvi?-nih?e ni rekel,da se ne sme kupovat novih avtov;ugotovili smo le,da je metanje denarja stran.
To ste "ugotovili" le tisti, ki ne bi kupili novega avta. Jaz sem na mojem primeru dokazal, da to ?e zdale? ni res in da je menjava dveh tri leta starih avtov dra?ja kot, ?e na za?etku kupi? enega novega za ?est let. Se pa strinjam, da ?e dela? malo kilometrov pa je resni?no bolj?a izbira nakup rabljenega, ?e bolje, ?e je starej?i od treh let, ker je res izguba majhna avto pa je uporaben ?e dolgo ?asa.
Tretji?-tudi pri novem avtu lahko naleti? na porazen avto in ima? potem probleme z servisi in uveljavitvijo kak?ne napake,ki je te?ko dokazljiva.Tudi kupuje? sre?ko.
?e zdale? ne toliko kot, ?e kupuje? rabljenega iz druge roke brez garancije. Seveda je mo?no, da ima? tudi pri novem sranje samo ta mo?nost je precej majhna napram mo?nosti nakupa ma?ka v ?aklju pri rabljenem avtomobilu, kjer prakti?no o zgodovini uporabe ne ve? ni?esar.
Pa dejmo en tak precej nazoren primer omenit - se spomni? Suicidalove ?estke 2.3 s GT opremo, ki mu v vro?ini ni hotela v?igati. Servis se je trudil kar nekaj ?asa, menjali so kar nekaj stvari pa kar nekajkrat je bil avto gost MES-a. A ker je bil v garanciji Suicidal ni pla?al ni? razen porabil je nekaj ?iv?kov. Zdaj pa vzemi primer, da bi se to zgodilo na rabljenem - kak?ni bi bili stro?ki? Verjemi, da ogromni.
?esti?-tukaj se strinjam s tabo.Ni mi jasno,zakaj ljudje menjajo avte vsake tri leta,?e je avto dober in gre.
No tukaj si pa zadel fundamentalno vpra?anje - zakaj ?e po treh letih? Odgovor se ti lahko skriva odstavek vi?je pa dajmo malo ?pekulirat kaj vse vodi ljudi, da avto menjajo po treh letih:
-se bojijo stro?kov, ko avto ni ve? v garanciji - ?e je to pol ni tolk strahu, da tak avto ne bi kupil
-se ga naveli?ajo - ?e manj strahu pred nakupom
-potrebujejo denar - tudi ok
-avto dela probleme in bi se ga radi znebili - ti problemi ratajo nato tvoji saj ga ni prodajalca, ki ti jih bo pred nakupom obrelodanil
-avto je bil zaleten in kozmeti?no sicer dobro popravljen a vseeno ne preve? izurjeno oko tega ne vidi - spet slab nakup, lahko celo nevaren
-avta bi se radi znebili predno nastanejo ve?ji stro?ki (velik servis, menjava zavornih oblog, diskov, gum itd itd) - kljub ugodnemu nakupu so ti stro?ki nato tvoji in znajo hitro iti v obmo?je par tiso? evrov.
-avto je bil na lizing oziroma poslovni najem - s takimi avtomobili se redko dela lepo, ker vejo da bodo ?li ?ez tri leta v prodajo - loterija, ?e mene vpra?a?, ker avto je lahko ?e mo?no zgonen pa so zamenjali par najbolj vidnih delov, da se tega ne vidi.
-avto je delal v izjemo zahtevnih razmerah, recimo, da ga je imel nekdo, ki ga je vsak dan vozil v strm ridast hrib - takemu avtu se hitro obeta, menjava sklopke, kon?nikov, le?ajev, tudi turbina zna biti na udaru, ?e je uporabnik ni znal pravilno ohladiti
-avto sicer ima tri leta, a zgoljufane kilometre - big problem, ker so lahko zame?ani tudi intervali servisov in na koncu se ti zgodi, da zajebe? ma?ino, ker ti odtrga jermen o sami obrabljenosti celega avtomobila pa raje ne bi
No tole bi bili po mojem glavni vzroki zakaj prodaja po treh letih, zaklju?im lahko edino to, da ima? lahko sre?o pa je avto v treh letih naredil 100.000 relacijskih kilometrov in je ohranjen tako vizualno kot tehni?no v nulo, lahko pa ima 50.000 mestnih kilometrov, ve?ino z neogretim motorjm pa ve? kot tretje prestave skoraj ni videl. Tak je lahko v precej poraznem stanju v drobovju kar bo? pri nakupu te?ko videl pa ?e si ?e tak ekspert.
In vse kar je zdejle napisano se pri novem avtomobilu ne more zgoditi saj za?ne? z uporabo iz prakti?no ni?le, ?e pa se ?e poka?e napaka je pa garancija na vrsti.
js avte menjam na tri leta... tako da na to gledam ?e bolj kriti?no, ker avto v prvih treh letih zgubi polovico svoje vrednosti... mam napako da se hitro naveli?am ene zadeve
Sam ti si vzor?ni primer tega kar sem napisal in v ?estih letih bo? menjal dva avta, jaz pa ?e ne bo kake smole pa? samo enega in v takem primeru ne pri?para? ni?, ker si kupil rabljen avto, ?eprav te verjetno manj boli srce, ko ne da? pri nakupu toliko denarja kot za novega, ?ez leta pa pa? skoraj natanko toliko.
Se pa strinjam s tem, da ?e se hitro naveli?a? je pa? bolj?a tvoja izbira, ker ?e prodaja? nov avto po treh letih je pa res prevelika zguba ampak ?e dobro, da so taki ljudje, ki to po?nejo, ker ?e jih ne bi bilo, potem tri leta starih avtov sploh ne bi mogel kupiti
res je
ampak Labi, dej ti povej, k dela? pribli?no tolk km na leto kot jaz al pa ?e kej ve? .. a mam point al ga nimam?
Avto je realno v denarju vreden le toliko kolikor so kupci pripravljeni od?teti zanj in ga res kupiti ter odpeljati. Drugo pa je kolk je avto vreden uporabniku, ki ga ne misli prodajat - na?eloma bistveno ve? kot pri prodaji.
o je je to point....po vsej verjetnosti ti vsak povpre?en popoldanc naredil bolj kvalitetno od uradnih ?alabajzerjev in bo? imel za 2x ni?jo ceno ravno tako zrihtan avto...in spal mirno
?e 1x... gre se za to, da obdr?i? garancijo in da te v prvih treh letih na?eloma ne sme ni? nepredvidenega presenetit. Po 100.000 tiso? pa pa? servisira? kjer ti pa?e
pa tale tvoja cifra koliko si vrgel za servis v zadnjih treh letih mi ?e na dale? smrdi...razen ?e dela? servise na 35k km (v tem primeru pa verjamem da bo avto po 200k km za odpis).
Takole na hitro iz glave si pri 35k km ki jih naredi? v povpre?ju na leto naredil do sedaj 105.000 km in si ?e dela? servise na 20k km si peljal avto ?e vsaj 5x na servis.....in pla?al samo 800? z tem da je bil zadnji po vsej verjetnosti velik servis.
Pomojem je ta tvoja cifra za "mirno spanje" nekje okoli 1600-2000?/3 letih..........sedaj pa samo za primerjavo v zadnjem letu in pol sem prevozil 42k km, v tem ?asu sem naredil en velik servis z menjavo vseh diskov in plo??ic (600?) in en mali servis (120?) in bom do 105k km naredil ?e 5 servisov (jih delam na 15k km) in porabil 1320? pa ne pozabi da je bilo tukaj zajeto ve? kot samo goli servisi......tako da si na podlagi hitrega izra?una skoraj upam trditi da za mirno spanje ti zme?e? v 3 letih min. 700? ve? kot jaz z tem da imam jaz bolje/ve?krat poserviseran avto kot ti
OK, da razlo?im, na avtu imam 88.000km s tem, da sem v prvem letu naredil "le" 18.000km, ker sem ?ivel v LJ, zdaj sem pa dve leti v Logatcu in je porastla kilometra?a na 35.000km na leto. Se pravi sem imel 4 redne servise do danes - servisi so na 20.000km.
Tko kot jaz tebi verjamem kolk te pridejo servisi pri neuradnih bo? moral tudi ti verjeti kolk mene pridejo pri uradnih. Pa da ?e enkrat ponovim - zra?nega filtra ne menjam, ker imam notri k&n tko, da je od menjav le olje, filter za olje in kak mikrofilter na vsake toliko. Plo??ic, diskov pa ?e nisem menjal tako, da je to to in kr verjemi, da so to moje cifre servisa.
Veliki servis se dela pri Mazdi na 120.000km tolk za informacijo.
Sem pa napisal, da v ?tirih letis s prej?njo ?estko , kjer je v?tet tudi veliki servis pa je bilo 1800? - avto pa je imel cca 136.000km, ko ga je en neprilagojen butelj nagazil.
?e primerjam s tabo in s podatki, ki si jih navedel bo? ti dal za prevo?enih 200.000km cca 2.600? Jaz pa ?e ?e vra?unam eno menjavo plo??ic in diskov tam nekje 3.200k? za isto kilometra?o.
Se pravi je razlike med nama 600? v ajde pribli?no ?estih letih, ?e gledam iz mojih o?i, kar pomeni 100? razlike na leto ali manj kot 10? na mesec. A to je res tolk razlike, da je vredno cele debate klele :ne vem:
Sicer ne vem pri koliko km si ti avto kupil in koliko jih bo imel, ko bo? ?e ti prevozil svojih 200.000km. Verjetno bo bla ?e kak?na sklopka v igri, kar jaz upam, da se bom izognil tej menjavi, pa ?e kej se bo na?lo?
Glej Mad se ne prepucavam sam govorim o dejstvih in posku?am objasnit o zablodah, ki jih nekateri vidijo kot ne vem kak?ne prednosti ?eprav na dolgi rok niso ali pa niso omembe vredne.
?tiri mesece nazaj sem kupil mazdo ki je bila po ra?unu 28K?... js sem dal zanjo 16k?.
?e bi kar zdej ?el prodajat ne bi zgubil ni? oz. max 1k?, ker so pa? cene na trgu take... koliko bi zgubil pri novi po ?tirih mesecih, ker ni ve? s trgovine? 3-4-5k??... kdo zdej zgubi ve??
?e za samo ta denar, ki ga NISEM izgubil v ?tirih mesecih lahko pet let delam vse redne servise...
Avto ni nikoli bil racionalna nalob?ba, ?e najmanj v teh ?asih... ?e manj pa je avto danes pokazatelj premo?enja... vsak mulo si lahko na leasing kupi avto pa tut ?e sploh nima redne zaposlitve
Sej to te razumemo, ?e gleda? strogo kratkoro?no (nekaj mesecev) je ra?unica ampak verjetno nisi kupil avta za par mesecev ampak za dalj?e obdobje, torej ?e gleda? dolgoro?no pa si preberi moj izra?un narejen po cenah, ki so bile na avto.netu in verjemi, da izra?un dr?i in da se nisem ni? izmislil.
misli? signala? lahko ti re?em da nevem namontiraj pa poro?aj Dejstvo je da radijo lovi slabo,ko sem se vozil s tanovo 6 v lj koncu in obrobju ,lovi radio belvi ki pa je gorenski radio?!#$%&/???? 3x boj?i sprejem.
To je res... nove ?estke imajo anteno vgrajeno v zadnje steklo, ?e se ne motim. Sprejem je odli?en tako, da sem ve?ino ?asa ker na "radiu" in CD-je poslu?am le na dalj?ih poteh.
Kdo pravi, da ?e ima? rabljen avto, da ima? slabega mehanika ter ne spi? mirno? :ne vem:
To ni point... point je bil v odgovoru, da ?e ho?e? obdr?ati garancijo mora? iti na uradni servis, kjer pa? pla?a? ve? kot pri popoldancu. Se pravi mora? prva tri leta pa? servisirat na uradnem in to je v mojem primeru cca 800? pri popoldancu bi bilo pa verjetno 400? sam pol pozabi na garancijo.
Ve?ina bi konec koncev za nov (ne rabi biti ne vem kako dober) avto rabila tudi kredit.
E vidi?, jaz avto do danes nikoli nisem kupil na kredit... kupil sem takega kolikor sem imel privar?evanega denarja pa ?e to ponavadi mi je na ra?unu ostalo ?e kakih 5 jurjev zaloge - se pravi sem kupil po SVOJIH ZMO?NOSTIH. To je bistvena razlika, ?e nekaj kupi? zaradi tega, ker si bil "priden" pri razporejanju denarnih sredstev, drugo pa je, da vzame? 30k? kredita za recimo Mazdo 6, ?eprav bi si lahko za pol manj denarja kupil zelo soliden avto sicer z manj opreme in slab?ega ampak bi ga kupil vsaj nekje v okviru svojih zmo?nosti ne pa da nato naslednjih 5 let gaga?, ko odpla?uje? kredit 570? na mesec. Za 15 jurjev bi bila mese?na obveznost pa? 285?, kar je la?je za odpla?at. Oziroma ?e odpla?uje? 570 na mesec si tako skozi v dveh letih in ?tirih mesecih.
Evo ravno to sem hotel napisati. Isto je z velikim servisom, ki naj bi ga po Bossovem (govorimo o istih kilometrih!!) rabil na rabljenem avtu delati 2x? Pa bremze mora? ob isto narejenih klometrih menjati dvakrat?? Priznam edino gume menja? 1x ve?, ?e slu?ajno dobi? slabe. Kaj pa, ?e bi dal 10.000? za avto, se fural isto ?asa, pla?eval pol cenej?i servis. In ja, ?e kupi? dobro bo ta avto ravno tako delal do 200.000km ali ve?. Neka fama je, da pri 200.000 je pa pol podvozja za zamenjati ampak to je pa ?isto odvisno kak avto kupi? in kje se fura?. Pa tudi, ?e je sem ter tja kje kaka roka za zamenjati to spet ni tak bankrot.
Ste pa zapeli za teh 200.000km . Glej jaz rabim avto, ki me vsak dan, da ?isto vsak dan pelje 100km. Rabim ga za na ?iht, rabim ga tudi v slu?bene namene in te?ko si privo??im, da sem brez tud en dan. Avto mora biti zanesljiv kar pa s ?tevilom km pa? pada. Nimam tega ?asa, da bi enkrat rihtal menjalnik, drugi? sklopko, tretji? roke, pa kon?nike, amortizerji pa le?aje, pa kak?en bat, obro?ke pa filter, senzorje, turbina, injektorji, visokotla?na pumpa, egr, imv pa bohvedi kaj ?e. Tud elektronika ni ve?na, sploh zna biti pri novej?ih avtih ve?ji problem kot pri avtih iz devedesetih.
Res dejmo si nalit ?istega vina in si priznat, da tako pa? je in da stro?ki po 200.000km se pove?ujejo, sploh pri avtomobilih, kjer ne ve? kako so bili vo?eni predno so pri?li v tvoje roke.
Z malo sre?e se da kupiti dober avto medtem, ko ti pi?e? kot, da je 90% avtov na avto.net tako zjebanih, da bo zanje v istem ?asu treba vr?ti za izredne servise toliko, da bo cena avta s stro?ki vred pri?la na isto raven kot, ?e bi kupil nov avto za 30.000?.
To?no to Symon kar pravi? z malo sre?e pa ?e dobro kupi? in da je ?isto odvisno kaj kupi?. Uporabil sem samo tvoje besede, kjer si lepo dokazal, da je kar precej odvisno od drugih faktorjev, ki so vsi ve? ali manj vezani na sre?o. Meni osebno je te?ko dat par tiso? ? pa upat, da bom imel sre?no roko pri izbiri.
Pri zadnjem delu stavku pa zavaja? in manipulira? z mojimi navedbami. Nikjer nisem napisal, da bo? pri?el s servisi za rabljen avto na 30.000?. Sorry ampak tole si se pa prav gladko izmislil. ?e 1x preberi kak?no primerjavo sem dal - bil je pa odgovor na Borutov post, ki me je hotel prepri?at, kolk bolje bi bilo, ?e bi kupil nekaj let star avto za kakih 10.000? ceneje kot novega in sem mu popolnoma z dejstvi dokazal, da pa? nima prav. ?e mi zna pa kdo razlo?it druga?e in da sem bedak, ker kupujem nov avto ne pa par let starega pa naj izvoli.
Se pa strinjam, da ?e kupi? 5-6 let star avto pa je finan?no sigurno bolj?a izbira za nekoga, ki dela 10-15kkm na leto ali celo manj. ?e pa jih dela? 35kkm in ve?, kot jih delam jaz in da sem na cesti v povpre?ju kar par ur na dan pa verjetno vidi?, da se mi tak na?in ne izzide.
pa dobro ?e gremo primerjat ?ike, kavice itd.. pa avto pol je stvar jasna....grem pa raje na dopust kot se vozim z novim avtom, raje kam peljem svojo drago kot pa glancam nov avto in ?tudiram al bi al nebi nekam ?el ker to ko?ta...
aja pa pri vseh teh tvojih ra?unicah si pozabil na en davek ki ga mora? pla?evati ?e ?eli? da je tvoj avto pod garancijo....zasoljeni servisi
torej ko dela? ra?unico napi?i ?e koliko si do sedaj vrgel mazdini servisni mre?i zato da se vozi? brez skrbi
Za prej?njega v ?tirih letih skupaj z velikim servisom cca 1800? za tega pa do zdaj cca 800?. Veliko? Ma kaj pa vem, v?asih je treba kakih 100-150? na servis dat ve? pa spi? bolj mirno, ker ve?, da je vse pod kontrolo. :ne vem:
aja pa Boss, ?e eno pripombo mam...ko kupuje? rabljen avto so tudi gume zraven (dostikrat dobi? tudi drugi komplet, ?e si folk kupi npr drug avto z drugimi dimenzijami gum) tako da lepo prosim ne pisat kot da mora? pri rabljenem avtu ?e takoj k vulkanizerju
Nikoli nisem napisal, da takoj - ampak v naslednjih treh letih pa ziher.
