Skoči na vsebino
Prigode v prometu
Napisano

Nekam pogosto pokajo pnevmatike na tovornjakih. Mislim, kar se jaz spomnim, jih je kar nekaj: leta 2018 najprej na ljubljanski obvoznici, nekaj mesecev kasneje na Dolenjski avtocesti (mislim, da pri Biču), leta 2019 se je najprej prevrnil tovornjak na dolenjski avtocesti, kakšen mesec ali dva pozneje pa je pri Kranju nekdo trosil pesek po avtocesti, leta 2020 je pri Uncu ena Scania "parkirala" na osebnem avtu, leta 2021 je en Renault pri Razdrtem ustavil na zelenem pasu med obema prehitevalnima pasovoma, in letos pri Studencu...

 

Mislim, eno je avtomobilska guma, ki nosi 700 kg. Pa če poči, avto s trem tonami teže pri hitrosti 130 km/h že nekako ukrotiš. Drugo so pa "profesionalne" gume, ki nosijo štiri tone. In če poči, je zadaj 40 ton teže. Nisem ravno nek matematik, še manj fizik, ampak na kmetih računamo takole: sila = masa x hitrost. Če je 40 ton mase in hitrost 95 km/h, je to enaka sila, kot če z osebnim avtom, težkim 3 tone (5 potnikov, truga na strehi, nosilec s kolesi na vlečni kljuki) voziš s hitrostjo zvoka (okoli 1250 km/h)... Torej take gume ne bi smele kar pokati po dve na leto na tako majhnem področju, kot je Slovenija...

 

In avtobusi imajo podobne pnevmatike - za tiste, katerih otroci gredo zdaj na zaključne izlete in ekskurzije...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Emisijski kuponi
Napisano

Mislim, da dizla gre 3000 litrov. Ostalo je mazut...

 

Ne vem za točno to ladjo, ampak ladje večjih gabaritov so nekako tako narejene: na dizel vžge in odpluje. Z "odpadno toploto" iz motorjev ta čas segreva rezervoarje za mazut in ko so dovolj segreti, preklopi na mazut. Določen čas pred pristankom preklopi spet na nafto, da se cevi, filtri, visokotlačne črpalke, dize in vse ostalo v sistemu očisti mazuta in napolni z nafto. Da je pripravljen na naslednji zagon. Tako da take ladje ne porabijo tako veliko nafte, kot se to govori...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano

1000€ ceneje? Sm kmet an ne zastpom lih tanartabl ne matematike ne ekonomije. Alora, ko kupim avto, ga vozim na servis, ki mu zaupam. A je to pooblaščeni ali ne, koga briga. Ko ima avto enkrat za seboj 300.000 km, ga ne prodam, ampak se ga znebim. In 13 let star avto z več kot 300.000 km je vreden 10 centov po kilogramu pa če ima servisno knjižico od NASE ali pa nima nobene servisne knjižice. 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-60
Napisano
pred 24 minutami je Jest napisal:

Res je... Ni vse samo v davcni stopnji... samo so lahko tudi se drugi dejavniki... Treba bi bilo videti racun, ce je naveden znesek brez dodatnih dajatev... Ker poleg DDV so avtomobili obremenjeni se z drugimi dajatvami in ponekod imajo tudi se olajsave... V Nemciji recimo so do konca 2022 pravno pri hibridih imeli se subvencijo v visini 4.500€ ... Ne vem, kako je v Luxemburgu ... Pac treba je upostevati vse te dejavnike, ki vplivajo na ceno na posameznem trziscu ...  

 

 

 

 

 

Pravim, da v matematiki nisem nikoli blestel. Je pa zdaj bolj jasno, od kod razlika...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Emisijski kuponi
Napisano

Nimam kolesa...

 

No, ja, imam ga, ampak je založen tam zadaj, vprašanje, če ni že vse zarjavelo, pa gume so gotovo že prazne... Preden ga usposobim, ga bodo že prepovedali - zaradi izpustov (sploh po pasulju). Mogoče bi moral dobiti kakšnega električnega, da bo v skladu z normativi...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-60
Napisano
pred 13 minutami je Jest napisal:

Kolikor vem ima Luxemburg nizjo davcno stopnjo ... Ce sem prav nasel, je tam 16% ... 

 

Sm kmet an s hribu doma, pa mi matematika ni šla prou preuč. To še ločm, de 2 piva sta več kot 1 pivo, kej več pa ne. Ma če sem prou izračunu, je razlika v ceni 22%, razlika v davčni stopnji pa 6%... Alora, ni vse samo v davčni stopnji...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Vi se pritožujete nad ceno olja?

 

Jaz sem pred časom potreboval semering zadnjega diferenciala za Mazdo BT-50. Cena? 100 gramov Mazdine gume je imelo enako ceno kot 100 gramov naložbenega srebra v Zlatarni Celje... Potem sem šel k Fordu vprašat za semering zadnjega diferenciala za Ford Ranger in sem ga dobil več kot pol ceneje...

 

Pred kratkim sem potreboval križ kardana. Pri mazdi je bil za Mazdo BT-50 samo križ kardana (brez DDV in menjave) za 20€ dražji kot pri Fordu križ kardana za Ford Ranger skupaj z DDV in menjavo...

 

Če bo šlo tako naprej, bom postal "Ford-fan"...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano (urejeno)

Avtocesta ima tri pasove: odstavni pas, vozni pas in prehitevalni pas. Karkoli se je že zgodilo, sem prepričan, da gre predvsem za nesposobnost DARSa in Policije, da potrebujejo štiri ure, da odprejo avtocesto. Jaz mislim, da bi se en vozni pas dalo odpreti po največ pol ure. In se promet počasi premika. Je zastoj, a se premika. Pričakovati, da bodo ljudje štiri ure sedeli v mirujočem avtu na soncu na asfaltu - to lahko edino pazniki v koncentracijskem taborišču... Si pa lahko mislim, kako so to sprejeli vozniki tovornih vozil. Ker s tovornjakom v štirih urah prečkaš celo Slovenijo. In če je dostava vezana na čas, pa sploh zna problem ratat. Recimo, v Revozu imajo točno predpisano uro, kdaj mora biti tam. In če veš, da rabiš do Novega mesta dve uri, pa daš zraven še eno uro za rezervo, potem pa štiri ure stojiš v koloni in prideš na cilj tri ure prepozno...

 

Kar se pa šoferja tiče: res se je za vprašat, kje je policija. Možakar med vožnjo uporablja mobitel za snemanje dogajanja na drugem voznem pasu...

Popravljeno od Slivka
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Emisijski kuponi
Napisano

Sm kmet an s hribu doma, pa ne zastopm lih tanartabl usega tega. Ma, če sm prou zakapiru, ker se električnih premalo proda, bodo navili ceno nafte do onemoglosti, da tudi najbolj trdovratne prisilijo v nakup električnega avta. 

 

Pa tale Evropska demokracija je hujša diktatura kot v bivši Jugi totalitarni komunizem. Tam si lahko kupil Zastavo, tudi Renault 4 in 5, pa Lado in Škodo ter tudi Golf TAS. Lahko si kupil tudi Passata, le carina je bila zraven, pa je bil avto nekaj dražji. Pri tej Bruseljski demokraciji pa če ne boš kupil dragega in neuporabnega štromarja, bodo vse drugo podražili do te mere, da boš moral kupiti dragega in neuporabnega štromarja...

 

Očitno bo treba iti kolesarit tudi po Bruslju, ne le po Ljubljani...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
dne 31. 5. 2023 ob 17:54 je robertk6 napisal:

Hmmmm pa pravijo eni tukaj da ni novega avta 4X4,7 sedežev, meglenke .....

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D Executive 7s TSS Avt.- NA ZALOGI , letnik:2023,78590 EUR - prodam :: Avtonet ::

 

p.s. malo heca mora bit

 

Ampak brez sank na strehi pa ne morejo...

In vlečne kljuke nima...

Pa še avtomatik je...

No, vse to bi šlo, bolj me moti nekaj drugega. Če bi ceno delili z 2, ne pa da dajo 2 tisoč evrov popusta, bi res šel ponj...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Včasih je vsaj bilo kaj izbire. Zdaj pa...

 

Grem k Opelu, pa je tam Berlingo.

Grem k Peugeotu, pa je tam Berlingo.

Grem k Toyoti, pa je tam Berlingo.

Grem k Mercedesu, pa je tam Berlingo.

Grem k Citroenu, pa je tam Berlingo.

 

In to je vsa izbira, ki je na voljo. Isti avto, druga znamka. Dobro, zdaj sem potegnil ven Berlingota, tudi pri ostalih modelih ni bistveno drugače... Mitsubishi dela Capturja in Renault dela Capturja...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)
pred 12 urami je Jest napisal:

 

 

Predvsem zaradi AWD in sedmih sedezev... Ni jih veliko, ki bi potrebovali avto s sedmimi sedezi :D 🤣😃😛😆 (sem dal malo vec smeskotov, da se opazi, da je v vsem tudi malo heca ... )

 

AWD, sedem sedežev in fascinanten navor, to se strinjam. Ampak zame bi bil električni avto samo, če bi bil dizelaš!

Popravljeno od Slivka
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

700 Nm je podatek, ki navduši.

 

Čas polnjenja 10 ur in 45 minut... No, ja, čez noč bi bil poln.

 

Doseg 450 km? Ni ravno, da bi se hvalil...

 

Polnjenje 11kW AC? Hja, če potegnem podaljške še od petih sosedov, dobim dovolj moči, da to lahko priklopim... Po podatkih pa na enofazni vtičnici z 10A varovalko traja 51 ur in 15 minut. Se pravi je to bolj "vikend-avto". Od vikenda do vikenda se ravno napolni, da gremo potem za vikend lahko na kakšen krajši izlet...

 

Dolžina 5 metrov in en centimeter... Saj ga komaj dobim v našo garažo...

 

Širina (brez ogledal) dva cm manj kot 2 metra... Dimenzije kot kak Iveco...

 

Lastna teža 2550 kg? Saj se te naše hribovske ceste posedejo pod njim... Moraš biti pa kar malo heroj, da se spustiš po 12% spustu kak kilometer daleč z vozilom, ki ne zavira z motorjem - močna vera v tiste štiri kolute, ni kaj...

 

Največja moč polnjenja pa 250 kW... Grem v dolino pa se kar na daljnovod priklopim - in se turbine v hidroelektrarni kar ustavijo... Dobro, to ravno ne, ampak če se pa štirje taki hkrati priklopijo, pa mrkne pol Goriške regije...

 

@Jest, od kod tebi ideja, da bi to bilo zame?

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-60
Napisano

A verjameš, da je vedno bolj ta opcija v planu.

 

Za 7.000€ mi možakar avto razstavi na sestavne dele, kar je treba zamenjati zamenja, ga restavrira in sestavi na novo nazaj. Je tako uredil že precej starodobnikov iz let od 1960 do 1983. Očitno bo postalo aktualno tudi za tiste, ki niso starodobniki. Če še malo rezerve vzamem zraven, bom za 10.000€ dobil praktično nov avto. Ki bo na trgu sicer vreden mogoče komaj polovico tega denarja. Zdaj pa bodi pameten...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-60
Napisano
pred 11 minutami je Jest napisal:

... ... ... ... ... ... ... ... Pa je potem na koncu bila cena se enkrat visja kot osnovni model ... :P ... 

To je tudi zdaj - brez "večine iz tistega seznama"...

 

 

Tu lahko vidiš, kako cena od 22.300 pride na 44.700...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-60
Napisano

Mogoče je malo mimo te teme, a vseeno bi imel eno vprašanje:

- nov avto je zelo težko dobiti in jih več ali manj delajo po povpraševanju (zato se pa na nov avto čaka od 4 do 6 mesecev, pa tudi več...). Če ga itak delajo "po naročilu", zakaj potem sploh delajo pakete opreme. A ne morejo narediti spisek opreme in ko si izbereš in plačaš, ga sestavijo kot LEGO-kocke: ta si želi to, dobi to, tisti tega noče, se tam da plastični čep in tega ni, v tisto lupino damo tak motor, gor privijemo tak menjalnik, tistemu dodamo še zadaj en diferencial, drugemu ne,...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-60
Napisano
dne 27. 5. 2023 ob 8:35 je ignacij napisal:

... ... Drugače pa lahko kupis osnovno opremo pa se izogneš vsaj delu teh "nepotrebnih" dodatkov oz. se boljse, golf III osnova, pa ne boš imel nič kar bi delalo namesto tebe.

 

dne 27. 5. 2023 ob 12:16 je Jest napisal:

Ce ti je uzitek, da vozis avto... si nabavis enega Spacka ali Herbija, ki je dandanes namenjen ravno temu... ljubiteljski voznji :D... Brez kakrsnihkoli asistencnih sistemov, brez klime, brez ABS-a, brez ESR, brez servo volana ... :) ... Ce zelis pa imeti vsaj malo teh asistencnih sistemov, si nabavis enega roadsterja, ki je tudi boljnamenjen uzitku v voznji :D ... 

 

In ljudje smo razlicni ... zato imamo tudi moznost izbire... Sicer izbira ni neskoncno velika... in vedno bos pri kaksnem avtu nasel nekaj, kar ti ni vsec ... Idealnega ni in ga tudi nikoli ne bo ... 

 

Pac eni imajo radi zgodovino, drugi prihodnost, tretji sedanjost .. Vsaka ima svoje prednosti in slabosti ... :P ...

 

A VIDVA TO RESNO? A VIDVA RESNO O IZBIRI? A VIDVA ... ... ...

 

Kdaj sta nazadnje bila v salonu z namenom res kupit nov avto? Ker mi smo pred kratkim (spet) prečesali vse salone in ne mi o izbiri. ker izbire ni. Edino, kar lahko izbiraš, je to, kateri znak boš imel na volanu. Druge izbire je pa bore malo. In včasih so pogoji taki, da ne razumeš, kaj jih je prijelo. Najhujši primer je bil, da je bila vlečna kljuka samo v kombinaciji z avtomatskim menjalnikom. Potem so bile še druge, ki so bile vsaj malo razumljive, na primer, če imaš vlečno kljuko ni rezervne gume. Ali pa če imaš sedem sedežev ni rezervne gume. In tako dalje. Ko pa pridemo do asistenčnih sistemov, pa... Osnovni model je res osnovni. Mi bi pa radi opremo, kot jo imamo zdaj: sprednje meglenke, električni pomik drsnih vrat, sedem sedežev in avtomatsko klimo. Dodali bi še DAB radio, ni pa nujno. Električni pomik drsnih vrat ne obstaja. Leta 2010 so to znali narediti, a so očitno pozabili. ker nihče ne ponuja tega. Nihče! V osnovnem modelu je klima ročna. In sedem sedežev praviloma ni osnovni paket, je treba vzet en paket "višje", tam je pa že ekran na dotik in avtomatska klima. In lane-assist je že zraven. Ne moreš ne-vzeti! Ni te opcije. Če je sedem sedežev in avtomatska klima, je to zraven. In če je DAB-radio, ne gre brez zaslona na dotik. Ni te opcije. In marsikje so sprednje meglenke tako drage, če jih dodatno naročaš, da te pride ceneje vzeti dve stopnji višjo opremo... 

 

Kar se Golfa II. tiče, se bo gotovo vrtel dlje kot karkoli, kar zdaj kupim. Težava je, ker med rabljenimi ni v ponudbi takega s sedmimi sedeži. So s štirikolesnim pogonom, sicer zelo redki, a so, ni pa jih s sedmimi sedeži. In roadsterji s sedmimi sedeži tudi ne obstajajo. 

 

Nikjer nisem rekel, da ne bi čisto nič od opreme. Servo volan je res koristen, to se gotovo strinjamo. Avtomatska klima je nekaj boljšega, kar so lahko naredili pri prezračevanju vozila. Tudi tu se gotovo strinjamo. Avtomatski vklop brisalcev, ko začne padati dež? Daj no, to je pa res nepotrebno. Če ne moreš mignit z dvema prstoma, ko začne kapljati po šipi, si naroči taxi, pa te bo vozil naokoli! In če ne moreš obrnit ključa, da zaženeš motor, ampak lahko edino pritisneš na gumb "start", se vsedi na desno zadaj... In ko zaženeš motor, če ne moreš obrnit stikala za luč, je spet tvoje mesto zadaj desno. 

Če pa vse te sisteme kupiš, pa jih izklopiš, je tvoje mesto na pašniku zraven ovac... Kmetje, sploh tisti, ki so s hribov doma, pravijo, da so wosli zelo dobri čuvaji črede ovac pred volkovi... In to je tisto, kar me jezi: da moram iti med wosle, če hočem kupit nov avto. Ker izbire ni. Sicer v vseh reklamah govorijo o brezkompromisnih vozilih, ampak če nisi ravno sračje sorte pa da ti je všeč vse, samo da se tisti hip sveti, potem moraš sprejeti ogromno kompromisov in požreti tudi kaj zarečenega kruha, ker drugače lahko kupuješ samo še staro. Tako da ne mi o izbiri!

 

@Jest, praviš, da idealnega avta ni? No, tvoj stavek ima malo napakic, ampak če ga malo popraviš, se bom kar strinjal s teboj. Se pravi: Idealnega avta ni več - vsaj ne med novimi. Ker za nas je Mazda 5 s tem motorjem in to opremo nekaj boljšega, kar se je dalo dobiti. Kakšna malenkost mogoče res zmoti, kot recimo senzor za dež in nedostopnost za menjavo žarnic v sprednjih žarometih in nima DAB-radia (čeprav mislim, da leta 2010 noben avto ni imel DAB-radia), ampak ima pa ostalo, kar bi radi: električni pomik drsnih vrat, rezervno gumo, vlečno kljuko, sprednje meglenke, avtomatsko klimo, nima zaslona na dotik, ... ... ... ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-60
Napisano

Ah, daj no, včasih imam občutek, da nas imajo za invalide - takšne in drugačne...

 

Avtomatsko vklapljanje brisalcev? Človek, ki ne more z dvema prstoma mignit in premaknit ročico ob volanu, ko začne deževati, nima kaj delat za volanom. 

Človek, ki ob zagonu motorja ne more obrnit stikalo za prižig luči, ni sposoben vozit v prometu.

In tako naprej.

 

Čeprav, če dobro premislim, zadnje čase res srečujem na cesti vedno več ljudi, za katere nisem prepričan, da so res opravili vozniški izpit...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-60
Napisano

Smo imeli testni avto in je imel to izklopljeno. Pa na dvorišču, za foro, vklopim, da vidim, kako to dela.

Speljem, namerno spustim volan, avto pride že na bankino - nič. Hitro primem volan in popravim smer.

Čez nekaj časa spet poskusim, previdno spustim volan v blagem in preglednem desnem ovinku. Avto nadaljuje naravnost, nič ne popravlja smeri. Si mislim, da mogoče ker itak ni nikogar nasproti. Pridemo do bankine in leva kolesa že zapeljejo na bankino - nič. Spet hitro primem volan in popravim smer.

Spet čez nekaj časa poskusim, spet pridem že na levi rob, lane-assist ne trza. 

Si mislim sam pri sebi, da očitno zadeve nisem vklopil, čeprav sem mislim, da sem.

Šele po petindvajsetih kilometrih smo prišli do take ceste, da je začel ugotavljat, a smo še na svojem pasu ali pa ga zapuščamo...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Mi danes začne en model pametovati, kakšen biznis bi bil tole: Kupiš parcelo v bližini avtoceste, potlakuješ, kupiš elektroagregat, postaviš dva priklopa in kasiraš. Poleti bi gotovo imel ves čas polno. In mi je tumbal in tumbal kot da se je že lotil tega biznisa in da je nek velik mogotec z velikim parkom agregatov po celi Sloveniji. Ko sem ga imel dovolj, ga hitro ohladim z nekaterimi dejstvi (malo se pa spoznam na energetiko) :

- 100 kW agregat, pripravljen na delovanje, je okoli 15.000€. Če rečemo, da zdrži 15.000 delovnih ur, je amortizacija takega agregata 1€/h

- en tak agregat pokuri med 25 in 30 litri nafte na uro. Dobro, lahko točiš tudi kurilno olje, ker ga ne uporabljaš v cestnem prometu, vseeno pa to nanese okoli 28€/h

- tvoja plača bo minimalna (880€ neto), torej potrebuješ vsak mesec še 1.200€ (še za vse prispevke). Če bo agregat delal 24 ur na dan vseh 7 dni v tednu (kar pomeni, da si tudi ti tam na razpolago 24 ur na dan vseh 7 dni v tednu za pomoč in kasiranje), je to 1,5 €/h

Samo tako, na hitro, so stroški okoli 30€ na uro. Če se na tak agregat priklopita dva, pomeni za vsakega 15€ na uro polnjenja. Pri taki ceni ne bo prav zadovoljen noben od udeležencev v tej zgodbi.

 

Sem slišal samo še, da se z mano ne da pogovarjat in je šel drugam...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.