Ma Krištidijo, sm kmet an s hribu doma an kolkr se jest spoznam na makine, bencinar poje kvečjemu kvariton. Pa kakšen sopran tudi, ker če ni na puhnih obratih ni nič od njega...
Dizel pa lepo brunda v basu, lahko tudi v tenorju.
Je pa zelo lepa pesmica, kdor ima možnost slišat, ko zapoje dizel sekstet, ne kvartet. Čeprav ima tudi duo svoj čar. Trio pa sploh, ga lahko s harmoniko spremljaš in skupaj zaigrata Avsenikovo Na Golico. Tega z bencinarjem ne moreš...
P.S.: Ne najdem zdaj posnetka na YT. Bom poiskal in dodal sem.
... ... ... ... ... ... Drugače si pa res želim videti to dinamično vožnjo, ko desna roka kar švica na menjalniku od adrenalina ob športni vožnji s CX30.
Sm kmet an s hribu doma, ma kolkr se jest spoznam na te zadeve, tisti, ki najbolj dinamično vozijo (rally, drag race, drift,...) nimajo avtomatikov...
Lahko kompliciraš, lahko pa poenostaviš. Jaz tesnila vrat mažem z navadnim parafinovim oljem. Za dišavo pa na ogledalo obesim par klobas ali kos slanine...
Danes na Gorenjki spet tole kar je @Boss povedal. Košnja trave ob jutranji konici. Na drugi strani AC vsi bremzajo in gledajo kaj dogaja.
In to je tisto, kar mene najbolj jezi! Glej svoj pas in vozi, kaj te briga, kaj je na drugi strani. Če je bila nesreča, kaj dosti čez varovalno ograjo ne boš videl. Boš več videl pozneje na internetu, bodo boljše fotografije. Če je karkoli drugega, pa tudi. Če ne moreš pomagati, vsaj gužve ne delaj...
Mi je v takih primerih vsakič žal, da nimam pluga na BTjki. Jih samo poplužim na odstavni pas, pa naj se gledajo...
Nekam pogosto pokajo pnevmatike na tovornjakih. Mislim, kar se jaz spomnim, jih je kar nekaj: leta 2018 najprej na ljubljanski obvoznici, nekaj mesecev kasneje na Dolenjski avtocesti (mislim, da pri Biču), leta 2019 se je najprej prevrnil tovornjak na dolenjski avtocesti, kakšen mesec ali dva pozneje pa je pri Kranju nekdo trosil pesek po avtocesti, leta 2020 je pri Uncu ena Scania "parkirala" na osebnem avtu, leta 2021 je en Renault pri Razdrtem ustavil na zelenem pasu med obema prehitevalnima pasovoma, in letos pri Studencu...
Mislim, eno je avtomobilska guma, ki nosi 700 kg. Pa če poči, avto s trem tonami teže pri hitrosti 130 km/h že nekako ukrotiš. Drugo so pa "profesionalne" gume, ki nosijo štiri tone. In če poči, je zadaj 40 ton teže. Nisem ravno nek matematik, še manj fizik, ampak na kmetih računamo takole: sila = masa x hitrost. Če je 40 ton mase in hitrost 95 km/h, je to enaka sila, kot če z osebnim avtom, težkim 3 tone (5 potnikov, truga na strehi, nosilec s kolesi na vlečni kljuki) voziš s hitrostjo zvoka (okoli 1250 km/h)... Torej take gume ne bi smele kar pokati po dve na leto na tako majhnem področju, kot je Slovenija...
In avtobusi imajo podobne pnevmatike - za tiste, katerih otroci gredo zdaj na zaključne izlete in ekskurzije...
Mislim, da dizla gre 3000 litrov. Ostalo je mazut...
Ne vem za točno to ladjo, ampak ladje večjih gabaritov so nekako tako narejene: na dizel vžge in odpluje. Z "odpadno toploto" iz motorjev ta čas segreva rezervoarje za mazut in ko so dovolj segreti, preklopi na mazut. Določen čas pred pristankom preklopi spet na nafto, da se cevi, filtri, visokotlačne črpalke, dize in vse ostalo v sistemu očisti mazuta in napolni z nafto. Da je pripravljen na naslednji zagon. Tako da take ladje ne porabijo tako veliko nafte, kot se to govori...
Je kar precej trajalo, ampak sem končno usposobil še ta posnetek.
Torej, zakaj mi avtomatik (in še bb... bee... Torej, ne-dizel za povrhu) ni všeč? Ker obrati skažejo sem in tja, hitrost je pa zmerno do pretežno ves čas enaka...
1000€ ceneje? Sm kmet an ne zastpom lih tanartabl ne matematike ne ekonomije. Alora, ko kupim avto, ga vozim na servis, ki mu zaupam. A je to pooblaščeni ali ne, koga briga. Ko ima avto enkrat za seboj 300.000 km, ga ne prodam, ampak se ga znebim. In 13 let star avto z več kot 300.000 km je vreden 10 centov po kilogramu pa če ima servisno knjižico od NASE ali pa nima nobene servisne knjižice.
Res je... Ni vse samo v davcni stopnji... samo so lahko tudi se drugi dejavniki... Treba bi bilo videti racun, ce je naveden znesek brez dodatnih dajatev... Ker poleg DDV so avtomobili obremenjeni se z drugimi dajatvami in ponekod imajo tudi se olajsave... V Nemciji recimo so do konca 2022 pravno pri hibridih imeli se subvencijo v visini 4.500€ ... Ne vem, kako je v Luxemburgu ... Pac treba je upostevati vse te dejavnike, ki vplivajo na ceno na posameznem trziscu ...
Pravim, da v matematiki nisem nikoli blestel. Je pa zdaj bolj jasno, od kod razlika...
No, ja, imam ga, ampak je založen tam zadaj, vprašanje, če ni že vse zarjavelo, pa gume so gotovo že prazne... Preden ga usposobim, ga bodo že prepovedali - zaradi izpustov (sploh po pasulju). Mogoče bi moral dobiti kakšnega električnega, da bo v skladu z normativi...
Kolikor vem ima Luxemburg nizjo davcno stopnjo ... Ce sem prav nasel, je tam 16% ...
Sm kmet an s hribu doma, pa mi matematika ni šla prou preuč. To še ločm, de 2 piva sta več kot 1 pivo, kej več pa ne. Ma če sem prou izračunu, je razlika v ceni 22%, razlika v davčni stopnji pa 6%... Alora, ni vse samo v davčni stopnji...
Jaz sem pred časom potreboval semering zadnjega diferenciala za Mazdo BT-50. Cena? 100 gramov Mazdine gume je imelo enako ceno kot 100 gramov naložbenega srebra v Zlatarni Celje... Potem sem šel k Fordu vprašat za semering zadnjega diferenciala za Ford Ranger in sem ga dobil več kot pol ceneje...
Pred kratkim sem potreboval križ kardana. Pri mazdi je bil za Mazdo BT-50 samo križ kardana (brez DDV in menjave) za 20€ dražji kot pri Fordu križ kardana za Ford Ranger skupaj z DDV in menjavo...
Avtocesta ima tri pasove: odstavni pas, vozni pas in prehitevalni pas. Karkoli se je že zgodilo, sem prepričan, da gre predvsem za nesposobnost DARSa in Policije, da potrebujejo štiri ure, da odprejo avtocesto. Jaz mislim, da bi se en vozni pas dalo odpreti po največ pol ure. In se promet počasi premika. Je zastoj, a se premika. Pričakovati, da bodo ljudje štiri ure sedeli v mirujočem avtu na soncu na asfaltu - to lahko edino pazniki v koncentracijskem taborišču... Si pa lahko mislim, kako so to sprejeli vozniki tovornih vozil. Ker s tovornjakom v štirih urah prečkaš celo Slovenijo. In če je dostava vezana na čas, pa sploh zna problem ratat. Recimo, v Revozu imajo točno predpisano uro, kdaj mora biti tam. In če veš, da rabiš do Novega mesta dve uri, pa daš zraven še eno uro za rezervo, potem pa štiri ure stojiš v koloni in prideš na cilj tri ure prepozno...
Kar se pa šoferja tiče: res se je za vprašat, kje je policija. Možakar med vožnjo uporablja mobitel za snemanje dogajanja na drugem voznem pasu...
Sm kmet an s hribu doma, pa ne zastopm lih tanartabl usega tega. Ma, če sm prou zakapiru, ker se električnih premalo proda, bodo navili ceno nafte do onemoglosti, da tudi najbolj trdovratne prisilijo v nakup električnega avta.
Pa tale Evropska demokracija je hujša diktatura kot v bivši Jugi totalitarni komunizem. Tam si lahko kupil Zastavo, tudi Renault 4 in 5, pa Lado in Škodo ter tudi Golf TAS. Lahko si kupil tudi Passata, le carina je bila zraven, pa je bil avto nekaj dražji. Pri tej Bruseljski demokraciji pa če ne boš kupil dragega in neuporabnega štromarja, bodo vse drugo podražili do te mere, da boš moral kupiti dragega in neuporabnega štromarja...
Očitno bo treba iti kolesarit tudi po Bruslju, ne le po Ljubljani...
In to je vsa izbira, ki je na voljo. Isti avto, druga znamka. Dobro, zdaj sem potegnil ven Berlingota, tudi pri ostalih modelih ni bistveno drugače... Mitsubishi dela Capturja in Renault dela Capturja...
Predvsem zaradi AWD in sedmih sedezev... Ni jih veliko, ki bi potrebovali avto s sedmimi sedezi 🤣😃😛😆(sem dal malo vec smeskotov, da se opazi, da je v vsem tudi malo heca ... )
AWD, sedem sedežev in fascinanten navor, to se strinjam. Ampak zame bi bil električni avto samo, če bi bil dizelaš!
Čas polnjenja 10 ur in 45 minut... No, ja, čez noč bi bil poln.
Doseg 450 km? Ni ravno, da bi se hvalil...
Polnjenje 11kW AC? Hja, če potegnem podaljške še od petih sosedov, dobim dovolj moči, da to lahko priklopim... Po podatkih pa na enofazni vtičnici z 10A varovalko traja 51 ur in 15 minut. Se pravi je to bolj "vikend-avto". Od vikenda do vikenda se ravno napolni, da gremo potem za vikend lahko na kakšen krajši izlet...
Dolžina 5 metrov in en centimeter... Saj ga komaj dobim v našo garažo...
Širina (brez ogledal) dva cm manj kot 2 metra... Dimenzije kot kak Iveco...
Lastna teža 2550 kg? Saj se te naše hribovske ceste posedejo pod njim... Moraš biti pa kar malo heroj, da se spustiš po 12% spustu kak kilometer daleč z vozilom, ki ne zavira z motorjem - močna vera v tiste štiri kolute, ni kaj...
Največja moč polnjenja pa 250 kW... Grem v dolino pa se kar na daljnovod priklopim - in se turbine v hidroelektrarni kar ustavijo... Dobro, to ravno ne, ampak če se pa štirje taki hkrati priklopijo, pa mrkne pol Goriške regije...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Našel sem:
Povezava za deljenje
Deli na druge strani