Pri ?estkah je najve?ji problem uvedba DPF pri FL prej?nje generacije, ki se pa? ni izkazal najbolje zato pa? tak procent napak in skromno mesto ravno pri 4-5 let starih.
Pa moj primer je edinstven, zaradi direktnega vbrizga (Turbo) jaz vedno so-uporabljam bencin tudi ko na plin preklopi...
Mislim, da na tak princip deluje tudi dieselski motor predelan za uporabo plina. V vsakem trenutku rabi cca 10% nafte. Ta nafta je samo za to, da se zaradi tlaka v?ge in da v?ge plin, ker druga?e brez v?igalnih sve?k pri plinu nima? kej praskat.
Torej, spet jaz. In tu so podatki iz Strojni?kega priro?nika:
kurilna vrednost:
bencin: 30744000 kJ/m3; 42700 kJ/kg
plin: 92970 kJ/m3; 46047 kJ/kg
gostota:
bencin:720 kg/m3
plin: 2,019 kg/m3
(gostota za plin je podana za plinasto stanje in ne za uteko?injen plin)
PAZI! Pri plinu je upo?tevan propan. ?e sem prav razvozlal, je pozimi samo propan, ker ima ni?jo "temperaturo uplinjanja" in je zato bolj primeren za rabo v zimskem ?asu. Poleti dodajajo ?e butan, ki ima ve?jo kurilno vrednost: 121800 kJ/m3.
OK, ?e damo pol butana in pol propana je potem 107385kJ/m3 ali 53186kJ/kg. ?e dr?i tisto, da je gostota pri uteko?injenju 250x ve?ja pomeni, da je to 30450000kJ/m3.
Razlika je torej samo 1% ampak pri idealni poletni me?anici pol butana pol propana in zaradi malo vi?je te?e avtomobila je torej poraba verjetno nekje 3% vi?ja in nekoliko slab?e performance. To je ?isto sprejemljivo.
Ampak ?e je pozimi res notri samo propan (?eprav dvomim - verjetno je le procentno razmerje druga?no) je to 23242500kJ/m3 je pa razlika 25% in za toliko bi morala biti vi?ja poraba. Resnica je pozimi verjetno nekje vmes tako, da bi moralo biti pove?anje porabe za cca 10% pri plinu.
Vi?jo kot ima avto porabo bolj hitreje se investicija v plin izpla?a. Pri dobrih 6 litrih je zadeva ekonomsko vpra?ljva razen, ?e se z avtom misli narest bistveno ve? kot 100.000km.
Tole temo smo pred ?asom ?e meli in se je javil en model, da je to full dober in da jih prodaja in da je vse res kar je napisano. Pol smo pa rekli, da ?e posodi ene za test in ?e se izka?e, da zale?ejo jih kupimo v ve?jih koli?inah. Nato vse tiho je bilo - model je zginu s foruma, magnetkov pa tud nismo dobli za testirat.
Plin se ne spla?a, prodam komplet in?talacijo, zraven dam ?e avto.
Ja kaj si pa ti dons tolk otro?ji ej samo debatiramo, jaz nobenga ne prepri?jem, da mora tako razmi?ljat kot jaz, verjetno pa lahko svoje mnenje povem, al raj ne
Boss pomoje si ti preve? pikolovski pri teh zadevah.
Tukaj se ne bom strinjal, ker na pumpi nato?im 59 litrov TEKO?EGA plina, se pravi v teko?em stanju, porabljam pa ga kot plin, se pravi v plinastem stanju in ?e imam porabo 10 litrov to ni 10 litrov plina ampak teko?ine, je pa dejstvo da je liter benza liter benza liter teko?ega plina v plinasti fazi pa je precej ve?, je tako ?
Ja seveda govorimo o LPG v teko?em stanju saj gostota v plinastem stanju je mislim, da cca 250x manj?a kot v teko?em. Se pravi, da v en tank ne bi spravil niti kilograma plina.
In vse kar sem do zdaj povedal je vedno bilo mi?ljeno liter plina v teko?em stanju saj druga?e primerjave sploh ne more biti.
?e vedno pa nisem dobil podatka kolik?na je gostota plina v teko?em agregatnem stanju saj to je potem bistven podatek koliko "energije" dr?i en liter goriva. Informacijo koliko energije ima ena kila plina imamo ampak kolik?na pa je gostota pa ?al ?e ne in edino iz tega bomo lahko ocenili koliko je poraba s plinom vi?ja od porabe z benzom, ?e ?elimo dose?i enak re?im vo?nje.
?e ena re? mi ne gre skupaj. Vsi po vrsti ste pri?akovali padec mo?i, vsi po vrsti ste govorili, da se je porava malenkost pove?ala. Ni mi jasno: LPG je propan, ki ima kurilno vrednost 92970 kJ/m3 oziroma 46070 kJ/kg. Bencin pa ima kurilno vrednost 42700 kJ/kg (podatki so iz Strojni?kega priro?nika avtorja Bojana Krauta, str. 223). ?e ima torej plin ve?jo kurilno vrednost, bi se ga moralo porabiti manj ali pa bi morala biti mo? motorja ve?ja. Ali pa sem jaz nekaj krepko zame?al?
Ja sej v uni drugi temi sem lepo napisal, da ima plin ve?jo kalori?no vrednost a manj?o energijsko gostoto. Ker se plin tako kot bencin prodja po litrih moramo gledati volumen in 1 liter plina da manj kot en liter bencina, ?e pa gledamo po masi pa ena kila plina da ve? kot ena kila benza.
Ker v valje ne grejo kile ampak je odvisno od volumna kolikor ga spravimo v cilinder in uspemo v?gati je po moji logiki torej manj oddanega dela pri plinu kot pri benzu.
Pa LPG jeme?anica propana in butana in definitivno ni samo propan kot ma? navedeno v priro?niku. Dej ?e najde? poglej koliko je kurilna vrednost enega kubika benza (1000litrov).
Mislim, da je gostota bencina cca 750kg/m3 plina v teko?em stanju pa ne vem podatka samo je sigurno ni?ja.
Tudi leta 1990 ve?ina niso bili na?raufani na ?asijo, pa ?e dest do dvajset let prej ne. Da pa je ?asija + karoserija te?ja od samonosne karoserije je zmotno mnenje saj rabi? za samonosno precej ve? kovine.
Lep primer je bil recimo Wartburg, ki je kljub ?asiji tehtal 900kg in to z 1.3 bencinskim motorjem iz VW-ja
Primerljivo velik Golf danes tehta z najmanj?im motorjem 1150kg.
Druga?e pa odpri stran www.carfolio.com in preveri nekaj modelov avtov iz devedesetih in nekaj dana?njih, poglej mo? motorja in te?o in bo? videl, da po kg/KM ni neke bistvene razlike.
Sicer se pa razlika 250kg lepo vidi, ko se poleg tebe usedejo trije ne preve? suhi sopotniki in se kar lepo pozna pri performancah avtomobila. Pri bencinarju malo bolj kot pri dieslu, ki ga re?uje navor (a ne Ajvar? )
Ne pozabit, da so danes enako veliki avti te?ji vsaj za 30%, kar pomeni, da za iste performance (pospe?ke, odzivnost) kot smo imeli takrat recimo s 120KM rabi? danes vsaj 160KM.
Potem pa ?e vsa ekologija (filtri, katalizatorji ipd) pa te?nja k najni?ji porabi pa je to to.
Podpora za druge telefone je pomembna le ?e bi rad uporabljal imenik iz telefona. Za vse ostalo v zvezi s klicanjem in sprejemanjem bi moralo delovati, ?e le delujeta tako mobilec kot BT napravica po standardu blutooth.
Mazdina originalna instalacija ne uporablja telefonskega imenika tako, da nadgradnje na?eloma niso potrebne tudi pri novih telefonih.
Bo kr dr?alo kot je napisal Spekter... ?im prej pojdi na servis, ker lahko uni?i? filter pol bo pa mnogo ??? ?lo v PM. Ni hec, ker ?e ga dokon?no zaba?e? je gotovo, ker se ga ne da ve? s?istit vsaj take so uradne informacije.
Pa ti je prej predno je za?ela utripati lu?ka le ta enakomerno gorela? ?e si jo ignoriral in ugasnil avto si ?el ćez mejo ko se filter lahko sam s?isti zato takrat ko lu?ka ?e enakomerno gori se je nujno treba tolk ?asa vozit, da le ta ugasne in se regeneracija filtra uspe?no zaklju?i.
Druga? je pa res to, da se izogibaj ve?im zaporednim kratkim vo?njam, ker se DPF filter ne uspe s?istit tako kot je treba. Pomagaj si s potovalnim ra?unalnikom, ki ti tekom regeneracije ka?e povi?ano porabo in takrat ve?, da se izvaja regeneracija. Ko se regeneracija zaklju?i se tudi poraba ustali na normalne vrednosti.
Dober indikator, da je bil avto ugasnjen sredi regeneracije je tudi kar precej glasno pokanje spodaj iz filtra saj je ta mo?no segret in ko se ohlaja kar veselo poka.
Sej moderne ogrevalne naprave imajo tudi zelo drobne ?obe tako da tud prodajalci ne morjo kar svinjarijo prodajat pa re?t, da je to kurilc. Bi rekel, da je kurilec danes na takem nivoju kot recimo diesel kakih 6-7 let nazaj.
In odgovor za DPF. Poznam nekoga, ki ga redno uporablja na novi ?estki pa zaenkrat nima te?av.
pa sej to naredijo brezplacno in je kar pohvalno, da ti sploh povejo
drugace pa toyota je kot ena kanta v primerjavi z hondo accord in mazdo 6 (pac japonski opel )
Sam res je kanta pa ?e zgleda tako masivno kot kaka ameri?ka jajca ogromna
Accord je meni bil vedno v?e? (ok prej?nji karavan je pa? za pogrebnike dizajniran al vsaj tko zgleda) sam je pa primerljiv z M6 kar nekaj tiso?akov dra?ji. A se spla?a? Mislim, da ne.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Kaj pa ?e vzamemo neodim magnete, ki so precej mo?nej?i od klasi?nih? Verjetno bi se dalo pol zastonj vozit? :ne vem:
Povezava za deljenje
Deli na druge strani