Enkrat smo rihtali en gozdarski traktor in je bilo treba spustit zavorno olje iz njega. Najdem prvo plastenko, ki je prišla pod roke in spustim zavorno olje vanjo. Ga je ratalo skoraj liter...
Plastenko smo potem založili in ko smo traktor sestavili, je nismo več našli. Resnici na ljubo je niti nismo preveč iskali, ker smo itak imeli novo.
Kakšno leto kasneje oče ugotovi, da mu je zmanjkalo Vitrexa za šipe. In oče vzame s police v garaži plastenko, na kateri je pisalo Vitrex in zlije v posodo v avtu...
Avto smo kasneje peljali k ličarju, šipo se je pa dalo rešit, da je ni bilo treba menjat...
Regulirani ceni 95-oktanskega bencina in dizla bosta v naslednjem 14-dnevnem obdobju višji. Jutri bo cena bencina prvič letos presegla 1,5...
Sm kmet an s hribu doma, pa usi praujo, de sm mal za cajtm. Ni res! Pr vs bo šele zdej nafta prvič letos presegla 1,5€, jest sm pa že pred 12 dnevi plaču več k 1,5€ za litr. Pr ns tole u hribih je bla že do zdej cena 1,503€ za litr dizla...
Avtoklepar ga je malo porisal (morda za brezveze), da ga kasneje peljem k cenilcu (Triglav). Ali pa bom avto peljal pod skener, ko me pokličejo s Triglava ...
Pri meni pa leva ... Tankam enkrat na mesec... ali pa se manj ...
Prej sem s CX-5 tankal vsaj dvakrat na mesec... vcasih celo trikrat... Pa ima pomoje CX-60 PHEV manjsi rezervoar... Tankam ponavadi kmalu po tem, ko se prizge lucka in pri CX-60 gre notri v povprecju slabih 40 litrov ... Pri CX-5 sem tankal ponavadi med 45 in 48 litrov ...
V tehnicnih specifikacijah pise, da ima CX-60 PHEV 50 litrov velik rezervoar ... CX-5 G194 pa ima menda 58 litrov ...
Če jaz priklopim doma na vtičnico, bo pobralo iz baterije ven ne pa da bi kaj notri napolnilo... Zna biti kaj s težnostjo pa elektrika odteče po žicah dol tako kot teče voda po cevi...
Sm kmet an s hribu doma, pa ne zastopm lih tanartabl...
Kaj možakar tu počne?
Mislim, dobro, ja, stoji na neki črpalki in se ukvarja s točilnim avtomatom. Ampak, če dobro pogledate, nad zadnjo desno gumo je pokrovček - najbrž pokrov rezervoarja. In ta je zaprt. Poleg tega, da je na drugi strani kot točilni avtomat...
Ali pa imajo Mazde po novem odprtino za tankanje kar na obeh straneh?
Mikro hybrid- klasičen start stop 12v sistem, zažene preko zaganjalnika
Mild hybrid- imamo 48v sistem, uporablja alternator, ki služi za zagon, polnjenje baterije, regenerira energijo med zaviranjem, pomaga pri speljevanju in pospeševanju. To vse preko mikro jermena
Full hybrid- kot ima toyota 400v sistem omogoca vožnjo na strom do 5km vmes se vkljyci motor in polni, poganja itd.. bsterije so velikosti do nekje 1,2kW
Priključni hybrid- isto kot full hybrid le da ima večjo bateriji do cca 15kW in omogoča vožnjo na strom do cca 100km
Električno vozilo- čisti štrom baterije do cca 90kW odvisno od vozila, pač polniš na postajah ali doma en teden (hec)
Električno vozilo rex: je pa električno vozilo ki ima zraven še en mali mali motor z notranjim izgorevanjem, ki pa služi kot podaljševalnik dosega, po domace ko zmanjka stro a se vkljuci in služi kot generator.
To je to 😁
To pa je izbira!
Če bi moral izbirat med temi možnostmi, bi se takoj odločil za navadnega dizla. Mogoče bi prišel v igro tudi turbo-dizel. Za karkoli drugega je škoda moje garaže...
To smo nekoč montirali na Land Roverje, sploh na Defenderje, pa tudi kakšna Ameriška šlamparija je to reč potrebovala. Solidno izdelani motorji pa tega ne potrebujejo.
Zakaj smo to montirali? Ker je na oddušnik šlo veliko olja. In se je znalo zgodit, da se je motor priganjalo kje po brezpotju in blatu, hladilnik malo bolj zamazan in se je zadeva začela pregrevat. In je zato na oddušnik pihalo še več oljnih hlapov. Se je že zgodilo, da je motor na koncu delal samo na oljne hlape in ga sploh ugasnit nisi mogel - ker je bil vroč in ker je bilo toliko oljnih hlapov, da nafte sploh ni potreboval. In se ni ugasnil, dokler ni izparelo vse olje iz karterja. Kako je končal tak motor, si lahko odgovorite sami...
Včasih je pomagalo, če si imel možnost se dokopat do sesalne cevi, pa si notri zabasal kakšno žogico ali vsaj kepo cunj in upal, da se bo zagozdilo kje in zaprlo dovod zraka v motor. Ni pa nujno, da je to delovalo - podtlak v sesalni cevi dela čudeže...
Pa včasih je pomagalo, da si dal v četrto prestavo in spustil sklopko. Če ni sklopka zdrsnila ali pa avto zbezljal, je mogoče ustavilo motor. Seveda to ni šlo pri avtomatiku...
Kakorkoli, sodobni motorji so tako natančno narejeni, da jim malo kompresije uhaja mimo batov, zato ni veliko oljnih hlapov, posledično ni porabe olja (ali pa je zanemarljivo majhna - pri Defenderju smo nalivali od 0,75 do enega litra olja na servisni interval 10.000 km), pa tudi tega "kondenzatorja" za oljne hlape ne potrebujejo (v tej škatli se oljni hlapi ustavijo, ohladijo, olje kondenzira in steče dol, ostalo gre naprej).
To je vsa znanost okoli te škatlice - saj ni raketna tehnologija...
Prebere kakšen nepotreben znak, preklicov in križišč itak ne upošteva, čeprav imam novo karto. Večkrat mi tudi na AC kaže omejitev 40 km/h itd. Včasih si tudi izmisli kakšen nov znak, ki ga ni nikjer.
Skratka itak nepotreben dodatek, kot tudi zaviranje v sili (kljub temu sem se enemu zaletel v rit) ipd. Bolj je avto pameten, bolj je butast.
A ni bilo nekaj govora, da bodo morali avtomobili sami zmanjšati hitrost na omejitev, da ne bi prehitro vozili?
Nič več izgovorov, da ste spregledali prometni znak - fordi bodo v prihodnje kar sami upoštevali hitrostne omejitve, chevroleti bodo znali preprečevati vragolije najstnikov, opli pa slediti vašemu pogledu
Od poletja najprej bodo morali imeti vsi novi avtomobili vgrajen sistem za inteligentno omejevanje hitrosti (ang. Intelligent Speed Assistance – ISA). Novost je del svežnja sprememb, ki jih uvaja Evropska komisija...
Hja, če ste se že vsi razpisali, pa napišem še jaz...
Najprej sem vozil Škodo 120 L. Sicer malo svojevrsten, a krasen Čeh. Je bil pa to "gosposki" oz. kot bi rekli danes, DeSUS. Če sem vozil umirjeno, je to teklo in teklo. Smo prekolovratili s to Škodo vso bližnjo okolico (Frankfurt, Nica, Niš, Brno,...). Če pa sem hotel s kom dirkat in sem na semaforju pohodil gas do konca, sem praviloma že stal na drugi avtobusni in iz motorja se je kadilo... Ta Škoda je bila taka kot je ta na teh slikah:
Ko je enkrat imela blizu 300.000 km in je bila že kar krepko po "generalki" (zamenjane 'mokre puše', bati in batni obročki ter pobrušena glava motorja in na novo pobrušeni ventili in sedeži ventilov), je prišla zamenjava: Fiat Panda 900 CLX. Krasen, trpežen, prilagodljiv, zmogljiv in zanesljiv malček. Tak kot je na teh slikah:
Če smo že s staro Škodo prepotovali vso bližnjo okolico, se mi je pa pri novi Pandi totalno strgalo... Strasbourg, Luxemburg, Asissi, Bruselj, Molunat, Monako (F1), Köln, Bratislava, ... ... ...). Ko sem naredil servis na 320.000 km, sem sklenil, da zamenjam. Sploh, ker sem se v tem času poročil in je žena pripeljala k hiši najprej Reno (Clio), potem smo ji pa kupili Hondo Jazz.
In takrat sem kupil prvi avto. Dizelaš, 2,0 litrski motor, 105 kW, 7 sedežev. Zdaj ima nekaj preko 358.000 km, zato je čas za menjavo. Kot prvi avto se je Mazda 5 zelo dobro izkazala...
Ja, tiste žice so pa za boljši oprijem na ledu, kajne? Kot ježevke...
Se pa vidi, kako hitro gre narobe. Tlak v gumah nisem preverjal od kar sem jih jeseni dal gor. In so malo spustile (skoraj bar manj od predpisanega) in je pojedlo oba robova, sredina pa še ima nekaj malega profila - vsaj naslutit se ga da...
Na pomlad nisem menjal gum, ker gre avto itak v prodajo. Tudi vinjete mu nisem kupil, ker ga imamo samo za poštukat tu naokoli, kadar slučajno rabimo oba avta.
Pa mi žena omeni, da se ji zdi, da avto malo slabše drži smer. Grem torej malo pofirbcat okoli avta. In me je kar posedlo...
Sem takoj naložil letne v BTjko in šel preverit tlak v njih, preden jih zmontiram na avto. Saj tudi letne niso nek presežek, vseeno pa imajo nekaj milimetrov več profila...
Tole je res zabavno,če tole kdo čita ,ki nas dobro ne pozna bo mislil,da smo sami divjaki na tem forumu,ko tako na veliko pišemo kako avto s 150 in več konji nikamor ne gre.....
A veš, da sem že sam pomislil na to.
Kakšne težave z anemičnimi 150 konjskimi motorji in morajo v osebnem avtu imeti motorje od vsaj 180 konjev. Jaz pa sem s 140 konjskim dizlom peljal še šest potnikov in zraven vlekel kamp prikolico. Pa ne, da se ravno vlečem po cesti kot megla, v Rebrnice še marsikoga prehitim...
Če pa primerjam z BTjko, pa na prikolico lahko naložim tiste osebne od 200 konjev in jih vlečem tudi na vrh hriba, če je treba...
Ja, res je, kar pravi @Alex! Ko bi vi videli, kako šele leti naša petka, ki ima res pošteno zlaufan motor... Čeprav je dizel, se pelje kot da je na kerozin! Vsaj občutek imaš, da se bo vsak čas razpadlo od hitrosti - pa kakršna koli že je...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Tudi letos se bodo mnogi z dopusta vrnili s 'tetoviranimi' avti
Povezava za deljenje
Deli na druge strani