Slovenca Marijan in Christian že leta živita v ZDA, posebnost njunega življenja pa je bila posvojitev deklice indijanskega porekla.
Christian, Marijan in Zora živijo prijetno družinsko življenje v zelenem mestecu Ridgewood v New Jerseyu, kamor se pred kaosom velemesta umikajo premožnejši Newyorčani. Christianova in Marijanova najpomembnejša odločitev v življenju je bila, da pred enajstimi leti posvojita še ne dan staro deklico indijanskega porekla, ki sta ji dala ime po njuni za rakom umrli prijateljici Zori. Odločitev za posvojitev Zore ni bila težka. Že leta sta si želela ustvariti družino, kar je storilo tisoče ameriških poročenih parov. A čeprav Marijan in Christian že leta živita v ZDA sta ostala Slovenca; tako kot številni v tujini živeči naši ljudje, morda večja Slovenca od številnih v domovini. Nekega dne sta se odpeljala na slovenski konzulat v New Yorku, da svojo hčerko vpišeta v slovensko matično knjigo, a ju je na prvi pogled birokratska formalnost soočila z neizprosno realnostjo življenja v domovini. Dokumentarec Zora ne obsoja, ne poučuje ali polemizira, preprosto pripoveduje o ljudeh in o življenju. Avtor Edvard Žitnik se je povsem odrekel svojemu besedilu in na ameriški državni praznik neodvisnosti dokumentarno zabeležil pripoved ene od srečnejših družin, ki jih je srečal v življenju.
Lepa zgodba,, ki bi morala biti nekaj povsem normalnega. Žal politika, leva in desna, izrablja take in podobne teme za aktiviranje-razdvajanje množic.
Cena goriv ostaja enaka. Vlada je posegla v modelsko ceno tako, da je znižala vrednost ene spremenljivke - trošarino ... torej se bo v naslednjih 2 tednih v proračun natekalo manj denarja, primanjkljaj se bo povečal in ga bo potrebno nadomestiti z drugimi viri (dajatvami, zadolževanjem), ali pa oklestiti planirane izdatke. Z javno blagajno je podobno, kot z energijo. V običajnem svetu ne more nastati iz nič in tudi ne more izginiti v nič. 😀
Mi vrže ven podčrtano z rdečo, če kdo kako neumnost napiše. 😊
In kaj to sedaj lepiš tu gor?.. Sam poznam veliko zagrizeni bivših komunistov, ki so pravočasno spregledali, kako in koliko časa so bili v zablodi. Sedaj so na pravi poti, se pravi ozdravljeni komunisti. Kot recimo- ozdravljeni alkoholiki.
Zelo bi bil vesel, če bi tudi ti kdaj nalepil kakšen dokaz v potrditev svojih trditev. 🙂 Si tudi ti ozdravljen komunist? V resnici me ne briga. Motijo me neumni argumenti in za lase privlečeni izgovori.
Pravi komunisti so živeli skromno pošteno življenje in počitnice preživljali v službenih sindikalnih apartmajih. Ozdravljeni komunisti pa očitno na jahtah dobičkarjev javnih financ. 😃
V Sloveniji so predolga desetletja vladali komunajzli. In rezultat? Veliko ljudi je spranih in ne znajo s svojo glavo razmišljati. Zato pa na vsakih volitvah znova volijo vsakega novega modela, ki ga kje na ulici najde mali rdeči.
In potem, ko se izkaže totalno nesposoben, nastavijo drugo lutko.
In ko je ta še bolj nesposoben kot prejšnji in naredi še več škode, se zgodba ponovi. 😉 Taki ste, nimamo kaj. In potem taisti, ki so volili te smešnice, najbolj kritizirajo, kako se nič ne naredi. 😊
Sem se vrnil. 😊 In ugotovil, da ni nič novega v tej deželici. Kolone dolge par kilometrov proti morju. 😊
Danes sem v okolici Verone (pri tvojih makaronarjih) tankal izven avtoceste 95 benzin po 1,62€. Tako, da ni bil dosti nad našimi cenami.
Se je pa golobnjak izgleda ustrašil, ker mu je najbrž njegovi "ta mali" šef zabičal, da sedaj ni čas za dvigovanje cen goriv.
Saj bi ga še linčali, ko bi se pojavil kje na poplavljenih področjih. 😊
Vse variante so pokrite - vedno je kriv politični nasprotnik, najprej RG, če ne, pa so to levičarji. 😄
Za uspešno vladanje mora biti ljudi strah, biti morajo razdeljeni, dobro ve Ivan. Ustvarjanje konfliktov tudi.
Podobno je v ZDA, ko želijo uvesti kakšno izboljšavo, ki bi koristila nižjemu sloju (bivši srednji sloj), politiki začnejo groziti, da gre za pohod komunizma, ki bo ljudem prinesel slabše življenje.
Ne, za nekaj napisanega ste (so) krivi teoretiki zarot. 😉
Za slabo stanje v Sloveniji pa Golobnjak in njegovi nesposobni levaki.
Za podražitev pa ja, je kriva golobjad.😉
Kdo spodaj tako razmišlja, ugibajte sami. Gre sicer za stare preizkušene metode, ki dokazano učinkujejo na nas ljudi, ki potem še celo mislimo, da razmišljamo s svojo glavo.
Saj Mazda marketing se naslanja na enaka teoretična izhodišča. Eni lastniki Mazd tako celo verjamejo, da vozijo premijski avto. 😁
Nemore ampak se je oče ponudil in je čisto preveč navdušen nad idejo. Ampak ne, to je verjetno too much. Nizkocenovec iz bentk, 14 ur vlaka ali 17 ur cjazenja s flixbusom so budget varjante.
A veš, da ta ni tok bosa. Hmm. Gledam, da če še kar cinca pač odidem gor pa bo kar bo. Samo sem se res naperil na tega sivega in niti nočem rdečega kot backup več. Zato bi rad da se zjasnejo... Se bom kar pripravil za pot. Če sem pozen in kje prespim, je poslovanje kaj drugačno v soboto? Se, da te tablice in podobno verjetno samo čez teden, a?
Hočem najdražjega, tako da kvečjemu popust za ves trud haha. Kot pravim, rdeča je za backup lahko, ja.
Ma nevem, če so črnogledi, samo veliko ljudi je dejansko preveč nepazljivih in naivnih. Bolje potem malo preventivno strašit.
A si prepričan? A Forda si čisto odpisal? Mogoče bi še malo premislil? 😆
Želim ti uspešen nakup in varno vožnjo! Pa potem kakšno poročilo nalepi sem - obvezno s slikami. 🙂
Gotcha. Hvala. Edina hecna zadeva je da imajo dva avta listana, drugi še z manj kilometri, ampak imata oba iste slike! Malo so bili lazy, čeprav je pri prvem prodajalec trdil, da je točno ta avto na sliki. Bom še drugega klical in bomo videli...
Pri tem sem se 2 leti nazaj tudi sam zanimal za eno. Menda je trgovec OK.
5 let star avto se že malo zavoha, zato sem ga včeraj osvežil z ozonom.
Lansko leto mi je razložil avtoelektričar, kako z ozonom odpravlja smrad iz klimatskih naprav (dezinfekcija). Nekaj sem si zapomnil, nekaj pozabil. Včeraj je šlo pri meni doma takole:
- zadnjih nekaj km sem se vozil brez prižgane klime - da se je posušil uparjalnik klime pod konzolo (mokrih površin ozon ne more dezinficirati, ker ne prodre do plesni, bakterij )
- odstranim tepihe, prtljažno korito, osvežilce, odprem predale, ... da ozon doseže vse površine
- iztaknem kabinski filter
- prižgem avto, ventilacijo nastavim na kroženje
- v avto postavim generator ozona + sobni ventilator na zadnji sedež - da zrak po kabini močno kroži
- avto zaprem in vključim generator + ventilator za 15 minut
- generator izklopim, pustim pa prižgan ventilator za nadaljnjih 15 minut
- na stežaj odprem vsa vrata in pustim 2 uri odprto
- namestim nov kabinski filter
POZOR: Ozon je nevaren za človeka, živali, rastline! V prostoru, kjer se dela ta postopek, zato ne sme biti prisotnih živih oseb, živali, rastlin! Po končanju, je treba prostor temeljito prezračiti ....
Zaenkrat kaže OK, poseben vonj, kot da bi kabino našprical z varikino. 😄
Generator sem kupil na AliExpress. Čeprav ima CE oznako 🙃 (proizvajalec jamči, da je skladen z evropskimi direktivami o električni varnosti), že na prvi pogled ni skladen. 😥 Na napisni tablici (slabi etiketi, ki se bo nekoč odlepila sama od sebe) piše, da je nazivna napetost 220V, čeprav se v EU že 30 let uporablja 230V, poleg tega je kovinsko ohišje - neozemljeno, sklepam, ker vtič sploh nima ozemljitvenega kontakta (ni šuko) in je zato ta naprava, v kateri naj bi bile celo elektrode s 3.000 V napetosti, smrtno nevarna!
Na roke vgasneš notranji in ti dela še naprej vse avt. Ponavadi ga zapre ko je res vroče!
Iz Splita do Slovenije je 4 ure vroče avtoceste ... samo ob notranjem kroženju bi se zadušili ... 😀 Sem mislil, da bo Mazda saj vsake toliko časa spuščala zunanji zrak (preklapljala), pa sem prej obupal in prestavil na ročno ...
V zadnjem delu avtomobila?🤔 misliš iz sredinske konzole in izpod prednjih sedežev? Meni piha hladno,če imam AC prižgano na avto in odprte šobe na sr. konzuli.....👍
Kako je s tem AC? Če to prižgem, mi preklopi na kroženje znotraj kabine, kar pa mi ni všeč, ker imam rad svež zrak.
Včeraj sem 6 ur vozil Kio Sportage 1.6 ... armatura kot v avionu, ampak mi je sedaj moja Mazda še bolj všeč, zakaj?
- najprej sem Kio komaj vžal - moral sem se prej pripeti, pritisniti pedal sklopke + zavore
- line assist nisem znal trajno izklopiti ... z vklopljenim pa mi je bil občutek vožnje podoben pokvarjenemu podvozju
- čeprav ima avto ročni menjalnik se pojavlja občutek avtomatskega oziroma včasih kakšno sekundo ali 2 neodzivnosti ... avto preklaplja v t.i. "jadranje" ... po občutku sam odmika sklopko, ko ne rabi navora
- čeprav ima po občutku turbino in lahko da iz sebe veliko moči, moč motorja ne sledi zvezno pedalu za plin
- večina gumbov je na dotik .. tudi za uravnavanje ventilacije ... v soncu slabo vidnih oz. ni jasna nastavitev
- lega na cesti OK, ampak dosti slabša od Mazde 3 ali Mazde 6
Skratka, naših 5 let starih Mazd, Mazde 3 2.0 G120 MT in Mazde 6 2.0 G165 MT, obeh z odlično lego na cesti, odlično delujočim neproblematičnim, zanesljivim in vzdržljivim motorjem, nepogrešljivimi mehanskimi gumbi na konzoli, kljub muzejskim info in navigacijskim sistemom, ne bi nikoli zamenjal za novo Kio Sportage. 🙂
Tole kar pa berem o Fordovih mašinah z nekaj 10.000 km, pa mi postane kar slabo, če pomislim, da bi imel tak avto ... 😀 Pri Mazdinih bencinarjih je lahko še ena nula zraven (nekaj 100.000 km), pa ni takih težav.
Tole me spominja na nek podoben zaplet v začetku tega leta. Po neizmernem zanimanju za Mazde z nešteto vprašanji na tem forumu, se je človek potem čez noč odločil in kupil Golfa. 😁 A gremo stavit, da tudi v tem primeru ne bo Mazda? 😃
Vsekakor bom pokontaktiral uradni servis, če ne najdem nekoga, ki pozna Mazdo.
Viličar že dela, ker ga je pač pravi v roke vzel. Sedaj se je možak lotil EV UTV, ki pa ga ne pozna. Traktorje so mi poštartali serviserji... Kombi Sprinter še iščem opcijo. In še kar nekaj zagonetk mal večjega formata kot to na kolesih...
Samr brez konkretnih izkušenj z vodo muljem. Takele zadeve raje prepustim tistim, ki od tega živijo. Se sicer ne bojim stvari prešravfat ampak... elektronika je tista kjer sestvari rade ustavijo. nenzadnje imam trenutno z drugimi zadevami 400% dela.
Skratka "lov" na osebo, ki bi se konkretnega vozila lotila ostaja odprt.
@roCkY_, sedaj, ko so strokovnjaki povedali svoje, pa dajva midva reč eno tako, po kmečko... Kot dva, ki sta že imela vozilo v malo globjem blatu (eden nenamerno, drugi pa, ker je bila gozdna vlaka speljana skozi 50 - 60 cm globoko "blatno kopel")... Ker nasveti takih, ki gredo v dežju raje peš kot da bi avto pripeljali iz garaže - da se ne zmoči - niso kaj zelo koristni...
Domnevam, da se z avtom nisi zapeljal v vodo ampak je avto stal nekje parkiran in ga je voda zalila. Torej domnevam, da motor takrat ni deloval, kar pomeni, da ni vlekel zraka vase. Ker je sesalna cev za v filter zraka precej visoko, lahko upravičeno domnevam, da vode ni posesalo v motor. Torej motor sam po sebi ne bi smel biti problematičen, ker si zapisal, da je voda segala malo pod vrata prtljažnika. Zamenjaš filter zraka, ker se je najbrž navzel vlage, kaj več pa ni potrebno. Preveri, kako je s palčko za merit olje. Nekateri motorji jo imajo precej nizko, nekateri pa imajo cevko skoraj do vrha motorja. Kje jo ima tvoj avto? Ker če je nizko, je lahko voda vdrla noter in imaš v karterju vodo - kar pa ni ravno priporočljivo... Torej je v takem primeru potrebno zamenjati tudi olje v motorju. Ko boš že to preverjal, preveri še, kje je oddušek diferenciala in menjalnika. Če je bila voda višje, se je lahko nalila tudi tja noter. Pa preveri, kje je računalnik v avtu. Nekateri ga imajo precej nizko pod sprednjim sedežem, nekateri ga imajo precej visoko, kje pod desno zračno vrečo. Če je ostal na suhem, si zmagal.
Vsa ostala elektronika je precej visoko in ne bi smelo biti težav, razen senzorji ABS-zavor, ki so pa itak predvideni, da jih bo voda močila, ko se boš v dežju vozil naokoli in bo voda špricala po njih. Disk-zavore pa tudi niso tako zelo občutljive na mulj in umazanijo kot na primer bobnaste zavore.
In če se s tem vozilom ne voziš dosti, ne bo dosti težav. Vsekakor pa je priporočljivo izkoristiti vsako sončno uro in odpreti vsaj okna, če ne tudi vrata, da se izsuši notranjost. Če ne drugače, pa poskusi dati vanj kakšne razvlaževalce, pa da ga počasi suši od znotraj.
Računaj pa, da ga bo napadla rja. Pragi imajo spodaj odprtine, da voda odteče ven. Če je avto zalil mulj, so se te odprtine zamašile. Torej se bo v pragu začela nabirati vlaga in bo avto zgnil od znotraj. Malo lahko ublažiš, če avto dvigneš in se zavlečeš pod njega. Na notranji strani pragov so plastični čepi, ki jih lahko (no, lahko ravno ne, da se pa) odstraniš in poskusiš s čisto vodo malo sprat in očistit. Pa ko si že pri delu, mogoče nasprejat kakšno odpadno transformatorsko olje, če ga kje dobiš...
Vse to je delo, ki ga načeloma lahko opraviš sam. Če pa nimaš možnosti, pa to lahko opravi vsak "servis pod kozolcem" ali pa celo vsak dijak kakšne strojne smeri, sploh, če se uči za avtomehanika. Torej ne bi smeli biti kakšni vrtoglavi stroški...
V nobenem primeru pa ga ne vžigaj, dokler se ne zamenja filter zraka in po potrebi tudi olje...
Upajmo na najboljše!
Vse tisto, kar smo mi gor modrovali, je Slivka napisal bolj pesniško, pa presenetljivo malo konkretnega, kot sem pričakoval po prebranem uvodu "pa dajva midva reč eno tako, po kmečko..." 😀 Mazda CX-5 je konkreten avto tega foruma, točno se ve, kje so elektronska vezja, šibka za olje, ...
"Kaj storiti, ko vaš avtomobil več ur plava povsem potopljen nekaj metrov pod umazano kalno vodo, pomešano z ostanki bencina, nafte in odpadkov polnega mulja? Skratka, precej nehvaležna dilema, s katero se z veliko večino sosedov ubadamo v tem trenutku ... Odgovor ni povsem enoznačen, saj je veliko odvisno od znamke in modela avtomobila, (srečnih) okoliščin znotraj vremenske katastrofe, kot je bila lokacija posameznega vozila," je še zapisal Belčič, ki je tudi sam velik navdušenec nad avtomobili. Navedel je tudi, da imajo prizadeti na voljo najverjetneje le tri scenarije, in sicer ljubiteljski pristop k popravilu avtomobila; pristop, ko avtomobil popravi in pregleda strokovnjak – a kot je dodal, je to "žal pogosto (pre)draga izbira". Tretja možnost pa je slovo od jeklenega konjička oz. prodaja za dele, ob vsem skupaj pa lastnikom seveda ostane le upanje, da so imeli čim boljše in čim bolj ustrezno zavarovanje, ki bi jim povrnilo vsaj del izgubljene vrednosti.
Serviserji potopljenih mobilnih telefonov so včasih kakšnega popravili, vendar nikoli dali garancije na popravilo. Ker niso mogli biti 100%, da ni šla kakšna korozija na vezju naprej ...
Pri avtu si ne predstavljam niti alternatorja, da bi ga potopil v blatno vodo. Moral bi ga razstaviti, izprati umazanijo, posušiti, zamenjati ležaje, itd ... Sem 99%, da takega servisa ne opravlja noben Mazda serviser. Mogoče kakšen mehanik z uradnega servisa, ki kupi tak avto za 10% cene zase in ima popoldne veliko prostega časa.
Mogoče pa ta CX5 sploh ni bila močno zalita, samo kratek čas, .... vrsta dejavnikov, ki vpliva na posledice. Kakšna slika ne bi škodila.
Da se zrihtat, ampak to bi morale obstajat ustrezne delavnice, da bi naredile tako kot je treba. Če se dobro naredi, ne bo težav. Težave so pa zato, ker večina hoče neki na hitr naredit in čim ceneje ter pol nategnit kupca pri prodaji. To je problem in s samo povodnjo in zalitimi avti nima nobene veze.
Nimam odgovora, bi pa čimprej izklopil elektriko - akumulator, če še ni.
Ko je znanki septembra 2010 zalilo pol leta staro Škodo kupljeno za 28.000 € na Viču, je avto prodala nekomu iz servisa za 13.000 € + pokasirala od zavarovalnice okrog 9.000 €, če nisem zamešal številk.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
Lepa zgodba,, ki bi morala biti nekaj povsem normalnega. Žal politika, leva in desna, izrablja take in podobne teme za aktiviranje-razdvajanje množic.
Cena goriv ostaja enaka. Vlada je posegla v modelsko ceno tako, da je znižala vrednost ene spremenljivke - trošarino ... torej se bo v naslednjih 2 tednih v proračun natekalo manj denarja, primanjkljaj se bo povečal in ga bo potrebno nadomestiti z drugimi viri (dajatvami, zadolževanjem), ali pa oklestiti planirane izdatke. Z javno blagajno je podobno, kot z energijo. V običajnem svetu ne more nastati iz nič in tudi ne more izginiti v nič. 😀
Povezava za deljenje
Deli na druge strani