Gledam iz svoje porabe gum. Ravno par dni nazaj sem menjal komplet letnih gum, ki so bile ?e gor od za?etka. Se pravi, da s kombinacijo kompleta zimskih in kompleta letnih prevozim cca 100.000km. Torej bom za naslednjih 100.000 rabil menjat ?e en komplet zimskih.
Pri rabljenem pa mo?no dvomim, da ti ga bodo dali pri nakupu s kompletom popolnoma novih gum. ?e ?e pol bi mel stra?no sre?o al pa bi bil prodajalec mal neumen, kar je redko. ?e pa bi bile menjane pred par 10kkm pa ponavadi gor dobi? gume, ki tud pribli?no niso na nivoju gum, ki bi si jih sam kupil. Ampak vseeno to pomeni, da bo? moral, do preteka naslednjih 100.000km menjati ?e enkrat, lahko, da par deset tiso? km pred prodajo... ampak kupit jih bo? moral.
Tko, da moja trditev dr?i v vseh primerih le v primeru, da ti ga prodajo s popolnoma novimi gumami, kar je skoraj nemogo?e.
Za zimake velja isto - razen, da ti dajo zraven nove jih bo? moral v naslednjih treh letih spet kupiti.
?e enkrat preberi... pri novem ima? garancijo, pri starem pa ne - vse ostalo je pa samo vpra?anje kolk ma? sre?e. Lahko dobi? tako Lagunu, katere se je re?i Jo?a pa pa ima? lahko parmanentno naro?ilnico pri svojem serviserju. Ampak kakorkoli ?e verjetnost, da ?e svoje novo vozilo uporablja? pametno in da ga ustrezno mirka? bo veliko veliko manj?a verjetnost, da gre kaj narobe kot pri tri leta starem za katerega ne ve? kaj vse se je po?elo z njim.
Verjetno ima? kar sre?o, da s tvojim avtom ni ni? narobe, lahko pa da bo? pa z naslednjim imel celo ?talo - to nikoli ne ve?.
Seveda avto ni nujno, da je za odpis po 200.000 to nisem nikjer trdil se pa takrat po navadi za?nejo pojavljati dodatni stro?ki, ki so povzro?eni s strani obrabe. Starej?i kot je avto ve? stvari je treba menjati in to je dejstvo.
Iz mojih osebnih izku?enj sem imel z avtomobili ?e najve? problemov s tistimi, ki sem jih kupil rabljene. Novej?i kot je bil avto manj je bilo te?av. Z novo kupljenimi pa teh izven garancije skoraj ni bilo - par v?igalnih tuljav pa en mehanizem za centralno pri clarusu in to je bilo to.
Druga?e je pa ta del debate nastal, ko smo se za?eli pogovarjati kaj je luksuz. In kaj je bolj?i na?in, da spi?i? denar za ?ike, alko, kavice in ?e za kak?no razvado al pa da? nekaj na svoje udobje, varnost in se vozi? z novim avtomobilom. Mislim, da tukaj ni dileme vsaj po moje ne :ne vem:
@Boss, re?mo da mi gre matematika ?e od nekdaj precej dobro in ne rabim kakih kalkulatorjev, moji izra?un pa pravi;
kupi? avto za 30kEUR (napram 2 let starmu, ki re?mo da ima vrednost 20kEUR), se pravi ko bo 2 leti star bo tudi tvoj teoreti?no vreden le ?e 20.000 ?, kar pomeni da bo? v dveh letih pu?nu 10, vsako leto po 5.000 ?, to je 400 in neki malga na mesec.
V teh dveh letih nekdo, ki skadi na dan ?katlo ?ikov (re?mo 3,00 ?), spije 2 kafeta po 1,00 ? in spije 1 pivo, ki stane 2,5? in ?e svoje po?etje in razvade vsak dan konstantno ponavlja, mu to nanese 5.500 EUR cca. To se pravi je ?e vedno skoraj pol bolj var?en kakor pa ti, ki si ?el kupit ganc nov avto, v primerjavi z njim, ki sicer hodi na pir?ek, zmerno kadi in pa popije 2 kavici na dan.
Kdo zdaj od vaju ?ivi var?no? Moj izra?un (na prste) pove da tvoj znanec, katerega sem si posebej za ta primer izmislu.
Dejmo mal bolj realno pogledat... Moj avto je bil s popustom cca 27.000?, danes pa bi ga glede na ohranjenost in kilometre lahko prodal za cca 16.000? ?ez naslednja tri leta (se pravi starega 6 let) pa verjetno za cca 7.000?. Namre? glede na moje potrebe rabim avto zamenjat pri recimo dobrih 200.000 prevo?enih kilometrih in to bi bilo po takrat, ko bi bil avto star nekje 6 let. Se pravi sem izgubil cca 21.000? v teh ?estih letih.
