Danes zjutraj je na avtocesti Pince - Lendava spet enemu tovornjaku počila guma. Možakarju je uspelo rešit, kosi gume pa so predrli rezervoar za nafto.
Kako vem?
Naša petka je "spolzka", kot bi bila debelo povoskana...
Vozim skoraj vedno na voznem pasu, povprečno 95 z busom in 85 s tovornjakom in sedim višje od vseh novih visokih gajbic. Verjemi da vidim, kaj delajo vozniki, ki me prehitevajo.
Ne trudi se, ker ne bodo razumeli...
Jaz razumem, o čem govoriš. Ja, voznik tovornjaka, ki je z vso hitrostjo naletel na silos (tisto v predoru ni bila cisterna ampak silos za sipki tovor - cement, apno, moko,...) ni dovolj pazil na dogajanje na cesti. Ampak zakaj se je pa kolona na avtocesti ustavila (če se voziš po navadni cesti, lahko pričakuješ križišča, semaforje, zastoje,... Zato je tam omejitev hitrosti nižja. Na avtocesti pa ne pričakuješ, da nekdo stoji sredi ceste...) Če je to zaradi gužve pred gradbiščem, v redu. Če je pa zato, ker je nekdo "menjal gumo na prehitevalnem pasu" ali pa avto pred točo skril v predor ali kaj podobnega, bi bilo pa treba del krivde pripisat tudi njemu.
In, mimo grede, bi bilo malo za razmislit tudi o "spletu okoliščin". Ker imam občutek, da je imel zadnji tovornjak kar precej varnostne razdalje in bi lahko ustavil. Ga je mogoče zaslepilo sonce? Je mogoče slabo ocenil, da se je silos, ki se je "skril" v temo predora, ustavil v predoru? Vsekakor pa bi se možakar moral zavedati, da upravlja 40-tonsko vozilo in biti temu primerno zbran. Glede na prostor, ki ga je imel, bi se dalo rešiti, če bi vsaj malo prej reagiral. Če se preveč zanašaš na asistenčne sisteme, zna biti včasih že prepozno... In če se preveč zanašaš, da si dovolj izkušen, da po štirih urah za volanom ne potrebuješ pol ure počitka, se tudi ne bo dobro izšlo... In pri utrujenosti je tako: ko enkrat rečeš 'samo še to, samo še do tja, potem pa pavza', se moraš takoj ustaviti. Ker si že utrujen in sam sebe siliš...
... ... ... ... ... ... ... dal sem jurja....... ... ...
pred 2 urama je Tilen5 napisal:
Drugače keramika je res fajn kot zaščita, edini minus je, da je treba to obnovit po 6 oz 12 mesecih, odvisno od vrste keramike.
Emm, mislim, da je pa tole zelo drag šport. V dvanajstih letih 12.000€ za zaščito? Pa brez zaščite podvozja, ki je še najbolj na udaru in podvrženo rjavenju...
Zastareli enoprostorec z dvolitrskim turbo dizlom je na 357.277 km porabil 22062,81 litrov. To niso samo vožnje z voznikom in enim potnikom v suhem vremenu. Tu so "vštete" tudi vožnje z verigami po snegu, vožnje z voznikom in šestimi potniki, vleke počitniške prikolice, prevozi pohištva (ravno tako s prikolico, le da s tovorno - 750 kilogramsko), skratka, vse vožnje, ki jih ena velika družina z vrha hriba potrebuje - brez da bi se avto komu kaj preveč smilil...
Ti pa priznam, da je pa v kategoriji SUV pa Mazda CX-30 pa premium.
V tem razredu so tudi Lada Niva, Suzuke Jimny, Mahindra XUV700, Dacia Duster, KIA Sportage, UAZ Patriot MT in podobni. In med njimi je Mazda gotovo the best of the best of the best...
Torej, kaj si ti misliš, da naj bi bila, me niti ne briga. Uradno je tovorno vozilo.
Konec koncev, kaj drugega niti ni za pričakovati. Mazda BT-50, prikolica in tovor po homologaciji presega 6.000 kg. Težko to spraviš pod 'osebni avto'...
To je Alfa Romeo. A teh 200.000 so kilometri na avtovleki, al so to prevoženi kilometri skupaj s kilometri na avtovleki ali je to 200.000 dvigov z dvigalom v avtomehanični delavnici? Ja, vem, kmet an s hribu doma... Zato pa vprašam.
Ampak, litij-ionska je še kr najbolj učinkovita od vseh. Valjda se bo to premaknil, ampak največji problem bo masa.
V baterijah je velik problem energy density, proti bencinu, za 1kg bencina, rabiš 13kg baterije (samo del kjer je dejansko energija shranjena, brez ohišja etc...). Zanimivo, vodika rabiš nekaj manj kot 0.5kg
To ni niti I od terenca, kaj šele T od terenca. Kaj šele, da bi bilo D od Delovnega stroja.
Amarok v osnovni izvedbi ima nosilnost 830 kg. Čim daš na njega kaj več opreme, nosilnost pade. Najbolj načičkan Amarok ima nosilnosti zgolj 655 kg. To jaz brez nekih večjih težav peljem v Mazdi 5... Seveda je pa najbolj važno, da se tako vozilo lahko pelje 190 km/h. Če so gor pnevmatike za po terenu, se te, pri taki hitrosti, sliši dva dni prej kot se te zagleda...
Dobro, ja, ima štirikolesni pogon. Ki pa spet ni tako zelo zmogljiv, da bi odtehtalo ceno med 50.000 in 70.000€. Če se pa kdo zanima za tisto predelavo iz prej omenjenega članka, bo imel pa samo še slabih 500 kg nosilnosti, pa okoli 12.000€ bo doplačal za vso predelavo...
Včasih so bila pick-up vozila zgolj delovni stroji. Zdaj pa jih opremljajo z boljšo opremo in posledično so že čisto spodobni avtomobili, ki si ga človek brez težav omisli za vsakodnevno rabo. Delovni stroji pa to niso več. Ker so preveč pomehkuženi in preveč nabutani z nepotrebno šaro, kot je, na primer, zaslon na dotik, nežna in občutljiva tapiserija namesto gumirane notranjosti, ambientalna osvetlitev, BOSE ozvočenje,... Stvari, ki jih pri delu ne potrebuješ, ceno vozila pa dvigajo... Nimajo pa tega, kar bi človek pri delu potreboval, kot, na primer, blokado diferencialov, robustno zunanjost, ki zdrži tudi kak dotik z malinami in leskami (brez, da je potem vsa plastika okoli naokoli polomljena...),... V glavnem, to so postala vozila, ki pri sosedih vzbujajo zavist, lastniku pa ne služijo.
Kupujejo jih pa firme, ker drugega nimajo kaj kupit. Land Rover Defender ne delajo več, Puch 300 GD pa že spada med starodobnike - ki je, tako, mimogrede, tudi imel 650 kg nosilnosti...
ob trenutno norih cenah, mislim da je manjšina SLO, ki si lahko privošči nov avto.....ampak ker gre vse na kredit/lizing, itd....in je to statusni simbol SLO, se folk vozi z avtom ranga, ki si ga v normalnih "realnih" razmerah ne morejo privoščiti.....potem pa Barbariga kamp, kekec pašteta in Union :), ampak avto je pa AUDI, MB; BMW.....to šteje
Kako je šlo: karkoli poješ, bo čez tri dni v skretu. Kateri avto imaš, pa vsi vidijo.
Pa opreme se tudi ne kupuje, ker to nihče ne vidi...
Potem pa mene čudno gledajo, ko pridem v salon spraševat za opremo, ki je bila pred 14timi leti normalna, zdaj je pa eksotika - ker tega nihče ni kupoval in so opustili...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ampak od avtodoma (ali pa počitniške prikolice) po prometni nesreči pa tudi ne ostane dosti. Malo plastike in vezane plošče, pa kakšna blazina...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani