Da ne odpiram nove teme z enakim naslovom, bom potegnil tole iz naftalina in tu nadaljeval. Mislim, da "avtor" ne bo imel nič proti, ker tu že skoraj 13 let ni nihče nič napisal, torej je že malo pozabljeno...
Sicer bi to mogoče skoraj bolj spadalo v 'Jamralnik' in kasneje še v 'Razpizdnik', ampak bom raje začel kar kot novo temo, ker zna postati komu zanimivo branje.
Odločili so me (ni bila moja silna želja, ampak žena kar naprej navija in njeni argumenti počasi res dobivajo na veljavi), da prodamo našo Mazdo 5 in kupimo nekaj drugega. Torej bom začel z 'Malim oglasom':
V bližnji prihodnjosti bo naprodaj Mazda 5 z dvolitrskim turbo-dizlom in 105 kW. Avto je bil prvič registriran v Italiji, pri okoli 135.000 km karamboliran na desni strani, uvožen v Slovenijo, popravljen, od takrat naprej je v službi (zdaj že) osemčlanske družine. Cena:
- 1500€ za tistega, ki pride, zlista denar na mizo, plača prepis in pelje
- 6000€ za tistega, ki bo prišel s prstom kazat na vsako praskico, buškico, packico,... skratka, ki bo prišel z idejo, da bo za nič denarja dobil nov avto in bo zbijal ceno za vsako malenkost - tudi moji živci nekaj stanejo...
Avto je služil družini z majhnimi otroci, zato je vse prirejeno temu: električni pomik drsnih vrat, električno odpiranje iz zapiranje stekel, izklop desne sprednje zračne vreče, otroški sedežek, moral bi pogledat, če je kje še 'lupinica', nekaj 'pliškotov', da se otroci po poti igrajo, MP3 predvajalnik z otroškimi pravljicami za poslušanje po poti,... Zraven dodam tudi štiri letne pnevmatike na aluminijastih platiščih (avto je zdaj na zimskih pnevmatikah z jeklenimi platišči) in ustrezne snežne verige, če bi bilo snega kdaj kje preveč. Lopato pa bom obdržal...
Avto ima trenutno blizu 350.000 km, redno je servisiran na pooblaščenem servisu, na voljo pa bo, ko mi dobimo nov avto.
Zdaj pa začnimo z nakupom novega avta. Ker smo malo večja družina in ker smo s hribov doma, bi radi enega enoprostorca, po možnosti s štirikolesnim pogonom in obvezno seveda z dizelskim motorjem primerne prostornine. In tu se začne...
Pred časom sem bil v Ljubljani na servisu in sem g. Majesu omenil, da naslednjič ne bi več delali servisa ampak bi kar zamenjali avto. Takoj me pospremi k prodajalcu novih Mazd. Mu razložim, da imamo Mazdo 5 in da bi zamenjali. Možakar si takoj pomane roke, vstane in mi predlaga - CX-30. Ga gledam kot da me za#bava, možakar opazi, da nekaj ni v redu in utihne. Pa mu omenim, da ima Mazda 5 sedem sedežev. Pa mi možakar predlaga, naj pogledam pri Hyundaju...
Ker je Hyundai v isti stavbi na drugi strani, se torej odpravim tja. Tam povem, da bi rad našega enoprostorca zamenjal za nekaj novega. Takoj mi ponudijo Tucsona. Jih gledam kot da me za#bavajo, oni to opazijo in utihnejo. Pa jim omenim, da ima Mazda 5 sedem sedežev. Mi odgovorijo, da sicer je opcija tudi sedem sedežev, ampak da trenutno ne morejo naročat novih - ampak ogledam si ga pa lahko. Jih gledam kot da me za#bavajo, oni to opazijo in utihnejo. Ja, kaj ga bom pa gledal, če se ga pa ne da naročit?
Kasneje me je tast prepričal, da sem šel v salon Rene. Spet, povem, da imamo Mazdo 5, da smo navdušeni nad enoprostorcem, da pa je že v letih in s spoštljivo kilometražo in bi radi nekaj novega. Takoj mi predlaga Capturja. Ga gledam kot da me za#bava, možakar opazi, da nekaj ni v redu in utihne. Mu omenim, da ima Mazda 5 sedem sedežev. Ga zanima, če je število sedežev res pomembno. In mu povem, da imava z ženo malček več otrok kot je povprečje v Sloveniji. In mi možakar predlaga Trafica. Smo hitro končali z biznisom...
Nato sem se odpravil v Kromberk k VW. In spet povem, da imamo Mazdo 5, da smo navdušeni nad enoprostorcem, da pa je že v letih in s spoštljivo kilometražo in bi radi nekaj novega. Takoj mi predlaga T-Crossa. Spet ga gledam kot da me za#bava,... Mu omenim, da ima Mazda 5 sedem sedežev. In je bila naslednja ponudba Transporter...
Praktično čez cesto je SEAT. Spomnim se, da je tu na forumu @AmpeR hvalil Alhambro s štirikolesnim pogonom, pa še drsna vrata ima. Odlično. Kar takoj v salon in k prvemu prodajalcu. Kot vedno, povem, da imamo Mazdo 5, da smo navdušeni nad enoprostorcem, da pa je že v letih in s spoštljivo kilometražo in bi radi nekaj novega. Takoj mi predlaga Ateca. Spet ga gledam kot da me za#bava,... Mu omenim, da ima Mazda 5 sedem sedežev in mi ponudi Tarraco. Za začetek je za 23 cm daljši od Mazde 5 in 10 cm širši (skupaj z ogledali je že 'tovornjaških' 2,12 metra...). Ko se na ozki hribovski cesti sreča gozdarski tovornjak, se teh 10 cm dodatne širine precej pozna... Dobro, nekako prežalvam, da je dimenzije kot Graf Zeppelin, in se začnemo pogovarjati o ceni. Ko je cifra zrasla na 47.500€, smo se nehali pogovarjati - ob dejstvu, da sploh še ni bilo všteto vse...
Nazaj grede se vračam skozi Solkan in mi v oči pade velik napis Suzuki. Se ustavim še tam, povem, da imamo Mazdo 5, da smo navdušeni nad enoprostorcem, da pa je že v letih in s spoštljivo kilometražo in bi radi nekaj novega. Takoj mi predlaga Vitaro. Jo gledam kot da me za#bava, ženska opazi, da nekaj ni v redu in utihne.... Ji omenim, da ima Mazda 5 sedem sedežev. In se je končalo - Suzuki nima ničesar s sedmimi sedeži...
Nato se je zgodilo, da sem bil v Kopru. Pa sem si pogledal še Peugeota. Takoj mi ponudijo Travellerja. Je šlo bolj težko, ko smo prišli pa do motorja, se je pa čisto ustavilo. Obstaja samo električna izvedba... Pa se domislijo na 5008. Že to, da ni štirikolesnega pogona, je šlo težko skozi, ko smo pa prišli do izbire motorjev, je šlo pa še težje... Izbiraš lahko med 1,2 litrskim beee ee ncii ii naa rjee mmm (me trese ko samo pomislim na tak motor) in 1,5 litrskim dizlom. Za potegnit tako veliko vozilo in sedem potnikov na vrh hriba se mi zdi malo majhen motorček... Je pa po velikosti avto za deset cm daljši od Mazde 5 in enako širok. No, ko smo prišli do cene, smo prišli do konca pogovora: 45.000€ skupaj s popustom...
Pred nekaj dnevi pa grem do Vipave in se spotoma ustavim še v Ajdovščini: Citroën. Mogoče bi bilo boljše, če se ne bi... Ko povem, da imamo Mazdo 5, da smo navdušeni nad enoprostorcem, da pa je že v letih in s spoštljivo kilometražo in bi radi nekaj novega, mi takoj predlaga C5 Aircross. Že to, da ni sedmih sedežev, se je zataknilo, pa tudi štirikolesnega pogona ni, ko smo prišli pa do izbire motorjev, sem pa samo vstal in šel. Na izbiro je samo en motor in ta ni dizel...
To je očitno neka mestna legenda, da morajo biti za sneg manjše feltne oz. platišča. Ker v resnici to sploh ni tako. Če torej tamestni česa ne znate, pojdite vprašat kmete. Za zimske razmere pa kmete, ki so s hribov doma...
Platišča so različno široka. Za primer vzemimo, da ima vozilo platišče 7Jx16 H2 ET43 6x139,7. Platišče je platišče in je zgolj in samo povezava med pnevmatiko in osovino. Lahko je jekleno, aluminijasto ali iz karbonskih vlaken. In to je več ali manj to.
Na to platišče pa potem montiraš pnevmatiko. Za poleti daš 225/60R16, za pozimi pa 195/70R16. Platišče pa je isto. Ista širina, isti premer, isti ET, isto število vijakov, isti razmak med vijaki, ista barva,... Skratka, platišče je isto. Samo pnevmatika je druga.
Torej za v sneg platišče ne igra bistvene vloge, sploh ne dimenzija. Ja, bolj prikladno je, če so platišča jeklena, ker jih verige ne poškodujejo toliko kot aluminijasta. To je pa tudi vse.
Velikost 'dodelitvenih enot' je pri FAT32 drugačna kot pri exFAT. Ko je kamera enkrat prepoznala kartico, se je pa prikazal tudi meni 'format' in sem tam sformatiral kartico in zdaj dela.
Točno to sem prebral in to me bega. V 'slovenštini' piše 128, v angleščini 64, v nemščini tudi, na njihovi spletni strani pa ponujajo 128.
Ker jaz sem kupil 64 in zraven je neka oznaka 10, pa mi vedno pri zagonu napiše, naj jo ponovno dam noter.
In naj bi bila formatirana na FAT32. Vendar Windows 10 nima točno FAT32 ampak nek xxFAT-pa še nekaj, a si nisem zapomnil kaj... A je to isti format ali moram poiskat kak star računalnik, da dobim tega 'mastnega32'?
Pa sem se lotil montaže. Vse je šlo super, dokler nisem prišel do kartice. Začnem brat navodila in so me čisto zgubili. Jasno, kmet an s hribu doma, pei se na sodobno tehniko ne zastopm prou preuč. Kej lohko kdo, ka se spozna na te reči, pogleda an pove, kej moram kupit?
Mislim, da v snegu višine 60 do 70 cm obstane vse, kar ni na gosenicah...
Kvazi terenci pa obstanejo pri 60 do 70 mm snega.
Mogoče teoretično bi bilo najbrž možno, da bi se kakšna zverina peljala pri 70 cm pršiča. Pa še tam bi priščo do težav, ker bi sneg blokiral hladilnik in bi se motor pregrel...
Panda bi pa v takem snegu prišla edino, če bi bili v njej štirje zdravi, tolsti kmečki fantje, ki bi jo, ko bi obstala, zadegedali na rame in nesli naprej...
Mene bolj muči v drugo smer: vem, da imam. A je ponavadi hitreje, če se odpeljem 27 km daleč v trgovino po novo reč kot pa da se lotim doma premetavat šaro in iskat...
Imam občutek, da se bo ta bedarija kmalu končala. Če bo le narod spregledal... Kar pa imam upanje, da bo
Dejstvo, da so meduze preživele že 650 milijonov let brez možganov, daje upanje tudi za narod. Upam samo, da ne bo trajalo naslednjih 650 milijonov let, da spregledajo...
Ne bom se jaz skrival v kakšnih uličicah v predmestju, a ne. To je bilo za Okrožnim sodiščem v Novi Gorici, nasproti odvetniške pisarne v bližini križišča, kjer se stikata Ulica Gradnikove brigade in Ulica Gradnikove Brigade (ja, samo v Novi Gorici)...
Sm kmet an s hribu doma, pa se ne zastopm lih tanartabl na električne aute an njihove izpuhe. kej mi lohko kdo razloži, ki se temu kadi tm na levo spodi?
No, ja, novejše bi pa mogoče celo dobil s tako malo kilometri, ampak zadnje čase vsi raje kupujejo 'kosilnice in mopede', ne pa tistih pravih motorjev. V bistvu pravih motorjev Mazda sploh nima več v ponudbi...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Lahko se je vam iz bedaka norca delat!
Povezava za deljenje
Deli na druge strani