Gremo naprej. Recimo, da kupujem "bolj pametno" in ne novega se pravi rabljenega tri leta s cca 100.000km za 16.000?, ki ga moram nato ?ez tri leta prodat, ker bo imel 200.000km in bom dobil morebiti ?e kakeg jurja manj, ker bi avto imel ?e drugega lastnika tako, da kej ve? kot 6.000? si ne bi mogel obetati.
Se pravi sem pu?nil 10.000? vendar so minila komaj tri leta tako, da moram spet kupiti rabljen avto star tri leta in dat zanj 16.000? in po treh letih se zgodba ponovi in sem spet ob 10.000?
Se pravi sem v 6 letih pu?nil 20.000? oziroma le jurja manj kot pri novem avtomobilu, razdeljeno na mesece je to manj kot 14? na mesec ve? stro?kov kot pri nakupu novega - zanemarljivo vsaj kar se stro?kov samega avtomobila ti?e.
Kar se pa ostalih stvari ti?e pa ni ve? niti najmanj?e primerjave...
-nov avto kjer ve?, da ga ni nih?e vozil pred tabo (ok pozabmo tistih par km). pri tem je tri leta v bolj?i kondiciji z manj kilometri kot katerikoli od obeh rabljenih
-polovico ?asa je v garanciji, ?e ima tri letno, oba rabljena sta izven garancije tako, da ?est let sam krije? vse stro?ke izrednih popravil
-to?no ve? kako se je avto vozil od za?etka, medtem ko pri rabljenem je samo stvar sre?e kaj ujaga? in kako vesten je bil prej?nji lastnik
-Pri mojem stilu vo?nje bi rabil v ?estih letih samo en komplet letnih gum (ene nove dobi? na avtu ob nakupu)in dva zimskih. Pri obeh rabljenih ?e vsaj en komplet letnih gum ve?, kar je spet na u? tam nekje 600? ve?
-Pri novem bi imel en veliki servis, pri starih dveh dva, kar pomeni ?e tam nekje 800? ve?.
-Pri novem nisem po treh letih menjal ne plo??ic ne diskov tako, da bo to nekje v ?estih letih potrebno narediti 1x. Pri dveh starih 2x ... kolk denarje je ?e to zraven?
-vse ostale morebitne menjave obrabljenih delov se dogajajo po 100.000 prevo?enih kar pomeni da pri dveh rabljenih bom to naredil 2x pri novem pa samo 1x.
a gremo naprej al je dost? Pa pejmo ?e mal
-sanacija rje - lastniki avtomobilov, ki vedo, da jih bodo prodajali po treh letih ve?inoma boli kurac kako se z avtom po?ne, ne perejo podvozja po soljenju, in jim je vseeno ?e so ga kje malo pritisnili, grobo zapeljali na robnik, pikice na havci in odbija?u itd itd.
-pri nakupu rabljenega bo? te?ko vedel a nima avto morebiti 30-40kkm ali ?e ve? ve? kot ka?e ?tevec.
-dostikrat je te?ko ugotoviti ali je bil rabljen avto zaleten in popravljen sploh, ?e je na zunaj vse OK, na samonosni karoseriji pa je lahko marsikej zvito in premaknjeno.
-razne skrite napake sploh pri varnostnih elementih (airbag, zategovalniki pasov) prakti?no ne more? ugotoviti dokler ne pride do kre?a pol pa je ponavadi prepozno
-pri novem se v povpre?ju vozi? s 100.000 prevo?enimi kilometri - se pravi prva tri leta manj kot 100.000, druga tri leta pa ve? kot 100.000. Pri dveh rabljenih pa je povpre?je 150.000km
sej bi lahko ?e in ?e govoril ampak po moje je dosti in mislim, da ste dojeli bistvo.
Jo?a a si kaj presene?en nad vsem tem... matematika zna biti poleg statistike tud kurba saj ti poka?e na stvari tud tiste, ki jih no?e? videti oziroma si mislil da ima? prav. Zanimivo a ne, da je treba na tak na?in ugotovit, da tisti, ki kupimo nov avto le nismo take budale, kot so(ste) nekateri prepri?ani Po drugi strani je pa tudi res, da starej?i kot je avto pri nakupu se finan?no manj izpostavi? zato pa rata cel kup drugih problemov, ki so jih ponavadi polni vsi avtomobilisti?ni forumi.
Boss, ampak ti pa resni?no ?ivi? na veliki nogi. Ne samo, da kupuje? nove avtomobile, tudi menjal bi jih na 5 let. Skoraj kot gate. Sam sem imel prej?njega 12let in tudi tega imam namen toliko ?asa voziti.
O?itno nisi dobro prebral kar sem napisal. Oba prej?nja avtomobila, ki sta bil kupljena nova so mi karambolirali drugi. Mazda je bila celo ekonomska totalka in sem bil skoraj prisiljen iti v nakup drugega al pa krit razliko v popravilu, ki ga ne bi krila zavarovalnica in to za ?kodo za katero nisem bil sam kriv. Zato sem dal primerjavo 5 let pa ne zaradi mojega gu?ta ampak zaradi situacij s katero sem se ?e 2x sre?al na skoraj enak na?in in ?e dobro, da sem imel prihranjen denar, da vseeno ni bilo tako bole?e.
Aja pa jaz ga 12 let niti ne morem imet, ker bi v tem ?asu naredil ve? kot 400.000km in bi bil avto ?e precej zjahan rabim pa zanesljiv voz, ki me vozi vsak dan in da ne bo ve? na servisu kot na cesti.
Zakaj je tolk nemogo?e... nimam nobenega kredita, nobenga limita in nobenih luksuzov tako, da lahko mese?no dam komot 300-350? na stran samo za avto. Se pravi mi letno ostane cca 4k? krat recimo 5 let pa je 20k? za rabljen avto pa dobim ?e kakih 10k? pa je to to.
Ok letos se mi je vse podrlo, ker sem za obnovo in dogradnjo porabil 15k? tko, da bo treba avto ?e kar nekaj ?asa vozit. ?e mi ga pa prej sesujejo (kot so mi do zdaj ?e vsak novo kupljen avto ) bom pa bil prisiljen kupiti rabljenega.
Tle se moram strinjat, da najve?ji luksuz je kupit ganc novo makino, ker đabe ti var?evanje pri vsakdanji potro?nji, ?e potem rukne? xy ve? ke?a, za razliko od primera 2 ali 3, 4 leta starega rabljenega vozila, ki ob rednem vzdr?evanju ?e ne more bit ravno za odpis. Tak?no je vsaj moje mnenje (plagiat od Alex-ove ideje)!
Ce znas racionalno zivet, se da....?e pa takoj ho?e? vse, bo? bogi, midlim pa da ?ivimo znotraj na?ih zmo?nosti - kolikor lahko si privo??i?, ?e nima? ?e ne pomeni, da ne zna? u?ivat.
To?no tako, ne bi mogel bolje povedat... u?ivat se da na tiso? in en na?in tudi, ?e ne zagoni? tone denarja.
Nikoli pa ne bom razumel folka, ki si vzame kredit zato, da gre na po?itnice ali pa potovanje. ?e si tolk ?eli? potovat se najprej nau?i privar?evat in nato na osnovi tega kolikor si bil priden si pa? privo??i. Vse ostalo je pa ?ivljenje preko svojih zmo?nosti in to za stvar, ki je med najmanj nujnimi za pre?ivetje oziroma za normalno funkcioniranje.
Sej vem, zdele se bo ziher najdu kdo, ki mi bo o?ital zakaj pa sem si kupil avto za skoraj 30k?? Avto, ko ga kupi? ga na?eloma ima? za kr precej ?asa in ?e ga pravilno zavaruje?, ga kar tako ne more? izgubiti ?eprav je iz leta v leto manj vreden. Glede na to, da sem letno cca 35kkm na cestah in se cenim vsaj toliko, da vem kolk je pomembno imeti varno in zanesljivo vozilo in glede na to, da to pomeni v povpre?ju 2 uri na dan v avtomobilu mora bit vo?nja u?itek in ne napor. Vse skupaj velja seveda in ?e toliko bolj tudi, ko v avtu preva?am familijo.
Samo ?e nekaj. Recimo pri cestninskih postajah od 40km/h do 140km/h, in pri ustavitvi do 50km/h v mestu pospe?im ?imprej (ne govorim v burnout-u) in potem vozim konstantno. Vse ostalo (zaviranje z motorjem in podobno) delam kot ?e dosedaj, ane?
uprasanje kok casa je dibr vlagat v zlato. ker ko bo zacel past vrednost zlata bo tudi hudic. zdej so dvignl ceno da iz narida poberejo prihranke in potem naenkrat bo padu. je pa res da da od konca 2008 do zdej je rastu za 100%.
Poglej si kak?en graf kako se je cena zlata gibala ?ez leta pa mal primerji kaj je vplivalo na spremembo cene. Zlato je na?eloma fino, da ga kupuje? ko je poceni, danes bi ga pa na?eloma moral prodajat. In tisti, ki to delajo ravno zdaj fopajo folk, kolk je zalto fina "valuta" in da se ga spla?a kupovat, ker mu vrednost raste. Tko si delajo povpra?evanje ve?je od ponudbe in veselo prodajajo zlato po visokih cenah nevednim.
Mal se spomni kaj se je dogajalo tik pred krizo, kako so vse moo?e agencije nova?ile ljudi naj kupujejo delnice, papirje v skladih in drugo ropotijo. Folk je kupoval kot zme?an pa ve? ali manj spu?il vse. Recimo za NKBM so bile vrste, ko so kupovali po 27?, danes je pa kolk NKBM? 4,5? Pozor, vedno, ko za?nejo nova?it ljudi v kak?ne programe na veliko je lahko znak za alarm, da bo ?lo za cuzanje naiv?in.
Tudi jaz ne kadim (ve?) ?e 17 let (koliko sem ?e privar?eval),ne pijem (razen kak?na ?urka tu pa tam (vsake tri mesece ),obla?im se na razprodajah,pri hrani nisem izbir?en.
Vse stvari doma in pri avtu si naredim sam (?e le ni nemogo?e;od plo??ic,do parketa,do omar,do kitar)...
Luksuza pri meni ni (razen poletnega dopusta in smu?anja).
Imam pa dva otroka in sam bo? videl,ko bo tvoj ?el v ?olo,kako "zastonj" ?olstvo imamo in koliko ti bo ?lo za ta hec. V glavnem mi ne ostane ni?.Kako tebi,mi ni jasno.
S prevozom, malco, pa ?e s kak?no variabilo pa z otrokom, ki je napisan kot dohodninska olaj?ava je ta znesek skoraj to?no izpla?ilo na moj OR. Gola pla?a je pod jurja neto.
Glede ?ole mi ne rabi? razlagat, ker imamo dve v ?oli - sem pa? z mojo drago dobil paket 1+2 tko, da mi je popolnoma jasno kolk kej stane.
Je pa res, da na potovanja in na smu?arijo ne hodim, letos sem imel pa itak delovni dopust tako, da tudi za morje nisem zapravil skoraj ni?.
jaz bom sicer malo bolj te?ko sprobal tvoj na?in zato, ker se mi relacije dnevno spreminjajo saj mam kr precej terenskega dela. V?asih je cel teden samo mestne vo?nje naslednji? pa recimo same relacije tako, da bom te?ko izlu??il objektiven rezultat.
Sam pazi 1x sem ?e eno tako stavo dobil, ko smo ?li testirat porabo tako, da ti ne bo prav lahko pri tem seveda ne velja goljufat, ker v bistvu se tako goljufa samo samega sebe.
Se strinjam,Boss,da je treba nekaj narediti.Jaz sem to ?e naredil;zmanj?al sem izdatke za nepotrebne stvari (zato pa ne bo zaslu?ka in s tem prodaje-?e slab?e za ekonomijo) ,kredit redno odpla?ujem in ga bom drugo leto v celoti popla?al (skupaj z super oderu?kimi obrestmi vred) ,kjer je mogo?e,grem pe?-spet bo manj zaslu?ka in manj denarja v prora?un na ra?un oderu?kih tro?arin ,redno hodim v slu?bo in pridno delam-pa se samo z pla?o ne da kaj prida ?ivet (rabi? kredit za nujne stvari).Rekel bo?-tudi jaz delam,pa si lahko privo??im marsikaj.Nimajo vsi "pravih" pla?,ampak bolj "?tipendije",ki niso podobne ni?emur.Povej,kaj naj ?e storim,pa bom to naredil z veseljem.In,ko bodo tako ?parali in delali vsi,ne bom ve? bentil ?ez vse.Do takrat pa bom sigurno in ?e ve?.
Oderu?ke obresti so kaznive in se lahko preganjajo po sodni poti - kak?ne ima? in katera banka ti je nabila oderu?ke obresti. ?e se ne motim se smatrajo oderu?ke obresti tiste, ki so na letnem nivoju vi?je od 13,5% in ?e ima? sklenjeno tako pogodbo je to tako imenovana oderu?ka pogodba, ki je po obligacijskem zakonu ni?na.
Evo zdaj pa zanala?? ne bom povedal kolk je moja pla?a pa da vidim a jo bo? zadel, ker mam res ob?utek, da vsi mislijo, da imamo bogovske pla?e.
Jaz osebno privar?ujem pa? tako, da ne kadim, ne pijem ne kave ne alkohola, ne hodim po lokalih in ?urkah, se ne zadevam, se ne afnam pri izboru hrane in obla?il. ?e je le mogo?e delam stvari sam - ?e ne znam se nau?im, internet je zakladnica znanja.
Stvari posku?am kupovati smiselno in ne po tem a se mi zdi, da jih rabim ampak da jih res rabim.
Zadnji? sva za hec s kolegom primerjala porabo v enem mesecu in on je zgro?eno spoznal, da mu gre za "luksuz" dobrih 300? ve? kot meni na mesec. Se pravi, da vsako leto fukne cca 4k? za afnarije. V 5. letih tkole sfu?ka za zelo soliden nov avto. Pa je ta luksuz pri njemu "samo" ?katla ?ikov na dan, tri kavice, petkovi ve?eri v lokalu, blabla po telefonu pa ?e nekaj malenkosti. Se pravi ni? pretresljivega pa taka razlika.
Kaj si hotel s temi linki povedat? ?e prebere? napisano vidi?, da odsvetujejo agresivno vo?njo z velik pospe?evanja in zaviranja, kar je smiselno. Ravno tako je zanimiva tale trditev
When you finally get the car moving, make sure to use a nice, steady and moderate acceleration. A heavy foot means you’re going to get pretty bad gas mileage. Essentially, you’re making the car’s engine work much harder than necessary, and in order to get the required energy to quickly get up to speed, it’s going to need to burn more gasoline. However, you also don’t want to accelerate so slowly that you bog down the engine, as this will reduce your gas mileage as well. Nice and steady wins the race.
Pri tem je potrebno vzeti v obzir, da je to ameri?ka stran in namenjena ameri?kim voznikom, kjer je 200+ konjev normalna konjenica pod pokrovom in uporaba avtomatskih menjalnikov prav tako. ?e bi bil nasvet pri odlo?nem pospe?evanju bi teli bimboti vzeli zares in bi se na vsakem kri?i??u vse skupaj vrtelo v prazno in smodile gume.
Ve? plina! Morda se ta nasvet sli?i neverjetno, a je pravilen: va? motor bo porabil manj goriva, ?e boste ?imprej in ?imbolj pritisnili na plin! Tehni?na osnova za tak?en nasvet so izgube, ki nastanejo zaradi delovanja lopute za plin: vsaki?, ko voznik odvzame plin, zavre delovanje motorja, to pa motor stane mo?i in tudi goriva. Zato je smiselno, da pri majhnih hitrostih ?imprej pospe?ite do hitrosti, za katere so primerne vi?je prestave menjalnika. Povedano druga?e: ?im hitreje pospe?iti do 100 km/h in nato voziti v peti prestavi z zelo malo plina je gospodarneje, kot s polovi?nim plinom voziti v ni?jih prestavah.
Don, to kar ti zagovarja? so govorili v?asih pred kar precej leti, nova dognanja pa so precej druga?na od tistih vsaj kar se pospe?evanja ti?e.
Jaz osebno se teh dejstev kar dr?im pri tem, da sem s takim na?inom vo?nje med najbolj dinami?nimi v prometu (pozor to ni divjanje ?ez omejitve v naseljih in regionalkah, po AC pa 140-150 po ?tevcu). Zaradi odli?nega motorja v ?estki tudi kar precej varno!!! prehitevam in se nikoli ne jajcam in cijazim po cesti. In rezultat je povpre?na poraba 6,5 in to z DPF filtrom pri 1,5 tone te?kem avtomobilu. ?e to ni ugodno pol ne vem kaj je. :ne vem:
Je pa brez veze pritiskat v 6. prestavi do dile pri 40km/h, ker lahko z manjso porabo v 3. prestavi dosezes enake oz. boljse pospeske, ane?
Absolutno ... najbolje je pospe?evat v obratih, kjer je navora najve? in to je tista razlika, da recimo pri turbo dieslu pospe?uje? pri nizkih obratih pri atmosferskem bencinarju pa pri precej vi?jih za podoben efekt.
Ja ajvar, pri MPS lahko pri nekoliko ni?jih pa bo ?lo zelo lepo sam, ?e ga bo? stisnil pri 2.000 pa ne bo dal od sebe tistega, kar pri?akuje? pri motorju s skoraj 300KM.
Vse razen pod?rtanega ne bo dr?alo. ?e pospe?uje? s porabo 8l/100km do 100km/h bo? v dolo?enem ?asu, ki bo sicer dalj?i kot pri porabi 16l, prepeljal isto dol?ino poti. In poraba gre na prevo?ene km in ne ?as ... Pa treba je zavirat z motorjem. Tega ne po?ne skoraj nih?e, ki se trudi da bi bila poraba ?im manj?a ... :ne vem:
Sej se heca? a ne? Najprej napi?e?, da ni? ne dr?i razen pod?rtanega potem pa v naslednjem stavku to negira? - mal sem zmeden, kaj si sploh hotel povedat :ne vem:
Drugega stavka pa sploh ne razumem, ker pri odlo?nem pospe?evanju porabi? manj ?asa in manj poti do ?eljene hitrosti kot pri po?asnem pospe?evanju do iste hitrosti. Sicer se mi ne ljubi kaj preve? razlagat ampak okej nej bo. Dejmo narest naslednje prera?un, da bo la?je razumljiv in da bo? videl zakaj je potrebno odlo?no pospe?it.
Pospe?ujemo do 100km/h z avtomobilom, ki ima 10sekundni pospe?ek do 100km/h. Ker ga ne bomo gnali ?ist do konca nam pri odlo?nem pospe?evanju to rata v 12 sekundah. Da bo la?je ra?unanje in da se ne zajebavamo z odvodi re?mo, da je pospe?ek enakomeren. Se pravi smo v teh 12 sekundah naredili 166metrov. Vzamemo porabo raje 20litrov za to razdaljo. V tem ?asu smo porabili torej 0,0332 litrov goriva. Nato smo do recimo do prevo?enega enega kilometra vozili z enakomerno porabo 5litrov v najvi?ji prestavi. Se pravi to je ?e 834metrov in je ?lo skozi motor ?e 0,0417litra goriva.
SKUPAJ torej 0,0749litra
Zdaj pa drugi primer po?asnega pospe?evanja. Ker ga ni avtomobila, ki bi imel pri pospe?evanju manj kot 10litrov/100km bom vzel to kot referenco a pri tem se zavedaj, da tako pospe?evanje traja do 100km/h reci in pi?i tam nekje 40sekund ?e ne ?e ve?. ?e ne verjame? gremo lahko sprobat. Tak avto pospe?uje torej cca 555m in na tej razdalji torej porabi 0,0555litra ostalih 445metrov s porabo 5litrov pa ?e 0,0223litra
SKUPAJ torej 0,0778litra
Sicer ne zgleda dosti ampak pri 100prevo?enih km na tak na?in to pomeni pri enmu porabo 7,49l/100km pri drugem pa 7,78litra/100km. razlika torej 3 deci - malo? Morebiti ampak v globalu pa nanese pa ?e ovira nisi na cesti.
Kar se pa ti?e zaviranja z motorjem pa mislim, da vsaj na tem forumu to vemo...
Oh ja ... res rabi? bit vede?evalc za tole napoved
Sicer si pa preberte tale blog, ki brez skrbi ni moje delo je pa zelo blizu temu kar vam ho?em ves ta ?as utupit v glavo, da je treba spremenit razmi?ljanje in ne sam pizdit in pizdit - to nima nobenga efekta je pa stra?no samodestruktivno
sej so testirali par let nazaj...najbolj je drzal good year takrat ultra grip 7...
sam meni osebno to nc ne pomen, s tem trenutnim tempom mam gume za po eno sezono, max dve
Poznam ta test, Auto Bild ga je objavil ampak ga ne najdem nikjer. Vem pa da je bla kr katastrofa napram novim gumam vsaj pri tistih pogojih, kjer naj bi se zimaki najbolj izkazali.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Sej tko kot ti mene ne more? razumeti pa? jaz tebe tudi te?ko, ker matematika je ?isto enostavna.
Bom zelo na kratko:
-moj primer - za ?est let star avto dobim 7k?, nov me pride 27k? - rabim torej ?e 20k?. v ?estih letih od nakupa prej?njega sem vsak mesec dal na stran 278?, pa je brez obresti in brez da bi rabil vzeti kredit moj nov avto. Ta znesek si lahko takoj privo??im, ker ne kadim, ne pijem ne kave ne alkohola. Vse se izzide BP. Takoj po nakupu dam spet vsak mesec tak znesek na stran, da bom imel ?ez ?est let spet mo?nost nakupa novega avtomobila.
- zdaj pa tvoj primer, za tri leta starega si dal 16k? in ?ez tri leta bo? verjetno te?ko dobil kaj dosti ve? kot 6k? saj si drugi lastnik. torej bo? rabil za 16k? dodati ?e 10k?, ker ima? za to na voljo tri leta spet rabi? za vsak mesec dat na stran natanko toliko kot jaz (278?). In to z eno veliko razliko jaz se tri leta vozim v mlaj?em avtomobilu in na za?etku novem. Je pa res, da ti si pa? dva avta zamenjal sam sta oba stara in rabljena pa kakor koli to vzame?.
to je ta razlika, ki je v bistvu ni in zmotno prepri?anje kako ugodno pride? skozi z nakupom rabljenega avtomobila - samo to ho?em dopovedat.
Pa ?e eno zadevo, da ne pozabim... ?e, dajem vsak mesec vezat teh 278? (4% letna obrestna mera) bom po 6 letih imel ?e dodatnih 2500?, ?e jih daje? ti bo? imel po treh letih 600? in po naslednjih treh ?e 600?. Se pravi skupaj 1200?, kar je 1300? manj kot jaz.
Za zaklju?ek pa samo to... bi takoj kupil Ceeda, ki je odli?en in zanesljiv avtomobil sploh za to ceno je pa res, da ni tolk eminenten kot Mazda.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani