Skoči na vsebino
Elektromobilnost
Napisano

Aprila boš pa že tu pisal, da je EV najboljša stvar po belem kruhu. 😃

 

Po Ljubljani (in v mestni vožnji) bo Kona rabila kakih 11-13 kWh, po avtocesti do 20, tako da 3/4 leta bo povprečje verjetno okoli 15-16 kWh, kar pomeni, da boš tudi naredil 400-450 km v praksi. Tudi meni je super grd ta avto v tej zadnji inkarnaciji, ampak če je služben, se pač sprijazniš. No, znotraj je še nekako ...

 

Pa srečno.

 

PS: Naš ZOE je iz letnih 13,3 kWh/100 km zdaj pozimi prilezel na povprečje 14,2 kWh. Je pa res, da se zgolj občasno zapelje po avtocesti, ima pa zato ogrooomnooo kratkih voženj do 3 km.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
Pred eno uro je jures napisal:

Ne to sem narobe racunal res na hitro, ker dejansko sem mislil 40kw je 32€, pri porabi 20 pomeni celo 16€ na 100km, kar too much ce prav racunam, zato me zanima kako je firma zastavla. Nenazadnje firma placa ampak uporabnik pa verjetno sledi temu kjer je narocnina

Ja, no, pa saj smo ti lepo napisali.

 

Lahko računaš 20 kWh * 0,30€/kWh (Petrol XL naročnina) = 6€/100km

 

Z Ionity in Teslo (hitrejše polnjenje, bolj zanesljive polnilnice) je pa cca. 8€/100km.

 

V kolikor pa na firmi polni pa je cca. 3€/100km. To je vsa groba matematika, ki jo rabiš vedeti. Saj so NLB, veš da računajo ...

 

Pa poleti ne bo 20 kWh poraba ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

@Boss saj razumem, da te je sedaj strah, ampak ti povem, da boš spoznal, da ni tak bav-bav.

 

Predlagam, da naštudiraš, kje imaš največ poti in če ti bolj ustreza postavitev Tesla ali Ionity polnilnic. In potem boš pač ciljal na to, da pri okoli 10 % baterije prideš na polnilnico in čez 10-15 minut odpelješ s cca. 50-60 %. Ali pa se boš pri vsaki stranki pozanimal, če lahko polniš EV pri njih - v eni uri pretoči 11 kWh, kar te lahko odreši postanka na polnilnici, če te je te tako zelo strah.

 

Sicer pa imajo Hyundai ene bolj nizkih porab. Glede na to, da ima avto toplotno črpalko, tudi pozimi ne bo krize, sploh zato ker večino energije popapca na začetku, da ogreje kabino, bistveno manj pa je pozneje porabi za vzdrževanje. In ker bo "žgal" po avtocesti, bo še topla baterija grela kabino.

 

Pa dobrodošel. Mogoče se pa kdaj srečava na kakšni polnilnici, čeprav je to statistično precej malo verjetno. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano

Po moje je daleč največji problem piskanje ob vsaki prekoračitvi hitrosti. Pri čemer še znakov ne zna zanesljivo brati in ti na avtocesti iz vsakega kamiona pobere 80 ali 90 km/h ... To pa takoj postane nadležno pri mestni vožnji.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 6 urami je Agerg napisal:

Sem firbčen kaj bo zdaj s 75% teh polnilnic, ko je šel Etrel v likvidacijo.

Zaenkrat nič, verjetno bo to prevzel kak drugi ponudnik. Saj ni, da bodo jutri vse crknile. Ni pa dober občutek.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
Pred eno uro je MPero napisal:

Dvorjan,

ker očitno imaš kar nekaj izkušenj s polnjenjem te prosim za info, kje v SLO je najceneje polniti  (razen doma)? Pred časom sem gledal in obupal, ker kljub temu da mi ICE porabi več kot 8L ni bilo ugodnejšega ekvivalenta na javnih polnilnicah (pa mi EV mode trosi skoraj 30kWh). Če je že kje bilo cenovno blizu strošku bencinarja, pa ti useka čez še mesečna naročnina...

 

Hitrost polnjenja sploh ni pomembna, ker mi je že 11kW top much, res me zanima, kje???

