Nisem toliko v tem,a vseeno vem,da imajo vse tesline baterije t.i.heathpipe hlajenje,kjer se heathpipe po vrsti dotika vseh celic.Heathpipe sama ne potrebuje napajanja,da bi delala. Torej tudi če je avto "ugasnjen",so najmanj vse celice na isti temperaturi...ker heathpipe sama ne "hladi",ampak le prenaša toploto iz višjega na nižji temperaturni potencial....torej v bistvu hladi le tiste celice,ki so toplejše od ostalih,tako da "greje" ostale.
Vprašanje je tukaj,če pri tesli deluje hlajenje,ki odvaja toploto od heathpipe-jev tudi ko je avtomobil "ugasnjen"?!
Vem,da pri boljših modelih z toplotno črpalko le ta pozimi baterijo do neke mere greje (tudi ko je avtomobil ugasnjen),da se zmanjša stopnja degradacije baterije...vedeti,kako je to pri pretopli bateriji,ko je avto "ugasnjen" bi bilo zelo zanimivo🤔
Bom kar tukaj na kratko oddal oceno Fabije k sem jo vozil v Grčiji,k se lih VAG pljuva...pa bom še jaz.
Na kratko-ne rečem za najeti avto po 45€/dan je bil lep deal...a drugače kot avto-drek od dreka.
Še dve leti nazaj,ko sem na Zakintosu vozil T-Roca se mi je zdel boljši...pač bolj dvignjen SUWjevski,boljsa notranjost,sedezi,lega itd...
Motor pri obeh slab-liter-turbomlinček,k je uporabna samo prva in druga prestava,za tretjo in višje moraš gazit pedal za gas,če ne hitrost pada...isto k pri T-Rocu se mi je zgodilo,da se je avtomobil v strmi breg v prvi prestavi ustavil...še žena ni mogla verjeti...pa je škodilaka skoz zagovarjala,k sem bentil...
V primerjavi lanska Kia Stonic z 1,4L atmosfercem je bila dirkalnik.
Dejansko se vidi,da so pri VAG avtomobil konstruirali le z varčevanjem v mislih...varčevanjem pri materialu in stroških proizvodnje.
Pa je bil čist nov...lih pri meni je šel čez 10.000km...
Sem pa hvaležen za izkušnjo,da sem lahko preizkusil Android-Auto v touch-screen verziji krmiljenja...
Sedaj,ko sem se pri svoji CX-5 res navadil,k imam vmesnik za wireless povezavo,mi je AA top...a ta enaka verzija v toucht nacinu je poden od podna...NEVARNA!!!, počasnejša,nezanesljivejša in neučinkovitejša...manjši ekran,zmeraj moraš ciljati drugam,in če zajebeš je še večji hudič...
V Mazdi,ko se navadiš,pa je neverjetno intuitivno...kot nekdaj hitro pisanje SMSa na telefonih z navadno tipkovnico...se še kdo spomni tega...stare Nokie ipd.
Trg sicer zahteva touch,a Mazda ima tukaj prav...hitreje in varneje je preko koleščka.
Super za iskušnjo,k se človek hitro razvadi...pol ko pa se spet vsedeš v "avto"...nasmešek na ustih😃
Eni vsi presrani... da ne upajo niti avta zraven EV parkirat...
Ne,da ai ne upam...samo,za kaj bi pa "prosil"🙄....
Sice par itak lahko kasneje kdo EVja zraven porine.
Se je že zgodilo enkrat na Lj. parkingu kjer imam šiht,d je en avto zgorel,in oba sosednja...moj pa za 3-4 avte stran....
Če lahko na kaj vplivam,definitivno bom...da bi pa namenoma poleg EVja parkiral....ja seveda...
Namenona parkiram na takih delih parkingov,kjer EVji neradi parkirajo...rampe,brežine ipd....vsaj na parkirišču pri žel. postaji v Lj imam to možnost,in če se le da parkiram na brežini ali čisto zgoraj na rampi...tam je bolj zajebano parkirati,in mrsikdo si ne upa😄...moraš znati avto obračati😁
Še ena prigoda...ko smo prišli na privat parking zraven Zg. letališča,mi je ponudil prostor zraven Ioniq-a...in sem rekel,če ima še kje drugje prosto...in vpraša zakaj...in rečem,k je EV...in pravi,da nihče noče zraven parkirati😂...in mi je ponudil zraven enga BMWja😄...ajd,je že bolje...
Med potjo do letališča pa se tako pogovarjamo in pravi,da njemu pa je ena stara škrpeta čist zgorela,k je imel kratki stik na ploščah baterije...je kupil eno najcenejše sranje,in da nikoli več noname baterije...da ga je izučilo...samo še Exide,Varta ipd.
Tudi ta aspekt problematike degradacije vrednosti EVjev bo nekdo moral "požrti"...ker leasing ponudniki bodo počasi zrinjeni v kot,in bodo morali začeti ponujati drugačne pogoje za EVje...če ne bo to za njih le še izguba.
Pri nas glede tega mogoče še ni tako daleč...pač ne vem,kolikšen del EVjev je pri nas prodan firmam....a bomo kmalu videli🙄
Nemški proizvajalec avtomobilov Volkswagen zaradi nezadovoljivega povpraševanja kupcev po električnih avtomobilih in močne konkurence iz Kitajske načrtuje odpuščanje tisoč zaposlenih, poročajo nemški...
Zanimivo bo,kakšno prodajo bodo imeli kitajski proizvajalci EV-jev,ki se bodo prodajali v EU🙄...koliko je trg že zasičen,oz. koliko je še interesentov za nakup EVja...po kakšni ceni,in kakšno "kvaliteto" za kak cvenk so pripravljeni sprejeti.
Po moje...nekaj jih je še,ki bodo "padli" na lepo ceno kitajcev,pol bo pa tudi pri kitajcih počasi kriza...k lahko ti "štancaš" maso,samo,ko nihče ne kupi...in od danes na jutri proizvajalec "izgine"...poznamo zgodbe iz 80-ih npr. Chrysler...k so forsirali,pa "spizdili",pa Rover...itd...
Kitajci itak trenutno že "cepajo kot muhe"...2-3 proizvajalci bodo mogoče ostali...pa da vidimo kdo od kupcev se bo "sam sebe nafu..."😂...še bo zanimivo.
Torej,mogoče je reciklirati,samo stane,je škodljivo za okolje (ker nastajajo strupene pare,ker se uporabljajo nevarne kemikalije itd.),ni profitabilno,ker porabi veliko energije (pri gretju za izparevanje),ker moraš celice ročno ekstrahirati iz paketov,izprazniti in razstaviti vsako celico posebaj (kar seveda ne bodo pokazali)...in ker se uporablja toliko različnih tipov celic.
Ne me narobe razumeti-sem vesel,da ima kdo sploh jajca in denar se spopasti z problematiko na tem področju,ker je problematika tukaj že brez EVjev zelo pereča....vsa čast BASF-u.
Pokaže pa,da je po vsej verjetnosti trenutna smer tehnologij za shranjevanje el. energije "slepa ulica"...tako iz vidika elektromobilnosti,ker je nezadostna in predraga,kot iz vidika ekološkosti,ker ni vzdržna.
V bistvu nič novega,a vseeno zanimivo,ker ni ravno veliko prispevkov na to temo.
Glej, jaz že leto in pol sobivam z EV v praksi, tudi brez pomislekov se zapeljem bistveno dlje z njim kot večina ljudi z ICE, tako da nekaj vem o elektromobilnosti. Nekaj več od vas, ki bolj kot ne gostilniško teoretizirate.
Pa ne vem, čemu zdaj v debato vlačiš Slavka in njegovo 1x16A varovalko. A zato, ker sem ti utemeljil, da bi vaše gospodinjstvo zlahka shajalo z vsaj enim EV? Naš 1x 25A priključek čez vikend shaja z dvema EV, pa ni nobene drame, ne zdaj, niti pozimi, tvojih 3x 16A pa lahko pretoči skoraj še enkrat več elektrike.
Ne štekaš mojih komentarjev-Slivka sem omenil,ker je "glavni" v temi za vice (Tole je pa kr smeh).
Ti živiš v bloku v enem stanovanju če se prav spomnim🙄...koliko vas je,in koliko gospodinjstev....kot sem že napisal-napačna tema.
Mojster, od kje ti fama, da lahko EV uporabljaš samo 20-80%? Gostilniška debata, kajne. To je zgolj priporočilo za lepo ravnanje z baterijo. Ne bo pa nič narobe, niti crknil ne bo, če ga boš kdaj nafilal na 100 % in spraznil do 1 %. Edino kar res ni priporočljivo, da na 100 % stoji na soncu ali pa 1 % v hudem zimskem mrazu. Vse vmes se ne rabiš sekirat. Ker vidim, da si ultra ziheraš, ti še vedno povem, da lahko svoj interval popraviš na 5-95 %, pa bo še vedno veliko rezerve.
To, da ne bi zmogel par sto km elektrike nafilati čez noč, je pa tudi bosa. Glede na tvoje varovalke pač namestiš pametno polnilnico, ki meri porabo hiše in se bo avto filal, kolikor se bo lahko. Še vedno je ogromno časa zvečer in ponoči, ko ti avto stoji ... Če pride pa res kaka izredna situacija, imaš pa po Ljubljani en kup javnih polnilnic, zagotovo se kaka najde tudi blizu katere od lokacij, na katerih se nahajaš. In boš imel vsaj 11 kW AC polnjenje na voljo.
Ej..."ljubim" tvoje komentarje😂🤣...samo k jih daješ v napačno temo...3x lahko ugibaš v katero temo bolj paše🤔...tam te še @Slivka ne bo dosegel.
Ni mišljeno žaljivo....hočem samo izraziti smešnost komentarja.
Ne bo držalo. To so samo izgovori elektroindustrije, da bi izsilila še več dajatev za posodobitev omrežja, katerega je desetletja zanemarjala ...
Povprečno osebno vozilo v Sloveniji na dan prevozi manj kot 30 kilometrov. Električno energijo, s katero premagaš omenjeno razdaljo, v baterijo EV pretočiš v eni uri preko standardne šuko vtičnice. Ni primerjave s toplotno črpalko, ki v hladnem delu leta deluje večino dneva ...
V tem "povprečno" je velik problem EVjev,ker vse gledajo z statistiko.
Jaz npr. prevozim na letni ravni zelo malo...cca. 12-13.000km
EDIT-pa ima žena še Forda,in z njim prevozi cca. 7-8.000km na leto.
In če to preračunaš na dnevno povprečje,tvoja trditev drži.
A moj avto včasih (npr. iz nočne) stoji cel dan,in pogosto še naslednjega....torej se včasih zgodi,da v treh dneh prevozim slabih 30km.
Včasih pa se zgodi,da v enem dnevu prevozim 100,in tudi 300km samo po Lj....naslednji dan služba in nazaj,hčero v šolo in nazaj (skupaj 60km)+opravki...torej en dan 100km "za šalo".
In,da bi imel EV,k ga ne smeš izprazniti pod 20% in nafilati nad 80%...in prideš z "praznim" domov,in boš filal na 230V/16A (oz. ne gre 16A,ker bo vrglo varovalko ven)....za celo bajto pa imam 3x16A...3 gospodinjstva,TČ,4 klime,3 štedilnike,3hladilniki,3 TVji itd...
Če ti matematika gre vsaj za dvojko,boš znal izračunati,da potrebuješ po tem enih 2-3 dni,da nafilaš en spodoben EV.Torej 1 dan se "zabavamo",pol pa 3 dni "tema"...al pa zalaufaš ICE.
Še to-vrednosti na varovalkah nimajo nič z količino dobavljene elektrike-varovalke so le varovalni element za zaščito instalacije!
pred 2 urama je sportman333 napisal:
Če to naredimo (naredijo) vsi v SLO (pa ne rabimo/jo niti vsi), potem je v SLO in verjetno tudi po ostali EU popolni elektro mrk, ker samo omrežje tega ne podpira, itd....(že samo da v eni ulici, kjer je X starih bajt vsi preklopijo iz kurilca na topoltne črpalke mora lokalno elektro kable in ostalo opremo menjat :)) pol pa premog za TEŠ uvažat da bo dovolj elektrike....da bi pa naredili temu sposobno omrežje, je pa tako kot če se začnemo pogovarjati kdaj bo železniška infrastruktura v SLO sodobna in dvotirna.....mogoče čez 50.let če so včeraj že začeli
Super olje tole od forda, komot uliješ tudi v mazdo, ker je po API specifikaciji celo še novejši + ima tehnologijo magnatec za preprečevanje poškodb ob hladnih zagonih... Ko se odločim, da ne bom več avta servisiral na pooblaščencu, ga z veseljem ulijem v svojo mazdo Ubistvu katerokoli ACEA A5 olje ustreza original specifikaciji, po knjižici! Žal so nekateri tu na forumu preveč ozkogledni in me bodo popluvali, ker gor ni štempla od mazde, ampak tako pač je
Bom rekel samo to,da so mi pri Fordu zabičali,da ne smem nič drugega...je 1,6tiVct sicer genialen motor,k ga je Yamaha konstruirala za Forda,a je ravno zaradi hidravličnega sistema vct zahteven kar se olja tiče...pač viskoznost mora biti...kaj jaz vem🙄
Mi je tud en mehanik,k je delal Ford servisu,pol je pa šel na svoje,razlozil,da je tukaj veliko res mikronskih kanalov,kjer teče olje motorja za krmiljenje tajminga...se hitro zabaše,če ni taprav olje itd...in je rekel,da če hočem motor zjebati,da naj kar kako drugo brozgo not zlijem😂🤣...in se pač držim tega olja.
Mazda pa...tudi ne vem...sem pa nekje prebral,da je isto Castrol...mogoče celo identično..bog si ga vedi😅.
Raje pa kupujem rajši sam...k ko sem prvič peljal Mazdo...lepo zaračunajo olje🤨...im tako imam za isti cvenk še za Forda😁.
Samo sem čakal več k dva tedna,da so ga dobili...zna biti,da gre dobro v promet...
- mehanski ( v Sloveniji stari potniški vlaki - Fiati),
- hidravlični prenos,
- električni prenos.
Kakšen je prenos moči iz dizelmotorja do koles, pove prva cifra v številčni oznaki serije: 6 - dizelelektrično vozilo (npr. 661, ...) 7 - dizelhidravlično vozilo (npr. 711, ...) 8 - dizelmehanično vozilo (npr. 813, ...)
Je pa res, da je tvoj opisan v totalni prevladi.
No tolko sem jaz študiral vlake, pred časom.
Ladje tudi. Elektro generator zagotavljal elektriko celi ladji in vijaku. Odzivnost na elektro vijaku je dosti boljša.
Drži-vsa čast👍...nisem šel še bolj v detajle,ker je pač tema elektromobilnost,in ker za mehanski sistem,kot je na Fiatih nimam izpita in ne vem natančno.
Za hidravlični pa imam celo izpit za starega Jembaha serija 732😅 dela na foro...podobno kot torque converter oz. hydro-coupling pri klasičnih avtomatskih menjalnikih...samo,da je stvar veliko večja....sistem dveh vetrnic z razmakom cca. 1 mm premer je pa mislim da celo več kot 1m...ne vem več točno...je dolgo tega,od kar smo te lok. vozili na SŽ.
Je pa stvar genialna,ker omogoča maksimalno vleko na kavlju pri nični hitrosti...le z direktno zavoro držiš na meji,da ne zakoplje...ima namreč tri vlečne osi fiksno-kardansko vezane,in če zakoplje ena,zakopljejo vse,in seveda izgubiš vleko.
Je neverjetno efektivna lokomotiva v smislu premaknitve zelo težkih vlakov...npr. na tov. postaji Moste,si z tem "majhnim strojem" potegnil cel naložen kontejnerski vlak,ki ti ga ni ratalo niti z t.i.đuro (642/643 serija-diesel-elektro premikalka).
Tukaj se navezuje tudi prednost tehnično podobnih klasičnih avtomatskih menjalnikov,kateri so ravno zaradi hydro-couplinga v torque converterju idealni za vleko prikolice.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
In avto ni bil priklopljen na polnilec,niti bil prižgan...celo že dva dni ni bil vožen😮
Povezava za deljenje
Deli na druge strani