A ni zanimivo, da predvsem mi, ki imamo motorje G194, zagovarjamo vrtenje v višje vrljaje?
Bi pričakoval, da bodo to predvsem tisti z G75, G90, G120 in G122 mlinčki. Ampak ti so verjetneje bistveno manj zahtevni vozniki, ki jim je pomembno le premikanje iz točke A v B ob čim nižji porabi ...
Še najslabše se taktika ujčkanja splača voznikom Mazdinih dizlov SkyActiv-D, saj ti potem čez servise noter prinesejo vse prišparane decilitre.
1) Moj način vožnje je takšen, da z vidika porabe hitro pospešujem in ne nabijam visokih obratov, nekako do 3000.
2) Na koliko obratih vi prestavite v višjo?
3) Je smiselno z vidika skrbi za avto nabijat obrate na 4k? 5k? 6k?
4) Če ja - kako pogosto? Vsako vožnjo? 1X na teden/mesec?
5) Če je pomembno - v kateri prestavi?
Imam pa še dve vprašanji.
6) Je smiselno pri spustih s strmejših klancev prestaviti v nižjo prestavo, da "mašina" bremza in s tem zavoram prihranimo delo?
7) In pa še en primer: Ko npr. v naselju pri vožnji z 50km/h v 4. prestavi moramo ustaviti, npr. zaradi rdeče luči... Je slaba praksa, če prestavimo v ler (prosti tek)? Je najbolj optimalno, da raje iz 4. prestavimo v 1. in nato, ko mirujemo v ler, ali lahko že kaj prej?
Si pa napisal enih vprašanj. Evo mojih par centov, da se razvije debata.
1) Ti sploh ne veš, kaj je hitro pospeševanje. =))) Do 3.000 rpm se G120 komaj malo zbudi. Hitro pospeševanje je, če ga zavrtiš vsaj do 5.000 rpm (ali čez).
2) Odvisno od vozne situacije. To meni sicer dela avtomatski menjalnik. Pri normalni vožnji že tam okoli 2300-2500 rpm, pri malce hitrejši menja pri 3000 rpm, pri odločnejšem pritisku na plin nekaj čez 4000 rpm in pri kick-down šele pri 6500 rpm.
3) Da. Zelo. Motor mora delovati v vseh pogojih. Sploh sodobni dizli in bencinarji se ne odzivajo dobro na ujčkanje in se radi "umažejo/zamašijo".
4) Odvisno za kakšne vožnje gre. Bi pa rekel, da vsako daljšo vožnjo poženeš do 6K, da se malo nadiha.
Oziroma, vključevanja na AC ali na glavno cesto s stranske so lepa priložnost, da združiš prijetno s koristnim in pošteno pospešiš ter zavrtiš motor - vsekakor nad 4000 rpm. Pa seveda vsako prehitevanje, kjer je odločnost ključnega pomena. Če pa želiš terminsko - daj enkrat na teden. Temu se reče "italijanski tuning".
4b) Jaz sem včeraj na 80 km vožnji šel ene 8x do 6500 rpm ... #italijanskituning
5) Ni. So ti pa že napisali, da to najlažje izvajaš v 2. ali 3.
6) Da, vsekakor. To dela celo avtomatik.
7) Dajanje v "ler" je slaba praksa. Prav tako je dajanje v 1. med upočasnjevanjem/zaviranjem, saj trpijo sinhroni. Je Slivka lepo napisal - iz 4. daš v 2. in to je to. Ko se ustaviš, pretakneš v 1. in potem nadaljuješ z vožnjo.
Ne bi rad, da zabredeva pregloboko v temo, zato zaključujem debato z odgovorom, ker si me izzval.
Če se počutiš izzvanega ...
Izpostavil sem, da delaš drugim škodo brez potrebe - ker si pač zapisal, da ne bo nihče oškodovan.
In tudi tvoj drugi primer - vračilo oblačil, ki ne ustrezajo, je lažje razumljiv. Ti pa boš naročil in vrnil nekaj, kar sploh ne potrebuješ - in veš, da ne boš rabil.
To, da pa potem izdelek vrnem, pa v tem ne vidim nič spornega. Saj nisem nikogar oškodoval.
Ne vem, no, od kje tako ozkogledo razmišljanje?!
Skladiščnik je moral po verige na regal in jih zapakirati. Trgovina je morala natisniti račun in poknjižiti plačilo. Poštar je moral priti po paket, spet drugi poštar ti ga je, potem ko je paket zakrožil po logistični verigi, dostavil. In potem vse skupaj še enkrat - v obratnem vrstnem redu.
No, zdaj pa razmisli, koliko energije in časa je šlo za to tvojo "foro/finto".
Nadgradil programsko opremo CMU enote (multimedije). Zdaj je že na 12004.
Posodobitev je na voljo tudi za EU modele novih trojk in CX-30, ampak baje, da jo sedaj lahko dobiš zgolj in samo še na servisu ... Vprašajte, ko boste tam (pa imejte USB ključek s seboj).
Ja, najbrž res. Verjetno pomeni "aquaplaning" for free. 😊
Oznaka A na gumah Bridgestone (in večini ostalih) pomeni "asymetric", torej asimetrični profil tekalne površine.
Kar sicer pomaga pri zagotavljanju oprijema, je pa seveda oprijem odvisen tudi od same zmesi, ta pa je pri "touring" gumah, oznaka T, precej trda in namenjena predvsem nabiranju kilometrov in manj športni vožnji.
Sicer pa tisti, ki morate vsak dan in v vsakem vremenu na cesto, ne komplicirajte in preprosto namestite zimske gume.
Te eksperimente s 3,0 bara se raje pojdite spomladi, ne zdaj, ko bodo ceste mokre in spolzke. Razen če imate radi utripanje tiste lučke proti zdrsavanju koles, vklapljanju ESP in lovljenju vozila po cesti ...
Pri 3,0 bara bo že pošteno trda guma, znatno manjši oprijem in udobje ...
Če prav razumem z vidika lege na cesti... Zimske 16, je težišče avta nižje in je to na "zimskih cestah" z vidika varnosti pozitivno. Zakaj potem letne 18 in posledično višje težišče? Z vidika stroškov pa ne vem, kaj bi bil razlog takšne izbire... Če lahko mogoče kdo razloži? Hvala
Težišče se ne spreminja?! Kolikor je razlike v premeru, se kompenzira z višino bočnice (45 vs 65 mm).
16 colske so ožje in balonaste = gredo lažje v (poln) sneg, večje udobje na slabi cesti, nekoliko slabša lega (ker so ožje in imajo višje boke ter se bolj zvijajo)
18 colske so širše in trše = boljši oprijem, manj zvijanja, manjše udobje, višja cena gume
Nazaj grede sem na 54 km trasi, kjer imam običajno porabo 6,8-7,1l/100 km, ker se nadmorska višina viša, dosegel rekordno nizkih 5,4l/100 km. Pri tem sem pač po AC vozil 100-115 km/h in pri tem na moje začudenje še vedno prehitel deset (!) osebnih avtomobilov.
No, danes sem tole odvozil precej hitreje, ker se je mudilo, po AC v glavnem tempo 150-180 km/h z izjemo nekaj bremzanj in pospeševanj zaradi tistih, ki v avtomobilih ne znajo gledati v ogledala pa kakega egoističnega avtodomarja.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Spet natankal do čepa ...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani