A veš, da mi po menjavi diskov in ploščic spredaj res nekaj časa ni nič pokalo, kar sem nekako začasno povezoval s tem - sicer mi ni bilo logično ampak ok. No čez kak mesec je bilo pokanje spet nazaj. V čem je pa to govora, a to se kaj kupi , zamenja,..?
Kam si šprical v prvem primeru, tle v ta predel kjer je v koloteku fedt in amortizer ?
Ja, vendar sem s prejem težko prišel zraven oz. ni dolgo učinkovalo. Pomagala pa je tale mast - ki sem jo nekako s prsti "nabasal" v stik. To sicer ni prav lepa rešitev, pokaže pa, da je res problem v tem plastičnem ležaju.
Ma ko je vroče je pokanja več, kot sedajle. Zdej a so to lahko ležaji ne vem, se pa zunaj to praktično nič ne sliši, samo v avtu..
Pri tem ležaju amortizerja je bilo enako - pri suhem vročem vremenu je bilo pokanje pogostejše (pri počasni vožnji, obračanju volana ali čez kakšnega ležečega policaja), ker je bilo več trenja med plastiko, kot če je vlažna. Ugotoviš pa tako, da pri ugasnjenem avtu nekdo drug sede za volan in ga počasi obrača, medtem ko ti pri kolesu opazuješ zaščitno harmoniko okoli amortizerja. Sam sem naknadno preizkusil še tako, da sem z roko obračal harmoniko in ni šlo gladko - vsak premik je povzročil rahel pok, ki se ga je v kabini še mnogo bolj slišalo.
Pokanje na podvozju v suhem vremenu se je pojavljajo tudi na enem od prejšnjih avtov. Vzrok pa je bil v suhih gumicah, ki so objemale zadnji stabilizator (ukrivljeno palico, ki povezuje kolesi). Kolegu je pokalo pri Hondi CRV, okoli zadnjega amortizerja. V obeh omenjenih primerih se je v omenjene predele našprical silikon sprej in je bila zadeva rešena.
Končno nekdo ki je ugotovil omenjeno in se ne vdaja v usodo elektro pogona.
Vprašanje kako bo to potekalo v urbanem okolju kjer so garažne hiše in kako bodo zdržale električno obremenitev ali pa v blokih ko bodo kabli viseli iz oken skozi nadstropja.
Kune bodo veselo kablovje grizle....
Nič bat. 😀 Predpisi (tri EU direktive: o gradnji stavb, obnovljivih virih in energetski učinkovitosti) se že spreminjajo v smer, da takih težav ne bi bilo. 😉 Med drugim naj bi bila čez 4 leta na vsaki javni stavbi obvezna sončna elektrarna, z letom 2030 pa že na vsaki stavbi.🙃😄
In čeprav sem po izobrazbi elektroenergetik, sem tudi sam skeptičen do novih trendov v elektroenergetiki. Tole kar se zdaj dogaja s sončnimi elektrarnami na hišah, TČ in še polnjenji e-avtomobilov bo, razmere predvsem v nizkonapetostnem omrežju marsikje zaostrilo do roba in čez rob. Razen, če bo vsak s sončno elektrarno imel v hiši še zmogljivo baterijo (za ceno pol sončne elektrarne in življenjsko dobo 10 let), ki bo proizvedeno energijo razmazala na daljše obdobje in manjšala konice. Pozimi pa še ta ne bo zalegla.
Zato sem tudi že naročil bencinski električni generator oziroma bom zadevo "vzel v svoje roke".
Z Gelipterjem sva obdarila za novo leto naše mazde.Kupila sva in vgradila dodatne mrežice na najiinih cx30 na spodnji odprtini za zrak.
Original odprtina je prazna z le par pokončnimi letvicami. Aftermarket mrežice pašejo v nulo, imajo enak vzorec kot maska n so narejene iz res kvalitetne ABS plastike. Na nosilcu tablice so potrebni majhni popravki-modifikacije.
Prej:
potem:
Sva pa opazila, da so pred hladilnikom vgrajene posebne lopute, ki so zaprte, ko je motor ugasnjen. Najbrž služijo temu, da se motor hitreje segreje, nato se odprejo. Vidi se namreč, da jih krmiljo elektromotorji.
Morda lepše, ampak a smo pozabili, kako je težje dihati skozi obrazno masko? Bo v vročini zadosti zraka?
Koliko v povprečju pri Selmarju (Celje) stane redni servis za Mazdo 3, bencinar, l. 2016? Imam zelo dobrega lokalnega mehanika, ki ga poznam in mi bo sigurno bolj ugodno naredil servis, pa me samo zanima povprečna cena pri Selmarju...
Za ta statističen podatek boš moral pa njih vprašat in povedat, ali te zanima aritmetično povprečje, geometrijsko povprečje, mediana,... 😀 Tukaj samo vsak zase ve.
Za tak avto G120 sem zadnji 2 leti plačeval v BTC od 200 do 280 €, odvisno od obsega servisa (olje, filter olja, filter kabine, zavorna tekočina).
Kolega je imel servis pri cca 140.000 km na M3 2018 1.5 bencin in je plačal v MB na pooblaščencu 740 €. Malo večji servis.
Zaradi stroškov goriva-prevoza se je vse dražilo in sedaj bo veliki obrat.. 😀
(veliki hec, da nebo kdo verjel) 😉
Se pa vseeno lažje diha... 🤏👍😉
OK Bini. 150.000 ljudi ostane brez osebnega zdravnika, mnogi ne pridejo pravočasno na vrsto k specialistu. Temu pa se po novem reče, da "se lažje diha".
Tudi sam bi si želel, da je svet pošten, popoln, da je vse idealno in da je vse, kar je napisano ali ti kdo reče, res.
A ni tako. Zato, če verjameš 10% kar vidiš okoli sebe ali slišiš že v redu. 😊
Malo nas je, ki smo pošteni in govorimo samo resnico. 😉
Ko kupuješ avto ugotavljaš njegovo dejansko stanje, in sicer na podlagi tehničnega pregleda in preizkusa avta, razpoložljivih dokumentov in izjav lastnika. Če se na dokumente in njihovo vsebino ne spoznaš, je res vseeno, ali jih pogledaš ali ne. V tem smislu razumem tvoje stališče do dokumentov. 😲😀 (če ne ločiš med originalom in ponaredkom).
Meni tej računi servisov in popravil, ko ti nekdo z njimi maha pod nos, ne pomenijo prav ničesar. Ko kupiš avto iz druge roke imaš lahko srečo in gre brez problemov in računov še 300000 kilometrov, lahko pa imaš 32 račnov in ti zariba mašina že po enem letu. Tako, da tej računi so kr neki. 🤗
Pri cepljenju si govoril drugače. In tukaj je podobno, kot pri cepljenju. Gre za višjo ali nižjo verjetnost pojava bolezni oziroma obstoja morebitnih napak na kupljenem vozilu.
Meni je preverljiva zgodovina, računi, bistvena. Lahko prodajalec še tako naklada, važno mi je, kaj piše na papirjih in kaj vidim in občutim pri vožnji. In če se njegovo nakladanje ne ujema s papirji je to samo znak za alarm. Torej papirji so ključni.
Bom pretiraval. Recimo da ti v 5 letni garnacijski dobi ribne motor in to 1 mesec pred pretekom garancije. Motor ti zamenjajo z novim. Zamenjan motor spet ribne po pol leta, torej po vaše po preteku garancije. In vi bi kar plačali motor (enkrat je bilo tukaj, da stane 12.000€), ki je ribnil v pol leta in to zaradi slabe kakovosti proizvajalca? 😲
Saj ne menjajo motorcka… ampak samo en del mehanizma, ki se vec kot ocitno obrabi ali polomi…. Sicer pa NIKJER ni napisano, da mora garancija za zamenjan del biti enaka garancijski dobi celote? Ali pa sem kje kaj spregledal?
pred 13 minutami je Jest napisal:
Saj ne menjajo motorcka… ampak samo en del mehanizma, ki se vec kot ocitno obrabi ali polomi…. Sicer pa NIKJER ni napisano, da mora garancija za zamenjan del biti enaka garancijski dobi celote? Ali pa sem kje kaj spregledal?
Na kateri strani si Jest? Kot lastnik iščeš izgovore, da "Mazda garancija za novo vozilo" za ta mehanizem ne bi veljala.
Če ne, potem bi verjetno pisalo v načrtih rednih servisov ... pri določenih km se mora menjati še ta mehanizem, tako kot recimo svečke ali podložke injektorjev. Naj Mazda dokaže, na kateri osnovi (pravilih) garancija za ta mehanizem ne velja.
5-letna oz. od letos jeseni 6-letna garancija velja za vozilo kot komplet... ne pa za posamezne sestavne dele... Ce bos kupil recimo pri Mazdi samo akumulator ali recimo vlecno kljuko ... garancija ne bo 5 oz. 6 let za ta del...
Tega ne razumem, kaj komplet? Če ogledala prenehajo delati in je potrebna zamenjava motorčka, je to točno primer iz Obligacijskega zakonika:
"Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari (del Mazdinega kompleta avta, natančneje motorček), začne garancijski rok znova teči samo za ta del.
Seveda so določeni deli izvzeti in se tretirajo kot potrošni material, recimo žarnice, brisalci, oz. imajo krajšo garancijo, kot na primer akumulator. Pri prenosnikih je to ponavadi baterija, ko ji dajo garancijo 6 mesecev. Je pa res, da bi bil glede na pričakovano življenjsko dobo tudi motorček Mazda ogledal lahko potrošni material 🤣, ampak če bi to izrecno pisalo v garancijskih pogojih oz. jih ne bi brezplačno menjali v času garancije.
Obligacijski zakonik velja tako med podjetji in tudi v razmerju potrošnik-podjetje. Potrošnikom pa uveljavljanje garancije olajšuje še
Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot). SOP 1998-01-0815. EPA 0457
19. člen
Minister, pristojen za gospodarstvo, izda pravilnik, s katerim določi:
- blago, za katero mora proizvajalec izdati garancijo za brezhibno delovanje za obdobje najmanj enega leta, in
- rabljeno blago, za katero mora prodajalec izdati garancijo za brezhibno delovanje za obdobje najmanj enega meseca.
20. člen
Proizvajalec mora za blago iz prve alineje prejšnjega člena tega zakona:
- zagotoviti potrošniku poleg garancijskega lista tudi navodila za sestavo in uporabo ter seznam pooblaščenih servisov;
- zagotavljati servis, ki ima pooblastilo proizvajalca za izvajanje servisnih del na proizvodih ter z njim sklenjeno pogodbo za dobavo nadomestnih delov, razen če sam ne opravlja te dejavnosti;
- zagotavljati brezplačno odpravo napak v času garancijskega roka;
- zagotavljati proti plačilu popravilo, vzdrževanje blaga, nadomestne dele in priklopne aparate vsaj tri leta po poteku garancijskega roka tako, da servis opravlja sam ali ima sklenjeno pogodbo o servisiranju z drugo osebo.
Če proizvajalec ne zagotovi potrošniku navodil za uporabo in seznama pooblaščenih servisov, jih je potrošniku dolžan izročiti prodajalec ob sklenitvi prodajne pogodbe.
Zakaj 5-letna? Kolikor vem, je pri nas zakonsko dolocen garancijski rok 12 mesecev (za nekatere zadve celo samo 6 mesecev)... Vse kar je vec, je dobra volja garanta ...
Zakonsko je najmanj 1 leto, vendar če da proizvalec več garancije (mazda od septembra celo 6 let), je potem ta daljša 6-letna garancija za Mazdo enako obvezna, kot če bi dali minimalno zakonsko.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Imamo pa na srečo veliko poskusnih zajčkov. 😂
Povezava za deljenje
Deli na druge strani