Tudi mene je pri prvi testni vožnji, CX-30 pustila hladnega. Čez kakšno leto, se pravi letos spomladi, sem naredil še eno testno vožnjo z AT menjalnikom.
Takrat pa je bilo čisto drugače. Poleg zelo sproščenega položaja za volanom, me je namreč prepričalo tudi, da je višina in razdalja naslona za desno roko, vsaj zame, v idealnem razmerju (razdalji) z ročico AT menjalnika. Tako, da je pri pretikanju prestav v manualnem načinu potreben skoraj neopazen gib roke za prestavljanje gor/dol. Sicer ne vem kako je to rešeno pri ostalih znamkah, ampak meni je pri tem avtu, prestavljanje v manualnem načinu pri dinamični (ne športni) vožnji po ovinkasti cesti, v veliko veselje. Tudi motorja motorja ni potrebno siliti v visoke vrtljaje in si vseeno zelo hiter. Le prestavljati moraš, kar pa narediš z lahkoto.
Tudi tega sem se navadil, da ni tistega "sunka" v hrbet, ki sem ga bil vajen pri prejšnjem TSI motorju. Pospeševanje poteka bolj enakomerno, in avto nabere željeno hitrost mogoče še celo prej, kot prejšnji turbak.
Mogoče dodatno k temu občutku slabega pospeševanja pripomore tudi zelo dobra zvočna izolacija motorja.
Sem vozil testno H-RV takoj, ko je prišla na slovenski trg, saj je bila kandidat za nakup, vendar me ni prepričala in sem bil kar razočaran. Lahko povem, da se CX-30, dosti lepše, tišje in udobneje pelje.
Poraba možno, da je bila nizka, ampak jaz sem jo imel po AC pri vožnji s tempomatom nastavljenim na 120km/h, okrog 7l. Tudi položaja za volanom si nisem mogel najti, ker je sedalna površina prekratka, naslon za roko predaleč nazaj in se ne more premakniti naprej. Pod sedežem je nekakšna stopnica, saj nisem mogel nog premakniti čisto nazaj. V zadnjih vratih sploh ni predala, v prednjih pa je čisto majhen.
CX-30 je kar se tiče vožnje, položaja za volanom in uglajenosti, daleč pred H-RV. Pa nisem nek Mazda-fan (po duši sem še vedno VW-fan )
Po dobrem tednu lastništva nove Cx-30-ke, ugotavljam pomanjkljivost v funkcionalnosti, napram mojemu prejšnjemu avtomobilu, 8 let starem VW Sportsvanu. Sicer glede mehanike in same vožnje nimam kaj oporekati, ampak nekatere funkcije so popolnoma nelogične in nepraktične.
Bi bil vesel, če bi se dalo odpiranje/zapiranje oken z daljincem, kako softversko vklopiti.
Je pa še par stvari zelo iritirajočih. Recimo, da so sopotniki zaklenjeni tudi od znotraj, ker imam vklopljeno zaklepanje vozila ob speljevanju in ne morejo ven, če jih želim odložiti. Pri VW so vrata zaklenjena samo od zunaj.
Drugo... ko izklopim motor se izklopi vse. Radio, blutooth in zapiranje stekel, čez zelo kratkih nekaj sekund. Če želiš v avtu poslušati radio, moraš pritisniti tipko za start in potem želiš zaprti/odprti okna moraš spet pritisniti tipko in potem še 2x da si nazaj samo na radiu. A ni to malo škodljivo za elektroniko, ko nonstop moraš prižigat/ugašat celotno instrumentno ploščo.
Tudi parkirni senzorji se dobesedno derejo, čeprav imam nastavljeno na "Low". O natančnosti parkiranja, recimo pred steno v garaži, pa raje nebi.
Še dobro, da so to le malenkosti in se bo jih treba navaditi, če ne bo šlo drugače.
Evo, en mali update. Naredil sem prvih 150 kilometrov in lahko samo rečem, da se avto res lepo pelje in mi ni niti malo žal, da sem ga kupil. Moči je že zdaj, ko motor še ni utečen čisto dovolj. Če ga pa že v kakšen hribček malo zmanjka, pa v trenutku lahko z obvolanskimi ročicami prestavim prestavo-dve dol.
Poraba po teh prvih kilometrih je 7,5l, kar se mi zdi v mejah normale. Edino moram spustiti tlak v pnevmatikah, ker so očitno v avtohiši pozabili spustiti zrak, ker so napolnjene na tovarniških 3,3 bara. Mimogrede, na koliko imate napumpane gume? Kot je predpisano, ali kaj več?
Edini minus, ki sem ga opazil je preglednost pri parkiranju. Avto ima namreč visoke boke, in nimam občutka, kako daleč sem oddaljen od sosednji vozil pri zavijanju med avtomobile in tudi zarisanih črt ne vidim. Tako, da kar na slepo zavijem med avtomobile. Upam, da se tega navadim, saj je moj prejšnji avto bil spet v drugo skrajnost, zelo dobro pregleden in nisem s tem imel nobenih težav.
Evo, v ponedeljek sem vplačal srebrno CX-30 G150AT/Plus/Style iz zaloge. Dobim jo že v petek.
Čeprav mi na testni vožnji ni bila všeč poraba in zelo počasno pospeševanje v nizkih do srednjih obratih, dopuščam možnost, da testni avto še ni bil dovolj utečen.
Če se spomnim za nazaj, ko je žena kupila nova Mazdo 2 G75 Takumi, je na začetku bil motor totalno mrtev in avto je bil nepremičnina. Dočim nekje po 2. servisu, pa se je motor dobesedno razživel in avto za svojih 75 konjev, leti ko sneta sekira. Poraba pa pade tudi na 4,5l na en tank goriva. Zato upam, da se bo tudi pri mojem zgodilo podobno. Ker avto mi je blazno všeč. Predvsem zadnji in sprednji del z temi lučmi, znotraj in tudi odličen položaj za volanom. Pa še dobil sem ga dokaj ugodno za trenutne razmere in tudi z zimskim alu kompletom koles. Tako, da nisem imel kaj razmišljati o čem drugem.
Se strinjam glede Toyotinega hibrida. Bi Corolla TS Hybrid 2.0 že zdavnaj stala doma, če avto nebi bil tako nizek. Čakati na jesen, ko pride ven Corolla Cross Hybrid, pa vprašanje kakšna bo cena. Solidno opremljen verjetno 35k€+
Kakšne pa kaj imate porabe z avtomatiki? Sem zadnjič vozil G150 AT in se mi je poraba zdela ogromna. Prvih 30 kilometrov z hladnim motorjem, večinoma umirjenje, na trenutke pa divje vožnje (kratko pospeševanje na polno) je poraba prilezla do 9,5. Po postanku se je števec porabe ponastavil in sem naredil še 50 kilometrov bolj umirjene vožnje. Tedaj pa je poraba prilezla do 7,8.
Sem totalno razočaran, saj sem mislil, da bom avto kupil, ker drugače je ergonomija in položaj za volanom odličen, pa tudi pelje se lepo. Samo tako visoka poraba, pa mi je totalno nesprejemljiva, saj imam do službe 5 km in glede na prvih 30 km testne, vožnje lahko pričakujem porabo vsaj 9+. Na takih kratkih vožnjah v službo, pa s svojim trenutnim avtom brez težav dosegam porabo pod 7l in preiti zdaj na avto z tako veliko porabo, se mi zdi nesmisel.
Druga pomanjkljivost pa je zelo počasno pospeševanje. Recimo v manualnem načinu v 3. prestavi pohodiš plin in avto zelo počasi pospešuje, ko pa plin pritsneš do konca (kick-down), pa obrati skočijo na 5k+ rpm in avto malo ne znori.
Za tako visoko porabo, dopuščam možnost, da motor še ni bil čisto utečen, saj je imel prevoženih slabih 5.000 km. Ali pa je morebiti bilo z avtom kaj narobe?
že kar nekaj časa se odločam za nakup novega avtomobila. Trenutno sem pristal pri Mazdi CX-30 G150 AT Plus Style, saj se mi zdi, da je to trenutno najboljši price/perfomance, pa še v kratkem bo na zalogi, da ni potrebno celo večnost čakati nanj, kot recimo na avte iz VW grupe.
Poleg nekaj pomanjkljivosti, ki jih bom pač spregledal, mi je avto vizualno tako od zunaj, kot od znotraj všeč, sem pa najbolj skeptičen glede avtomatskega menjalnika.
Koliko mi je znano, so Mazdini avtomatski menjalniki, sicer preverjeni, klasični hidravlični pretvorniki navora, ali kako se jim že reče. Vendar koliko vem, praviloma taki menjalniki zvišajo porabo goriva in odvzamejo motorju tudi nekaj moči. Zato me malo skrbi, da bo dokaj anemični Mazdin atmosferski motor, zaradi avtomatskega menjalnika, še bolj anemičen. Zato sklepam, da bo ob malo bolj živahnejši vožnji (ne športni) in pospeševanju, menjalnik pogosto prestavljal navzdol in silil motor v obrate, kar pa mi ni všeč. To se recimo pri Karoqu z DSG ni dogajalo. Dol prestavi šele, ko gas pritisneš do podna (kick down).
Sem tudi zasledil podatek, da ima G150 avtomatik le 10 sekund od 0-100, kar je precej slabše od ročnega menjalnika.
Ker CX-30 z avtomatskim menjalnikom nimam prilike nikjer probati, bi vprašal tiste, ki ste CX-30 avtomatika že vozili, ali ga imate, ali se menjalnik v vožnji obnaša kot sem opisal, ali pa je moja bojazen odveč.
Sicer vem, da je Mazdin ročni menjalnik odličen in bi najbolje bilo vzeti ročnega, vendar sem že od začetka odločen, da bo moj naslednji avto avtomatik.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Tudi mene je pri prvi testni vožnji, CX-30 pustila hladnega. Čez kakšno leto, se pravi letos spomladi, sem naredil še eno testno vožnjo z AT menjalnikom.
Takrat pa je bilo čisto drugače. Poleg zelo sproščenega položaja za volanom, me je namreč prepričalo tudi, da je višina in razdalja naslona za desno roko, vsaj zame, v idealnem razmerju (razdalji) z ročico AT menjalnika. Tako, da je pri pretikanju prestav v manualnem načinu potreben skoraj neopazen gib roke za prestavljanje gor/dol. Sicer ne vem kako je to rešeno pri ostalih znamkah, ampak meni je pri tem avtu, prestavljanje v manualnem načinu pri dinamični (ne športni) vožnji po ovinkasti cesti, v veliko veselje. Tudi motorja motorja ni potrebno siliti v visoke vrtljaje in si vseeno zelo hiter. Le prestavljati moraš, kar pa narediš z lahkoto.
Tudi tega sem se navadil, da ni tistega "sunka" v hrbet, ki sem ga bil vajen pri prejšnjem TSI motorju. Pospeševanje poteka bolj enakomerno, in avto nabere željeno hitrost mogoče še celo prej, kot prejšnji turbak.
Mogoče dodatno k temu občutku slabega pospeševanja pripomore tudi zelo dobra zvočna izolacija motorja.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani