To vem že dolgo a ravno par dni nazaj je omenil po tv en strokovnjak od AMZS ravno to kar sem ti zgoraj napisal, isto velja pri obrabi gume... 😉👍
0.2, 0.5 ni pomembno, natančnost je lepa čednost.... 😁
Kaj ni pomembno - a da se pelješ skozi naselje 55 al pa 75 tud ni pomembno - v obeh primerih si čez omejitev. Dej lepo te prosim no, seklaš ga in da se vrnem nazaj na gume. A jih polniš s plinom, da ohranjaš enak tlak tudi ko so segrete? A si poskusil testirat pred vožnjo hladne in po vožnji tople. To so vedno razlike, kot so razlike med samimi tipi gum. Je pa bolj nevarno imet gume 0,2 al pa 0,3 pod minimumom kot pa 0,2 al ap 0,3 nad to zapisano mejo.
In ne Bini ne boš nič kaj drugače obrabil gume oziroma bi rekel, da so prej pravilno obrabljene kot ne, če daš par desetink bara zraven. Da o legi na cesti pa raje sploh ne bi komentiral. Lahko pa preveriva spomladi na mojih letnih kako je z obrabo, ker jih imam napolnjene 2,7 spredaj in 2,5 zadaj
Mimogrede zavorna pot se ti tudi podaljša pri preveč napolnjeni kot tudi premalo napolnjeni! Zato je ravno kontrola bistvena.
A res? Kje pa si to slišal pri več napolnjeni. Ne res me zanima, ker mrbit mi logika ne deluje najbolje. Pa da ne bo narobe razumljeno še vedno se pogovarjamo samo o 0,2 do 0,3 bara več kot je na nalepki. Ne hodimo v ekstreme
Nekdo, ki pride slučajno mimo, bi mislil, da sta partnerja, ker CX-30-ke ponavadi vedno skupaj "obdelujeta"
je pa res da imamo pokvarjene možgane in pol ni nič čudnega, da sem se tudi sam krohotal, ko sem bral kako sta natikala gume in jih mastila ter privijačila (šraufe mislim).
Seveda ne moreš biti njegov šef, če je pa pernati njegov šef. Razen, če je na nekem projektu pa ima pol šefa projekta oziroma scrum masterja, ki si lahko tud ti . V glavnem, tole bo moral Alex bolj razložit, ker men ni nič več jasno na koga naj se zdaj obrnem, če mi bo šel g. Wankel na živce in bom zahteval njegovega šefa. 🤪
2.5 ni spodnja meja ali minimum ampak priporočena vrednost proizvajalca.😉
V bistvu je minimum, saj proizvajalec išče kompromis med voznimi lastnostmi, varnostjo, udobjem, porabo goriva, še pravilno obrabo. Vse to doseže le pri najnižji napolnjenosti kot je sploh možno zato pa stalno opozarjajo, da je treba vsaj vsako drugo tankanje čekirat ali je tlak še na tej meji.
Ker, če bi bilo to res kar praviš, potem bi proizvajalec napisal od/do. Se pravi bi pisalo 2.4-2.8 in če bi bil znotraj tega si OK, izzven pa je premalo ali preveč. Zakaj ne tako - ker je avto recimo pri 2.8 sicer lepše vodljiv, ampak opazno manj udoben in trši. Ampak kljub temu bi bila obraba še vedno ustrezna, poraba zelo podobna, varnost je tudi OK.
Meni osebno sta dva znana vulkanizerja vedno rekla, da pumpajo nekje 0,2 do 0,3 več kot je na nalepki. Tudi povejo stranki zakaj tako in da bo nekoliko manj udobno ter da si lahko spustijo tlak nazaj na mejo, če bi bilo preveč trdo.
Sem pa v svoji zgodovini nekoč imel prve GY F1 Eagle, ki so bile res prave sport gume pa sem bil še prezelen, da bi vedel, da 2.3 kot je bilo na nalepki označeno je le pomenilo, da gredo gume po 20.000 v kanto, ker je pobralo robove. Šele 3.0 bara je bilo pravilno za te gume in takrat je bila sploh ustrezno enakomerna obraba pa še gume so dale od sebe to za kar so se reklamirale. Res dinamična, zelo športna vožnja.
Jaz jih pa kar po priporocenem tlaku in vsak mesec dofilam,če je potrebno....
kok s ti čudn? 😜
Absolutno, če te veseli to, ni panike men se pa po pravic povedano ne da tole počenjat, ker ni nobenega pametnega efekta al je desetinka oziroma dve bara več notri. Je pa problem, če si na spodnji meji, ker si potem lahko hitro tudi pod mejo.
Seveda, mi se vozimo po urejenih cestah in ne po vukojebcih. 😜
Tisto kar imaš napisano je načeloma minimalna napolnjenost pa še to je bolj dvomljivo kot ne. V bistvu je marsikaj odvisno od modelov gum, tipov, bočnic itd itd. Potem od načina vožnje in seveda tudi ali se voziš s polno naloženim avtom ali ne.
Pa še tako je, da načeloma nizkopresečne gume bi morale biti malo več napumpane kot balonarce. Sej pri biciklih je enako, bolj k si na tabularjih več mora bit tlaka kot recimo na MTB gumah. Al pa F1, ki je na balon gumah, ima pritisk v gumah zgolj malo več kot 1 bar.
Sej to je OK. Jaz spredaj zimake 2.6 in zadaj 2.5. Do spomladi, ko se menja pa tlak pade na spredaj na 2.4 in zadaj na 2.3, če se nič ne spomnim, da bi kontroliral.
Take cene pač “morajo” bit. Tudi nadomestni deli so dragi, ker če jih sestaviš skupaj moraš pridt na novo ceno avta.
Sej se hecaš, a ne? Če boš sestavil avto samo iz rezervnih delov prideš na 10-kratnik cene novega avta. Pred nekaj leti so naredili ta test in za avto, ki je bil okoli 30.000$, so ga sestavili samo iz rezervnih delov in pri upoštevanju cen na pooblaščenih servisih, so prišli na cifro preko 300.000$.
Tko, da realna cena rezervnega dela je z vsemi maržami vred na nivoju največ 15% cene tega dela v novem avtu.
Tole je sicer vsaj nekaj, ampak je preveč sintetičen test, ker samo testirajo obrabljenost. Dejanskega staranja gume čez leta in pa seveda vseh atmosferskih vplivov, sonca, umazanije, soli na gumeno zmes pa ne morejo. Pa še to so šli v ekstrem na 2,5 oziroma 2mm. Pri nas je minimum 3mm, oziroma priporočljivo je menjat pri 4mm. Tam bi morali testirat in preverit obnašanje. Vsaj tisti akvaplaningi bi bili bistveno manj katastrofalni.
Pa sva spet pri menjih uporabnikov, ki so različna.
Recimo Bridgestone LM005 je krepko boljša 4 in 5 leto kot pa Dunlop 4D.
Uff, 4D je 12 let star dizajn , medtem, ko so Blizzak v bistvu nove, komaj 4 leta star model. To je ogromna razlika. WS 5D bi bile za primerjavo pa so tudi te več kot 7 let star model. Na Tyre Review uporabniki tudi dajejo prednost Dunlopu osebno bom pa težko rekel, ker Blizzaka nisem uspel probat.
Evo opravljena menjava gum na dvorišču za dve Mazdi in eno Škodo. Moram pa pohvalit mojo tamalo (12 let), ki je prešraufala vse kolesa na vseh treh, sam sem samo na koncu le preveril ali je dovolj zategnila z moment ključem. Kaj naj rečem "Team work makes the dream work".
Prav tako na hitro na oko, Michelin največ prvih mest po kriterijih ki so jih izbrali. Dejansko je slabša samo pri "subjective dry handling", "straight aqua" in ceni. V snežnih parametrih dejansko najboljša guma, pri ostalih pa na 2. ali 3. mestu.
To smo premlevali že kar nekajkrat. Največja napaka teh testov je, ker se vedno stestirajo novi kompleti gum. Nikoli eno leto starih z recimo 15.000 prevoženimi ali pa 2 leti, 3 leta starimi recimo s 30.000 km.
Zakaj je to pomembno, ker ko gumo kupiš je nova samo tistih nekaj 1000km, kjer lahko rečemo, da je nekje še na ravni iz teh testov. Potem se pa lastnosti gume spreminjajo in najbolj pravilno bi bilo, da bi se naredil test na polovici življenske dobe recimo po dveh prevoženih sezonah.
Upam si stavit, da Michelinke bi bile izzven vodilnih pnevmatik na takem testu. Zato jaz najbolj zaupam uporabnikom, ki povejo kakšen filing so imeli po daljši uporabi, še bolj pa zaupam sebi in lastnim izkušnjam. Tako se pri naslednji menjavi recimo sam vračam nazaj na Dunlop WS, ki so vsaj zame ene najbolj konstantno dobrih zimskih gum čez celotno obdobje uporabe.
Ampak tale je tud herojčina. 2019 je kupil tole za tam nekje 26-27k€, po skoraj 5 letih bi pa rad še kar 24 jurjev dobil za 2.0 bencinarja z avtomatiko in osnovno opremo. Hudo res.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Kaj ni pomembno - a da se pelješ skozi naselje 55 al pa 75 tud ni pomembno - v obeh primerih si čez omejitev. Dej lepo te prosim no, seklaš ga in da se vrnem nazaj na gume. A jih polniš s plinom, da ohranjaš enak tlak tudi ko so segrete? A si poskusil testirat pred vožnjo hladne in po vožnji tople. To so vedno razlike, kot so razlike med samimi tipi gum. Je pa bolj nevarno imet gume 0,2 al pa 0,3 pod minimumom kot pa 0,2 al ap 0,3 nad to zapisano mejo.
In ne Bini ne boš nič kaj drugače obrabil gume oziroma bi rekel, da so prej pravilno obrabljene kot ne, če daš par desetink bara zraven. Da o legi na cesti pa raje sploh ne bi komentiral. Lahko pa preveriva spomladi na mojih letnih kako je z obrabo, ker jih imam napolnjene 2,7 spredaj in 2,5 zadaj
Povezava za deljenje
Deli na druge strani