Ker si iz Ljubljane, imaš več opcij, na kratko pa za AC-polnilnice tole:

 

1) Gremo na elektriko - AC-polnilnice, ki podpirajo EKO način - večinoma polni s polno hitrostjo - 0,22€/kWh - seznam imaš tu:

https://www.gremonaelektriko.si/Portals/1/Seznam polnilnic z EKO polnjenjem.pdf

 

2) Bauhaus LJ (isto GNE) - 0,19€/kWh (AC) + 0,50€ štartnina

 

3) Petrol z naročnino - izračunaj, če se ti kateri paket pokrije, cene glede na količino pridejo do 0,30€/kWh + tu lahko koristiš tudi hitre DC-polnilnice

WWW.PETROL.SI

Ker želimo kar se da olajšati poti vsem voznikom električnih avtomobilov. Izberite uporabniški paket polnjenja, ki je najbolj...

 

Za tiste, ki potrebujejo hitro polnjenje DC, pa sta zaenkrat najbolj zanesljivi opciji Ionity in Tesla z mesečno naročnino: Ionity 0,39€, Tesla 0,40-0,43€. Pri čemer je plus, da s tema dvema lahko polniš tudi po Evropi.

 

Ni tak bav-bav, ane?

 

Sicer pa predlagam, da še kdo z izkušnjami napiše kaj iz svojega lokalnega okolja ... Če pridemo na izlet. 😃

 

Gorenjci recimo imajo N-GEN Žirovnica s ceno 0,15€/kWh (AC).

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Bo treba znati brati ...

 

Up to ... pomeni DO. Ne pa "je enako". Skratka ekstrem. Po taki logiki je tudi bencin do 3€/liter ali še več, ker se na kakšnem otoku na pumpi izpiše taka cena. Malo resnosti prosim. Od kjerkoli že si to skropucalo kopiral, vedi, da ne drži, niti malo. Ker je pač nekdo napačno vnesel v sistem. Kaj res misliš, da je v ITA cena 24€/kWh kje? No, ni. Je pa 24€ na polnilno sejo mogoče, sploh na AC-polnilnici. Se že svetlika? Jaz vam tudi ne mečem naprej, da se v Sloveniji polni po 0,15€/kWh na javnih polnilnicah, če je to skoraj izoliran primer, ki pa vendarle obstaja v praksi.

 

Lahko se na svojih poteh ustaviš ma malodane na katerikoli polnilnici, poskeniraš QR-kodo in nam prilepiš cene, ki ti jih ponudi - pa ne boš prišel na številke, ki jih tule kopiraš (razen s fotošopom).

 

In ja, Ionity je 0,39€/kWh z naročnino, kar seveda imaš, če se kot poslovnež ali popotnik voziš z EV po evropskih državah. Itak že po prvem polnjenju noter prineseš naročnino.

 

 

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ionity te pride 0,39€/kWh - po skoraj celi Evropi. V Franciji okoli 0,3€, Češka 0,47€ ... Če že teoretiziraš. Sicer pa električna petka ni avto, namenjen poslovnim uporabnikom, ki delajo 500+ km v kosu. To je menda vsem jasno ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 18 minutami je sportman333 napisal:

mogoče je nabavila novo R5, ki je meni dejansko všečna, ampak motorizacija je mimo, če bi imel taisti avto kako 1.5 turbo z 200 konji bi mogoče malo obudili spomine na R5 GT turbo iz pred davnih časov :)

Saj pride, Alpine A290 ... Električna petka na steroidih.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

EV ni treba polniti vsak dan, veš? Smo že jemali - povprečen osebni avtomobil v SLO prevozi 30 km na dan. Torej bi ga tudi blokarji polnili le enkrat tedensko. Npr. takrat, ko gredo v šoping ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 16 minutami je Slivka napisal:

Sm kmet an s hribu doma, pei ne zastopm glih čist usega. Ma kolkr zastopm, je EV odlično za čist use ljudi razen za tistih 90%, za katere je bujši ICE...

 

Sm jest to prou zastopu?

Nope. Obratno je. EV je boljši za 90 % populacije, 10 % pa žal mora shajati z ICE še naprej, ker so tako ali drugače "posebni". Čestitke.

pred 39 minutami je godlike napisal:

Meni pa to po OCD-ju (OKM slovensko) ni všeč, da ne polnilm do polnega.

 

Bencin vedno butnem do roba. Čeprav ni ok, telefon filam do 100%, pa kljub temu drži 3-4 leta.

Tudi EV lahko polniš do 100 %, če tako želiš. Če takoj odpelješ, mu dejansko ne bo nič hudega. Sicer pa bo imela baterija nekaj višjo degradacijo, če jo boš puščal na 100 %.

 

Edino, kar res ni priporočljivo, je da vozilo v poletni pripeki stoji z baterijo na 100 %.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Kaj se negiram?! Spet si nekaj izmišljujete.

 

Dajmo biti konkretni: upoštevati povprečno ceno elektrike 0,44€/kWh pri EV je neumnost, če je vsem jasno, da se EV-ji večinoma (80-90 %) polnijo doma - na gospodinjski tarifi elektrike. Tako ceno so pač izbrali, da se je izšlo sporočilo, ki so ga želeli dati "raji". Pač, še naprej kupujte izpuharje, sicer nam gospodarstvo klecne.

 

@Slivka: Ti si kar določil, da rabiš 11 kW polnilnico doma. Čemu? Da boš v petih urah nafilal baterijo? Saj ne delaš vsak dan 400-500 km. Pri nas doma, nekaj deset kilometrov severneje od tebe, smo še do nedavnega imeli priključek 1x 25A. Pa sta se doma brez problema polnila dva EV-ja (ne pa istočasno). Čez noč je več kot dovolj časa, da se dotoči več kot polovica energije v baterijo.

 

Tako da se ponoči polni s 16A (cca. 3,5 kW efektivno), kar pomeni, da dobiš 28 kWh v baterijo. Pri ZOE je to 54 %, idealno za polnjenja 20-70+% za optimalno kondicijo baterije. ČE rabim več, pustim dlje. Zelo redko, edino pred kako daljšo potjo.

 

In še enkrat vam bom dejal: nimate praktičnih izkušenj, pametujete pa kot da desetletja vozite EV-je.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Itak da vse "pelje" ali "pade" na ceni energenta.

 

No, in v tem izračunu so upoštevali naslednjo ceno elektrike -> Strom 0,44€ / kWh.

 

Zdaj pa naj si vsak zase preračuna, koliko daje za kWh elektrike. Jaz niti približno ne toliko, še z vsem potepanji po javnih polnilnicah.

 

Pa še za tiste, ki radi uporabljate lastne možganske celice - EVji se večinoma polnijo doma. Za tiste par izletov letno pa na javnih polnilnicah. Koliko vas stane domača elektrika - seveda brez sončne elektrarne? In koliko drugače bi bil videti izračun, če bi upošteval polovico nižjo ceno elektrike?

 

Hja, hudič je v podrobnostih. ADAC pa plačujejo izpuharji ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano
pred 2 urama je GregorV napisal:

Ročni menjalnik mara biti zato, ker bo avto občasno vozila tudi starejša oseba, ki avtomatike ne bi osvojila.

 

Pa prav starejši doživijo ob avtomatiku celo razodetje. Kako so lahko celo življenje bili brez ... Vem, ker je taka situacija doma.

 

Torej še dodaten razlog za avtomatika - da starejša oseba ne uničuje menjalniške drobovine po nepotrebnem.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Najbolj hecno pri vsem skupaj pa je, da energetikov nihče ne povpraša po zdravju, pa koga iz pisarne odnesejo.

 

Slovenija denimo proizvede bistveno več električne energije kot Hrvaška, pol manj nas je, a imajo Hrvati cenejšo elektriko. Že osnovnošolcu je jasno, da tu nekaj ne štima.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 11 urami je jures napisal:

In zakaj se sploh pogovarjate o tem ce majo pa vsi garancijo? Tako eni in drugi...

 

Prve Mazde 3 in CX-30 so letniki 2019/2020. To že nima več tovarniške garancije ... Vaški mehanik pa tudi ne bo želel takniti mild hybrid sklopa.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.