Za 7.000€ mi možakar avto razstavi na sestavne dele, kar je treba zamenjati zamenja, ga restavrira in sestavi na novo nazaj. Je tako uredil že precej starodobnikov iz let od 1960 do 1983. Očitno bo postalo aktualno tudi za tiste, ki niso starodobniki. Če še malo rezerve vzamem zraven, bom za 10.000€ dobil praktično nov avto. Ki bo na trgu sicer vreden mogoče komaj polovico tega denarja. Zdaj pa bodi pameten...
Mogoče je malo mimo te teme, a vseeno bi imel eno vprašanje:
- nov avto je zelo težko dobiti in jih več ali manj delajo po povpraševanju (zato se pa na nov avto čaka od 4 do 6 mesecev, pa tudi več...). Če ga itak delajo "po naročilu", zakaj potem sploh delajo pakete opreme. A ne morejo narediti spisek opreme in ko si izbereš in plačaš, ga sestavijo kot LEGO-kocke: ta si želi to, dobi to, tisti tega noče, se tam da plastični čep in tega ni, v tisto lupino damo tak motor, gor privijemo tak menjalnik, tistemu dodamo še zadaj en diferencial, drugemu ne,...
... ... Drugače pa lahko kupis osnovno opremo pa se izogneš vsaj delu teh "nepotrebnih" dodatkov oz. se boljse, golf III osnova, pa ne boš imel nič kar bi delalo namesto tebe.
dne 27. 5. 2023 ob 12:16 je Jest napisal:
Ce ti je uzitek, da vozis avto... si nabavis enega Spacka ali Herbija, ki je dandanes namenjen ravno temu... ljubiteljski voznji :D... Brez kakrsnihkoli asistencnih sistemov, brez klime, brez ABS-a, brez ESR, brez servo volana ... ... Ce zelis pa imeti vsaj malo teh asistencnih sistemov, si nabavis enega roadsterja, ki je tudi boljnamenjen uzitku v voznji ...
In ljudje smo razlicni ... zato imamo tudi moznost izbire... Sicer izbira ni neskoncno velika... in vedno bos pri kaksnem avtu nasel nekaj, kar ti ni vsec ... Idealnega ni in ga tudi nikoli ne bo ...
Pac eni imajo radi zgodovino, drugi prihodnost, tretji sedanjost .. Vsaka ima svoje prednosti in slabosti ... ...
A VIDVA TO RESNO? A VIDVA RESNO O IZBIRI? A VIDVA ... ... ...
Kdaj sta nazadnje bila v salonu z namenom res kupit nov avto? Ker mi smo pred kratkim (spet) prečesali vse salone in ne mi o izbiri. ker izbire ni. Edino, kar lahko izbiraš, je to, kateri znak boš imel na volanu. Druge izbire je pa bore malo. In včasih so pogoji taki, da ne razumeš, kaj jih je prijelo. Najhujši primer je bil, da je bila vlečna kljuka samo v kombinaciji z avtomatskim menjalnikom. Potem so bile še druge, ki so bile vsaj malo razumljive, na primer, če imaš vlečno kljuko ni rezervne gume. Ali pa če imaš sedem sedežev ni rezervne gume. In tako dalje. Ko pa pridemo do asistenčnih sistemov, pa... Osnovni model je res osnovni. Mi bi pa radi opremo, kot jo imamo zdaj: sprednje meglenke, električni pomik drsnih vrat, sedem sedežev in avtomatsko klimo. Dodali bi še DAB radio, ni pa nujno. Električni pomik drsnih vrat ne obstaja. Leta 2010 so to znali narediti, a so očitno pozabili. ker nihče ne ponuja tega. Nihče! V osnovnem modelu je klima ročna. In sedem sedežev praviloma ni osnovni paket, je treba vzet en paket "višje", tam je pa že ekran na dotik in avtomatska klima. In lane-assist je že zraven. Ne moreš ne-vzeti! Ni te opcije. Če je sedem sedežev in avtomatska klima, je to zraven. In če je DAB-radio, ne gre brez zaslona na dotik. Ni te opcije. In marsikje so sprednje meglenke tako drage, če jih dodatno naročaš, da te pride ceneje vzeti dve stopnji višjo opremo...
Kar se Golfa II. tiče, se bo gotovo vrtel dlje kot karkoli, kar zdaj kupim. Težava je, ker med rabljenimi ni v ponudbi takega s sedmimi sedeži. So s štirikolesnim pogonom, sicer zelo redki, a so, ni pa jih s sedmimi sedeži. In roadsterji s sedmimi sedeži tudi ne obstajajo.
Nikjer nisem rekel, da ne bi čisto nič od opreme. Servo volan je res koristen, to se gotovo strinjamo. Avtomatska klima je nekaj boljšega, kar so lahko naredili pri prezračevanju vozila. Tudi tu se gotovo strinjamo. Avtomatski vklop brisalcev, ko začne padati dež? Daj no, to je pa res nepotrebno. Če ne moreš mignit z dvema prstoma, ko začne kapljati po šipi, si naroči taxi, pa te bo vozil naokoli! In če ne moreš obrnit ključa, da zaženeš motor, ampak lahko edino pritisneš na gumb "start", se vsedi na desno zadaj... In ko zaženeš motor, če ne moreš obrnit stikala za luč, je spet tvoje mesto zadaj desno.
Če pa vse te sisteme kupiš, pa jih izklopiš, je tvoje mesto na pašniku zraven ovac... Kmetje, sploh tisti, ki so s hribov doma, pravijo, da so wosli zelo dobri čuvaji črede ovac pred volkovi... In to je tisto, kar me jezi: da moram iti med wosle, če hočem kupit nov avto. Ker izbire ni. Sicer v vseh reklamah govorijo o brezkompromisnih vozilih, ampak če nisi ravno sračje sorte pa da ti je všeč vse, samo da se tisti hip sveti, potem moraš sprejeti ogromno kompromisov in požreti tudi kaj zarečenega kruha, ker drugače lahko kupuješ samo še staro. Tako da ne mi o izbiri!
@Jest, praviš, da idealnega avta ni? No, tvoj stavek ima malo napakic, ampak če ga malo popraviš, se bom kar strinjal s teboj. Se pravi: Idealnega avta ni več - vsaj ne med novimi. Ker za nas je Mazda 5 s tem motorjem in to opremo nekaj boljšega, kar se je dalo dobiti. Kakšna malenkost mogoče res zmoti, kot recimo senzor za dež in nedostopnost za menjavo žarnic v sprednjih žarometih in nima DAB-radia (čeprav mislim, da leta 2010 noben avto ni imel DAB-radia), ampak ima pa ostalo, kar bi radi: električni pomik drsnih vrat, rezervno gumo, vlečno kljuko, sprednje meglenke, avtomatsko klimo, nima zaslona na dotik, ... ... ... ...
Ah, daj no, včasih imam občutek, da nas imajo za invalide - takšne in drugačne...
Avtomatsko vklapljanje brisalcev? Človek, ki ne more z dvema prstoma mignit in premaknit ročico ob volanu, ko začne deževati, nima kaj delat za volanom.
Človek, ki ob zagonu motorja ne more obrnit stikalo za prižig luči, ni sposoben vozit v prometu.
In tako naprej.
Čeprav, če dobro premislim, zadnje čase res srečujem na cesti vedno več ljudi, za katere nisem prepričan, da so res opravili vozniški izpit...
Smo imeli testni avto in je imel to izklopljeno. Pa na dvorišču, za foro, vklopim, da vidim, kako to dela.
Speljem, namerno spustim volan, avto pride že na bankino - nič. Hitro primem volan in popravim smer.
Čez nekaj časa spet poskusim, previdno spustim volan v blagem in preglednem desnem ovinku. Avto nadaljuje naravnost, nič ne popravlja smeri. Si mislim, da mogoče ker itak ni nikogar nasproti. Pridemo do bankine in leva kolesa že zapeljejo na bankino - nič. Spet hitro primem volan in popravim smer.
Spet čez nekaj časa poskusim, spet pridem že na levi rob, lane-assist ne trza.
Si mislim sam pri sebi, da očitno zadeve nisem vklopil, čeprav sem mislim, da sem.
Šele po petindvajsetih kilometrih smo prišli do take ceste, da je začel ugotavljat, a smo še na svojem pasu ali pa ga zapuščamo...
Mi danes začne en model pametovati, kakšen biznis bi bil tole: Kupiš parcelo v bližini avtoceste, potlakuješ, kupiš elektroagregat, postaviš dva priklopa in kasiraš. Poleti bi gotovo imel ves čas polno. In mi je tumbal in tumbal kot da se je že lotil tega biznisa in da je nek velik mogotec z velikim parkom agregatov po celi Sloveniji. Ko sem ga imel dovolj, ga hitro ohladim z nekaterimi dejstvi (malo se pa spoznam na energetiko) :
- 100 kW agregat, pripravljen na delovanje, je okoli 15.000€. Če rečemo, da zdrži 15.000 delovnih ur, je amortizacija takega agregata 1€/h
- en tak agregat pokuri med 25 in 30 litri nafte na uro. Dobro, lahko točiš tudi kurilno olje, ker ga ne uporabljaš v cestnem prometu, vseeno pa to nanese okoli 28€/h
- tvoja plača bo minimalna (880€ neto), torej potrebuješ vsak mesec še 1.200€ (še za vse prispevke). Če bo agregat delal 24 ur na dan vseh 7 dni v tednu (kar pomeni, da si tudi ti tam na razpolago 24 ur na dan vseh 7 dni v tednu za pomoč in kasiranje), je to 1,5 €/h
Samo tako, na hitro, so stroški okoli 30€ na uro. Če se na tak agregat priklopita dva, pomeni za vsakega 15€ na uro polnjenja. Pri taki ceni ne bo prav zadovoljen noben od udeležencev v tej zgodbi.
Sem slišal samo še, da se z mano ne da pogovarjat in je šel drugam...
Zdaj bom malo zasmetil temo, a me je predhodnik spomnil na en zanimiv dogodek.
Grem enkrat s sodelavcem, nekaj je za plačat, on odpre denarnico in - ne da se zgrešiti - notri obvestilo z banke, katera je PIN številka njegove bančne kartice. Seveda je v denarnici tudi bančna kartica. Kasneje v avtu mu omenim, da mogoče ni pametno, da kartico in njen PIN nosi v isti denarnici. Pa se možakar nasmeji in pove, da PIN je on takoj spremenil, če pa mu ukradejo denarnico, bi bil pa on zelo vesel, če bi lopov trikrat poskusil vtipkat tisti PIN, ki ga ima napisanega na tistem originalnem obvestilu...
Pa kakšna platišča to imate, da jih na robnikih zdrsate? Ali imate robnike tako visoke? Ker meni pri BTjki robnik ne pride niti blizu platišča, kaj šele, da bi ga zdrsalo...
Nč, treba se je ustaviti vmes, iti na wc, kavico, kosilo, počakat da se napolni, pa gasa dalje 🙂
Agregat na prikolico pa gasa mimo...
Samo kaj, ko od kakšnega majhnega agregata ne bi bilo kaj dosti koristi. Če pa bi na prikolico želel spraviti kakšen agregat od, kaj pa vem, kakšnih 20 kW, bi bila pa kar spodobna teža. Pa cena tudi...
Ob trenutnih cenah energije pri nas, upoštevajoč da baterijo polniš ponoči (cca. 13 centov na kwh) bi to znasalo 2,15eur elektrika ... ... ... ... ... ... ... ...
Upoštevati je treba še ostale stroške. Na eno 16A pancerko, kot je, na primer, pri nas, polniš kvečjemu e-skiro. Za avto tudi 25A ne bo dovolj. Najbrž bo treba narediti kar trifazni priključek s tremi 25A varovalkami. Torej bi konkretno jaz plačal za 50€ na mesec več omrežnine za priključno moč. Tudi ta strošek je potrebno upoštevati pri porabi električnega avta ali pa pri porabi priključnega hibrida.
Koliko bi se komu povečal strošek pri povečanju priključne moči, si lahko vsak sam izračuna iz razpredelnic:
Meni je nekdo s tega foruma šenkal nekaj LEDic, ki jih je za nek drobiž kupil s Kitajske, porabil kolikor jih je, ostale sem dobil jaz. Eno sem zmontiral v petko, ker so tam včasih kakšni majhni prstki, ki se radi igrajo s stikalom na stropu. Luč je nekajkrat ostala prižgana celo noč ali pa kar cel vikend. Še dobro, da je LED, drugače bi na dan ponedeljka za 'dobro jutro' iskal nov akumulator. Kar sem hotel povedat, je to: tista ena, ki je zmontirana, sveti že nekaj let, ostale pa čakajo v rezervi, ko bo ta pregorela, da imam s čim zamenjat. Pa bom zgleda prej zamenjal avto kot bo ta LEDica pregorela...
Ja, vem, ponavadi se napumpa gume. Ampak, ker sem zadnjih nekaj tisoč kilometrov imel neprestano veliko tovora v kesonu (kar proti polni nosilnosti) pa še prikolico pripeto zadaj, so bile gume zadaj napumpane na 2,7 bar. Zdaj je teh voženj konec, pa sem gume "napumpal" na 2,1 bar.
Je pa BTjka neverjetno poskočna, če nima polnega kesona in ogromne prikolice zadaj...
Glede na to, kako so novi avti sestavljeni, boš po petih letih menjal kar vse komplet oz. s pet let starim avtom ne boš šel tako daleč, da bi rabil navigacijo... Sploh, ko bodo vsi električni...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
A verjameš, da je vedno bolj ta opcija v planu.
Za 7.000€ mi možakar avto razstavi na sestavne dele, kar je treba zamenjati zamenja, ga restavrira in sestavi na novo nazaj. Je tako uredil že precej starodobnikov iz let od 1960 do 1983. Očitno bo postalo aktualno tudi za tiste, ki niso starodobniki. Če še malo rezerve vzamem zraven, bom za 10.000€ dobil praktično nov avto. Ki bo na trgu sicer vreden mogoče komaj polovico tega denarja. Zdaj pa bodi pameten...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani